- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Termékoldal is van a Galaxy Watch FE-hez
- Yettel topik
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
Hirdetés
-
Killing Floor 3 - Nyúlfarknyi videón a folytatás
gp A franchise új része sajnos még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Nehezebb lesz a dolga a Temunak Európában
it Immáron a Temu is köteles megfelelni a EU szigorúbb online tartalmi törvényeinek.
-
Frissült az IQOO tabletkínálata
ma Az új IQOO Pad2-t és Pad2 Pro-t egyelőre nem láttuk más brand kínálatában, persze ettől még felbukkanhatnak majd Oppo vagy OnePlus címszó alatt.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3490 üzenetére
Én ki merem jelenteni.
Ez hibás:
"nem hiába nincs factoryból 50es egyébként miafrásznak? aki versenyzik vele az ilyen sűrűt nem használ. Nem véletlen"
A második érték azt jelzi (10W40,10W50,10W60) hogy magas hőmérsékleten, mennyire tartja meg az olaj a tulajdonságait. Tehát folyamatos 8-11000 ford/perc környékén nyáron 40 fokban az 50-es 60-as olaj a legjobb. A sűrűséghez ennek semmi köze.
Mivel más alkotóelemeket tartalmaz, drasztikusan drágább mint a 40-es társai. Utcára elég a 40-es olaj is, mert nem kap annyit egy blokk hogy kelljen a szélsőségesen magas hőmérsékletre fejlesztett olaj.
Aki tutira akar menni, ősszel télire és tavaszra beleteszi a 40-es olajat, nyárra viszont 50-es vagy 60-as olajra cseréli. A blokknak szinte biztos hogy ez a legjobb. 60-as olaj nincs túl sok, de a Liqui Moly-nak van Racing olaja ami 10W60 potom 6k/L környékén. Az 50-es olajok széles körben is elérhetőek már, ezek is drágábbak mint a 40-es társaik (pláne Motulból), tehát ha valaki nem akar variálni a nyári olajcserével, akkor 10W50 non-stop. Annyival nem drágább szerintem a 10W40-nél, hogy ne lehessen kibírni.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
#81556480
törölt tag
válasz yodamastah #3502 üzenetére
én meg feri vagyok.
nem igaz
-
zack
nagyúr
válasz yodamastah #3502 üzenetére
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Integra
titán
yoda, zack: tyíííííííííí, két dudás egy csárdában, hehe
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
nagy a homály.
gondolom tudjuk, mi a kétfokozatú motorolaj, úgyhogy abba nem megyek bele.
"A viszkozitás a megnevezése a folyadékok áramlással szembeni ellenállásának, mértékegysége a cSt (centiStokes, 1 cSt = 1 mm²/s).
A gyártók az előírt olajok viszkozitását a motor normál működési hőmérsékletéhez választják meg. Ez az átlaghőmérséklet pedig 100 Celsius fok.
a hűtővíz az év minden szakában 100°C fokos hőmérsékleten van tartva, bemelegedett állapotban. Ebből kifolyólag a motorolaj hőmérséklete is 100°C fok körül alakul. Ez alapján viszonylag egyszerű a legmegfelelőbb viszkozitású motorolaj kiválasztása.
az olaj viszkozitása a hőmérséklettel együtt változik.
Példa:
Egy egyfokozatú 30-as jelzésű olaj viszkozitása 3cSt 150°C-on és 10-es értékre sűrűsödik 100°C-ra csökkentve a hőmérsékletet. Tovább csökkentve a hőmérsékletet, 100cSt viszkozitási értékre sűrűsödik 40°C-on, nulla fokon pedig már túl sűrű a mérésekhez. Tehát a 30-as egyfokozatú olaj átlagértékei: 3cSt/150°C, 10cSt/100°C, 100cSt/40°C és kb. 250cSt/0°C fok.Pl az autógyárak tervezői a legtöbb esetben 100°C fokos olaj és víz hőmérsékletre tervezik a motorokat, 10cSt viszkozitási értékkel számolva. - itt a lényeg
motorunk szempontjából a legjobb dolog az lenne, ha soha nem állítanánk le. Az olaj viszkozitása ebben az esetben uniformizálódhatna a 10cSt értéken. Egy tökéletes világban mindig 10cSt viszkozitású lenne a motorolaj, a hőmérséklettől függetlenül.
Példa hétköüznapi autónál:
reggel beülünk az autóba akkor is 10cSt lenne a viszkozitás és közlekedés közben is ugyanilyen sűrűségű maradna a motorolaj. Nem kellene bemelegítenünk a motort.Az éjszaka folyamán a motor visszahűl a külső hőmérsékletre és ezáltal az olaj visszasűrűsödik. Másnap reggel 25°C van, a motorolaj viszkozitása pedig nagyjából 150cSt. Ez túl nagy sűrűséget jelent egy olyan motorban, amely 10cSt viszkozitású kenőolaj tartós használatára van tervezve."
a hidegindítás folyamán keletkezik motorunk szinte összes kopása, mivel az ilyenkor túl nehezen folyó motorolaj kenési képessége nem kielégítő. Áramlása lassú, így rossz a kenés. A sűrű olaj nagy része a megkerülő szelepen keresztül visszafolyik az olajteknőbe ahelyett, hogy a motor olajjárataiban keringene. Ez különösen akkor igaz, ha indítás után a gázt is nyomjuk, hiszen ilyenkor még jobb kenésre lenne szüksége a motornak, de éppen az ellenkezője történik. Még egy esetleges 10-es egyfokozatú (ilyet nem használunk) olaj vastagsága is túl magas (30cSt) hidegindításkor.
Tehát?
mi a rákért nem jobb egy 5W csak HIDEGBEN hígabb olaj, amikor még az is sűrűbb annál, mint amire tervezték a motort???nem az 5W olajjal lesz erősebb a motor, mert nem 25 fokos a motor!
a melegoldali viszkozitást kell néznünk ebben az esetben.a híg versenyolajak egyébként gyakran vannak cserélve, és tökéletesen ellátják a feleadatukat, nem szokott rendellenes kopás lenni tudtommal, de ezek a híg olajok túlteljesítik a jelenlegi teljesítményszintet is. Ha nincs kenés akkor meg felrobban az egész a fenébe, tökéletesen ellátja a feladatát az is, véletlenül sem hanyagolják el a kenést versenymotoroknál. Ez hülyeség.
Amúgy a versenyblokkok nem is azon a hőfokon üzemelnek, mint az utcai motorok. Hidegebbek. túl vannak hűtve, mert az is teljesítménynövekedéssel jár, minél hidegebben van üzemeltetve. Viszont a törésveszély nagy ilyenkor.vastagabb olaj jobban védi a kopóalkatrészeket?
akkor menjünk ebbe is bele.
"A legtöbb ember meggyőződése, hogy az:
OLAJNYOMÁS=KENÉS. EZ TÉVHIT! AZ OLAJ ÁRAMLÁSA JELENTI A KENÉST! Amennyiben az olajnyomás jelentené motorunk kenését, akkor mindannyiunknak 90-es viszkozitású olajat kellene használnunk.A kenés arra való, hogy elszeparálja egymástól a mozgó alkatrészeket, megakadályozza azok egymáshoz érését. Az olaj áramlása és az alkatrészek elválasztása között egyenes arányosság van. Például ha egy siklócsapágyban duplájára növeljük az olajáramlást, akkor éppen duplájára nő a felületek közötti elválasztó nyomás. A csapágy belépő olajzó nyílásánál mérhető nyomás ebből a szempontból csak másodlagos tényező. Tulajdonképpen a nyomás és az áramlás közötti kapcsolat ellentétes. Egy vastagabb (magasabb viszkozitású) olajra váltással az olajnyomásunk növekedni fog. Azért fog nőni, mert az olaj áramlással szembeni ellenállása szintén nő, ebből következően az áramlás csökken. Éppen fordítottan arányos a nyomás és az áramlás.
Nézzük fordítva, ha vékonyabb motorolajat használunk, akkor az olajnyomás csökkenni fog. De ha belegondolunk, a nyomás csak azért csökkenhetett, mert az áramlás az alkatrészek között gyorsabb és jobb lett.
Egyébként az aranyszabály szerint elvileg minden motornak 0.7 Bar olajnyomásra van szüksége a főtengely percenkénti 1000 darab fordulata melletti tökéletes kenéshez, se nem többre, se nem kevesebbre.
Ebből kiindulva mondjuk 2000/perc fordulatnál 1,4 Bar, 3000/perc esetén 2,1 Bar-ra van szükség. A nagyobb nyomás nem jelent előnyt, mivel az az olaj nagyobb áramlási ellenállása miatt alakulhat ki.
Az olaj hűtési szerepe nagyjából ugyanannyira fontos, mint a kenési szerepe. Amennyiben motorunk hőmérséklete általában magas, egy hígabb olaj a nagyobb áramlási sebességéből fakadóan nagyobb hűtést fog tudni megvalósítani. A versenypályán ez még fontosabb, mint a közutakon."
Menjünk bele mégjobban?
belinkelném neked az egészet, de nem olvasnád el az biztos.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
újabb homály:
a második szám 100 C fokon méri a viszkozitást. Mégis bele kellett volna menni a kétfokozatú olajba, hogy mi, és hány fokon mérik.Folyamatos 8-11 000 forulaton már rég kinyitott a nyomásszabályzószelep, akkora lenne az olajnyomás, még ha vizet öntesz bele akkor is.
Pont hogy a sűrűséghez van köze!!! az a szám azt jelzi!újjab érdekes dolog: alkotóelemek. Azok a másak a drágább olajban, értem.
de az mi a fene valaki árulja már el, mi az az X elem, ami miatt jobb valamelyik olaj?Adalékolásról van szó maximum. Abba ne menjünk bele, mert itt senkinek fingja nincs róla, tehát megint csak sötétben tapogatózunk.
inkább nézzük meg ezt a varázslatos, misztikus adalékolásos történeteket:
"A szintetikus olajok hasonló tulajdonsággal rendelkeznek normál működési hőmérsékleten, mint ásványi bázisú társaik. Viszont a szintetikus olajok az ásványi olajokkal megegyező API/SAE besorolás esetén sem annyira mézszerűek hidegindításkor. Egy szintetikus 10w-30 (többfokozatú) motorolaj alapját vastagabb 30-as egyfokozatú folyadék adja, míg egy 10w-30-as ásványi olaj egyfokozatú, meglehetősen vékony 10-es alapolajra épül, melyet adalékolnak, hogy ne legyen túl vékony működési hőmérsékleten. Mindkét motorolaj hasonlóan viselkedik működési hőmérsékleten, de a 30-as alapú szintetikus kevésbé sűrű (mézszerű) alacsony hőmérsékleten. "
tehát ezt se nagyon értem innentől a drága meg az olcsó motorolajak táján.
Most akkor hogy is van ez? üzemi hőmérsékleten mindkettő jó? vagy mivan?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3507 üzenetére
Köznyelven amit leírtam, pont azt írtad le tudományosan. Kár volt.
Ezt írtam:"A második érték azt jelzi (10W40,10W50,10W60) hogy magas hőmérsékleten, mennyire tartja meg az olaj a tulajdonságait. Tehát folyamatos 8-11000 ford/perc környékén nyáron 40 fokban az 50-es 60-as olaj a legjobb. A sűrűséghez ennek semmi köze"
Ezt továbbra is fenntartom, annyi módosítással, hogy köze van a sűrűséghez, de véleményem szerint ez elhanyagolható, és a gyár által megadott értékektől el lehet térni.
Egyébként amit én írtam az nem copy/paste iromány.
Ha nagyon firtatni akarjuk, van egy táblázat, ami azt jelzi, adott motorolaj mlyen hőmérsékletek között használható, amit minden júzer manuál elvileg tartalmaz:Nem kell ide az általad innen-onnan kimásolgatott szakirodalom, mert teljességgel felesleges egy átlag motorosnak. Itt a táblázat, és mindenki eldöntheti milyen hőmérséklettartományban használja szeretett motorját, és ennek megfelelően ki tudja választani milyen olajat fog venni.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3510 üzenetére
Bocs, akkor lehet félreértettük egymást.
Nekem kioktatónak tünt, és azt éreztem, engem akarsz cáfolni.
Ha nem így gondoltad, akkor elnézésedet.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Topiccsendőr
addikt
az olajban az alkotóelem szóra habzani kezdett a szám, de semmi egyéb.
nem vagyok én sem vegyészmérnök, tehát max a véleményemet mondhatom el egy vitában, vagy amit tanítottak/utánanéztem, de nem azt, hogy hogy is működnek a dolgok igazából. Azokhoz kísérletek kellenek motorblokkokon, amit meg pont nem fogunk megtudni.
Ezért próbálok szakanyagra hivatkozni. Nem legendákra.
Viszont amikor tanácsot kérsz emberektől, olyan faszán állítanak dolgokat, anélkül, hogy alapvető fogalmakkal tisztában lennének. Ez bosszantó. Legalább indokolja meg normálisan, mi miért van. Különben legenda. Én ezért is szoktam linkelni ilyen dolgokat.
peaceNem menekülsz a csendőrség elől.
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3512 üzenetére
Ok. Nincs ezzel gond. Csak minnél jobban beleásod magad annál nagyobb lesz a katyvasz a fejedben.
Ha lehet, a gyár által előírt olajvastagságtól lehetőleg ne térjen el senki.Volt hogy a GSXR-ben lecseréltem 15-50 Motulra nyáron... Fos is volt hidegindításnál. Ringen jó volt, de utcán picsa szar, akadt a váltom rendesen. Le is dobtam hamar, és visszaálltam a 10W olajra, amitől minden gondom megoldódott... A másik a Castrol. Abból még a 10W verziótól is hangos lett a blokk és akadt a váltóm.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Boxer001
veterán
-
akku töltő holnap 9990.-
hátha érdekel valakit.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
TayRol
veterán
nagyon durva volt Mick Doohan serulese, ennyi reszletet nem is tudtam. huh.
-
-
válasz Ferdzsoo #3519 üzenetére
Ugyan már... azért, mert a dekli megrepedt, az semmit sem jelent... azon kívül, hogy estek vele Ha a váz jó, a teló, felnik, meg a kardán nem kapott, akkor 900at megérne, ha lenne rá annyim. Aztán összelegóznám mint a mostanit. Szerintem egy gurigából simán kijönne, aztán mehetne külföldi piacra, jó kis valutáért. 7-8ezer fontért megy használtan. 500k haszon lenne rajta...
áhh, álmodik a nyomor
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Ferdzsoo
addikt
Én inkább veszek egy kifogástalant és megtartom magamnak.
Bár ez kevésbé profitcentrikus gondolkodás.
Viszont az élvezeti rátája nagyobb"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #3530 üzenetére
igen, pont így van, én csak azt nem értem, mikor azt látom, ohgy hátsó fék faszság, minek etc... hát nem mindegy, hogy ki, hogy motorozik?, mindenki magának csinálja rossi a jobb egyensúlyozás miatt kezdte el amúgy a lábát lerakni, nem?
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #3531 üzenetére
Célegyenes 200+ km/h nagy féktávnál aki használja a hátsó féket az hülye (vagy én nem értek hozzá). Vagy nem eléggé húzza az elsőt. Ez fix. Próbáld ki, csak utána szedd össze a motort
nem nagy fékezésekre való. Én sem tudom minek kell, csak keresztbe állsz vele, ha az elsővel együtt használod. Jókat lehet vele mókázni, de nem versenypályára való.
Valaki arra használja, hogy "stabilizálja a motort" ami nem tudom mit jelent.
állítólag azt, hogy pl. gyors kanyarok előtt ne az elsőre marjon rá, hacsak kis fék kell, mert azonnal geometriaváltozást okoz az első, míg a hátsó nem akkorát. De én ezt nem tudom felfogni, hogy mennyire számítana.Rossi azt mondta egy interjúban hogy nem tudja miért csinálja, egyszerűen jól esik neki. Biztos sokat supermotózik, meg endurózik, aztán reflex, ha érzi, hogy nagyon pofára akar esni.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #3532 üzenetére
ezt nem csinálta mindig, az utóbbi 3-4 évben kezdte el
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #3533 üzenetére
passz, de visszatérve a fékre, mit nevezünk hátsó fék használatnak?
GP 125 ben hátsó fékkel kell menni kanyarban, gázzal együtt, hogy ne ragadjon meg pl, egy gyenge futóművű+fékű motornál meg érdemes használni azt is.
tehát minden motor máshogy vezethető, ez a hátsófék dolog nálunk sornégy hatszáznál nem tudom mennyire kell pályán. már a sima motorféktől megy keresztbe az enyém, tényleg nem gondolnám hogy szükség van rá.
motorerő, esetleg típus, kanyar meg annyi mindentől függhet ez az egész. De a klasszik nagyfékhez nincs szükség rá.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
.mf
veterán
válasz Topiccsendőr #3534 üzenetére
Bocs, hogy belevau, pont én, aki hozzátok képest töredékét tudja, de:
én úgy tudom / tanultam / hallottam / tapasztaltam, hogy a nagyfékhez is jól jön egy kis hátsófék az elején. Ha a fékezést tizedmásodperccel előbb egy hátsófékkel kezded, a hátsó kerék húz vissza, a hátsó rugóstag összeül, a súlypont lejjebb és hátrébb kerül; így amikor utána rámarkolsz az első fékre is, mivel hátrébb és lejjebb a súlypont, elsővel nagyobbat tudsz fékezni anélkül, később ágaskodik a hátulja. A hátsót utána fel lehet engedni, amikor bemész a kanyarba, akkor már csak egy kicsi motorfék van a hátsón.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #3534 üzenetére
én csak kanyarban korrigálok vele, ha valamit elbasztam.. azt meg el tudok
mf: sebességfüggő fékezésnél is, hogy lehet e használni vagy sem, legalábbis sor4-es négyüteműnél, ha 250-ről beleharapsz az elsőbe akkor a hátulja úgy kikönnyül, hogy le sem ér sok esetben. és a helyzete is válogatja hogy használható e vagy sem. de igen -szerintem- használható sokszor. pilótája válogatja
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #3537 üzenetére
illetve pont ugyanezt nem, ezt csak úgy tudod, ha gáz még rajtavan és úgy húzol hátsó féket, akkor süpped be a segge szerintem, amúgy a súly ugyanúgy előre megy.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Ferdzsoo
addikt
Ezt én is ugyanígy tudom és az összes oktatótól ugyanígy hallottam.
Illetve ami iszonyat sokat segít féktáv rövidítésénél:
A lábaddal szorítod össze a tankot és nem a kormányra tehénkedsz fékezéskor.
Rövidebb lesz a féktávod. Mert a súlyod megint a tankra nehezedik és nem a kormányra.
Vicces. Úgy gyakoroltuk hogy 50-es tempóról vészfék, azonban a bal kezed nem lehet a kormányon. Így nem tudsz tehénkedni. Mindenki rövidebb féktávot hozott így...
Viszont bikából kell tartanod magad a tankkal... meg a végén elkapni a kuplungot.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #3539 üzenetére
így van, megfeszíted/összeülteted a futóművet, hátsó fékkel szűkebbre tudod húzni a kanyart ha elcseszel valamit, lehet perec nélkül korrigálni
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #3542 üzenetére
tapasztalataim alapján ennél a gáz és hátsófék egyszerre használatánál ugyanúgy geometria változás van, csopperes lesz a motor, nagyobb utánfutással, annak szélesítenie kellene az ívet, hacsak a sebesség nem csökken. de a szűkebbrevétel a sebesség csökkenése miatt történik, akkor meg lehetne mélyebbre is dönteni a fék helyett, hiszen a gumi a fékre nem dobja el magát.
én értem, hogy a bólyakerülgetésnél 30km/h nál az van, hogy gáz+fék egyszerre és a hátsó fék felengedésére egyenesedik fel a motor, illetve azonos gáz mellett a nagyobb hátsófékre lefekszik, de ezt nagy sebességnél aki használja az nem ebben a dimenzióban van, meg 150 nél nem fog lefeküdni hátsófékre a motor.Szóval nem értem
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #3543 üzenetére
én sehol sem mondtam hogy warp6-nál ezt kell csinálni, én sem teszem
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
yodamastah
őstag
Hatso feket versenypalyan arra hasznaljak hogy kanyarba befele fekezve a segget finoman kereszbe forditva hamarabb iranyba alljon a motor, es elobb lehessen nyel gazt huzni. Supermotosoktol lett atveve, ott ez regi bevett technika. Ha megnezitek a VB futamokon rengetegen hasznaljak ezt a tecnikat(motogp, WSBK, moto2 stb...) itt van errol egy video: [link] Ez leginkabb azokban a kanyarokban hasznos ami ellott nagy fektav van, es a szuk lassu kanyar utan nagy hosszu kugyorsitas jon. Ez mar csak nagyon jo koridonel kezd erdekes lenni, azaz ha mar minden klappol akkor hozhat par tizedet. Nekem soha nem is jutott eszembe probalgatni, mert valszeg csak lassabb lettem volna vele...
KOzuton persze a hatso fek nem errol szol. A gondok veszfekezeskor jonnek elo. Sportmotorral veszfekezeskor annyira nincs a hatso kereken suly, hogy nagyon keveset er a hatso fek. Ilyenkor a motorfek is boven eleg ahhoz hogy meg-megcsusszon a hatso, nem kell meg hatso fekezni is. PErsze ha valaki szarul veszfekezik, azaz nem huz eleg nagy feket, vagy nem hasznal motorfeket akkor nagyon is kell a hatso fek.
De ez inkabb a sportmotorokra igaz, pl egy choopren rengeteg suly marad hatul veszfekezes kozben, szoval ott igencsak kell a hatso fek is.
A bolyakerulgeteshez azert jo a hatsofek, mert 2esbe 2-3ezres fordualton 30el forgolodva ha elcsukod/rarakod/elcsukod a gazt akkor a terheles valtastol konnyen pofara esel. Ha meg huzod a gazt egyfolytaban (lanc egyfolytaban feszul) es a hatsofekkel jatszol hogy szukitse vagy szelesitse az ivet akkor a terheles valtas szep lagy lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #3545 üzenetére
natesség, ma is érdemes volt fennmaradni - pedig ez a Rossi DVD nekem is megvan (az elfokolt R1hez adták eredetileg)
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
TayRol
veterán
válasz yodamastah #3545 üzenetére
Ez tényleg érdekes volt.
Szerk: és természetesen hasznos is.
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
916 senna edition
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
zack
nagyúr
válasz Integra #3531 üzenetére
Szerintem nyújtja a csípőnél levő izmokat ami nagy igénybevételnek van kitéve főleg kanyarokban. Bár én nem vagyok egy Rossi, de én is mindig nyújtottam, és egész sokat segít. Gondolom náluk még többet, mert nem 8-10 köröket mennek egyszerre.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs