- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- OnePlus 9 Pro - gyorsulási futam
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Honor 90 - modellalkat
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Dobhatja a Galaxy S26 az AMD GPU-t
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
Hirdetés
-
Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
ph Az LG Displaytől csak nagyon alap kijelzőket vásárol a vállalat, és azokat módosítja kedvére saját németországi üzemébe.
-
Gray Zone Warfare - Máris túl a félmillión
gp Alig pár nappal a korai kiadás premierjét követően a játék átlépett egy komoly mérföldkövet.
-
Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
it Az USA politikusai sürgetik Kínát és Oroszországot, hogy rögzítsék: csak ember irányíthat atomfegyvereket, AI nem.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
No, csütörtökön és pénteken főtt a fejem, rohangáltam szerelőhöz, mert hírtelen megadta magát a motorom !!!
Szerdán este, mint ahogyan már mostanában megszoktam, megint előtöltést állítottam, de most elsősorban azért, hogy a készített mérés-segéd készülékeimet kipróbáljam.
Úgy mértem, hogy egy kicsit alatta van az érték a szükségesnek, olyan 24,5 körül lehetett.
Előszőr nem akartam állítani rajta, de aztán csak nekikezdtem.
Állítottam és a kapilláris mérőmmel éppen 26-nak mértem az értéket, pár próbálkozás után.
Összettetem a csöveket és nosza, induljunk próba útra.
Már mikor beindult a motor nem tünt egyenletesenk a járása, pedig meg volt emelve az alapjárat, aztán mikor elindultam, egyértelműen érződött és hallatszott, hogy döcög !
Egy kis gázadásra olyan ütemes kalapáló hangot adott ki, hogy azt hidtem valami komoly baj van !
Baj az volt is, mint utólag kiderült, de nem az, amire gondoltam.Arra gondoltam, hogy az állítás, a nyomócsövek mozgatása során valami kis fémmorzsalék beleeshetett az egyik befecskendezőbe és nem bírja átnyomni rajta a gázolajat az adagoló.
Még az is erre utalt, hogy mikor meglazítottam ennek a befecskendezőnek a nyomócsővét, akkor köd szerűen kispriccelt belőle a gázolaj, míg a többiből nem !De mindenesetre nem értettem, hogy hogyan tudott épp az előtötlés állítás után jelentkezni a probléma, és addig nem !?
Másnap elmentem egy szerelőhöz.
Menézték a porlasztókat és a legnagyobb ledöbbenésemre a saját szememmel láttam, hogy az alig 7000km-t ment, teljesen jó, újszerű porlasztóim teljesen rosszak !!!3-nak teljesen rossz volt a nyitónyomása, valahol 50 és 70 bar között és mindegyiknek rossz volt a porlasztási képe, nem ködöltek, elő és utánfolytak bőven !
Ebből a 3-ból egy az különösen rossz volt, az szinte csak folyni tudott és mikor szétszedték a porlasztókat, valszeg volt, amelyik teljesen kokszos volt belül és meg is volt szorulva a fúvóka tű, arra gyanakszom, hogy e miatt nem zárt rendesen és a hengerből a robbanás során visszaengedett, ezért lehetett a csattanás, mert az adagoló fejszelepje illetve a nyomócső fogta fel a nyomást !!!Hogy miért mentek tönkre, az nagy kérdés !
Az biztos, hogy a nemrég lecserélt üzemanyagszűrőmben nem volt berakva egy tömítő gyűrű, ami miatt minden bizonnyal alig szűrte az üzemanyagot, lehet, hogy én követtem el ezt a hülyeséget, de lehet hogy szerelő, már nem emlékszem, hogy legutóbb mikor és ki cserélte.
Az is minden bizonnyal közrejátszott és rontotta a helyezetet, hogy nemrégiben kétszer is kifogyasztottam a tankból a teljes üzemanyagot és sok trutyit szívott fel.
De lehet hogy ez is már csak egy adalék, hab volt a tortná, mivel a magasabb fordulaton való kormolás jelensége már hónapok óta fenn állt !Mostmár tudom. hogy az ettől volt, hogy nem ködöltek rendesen a porlasztók, hanem után, előcsorogtak és ez magasabb fordulaton már nagyon rossz égést eredményezezett.
Ezért is volt, hogy már jó ideje nem ment úgy a járgány, ahogyan kellett volna, hiába állítottam az adagolón és azért ment fel csak 110-ig.
Pénteken kapott ugyan új fúvóka tűket, a motor, de nem lettek beállítva, mert ennek a szerelőnek hiába van nyomás teszt padja, nincs hézagoló lemeze és már senki sem tudtam megcsinálni hétvége előtt, szombaton meg kellett a járgány.
Végül így mentem el vele, hogy a befecskendezők olyan 140-150bar körüli nyitónyomáson működtek, remélem, károsodás nélkül kibírták a fúvóka tűtk, a motor és az adagoló is !
Mondjuk szerintem annyit simán meg tudott volna tenni a szerelő, hogy ki vesz egy-két hézagoló lemezt a befecskendezőkből, mivel csökkenteni kellett volna a nyomást nem növelni, tehát kivenni, nem beletenni, úgy legalább közelebb lett volna az érték a gyárihoz, de nem tették.Járt ugyan a motor ilyen értékekkel is, de alacsonyabb fordulaton feltehetően az adagoló valamelyik eleme nem tudta rendesen benyomni már az üzemnyagot és igen erősen döcögött és kelepelt a motor.
E fölött már járt minden henger, de terhelésre még döcögősen, csak magas forulatokon ment simán.
Úgyhogy megpróbáltam városban is úgy közlekedni vele, hogy abban a tartományban menjen, ahol már rendesen jár a motor.Kettesben 40 és fölötte, 3-asban 50 fölött és 4-esben 80 fölött ment simán.
Városban a kettesben zengettem, próbáltam felpörgetni 50-ig, hogy ott tudjak váltani.
Kicsit nehézkes volt.Ma visszavittem a járgányt, elviszik beállíttatni a porlasztókat, aztán már remélem szépen fog járni !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #6049 üzenetére
Szia!
Ezek a gyári kézikönyv szerinti adatok 1979-től a 200d-re
Teljesitmény: KW bei(nál-nél) 1/min 44/4400
Max. Forgatónyoték: 2400/min -nál
Max. Fordulat: 5300/minSebesség fokozatokhoz tartozó maximális sebesség, 4 seb. manuális váltóval,
2 személlyel számolva:Gang 1: 37km/h
Gang 2: 60km/h
Gang 3: 98km/h
Gang 4: 135km/hAz automatánál annyi az eltérés hogy 130km/h van megadva a végének.
Gyári fogyasztási adatok: 200d
Vegyes: 9,5l/100km
Tartós 90km/h: 7,1l/100km
Tartós 120km/h: 10,2l/100km
Tartós 135km/h: 14l/100kmA 300d-nek tartós 155km/h: 17l/100km
A kézikönyvet lapozgatva megakadt a szemem egy olaj táblázaton.
Az ideális olajnak a SAE-klassen 10W-40 van megadva a teljes külső hömérsékleti tartományban, tehát +30c és -20c között ez az ajánlot. A 15W-40-et csak -5celsius-ig engedi használni. Extrém meleg helyeken vagyis ahol tartosan +30c felett van a külső hömérséklet már 30W-40/50 az ideális. A mérleg másik végén ahol tartosan
-15c-alatt van hömérséklet 5W20/30-as olajat kell beleönteni.[ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
fecx
csendes tag
Azt tudja valaki,
ha kicserélném a 2000cm3 diesel motort egy 2400cm3-re, egy az egyben be megy a helyére, vagy van valami amit át kell hozzá alakítani?
Pl váltó?Mercedes-Benz W-123 240D 1978
-
Batman2
őstag
Szevasz
Ez a két motor szerintem külsö paramétereit nézve teljes mértékben csereszabatos egymással, csak annyi a külömbség, ahogy T.zsolti is írja, hogy erősebb a differenciál áttéje, nem 3,92, hanem 3,69 !
Amúgy minden azonos, még a motortámasztó gumibak is, ha 79 utáni a járgány (elvileg, mert nekem pl. nem az, igaz az enyém 79 szeptemberi, váltáskori).Ha a 200D differenciálja van alatt, akkor csak annyi problémád lesz, hogy nem tudod kihasználni a 240-es motor erejét, legfeljebb intenzív gyorsításkor, mert a motor max, fordulatszáma a 200D-nek megfelelő sebesség maximumokhoz köt !
De azt lehet hamarabb, könnyebben eléri.A papíros részét nem tudom, azon túl hogy a típusazonos csere úgy tudom megngedett, és kb. 6000Ft a papír, mivel új forgalmi kell hozzá a megváltozott motorszám miatt, de lehet hogy kell még külön egy műszaki jóváhagyás is, ami lehet vagy újabb 6000Ft.
A neten nézz szét, valahol a közlekedési felügyelet honlapján.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6052 üzenetére
Szevasz
Meglepő értékek, már ami a max. sebességet illeti !
Bár a kilóméter órámban tényleg így vannak a fokozatok jelezve a kilóméteróra mellett.
A fogyasztásom nekem is szerencsémre jóval alacsonyabb szokott lenni, bár a 90-es 7,1l az kb. ottankörül szokott alakulni !
És akkor ebben a kézikönyvben van írav, hogy vagy 120km/h az utazója ?
Az enyémnek pláne hogy többet kéne akkor tekernie, ezek tudatában.
Az olajat mástól is már így hallottam, hogy egész évre a 10W-40-et ajánlja (mérsékelt égövön), most az is van benne és egyelőre még semmi panaszom, olyan 1500km megtétele után.
Köszi az infókat !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
!Overdose!
őstag
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
t.zsolti
tag
válasz !Overdose! #6061 üzenetére
persze HA tipusazonos,de a fentebbi esetben nem az (tipusazonos én jártam igy régebben a ladámmal a 21011-es motort kicseréltem 2101-esre 100köbcm a külömbség(1300-as ,1200-es) és átalakítási engedély kellett x forintért+ autószerelő igazolás a beszerelés szakszerű elvégzéséről) de ez a történet kb13-éve volt,nem hiszem hogy kishazánkban a bürokrácia csökkent volna.
ja és ujraműszaki,a ladán 3 hónapos vizsga volt,ujra kellett müsz.[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
Mintcar
tag
Hát kis hazánk bürökráciája, de inkább hivám szemét lehuzásnak egyre jobb, vagyis hatékonyabb!
Ma kaptam egy kövér csekket a MABISZ-tól, úgyanis 2010.01.01-től új tövény lépett életbe.
Mivel a mercit elkezdték lakatolni kivonattam a forgalomból 2008.12.17 ideiglenesen.
Miután fél évre rá lejárt a kivonás, kivonattam újra fél évre, mert csak fél évre lehet és csak kétszer.
Tehát ha ki van vonva akkor nem ketyeg a súlyadó és biztositás sem ami nekem 1/4-évre 26000ft-volt. modjuk ezis egy szemét lehúzás mert 2000cm3, és igy majdnem a legnagyobb
kategoriába sorolják, de hát ezzel szálguzdozni nem lehet, sokkal igazságosabb lenne kw alapján meg állapitani biztositási dijjat.2009.12.29-én lejárt a második ideglenes kivonás, vagyis automatikusan visszakerült a forgalomba. gondoltam nem lehet nagy baj mert a 2009-es tövények szerint ha új biztositást kötök akkor a forgalomban lévő, de biztositatlan autóra ki kell fizetni a biztositást az adott egyész évre.
Mivel én gondoltam hogy kedvezményes biztositásk kötök ez nem lesz nagy tétel, hát tévedtem!
A bogarosok klubjába léptem be, ahol azonnal veterán kategoriába sorolták, a Generálli
biztositóval szerzödtem 2010.05.05-én, ahol az éves dij 9630ft.
Automatikusan 13000ft csekket küldek ki az elmaradt 5 hónapot is ki kellet fizetni, én elégedetten ki is fizettem hiszen most 2011.05.05 él a biztositásom.Aztán ma jött a fekete leves , mert az új jogszabáj szerint a biztositás nélküli, és forgalomban lévő autokra pluszban a MABISZ NAPI 440FT-ot SZÁMOL FEL MINDEN esetben, amit a biztositó cégnek kell behajtania!
Vagy is aki nem tud erről csak akkor fog szembesülni az új jogszabájjal ha biztositást köt.
És attól a pillattól amikor valaki megköti az új biztositást megszünik a napi 440ft, de az összegyüjtött sok-sok 440ft-ot elkezdik kamatoztani ezek a szemetek. Igy most 55k-tól szabaditanak meg.Ma be mentem a generálihoz hogy mi ez a 55k-s csekk, és ott mondták hogy mi a helyzet, hozzá tette az egész unio-ban jelen van a bitósitó egyedül Magyarországon van ilyen jogszabály amit az ügy intéző is abszurnak nevezett!
Hofinak egy szolása ismétlödött bennem: " kárpátmedence szélvédettnek szélvédett, de meg marad a büdös is"
A MABISZ SZARJON SÜNT!!!!!!!
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
-
sigedigere
újonc
Sziasztok!
Súgjatok nekem, ha tudtok, a butterweiss "taximercik" műxaki paramétereivel kapcsolatban..
Szívem szerint kiugranék Hamburgba egy műbőrkés 211esért. 200cdi,otómata, 315ezerrel..
Ez a taxi verzió csak színben & felszereltségben takar vmit,v vannak technikai eltérések, esetl. egyszerűsítések a "polgári" gépekhez képest? -
Batman2
őstag
válasz sigedigere #6065 üzenetére
A taxik belső felépítése, az utastere és a műszaki dolgai is több esetben eltérnek a normál verzióktól !
Pl. ott a taxaméter helye, ami elég hülyén nézki szerintem amúgy is, pláne ha csak egy üres lyuk, mert ugye bár a legtöbb ember nem taxiként szeretné tovább használni.Műszaki állapot szerint pedig lehet az átlagosnál jobb is, ha rendes gazdija volt, de lehet nagyon leharcolt is, mivel állandóan kellett menniük, pláne, ha "megtakarítottak" egy-két dolgot az üzemeltetési költségből (szűrők, olajak rendszeres cseréje, stb.)
Amúgy pedig a common rail dízelek piezo befecskendezőinek az élettartama kb. 150-300ezer kilóméter (és nagyon drágák), szóval ez éppen már a csereperiódusa határa körül van, mivel nem valószínű hogy cserélték volna már benne, ha csak nem az eredeti valami oknál fogva már hamarabb szét nem ment.
Nyilván ezért szabadulnak már meg tőle, mert lefutotta a magáét, az olcsóbb periódusát.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz sigedigere #6065 üzenetére
tudok bele gyári csúcsot kb 120-ért /db ,utángyártottat 160-ért
MB 123 3.0d
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Találtam egy oldalt ami mindenkinek hasznos lehet.
Aránylag egyszerüen és képekkel illusztráva le van irva nagyon sok minden.w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
A porlasztócsúcs nyomásprobája alatt mit kell érteni, és pontosan mi a célja, és hogy csinálják csak külön a pcsúcsot, vagy már a porlasztóházba beszerelve?
És az új csúcsoknál is el kell végezni?És az új pcsúcsokat is be kell állitani, vagy csak használt csúcsoknál kell nyitási nyomást állitani?
w123 200D 1.1millió km+
-
Babszivacs
csendes tag
hi
diesel-re keresek hútősapkát asszem 120 van rájaírva.ha valaki tud szóljon plz.
kösziiii -
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6068 üzenetére
Szevasz
Nem, azokkal nem kísérleteztem többet, kivetettem és visszavittem a bolba.
Azóta már vettem újakat, ezennel Densokat, de egy adagolós javaslatára azt is visszavittem, mert bár hozzávalók voltak hivatalosan, azt mondja a koma, ha jól értettem, hogy a 124-es 200-as csúcsát sokkal jobban be lehet állítani és sokkal jobban megy vele a járgány ! (DN0SD261)
Majd kiderül.Szóval már vagy 3 hete, de még mindíg megy a mizéria, még mindíg folyamatban az ügy.
Holnap ha igaz, meg lesznek ezek az új csúcsok, megtörténik a beállítás és belekerül a járgányba !
Azután már többet tudok mondani.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Köszi a válaszokat!
Arra az elhatározásra jutottam, hogy magam cserélem ki a porlasztó csúcsokat, és teszem rendbe a porlasztó házakat.
Nem kísérletezgetek további szerelőkkel, egyik sem szánja rá a megfelelő időt.Először mikor cserélték, ömlött a go az orrán száján szerencsétlennek, és csörgött mint egy rossz vekker, 3x vittem vissza, de csak nem javult(még tűzkarikát sem cseréltek).
A második szerelő akihez vittem hogy kezdjenek vele valamit, ráadásként még szanaszét tekergette az adagolót hogy megszüntesse a go szivárgást és a csilingelést. A vége az lett szarrá ment 2 csúcs.
A jelenlegi szerelőnek a kezébe nyomtam 4 denso csúcsot 4 tűzkarikával ezt tegye be.
Minden oké is lett, egy darabig, bár továbbra is csilingelt de nem annyira, a go szivárgás is megszűnt.
De sajnos tömítő pasztával tekerte össze a porlasztó házakat, és ahogy olvastam ez megtizedeli a porlasztó csúcsok életét. Szerintem nyomaték kulcsot sem használt.Most kb.: 8000km lehet a csúcsokba megint egyre lomhább, és kormól, a 4-es porlasztóház megint elkezdte könnyezni a go.-t, és egyre hangosabban csörög valamelyik.
A begyűjtött infók alapján a következő képen fogok hozzá:
1. Porlasztóház kiteker, és szétteker.
2. Porlasztóház alsó és felső részét, a fúvókatartó betétet, a nyomórugót, a nyomócsapszeget,
az acélalátét lapot alaposan meg tisztítom. Erre fék tárcsa mosófolyadékot ajánlottak, mert ez képes az agresszív szénlerakodásokat eltüntetni, kb.: 30 perc-re beáztatom.3. A porlasztóház illesztési pontjait felpolírozom tükör simára, beolajozott vízpapíron.
Ez egy nagyon finom polírpapír amit a fényezők használnak.4. Tisztítás és polírozás után kapnak egy alapos gázolaj fürdőt az alakatrészek.
5. Közelben van egy üzemanyagrendszeres ott fogom a pcsúcsok nyomásprobáját meg csináltatni.
6. Ha a 4 új Denso DN0SD1510 csúcs át megy a próbán, összeszerelem a porlasztót.
A porlasztóház két felét 70-80Nm között meghúzóm.7. Ha elkészültem mind a 4-el akkor ellenőriztetem a nyitási nyomást és ha kell beállítatom,
A nyitónyomásnak 115-125 bar között kell lennie, de minimum 100bar-nak.8. Ha minden rendben, kap a hengerfej porlasztóház nyílásai is egy alapos tisztítást, és új tűzkarikákat.
9. A porlasztóházakat vissza tekerem és 70-80nm között meghúzom.
Szerintetek működhet így a dolog?
w123 200D 1.1millió km+
-
Babszivacs
csendes tag
Pesttől 45kmre tudok egy nagyon jó szerelőt
-
t.zsolti
tag
válasz Mintcar #6075 üzenetére
van egy cikk a totalcar-on az atomként megmostuk című,na itt írta a cikkíró ,hogy aki neki csinálta a "KARESZ"felpolírozza a tőmítő felületeket a csúcsházon mert ha tőmítőanyaggal rakod össze hamar tönkre megy a csúcs
szerintem jó a felsorolásod csak vegyél hézagoló lemezt a csúcshoz 0.1mm-est mert ha kell a beállításhoz akkor nem jó szaladgálni utánna (nekem kellett minden csúcsba, bosch-t vettem)
rongy legyen bőven mert ez tiszta művelet.
ja és ne csöpögjön az ujj csúcs[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Mintcar #6078 üzenetére
igen látom nem csak én töltöm az időt a gép előtt.
de amit az első link képein mutat az turbo d motor,neked nem olyan csúcsokra van szükséged,belevalót vegyél, ha nagyon kell megkérdezem de lehet ,hohy az unix,bárdi ,trost webáruházában te is ki tudod keresni.
a motort magamnak csináltam muszály tályékozódniMB 123 3.0d
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #6074 üzenetére
Szia!
A szevizkönyv a w123 200d-nek DN0SD261 és a DN0SD1510-t adja meg.
Ezek egymás alternativái, az utobbit akartam venni mert az van raktáron, a hozzám legközelebbi Meteorban.
De ha jobban be lehet állitani az elöbbit akkor lehet hogy abból szerzek be én is.w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
válasz Babszivacs #6076 üzenetére
Köszi, de most inkább magam probálom meg!
Kitudja, lehet hogy egy seregnyi autószerelő veszet el bennemw123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6075 üzenetére
Szevasz
A nyitó nyomás beállítását feltétlenül a próba pad mellett kell csinálnod, különben rohangálhatsz, mert kell vagy 3-4 szer próbálkozni, mire összejön !
És legyen hozzá nagyon pontos hézagoló lapka készleted is !!A koma speciális fogásokat is alkalmazott, aki nekem csinálta, amit csak gyakorlattal lehet megtanulni, illetve látni kell valakitől, csak úgy tudod megtanulni !
Előszőr is mikor összetekerte a házat, utána a felső részére ráütött egy kicsit egy kalapáccsal (a lapított végével), hogy a rugó megfelelően a helyérre kerüljön, különben könnyen meg lehet hogy más nyomás értéket fogsz leolvasni a próba során, és nem is fog megfelelően muzsikálni a csúcs !!
Aztán, ha nem pukkadozik (szakaszosan spriccel) rendesen, ki-ki hagy, akkor az aljára a menetes rész alatt különböző oldalakról kicsit rákoppantott a kalapáccsal, addig próbálkozva, amíg nem kezdi el dobni a kis köd labdákat !
Ha pedig a csúcs a ház összerakása után annak az alján nem középpontra esik, a csúcs tartója kicsit el van valamerre nyomódva, ami rendszerint központosítási problémákat okoz (időnként porlasztás helyett erre-arra mellé félre spriccel), akkor egy lapos vas darabot a megfelelő oldalra helyezve a tű tartó testét finoman megkoppintja, még mielőtt ráhúzná a fúvóka tartó házat rendesen, aztán tekeri össze.
Azt helyesen írod, a tömítő felületekete a fúvóka tartó ház egymásra záródó felületetit polír papíron olajosan meg kell finoman csiszolni, amíg tükör fényes nem lesz a felület és nem jön belőle ki minden apró kis hiba, ami a külső és belső oldal között átvezetést, ezáltal szivárgást okozhat !!!
Ezek után nem is kell nagyon erőssen meghúzni a házat és tömíteni fog rendesen, mindeféle paszta nélkül, pláne nem ragasztó pasztával !
A próba során a csúcsot berakás előtt gázolajosan meg kell egy kicsit járatni a helyén, majd az összeszerelt fúvókát a padra feltéve, párszor erőssen át kell rajta hajtani a gázolajat, aztán lehet lassan finoman próbálkozni, hogy rötyög e rendesen.
És ha apró kihagyások, hibák vannak közben, akkor ahogy írtam, kalapáccsal kis koppintásokkal a megfelelő helyekre (megfigyelés, tapasztalat szerint) addig kell játszani, míg a lehető lekkevesebb hibát csinálja a fúvóka.Ha semmiképpen nem akar összejönni a megfelelő porlasztás/működés, akkor másik házban kell próbálkozni ugyanazzal a csúccsal, ha pedig úgyis hasonló a probléma, akkor pedig másik csúccsal kell próbálkozni ugyanabban a házban.
És addig kell játszani, míg egy párosítás megfelelően jó nem lesz.
Nyilván ha egy csúcs mindegyik házban rossz, akkor másik új csúcsot is ki kell próbálni azokkal a házakkal, és ha úgy működnek, akkor pedig hyártási hiábás/selejt a csúcs, vissza a bolba vele.Tehát nem árt, ha az összes házadat összeszeded, amennyi csak van !!!
Nálam kb. 7 házból lehetett összetenni 4 jó párosítást.
Sok sikert !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Amúgy a helyzet nálam most az, hogy ezek a csúcsok szépen muzsikálnak !
Kicsit talán jobban rángatózik a motor, mint a régiekkel, ami lehet attól, hogy a nagyobb nyitó nyomás miatt az adagoló hibái jobban ervényesülnek.
És a koma szerint nincsen jól beállítva az előtöltésem, mert gyorsításkor kicsit kékes szürkés füstöt adagol a járgány.Nem húz rosszul, de lehet hogy igaza van az előtöltéssel kapcsolatban, mert azért húzott már ez a motor jobban is, márpedig most a csúcsok teljesen jók kell legyenek !
Hidegindítását és max. sebességét még nem tudom, mert egyiket sem volt még alkalmam kipróbálni.
Amúgy jó drágák voltak ezek a csúcsok, mert még jócskán rá kellett fizentnem a cserére !!
kicsit nyilván még össze kell járódniuk a felújított új befecskendezőknek, de remélem, utána méginkább be fog bizonyosodni, hogy megérték az árukat !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6080 üzenetére
Akkor ezek szerint csak gyári csúcs az is ehez is, de e mellett persze lehet hogy én sem emlékszek rosszul, mert lehet, hogy 124-esbe is ezt teszik.
Amit mutatott nekem a koma, aszerint a 261-el végződőek sokkal szebben pőorlasztanak, kevesebb vacakolással.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Én is végeztem egy kisebb kutatást!
A DN0SD261 pn.: 001 017 46 12 W124 200d-be való gyárilag, hogy betehető w123 200d-be is valószinüleg csak elirás lehet a szervízkönyvben. Ehhez a csúcshoz a kisebb tüzkarika kell: pn.: 2 430 501 011 ennek a belső lyúk átmérője 7,7mm.
Egyébként a Meteor is w124-hez adja.A DN0SD1510 pn.: 000 017 28 12 w110 200d, w115 200d, w123 200d-be való amihez
pn.:2 430 501 009 10,0mm belső lyúk átmérőjű tűzkarika kell.
Ezen az oldalon van egy táblázat.Sajna nekem rossz csúcs van benne, én anno DN0SD220-t vettem.
[ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6088 üzenetére
Nah, ez akkor megint nagyon jó !
Mivel nekem ugye ezek a 261-es csúcsok vannak most benne, de az adagolós fickó direkt mondta, hogy a szűk lukú tűzkarikák nem a w123-hoz valók, ezért azokat visszavittem és most a bő lukuak vannak benne, viszont akkor ezek szerint ezzel a csúccsal azok nem passzolnak !????
Kérdés, hogy igazából a w124-esnél a tűzkarika az alőkamra kiképzése, illetve a motor más paraméterek szerinti működése miatt (60 helyett 72 Le- lehet, hogy nagyobb a hőterhelés) kisebb luku, vagy pedig a csúcs miatt kell az a fajta ????
Remélem, inkább a hőterhelés miatt, mert nincs kedvem megint kiszedni a motorból a csúcsokat, de azt sem szeretném, ha tönkremennének idő előtt, már megint !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #6089 üzenetére
Rénézésre mindkettő teljesen egyformán néz ki, szerintem csak annyi lehet a külömbség, hogy a w124-esbe való 261-es csúcsok finomabb, esetleg picit más fajta tű kiképzésűek, ezáltal jobb porlasztást teszenk lehetősvé, hogy ezzel is hozzájárulva, hogy el tudja érni a w124-es motor a nagyobb teljesítményt !
Nem tudom, w124-esben a csúcsok mekkora nyomáson működnek, lehet azt is emelték kicsit, mondjuk 130 bar körülire.
A legtöbb hasonló, régebbi, más típusú, szívódízel járgány befecskendezése 130-135 bar körüli nyomáson működik, a turbósoké pedig olyan 145-150bar körül.Kivétel a japán auk, amik még alacsonyabb, 100bar körüli nyomással mennek.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #6090 üzenetére
Szia!
Talán nem is mondott hülyeséget az adagolós figura!
Ezen az oldalon
sajna németül van, de valami olyasmit silabizáltam ki hogy a DN0SD1510 kökörszaki, és DN0SD261 jobban teljesit a OM 615-617 motorokban. És jobbán birják a növényiolajat is, tehát valószinűleg sokkal strapabirobbak is.Ezen az oldalon a DN0SD261 mellet még az DN0SD265-t is ajálnja, a teljes w123 palettára OM61x, jobb égést biztositva.
Bár jó volna ha egy perfekt németes is átnézné, nekem a német japánúl van.
Sajna nem sok mindent lehet találni a témában a neten.w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6092 üzenetére
Szevasz
Köszi az információkat !!!
Majd megnézetem nagymamámmal, ő érti a németet én csak az angolt, max. az alapján valamit ki tudok bogarászni egy német szövegből !
Vagy még az is lehetőség, hogy ráeresztjük a netes fordítást és a német forrás szöveggel + angol tudással együtt nézve már egész jól ki lehet bogarászni !
Ezt tettem már korábban is.
(azon túl jókat lehet röhögni azon a sok baromságon, amit a net lefordít nekünk !! )Az az érdekes, hogy egyelőre nem érzem a járgányon a többlet erőt, amit esetleg adhat ez a befecskendező, sőt egyelőre még gyengébb a motorom, mint a korábbi széria bosch befecskendezőkkel fénykorukban !
Persze lehet, sőt valószínű, hogy állítani kell még az előtöltésen, nekem is az a gyanúm, és az adagolós is azt mondta. Ha az jól van belőve, akkor elvileg az eddigi legjobb állapotához képest is jobb kellene legyen ezekkel a csúcsokkal, mert feltételezem, hogy legalább 2-3 Le pluszt ezek a csúcsok adnak a W124-es motorban, egyebek mellett !!
A hidegindulása ugyan sokkal jobb lett, mint korábban, de most sem tökéletes, és a poén az, hogy olyan február körül, még a régi, már tönkremenő csúcsokkal csinálta azt, hogy egyszer csak megtáltosodott és vagy 4-5 ször szinte teljesen hibátlanul indult 0 fok körüli teljes hidegindításnál !!!
Hogy ez mi volt, illetve minek köszönhető volt, azt máig nem tudom, igazán tippem sincsen.Jelenleg az első 3-4 fordulatban, azonnal az első robbanás után még gyakran csinál egy nagy döccenést, aztán már gyakorlatilag teljesen egyenletesen megy, még talán 2-3 pici döccenést, kihagyást beletesz ráadásnak.
És bár ilyenkor még látható a füstje, de nem csinál füstfelhőt, mint korábban.Múltkorában kipróbáltam kicsit növényi olajjal is, olyan 50%-os keverésben.
Melegen nem volt semmi különösebb eltérés, jól húzott és különösebb füstje sem volt (kicsi gyorsításkor), viszont hidegen még nehezebben indult, hatalmas füstöt csinált vele.
Szóval a növényi olaj egészen biztosan nehezebben gyullad be és sokkal jobb porlasztás kell hozzá, hogy jól menjen vele.
Viszont szerintem pár zázalékban nem rossz keverni, mert az még lényegesen nem ront az indulásán, és rendes olaj lévén jobban keni szerintem az adagoló-befecskendező elemeit, mint a gázolaj tisztán.
A tiszta gázolajhoz is használok rendszeresen egy kevés kétütemű motorolajat, illetve a mellett még égés javító adalékot (Spurit, vagy Mol adalékot).Az adagolósom szerint a Spuri nem jó, de hogy igazán miért, arra nem tudott választ adni, mikor rékérdeztem, kárt viszont biztosan nem tesz.
Tegnap tankoltam és mivel általában Mol kút esik nekem útba mindíg, tegnap is ott vettem GO-t. Uátána még lomhább lett a járgány és zajosabb, szerintem valami nagyon vacak üzemanyagot adtak !
Egyáltalán sokszor tapasztalom, hogy össze-vissza húz a járgány és ennek megfelelően a hangaj is változó. Régebben ezt a kopott motornak tulajdonítottam, de mióta fel van újítva, már elég nehéz annak felróni, szóval szerintem nagyon vacak és ingadozó minőségű üzemanyagot adnak.
Legközelebb már direkt máshol fogok tankolni !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6092 üzenetére
Igen, az utóbbit már olvastam, de valahogy elsiklottam akkor a befecskendező fúvókák rész felett.
Akkor csak jól gondoltam, hogy ezek már másfajta tű kiképzésűek !!Viszont akkor lehet, hogy ezekhez kicsit emelni kellett volna a nyitó nyomást is, hogy ez az előfecskendezés dolog is működjön rendesen, legalább 120 bar-ra.
A koma 115-re állította, mint a régieket, hogy ez jó e így, nem tudom.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
qdak
addikt
Gépjármű teljesítményadó és vagyonadó most hogy áll? kell fizetni vagy mi van vele? :S
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Batman2
őstag
No, most jártam megint a szerelőnél !
Megnézettem az előtöltést.
Nem tudom milyen stroboszkópjuk van, de azzal nem tudták megnézni az értéket, mert állítólag valami holtpont előtt x fokot mutatott, az meg nonszensz !!
Ha egyáltalán jól nézte.Aztán a szokásos (legalábbis nálam) módszerrel próbálta, hogy nézi, mikor jön a gázolaj, de ez sem igazán ment, megbízhatatlan volt, végül kibökte, hogy van egy megbízható módszer, hogy kiveszi a nyomó/fejszelepet és rátesz egy csövet a szelep nélkül visszatekert csatlakozásra és amikor már éppen nem tudja fújni, akkor van éppen adagolás kezdeten az a nyomó henger.
No ezzel a módszerrel be lett állítva olyan 25-26 fok közé.
Az érdekes az, hogy nem hogy energikusabb, hanem még lomhább lett a járgány !!
Mikor indultam a szerelőtől még meg is torpant az egyik gyorstíáskor a motor, gondolom, még levegő maradhatott a rendszerben.
Próbáltam kilevegőztetni, így már nem torpan, de továbbra is lomha és még mindíg füstöl kicsit alapjáraton is !?
A járása viszont csendesebb és simább lett.
Alapjáraton most alig billeg, míg előtte jobban tette és kicsit kalapált !Ha nem javul kicsi menet után később sem a dolog, akkor visszamegyek az adagolóshoz, hogy nézze meg a csúcsokat, rendesen mennek e még !!?
Úgy látszik, soha nem lesz vége ennek a szerelőhöz járásnak.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
viscount
csendes tag
Sziasztok!
Mivel a "kárpátucca" (+Bosch) megbukott, így itt próbálok segítséget kérni.
Autóm tempósabb haladásnál egy tartósbb gázadásnál megtorpant (mintha vészprogramon futna) , majd hiába nyomom neki, semmi reakció, szinte csak alapjárat. (ez elég kellemetlen).
Leáll, újraindít, majd ismét megy egy nagyobb gázadásig. Alaphelyzetben lomhább, hangosabb járáú a motor.A Bosch-nál kicserélték a Légmennyiségmérőt, mivel a műszer ezt írta ki: "légmennyiségmérő feszültség túl magas"
Hát ez nem jött be. Az új cuccossal is ugyanaz, sőt kipróbáltam gyári LMM-el, és persze ugyanaz.Szívesen venném a jó ötleteket!
Szerintetek a kipufogó tisztítás segíthet?
Yoda
Új hozzászólás Aktív témák
- Megmérték a GeForce Now új hardveralapjának teljesítményét
- Egyre nagyobb a balhé a Helldivers II körül
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Jelentős előnyt kínál az egységes memória az OpenFOAM keretrendszerrel
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kompakt vízhűtés
- Milyen routert?
- Házimozi belépő szinten
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest