- Yettel topik
- iPhone topik
- Eleglide C1 - a középérték
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- Milyen okostelefont vegyek?
- Várható a HyperOS a Poco F3-ra is
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
Hirdetés
-
Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
it Az FCC szerint sokkal több kormányzati tőkére van szükség, hogy kirakják a kínai eszközöket az amerikai telekomcégek hálózataiból.
-
Még idén frissíti a ROG Ally-t az ASUS
ph A 2024-es verzió a Computexen jöhet, de hivatalosan még semmit sem tudni róla.
-
Végre Steamre tart a Sins of a Solar Empire II
gp A nyár folyamán véget ér az Epic Games Store exkluzivitása és a Valve rendszerében is megjelenik a teljes kiadás.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #5149 üzenetére
Hát nem semmi
Egyszerüen hihetetlen és elkeseritő hogy milyen munkát képesek kiadni a kezükből a szakik.
Nekem is minden nap megfordul a fejemben hogy, biztosan jó döntést hoztam-e velük?
Vajon mindent megtesznek-e hogy a végeredmény a lehető legjobb legyen. Ugyan ez a fényezőre is igaz.
Vagy egyáltalán érdemes-e ennyi pénzt időt energiát ideget beleőlni az egészbe, ilyen körülmények között, néha elbizonytalanodok egy kicsit.Egy kicsit (gyanusan) olcsonak itélem meg a 150k-t.
Ezt a szakit ajánlották, vagy te találtál rá. Esetleg nem tudtál egy kicsit utána kérdezni az emberke munkájáról.w123 200D 1.1millió km+
-
Templomegere
senior tag
sziasztok !
Ha jól emlékszem volt itt téma a fordulatszámmérő bekötése diesel motorra . Sikerült szereznem egy benzines ford mérőt , kiváncsi vagyok hogyan is lehetne beüzemelni.
előre is köszi a segitséget.
-
Danny_L.hu
tag
válasz Templomegere #5153 üzenetére
Hello
ATA csinált egy leírást róla, a klub oldalon megtalálod (cikkek/kiegészítők).
-
Templomegere
senior tag
válasz Danny_L.hu #5154 üzenetére
szúúúúúúpeeeeer
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #5153 üzenetére
Valamelyik hozzászólásban itt is leírta ATA a dolgot !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Cuco
tag
Haver pár napja -botrányosan olcsón - vett egy W126 500 SEL-t
Angliában. Ezzel kapcsolatosan kérnék tanácsot tőletek.Megtudná valaki mondani, hogy egy ilyen 20 éves csodába milyen
motorolajat öntsünk?
Én 10W-40-es Castrol Magnatech-re tippelek, szerintetek?
Próbált már valaki esetleg ennél vékonyabb (szintetikus) olajat egy
ilyen korú/teljesítményű benzines Mercibe?
Ha hazajöttünk, az automataválóban is cserélnénk olajat, de milyet
(és mennyit) kéne tenni bele?
Végezetül a lényeg: ismer valaki egy lelkiismeretes szerelőt/bontót
ehhez a típushoz az Észak-Dunántúli régióban?Segítségeteket előre is köszönöm!
-
Batman2
őstag
Szevasz
Szerintem 10W40-esnél semmiképpen ne tegytetek bele finomabb olajat, mert lehet, hamar égetni kezdi, másrészt nem fogja eléggé kenni és hamarabb kopnak a dolgok a kelleténél !
De Templomegerének volt w126-500-asa, tőle meg lehet kérdezni milyen olajjal ment !?
A váltóba szerintem ATF-II hajtóműolaj kell, vagy legalább vagy 2-3l, de lehet, hivatalosan csak 1,5.
Lehet a Wikipédia ir erről is !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Cuco
tag
válasz t.zsolti #5160 üzenetére
Hali!
W126-ról van szó! Bár gondolom a Mercis logika ott is ugyanaz lesz.
Veszetergomi Jenő W123-as specialista, vagy univerzális Merci-doki?Mi a fene az a nyomatékmódosító (pláne hidrodinamikus )?
Nyomatékváltóról már hallottam, bár ott sem értettem, hogy miben
különbözik a "sima" automata váltótól? -
Mintcar
tag
-
Templomegere
senior tag
szia ! Privit megkaptam .
Motorba 10w-40 mehet , én is azt raktam , castrol . Váltóba ATF II esetleg III de az szerintem felesleges , kb 8 liter körül megy bele . Váltóban illik szűrőt is cserélni .....
Ha szereltetni akarsz és megfelel Tapolca mint hely akkor hozhatod , ismerem a kicsikét , motorjának minden porszeme volt már a kezemben
-
Izi_25
csendes tag
Szevasztok!
Ritkán iró, de rendszeres oilvasója vagyok a fórumnak. Nagy valószinüséggel ez a 2 tulajdonomban lévő Mercedes Benz- nek köszönhető :-)
Annak ellenére hogy ez nagyrészt W123-assal foglalkozó fórum (van a tulajdonomban az is 200D :-) ), mégis a készülőben lévő W115-tel dicselkednék körötökben.
Ezen a képen még nem teljes egészében látható, azóta kapott már diszleceket, új kerekeket és meg generálozott első futóművet is. :-)
Remélem mihamrabb elkészül, és akkor neki foghatok a W123 felújitásának is :-)Mercedes Benz W115 220D 1974, W123 200D 1981
-
Batman2
őstag
Szevasz
Én 15w40-eset (BP ViscoDiesel), aztán egy ideig 10w40-eset, majd 15w50-eset (mindkettő Vavoline) használtam, mivel már kopottabb volt a motor.
Végülis egyikkel sem tapasztaltam semmi negatív dolgot !
Talán a 10w40-esnél volt, hogy nyáron, a nagy melegben eléggé alacsonyra esett az olajnyomás, és talán kicsit evett is belőle, de egyik sem volt még kritikus, mindegyikkel hasonlóan ment.
A 15w50-eset azért nem választanám mostmár, mert jobban megnézve, annak a minősége , mercedes megfelelősége elvileg elég gyenge, bár, ha azt nézzük, hogy ezek régi motorok, és akkor még az olajok is valszeg gyengébbek voltak, akkor az is benne van a kategóriában.
Amúgy 15w40-es jó minőségű ásványi, vagy legfeljebb félszintetikus olajat javasoltak már többen is !
Illetve itt a fórumon is említett már valaki egy bizonyos fajta olajat, ami állítólag kifejezetten ezekhez a régi motorokhoz jó !Az 5 ezernél semmiképpen sem mennék vele többet !!!
Én évente mindenképpen lecserélem az olajat, ha megközelíti, ha nem az 5ezret, mivel egy év alatt, ha alig ment is felszed annyi kondenz vizet, ami már jelentősen befolyásolja a a viszkozitási és kenő tulajdonságait !!!Továbbá ha már régebbi, kopott az adott motor, amiben használom az olajat, ott fokozottan szennyeződik az olaj, sokkal több korommal, félig, vagy el nem égett gázolajjal kell megbírkóznia, ami szintén hamar a lerontja a kenőképességét, illetve lerakódásokat eredményez, amiket utána nehéz eltávolítani, leginkább csak a motor szétszedésével és fizikai kipucolásával, szóval érdemesebb 2-3 ezrenként cserélni ilyen esetben, pláne ha valaki nem gyakran használja a járgányt !!!
A szerelőtől annyit tudtam meg, hogy minden öntött vas blokkos motor perselyes a Mercédesznél, a w124-es az biztos, a w126-os már nem biztos, nem tudom, hogy az milyen blokkos !
Az újabbak meg már egyértelműen felületkezelt alumínium blokkosak, aminek a belső felületére valami króm ötvözet bevonatot visznek fel, ha az lekopott, akkor kufujt a motor, lehet kidobni, vagy
fel lehet fúrni és beperselyezni, csak az sosem lesz igazán jóü, mivel az alumínium blokk és a vas persely tágulási jellemzői különböznek !!!Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
zycc
újonc
Sziasztok új tag vagyok !
Van nekem egy mercedes w201 (190) -em és azt szeretném megtudni hogy lehet e rárakni direktszűrőt meg , hogy mijet .
Válaszotokat előre is köszönöm !
Üdv. Zycc -
Izi_25
csendes tag
válasz Batman2 #5167 üzenetére
Heló!
A végkifejletre még én is kíváncsi vagyok, főleg a belső térre, mert kárpitosnál vannak az üléseim
Mikor már teljes pompájában fog csillogni, teszek fel képet rólaAmúgy 220D, de a benne lévő kilométereket lehetetlen még megsaccolni is
Igen Dawes kollégát személyesen is ismerem, 16km-re lakom tőle.
Mercedes Benz W115 220D 1974, W123 200D 1981
-
Bencze50
újonc
Tisztelt Hírolvasók!
Van egy 1982-es évjáratu 123-as 240 D tipusu Mercedesem ! Sajnos Őt is elérte az öregkori
betegsége, nagyon rozsdásodik az első sárvédő, az ajtók, fülke alja. A motor és egyebek
nagyon jók benne, de nem állok úgy, hogy felújjítsam, ezért elszeretném adni. A szívem
szakad meg érte, de nincs más megoldásom. Kérem, ha tudnak segítsenek abban, hogy
hol vesznek meg öreg, beteg autókat a bontón kívül. A teljesen felújított motorban 45.000 Km
van kb. 2009 június közepéig van műszakija, zöldkártya 2010 áprilisig érvényes.
Köszönöm előre is a segítséget.
Bencze50 -
Batman2
őstag
válasz Mintcar #5152 üzenetére
Szevasz
Az a baj, hogy rá is voltam szorulva, meg ajánlotta is egy haverom, ő csak azt tudta, hogy mikor neki csinált egy járgányt azt külsö ránézésre jól csinálta meg !
Mondjuk mostmár a tényeket ismerve, sajnálom azt, aki megvette azt a járgányt, amit ez kikupált, pláne, mivel az egy totálkáros jágány volt, tehát abból már alapban sohasem lesz egy jó járgány, pláne nem úgy, ahogy ez megcsinálhatta !!!
A fazon, meg az egész műhely (inkább kóceráj) nagyon nem tetszett ránészére sem, mikor először elmentünk, de úgy voltam vele, hogy ítéljünk külsőre, adjunk esélyt, hátha jól csinálja !
Hiba volt, tévedtem, hallgatnom kellett volna az ösztönömre.Nekem is időnként elmegy az egésztől a kedvem, mikor nagyon összejönnek a problémák, aztán meglátok nehény szép 123-ast, értekezek a fórumon és megintcsak folytatom és meg szeretném csinálni !
A festésen, fényezésen már én is jóideje görcsölök, hogyan csináltassam. kivel csináltassam !
Én szedjem le az összes díszt a járgányról, vagy hagyjam, aztán majd leszedik, vagy lemaszkolják a festők !?Az a baj, hogyha hagyom rajta és maszkolják, akkor nem lesz a darabok alá festve, ha pedig leszedik, akkor lehet, hogy a felét már vissza sem lehet tenni majd, mert elbarmolják !
Másik, hogy előbb magam meg akarom az össze apróbb hibát, kezeletlen felületeket csinálni, alapozni, tapaszolni, elő festeni, hogy biztos hogy meg legyen csinálva, ne az legyen, hogy a rozsdás, alapozatlan, kezeletlen, tömítetlne lemezekre, illesztésekre, heggesztésekre festenek rá közvetlen, mert az szerintem igencsak rövid életű festést eredményezne, két év mulva már pettyeződne is !!!
Azt szeretném, hogy vagy 10 évig semmi probléma nem legyen vele, hozzá se kelljen nyúlni, rozsdapetty mentes legyen !
Még ha a mellett döntök, hogy én szedem le az elemeket a járgányról, akkor sme tudok mindent leszedni, mivel a szélvédő csak kell, anélkül nem tudok elmenni vele és a lámpák is kellenek, anélkül megintcsak ferdén nézne rám a rendőr, ha nincs a járgányon, legfeljebb azt tehetem, hogy ott nekilátok, aztán egy óra alatt ki todom szedni a lámpákat.
Szóval sok a kérdés, ideges, feszült is vagyok miatta, és még a festés minőségét meg árárt még nem is említettem !
Nincs más lehetőség, dönteni kell és bele kell vágni !
És mindemellett ott van a futóművem is, ramaty állapotban vannak a szilentek, csuklók, elszomorított a motorszerelő, arra is ránézett, azokat sem két fillér beszerezni és kérdés, hogy kivel, hol,mennyiért tudom megcsináltatni !
Legsziveseben magam csinálnám meg, de ahoz meg nincs elég szakértelmem és nincsenek szerszámaim !
ha esetleg vannak jó állapotú bontott elemeid, vagy tudsz, akkor szólj légyszi, vevő vagyokj rá !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #5153 üzenetére
Szevasz
No, sikerült valamire jutnod fordulatszámmérő ügyben ???
Gondoltam én is, hogy próbálkozok egy benzines órával, akár úgy is, hogy teszek egy fotokaput valamelyik szíjtárcsára, vagy teszek egy piezo jeladót az első befecskendező csőre és annak a jelét használokm fel.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Cuco
tag
válasz Templomegere #5164 üzenetére
Szia!
ATF III jobb? És ha igen, miben? Ez a motor hüvelyes? Állítólag létezik
hozzá egy full-manual (a neten rendelhető) DVD-n erről hallottál valamit,
vagy csak átverés lehet? És ha szabad kérdeznem, miért váltál meg tőle?Kösz az ötletet, megmondom a havernak hogy átnéznéd, ha neki jó Tapolca.
Tényleg, tudsz esetleg egy korrekt bontót a típushoz? -
Cuco
tag
válasz Batman2 #5166 üzenetére
Üdv Batman2!
Kösz az alapos választ, az 5000-es olajcsere (mennyi is megy bele?)
-bár ma már nem divat- nem hülyeség, én 7500-anként viszem a G-Astrát
is ki is nevettek már párszor, mondván: teljesen felesleges, bír az
20.000-et is akár (3,6liter!)...
Én azért -személyes/családi tapasztalatokból kiindulva- úgy látom, hogy
a gyakori olajcsere (akár még csak egy közepes minőségű olajjal is) és
a -szintén nem divatos- alapjáraton történő bemelegítés + egy kis leállítás
előtti alapjáratos "ketyegtetés" min. duplázza a motor élettartamát. -
Templomegere
senior tag
ATFIII nem jobb , újabb , más szabvány , belerakható de felesleges .
létezik hozzá szervizcd , ha szerelni akarjátok érdemes beszerezni .
Azért adtam el mert sok volt az autó és jött a baba .
Motor nem hüvelyes . Alu ötvözet blokk, spéci hüvelybevonattal , ha elkopott akkor kuka . Vagy gyári tech -el felújítás vagyonért . Átnézni felesleges idáig eljönnie , bárhol átnézik. Javitattni viszont már lehet hogy érdemes .Bontó ? Én Ürömön vettem hozzá cuccokat , vagy e-bay
-
cosebastian
újonc
Ahoi!
Vala egy pici gondom. Lészen egy 2006/1 havi Mercedes E220, dvd alapú command aps navival.
Frissítettem a software-t, de nem ír ki házszámot...
A frissítésre használt progi elvileg jó, mert elfogadta (Mercedes Benz Command APS MAP 8.0 EUROPE, 2,89GB).
Találkozott-é már valaki hasonló problémával, és ha igen akadt-é rá megoldás? -
Batman2
őstag
A motorolaj mennyiségre w126 500-asnál szintén Templomegere az embered, én nem tudom !
Én csak a w123-asat ismerem, ami 5-5,5l körül van, hogy a nívó pálca maximumáig érjen az olaj.
A szivatás az, hogy megveszek egy 5 literes olajat és kevés, de annyival, hogy még egy litereset is bele kell vágnom, mivel a legtöbben nincs 5l csak kb 4,5l !
Szerintem Te is ki jössz az 500-assal kb. kettő darab 4 literessel, vagy még biztosabban kettő darab (elvileg) 5 literessel, legfeljebb marad egy fél, vagy egy negyed kanna, de jobban jársz, mint ha literesekből öntögetsz hozzá, azok sokkal drágábbak !
Természetesen motorolaj szűrőt is cserélj, egyáltalán mindenféle olajcserénél cseréldd mindíg a szűrőt is az olajjal együtt, ahol van szűrő !
De ha már cseréről van szó, akkor javaslok hűtővizet is cserélni, egyrészt jó, ha tiszta a rendszer, jobb a hűtés, és kevésbé kopik a vízpumpa is, másrészt nem tudod, hogy van e benne fagyálló, vagy sem és hogy desztillált vízzel volt e töltve vagy sem !
Feltöltéskor desztillált, vagy ioncserélt vízzel és a megfelelő mennyiségű fagyálló keverékével töltsd újra, a fagyálló azért kell nyáron is, mivel a jobb fajtákban van korróziós inhibítor adalék is, ami meggátolja, hogy szétrohadjon a blokk és eltrutyisodjon a hűtővíz, ezzel eldugítva a hűtőt és bevonatot képezve a motorblokk víztereinek falán rontva ezzel a hőátadást !!!
Hűtővizet is javaslok évente cserélni !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Amúgy hiába akármilyen szuper az az olaj, lehet hogy nagyjából megtartja még a kenőképességét, lassabban oxidálódik, mint az olcsóbbak, egy drága olaj, de a folyamatos korom és szénhudrogén maradék terhelés miatt, alőbb-utóbb mindegyik vacak lesz,
Így inkább érdemesebb egy közepes minőségű/árú olajat venni és gyakrabban cserélni, több jót teszel vele, mert a trutyi a másikban is ugyanúgy gyűlik, de az olcsóbbal hamarabb cseréled le !!!Benzineseknél ezért kicsit kisebb terhelésnek van kitéve az olaj, mind lerakódás (elsősorban korom), mind hő szempontjából, így ott azért tovább is bírják, egy benzinesben a használt olaj is sötét sárgás, legfelejbb kicsit barnás, míg dízelnél mindíg sötét barna minimum, de inkább a feketéhez közelít !!!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
!!! Templomegere !!!
Hengerfej tömitásből csak egy fajta vastagság van, vagy esteleg van több is ???
Vagy másképp nézve a különböző utángyártott tömitések vajon egyforma vastagok, vagy lehet hogy némelyik vastagabb ??
Ami most nekem van az elég vastagnak tűnik, pontos mérete még nem tudok, majd megmérem egy tolómérővel.
Ha leköszörülik a hengerfejet és a blokkot, akkor is ugyanazt a hengerfej tömitést teszik fel, vagy annak megfelelően más vastagságút ?
Elvileg a köszörült fejű és blokkú motornál valamivel nagyobb kellene legyen a kompresszió, mint az eredeti, mivel csökken a holttér mérete, nekem pedig mégis kevesebb a nyomásom !
Most mérte múl héten az egyik szerelő, 17-19 között mért kb. 12 fokos külső hőmérséklet mellett és 3 napja be nem inditott motornál.
Most kb. 7500 km-nél jár a motor felújitás óta.De ő azt mondja, hogy nem lehet a nyomás nagyobb 22 bar-nál mivel 21,5 a motor sűritési viszonya, tehát akkor nem értem, hogy az eredeti német leirásban mi a 25-30-as érték ???
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Babszivacs
csendes tag
hi.szükségem lenne 4 db belső kilincsre, 4 db ajtónyitás határolóra valamint egy bal első ablakemelő fogóra.
ha valakinek van elfekvőbe bármelyik akkor kérem szóljon postát megoldom.
köszönöm
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #5180 üzenetére
Szia!
Lehet hogy hülyeséget írok, de ha jól emlékszem akkor nekem nekem 24-26 között mért a szereló kompresszót. De mintha olyasmit mondott hogy a kompesszió mérés eredményét nagyban befojásolja az akkumlátor és az öninditó állapota, ezért nem nagyon lehet a motor állapotát megállapitani. A veszteség mérés az igazán mérvadó szerinte...
w123 200D 1.1millió km+
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #5180 üzenetére
-ne keverjük össze a sütitési arányt a kompresszióval
-süritési arány :a dugattyú hányad részére nyomja össze a beszívott levegőt(pl:600köbcm hengerürtartalom felső holtpontban kb27 köbcm-re van összenyomva) ez olyan 21-es sürítés.
-a kompresszió meg függ a gyürűk kopottságától ,a szelepek zárásától
a sürítési arány nem változik a motor kopásából adódóan ,de a kompresszió jelentősen csökkenhet az ujj értékhez képest ( dizelnél 26-30 bar ujjonan benzinesnél 10-14)
- a leírásban valószínüleg azt taglalja ,hogy a 25-30 bar a jó érték.MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
- a motor és az autómata váltó között találod.
-képzelj el egy citromot keresztbe kettévágva,a cikkek a lapátok közötte még van egy terelölapátsor.az egésszet töltsd fel olajjal és kb kész.
- az egyik oldalt forgatva az olaj áramlása mozgásba hozza a másik oldalt is.
ennek a berendezésnek a neve a hidrodinamikus nyomatékváltó,mivel tudja változtatni az átadandó nyomatékot a válto felé olyan 1.5-3.5 körül.
na ebbe is kell olajat cserélni néha ha jól tudom.
-a linkelés még nem megy de a köny ezen részét lefotózom és felteszem HA KELL de két oldal müszaki szövegMB 123 3.0d
-
Izi_25
csendes tag
Sziasztok!
A hétvégén meghalt a W123 200D-m
Először elment a töltésem (még jó hogy a diesel áram nélkül is megy ). Szétszedtem az alternátort, megnéztem a szénkeféket - azok rendben vannak, kipucoltam az egészet, összeraktam. Töltésem van, de nagyon halványan még mindig világit a töltésjelző, de ezt már nem tudom hogy miért csinálja. Ha valaki esetleg rendelkezik ezen a téren tapasztalatokkal, nagyon megköszönném a jó tanácsokat.Na de más! "Meg csináltam" a töltést és elmentem vele kerülni egyet. Kinn kb. 25 fok hüvösben, én pedig repesztek. Pár km után mikor már a motor jól be melegedett (vizfok max. 85), egyszerűen elfogyott. Semmi erő Kis emelkedő, állok 2-esben a pedálon és semmi, lassú pöfögéssel mászok fel az emelkedőre. Mögöttem már dudálnka rám hogy menjek már! De a magasságos Úr Istenért sem akar menni, és ami még meghökkentőbb, hogy mikor álltam a pedálon akkor sem ment belőle füst, fekete meg egyáltalán.
Kérdésem, Teljesen kuka a motor? (jól meghajtva olajnyomás 1,3-1,4 -re esik), vagy csak szarul van beállitva az adagolóm? Fél éve tettem bele új porlasztó csúcsokat is.
Én már nem tudomHa tudtok légyszi segitsetek. Előre is köszönöm.
Mercedes Benz W115 220D 1974, W123 200D 1981
-
Danny_L.hu
tag
Töltésre: feszszabályzó, testkábel csatlakozása a kasztnihoz tiszta-e, sarukat megpucolni, ha kell cserélni kábellel együtt, ékszíj. Rá kell mérni alapjáraton és magasabb fordulaton, (13-14V között kell lennie magas fordulaton).
Motor: az olajnyomás stimmel, üzemanyagszűrők cseréje, olaj nemtom mikor volt cserélve. Adagolót el kell vinni adagolóshoz beméreti próbapadon, ha kell beállíttatni. Hol tankoltál? Tank alján is van egy szűrő amiben a retek igencsak le tud rakódni, ha azt kitekered és megpucolod (nyakik gázolajos móka), akkor valamit már elértél. Hidegen a motor fickósabb volt mint melegen? Mert ha igen, akkor az olajra gyanakodnék (15w40 ásványi). Nem hinném, hogy a rossz töltés ilyen mértékben lefogná esetleg a motorodat.
[ Szerkesztve ]
-
-
Izi_25
csendes tag
válasz Danny_L.hu #5186 üzenetére
Szervusz!
A töltést a hétvégén átmérem, köszi a tippeket.
A motorban 1 éve volt cserélve üzemanyagszűrő, olajszűrő és természetesen olaj is Mobil 15W40 Diesel oil. Hidegen ja, jobban megy, főleg ha csak 10 fok körüli a hőmérséklet, össze sem lehet hasonlitani.
Tankolni ugyan ott tankolok ahol a fater Ford Escortjába, és azzal semmi gond sincs.A tankot át fogom nézni, mikor a szintmérőt takaritottam abban is volt trutyi bőven. Csak nekem az nem tetszik hogy nem megy belőle padlón korom. Az újakból is megy ha hirtelen rálépnek, ezért akarom valahova adagolóshoz elvinni, lehet keveset adagol. Azt nem tudom hogy a tengerszinti különbség hatással lehet-e rá, ezt azért irom mert az autót a Magas Tátrából hoztam. Ja, a másik meg az hogy alapjáraton az egész kocsi rezeg, pedig új tartóbakok vannak rajta.
Köszi a tanácsokat
Mercedes Benz W115 220D 1974, W123 200D 1981
-
t.zsolti
tag
üzemanyagrendszer el van dugulva ( tankszürő-től az ac-ig)
próbáld meg üzemanyagszivattyúról húzd le a szívócsövet és fújjál bele ,könnyen kellene a levegőnek áthaladni a csövön a tankba.
ha ez jó a tápszivattyú szállít-e elegendő anyagot,
az üzemanyagszűrő el van dugulva ( én is így jártam 1-esbe is alig ment fel egy dombra) elötte 70km-el cseréltem szűrőt
ha ezeket ellenőrizted utána gondolkoznék az adagoló vizsgálatán,-esetleg a nyomástartó szelep???MB 123 3.0d
-
Izi_25
csendes tag
válasz t.zsolti #5191 üzenetére
Szevasz!
Az üzemanyg rendszert át fogom ézni, gondoltam erre én is csak a hétvégén már erre nem volt idöm, most is csak leghamarabb péntek délután fogok haza kerülni.
Az alapjáratom olyan mint amikor megvettem, az egész jól tartja magát, de lehet amúgy hogy egy picit alacsony. Miért kérdezed?
Mercedes Benz W115 220D 1974, W123 200D 1981
-
Szplöttyy
senior tag
Sziasztok!
Nem akarok belepofátlankodni a témába, nincs mercim, sajnos, de imádom a W115,W123as merciket, a Topicot csak olvasgattam, viszont most annyit hozzátennék, hogy a magasság miatt lehetett, mert ugye magasba ritkább a levegő(úgy tudom) és mivel kevesebb a levegő, gondolom kevesebb üzemanyag kell... Viszont itt meg sok a levegő, és lehet hogy kevés a nafta
Sorry, hogy beleszóltam
Üdv: Egy Mercire Vágyakozó
Smoke & Torque
-
Bencze50
újonc
Köszönöm a Tisztelt Hírolvasók segítségét, a 28 éves beteg 123-ast sikerült nem a bontóba eladnom. Nagyon jó gazdája lett, bízom benne, hogy az autó is hasznára lesz az új tulajnak.
-
t.zsolti
tag
-
t.zsolti
tag
válasz Szplöttyy #5193 üzenetére
ez nem benzines a szivódizel többnyire mindig ugyanannyi levegőt szív a hengerekbe csak a beporlasztott üzemanyag mennyisége változik.
ha magas helyen használták és arra lett beállítva a füstölés lejjebb költözve mégkevésbé fog füstölni, ezeken az adagolókon nincs magasság korrektor( adac szelence)
a turbós motorok azok más tészta.MB 123 3.0d
-
Danny_L.hu
tag
válasz t.zsolti #5196 üzenetére
Rbayen láttam egy olyan boltot ahol árultak Bosch soros adagolókat főként olyanokat amik a 123-asokban is vannak. Feltűnt hogy vannak olyanok amikhez oda volt írva, hogy above 2000m, azaz 2000 méteres magasságnál feljebb használható jól. Ezért gondoltam, hogy itt probléma lehet.
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #5183 üzenetére
Szevasz
Azzal tisztában, vagyok, hogy a sűrítési arány, az az amit leírtál, ez a nekem meglevő szervíz könyv szerint 21,5:1 tehát a normál légköri levegőt veszi 1-nek, minden hogy annak épp mennyi KPascal a nyomása, a hengerben maximum annak a 21,5-szöröse keletkezik mivel 21,5-öd részére nyomja azt össze.
Namost, hogy ez hogyan áll kapcsolatban a 'bar' nyomás mértékegységgel, azt nem tudom, de mintha egyforma lenne, tehét ahányszoros a sűrítés, ahányad részére nyomom össze a levegőt, annyi 'bar' nyomás keletkezik.
Viszont ha ezt követem, akkor nem értelmezhető a gyári laírásban olvasható 25-30 bar-os érték, mivel azt sohasem érné el !
Namost ez a bajom, hogy mindegyik szerelő össze-vissza mondja a dolgokat, egyik ezt, másik azt mondja, de még egyik sem tudta kétséget kizáróan megmagyarázni, hogy akkor most melyik a helyes és miért !!!
Amelyikhez elvittem felújíttatni, de végülis csak az szétszedést-összerakást végezte, annak mérése szerint 18 körül volt az kompresszió (teljesen hideg, be előtte be nem indított motornál), elvileg a műszere 'bar'-ban jelezte volna ki a dolgokat a papíron és azt mondta, hogy ez már egy 300-400km-t ment felújított motorhoz képest kevés !
A mercedes szervízben szintén megmérettem, ott ehhez hasonlóan, szintén kártyás műszerrel 22 körüli értékeket mértek (üzemmeleg motornál) !
A motorfelújító fazon ugyan saját kezüleg nem mérte, gondolom nem volt műszere, de azt állította hogy ez nem lehet, biztosan rossz skálázású papírt tettek a műszerbe és azért mértek ilyen keveset (50-es skálázású papír helyett 60-as az 50-es műszerbe, vagy valami ilyesmi) !!!
Meg, hogy még menni kell a motorral, még nőni fog az érték !
A papír fotója valahol korábbi hsz.-ban megvan, aki kiváncsi rá (asszem 60-as a skála)!Aztán Te mérted Zsolti, a mutatós műszereddel !
Nálad gyak. üzemmeleg motornál 24,5-27-et mértünk !Most kéthete a józsai szerelő mérte megint, 3 napos állás után, hideg motornál mért 17-18 közötti értékeket, arró is megvan a papír (ez 5-ig van skálázva, SPCS 50 van ráírva)
Azt mondta, hogy ez kevés, bár ettől még be kellene induljon.
Aztán firtattam azt, hogy akkor most üzemmelegen, vagy hidegen kell mérni, erre azt mondta, hogy hidegen érdekes igazán, elvégre mikor hidegindítjuk a motort, akkor kell minimum annyinak lennie a nyomásnak, hogy biztonsággal beinduljon !!!Mondjuk ez logikusnak tűnik, mivel a legelső totál hideg indításnál már meg kell legyen a megfelelő nyomás, hogy biztonsággal begyulladjon az üzemanyag még minusz fokban is, természetesen megfelelő izzítás mellett, mivel ezek úgy teljesek !
Aztán ez üzem közben már szerintem leginkább csak nőhet, szóval én inkább a hideg kompresszió mérésnek látom több értelmét és látom informatívabbnak, mint a meleget, hiába ezt írja a leírás, az legfeljebb csak egy tájékoztató érték, hogyha valaki elmegy egy szervízben és ott azonnal megmérik, akkor ugye meleg motornál fogják mérni, ami magasabb értékeket fog eredményezni mint a hideg, induló érték, és hogy ebből következtetni lehessen, hogy ha melegen megvan ennyi, akkor az még hidegen is jó kell legyen, ha mondjuk 3-4 bar kölönbséget feltételezünk, amit nyilván tudtak a mérnökök, mikor ezeket az értékeket megadták !Szóval akkor ezek után tegyen valaki igazságot, öntsön tiszta vizet a pohárba, mondja meg a tutit, hogy akkor most mi a jó és mi a nem jó !
Mintcar !
Amúgy a forgatás sebessége az egészen biztos, hogy nem mindegy, mivel kipróbálhatja bárki, hogy lassan összenyom egy adag levegőt, mondjuk egy pumpában, illetve aztán hírtelen, és az utóbbinál nyilván jóval magasabb lesz a hőmérséklet, tehát minél nagyobb segebbéggel történik a levegő összepréselése annál magasabb lesz a hőmérséklete, természetesen egy adott maximum értékig, amit adott sűrítési viszonymellett egyáltalán maximum el tud érni.
Mondjuk az esetünkben levő 21,5-ös sűrítésen tegyük fel, max. 1000 fokot tud elérni a leggyosabb tempóval is össezsűrítve a levegő (pl. a motor max. fordulatszáma esetén),
nyilván nem mindegy hogy mekkora tempóval fogom megforgatni indításkor, mert pl. alacsony indítómotor fordulatszámnál csak 650 lesz az összesűrített levegő max. hőmérséklete, míg jó forgatási tempóban mondjuk 700 fok !
Az előbbi hőmérsékleten még nem igazán gyullad a gázolaj, az utóbbinál pedig már jól.Ezek persze csak has értékek, nem tudom pontosan, hogy az indítómotor tekerési tempójával mekkora hőmérséklet keletkezi max. a hengerben, lehet csak 350-400 fok körül, mivel olyan 350 fok körül rémlik a gázolaj öngyulladási hömérséklete.
De az biztos, hogy az indítózás közben minden fordulattal nő a hömérséklet, mivel egyrészt kismértékben növekszik a forgatás sebessége több tényező miatt is, másrészt időközben melegszik a henger fala a dugattyú fenek, stb, alkatrészek is a motorban, így tehát hidegben is, ha nem is azonnal, de pár fordulat után eléri a levegő hömérséklete a gázolaj öngyulladási hőmérsékletét !Zsolti, említettél egy olyat. hogy előfordulhat olyan, hogy túlpörög a motor és ha az már kellően kopott, emiatt van már nagyobb motorolaj fogyasztása is, akkor nem lassul, nem áll le akkor sem, ha elveszem a gázt, mert már motorolajat éget,
lehetségesnek tűnik, ha olyan fordulatszámot ér el a motor, ami már meghaladja jóval a gyári tervezett maximumát (mondjuk esetünkben az 5200-at), és akkor a sűrítéskor már olyan hőmérséklet maximum keletkezik, amin már a beszivárgó motorolaj is meggyullad hiába vannak benne oxidáció gátló adalékok !!!Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
És az emelkedő után, sík terepen hogy ment ??
Ott is gyengén ??
Ha folyamatosan észrevehetően gyengébb, de nem füstöltög, be is indul, akkor szerintem nem a motor, hanem az agadoló a ludas a dolgoban, lehet szétment benn e valami, vagy pedig nem kap rendesen üzemanyagot,
nézdd meg a csöveket, rendben vannak e, nem folyik e valahol a gázolaj,
nagynyomású csövek rendben vannak e, nem gózolajos valamelyik befecskendező,
nyom e vajon rendesen az üzemanyag pumpa, ami az agadoló oldaláb van, oda megy a tanból a cső és onnan megy a szűrőbe,
esetlge felkapott valami trutyi a szűrő és eldugult,
netán szétesett a gázrudazat és hiába nyomod, az csak kicsit mozdít az adagoló gázkarján ! (jártam már így is)
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A töltésre hasonlót tudok javasolni, mint Danny_L !
Nézdd meg a kábeleket, hogy rendesen érintkeznek e, nem oxidosan e, drótkefével, esetleg finomabb csiszoló papírral tisztítsd meg mindet !
Ha felpörgeted a motort akkor is ugyanúgy kicsit jelez ??
Ha a töltés jelző ízzó világít, akkor az azt jelenti, hogy valamennyi gerjesztő áram mindíg folyik a generátor felé, ami csak addig kellene legyen, ameddig fel nem épül benne a mágneses mező, vagyis ahogy kellően megforgatjuk, ez azonnal meg kellene szünjön !
Ha esetleg valamelyik dióda nem jó, vagy érintkezési hibás, lehet, periódikusan megszakad az áramfolyás és újra kell gerjesztődjön, ezért folyik mindíg kevés áram az ízzón.
Ha egyáltalán nem lenne töltés, akkor a töltészszabályozót mondanám, de így inkább érintkezés, esetleg dióda.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen