- iPhone topik
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Yettel topik
- Mobil flották
- Itthon is lesz Pixel telefon!
- ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Várható a HyperOS a Poco F3-ra is
ma Elkezdtek frissülni a Xiaomi új felületére a Redmi K40-ek, ámde Android 13 alapon megy a dolog.
-
Visions of Mana - Esélyes, hogy elkaszálták a PS4 verziót
gp Egyelőre hivatalos bejelentés még nem érkezett, mindössze egy apró szóbeszédnek lehetünk tanúi.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mintcar
tag
válasz lalamille35 #6900 üzenetére
Szia!
Ha visszakeresel a hozzászólások közt, találsz érveket és ellenérveket, egy párszor már én is felvetettem a metabond témát.
Igazából, érdemben választ nem kaptam, vagyis nem jutottunk dűlőre.
Végül is mindig az lett a vége hogy minőségi olaj + sűrű olajcsere periódus + minőségi szűrő.Igazából mindig félre értenek engem ha esetleg megkérdezek valakit, ebben a témában, mindig az a válasz hogy nem menti meg a motort, nem állítja vissza kompressziót, nem lesz kisebb a fogyasztás stb stb....
De mi van akkor ha egy zsír motorba tenném, kizárólag állapotmegőrzés céljából
Végül is nem valami csodaszer, hanem csak egy sima súrlódás csökkentő adalék.Meg aztán lehet a neten olvasni igazi rémtörténeteket, és tündérmeséket is, tudja a franc hogy hol az igazság.
Végül is a legkonkrétabb véleményt egy szélvédő csere közben kaptam, egy patent Alfa vagy Fiat dieselbe használta rendszeresen a csóka, állítása szerint a motor 2x annyi idő alatt melegedett be, mint nélküle, és az adagolóján az alapjáratot jelentősen vissza kellett állítani mert nagyon megnőtt.
Ez egyértelműen arra utal hogy csökkent a súrlódási ellenállása a motor mozgó alkatrészeinek.w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
T.egér!
Jelentem a 32 liter Go.-ból 410km-t tettem meg, ebből a 3/4-e város volt!!
Kurva jó a fogyija 7,8L/100km.
Most ellenőrizem az oljszintet pontosan ott van mint 410km-vel ezelőtt, nem csipegegi az olajat.
Egyelőre minden frankó a mocival, és csöndesedett is, mióta elhoztam tőled.Csak hogy hizzon a májad : Volt aki egyenesen a pofámba vágta hogy a 200d felirat úgy kamú ahogy van.
w123 200D 1.1millió km+
-
Gombi20
újonc
Üdvözlet! Van pár eladó felni Merci 123 ra.
2db Ronal penta 15"
2db MiM (hasonlít a pentához) 15" a mellékelt képen, ennek a közepe van feketére fújva.
4 db 18" Alessio nagyon olcsónA Ronalhoz vennék 2db ot, ha van valakinek, talán a mimhez is,ha jó árban van.
Egyébként Pentákat keresek (felújított nem kell,az nagyon drága )valami kopott is megteszi, csak legyen már otthon .
Emailben vagy telefonon(adatlapomon van) érdeklődj, nem mindíg van internyet, most is kamionból a mekdönci parkolóból böngészek.
[ Szerkesztve ]
Mercedes W123 240D
-
Batman2
őstag
Üdvözlet mindenkinek !
Van valakinek egy teljesen ép, hiánytalan, még jól működő 200D adagolója ??
Az újabb fajta kellene, amelyiken már nincsen külön kenőolaj vezeték, a másik fajtával nem tudok mit kezdeni.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
lalamille35
csendes tag
Sziasztok.
Tesóm hozott N.országból egy Oldt. katalógust,amiben 1920-1990-ig gyártott klasszikus autók vannak.
Kicsit hiányos némettudásom ellenére átböngésztem,néhány
érdekességet megosztanék v.tek.
Az autók állapotát 1-5-ig osztályozzák(Note 1 a legjobb ,makulátlan,Note 5 a fellelt,de még manthető)
Egy 350 SLC-n mutatják be mit hogyan vesznek figyelembe az osztályozás során.
Kb.20 féle dolgot osztályoznak külön-külön(motor, belső ,karosszéria futómű,extrák,stb)
Mind kap egy számot,pl.3,58 Ezeket összeadva,majd átlagolva kijön a végeredmény,amit az utólsó vizsga,a próbaút még változtathat.A 350 SLC-nek 3,91 lett a vége.
Itt egy kis ellentmondás van a dologban,vagyis a Note 1-hez 5 pont kell ,A Merci 3,91 -t
kapott így a besorolása Note 2,09 lett.
Remélem érthető próbáltam minél egyszerűbb lenni.
Még annyi hogy ez függ a típustól a kórtól ,a legyártott mennyiségtől stb.
Tehát pl a W123 még nem kaphat Note 1-t,hiába makulátlan 10000 Km-t futott 280 CE ami most a legdrágább W123 :12400€ !!
Egy 190 Evo II meg 48,000€ !! de egy Evo I is 30,400€ !Néhány ár érdekességként makulátlan állapot)
w123 200 : 6000€
200D : 6000€
220D 6400€
240D 6400€
280E 7800€
300D 6100€
280TE 10600€
300TD 10100€
280CE 12400€
230CE 9500€W126 280SE 7800€
560SEL 16700€
560SEC 18500€W116 280SE 15600€
450SEL 6.9 50000€ !W124 E200 5000€
E280 6000€
E200D 4600€
E250D 5000€
E300D 5400€
E500 20500€
E60 AMG 23100€
A Combi +10%,Turbó+10%, 4 Matic+10%A teljesség igénye nélkül kb ennyi.Ja majd kimaradt e lényeg:
A legdrágább Merci?: 300 SL Flügeltürer (W198 I) Cpé. 520.000 €!!
W123 240d "80"
-
Batman2
őstag
válasz lalamille35 #6909 üzenetére
Érdekes infók, köszi a többiek nevében is !!!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Templomegere #6912 üzenetére
Öröm és bododsá
Amúgy a megoldás adott lenne mindenkinek
w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
válasz Der Bosss #6914 üzenetére
Sajna öninditóval nem tudlak kisegiteni, de van hozzá eredeti Bosch belső oktató anyagom ékes magyar nyelven sok ábrával. Plusz, egy a legkisebb csavart is ábrázoló Bosch robbantot ábra gyáriszámokkal, rendelési számokkal, a kopó fogyó alkatrészeket külön jelőlik rajta.
Ha kell elküldöm!
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #6914 üzenetére
Szevasz
Szerintem szerzel egyet bontóból, szétszded, kicsit megpucolod, pl. a kommutátorából réz drótkefével kisikálod a sok oda kövült szénkefe port, a csapágyakat, tengelyt szépen megtakarítod, újra zsírzod és összerakod !
Ha csak nem zárlatos a tekercse, ami szerintem nem valószínű, mivel azért átalában szerintem nem égették le ezeket, akkor működnie kell.Ha pedig a mágneskapcsolóval van a problémád, miszerint csak kattan egyet, de nem forog a motor, tehát nem kapcsolja rá az áramot (elégtek a kontaktusok), akkor pedig vegyél egy újat, azt lehet kapni, a tartósságuk az már más kérdés, lehet csak 3 évig tart egy, de leglább van és egy darabig működik !
Ha Debrecenbe el tudsz jutni, akkor szívesen segítek is Neked !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Der Bosss
csendes tag
válasz Batman2 #6916 üzenetére
Köszi az ötleteket. Sajnos csak a relé kattan, ami még a bendix előtt van. Az önindító úgy néz ki halott. Kiszereltem és a többi néma csend...
Bendixet keresek a jövő héten, hátha az adta fel, ha nem, keresek egy szakit, aki kiméri mi a hiba oka.MB W123 300D 1981-ből!!!
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #6912 üzenetére
a szemmel kísérés az nem hallatszik tudom, de azért jó hogy nő azok tábora akik belevágnak .
MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #6912 üzenetére
a szélvédő berakáshoz milyen masszát használsz ( ha egyáltalán kell? )
sziloplasztal nem akarom beragasztaniMB 123 3.0d
-
Mintcar
tag
válasz t.zsolti #6921 üzenetére
Semmi kép sem használ szilóplasztot!! Nekem is azzal tették be annó a szélvédőket, dőlt is a viz be rendesen. Elvittem egy szélvédőshöz a kocsit és valami ilyesmivel tették be a szélvédőket. Nem is folyik be a víz most sehol!
w123 200D 1.1millió km+
-
Templomegere
senior tag
válasz Templomegere #6923 üzenetére
neeeem rugalmas hanem maradjon "örökre" kenhető
-
lalamille35
csendes tag
válasz t.zsolti #6921 üzenetére
Hali.
Én a tavasszal cseréltem elől-hátul Szélvédő gumikédert,és semmilyen tőmítőt nem használtam.
Arégi alatt volt minden amit csak el tudtok képzelni,mégis dölt be a víz.(Egyébként a 123-nak gyári betegsége a beázás amit annó vmiféle gyurma szerű,soha meg nem szilárduló anyaggal próbáltak megszüntetni)
Szerintem a lényeg,hogy jó minőségü Új! gumit használj(én N.órszágból hozattam 120€ volt a kettő)Keret sarkainál kell legyen vízleeresztő furat ,ezeket ki kell takarítani,és ami még lényeg,a régi kiszedésénél nagyon vigyázzatok az alu ékre!!!
Én úgy szedtem ki hogy egyszerűen éles késsel kívülről körbevágtam a gumit(úgysem kell már)
utána sokkal könnyebb kiszedni az éket deformáció nélkül!
Alapos takarítás majd fel az új gumi és be az ék,jó sok sikosítóval!!!(szilikonzsir,vazelin stb)!!!!
Aztán a gumit kívül is kenjétek be,és a behuzómadzagot is.
Sok sikert ,Én egy egy napig csináltam,de jó lett tömítő nélkül is.
ha kell segítség írj,v. hívj
.W123 240d "80"
-
Mintcar
tag
válasz Templomegere #6923 üzenetére
Valami fekete pasztával tettékbe, nem emlékszem pontosan mivel de biztos hogy nem ragasztó volt, mert azt monták is hogy azonnal mehetek vele, mert nem kell várni vele hogy kössön. Azt tudom bazmegoltak rendesen mikor a szilót kapirgálták a keretről.
w123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
Szerintem nem nagyon éri meg házilag ezzel szenvedni, én itt cseréltettem, vittem a két gumi kédert és 5k-ért cseréltek még tavaly, kb 1,5 óra alatt végeztek. Vagy öten estek neki egyszerre. És végig ott lehettem melletük. A krom kereteket ki egyengették, minden faszán megpucoltak, és most a legnagyobb esőben sincs 1 csep vízsem se a csomagtartóban, se az utastérben.
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #6918 üzenetére
Szevasz
Próbáld megméretes kábelekkel (pl. bikakébel) közvetlenül az indítómotorra adni azáramot, akkor kiderül, hogy forog e !
De számolj azzal, ha elindul, ugrik egyet, szóval fogd le rendesen !Ha úgy pörög, akkor egyértelműen a mágneskapcsoló a ludas, de az eddigi hiba tünetek is azt mutatják !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6927 üzenetére
Szevasz
Az ablakaim nekem ugyan tömítővel lettek betéve, de nekem sem folyik be semmi most.
Viszont a tetőablak eresz peremén (pár milliméter magas) nagy esőben előfordul, hogy átbukik a víz és bázk az autó !
Takarítottam már, most talán nem volt beázás, az eheti felhőszakadás srán.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz lalamille35 #6925 üzenetére
nekem a márkaszervízben 24000ft körüli ajánlatot adtak 1 db hátsó kéderre, utángyártott lenne 7000-ért, de a nem jó szopóka, mert a gyári 5 nap ha mégis kellene.
a hátsót vettem már ki de nem volt fúrat sehol ( csináltam és azóta nem ázik be ragacs nélkül )
az első szélvédőhőz mit kell lebontani???MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
Mitől függ, hogy kormot, vagy fehéres szürkés füstöt nyom a motor ??
Tegnap feltettem egy másik adgolót a járgányra és tömény fekete kormot nymott vele a motor, holott az eredeti adagolójával shasem tett ilyet, csak fehéres szürkét, hidegen kicsit kékes fehéres szürkét !
Hiába állítottam akárhová az előtöltést, csak mindíg fekete kormot nyomott vastagon és össze-vissza járt motor, hol majdnem lefulladt, máskor meg felpörgött !
Nem tudom igazán eldönteni, hogy az adagoló rossz, vagy csak nem ehhez a motorhoz való ??
(a számát elfelejtettem megnézni, elvileg 200D-re való lenne)Hallottam olyat is, ha valki 200-asra 240-es adgolót tesz fel, akkor mindíg kormolni fog, nem lehet beállítani normálisan, ez igaz ??
Ha igen, mi az oka ?
(elvileg csak a maximum kaja mennyisége több, de amúgy az alatt ugyanúgy kéne menjen)Aztán visszacseréltem a régire, előszőr fehéres füstöt nyomott és kissé bizonytalanul járt a motor, aztán növeltem az előtöltést, csökkent a füst, de csilingelni, kopogni kezdett, gondolom, túl sok lett az előtöltés.
Mentem vele egy kört és a felénél egyszer csak megszünt a kopogás, csilingelés és szebben kezdett járni, talán jobban is húzott !
Nö ez hogy lehet ??
Pedig közben nem nyúltam hozzá, csak mentem vele !Netán a láncfeszítő befeszített közben a megnött olajnyomástól és ezzel megváltozott az adagoló beállítása is ??
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #6933 üzenetére
A levezető csöveket én is át szoktam járatni dróttal, bár nem érzem, hogy azokban lenne valai, inkább úgy tűnik, mintha a hírtelen nagy víz nem udna időben távozi, így tul sok gyűlhet össze, aztán ezért bukik át.
De majd megint, esetleg gyakrabbn is átjáratom a levezető csöveket.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
lalamille35
csendes tag
válasz t.zsolti #6932 üzenetére
Hali.
A oszlop kárpit,belső visszapillantó ,napellenzők,és a tetőkárpit első része ami a napellenzők s a belső vil._t tartja.ennél vigyázz mert kis műanyag körmök tartják,
De ha esetleg le is törnek ,nyugi eporepiddal(trabi ragasztó) frankón vissza lehet ragasztani.W123 240d "80"
-
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #6937 üzenetére
az a rövid és egyszerű megoldás hogy elviszed adagolóshoz , és megmondja milyen . Így kísérletezgetni teljesen felesleges idő pénz pocsékolás .
Lényeges hogy az adagolós ne csak a nevében legyen adagolós hanem tudásában is .Fekete füst = sok anyag = nem megfelelő beállítás .
Adagoló csapágyazása milyen? adagoló tengely milyen ? adagoló elemek milyenek ? fejszelepek milyenek ? beállítás milyen ?
szóval badarság így kísérletezgetni .
-
Templomegere
senior tag
válasz lalamille35 #6925 üzenetére
-
lalamille35
csendes tag
válasz Templomegere #6945 üzenetére
Igaza van T.egérnek.
Amihez nem "értesz"ne szasszerold,mert több kárt okozhatsz mint jót.
Én is azért fordultam hozzá segítségért.És köszönöm is neki a jó tanácsokat,ötleteket.
Egyébként testelés baja volt a h.fejnél.W123 240d "80"
-
Templomegere
senior tag
válasz lalamille35 #6946 üzenetére
akkor az volt a baja ???? a kis szemét
-
lalamille35
csendes tag
válasz Templomegere #6948 üzenetére
Az hogy b.....-ná meg!
5 db gyertya + 1 h.fej levétel meg egy csomó méreg meg nemutólsósorban majd 100 ropi ha mindezeket mindezeket összeadom,bánja.
Annyi jó dolog van azért benne ,hogy a h.fej legalább most tip-topp!
DE!!!!! Műszakiig egy hatos anyát se akarok hozzá venni annyi szent.W123 240d "80"
Új hozzászólás Aktív témák
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- 2026-ban hozhatja saját IGP-jét a Samsung
- Jelszókezelők
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Autós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Netflix
- További aktív témák...
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest