- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
gp A készítők a minap két új előzetessel jelentkeztek a sokak által várt programhoz.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
vendingo
veterán
Ma voltam falun megnézni a földeket. Egyik földre szar de rövid út vezet, simán legurultam.
Láttam szépen ledöngölték zúzott téglával az erdőhöz vezető utat, gondoltam mi az egy africanak. A zúzott tégla elfogyott, jött a dupla nyomvályú a gerincen tökigérő gazzal, aztán ahogy haladtam jöttek a nyalánkságok is. Akkora kátyuk, hogy felütöttem az AT alját, sárfoltok, mégtöbb gaz, mégnagyobb nyomvályúk, öröm volt utcai gumikkal lavírozni a poros úton. Ennél már nem lehet rosszabb alapon folytattam az utam, aztán jöttek az akkora csapák, hogy az út közepén kellett mennem a gazban. Végül az út megkoronázása a fos kráteres út fullon homokkal. Egy fürge, könnyű kis géppel nem lett volna gond, de ezzel a bálnával nem nekem való a terepezés, főleg nem utcai gumikkal. Egy jobb simson körbemotorozott volna.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
z123456789
addikt
válasz CyberPunk666 #108795 üzenetére
(#108795) CyberPunk666
Na! Csak hogy előkerültél, már aggódtam.
Múltkor pont téged kerestelek, hiányzott a nicked.(#108800) etnies
Brutál! -
bajaki
őstag
válasz gergo5991 #108794 üzenetére
Így a képen tényleg olyan, de egyébként rendben van.
(#108793) persuader:
Köszönöm a részletes leírást, hasznos infók.
Ilyen szinten nem vagyok benne az olajak lélektanában, gondoltam rákérdezek itt is, hogy mit gondoltok. Korábbi hozzászólások között keresgélve láttam, hogy használták innen is páran a MOL-t, de például a Hornetes Facebook csoportban semmit nem találtam róla. A tulajok 80-90%-a a Motult használja.Szerintem maradok én is a Motul-nál, nem volt vele gondom.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bajaki #108804 üzenetére
A mol es motul csak olajmarkak, ha a korabban emlitett mol olajtipusra es az 5100 asra gondolsz, ezek mind api sl szabvanynak felelnek meg. Minosegben nincs kozottuk kulonbseg, vagy olyan csekely, hogy a felhasznalo szamara erzekelhetetlen.
Barmilyen markaju olajat rakhatsz bele, ha a jaso szabvanyt a gepkonyv szerint valasztod meg.
Tokmindegy mi van benne.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Micsurin
nagyúr
moto guzzi 750 xpa-ról tudtok valamit? Legjobb barátom cserélné az F650-et egy ilyenre, szereti a retrot, 93-as gép.
B kategória forgalom ma délelőtt pipa.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
fer
őstag
válasz bajaki #108804 üzenetére
Szerintem semmi értelme túlárazott olajokra pazarolni a pénzt, én ezt használom, nem vagyok Mannol fan csak nem szeretek 2X annyit kiadni egy olajért ami ráadásul nem is 2x olyan jó! Ha olcsóbb olajat 3000Km.-ként cserélném sokkal többet tettem a motorért, mintha drágábbat 6000km.-ként!
[ Szerkesztve ]
''A részegek okozzák a balesetek 30%-át, tehát a józanok sokkal veszélyesebbek! Viharban azért látjuk előbb a villámlást és csak utána halljuk a mennydörgést,mert a szemünk előrébb van, mint a fülünk."
-
fer
őstag
válasz V.Stryker #108809 üzenetére
Nálam ilyen gond eddig még nem volt, tökéletes olaj, ugyan olyan a motor mint a drágább olajjal!
''A részegek okozzák a balesetek 30%-át, tehát a józanok sokkal veszélyesebbek! Viharban azért látjuk előbb a villámlást és csak utána halljuk a mennydörgést,mert a szemünk előrébb van, mint a fülünk."
-
runner 125
nagyúr
válasz hroberto #108812 üzenetére
Már vártam egy hasonló matek és műszaki zsenit.
Nem pazarolsz 2x olyan drága oljakra, hanem lecseréled a belépő, gyengébb specifikációkkal rendelkező, fél szintetikus kategóriát 3000-nél.
Az nyilván eddig fel sem tűnt neked h az alapelméletednek rögtön ellentmondva így többet költesz el, 2x annyi munka és idő mellett + 1 szűrőt kidobva, mintha normális, full szinti olajjal töltenéd fel és használnád 6000-ig.
mod. A post fer-nek címezve.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
#81556480
törölt tag
Hát igen, eleve hogy "tökéletesen megfelel" az olcsó olaj azt majd sok ezer km után lehetne kijelenteni, ha nem károsodik a blokk.
nekemm 18.000 ft körül van egy olaj csere és 2500km-enként
Ahogy a mondás tartja, akinek van pénze majomra, legyen pénze banánra is
-
vendingo
veterán
Én 2 évente cserélek olajat, mert nem érem el a csereperiódus felét se. Többnyire drágább olajat veszek, úgy is olcsón jövök ki a ritka cserékkel.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Topiccsendőr
addikt
2x olyan jo olaj... mar definialni is nehez, ezt hogyan kell erteni. Az api certifikacional elvegzett tribologiai vizsgalatokot duplaannyit kell elbirnia mindenbol? Olyan nincs. Amit linkeltel, az az api sl-t tudja. A 4x annyiba kerulo top olaj pedig tulteljesiti a jelenlegi api sn szabvanyt, ami a te altalad favorizalt olajtol 2 vel van mar arrebb.
Innentol kezdve a hasznalat modja szerint kell valasztani olajat. Ha A bol B be mennek az olcso motorommal, kozuton, a mannolt vennem. Ha a sportmotorommal neha versenypalyat meglatogatva, nemet autopalyan tobbszor tiz percekig 270 felett mennek, biztosan a 4x annyiba kerulo olajat valasztanam, hacsak nem szeretnem, hogy a kikonyoklo hajtorud miatt kieso olaj a hatsokerekemet osszebassza, engem meg a tuzoltok szedjenek ossze 1 hektaron szerteszet darabokban.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #108816 üzenetére
Ha a legújabb R1-hez is API SG az előírás - ami 88-ban jelent meg, a motor meg 2015-ben - akkor nincs ez túlaggódva? Bolti forgalomban már szinte kifejezetten keresni kéne ha ilyen "elavult" olajat akarnék venni. 30 éves. Az SN Plust is beleszámítva 6 besorolással van lentebb.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #108817 üzenetére
Tulaggodva???
Vegyuk sorra.
Mas hiba is van manualokban, pl 100Nm-el siman lehuzat olyan csavarokat, amit maximum 30-al kell. Hogy miert ajanljak az sg olajat? Vagy hiba, vagy valami azsiai piacon nem elerheto ugyanaz az olaj, ami nalunk termeszetes? Nem tudom.Ezt az olajat nem ajanlhatjak, mert technikailag elavult, a teszt metodusok is megvaltoztak, azaz nem lehet certifikalni api sg olajat, es nem felelne meg a legtobb szabalyozasnak es igenynek, ami jelenleg hatalyban van.
Maga a Jaso is ugyanolyan aktualitasban, mint az api szabvany, van belole T903 1998, 2006, 2011, 2016.
Ez sincs feltuntetve, hogy akkor melyik legyen.Miert, hogyan lesz uj api, vagy barmilyen specifikacio?
Ezt a jarmugyartok kerelmezik altalaban, uj fejlesztesu, mas igenyu motoroknal, vagy uj kornyezetvedelmi szabalyzasoknal, alatamasztva, hogy az olajnal milyen teljesitmenyvaltozasra van szukseg, ami mar nem egyezik egy mar meglevo kategoriaban foglaltakkal, vagy az eddigi kategoriaknal hasznalt teszt metodus nem alkalmas ennek a teljesitmenyvaltozasnak a meresere.
Mivel tamasztjak ala? Peldaul tapasztalati uton gyujtott adatokkal, hogy miert nem alkalmas a jelenlegi kategoria olaja az uj fejlesztesu motorokban, ott milyen problema lepett fel a jelenlegi olaj miatt. (!)Ezutan elbiraljak az uj specifikacio bevezeteset a kovetkezo kerdesek figyelembevetelevel:
Mi a javasolt valtoztatas, es miert van ra szukseg?
Az adatok alatamasztjak az igenyt?
Mikor van szuksege a piacnak az uj specifikaciora?
Mi lesz a potencialis hatasa a motorokra?
a fogyasztokra?
A kornyezetre?
Hogyan fog hatni a valtoztatas az eddigi api kategoriakra?
Milyen tesztek szuksegesek az ujonnan szukseges tulajdonsagok meresehez?
Esetleg rendelkezesre all egy uj tesztmetodus? Ha nem, mennyi ido kifejleszteni azt?Ezek a specifikaciok nem tulaggodasbol szuletnek, hanem mindig valamilyen uj igeny kielegitesere.
Nezzunk csak nehany feltetelezest, ok okozati viszonyban.
Az api sg olaj sok tulajdonsagat mas tesztmetodussal vizsgaltak, mint az api sn nel. Tobbek kozott a habosodast is. Illetve a lerakodaskepzest.
Ez miert baj?
Nezzuk, mi lesz egy palyahasznalatnal, jol felmelegitett allapotban egy 200 lovas R1 nel, 13 000 fordulaton.
A dugattyukat alulrol spriccelo olaj, egy nagy kod lesz a kartelban. Rengeteg levegot old magaban. Ez az olaj lemegy a teknobe. A siklocsapagyaknal a nagy nyomas es homerseklet hatasara ez az oldott levego elvalik az olajtol, azaz habosodik. A siklocsapagy abban a pillanatban beall.
Ha turazol a motorral, nem fog kijonni. Ha hatarhelyzetben van, akkor viszont szetszedes utan azt allapitja meg a szerelo, hogy nem kapott olajat a csapagy. Az olajpumpa jo, az olaj jo. Minden jo. Megse jo.Aztan a nagyaranyu kartelgazvisszavezetesbol egy sg olaj a szivoszelepeken mit csinalhat?
Csodalkozunk, ha ilyen meglepi fogadVajon mit csinal egy elavult olaj a nikkel szilicium karbid hengerbevonattal, hiszen olyan anyagok lehetnek benne, ami meg akkor nem okozott problemat egy vashuvelyes henger eseteben.
Kornyezetvedelmi eloirasokrol akkor meg nem is beszeltunk.
A benzin joval nagyobb etanoltartalmara is reagalniuk kellett.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #108818 üzenetére
Welcome back
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #108818 üzenetére
Nem a minőségbeli különbség volt a kérdés, nem vagyok hülye.
Ha a gyártó a csúcs termékére ezt adja meg a user manualban, erre vállal garanciát, a garancián túl pedig ebből származik a jó hírneve, akkor nehéz elképzelni hogy a fejlesztőgárda ne tudná mindazt (meg még többet is) amit leírtál.
Nekem a 765-ös Triumph blokkhoz API SH vagy jobb az előírás. Az SH is már elavult, 93-96 között volt új, a motor meg 2017-ben jelent meg.
Régiónként, de akár országonként is van hogy ugyanazt a motort más és más felszereltséggel árulják, a manualban pedig le tudják ezeket az eltéréseket követni. EU vs USA például. Ha ezeket a különbségeket meg tudják tenni piacok között, és a manualban le tudják követni, akkor pont az olajminőséget hagynák úgy, csak mert valahol a világ háta mögött nehezebb lenne beszerezni egy modernebb olajat?
A Yamahának van a "gyári" olaja, a Yamalube, amit nem tudom melyik gyártóval címkéztetnek maguknak. Viszont a márkaszervizek ezeket töltik bele. Ez belőle a zászlóshajó, ez a legjobb olajuk és ez is csak API SL.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
etnies
senior tag
Szokott valaki motort szállítani? Én nem értek hozzá, középsztenderen kell?
Más, beadtam a motort a nagyszervizre, 20.000 körül van a mutató.
Lesz szelephézag ellenőrzés (vittem új tömítést), olaj- és olajszűrő csere, légszűrő csere, gyertya csere, fékfolyadék csere, hűtőfolyadék csere, csapágyak ellenőrzése, és ami a legfontosabb: teleszkóp olaj és rugó csere. Vettem bele hyperpro progesszívet, mert az mindenki szerint hűdejó, majd meglátjuk. Kíváncsi vagyok a leengedett olajra, majd rákérdezek, mivel itt volt már vita róla, érdekel nagyon. Ha meg már szétkapják a telót, akkor mindent kicseréltetek benne, nem csak a porvédőt.
Most döbbentem rá, hogy egyre kevesebbet motorozom, ebbe a motorba 19.000-et tettem 3 év alatt, régen ehhez elég volt másfél év
A Michelin road 5 jól bírta, soha nem csúszott meg (igaz, nem döntöttem szügyig, mind két oldalon maradt fél-fél centi) és nem kopott kockásra, pedig volt benne kb 1300 km pálya. Eddig 3000 km körül mentem vele, nem nagyon kopott, 15.000 biztos meglesz.[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #108820 üzenetére
Nekem most Liqui Moly van benne, eddig Motul volt. A Motullal halkabban jár a motor, váltásérzet egy idő után ugyanolyan, viszont a Motult csipegette pályán, utóbbit nem.
Mind a kettő Api Sg, félszintetikus. Szerinted melyik a jobb?
Nekem fogalmam sincs."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz zgospel #108824 üzenetére
A félszintetikus úgy gondoltam elég, de legyen:
MOTUL 5100 10w40 Api sg
LIQUID MOLY street 10w40 (semi synth) Api SnMotullal szebb a hangja, a mostani olajjal csattog egy kicsit, váltási érzet jobb Motulall az első pár hétben.
Motult eszegeti, Liquid Molyt nem."önmagam hite vagyok magamban"
-
seadrone
őstag
sziasztok!
185 centire kéne egy motoros farmer a szükséges térd-csípő protektorokkal, heti 1-1 kiruccanáshoz kéne, semmi komoly, de valami csak kellene
jobbnak gondolom ezt, mint mindenféle cuccot a térdemre meg ide-oda kötni.
olyan 50-60e ft a keret, ha tudtok jó vételt, akkor szívesen veszem az ötleteket.
köszönöm
-
Geresics
addikt
válasz seadrone #108826 üzenetére
én Sixgear Maddox-ot használok (asszem már nem lehet kapni) nagy-nagy megelégedéssel! Természetesen nem vízálló, de külön esőruhát húzok úgyis, ezért ez nem gond.
Ami a nagyobb gond, hogy a térdvédő alatt/felett nem lehet szűkebbre húzni, hogy az fixen maradjon, így egy-egy hosszabb etap végére azért el tud mászni kicsit. Ha újra vennék farmert, olyat néznék, ahol erre már figyeltek. A többi része kb. mindegy!
A legtöbb boltban kapható valamilyen márka, árakkal nem vagyok jelenleg képben, ezért nem is ajánlok külön egyet sem, de érdemes lehet meglátogatni a honlapjukat!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zgospel
őstag
válasz etnies #108825 üzenetére
Itt van mind a kettő data sheetje:
Liqui Molly
Motul
Mások az értékek. De amúgy a minősítésük is más, a Liqui az API SN, az 5100-é pedig API SM
Ha értenék is hozzá biztos meg tudnám mondaniViszont engem az érdekelt a persunak címzett kérdésben, hogy a gyártó a csúcstechnikájára is egy régi SG minősítést ír csak elő, és hogy az miért van?
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #108820 üzenetére
A minosegbeli kulonbseget atlatod, akkor azt is lattad eddig, hogy milyen problemakkal nem tud mit kezdeni egy ennyire regi olaj. Ezek utan akkor a tulaggodas reszet meg azelott megvalaszoltad magadnak, hogy en ennyit irtam volna.
Innentol ha tul sok a szoveg megint, akkor lepj tovabb a * -zott reszre.
A masik kerdesedre, azaz hogy a manual miert ezt irja.
Mar az elso soraimban ott volt, hogy pontosan ezt a reszet nem ertem, ugyanis hogy adnanak garanciat egy olyan olaj hasznalatahoz, amit az api nem fog ellenorizni, mivel mar ilyen olaj nem certifikalhato. Remelem igy mar vilagos, hogy miert irtam a tobbi reszet a hsznek.Tehat mikor jon ki ujabb kategoria?
Amikor nem tudja az olaj teljesiteni egy motor megvaltozott igenyeit.A motorkerekpar motorok nem sokat valtoztak az utobbi idoben, az autokhoz kepest egyszeruek, ugyanugy szivocso befecskendezesuek, ha igy nezzuk, keves ujdonsag van, amit egy regi olajnak teljesiteni kell, hiszen a keverekkepzes akkor karburatorral tortent, most meg injektorral. A kompressziviszony ment fel megjobban, es a fordulatszam. Igy valamennyi ertelme lenne annak, hogy megelegszik az api sg vel, hiszen semmilyen uj igenye nincs a motornak.
Nincs egy olyan kaliberu hibajelenseg, mint pl autoknal az LSPI, ami miatt az uj api sp-re lett szukseg.
Es akkor mi valtozott? A kornyezetvedelmi eloirasok biztosan. Mar emiatt is hogy lehet ilyen elavult olajat ajanlani? A foszfor es cinktartalom es meg jopar manapsag szabalyozott elem biztosan mas ebben az olajban. Mi valtozott meg? A tuzeloanyag. Az etanol hatasait sem tudja kezelni. Es amit egyfolytaban valtoztattak, az a lerakodaskepzes merteke.
Az elasztomerek hasznalata is megvaltozott a motorokban azota, tomitesek, szimeringek.Egy manualban leirnak sok hulyeseget. A yamaha mernokgardaja peldaul, akik biztosan tobbet tudnak nalam, leirjak, hogy a szeleptokeket molibdendiszulfid olajjal kenegesd, ami egy nikkel szilicium karbid hengerbevonat eseten karosithatja a hengerfalat. Megis ott van, es garanciat vallalnak ra. Az ugyanolyan hengerbevonattal rendelkezo BMW egyenesen tiltja ilyen anyagok hasznalatat, felkialtojellel, felkoverrel szedve.
A bmw es a Ducati sem nagyon fejlodott ilyen szempontbol, azok is szivocsobefecskendezesuek.
A bmw s 1000rr api sl-t ad meg, a panigale api sm-et olajnak.* nem tudom
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #108829 üzenetére
"azaz nem lehet certifikalni api sg olajat, es nem felelne meg a legtobb szabalyozasnak es igenynek, ami jelenleg hatalyban van"
"mivel mar ilyen olaj nem certifikalhato"
Itt van egy [link]
Az világos hogy új terméket már nem hagynak jóvá arra a szintre, de ami 20 éve a megjelenésekor megkapta az SG minősítést az miért ne lehetne a mai napig az? Vagy nem értem amit írtál."Egy manualban leirnak sok hulyeseget."
Azért hitetlenkedek, mert például az USA-ban nagyon erős a fogyasztóvédelem, ott a kézikönyvben leírtak és a különféle figyelmeztető matricák szent írásnak számítanak. Ha a Yamaha azt írja elő amit, a BMW meg tiltja, akkor annak biztosan oka van. Nehezemre esik elhinni hogy károsat vagy hülyeséget írnának benne.
Ha találnék importőri vagy képviseleti email címet még lehet el is küldeném ezeket a kérdéseket nekik. Érinteni mondjuk nem érint, de kíváncsi vagyok.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #108830 üzenetére
Az api oldalan azt irja, hogy technikailag elavult amikor nem all rendelkezesre a teszt metodus, hogy ellenorizheto legyen az olaj teljesitmenye.
Hogyan ellenorzi az api a forgalomban levo elavult sg es sh olajokat?40 ezres szelepallhezagallitast sem vennem szentirasnak nagy fordulatu motornal. 20 000 nel mar allitani kell hezagot. Az olajcsereperiodus, amit egyertelmuen lehetetlen egysegesen meghatarozni, sem komolyan veheto dolog, az is le van irva.
Irj nekik emailt, de ne magyaroknak.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #108820 üzenetére
A Yamahának van a "gyári" olaja, a Yamalube, amit nem tudom melyik gyártóval címkéztetnek maguknak. Viszont a márkaszervizek ezeket töltik bele. Ez belőle a zászlóshajó, ez a legjobb olajuk és ez is csak API SL.
Erre meg reagalni akartam.
Amikor elhoztam a motoromat, azonnal szelepet allitottam, 21 e km nel. 11 szelepnel volt kisebb mar hezag, amit allitani kellett, sokadjara bebizonyosodott, hogy a 40 ezres manualban megadott intervallum tarthatatlan.
Amikor levettem a fojtoszelephazat, ugyanez a latvany fogadott.
Markaszervizben, nemetorszagban szervizelt motor.Ha utananezel a feljebb levo api besorolasu olajoknal pontosan a lerakodaskepzest probaltak kezelni, meg megannyi mas tulajdonsaggal egyutt.
Ez eleg sok tipusnal problema, utananeztem. Es egy jobb olajjal biztos vagyok benne, hogy elkerulheto.
40 ezernel fogom legkozelebb levenni megint a fojtoszelephazat, majd meglatjuk mi lett a 300V hatasa.Hogy ez okoz e valamit teljesitmenycsokkenesen kivul? Meg az is lehet. A felhasznalo erezni fogja? Csak ha fekpadra viszi a motort. Garancialis idot kibirja? Ha nem versenypalyan nyelezi, biztosan. Ha meg versenypalyan van hasznalva a motor, garancialis kerdeseknel mindenki felteszi a kezet, hogy ez nem arra van.
vajon a mernokoknek milyen nyomos indokuk volt 100 Nm t irni egy lanckerekcsavarra, amikor az a csavar nem bir el meg 80 at sem, es kb kevesebb, mint a fele lenne a helyes meghuzasi nyomateka.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
tboldi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #108832 üzenetére
Maradniuk kellett volna a hangszergyártásnál.
-
tboldi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #108834 üzenetére
Nyilván, csak vicceltem, vagy legalábbis próbáltam.
-
Horvi
őstag
Hali,
Tudnátok ajánlani valami jóféle gerincvédőt(ilyen teknőspáncél jellegűt) nyári kabát alá. Szóval jó lenne ha nem rohadnék bele teljesen Próbáltam keresgélni de kb akkora a kínálat, hogy full elvesztem benne.
Hello darkness, my old friend...
-
#81556480
törölt tag
válasz Topiccsendőr #108832 üzenetére
Ez melyik motor a 100nm-es lánckerék csavar nyomaték?
Én a KTM manualt szentírásnak tartom. Ott a rázkódás miatt mindent gyári nyomatéka huzok, és belevaló olajat használok. Ennél többet és jobbat nem igen tudok adni neki. Remélem jó sokáig elmegy. 12.000 km van benne és szép bontatlan gyári állapot.
[ Szerkesztve ]
-
Laby
senior tag
Laptimer / Köridő mérő témakör.
Létezik olyan alkalmazás, ami mindenféle külső hardver nélkül képes kevésbé ismert pályákon is köridőket mérni? (pl.: Kakucsring)
Telefon GPS-szel gondolom csak annyit tudnak mérni, hogy milyen nyomvonalon mentem körbe körbe milyen tempóban. Esetleg nincs olyan megoldás, hogy kijelölök egy pontot a pályán és azt érzékeli célvonalnak, és onnantól-odáig tagolja a köröket?Ha nincs alternatíva csak a külső hardveres megoldás, akkor mi a beugró kategória ezekhez? Amatőr felhasználásra, nem szükséges a világ legpontosabb eszközének lenni.
-
Shad0w
senior tag
Ha hardver akkor ez:
https://www.generalmechatronics.com/hu/productdisplay/smart-lap-pro-koridomero-vevoPro verziót kell venni, kiírással ellentétben csak 20k. Kakucson, Euroringen és Hungaroringen biztosan van kirakva infra jeladó, szal azt nem kell megvenni.
[ Szerkesztve ]
-
doddencs
senior tag
Bukósisakot keresek, a keretet 100 ezerre lőttem be, de valamennyit mehet fel. Először az AGV K3-at néztem ki, de most nagyon el kezdtem szemezni a HJC RPHA 70 bukóval. (viszont az már 125 színesben)
Esetleg valaki futott bele bestbuy-ba valahol? Fentiekkel mi a tapasztalat? -
Khaosz55
addikt
Sziasztok készülünk augusztus elején Stelvio hágóra. Tudtok valami oldal ahol meg lehet nézni, hogy mi a helyzet a hágóval? Júniusban nem volt még megnyitva, indulás előtt megnézném, hogy mi a helyzet.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Hardcore café
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Politika
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen monitort vegyek?
- Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Energiaital topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs