- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Dobhatja a Galaxy S26 az AMD GPU-t
- ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
- Az 5G-t is kipipálja a Blackview hőkamerás mobilja
- Azonnali mobilos kérdések órája
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S9 és S9+ duplateszt
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
5 év alatt 100 milliárd dollárt költött fejlesztésre az Apple, az AI a következő
it Tim Cook újfent megerősítette, hogy nagy AI-tervekkel rendelkezik az Apple. És várhatóan alacsonyabb költségekkel valósítja meg azokat, mint a riválisai.
-
Várható a HyperOS a Poco F3-ra is
ma Elkezdtek frissülni a Xiaomi új felületére a Redmi K40-ek, ámde Android 13 alapon megy a dolog.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #6297 üzenetére
Szia!
Átküldtem!
Esetleg ha valainek még kell szoljon és átküldöm!Az biztos hogy a 220-as csúcs az modernebb, mert 1510-et már 1968-ban szerelék a w115-be. Az SD után lévő két szám a porlasztásnak a szögét határozza meg, tehát a 220-as 22 fokban porlaszt, a 1510-es 15 fokban. .Szerintem szinte mindegy hogy melyiket teszed be, csak ne indiai Bosch-t vegyél.
w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
Hát csak nem tettem vissza a porlasztókat.
Kaptam kölcsön egy nagy fényerejű mini lámpát, és nem túl bizalom gerjesztő lántvány fogadott! Iszonyatosan le van kormolódva mindegyik , az az előkamrám televan zöld foltokkal, amelyikbe a zöld menetrögzitővel tömitett porlasztó ház volt betekerve.
Hát nem gyenge.
Ma beszéltem esztergályossal, péntekre meglesz az elökamra kihuzó.
Igy biztosan nem teszem vissza az új csúcsokat.w123 200D 1.1millió km+
-
t.zsolti
tag
-
Babszivacs
csendes tag
sziasztok
a coupe-hoz a szélvédő alatti króm légbeömlő fém vagy műanyag?mert vettem és olyan gagyi mint a teszkós "króm"hatású rendszámtábla tartó.
köszii -
lazka222
csendes tag
válasz Babszivacs #6305 üzenetére
Két féléről is tudok, de mindkettő műanyag! A régebbi fajtán a rácsok elég nagyok és lejöhet róla a króm, az "újakon" sűrűbb a rács és a krómozása is tökéletes.
W 123 240TD 1983
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6301 üzenetére
Szevasz
Nagyon kösziii !
Remélem a Denso-t nem indiában gyártják, merthogy azt akarok venni, nem Bosch-t.
A Boschtól elment már minden bizodalmam, mivel az utóbbi időben már a második szériával volt bajom.Ki tudja, hogy én mit találnék az előkamráimba, ha jobban belekuksiznék, de asszem az marad úgy ahogy van, a lényeg, hogy golyó még van benne, ami szétlökje a GO sugarat.
Akkor marad a 220-as csúcs, azt veszek és a régi 30SD27-es házaimba teszem be.
Aztán remélem hogy legfeljebb pár száz kilóméter megtétele után úgy fognak muzsikálni, duruzsolni, ahogy tették a korábbiak, csak azoknál jóval tartósabban és elfelejthetem jó időre a porlasztó témát !Kiváncsian várom a további fejleményeket, mire tudsz jutni a motoroddal, sikerül e kiszedned az előkamrákat !!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Vajon az előfordulhat, hogy az előkamra égőfuratai annyira elkokszolódnak, hogy jelentősen csökentsék a motor teljesítményét ??
És ha igen, akkor vajon egy hosszú út alatt ki tudnak e megfelelően égni, tisztulni, vagy csak a szétszedés, a fizikai megpucolás segít ilyenkor már ??Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Ma sikerült kiszednem az előkamrákat, nem is azzal volt gond hanem a menetesgyürükből az egyik a világ minden kincséért sem akart kijönni.
A sok probálkozásnak a vége az lett hogy teljesen legyalultam, és teljesen reménytelennnek látszott hogy valaha is ki birom szedni.
Végül köszörü géppel a nyürüt belülröl elkeztem gyengiteni, mikor az anyagának a kb a felét ki köszörültem, az alőkamra megvezető hornyánál
egy apró vésővel ketté vágtam, és befele ütöttem. Keservesen jött ki nagyon.
De viszont az előkamra kihuzó nagyon bevált, precizen ki lehetett venni az előkamrákat, és minden képpen éremes is volt!
Két kamrának az állapota teljesen katasztrofális, végetelenül le vannak kormolódva, üvegkemény koromtól a ragados korom masszáig, minden volt bennük.
Most a 24órás brigéciol fürdőben vannak, már most korom fekete a lötty.
Az egyiknél egyértelmüen eltömödött az egyik kis furat, ami jelentős teljesitmény vesztést okozhatott. Holnap a leömlőt fogom leszedni, és meg szabaditani a koromtól.[ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
Templomegere
senior tag
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Az egyik kamrámban a könnycsepp így néz ki.
Ezt vissza szabad tennem, vagy csere???w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Az előkamrák hogy mennek vissza pontosan a helyükre?
Az 1. előkamra hüvelyét teljesen kipucoltam, és bele akartam probálni az előkamrát de kb. csak félig tudtam betolni, nagyon passzentos.
Ezt finoman bele kel kapapálni vagy simán bekéne tudnom tolni a helyére, esetleg lehet használni valami sikosítót, gondolok itt wd40-re esetleg műszerolajra.w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Nos, tegnap megvolt az első proba inditás, hát egyelőre csak felemás sirekerekről tudok beszámolni.
A 4. porlasztó ereszti a GO.-t, megint szedhetem szét. Az előkamra üregéből is bugyog gyengén fel,lehet csak men túztam meg eléggé a menetes gyürüt, ma szedem ki.
A többi ugy néz ki hogy jó, legalábbis terhelés nélkül.
Az üzemanyag szivattyú, egyik ágánál ömlik a GO. ha jár a motor, ma szedhetem le azt is, mert valszeg amikor a
motorblokk, kapott egy alapos brigéciolos mosást még múlt héten, kioldhatta az egyik vagy minkét oldalon a gumi tömitést, pedig vigyáztam hogy az adagoló ne kapjon belőle.
Az inditás aránylag könnyen ment, 5-6. fordulatra elkapta, és ketyegett.
Ami érdekes, megmaradt a hideg inditás útán jár a motor, és kb 2 másodperc útán 4-5 erőteljes rángást produkál,
bár ezt most mindennek be lehet tudni, mert most sok helyen szivhatja a levegöt.
Talán 5 perces járatás alatt nem is birta volna az összes levegőt kidolgozni.
Ma és holnap megszüntetem a porlasztó és a pumpa szivárgást, és kideritem mi van az előkamrával.De szinte biztos hogy nem teljesen oké az adagoló sem.
Sajnos 3 szerelő tekert bele, egyik csak picit állitott, a második meg teljesen szétb@szta, a harmadik állitotta aránylag helyre, de az is csak füllel, és érzésre.T.eger!
Tudsz nekem vaslakit ajánlani adagoló terén, akár Tapolcán vagy környékén, inkább át autózom a fél országot csak valami igazi szaki nézzen már rá.w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Lejött a üzemanyag pumpa!
Nem sokára amúgyis le kellet volna szednem mert az adagoló és a pumpa közti tömítés már nagyon a végét járta.
Úgynézem hogy a bejövő és az elmenő ág nem szivároghat, a két O gyumigyürű és a szelepek is teljesen renben vannak ránézésre, de viszont a kézipumpánál több kérdés is felmerült bennem. Csináltam egy képet a pumpáról látszik hogy a kitekerhető résznél levő gumi jelentős része már a múlté, annak tömítő szerepe volt egykor, mert ha igen akkor már biztos hogy nem tömít.
A mentes végén nem volt tömítés, pedig a rombatott ábra szerint kéne ott lennie.
Valóban van ott O gyürű?Ja, és valaki tudja hogy az a fém rudacska ami a pumpán van és az adagolóba megy bele mi célt szolgál?
[ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6315 üzenetére
Szevasz
Csodálom a kitartásodat és erődet, hogy nekifogtál az előkamrák kiszedéséhez !!
Én pont ezért nem mernék és nem is fogok neki a sajátomnál ilyennek, mert a GO kokszal jól összecementálódott csavarmenetekt nem tudnám szlttekerni, haki is venném valahogy, akkor meg ne tudnám rendesen összerakni !
Én az előkaraégőfurtait inkább a henge oldaláról vizsgálnám, inkább a hengrfeje venném le a blokkról, mint az előkamrákat ki a hengerfejből.
A furatokat onnan is meg lehet pucolni, vagy legalábbis lehet látni, hogy mi a helyzet !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6315 üzenetére
Peches ember vagy !
Jót akarsz és minden ellened van, minden keresztbe tesz.
Van ez így, sajnos.A hideg indításkori rumlikat szerintem majd minden esetben az adagoló fejszelepjei okozzák !!!
De ezzel valahogy nem foglalkoznak, nem akarnak foglalkozni az adagolósok !
Nekem kitérő válaszokat adtak, mikor erre kérdeztem rá !Vagy nem értene hozzá, vagy nem akarnak velefoglalkozni.
Ha ezek nem tökéletesen zárnak, van rajtuk már mikroszkopikus berágódás, az már pont elég ahhoz, hogy alkamlanként némi szivárgást tegyen lehetővé és eleressze részlegesen a nyomócsőben levő nyomást, ami után a kövekező adag egy rész megint csak arra megy el, mint az első fordulatoknál, hogy feltöltse a nyomócsövet és kialakítsa benn a nyugalmi nyomást !
És ilyenkor van szerintem az egy-egy döccenés !
Ha a nyugalmi nyomás megvan, akkor a következő adag már teljes egészében befecskendezésre kerül.
A teljesen hideg, éppen indulóban levő motor az adagolási hibákra igen érzékeny !
Tehát ez a hiba a későbbi adagoknál is fenn állhat, folyamatosan a motor működésében,csak akkor már kevésbé zavaja azt a működésben, így nem is vevődik annyira észre.
Ha nem lennének olyan drágák a fejszelepek, akkor ki is cserélném őket, biztos nem lennerosszabb.Még amire gyanakodtam sokáig, az a nem megfelelő tüzelőanyag nyomás az adagoló tüzelőanyag terében és emitt az adagoló hengerek nem tudnak mindíg megfelelően töltődni !
Viszont ez szerintem sokkal nagyobb rumlitokozna egy-egy döccenésnél !
Én ugyan már felújítottam az üzemanyag pumpámat és minden csövem, catlakozásom ép, száraz, tháét ez már kevéssé találom valószínűnek.Esetleg még ingadozhat a tüzelőanyag nyomás kezdetben.
Ezt egy alkalmatos nyomás mérő műszer ideiglees beépítésével talán tesztelni lehetne !Ami még előfordulhat, hogy apró levegő buborék marad, vagy kerül a rendszerbe hosszabb állás után és az okozza az időnkénti adagolási hibát.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #6318 üzenetére
Az elökamrát nem tekertem szét, teljesen felesleges.
Brigéciol tökéletesen fémtisztára mossa kivül belül.
Az előkamra kihúzása nem nagy történet, a menetes gyűrűvel sokkal könnyeben bajba lehet jutni, és a kamra hüvelyének a kitakaritása ami inkább sok időt vesz igénybe.w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #6319 üzenetére
Hétvégén veszek egy adagolót, szétszedni, meg vizsgálni, hátha sikerül jobban megérteni a mükődését.
Én is gyanakszom a fejszelepekre, minden képpen kellene ellenőrizni, de a mi nagyon b@ssza a csörömet az az hogy szana szét tekergették az adagolómat.A pumpát apró drabjaira szedtem, most már éretem a müködését is, szóval egy dugatyú szívja a Go.-t. A dugattyút egy rudacskán keresztül mozgatja az adagoló.
Igazából semmit nem csináltam vele, pucolás és összeszerelés, és most szivárog.w123 200D 1.1millió km+
-
Templomegere
senior tag
válasz Mintcar #6321 üzenetére
melyik adagoló van neked fent az autón ? tápszivatyúval nem szokott gond lenni , kézi pumpából tudsz venni újat , nem vészes az ára . De amúgy annyi jelentősége van annak hogy ha kézzel pumpálod akkor ereszti-e a go-t vagy sem . magyarúl gázolajos lesz-e a motorod kezed , vagy sem . Ha be van tekerve a kézipumpa pumpa része akkor az nem ereszt . Max a kézi pumpa ház és tápszivatyú között tud ereszteni oda meg kell egy tömitőgyürü és kész . maga az ac pumpa pedig akkor tud ereszteni ha a szelepeket bent tartő csavarok gumigyürüje meg van sérülve . A legkisebb gumi sérüléstől tudnak ereszteni .
Az hogy jelenleg a motorod járás közben ki - ki hagyogat , szinte természetes . Menni kell vele és be fog szépen állni minden a helyére . Az hogy az előkamra befogató csavarjánál bugyog , ne foglalkozz vele , abba fogja hagyni .
menni azzal a motorral járatni , és ha már nem ereszt sehol akkor nem megbontani .
-
Mintcar
tag
válasz Mintcar #6321 üzenetére
Akartam irni már nem szivárog a pumpa!
Ma mentem egy kisebb karikát, a 4. porlasztó már nem ereszti a GO.-t, ismét szétszedtem és összeraktam, nem tudom mi lehetett a gond
Nagyon nagyon füstőlt az elején, de amikor visszaértem és belálltam vele, alapjáraton szabad szemmel nem lehetett látni füstöt.Terhelés alatt 3. porlasztó gyengén ereszti a GO.-t a többi csont száraz!
Holnap azt is lehet, szét szednem.Nem volt lehetőségem nagyon megkergetni, de 3-s ban simán felgyorsúl 90km/h-ra.
[ Szerkesztve ]
w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Ma ismét teljesen összeraktam üzemanyag rendszert, és mentem vele 30km-t eröltetett menetben!
Teljesen megszünt a szivárgás mindenhol , csont száraz az egész blokk.
T.egér igazad volt, az előkamra szivárgás is megszünt ez alatt a néhány km alatt!Tényleg nem akarom elkiabálni de, mintha lassan összeállnának a dolgok, vissza úton még ha kicsivel is de rugalmasabb volt a motor, és mintha egyre finomabb lenne a járása.
Komojan mondom, amikor meg vettem és rá két honapra kicserélték a pcsúcs.-ot, azóta most előszőr száraz a blokk, és nem úsznak a GO.-ban a porlasztók, és úgy, hogy egy deka paszta nincs bennük.
Kiváncsian várom a továbbiakat, hogy fog viselkedni pár 100km útán.
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6323 üzenetére
Milyet füstölt kezdetben a járgány, kékes-fehéret, vagy kormosat ?
A befeckendezőt, ha csak kicsit szivárog, de nem csorog jeletősen üze közben, akkor ne szedd szét, még a szervíz könyvben i megengednek egy minimális szivárgást, ami értelmezésem szerint éppen annyit jelnt, hogy egy kicsit csillog, nedves a porlasztó az összerkásnál, de nem csurog le belőle a motorra a gázolaj !
Az egyik porlasztóm nekem is ilyen, de ez nem vészes, csak mikor már áztatja a hengerfejet.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #6325 üzenetére
Kézipumpának pedig, ha ereszt pumpáláskor, akkor ne az eredeti utángyártott csavarosat vedd, hanem nyomógombos verziót, ami traktorokhoz való amúgy !
Én vettem Febi betekerőset, de orrán-száján eresztett,ha pumpálni akartam vele, aztán kaptam a tippet, hogy a másik sokkal jobb.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Vasárnap kiszedtem az egyik fényszórómat, mert minden aső vagy mosás után kicsit bepárásodott és nem tesz jót hosszú távon a fém részeknek, elkorrodálnak.
Egyúttal gonoltam, hogy már megpucolom kicsit a tükrét is !
Előszőr csak nedves szivaccsal áttöröltem, tisztább lett, de nagyon karcos volt és ahogy megszárdat, visszamattult kicsit, hát megpróbáltam egy bőrrel polírozni.
Azzal sem voltam megelégedve, hát nekiláttam króm tisztító pasztával, na az aztán lekapta a foncsort is !!Szóval kérdésem, hogy valahogyan fel tudom e újítani a foncsort,vagy nézzek inkább egy bontottat ??
Nincs valakinek véletlen egy felesleges első fényszoró tűkre (normál fényszoró), mondjuk egy törött búrájú példányból ?
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #6326 üzenetére
Szia!
Mikor összerakás után beindult, óriási szürkés füstöt nyomott.
Aztán mire elértem a benzikúthoz, már szabad szemmel nem lehetett látni füstöt.Most tökéletesen szárazak a pórlasztók, még ha felülről bevilágitok az illesztésekbe egy csepp go. sincs egyikben sem.
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6330 üzenetére
Szevasz
Szeintem nem érdemes bontottalvacakolnod, mert azon többsége már vack, hanem szerezd be ezt a nyomós verziót, teherautós boltb bztos kapsz, csak a csőcsonk méret kell egyezzen, meg hát azért lényegesn nagyobb ne legyen, hogy biztos elférje !
Nekem volt olyan 5500-6000Ft körül, de azóta is tökéletes !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6331 üzenetére
No, az nagyon jó !!
Annyiban hajlok az újra foncsorozásra, mert a többi bontott is nyilván már mattult, de még lehet,hogy karcos is mellette.
Laglábbis az enyém karcos is, mondjuk azt lehet, hogy én követtem el, egy korábbi takarításkor.
Az meg nagyon fontos, hogy jó legyen a tükör, hogy jól lehessen látni sötétben is, mert hát hiába teszek be akár 100W-os izzót is, ha nincs tükör, ami vetitse azt az útra !!!Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Dr.Burn
őstag
Sziasztok!
Lenne egy W124 -es Merci. A gondja hogy hengerfejtomitest kellene cserelni.
Mire erdemes odafigyelni esetleg mit kell majd utanaallitani? A vezerles ezeknel hogy van megoldva? Ez egy 93-as 300 TE Mercedes. Ezt veszem meg csak meg kell csinalni."Later Nerd!"
-
t.zsolti
tag
-
Dr.Burn
őstag
válasz t.zsolti #6335 üzenetére
Nem all regota. Nem tudni a pontos okat hogy miert lett hengerfejes.
En szerintem valami lett a hutovel, mert az teljesen uj es megfozhettek. Az olaj es a viz osszefolyik. A motor elindul, de csak 5 henger megy. A hangja nem rossz nem csattog.
Hengerfelyet biztosan sikoltatni fogom illetve atnezem.
340e km van benne kb. ez teljesen leinformalhato."Later Nerd!"
-
Dr.Burn
őstag
válasz Dr.Burn #6336 üzenetére
Kicsit kiegeszitem hogy mas is hozzatudjon szolni.
A lenyeg hogy valoszinuleg forralta a vizet. Amit egy hutocserevel probaltak orvosolni viszont ez sem segithetett rajta igy hengerfejes lett. Egy henger nem megy. A viz es olaj ossze van folyva. Hengerfejsikolas illetve tomites csere megoldana a problemat elvileg. De ki kell mosni a vizrendszert illetve valoszinuleg a motort is at kellene mosni valamivel. Nagy munkanak tunik, de szerintem megeri. Majd meglatjuk.
"Later Nerd!"
-
Batman2
őstag
válasz Dr.Burn #6336 üzenetére
Szevasz
Igen, ha már ekkora a probléma, hogy a víz és az olaj összefolyik, és a hűtő csere sem segített, akkor valószínünek tartom, hogy ott már valahol repedés is lehet, pl. annál a hegernél amelyik nem megy !!!
Ezt kell szem előtt tartanod, hogy valszeg repedéssel kell szembenézned, azt pedig nem tudom hogy hol, hogy lehet javítani !?
Jól gondold meg hogy beleugrassz e ebbe a játékba, csak akkor javaslom, ha van szervíz háttered, vagy legalábbis valami jó szervizes, gépműhelyes ismerettséged !!
Ezen túl arra készülj, hogy darabokra kell szedned a motort, mivel az olajtérbe befolyt a víz és összerozsdált mindent !!!
Igazából így mégcsak beindítani sem jó a motort, mert azonnal megdörzsöli a rozsdás felületeket, ami azonnali erős kopást jelet !Tehát a minimum, hogy darabokra szedés után, minden alkatrészt szépen egyeként finoman meg kell pucolni a rozsdától, és ami már kopott, vagy a rozsda teljes eltávolítása után már méreten aluli lesz, azokat mind cserélni kell !!
... Vagy, rábízod a véletlenre, nem nézed, mi mennyire rozsdált és csak az átfolyást, repedést szünteted meg, a többit meg hagyod, megy ameddig megy !
Döntsd el !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Dr.Burn
őstag
válasz Batman2 #6340 üzenetére
Szia,
Eloszor is koszi a valaszt.
Nem tudom ilyenkor mennyire lesz jelen a rozsda a motorba. Viszont beinditva biztosan hogy be lett illetve hasznalni is probalhattak.
Csinaltam mar hengerfejes autot ott viszont ilyen nem volt jelen.
Hetvegeig van idom atgondolni. Lehet hogy nem vagok bele, nem tudom meg.
Igazabol azert is erdekelne, mert wagon. Es azert az sokszor jol jonne nekem.
Passz, tenyleg nem tudom meg mi lesz. Hetvegere eldol.A hengerfej felujitasra igazabol amit otthon nem tudnek megcsinalni az a sikkolas illetve, ha hegeszteni kellene, de az mar amugy sem buli. Sikkolast meg illik ugye megcsinaltatni ilyenkor.
Szelepek becsiszolasa, szelepszar szimering csere, szelepvezeto csere, ez otthon mind megoldhato.
"Later Nerd!"
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Porlasztóba nyitónyomás beállításához hol lehet alátéteket kapni? 1 helyen találtam csak Bosch 512db.-s készletet 50k-ért.
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
Üdv. mindnkinek !
Legutóbb a Liqu-Molly Molibdén-diszulfidos (10w40) olaját tettem a motorba, olyan július környékén, most már megtettem vele több mint 8500km-t és még mindíg nem igazán érződik semmi negatív, semmi romlás, legfeljebb annyi, hogy hideg indításnál kicsit már tán hosszabban csattog, lehet hogy jobban elvékonyodik az olajfilm (persze hidegebb is van, mint nyáron, lasabban indul meg a kenés is a motorban),
de menet közben gyak. változatlan a motor viselkedése és az olajból sem tapasztaltam fogyást (bár a legutóbbi út óta még nem néztem) !Most csak normál LQ olajat fogok bele önteni, azért elég drága ez az MoS2-es.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #6345 üzenetére
Hát nagyon szép teljesitmény a motorodtól hogy ennyi km. alatt nem fogyasztott az olajból, föleg 10w40-ből, akkor csak összerakták azt a motort neked!
Én nem merném beleönteni.
Sajna nekem csipegeti a nedűt. Én kb 5000km-t mentem olajcsere óta és most pont a min. és max. jelzés között van ,ez nem tudom mennyi fogyasztást takarhat kb 1 literre saccolom, igaz javarészt városban használom és az mindennél jobban igénybe veszi a motort. Eddig Castrol GTX 15w40-et használtam, most Castrol Magnatec 15w40-ből vásároltam be.Már akartam kérdezni hogy neked az adagolódat is felújították, vagy ahhoz nem nyúltak?
w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
Találtam egy érdekes cikket az oljcseréről és az olajnyomásról. Aki még nem olvasta annak ajánlom az irományt.
Külön kitérnek a 30 éves mercikre is.Nagyon hasznos hogy annak idején be épitésre került, szinte azonnal látszik ha baj van.
Batman nekünk egyezik a motor, csak viszonyitás képpen, neked mekkora az olajnyomásod tejesen üzemmelegen tehát legalább 10-15km után alapjáraton a olajnyomásod?
Nekem 1.9-2.2 között szokott lenni, most hogy hüvösebb az idő inkább 2.1-2.2 között mozog.w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6346 üzenetére
Szevasz
Az adagolóm nem lett felújítva, csak beméretve adagolóssal.
A koma szerint redben van, egy picivel többet ad, mint ami kellene egy 200-as motornak, 220-nak megfelelő mennyiségeket nyom.
Az adagok egyenletessége is egész jó volt, csak kevés külömbség volt közöttük.Én arra panaszkodtam a komának, hogy szerintem már kopott az adagoló és azért nem indul rendesen a motor, mert eleinte nem nyom rendesen, illetve azért nem éri el a gyári végsebességét, mert kopottak már az elemek és nagy a veszeteség !
A koma közölte, hogy ő nem látja a kopott adagoló jeleit, bár asszem mikor feltette és üresben nézte, törölgette az egyes nyomócsonkok tetejét, hogy picit eresztett kezdetben !!
És ez az, pont kezdetben eresztett, vagyis indulásnál !!Ez pedig a nyomó, vagy fej szelep hibájára utal szerintem !
De erre nem mondott semmit, csak anyit, hogy ezek nem szoktak elkopni, a másik szavával viszont azt mondta, hogy nehéz már jót találni !
Most akkor találd ki, mi van ??Ennyire jutottam, azóta is ez van fenn a motoron.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6348 üzenetére
Nekem autópályás út után, mikor igen át van melegedve, akkor 1-1,2 körül van, ha csak szimpla országúti mészkálás van, akkor 1,3-1,5 körül.
Most hogy ez attól van mert nekem nagyon tiszták az olajjáratok és könnyen folyik bennük az olaj, vagy annyira gyenge már a pumpám, hogy ennyit tud nyomni, nem tudom.
A lényeg, hogy mindíg benne van a tűrésben, ami asszem minimum 0,5 lehet alapjáraton.
És legkésőbb középgázra mindíg felmegy 3-ra (illetve fölé).Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Sorozatok
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Milyen okostelefont vegyek?
- Eredeti játékok OFF topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Aliexpress tapasztalatok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- BestBuy topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest