- Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- VoLTE/VoWiFi
- Fotók, videók mobillal
- Mobil flották
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
Hirdetés
-
Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
ma A forrás részletes termékfotókat és a várható specifikációt is közzétette.
-
Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
ph A Strix Point kódnevű SoC APU lesz a cég első Copilot+ platformja.
-
Ősszel jön a Metal Slug Tactics teljes kiadása
gp Kezdetben PC-re és Switch-er szánták a játékot, végül kiderült hogy PlayStationre és Xbox-ra is megkapjuk.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geresics
addikt
Forma Adventure csizma 25000km tartós teszt
#MotorosVandor
A Forma Adventure igazi kalandmotoros csizma, és pont mint egy jó túraenduró, ez is mindenre is jó igásló. Ennek megfelelően is használtam 25000km-en keresztül! Lássuk, mennyire vált be!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
FeniX-
aktív tag
válasz Geresics #122351 üzenetére
Tök jó ez a csizma. (meg a bemutató-videó is!)
Nekem egyetlen egy gondom van ezzel az egész dologgal, mégpedig az, hogy veszettül kezdenek elszállni az árak a ruhák, kiegészítők terén.
Nem véletlen, hogy annyian keresik inkább a sokszor gagyi hatású kiskapukat. (munkavédelmi bakancs és tsa. munkáskesztyű [pláne, ha van téli-muff a kormányon])
Lehet szarrágónak nevezni, de nagyon fájna 70-80 ezret kiadni egy sisakra például, vagy egy csizmára.
Persze, nem szoktam egész napos túrákat bevállalni, max 3-4 óra volt eddig a legtöbb egyhuzamban, amit lemotoroztam.
Szóval, gondolom, aki nagyon komolyan foglalkozik ezzel, az biztos megveszi legközelebb is, de nekem télire marad a dekatlonos aláöltöző, farmer, térdvédő meg a síoverál a mindenféle motoros nadrág (meg rajta a márkajelzés) helyett. -
FeniX-
aktív tag
válasz Somatom #122355 üzenetére
Honnét tudod, hogy nem kezel? :-D Ok, ez a vicc része.
Mondom, azért aláveszem a térdvédőt is. Ha mindenki csak szakszerű motorosruhában járná az utakat, akkor kb. fele ennyi motoros nem lenne. Így is a legtöbb - elnézést a diszkriminációért - de napelemes motoros. Ha leesik két csepp eső, vagy elbújik a nap esetleg beköszönt az ősz, már mennek is haza.
-
FeniX-
aktív tag
Na igen: időközben meg is találtam.
Kicsit én is ezt a vonalat képviselem. Lehet szörnyűlködni.
Van normális sisakom, nyárra-őszre motoros gatyám, kesztyűm nyárra-őszre., protektor-ing, meg kabátból 2.DE: egyáltalán nem zárkózom el az ilyen barkács-megoldásoktól. Nekem ez simán belefér.
[totalbike link] -
Somatom
veterán
válasz FeniX- #122356 üzenetére
Nyáron én sem erőltetem a "szakszerű motoros ruhát". Sőt! Inkább gyöngyvászon betétes taktikai bakancsot hordok. Pl. Magnum. Ebben a menetszél kellemesen hűti a lábamat. "Dizsibe" meg veszkóban megyek. De, a hideg az más téma, az hazavágja az izületeket. A linkedről eszembe jutott valami. Azok a "hülye" keletnémetek a 70 -es években: Kép.
Anno a 150 -esTrophy -mon nekem is volt ilyen lábvédőm. Később, a TS -hez is volt ilyen, de az már nem volt ennyire "formatervezett".[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Geresics
addikt
válasz GTVili #122359 üzenetére
Megjegyzem 2 topikban vagyok topikgazda: a napelemesben és a motorosban!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
FeniX-
aktív tag
válasz Somatom #122365 üzenetére
Ezt már megfigyeltem én is, s nálam is az váltja ki, ha elkezdek bárhol beizzadni. (pl. pár napja, 16 fokban hidegebbre számítottam)
S persze, aláírom, hogy a "hétköznapi" motorozás fogalma lassan nem lesz egyenlő azzal, hogy valaki a munkahelyére ingázik, napi 10-15 km-t (esetleg valami - a cikkben szerepő - minimál-mocival), hanem ahhoz a körhöz próbálják meg az árakat szabni (emelni), aki megteheti, hogy megvegye a sokszor 2-3, akár 5 milliós motort és mondjuk egy nyáron használja 3x, mert elmegy túrázni vele az alpokba. (Munkahelyemen a mélygarázs televan ilyen motorokkal, most azt hagyjuk, hogy az ilyen pilóták mennyire rutinosak)
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Geresics, Te egyébként hogy látod, Te sokat jársz tréningekre, túrákat szervezel: kikből van több az utakon? A megfontolt, higgadt pilótákból, akiknek a motorhoz méltó tudásuk van, vagy a "megtehetem" típusú emberekből, akik presztizsből vesznek pl. egy nagy bmw-t?
-
Geresics
addikt
válasz FeniX- #122367 üzenetére
Sajnos a kérdésedre nem tudok válaszolni. Én a motoros társadalom nagyon-nagyon kicsi szeletét látom, és még kisebb részét ismerem. Innentől kezdve hiteltelen a véleményem is. Olyan ez, mikor a baráti társaságunkban mindenki diplomás, és nem értik sokszor az ebmereket, hogy mi miért lehetséges, én meg próbálok rávilágítani, hogy nem mindenki tanár ebben az országban, és sokan egész másképp gondolkodnak, mint ahogy ők, és az ő környezetük...
Amit én látok a tréningeken, az azért nem releváns, mert oda olyan emberek jönnek, akiknek a gondolkodásmódja elfogadja, hogy nem Ő a világ legjobb motorosa, és bizony akárhány éve motorozik is, tud újat tanulni; vagy épp olyan, aki már tudja, hogy egy átpihent tél alatt mennyire be tud rozsdásodni az ember, és tavasszal leporolja a tudását. Persze lehet más oka is, de akárhogy is, ez már egyfajta gondolkodásmódot jelent.
Pont nemrég volt egy csóka a környékünkről, aki váltig állította, hogy a tréningek csak lehúzások, és haverom addig mondogatta neki, hogy menjen el egyre, míg egy ingyenes bójakerülgetősre végül benevezett. Azóta cseszteti haverom, hogy ha lesz másik tréning, amire megyünk, akkor szóljunk neki is, mert még ezen a gyökkettes tempójún is sokat tanult! A vicc, hogy a haverom pár éve ugyan így volt vele, amíg el nem rángattam a Hungaroring Dirt képzésére, és utána észre nem vette saját magán, hogy mennyire másképp motorozik.
A motorosok túlnyomó többsége szerintem úgy gondolja, hogy Ő már tud motorozni, és felesleges egy ilyen tréning, a másik része meg úgy véli, hogy vele úgysem történhet semmi (az mindig másokkal történik).
Megjegyzem az sem normális, amit én csinálok, mert nekem eltökélt szándékom az elkövetkezendő években részt venni minél több tréningen, hogy lássam kinél mi zajlik...
Persze vannak nekem is ismerőseim, akiket nem tudok megtéríteni, és szerintük a szabadságot a sportmotor+strandpapucs kombó adja. Bár egyikükön még dolgozok, mert múltkor végre sikerült közösen gurulnunk, és én csak kényelmes tempóban mentem elől, külön szem előtt tartva, hogy ahol szarabb az út, ott mindig bevárjam. Aztán Orfűről hazafelé jövet jöttem a szokásos biztonságos tempómban (talán még dinamikusnak se nevezném, mert teligázt sem húztam egyszer sem), és utána mondta, hogy hazafelé már kapaszkodnia kellett utánam. Szerintem ez pl. pont a közúti tréningen tanultaknak volt köszönhető, ahol megtanultam, hogy a saját stílusomban kényelmes motorozás néha gyorsabb, mintha a különböző technikákat erőltetném...Túrákat pedig kizárólag a legszűkebb körnek "szervezek", mert az én szememben a 4 motorosnál több egy csoportban túrázáshoz már teher. Ez alól kivétel lett volna most egy KTM túra a Mecsek tájvédelmi övezeteiben hatósági engedéllyel(!), de az a vírusosdi miatt elmaradt, amit annyira nem is bánok...
Ismerek persze "megtehetem" típusú motorost is (BMW S1000RR tulaj), de ő az élet minden pontján fura, és amúgy is komolyan azt hiszi, hogy James Bond hozzá képest lepkefing. Napelemekről beszéltem neki, és láttam, hogy kikristályosodott a tekintete, ezért mikor megkérdeztem, hogy fogalmazzam-e át másképp, akkor azt mondta, hogy ő ebből semmit nem ért, de nem szomorú, mert hátrakötözött kézzel is 13 féle képpen meg tud ölni...
De tudok olyan emberről is, akik a Ducati vagy épp KTM motorjukat cserélik le 1200GS-re, mert az sokkal nyugisabb, és nem fáradnak el egy hosszabb (akár üzleti!) utazás során sem! Nekik már csak helyváltoztatásra kell a motor, és bizony, jól mutat egy kávézó előtt is a szépen csillogó új és tiszta motor is!
Szóval én alapvetően a hozzám hasonló gondolkodásmódú emberekkel keresem a közös elfoglaltságot (jelen esetben motorozás), ezért hiába találkozom pl. az Universal motorban EXC-s srácokkal, akik nem értik, hogy miért nem hagyják őket azt csinálni, amit akarnak, nem fogunk közösen motorozni. És persze ugyan ez igaz fordítva is. A topik sok lakója nem tudna engem elképzelni egy közös pályanapon pl., mert annyira más a gondolkodásunk, hogy kilógnék az Ő társaságukból. Szerencsére nem vagyunk egyformák, és ez így van jól!
Ha ezt a sok bla-blát végigolvastad, akkor egyrészt gratulálok, másrészt remélem már érzed, hogy bár ismerek én is mindenféle motorost, mégsem érzem, hogy annyit ismernék, hogy korrekt választ tudjak adni. Az viszont tény, hogy szerintem az emberek (beleértve a motorosokat, az autósokat, és úgy általában az embereket) többet hisznek a saját képességeikről, mint ami a valós tudásuk. Igen, ez rám is igaz!
Stand up kedvenceim:
1.) Aki nálam lassabban megy, az egy idióta ráérős csiga, aki gyorsabban, az meg egy száguldó vadállat!
2.) A világon a legigazságosabban az észt osztották el. Még soha senki nem panaszkodott, hogy neki kevés jutott volna!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Somatom
veterán
válasz Chris0321 #122370 üzenetére
Igazad van, a 2015 -öst benéztem. Sorry! 312Ft volt a novemberi átlag. De, ez nem változtat a mondandóm lényegén. Kint is van infláció, de a Forint gyengülése jócskán megdobja a hazai árakat. Plusz a bizonytalanság. Mennyivel számoljon egy kereskedő, hogy akkor se faragjon rá, ha csak hónapok múlva tudja eladni a terméket?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
FeniX-
aktív tag
válasz Geresics #122369 üzenetére
Huh, na igen. Ahány ember, annyiféle nézőpont.
Kitűnni meg mindig az tűnik ki, aki/ami eltér az átlagostól. (a strandpapucsos változatra értem)
A pesszimista ember meg hajlamos az alapján megítélni a többit is a témában és általánosítani. (Pl. régen minden jobb volt c. nóta)Somatom: no látod, ez be sem ugrott, de tök igaz!
Csak azért olyan jó lenne (talán romantikus álom), ha pl. a 125-ös vagy 500 ccm alatti kategóriát meghagynák az átlagemberek pénztárcájának.Aki meg 1200-as bmw-t akar venni (á lá SUV megfelelője a motoros scénában) ott legyenek drágábbak a cuccok.
-
Somatom
veterán
válasz FeniX- #122372 üzenetére
Nem vágom, hogy mire gondolsz. Egy 500 -as, 16 szelepesbe pont ugyanannyi szelepszárszimering kell, mint egy 1200 -as 16 szelepesbe. Miért lenne az 500 -asé olcsóbb? Sztem ez nem ezen múlik. Pl. ott a Harley, ami nem éppen a csórók motorja. De, olcsóbb fenntartani, mint egy négyhengeres japán hasalóst. Ami pedig a hideget, vagy a hőséget illeti, az is egyformán szar egy 125 -ösön, egy 500 -ason, vagy egy 1500 -ason. Miért lenne bármelyikre olcsóbb a ruha?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
csongi
veterán
válasz FeniX- #122372 üzenetére
Meg hagytak azt. Csak mi nem vagyunk piac ebbe az arsavba. Pici piac vagyunk. Plusz EU-s.
Vagyis, ha bejonne barmi is, akkor mindjart EU aron szamolodna, plusz kapna egy 27% afa-t.
EU-n beluli olcso motor. Megsem ide jon.Es maris a 650ezres motorbol, lenne 1200 000ezer.
Nah ezert van. Igy inkabb a kategori teteje fogy, meg a hasznalt motorok olcsobb verzioi.A Pannonia ujra eleszteset nem tamogatta meg a kormany, pedig Talma probalkozott vele. A csehek mashogy latjak a gazdasag erositeset. :)
Ruhazatbol van olcsobb, dragabb valaszthatsz.
-
Somatom
veterán
válasz csongi #122378 üzenetére
Az indiai minőség káros hatására. Láttál már indiai motort? Egy német srác kint melózott és buliból vett egy Enfield Bullet Diesel -t. Úgy gondolta, hogy mekkora kaland azzal hazamenni. Tényleg az volt. Vmi lábtartóleszakadás miatt keveredett el hozzánk, a klubházba. Megcsináltuk neki és akkor mentem egy kört a géppel. Mondhatnám, hogy olyan "zsiráfos" volt, de ez még szépnek sem nevezhető. Az indiai autók sem állnak a helyzetük magaslatán.
FeniX-:
Szerintem van olcsón fenntartható motor. Nekem van egy Simson Endurom. Ahhoz fillérekbe kerül minden. Sztem MZ -hez sem sokkal drágább. Igaz, ezek utángyártott cuccok. Egyik cimborám egy Yamaha YBR125 -tel futárkodik, a másik meg egy Honda Innovaval. Anno, amikor a futárcéget csináltuk, akkor vettünk 5db. Yamaha DT125 -öt. Az elsőt, mint tulajtárs én járattam be. Nagyon király gép volt és később sem volt gond a fenntartásával. Kétütem révén a henger cuccai gyorsabban fogytak, mint egy négyüteműé, de a szerelésük is egyszerűbb volt. Pl. henger, dugó úgy volt, mint a Simsonnál. Leadtuk a régit, kaptuk a felújítottat. Szvsz. nézd meg, hogy miket használnak a futárok és olyat vegyél!Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
FeniX-
aktív tag
válasz Somatom #122381 üzenetére
Igen-igen, ezzel nincs bajom, ez inkább egy kis - magamnak szóló - sopánkodás volt.
Már régóta ebben a ligában 'játszom'.
Az első "nagyobb" motorom is most lett, 4 év után, a 250-es ybr yamaha. (Amit tervezek eladni, mert most jó áron mennek)
Előtte cb 125-ös honda, sh 150-es, meg még vagy 3 fajta kis 125-ösöm volt.
De azért még így is látom, hogy mennek nagyon felfelé az árak. -
etnies
senior tag
Ugye nem motoros halt meg, így kimaradt a "száguldozás", pedig szemmel láthatóan nem ötven volt a tempó, városon belül.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Micsurin
nagyúr
-
Geresics
addikt
válasz Geresics #122351 üzenetére
Gyerekek... Az eddigi legviccesebb komment-folyam zajlik épp a csimmás videó alatt! Eleinte azt hittem troll, de ez tényleg egy ennyire eltévedt ember. Mondjuk ebben az a szomorú, hogy szerintem rajta kívül rengeteg ilyen ember van még...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
FeniX-
aktív tag
válasz Geresics #122386 üzenetére
Ezzel a névvel azért elég troll-gyanus.
"Kéremszépen" !Illetve, mostanában sajnos divat a telefonról pötyögők körében, hogy minden összetett szót külön írnak.
"gép kocsi"De - láthatod - hogy a számok törvénye alapján Te is itt speciel rossz társaságba keveredtél.
Bár, a fogalmazásáról az ürgének inkább valami öregember urgik be, aki ezen szocializálódott.:
[frutyúb-link] -
Micsurin
nagyúr
válasz Geresics #122386 üzenetére
...mentem meg keresem a Kuruc Lajos Előd fiókom adatait. Egy kis spam és flood a kommentek közt úgyis csak upolja a csatornát.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Biqci
aktív tag
válasz Geresics #122386 üzenetére
Bakker, nagyon komoly ez az ember. Vagy tényleg nagyon idős és ezért ilyen udvarias, vagy valami nagyon kifinomultan adja elő a troll-magánszámát. De hamár magáz, szerintem te tegezd inkább vissza, hátha ez fordulat lesz a kommunikációban
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Micsurin
nagyúr
válasz Geresics #122390 üzenetére
Ez mi a franc amúgy? Ez fixen troll így végig olvasva és értelmezve. Az az ágról szakadt wtf, mentem már be vizsgázni motorral úgy, hogy a budiban vettem át az öltönyt de a kutya meg nem mondta volna, hogy előtte cibáltam le a bőrkabátot.
Biqci Troll ez, újabban a micimackós kifinomult memek is nagyon népszerűek lettek újra.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen