- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Huawei P30 - kell ennél több?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Nubia Red Magic 9 Pro - hivatásos mágus
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Ackbar admirálist kínálja egy GeForce-on az NVIDIA
ph Nem, ez most nem csapda, tényleg meg lehet nyerni a szóban forgó VGA-t.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Várható a HyperOS a Poco F3-ra is
ma Elkezdtek frissülni a Xiaomi új felületére a Redmi K40-ek, ámde Android 13 alapon megy a dolog.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #5848 üzenetére
Szevasz
Igen, erre én is gondoltam, hogy hidegen jobban tömít az adagoló, és ahogy elkezd melegedni a melegedő motor által úgy nő a befecskendezési vesztesége !
A gyenge nyomásra is gondoltam, minden esélye meg lenne az adagolómnak, hogy hót szétkopott legyen és ne adjon le kellő nyomást !
És valamelyest tapasztaltam is ilyen, vagy ehhez hasonló jelenséget, mikor a befecskendezőkön legutóbb állítottak, 105bar-ról 115-re. hogy kicsit nehézkesebbé vált a így a járgány gyorsulása, erölködőbb lett a motor, ezt mondta is a szerelő, hogy lehet, hogy fogok ilyen jelenséget tapasztalni a feltételezhetően kopott adagolótól !Az adagoló a befecskendező nyitónyomását mindenképpen meg kell hogy haladja, különben nem lesz semmilyen befecskendezés !!!
A kérdés inkább az, hogy mennyivel haladja meg !
Ha csak kevéssel akkor elgondolásom szerint szegényes lesz a porlasztás minősége, nem lesz elég határozott a befecskendezés maga sem és nagy lesz az egyes adagokból a gázolaj veszteség, ami erre-arra elfolyik (résolaj).Szóval a kellő határozottságú befecskendezéshez és a kellő minőségű porlasztáshoz az adagoló jelentősen meg kell hogy tudja haladni a befecskendező fúvókák nyitó nyomását !
Szóval úgye én is arra gondoltam, és meg voltam győződve róla, hogy az adagolóm már igen kopott és gyengén nyom !
Megviszgáltattam az adagolóm és ezzel szemben a szerelő azt mondja ő nem látja a kopott adagoló jeleit, egyrészt mert meghaladja a normálnál jóval magasabbra állított teszt pad befecskendezők nyitónyomását (185bar állítólag), másrészt mert többet szállít szerinte az adagolóm, mint ami kellene egy 200-as dízel motornak !!!
És 40 fokos gázolaj hőmérséklettel ment a teszt.Szóval ez alapján ő kizárja, hogy azzal legyen a probléma.
Én azért továbbra sem vagyok meggyőződve az adagolóm megfelelő működéséről.
De egyelőre egyebet nem tudok tenni, mint legfeljebb adagolót cserélek kiváncsiságból, ha ott a baj, egy másik adagolóval biztosan másképp kell vieselkedjen.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz lazka222 #5850 üzenetére
Szevasz
Szerintem akkor nézdd át az adagoló előtti csőcsatlakozásokat !
Valamelyik nem tökéletesen zár és onnan szívhat levegőt, másrészt ha még nem tetted meg, akkor feltétlenül javaslom, hogy nézdd meg és szükség esetén, pucold, cseréld a tankban levő szűrőt, mert ha az el van dugulva akkor a szivattyú gázolaj helyett valamit mindenképpen kell szívjon, hát levegőt szippant helyette ahol tud !!!Másrészt lehet érdemes az üzemanyag pumpádat is megnézni, esetleg egy felújító készlettel (2db szelep és 2db tömítés, kb 2500Ft) felújítani azt, mert lehet már túlságosan gyengén szív, mivel ha kb 15 liter alá csökken a tankban az üzemanyag mennyisége, akkor a szintje már a szivattyúhoz menő csővég szintje alá kerül, tehát nem folyik magától, hanem szívni kell a szivattíúnak, aminek így még nehezebb dolga van !
Ezért is lehet a probléma, de inkább a nem megfelelő tömítettségű csatlakozásokra és a koszos tank szűrőre gondolnék !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
lazka222
csendes tag
válasz Batman2 #5852 üzenetére
Hát szerintem csak azért szívhat levegőt, mert mást nem nagyon tud, a tünetek amiket írtam kb. 850km után következnek be, a km órát azért figyelni szoktam és ha tudom tele tankolom. Tehát szerintem 5l-nél több üzemanyag nem lehet már akkor a tankban, persze ha megúszhatnám a felújítókészlettel a tankolást...
W 123 240TD 1983
-
Batman2
őstag
válasz lazka222 #5853 üzenetére
Mennyit szoktál ilnyenkor rátankolni, hogy tele legyen a tank ?
Mivel nekem mikor már 0-t jelez a mutató még attól kezdve van kb. 8 liter, ilyenkor világít is már a tartalék jelző.
Szóval ettől még egyáltalán nem kellene levegőt szívnia, attól mert kevés az üzemanyag és lötykölődik benne, csak ha pl. koszos, esetleg sérült is a tank szűrőd !Ha erőteljesen koszos a palást, és kevés az üzemanyag, a szűrő teteje már kilóg belőle, akkor lehetésges, hogy a tetején levegőt is szippant, mivel az könnyebben átjut a kosz rétegen, mint a folyadék !!!
Én mindenképpen megnézném a szűrőt a helyedben és még a fogyasztásod is csökkenhet, amennyiben koszos a szűrőd és megtisztítod !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
lazka222
csendes tag
válasz Batman2 #5855 üzenetére
62 liter volt a rekordom a kútnál, de néhány km-rel előtte beletöltöttem a 4 liter tartalékot a devizsonból. Az üzemanyag jelző nem jó, inkább erre keresnék megoldást. Télen ki volt tisztítva a tank, a szűrő is tisztának látszott, a jeladó viszont azóta nem működik, valamit elronthattam?
W 123 240TD 1983
-
Batman2
őstag
válasz lazka222 #5857 üzenetére
Akkor neked lehet nagyobb tankod van, mint nekem, mert nekem csak 59,x volt a rekordom.
De nekem ekkor sem ment másképp, mint mikor tele van.A szűrőt pedig vedd ki, szedd szét, és takarítsd ki belőle a sok trutyit, egyrészt akkor mérni fog, másrészt akkor nem koszolódik vissza a tankod sem !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Dumb
senior tag
válasz Batman2 #5845 üzenetére
Próbáld meg Csabai Sándort Csömörön. 7 évig volt 123-asa asszem 240D, most 124-ese 250D, pár éve. Elég jó szerelő, igaz, nem csinál meg mindent, (pl adagoló-, motorfelújítás A-Z-ig), de sok mindent tud, és sok tapasztalata van, csak Mercikkel foglalkozik. Amit nem tud, arra tud vkit általában Hívd fel, hátha mond rá valamit. 30 982 8135
"Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"
-
lazka222
csendes tag
válasz Batman2 #5858 üzenetére
A tank 70 literes és nem függőlegesen áll hanem fekszik, mert kombi, könnyebben elvész benne az utolsó pár liter. Nem hiszem, hogy a szűrőnél el lenne dugulva, mivel azt letekerve engedtük le a tankot és teljesen tiszta volt mikor visszatettem. Mikor fel lett tőltve a tisztítás után, csak félig tettem és azóta úgy áll a mutató, se előre, se hátra. A tank nem koszos, minden szűrő tiszta vagy új. Mindegy, lehet egy új leeresztés utáni bizirgálás megoldja a problémát. A Te motorod viszont úgy indul, mint amiből kifogyott az üzemanyag és az első pár másodpercben nem kap eleget. A melegen teljesítmény visszaesés is azt támasztja alá, hogy valahol nyomást veszít az adagolód. Szerintem cseréld ki olyanra, ami még nem volt szétbontva, nem nyúlt hozzá senki! A jelenlegivel kár szenvedni. Szegeden a bontóban olcsón lehet kapni, 4 200D is van a bontóban az adagolók már nincsenek rajtuk, de lehet a raktárukban vannak.
W 123 240TD 1983
-
Batman2
őstag
válasz lazka222 #5861 üzenetére
Igaz, elfelejtettem, hogy Neked kombid van !
A fekvő tankban tényleg jobban elveszhet az a pár utolsó liter.
A szintkezóda annak nem tudom milyen lehet, de a fekvő helyzetéből adódóan, lehet még érzékenyebb mint a normál álló tankban levőé !
Mindenesetre javaslom, szedd ki a jeladót, szedd szét, nézdd meg nem koszos e, és nincs e szakadás az ellenállás huzaloknál, vagy esetleg érintkezési hiba a jeladó csatlakozójánál !
Az ellenállás huzalokat közrefogó érintkezők is eldeformálódhatnak, ahogyan már említettem is, azt is érdemes alaposan szemügyrevenni !
Ha ez mind rendben van, akkor mennie kell, ha az autó elektromos hálózatában nincs egyéb hiba, vagy a mutatós műszer nem döglött be !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
lazka222
Mennyit futott a kombi?
w123 200D 1.1millió km+
-
barnam_
nagyúr
Megy valaki a PH-ról a Mercedes Majálisra?
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Egy kis gondban vagyok!
A szervó kormyányművem az teljesen gatya. Ha a kormányrúdat meg mozgatom akkor kb 1-1 centit
tudom tekerni annélkül hogy a kerekek megmozdúlnának. Ez egy tisztességes 7-8 cm-s holtjátékként jelentkezik a kormányon!Amit kb 1,5éve vettem bagóért egy útánfutónyi elvileg w123 alkatrészeket, abban volt egy kormánymű, de 116-al kezdődik a gyáriszáma, de pontosan úgy néz ki kivülről mint ami most benne van.
Ezen ha meg mozgatom az a csonkot amire rá megy a kormányrúd 1-1mm tudom csak mozhatni, és külsőleg is úgy nézki egy kis pucolás után mint ha teljesen új lenne!Szerintetek w116 és a w123 kormányműve csereszabatos????
Esetleg valaki már valaki cserélt már egyikből a másikba kormány művet????
Ha van valakinek tapasztalata plíííííííííííííz ne tartsa magában!w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
válasz t.zsolti #5872 üzenetére
Egy kicsit kotorásztam a neten, és a w123 és a w116-nak külömbözik a gyári száma, de ugyanaz a Lemförder kormánymű javító készlet van megadva mind a kettőhöz.
Tehát valoszinüleg szerkezetileg stimmelnek. Külföldi forumokban találtam egy két mondatot ezzel kapcsolatban, elég ködösen fogalmazott az a valaki, de valami olyasmit silabizáltam ki hogy a w116-nak nagyobb a "kormányzási tiltása" azaz egy w123-ban egy w116-os kormánymüvel be lehet kormányozni annyira hogy hozzáérjen a kerék a doblemezhez.
Most nem igazán értettem hogy ezt kijelentette vagy feltételezte.
Ebben lehet logika?w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
válasz Mintcar #5873 üzenetére
Sziasztok!
Meg van a megoldás. 116 461 0401 a gyári száma a kormánymünek amit be akarok szereltetni a régi helyet, de ez nem azonositja a kormánymű belsejét ez csak egy öntvényszám! Ez a szám található meg a w107 w114 w115 w116 w123 kormánymüvek többségén. Az összes kompatibilis az összesel kivéve a w123, mert abban van egy "internal stop" nevezetű kütyü. Ha más tipusból kerülne át körmánymű w123-ba akkor
egy nagyobb kanyarodáskor a gumi beleérhet a fékcsövet és a féknyerget összekötö gumi csőbe.
Ami viszont azonositja hogy mi van belül, egy kis fém lapocskára van rá ütve, és ha az 3V, AK, vagy A* -al kezdödik akkor mehet w123-baw123 200D 1.1millió km+
-
ákos123
csendes tag
sziasztok!
olaj n élkül mentem az autóval és berágódott a téma. szerintetek meg lehet javítani?
főtengelyem van meg ilyenek ...W123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
t.zsolti
tag
válasz !Overdose! #5877 üzenetére
a bontott motor zsákba macska,ha hoszabb távra gondolkodik,én felujjítanám a helyébe.mivel nekem 100e mondtak a bontott mocira 1.5 éve.
MB 123 3.0d
-
Babszivacs
csendes tag
hi
az első lököst a két 17 -es csavar fogja csak? Enyém rá van gyógyulva
-
t.zsolti
tag
válasz Babszivacs #5880 üzenetére
a csavar nem 17-es ,csak a feje (hatlapja)
a csavar olyan 10-es átméröjű
szakisd le kulcsal,vagy csavarlaz. oda vissza mozgat kicsit mert lejön a feje[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Babszivacs #5882 üzenetére
szivesen segítek,ha tudok, nem került semmibe.
[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
Mintcar
tag
Találtam egy piszok érdekes cikket a motor olajokról midenkinek érdemes elolvasni!!!!!
[ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #5880 üzenetére
... vagy akaszdd bele a falba, mintahogyan én tettem tavaly nyáron egyik este hót fáradtan és mindjárt leszakad az egész lökhárító !!!
(igaz, nekem ettől sajna a sárvédő lemezen is sérült )
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Mintcar !
Jársz már a járgányoddal ?
Milyen állapotban van ?Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #5888 üzenetére
Ma voltam a szerelőnél, végzett teljesen.
Délután került vissza a kasznishoz, hogy a polirozás is meglegyen.
Most tejesen átnéztem a kasznit, hát bizony rengeteg hibát felfedeztem, a fényezést is pár helyen javittatom!
Azt hiszem holnap nem fognak nekem nagyon örülni!w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Megint egy kérdéssel bombáznék mindenkit!
Tegnap a szerelő befejezte a gépet. A mühelyében néztük át a kocsit hogy pontosan mi is készült stb.
Mondta hogy az orra nagyon fent van és nemigazán érti hogy miért, ez a mülyeben nem is volt annyira feltünő, de most a kasznisnál az udvaron, nagyon is láthatová vált.
Úgynézki mint valami bigfoot.
Pedig a futóműben nagyon nem kellet cserélni semmit, csak a két felső lengőkar, stabilizátorrúd a két kör szilentel, meg 1-2 szilent lett cserélve!
A rugok és a lengéscsillapitok maradtak a régiek.
Nagyon feszes az egész mintha sokkal nagyobb rugók kerültek volna vissza, pedig nem.Mivel kb1 évig ki voltak véve a rugok valahogy "vissza nyúltak" ?
Vagy mit lehet úgy rosszul betenni hogy így kiemelje az orrát?Ha valakinek van valami elképzelése az ne kiméljen, mert erre szeretnék mielöbb valamit reagálni, de semmi ötletem.
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #5890 üzenetére
Tényleg érdekes !!!
Lehet könnyebb lett a motorod ?!
Biztos kifelejttettek vamait belőle ...Komolyabbra fordítva a szót, lehet tényleg, hogy kicsit "kipihenték" magukat az első rugóid, hogy nem terhelte őket a motor, és pár hét, legfeljebb fél év alatt visszazsugorodnak a korábbi állapotnak megfelelőre !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Hát lehet hogy 1 literes suzuki motort álcáztak 200d-nek és a súlykülömbségmost szépen mutatkozik .
Jobb híján jöhet a mixer ocsoért!A neten probáltam keresgélni gyári állapotú 123-t nem sokat találtam de azért van 1-2 zavarbaejtőez pl teljesen gyárinak nézki,
ez meg a Haynes manualból van.
ezeknél is minta abnormálisan meg lenne emelve az orra.Majd holnap csinálok rendes nagyfelbontású képet úgy hogy benne legyen az egész autó.
w123 200D 1.1millió km+
-
Izi_25
csendes tag
Helló,
Meg tudja nekem valaki mondani, hogy az Ürömi Mercedes bontóban hogy van a nyitvatartási idő? Dolgoznak szombaton is, legalább délig?
Esetleg ha valakinek van rájuk tel. száma és meg tudná adni azt nagyon megköszönném.Előre is köszi a segitségért
Mercedes Benz W115 220D 1974, W123 200D 1981
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #5898 üzenetére
Mondjuk lehet túl erősen terpeszt az a nyomtávtartós göbmcsukló !
Viszont akkor csak a rugótartó tálca esetlegesen nem megfelelő helyre való beheggesztésére, illetve a túl magas rugó alátét - gumipogácsára tudnék gondolni !
Nem tudom, mekkora kell legyen egy rugó mehgfelelő hossza terhelten, ezt lehetne még lemérni, hogy nálad mennyi, aztán háhta árlistákon adatlapokban esetleg szerepel a hossz, azzal össze tudod hasonlítani, vagy valamilyen adatlapban levő értékkel,
Illetve azt nézheted még meg, hogy mekkora gumipogácsak van a rugot alatt !?A legkisebb valami 0,8 cm-es, alegnagyobb meg valami 2,5cm-es !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Politika
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- NBA és kosárlabda topic
- Autós topik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen