- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- iOS alkalmazások
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
it Az FCC szerint sokkal több kormányzati tőkére van szükség, hogy kirakják a kínai eszközöket az amerikai telekomcégek hálózataiból.
-
Még idén frissíti a ROG Ally-t az ASUS
ph A 2024-es verzió a Computexen jöhet, de hivatalosan még semmit sem tudni róla.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5248 üzenetére
Ez a fajta tetszik nekem is !!!
Akkor ezt nevezik klasszik felninek ?
Láttam olyat is aminek a belső küllős része arannyal, vagy inkább óarannyal volt lefestve, úgy mégjobban nézki szerintem !
Csak hát szeretem az eredeti dísztárcsát is, azzal olyan klasszikus, bár kicsit régiesebb kinézetű a járgány, ezzekkel pedig elegánsabb, de hát nem lehet egyszerre mindegyikkel járni, meg állandóan cserélgetni sem, felemásan meg végképp nem, szóval én már maradok a hagyomásnál.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi mindenkinek !
Egy kis érdekesség:
Egyik haveroméknak régóta volt Ford Sierrájuk, kiváncsiságból utánanéztem már, hogy azoknak mekkora a teljesítményük.A régebbi, 2,3D szívódízel Sierrának 2304 köbcentivel volt 66LE a teljesítménye, amúgy a hevromék példánya épp egy 5 fokozatú váltóval felszerelt volt és nagyon jó volt benne az 5. fokozat, mondjuk elég toleráns volt a motor, mert még városban, 60-65 km/h-ánál is viselte, igen alacsony fordulaton.
Amúgy a poén az, hogy ez egy 82-es techniak és a 76-os, de méginkább a 80-as techniákjú w123-as mercédeszek verik teljesítményben !
Pedig azt hidtem, hogy fordítva van.Utána lecserélték egy 1,8-as turbódízelre, arról is azt gondoltam, hogy a mai járgányokból kiindulva van vagy 85-90LE a teljesítménye, de csak 73LE az 1750 köbcentis motoré, a szívó dízel változata pedig 55LE-s !
A w123-as 300-as turbódízel sokkal nagyobb teljesítmény növekedést jelentett a szívó 300-ashoz képest mint a ford motoré !!!
Szóval nem hiába Mercedes, tudtak valamit azok a mérnökö és nem hiába volt, van hírük ezeknek a régi járgányoknak !!!Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
válasz Batman2 #5252 üzenetére
A 2.3-as Sierra szívójáról tudnék mesélni eleget, 5 évig volt nekünk olyan autó. Nem volt rossz, de lomha volt nagyon. 1.8TD-hez meg az 1-es mondeoban volt szerencsénk, 88LE, és nem volt rossz, szerettem. Amúgy tudni kell, hogy a 2.3-as szívódízel ami a Sierrában van, az nem Ford motor, hanem Peugeot.
-
Danny_L.hu
tag
válasz Batman2 #5253 üzenetére
Jah látom te is írtad jól van . Hát ami az új Sierrákban volt az kalap szar az 1.8TD. A Mondeoban kicsit módosítottak már ezen, de kinézetre elég nagy a hasonlóság, de valahonnan csak összekapartak némi lóerót még pluszba . A hangja viszont csodás, főleg 3000-től. Jajj de szerettem...
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5255 üzenetére
Igen, a sima turbódízel 1,8-as motor volt 75 LE,
és a turbótöltő és a motor közé iktatva még egy levegő hűtőt is (intercooler) akkor lett belőle 89LE !Viszont a 123-as turbótöltő és motor együttese intercooler nélkül szintén, mint az alap Ford változat és így tudott többet,
azt sajna már nemigen tudjuk meg, hogy a123-as 300-as turbódízel milyen lett volna intercooler beépítésével, legfelejbb ha megcsinálja valaki !Ha annyi pénzem és helyem lenne, mint amennyi nincs, akkor építenék 200-ad turbódízelt is és 300-as intercolerrel egybekötött turbódízelt is kiváncsiságból, hogy hogyan húzna, hogyan menne !!!
De ez pesze csak marad álmodozás, legfeljebb ha páran összefognánk, aztán kinek milye van, ki mit tud felajánlani a alapon a kísérlet és kiváncsiság oltárán, és összehoznánk egy közös fejlesztésű járgányt !!!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5255 üzenetére
bocs, látom már elment egyszer
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5255 üzenetére
Turbótöltővel és intercoolerrel simán lehetne egy 123-200D 60LE-rejéből 90LE-t csinálni, legfeljebb ha meg is hajtaná valaki, túl erősen kihasználná a plusz lóerőt akkor melegedési, extrémebb esetben összesülési problémák jelentkeznének !
De ha csak szépen szolidan használnánk ki, egy-két intenzívebb gyorsítás, aztán laza menet tovább, akkor bírná, ez lesősorban a városi dinamika javítására lenne jó, nem a végsebesség növelésére, mivel azt sem fordulatszám miatt, sem a túlzott melegedés miatt nem bírná és akkor tényleg összesülne, és idő előtt szétkopna !!!
Mondjuk jelentős plusz sebességet már csak azért is nehéz lenne belőle kiszedni, mivel a 200-as adagolója nem képes lényegesen több üzemanyagot szállítani, legfeljebb egy kicsivel, esetleg ha egy 240-es adagolót tennénk rá, akkor tudnánk biztosítnai a plusz kaját a plusz levegőhöz és a plusz erőhöz.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
válasz Batman2 #5258 üzenetére
Sztem bőven elég lenne neki egy 0,3 baros töltőnyomás, az még akkora melegedési problémákat nem hiszem hogy okozna. Tudtommal a 300TDT motoroknál volt egy olajfurat ami alulról hűtötte a dugattyúkat motorolajjal. A 200D-nél ilyen nincs max ha valaki csinál bele olajjáratot, de paraszti ésszel is nem egyszerű játéknak tűnik.
-
Batman2
őstag
válasz Danny_L.hu #5259 üzenetére
Igen, azért írtam, hogy csak akkor működne hosszabb távon, ha nem használnánk ki a plusz energiát, nem terehelnénk teljesen le a motort, akkor még nem lenne olyan nagy probléma szerintem a plusz hő, ami keletkezik !
Egyébként ezért is gondoltam egy villanymotoros sűrítőre, ygak kompresszros megoldásra, mert az 1-2 bar plusz nyomást simán létre tud hozni, nincs jelentős hőmérséklet növekedés, mivel nem melegszik fel a töltőlevegő a forró kipufogó gáz által, szóval ezzel csak nyerni lehetne, alacsony fordulatokon mindenképpen hatásos lenne,
a másik előnye pedig az lenne egy hagyományos, kipufogó gáz hajtotta turbó töltővel szemben, hogy itt a vezérlést adhatná a gézpedál, vagyis milhelyst lenyomjuk, a villanymotor azonnal felpörög a megfelelő értékre és rögtön rendelkezésre áll a levegő többlet, nem csak késleltetve, mint a hagyámányos megoldásnál !Ez éppen gyorsításkor nagyon sokat számítana, mivel az azonnal rendelkezésre álló levegő többletben a gyorsításkori üzemanyag többlet is jól tudna elégni, kevesebb kormolás, és jobb energia hasznosítás,
jobb gyorsulás és alacsonyabb fogyasztás !!!Csak ilyen kompresszort nehéz lelni, emi teljesíti azt a légszállítási mennyiséget, ami szükséges a mi motorunknak !!!
Legfeljebb egy újabb járgány bontott kompresszorával.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
adi mester
tag
Üdv mindenki.
Egyik ismerősömnek lenne eladó Tuning and Stereo magazinjai.
2005.08-2009.04-ik számig mind megvan kivéve a 2005.09-ikei száma.
Akit érdekel a dolog az keressen meg PÜ-ben vagy esetleg telefonáljon.
Képeket tudok készíteni kérés esetén.
A magazinok jó állapotban vannak.Csak két közönséges herkentyű husi, de ha egy bajnok tudásával szakértő módon hajítjuk el: "Ez a jegy a fájdalomba, csak odaaaa :D
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #5258 üzenetére
turbó 30%+
köztes hűtő 30%+ kb
és kell egy turbos adagoló ani a töltőnyomás növekedésére töbletüzemanyagot ad a motornak,a szívóD adagolón nincs ilyen
a 240-es adagoló is esetleg csak többet nyom de nem akkor amikor kell hanem mindig.
a mostani adagolódót is lehet úgy állítani ,hogy többet nyomjon de füstölni fog mert nincs több levegő a füstmentes égéshez.MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #5260 üzenetére
elektromos meghajtást nem használnak mert nagy az áramfelvéterle és a töltönyomás 0.3bar (ventillátor ) az 1-2bar töltőnyomás még turbófeltöltővel elérhető de az mák kemény töltésnek minősül( mivel a normál 0.7bar körül van )
kompresszor vagy ventillátor,mert az utóbbit láttam a racing bazáron kb 40e-értMB 123 3.0d
-
Babszivacs
csendes tag
hi
találtam egy jó bontót.
150 merci van szétbontva.
pl:ajtónyitás határoló is van 3000/db
belső kilincs 1000/db
ELSŐ KÖNYÖKLŐ tobb db is 5-8000/db
érdemes megkérdezni
Nyékládháza, Miskolc mellett.csak hétköznap
0620 333 5762 -
fecosan
csendes tag
Szevasztok!Van valakinek Veszprém megyében szervó tartoja lyan amire fel lehet tenni a gázolajszüröt is.nekem ma eltört és igy ...........nehéz kormányozni ha nincs szervo.köszi a segétséget
S.O.S[ Szerkesztve ]
w123 2400 D 78
-
Batman2
őstag
válasz Babszivacs #5264 üzenetére
Szevasz
Köszi az infót !!!
Akkor az gondolom, nem a főút mellett van közvetlen, mert sosem találkoztam még vele, pedig szoktam Miskolcra járni Nyéken keresztül !De megkeresem.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #5263 üzenetére
Mindössze 0,7bar a szokásos nyomás ???
Ennyi plusz már elég ??
Jó, igaz, az tuning volt, youtube-on láttam olyan Mitsubishit, aminek állítólag 10 bar max. töltőnyomása volt, így volt vagy 1000LE a teljesítménye !
A 0,7-et szerintem nem olyan nehéz összehozni !
Egy jobb porszívót át kellene alakítani, esetleg kicsit feltuningolni !
Végülis, ha már csak egy pici plusz nyomást öszehozok, már azzal is elérek valamit, ha más nem a légszűrő ellenállását visszanyerem.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Más !
A differenciálműnél nekem van egy imbusz csavar az legalsó részén, de oldalt, aztán van egy középen, ferdén hátrafelé és van még valami hatlapaljú, 1,5-2cm magas, gumival beöntött valami, körülötte kicsit olajkoszos csavar !!!
Akkor most a 3 közül melyik micsoda ???
Az alsó az tisztasor,
az a kérdés, hogy a középső a betöltő és addig kell legyen a szint, tehát félig kell tele legyen olajjal, vagy pedig a felső a betöltő, és totál tele kell legyen olajjal, a középső csak szint ellenörző ???Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Izi_25
csendes tag
válasz Batman2 #5269 üzenetére
Heló!
A difin a kozépső az szerintem az ellenőrző csavar. A felsőkről fogalmam sincs.
Ezt onnan tudom, hogy múltkor iszonyatos ropogás, patogás jött a hátsó futóművemből. El sem tudtam képzelni mi az, először a lengéscsillapitóra gyanakodtam, de mikor vasuti átjárón nem ropogott, viszont kanyarban igen, akkor mindjárt tudtam hogy a difi.
16-os középső imbusz ki - hypoidgetrieböl 2 dcl feltölt - irány a próbaút. Semmi, semmi morgás, pattogás, ropogás. Segitett neki. És csak addig nyomtam bele az olajat fecskendővel, mig nem kezdett belőle folyni. Úgyhogy biztosan nincs tele a difi szinültig olajjal.Mercedes Benz W115 220D 1974, W123 200D 1981
-
Batman2
őstag
Szevasz
Köszi szépen !
Igen, közben megtudtam én is, ahogy mondod, a középső az ellenörző és betöltő, az oldalsó-alsó a leeresztő és a legfelső, csőcsonkos pedig egy szellőző szelep állítólag, bár az nekem tele van tömve gumival, szóval már valszeg funkcióját vesztette.
Vettem egy liter 80w90-es hajtóműolajat, azt teszem bele, igaz, télen lehet kicsit dermedni fog, de legalább nyáron is keni megfelelően a kopott alkatrészeket, elég vastag ahoz.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Danny_L.hu
tag
válasz Babszivacs #5272 üzenetére
Hello
Feltod akkor tenni a csavarról egy képet meg a méreteket? Köszi
-
Babszivacs
csendes tag
szia
igen holnap megpróbálom
-
Danny_L.hu
tag
válasz Babszivacs #5275 üzenetére
Oksi köszi
-
előember
újonc
Sziasztok!
Egy mercis kérdésem volna...
Egy korai E osztályú Merci gyárinak tűnő levehető vonóhorgát szeretném levenni, a biztosítókereket eltekertem, de valszeg amióta rátették azóta rajta van...
A gépkönyv szerint egy függöleges csap van feldugva és alul két karmon támaszkodik (ilyet a neten nem találtam még)
Sajnos az alsó talpa alu így nem szívesen törném el.Merre üssem-veszítsem?
Köszi.
üdv.: előember -
qdak
addikt
[ Szerkesztve ]
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Babszivacs
csendes tag
válasz Danny_L.hu #5276 üzenetére
hi
ne haragudj de nem tudtam megcsinálni.nagyon elfoglalt voltam.
de amugy simán csináljak róla képet egy mérőszalaggal mérve közben az ugy jo? -
Danny_L.hu
tag
válasz Babszivacs #5279 üzenetére
Akár az is jó, de tolómérővel még jobb lenne. Amúgy mm-ben ha leírod a méretét és a fent említed képet elkészíted már azzal is kint vagyok abból a bizonyosból .
-
Babszivacs
csendes tag
válasz Danny_L.hu #5280 üzenetére
okés szuper.
-
qdak
addikt
válasz Batman2 #5282 üzenetére
brutális nagyon, csak alkatrész le7 ciki hozzá vagy nem ?
az uj E ben is 4 sebeséges az automata amugy ? nem mintha most már zavarna ... pedig régebben hoyg ellene voltam le7 öregszem v lustulok
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Batman2
őstag
Mindenki fogyelmébe ajánlom a következő kis áramkört !
Rendszer, vagy akku-feszültség jelző: [link]
A kapcsolás kiválóan alkalmas, bekötés szerint, az autó rendszer feszültségének, vagy közvetlen az ekku feszültségének folyamatos jelzésére 3 színű LEDsor kijelző által !
Bármilyen autóba, motorba, egyéb járműbe, nem csak Mercedesbe !
Megelőzhetőek, illetve felderítehtőek vele a különféle elektronikai poroblémák a járgányokban: érintkezési hibák, oxidos, nagy ellenállású csatlakozások okozta nagy feszültségesés, különböző terhelések megjelenése, megszünése, az akku efszültség állapota, a generátor folyamatos menet közbeni mőködése !!!
A kapcsolást saját magam készítem, igény szerint,
az ára 3000 HUF,
készreszerelten, a felhasználás módjától függő feszültség-tartományra beállítva.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Valszeg 4-es az autómata, de lehet, hogy külön igényre annál már 5-ösben is van.
Én jól megvagyok a kézivel, nem merült fel igényem a jóval bonyolultabb és valszeg érzékenyebb autómatára, viszont a négyes kézimet szivesen lecserélném egy ötös kézire, az jó lenne, csak nagy macera, meg azért nem is két fillér.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
qdak
addikt
válasz Batman2 #5287 üzenetére
fogyasztásban sokat jelent7 ?
jah azért nem rémlik sztem neked mert nem veled beszéltem hanem templomegerenek mondtam h nem le7ne manuálissá tenni a 126 os 4,2 v feletti autot amik alapbol ugye csak automatával vannak.
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Vazallus
tag
A merci milyen navigációs cd-t tud kezelni?
"Mr. Salieri sends his regards"
-
Batman2
őstag
Biztosan nem velem beszélted !
Az ötös váltóval egészen biztosan takarékosabb mindegyik járgány, mert a motor alacsonyabb fordulatszámon pöröghet ugyanolyan tempó mellett, és ezáltal a motor összes alkatrésze is alacosnyabb fordulaton jár, kisebb surlódás kisebb ellenállás, kevesebb energiaveszteség (hengerek-dugyattúk, vezérműlánc - kevesebb surlódási veszteség, vízpumpa, üzemanyag pumpa, olajpumpa, ha van klimakompresszor - kisebb ellenállás a lassabb folyadék keringtetés, továbbitás miatt !!!)
Ez egyedül a w123 200D-nél kérdés valamennyire, aminek a legkisebb a nyomatéka, de azért ott is egy folyamatos 100-110-es tempóval még igencsak képes az 5. fokozatban is meghajtani a járgányt, és mivel ez pörög a legjobban kicsi nyomaték miatti pörgős áttételezés folytán, ennél számít a legtöbbet, ha bírja.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
ákos123
csendes tag
Basszus tegnap megfőztem a motort
Kézeld el, megyek a 4-en egyszer csak megállt az egész és ELFOGYOTT AZ OLAJ
kivagyok, nincs autó,
Megszorult a motor hiába húzattam nem moccant a főtengely berágott a szerelő aszonta behalt az olajszivattyú a csapágyak beg rásültek a tengelyre.mit tegyek ?
vegyek egy donort és megcsináltassam vagy lízingeljek egy használt suzukit?
Totál kész vagyokW123 200 D 1981 LEPADLÓZOM, OSZT MÉG VISSZAKÉRDEZ!
-
Batman2
őstag
válasz ákos123 #5292 üzenetére
Szevasz
Régen hallottunk felőled !
Csak akkor jársz erre, ha baj van !?
Háát, ez bizony komoly probléma.
Szerintem értekezdd meg a szerlőddel, hogy mit lehet kezdeni a jelenlegi besült motor alkatrészeivel, értem ez alatt, hogy felújítható e, nincs e olyan károsodása, ami kizáró ok !!!
Szemrevételezze a hengerfejet, ha esetleg repedés keletkezett benne, akkor az már valszeg kuka,
a motorblokkot, mennyire pörkölődött meg a fala, esetleges sérülés, repedés van e, ha igen, akkor az is kuka,
a főtengelyt, hogy leszedhetőek e egyáltalán a rásült csapágyak, és ha igen, akkor felújítható e még, nem túl nagy esetleg már a kopása, esetleges repedés, deformáció nem keletkezett e rajta !?
A hajtókarok nem görbültek e el, a dugattyúk megszorulása miatt,
a vezérműtengely ép e, nem rágódott e nagyon be az olaj nélküli menettől !Ha az alapok jók, akkor alkatrész cserével és marással, köszörüléssel javítható a motor, akarom mondani, felújítható, mert itt már csak az jöhet szóba, a teljes felújítás !!!
Mivel Te sokat használod a járgányt, így ha felújítható, akkor ezt a megoldást javaslom Neked, mivel egy jól felújított motor, még közepes minőségű alkatrészekkel is sokáig eljárhat még !Ha az említett kritikus hibák miatt nem újítható fel, akkor érdemes utána nézned egy használt motornak, és motorscerével orvosolni a problémát, de az lutri, hacsak még nem beszerelt állapotban van az a motor, amit meg tudsz venni és így még ki lehet próbálni, legalábbis beindítani, járatani, ha nem is menni a járgánnyal !
A felújítás alapesetben persely csere (3-4000/db.), dugattyú csere-gyűrűkkel (8000/db), főtengely szablyozás (köszörülés), csapágygarnitúra csere (hajtókar csapágyak, fötengely csapágyak, stb.),
szelepűlés utánmarás, szeleptányér szabályozás, ha már nem lehetséges, akkor szelepcsere (2000/db körül, inkább a kipufogókra jellemző), szelepvezető csere, szelepszár szimmering csere, vezérműtengely szabályozás, csapágyazás, hengerfej, és motorblokk köszörülés, hengerfej tömítés csere (6000Ft körül), szelepház tömítés csere (2000ft körül),
végül beállítások !
Az olajpumpát azt természetesen cserélni kell, ha az volt a bűnös, az plusz.Az is kérdés, hogy az adagoló milyen állapotban van az olaj nélküli működéstől, egy padon való bevizsgáltatása lenne szükséges !
A porlasztó csúcsok ellenőrzése, cseréje (16000Ft körül/4db), ha beégtek,
ha pedig összesültek a házak, nem lehet szétszedni, az teljes csere, ami már drága (60000Ft/4db)Nekem az egész felújítás, az említett alapesetben végzendő csrékkel és munkákkal volt összesen 250ezer, 2 éve.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
No, megcsináltam nagybátyjám segítségével az egész kipufogó rendszer cseréjét és generálozását !!!
Jóval nagyobb meló volt, mint elgondoltam !
Gondoltam, hogy leszedjük a régit, összeszedem az elemeketm, összeállítom, összeszerelem, és feszerelem, mindez meg is van egy teljes nap alatt.
Jó, mondjuk nem teljes napokat dolgoztam rajta, csak félnapokat, mert az aknás panelgarázsban, aminek fekete zsurkolt lapos tejeteje van és egész nap, nepkeltétől-napnyugtáig süti a nap, elég nehéz bírni a klímát, pláne ebben a jó kis kánikulában.
Végülsi 5 nap lett, mindennel együtt.
Kicseréltem a két dobot két jó állapotú használtra, a köztük levő csőszakaszba be kellett még iktatni egy megfelelő ívű kb. 20 centis toldást,
aztán vadiújra lett cserélve a leömlő és a középső dob és az új leömlő közés is be kellett toldani egy nem szimmetrikus S alakban meghajlított, kb. 70 centis csőszakaszt, így állt össze az egész rendszer.Cseréltem a négy gumi-tartógyűrűt, a két gumi kipufogó támasztót és rendbe tettem az első cső rögzítőt is, ami a váltóház aljára van szerelve.
2 gumikorongot kellett bele faragni és helyre kellett tenni a tartó villa ívét, mert kicsit deformált volt.Összesen hat helyen heggesztettem, ebből 4 csőösszerakás, kettő pedig meghajlítás miatti bevágás beheggesztése volt.
Az utolsó 2 csőösszerakást már a járgány alatt csináltam, az nagyon vacak volt, nehezen ment.
Mindenzt egy mezei ív heggesztővel végeztem és minden heggesztési varratot körbekentem kipufogó tömítő pasztával is, és az egész le lett fújva hőálló ezüsttel.Most nem jön be füst az utastérbe és alig van hangja, néha minimális rezonáció előfordul, ami lehet, hogy a hátsó dob elülső kitámasztója és a nyomtávtartó rúd összeéréséből lehet, mivel a kitámasztó vagy egy centivel odébb van, mint kellene, de már nem volt erőm, sem időm levágni és odébb heggeszteni.
A cső összeillesztéseket bevágásokkal végeztem, az egyik véget a bevágásoknál összenyomtam kissé, a másikat pedig kitágítottam és így egymásba dugtam azokat, majd bevarrtam a réseket.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Der Bosss
csendes tag
Sziasztok!
Van egy megfejtendő feladványom. 124-es, benzines, 2000-es.
Méri a megtett kilométert, méri azt is, hogy mennyivel megyek, de nincs fordulatszám mérése, a mutató teljesen impotens.
Mi lehet a hiba oka?[ Szerkesztve ]
MB W123 300D 1981-ből!!!
-
Batman2
őstag
válasz Der Bosss #5298 üzenetére
A kilóméteróra és a fordulatszámmérő nem egy helyről kapják a "jelet" !
A kilóméteróra mechanikailag kapja a "jelet", a sebességváltó ház oldalában van a kilóméterspiorál csatlakozása, onnan viszi a váltó utáni fordulatot az órához, egy bowden huzalhoz hasonló kábelen át !
A fordulatszámmérő pedig elektromos jellel dolgozik, benzinesnél tlán a gyujtótraforól kapja a jelet, elvégre az minden egyes henger robbanásakor kap egy áram impulzust, ami értelemszerűen fordulatszámfüggő, tehát alkalmas a mérés alapjául szolgáló jel szolgáltatására !
És ezekből az impulzusokból, az impulzusok gyakoriságából hozza össze az óra elektronikája a mutatós műszerén jelzett értéket !Szóval a fordulatszámmérő elektronikailag nincsen bekötve, vagy kontakthiba van valahol !
Nézdd végig a kébelét !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Tothgera30
Ármester
Autóvásárlás előtt állok! Mivel mindig is kedvenceim volnak az igazi német autók és motork, ezért a Mercesesek felé vettem az irányt! Mivel a családomban nics német járágny, csak Suzuki, Alfa, Ford, meg VW, így itt kérnék segítséget! Mercit keresek, elsősorban dieselt, és maximum 2 ezer köbcentiset! Az ár 300 ezer forint körül lenne meghatározva, de ha szép állpotú az autó, akkor 400-ig is elmegyek! Én az 1984-89-es 190D-ket néztem! Tehát mit nézzek az autón, és mennyi az átlagos futásteljesítmény! Esetleg ajánlást kérhetek?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest