- Mobil flották
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Xperia Pro-C néven új csúcs Sony kompaktot pletykálnak
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
Hirdetés
-
Nokia 3210 - felélni az örökséget
ma A HMD ismét elővett egy klasszikust, hogy újra kiadják. De ismét csalódás lesz azoknak, akik az eredeti modellt is használták. És lehet, hogy másoknak is.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Premier előzetest kapott az RKGK
gp A 3D-s platformer játék végre elérhető lett, azonban egyelőre csak PC-n játszhatunk vele.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Xaels
félisten
válasz Ferdzsoo #40849 üzenetére
Ez azért ennél sokkal összetettebb. Szerintem vannak olyan motorok amiknél azért a fentartás nem túl költséges. Ilyenek a léghűtéses V2-es kardános gépek. Persze azok nem éppen sportos masinák. Ezzel arra célzok, hogy az adott gépektől is függ mennyi az annyi, ahogy autónál is. A Veztech tréninget meg felhozni mint "kötelező járulékos költség" nem gondolom, hogy fer lenne. Autónál is vannak ilyenek és sokakra ott is ugyanúgy ráférne mint a motornál... Na meg vannak ingyenes tréningek is, csak szerencsésnek kell lenni, hogy az ember értesüljön róluk időben.
Motornál városon belül nem kell parkolási költségekkel számolni és a dugók okozta időkieséssel sem, ahogy az abból adódó akár többletfogyasztással sem. Cserébe ott a felszerelés ami viszont egyszeri költségében sokkal húzósabb tétel, de ha ésszel vásárol az ember akkor évekig nem kell azzal sem foglalkozni.
(#40850) bob.zxr: minden részletében imádom, bár nagyon messze állnak tőlem a sportgépek. Valszeg a csutka karjaimmal meg lábaimmal úgy kellene felsegítsenek rá
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Ferdzsoo
addikt
Okés igazad van, de ezk kivételek. Nagy álltalánosságban a motor fenntartása drágább összességében mint egy autó. A felszereléssel viszont sajnos nekem akadtak gondjaim, 3 évente ha az ember rendszeresen használja a motoros cuccait igencsak cserés lesz, a sisak maximum 5 évente, a ruha ha nem egy 400k-s bőrcuccot veszel akkor szvsz az is cserés max 3 évente... Ezt tapasztalatból mondom. Mind csizma, mind ruha mind minden. (itt most nem az évi 1500km-es motorozásról beszélek hanem a rendszeres használatról...)
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Xaels
félisten
válasz Ferdzsoo #40852 üzenetére
Nekem már 7éves a bőrdzsekim és télen nyáron abban járok még gyalog is. Megélt 2-3 kisebb esést is, de jó állapotban van még, csak a bélést kellene rendbe kapni kicsit. A felszerelésre egyébként érdemes úgy számolni, hogy havonta elrak az ember 2.000-3.000 forintot és 3évente tud venni új cuccot. Persze én nem voltam felkészülve rá, nem volt betervezve a mostani állapot(2hónap alatt dőlt el, hogy hova költözünk és vettem a motort, az új bukót meg a téli holmikat) ezért nincs most komplett cuccom.
[link] még egy kis írás az új Ninjáról.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Laraxior
titán
Amúgy minek? Nem lenne jobb megtartani a mondjuk 200-220LE-s teljesítményt egy 600-as blokkal + ugye a kompresszor. Már a fogyasztás miatt
[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Xaels
félisten
válasz Laraxior #40854 üzenetére
Gondolom később látunk még olyanokat is, de ez most a FőFő modell amibe beleadtak anyait-apait. Techdemo részben. Na majd beleoperáljuk a kis 400-asba azt a kompresszort
(#40855) yodamastah: ezt tőlük kell megkérdezni... Ez csak amolyan presztizsgép szvsz. Elmondhassák, hogy övék a LEG valamiben mint ahogy a Triumph a Rockettel a szériában gyártott legnagyobb CCM-es modellt. A többség ráülni sem tud de van, lehet mutogatni. Nekem bitang mód tetszik, persze nagyon nem nekem találták ki.
[ Szerkesztve ]
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Ferdzsoo
addikt
Lassan inkább azt kellene kitalálniuk hogyan oldják meg aerodinamikailag hogy pl 120 felett szorítsa oda a motort az aszfalthoz (mint a forma1-ben) a légellenállás és akkor el lehet engedni a 250 lovat anélkül hogy egykerékre vágná-
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
.mf
veterán
válasz yodamastah #40855 üzenetére
Nem tudom, de szívesen nézném a garázsomban
Valahogy én is arra számítottam, hogy egy kisebb blokkra teszik. Ez így valami brutális. A cikkekben boncolgatják, hogy a kompresszor más fordulaton pörög alacsony és magas fordulaton, hogy vezethető maradjon... A 2T 500 V4-es Motogp korszak jut eszembe: erő volt több is a kelleténél, csak megülni...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Xaels
félisten
válasz Ferdzsoo #40857 üzenetére
Itt is próbálkoztak. Gyakorlatilag tükrök helyett két szárny van elől meg sok helyen vannak még apróbb szárnyak és olyan idomrészek amik a leszorításért vannak. De ki tudja lehet megreformálják a motoros ruházatot is
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Chappy
tag
válasz Ferdzsoo #40849 üzenetére
Köszi szépen mindannyíótoknak a kimerítő válaszokat!
Igen, részben megvan a spórolás íze, ráadásul nem kocsihoz, hanem vonathoz gondoltam De nem ez az elsődleges szempont, hanem élvezetesnek tűnik az egész. Persze a fő szempont hogy a fogyasztás tényleg ne legyen sok (8-10-nél több). Hobbinak viszont jó lenne, mert régen a programozás volt, eljöttem informatikusnak, most pedig akkor emellett a hobbi az elektronika/barkácsolás, és jó lenne egy olyan dolog aminek azért van értelme is meg fazsa érzés (legszívesebben repülőt vezetnék, de az végképp nem az a kategória amit meg tudok fizetni). Annyi van, hogy más mögött ülni nem szeretek (mióta jogsim van, ki nem állahatom azt sem hogy ha más vezet), főleg ha 80-nal megy kisutcában. Akkor a keret még változó, várok míg a 24. szülinapom közel lesz (kb3 hónappal előddig) aztán majd majd megyek korlátlanra. De lehet addig elmegyek robogós moped oktatásra, mert picit durvának tartom 600-asra ráülni anélkül hogy kismotoron mentem volna-e (igaz heti 40-50 megvan biciklin, de azért messze nem ugyanaz a műfaj szerintem).
Egyébként valami jó alapokhoz való könyveet tudtok, pl "Motorok balfaszoknak"? Nem a vezetési, hanem főleg a szerelési, karbantartási részről. Nagyon sok mindent könyvből tanultam (meg utána magamtól gyakorlattal), de körülbelül olyan műszaki szinten vagyok hogy nem dőlök be hogy dízel autóban keressem mega gyertyát, viszont nem tudnám megmutogatni 1-2 elemen kívül hogy mi micsoda, főleg nem hozznyúlni (tehát az a minimum sznt, amit B-hez leadtak, motornál nem tudom mennyire mennek bele mondjuk gondolom olajcsere/lánccsere nincs a gyakorlati részében).
Öcsém jogsija: vidéki iskola, kisváros, 50km-re nagyvárosba vezetnek/vizsgáznak. De ez van :-(
-
DigitXT
félisten
válasz Chappy #40861 üzenetére
de azért messze nem ugyanaz a műfaj szerintem
Nem... De kb. ugyanennyi köze van a 600 ccm-hez a mopednek is.
Ha korlátlanra mész, akkor sem mopedre ültetnek fel: megmondod,
hogy még sose ültél motoron, kapsz egy 125-öst körözgetni.
Autót vezetsz: kuplungot ismered. Gázt nem rángatod, s jó is vagy.Én ilyenről még nem is hallottam, hogy jogsinál szerelni tanítanak.[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
válasz Chappy #40861 üzenetére
Megnyugtatlak, nem te leszel az első aki így kezd nagymotoron, hogy előtte csak bringán ült. Mint pl én is. Egy ilyenen tanultam, az első kanyarban eldőltem mint a krumpliszsák. Arról nem beszélve, hogy a közel negyed-tonnás motort fel sem tudtam állítani, ami ugyebár a lábamra borult
A következő kanyarban is elestem, utána rájöttem, hogy minél lassabban veszem be a kanyart, ill fordulok meg, annál nagyobb az esélye, hogy vízszintbe vágódok.
Ha sokat bringázol akkor az sokat segít, legalábbis az egyensúly kérdésben.
Május körül meglett a jogsim, de motor sehol. Aztán cimbim ráültetett a sajátjára, mérhetetlenül be voltam szarva, ráadásul ő is felült mögém, irány a munkahely Az első pár méter eléggé ingatag volt, de pár km megszokás után nem féltem.Nagyjából csak annyit akartam leírni, hogy felesleges aggódni, hogy nem motoroztál, és most felülsz egy nagy dögre. Motor-motor, oda kell figyelni, mind az oktatóra mind magadra.
Talán meg merem kockáztatni, hogy a kis robogók veszélyesebbek, mert lenézi az ember, hogy kis szutyok, aztán ha ledob akkor nem is olyan kicsi(#40862) DigitXT: Ha korlátlanra mész, akkor sem mopedre ültetnek fel: megmondod,
hogy még sose ültél motoron, kapsz egy 125-öst körözgetni.Nekem úgy kezdődött, hogy ráültettek, majd az oktató elém, elkezdte döntögetni jobbra balra, aztán lassan indulás, ő meg szaladt mellettem, amíg el nem vágódtam a megfordulásos bólyáknál
[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
pakriksz
őstag
válasz Chappy #40831 üzenetére
Korlátlant várd meg. Semmivel sem nehezebb, alig drágább, mellesleg alig találni nem túl régi A2-be beleférő motort. Ami van az általában ősrégi vagy A1-es 125-ös, vagy 70+ lóerős ami már nem fér bele az A2-be, ami beférne azt meg nem kapni európában (pl CB 400).
Kategóriaváltás meg persze nincs, csak papíron.
Én is A2-t akartam eleinte de szerencsére A lett[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
DigitXT
félisten
válasz Laraxior #40863 üzenetére
ő meg szaladt mellettem, amíg el nem vágódtam
Az kemény. Mondjuk én mondtam, hogy RÉGEN mentem már DT50-nel,
meg valami ezer éves 125-össel is... Szóval első alkalommal egy 250-en
(CBF?) körözgettem. Oktató mögött soha nem ültem. Max. Safety-n. De
ott az aszfaltérintős (nem zakó, csak "bukócsövön" fordulós) móka miatt.Amúgy el voltam szokva tőle, elsőre soknak tűnt a 250-es ereje is.
-
fattyu
veterán
válasz Buster17 #40866 üzenetére
nem
szerk: 3al szerintem
Nekem még 21 volt a nagy A limitje 11 éve. Akkor is csináltam meg. ezt tolták ki 24re. És leteheted előbb ha van két éve a2 vagy ilyesmi.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
.mf
veterán
válasz Chappy #40861 üzenetére
Ahogy írták a többiek is:
- bringa más kategória, ahogy robogó is. Én is mivel a belváros szélén lakok, távolság függvényében gyalog, bringa vagy motorral járok; nagyon szar időben bkv.
- bringa annyiban segít, hogy legalább tudod, hogy a sebesség stabilizál, lassan menni a legnehezebb. Meg a kormányzás, döntés.
- ha megvan a kor, akkor A-korlátlan, nincs is kérdés. Buster: az csak akkor feltétel, ha nincs meg a kor.
- nem kell nagyobb motortól félni. Én is úgy kezdtem, hogy előtte nem csak semmi motoros tapasztalat, még Simo meg hasonlók se, de még autót se vezettem. Első óra 125-ös 2T Tux. Második alkalommal 250-es 2T Tux. Onnantól meg CB400 (akkor még azok voltak a tanulómotorok). Aztán első saját motorom meg egy 600-as Ninja 112 lóval... amibe azóta beletettem 35k+ km-t, és pár elcsúszáson (nyálkás út, homok a kanyarban, euroringen túlmelegedett gumi miatt kicsúszás) és egyhelyben eldőlésen (félig kirúgott sztender, lejtő, puha talajban elsüppedő sztender) kívül nem volt balesetem, a legkomolyabbat is egy vállficammal megúsztam. *kopp-kopp*Könyvek:
Érdemes azért a vezetés technikai elemeit is megtanulni.
Magyarul: Ésszel motorozz; Motorozás mesterfokon.
Angolul: Keith Code: A twist of the wrist (vol. 2)
Szerelés:
Ha már megvan a motor, vagy biztos vagy a típusban és évjáratban, töltsd le a szerelési kézikönyvét. Van valami székely lap (.ro de magyar nyelvű, valami manualdereparatie), ahol rengeteg motoré fenn van. Abban benne lesz rengeteg részlet, mit milyen gyakran és hogyan ellenőrizz, mik a normál és cserés értékek, mi hogy van összerakva és hogyan férsz hozzá.
Ennél általánosabban: Zen and the art of motorcycle repair - csak hallottam róla, de nem olvastam.
De a legfontosabb: amikor viszed szervizbe, akkor megkérni, hogy nézhessed, és ha türelmes a szerelő, akkor néhány dolgot megkérdezni tőle. A legtöbbet ebből tanultam, hogy láttam, hogyan szedik szét, mi hol van, mit hogyan kell. Megcsinálni persze nem tudnám, ahhoz szaktudás, tapasztalat és szerszámok is kellenének, de legalább már a kép áll össze bennem, az alap dolgok már mennek.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
pakriksz
őstag
válasz Bogyó bá' #40872 üzenetére
csak az meg túl új, így retek drága
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
Polemius
aktív tag
Üzemanyag konzerváló adalékot milyet érdemes, és honnan venni téli tároláshoz?
Motortakaróval szintén ez a kérdésem. Zárt, de nem fűtött garázsban tároláshoz, 600-as Bandit kellene elférjen alatta. Nyilván minél olcsóbban szeretném megúszni, de pár ezresen nem múlik, hogy ne rohadjon rá a motorra tavaszig.
Azon túl, hogy lemosom, elmegyek teletankolni hogy megszáradjon, beleteszem az adalékot, hazáig elkeveredik, felteszem középtámaszra, kiveszem az akkut és beviszem a lakásba, letakarom a mocit, szóval ezen kívül érdemes valamit még tenni az ügy érdekében?
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Laraxior
titán
válasz Bogyó bá' #40872 üzenetére
Asszem a 300-as Ninja is vezethető A1B jogositvannyal. Ami nem A2 hanem a kiegészítő jogsi.
Hirdeteshez legalabbis oda van irva[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Outlander
őstag
Egy hülye kérdés így reggelre.
Tegnap felpróbáltam egy kabátot, az L-es passzos, nem zavaróan, de alatta poló nem több.
Az XL méret, értelemszerűen nagyobb, ez alá akár kötött poló is befér már.Melyiket érdemesebb megvenni? Az a jobb ha kicsit passzosabb vagy ha kicsit lengébb?
Köszi.
[ Szerkesztve ]
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
dellfanboy
őstag
válasz Outlander #40883 üzenetére
nekem is bőrdzsekim van bár nem shox és én a passzentos L-s venném a helyedbe.
ha eső van erre veszel rá egy esőkabátot, ha hideg akkor én pedig erre veszek rá egy síkabátot. ami persze lehet szarul néz ki de nem fázok, és bukás esetén a protektorok ott vannak ahol lenniük, kell.
ha xl-s bőrkabátot veszel és nyáron csak egy pólóval hordanád, lehet bukás esetén a protektorok elmásznának a helyükről-többet árt mint használ
ha bőrt vveszel akkor mindig a passzentost válaszd, a bőr úgyis picit tágulni fogeladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Grillo
senior tag
Srácok, robogós topikban feltettem a kérdést, és nincs egyértelmű álláspont, ezért tőletek is megkérdem. A leállítást kulccsal vagy gombbal végzitek?
-
Outlander
őstag
Rendben... köszi.
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
canniball
nagyúr
válasz Polemius #40878 üzenetére
Én ilyet vettem; a marketing bullshittel ellentétben kültéri használatra nem jó (egyik ismerős megszívta vele), de garázsba, por ellen megfelel.
alvaro!
Gondolom az említett motor úgy van papírozva hogy beleférjen a 15LE-be. Hogy ez így mennyire van rendben az persze más tészta.Sianis!
Nekem pl. nincs gomb a világításra (csak a refire), automatikusan kapcsol ha ráadom a gyújtást és míg le nem veszem rajt is marad.
A nagy piros gomb pedig bukta esetén jó, fekve járó motornál egyszerűbb azt használni mint a gyújtáskapcsoló környékén matatni.
Az eredeti kérdéshez adott válaszhoz pedig csatlakoznék: egyértelműen kulcs.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz canniball #40892 üzenetére
Nem, és nem is fogom: nincs rendben az egészségem (porckorongsérv és egyre romló reumás gondok), így marad a 125-ös, amíg egyáltalán fel bírok rá ülni. Aztán meg keresek valami új hobby-t magamnak: bélyeggyűjtés?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Pocee
senior tag
Úgy fest a dolog(most beszéltem egy barátommal),hogy a 225 lóerős tesztmotor jön az országba és ha megvoltak a hivatalos tesztek,egy dragművész(nevet nem szeretnék) veheti meg féláron a motort,az eddigi egyeztetések szerint.A teljes árát tekintve is olcsóbb marad a BMW S1000RR-nél.
Ennyit tudtam meg.
De barátom nem tudja hogy milyen kategóriába engedik majd be a feltöltő miatt,szerinte még a D1000be sem szabadna mennie.Mr.Brightside
-
pakriksz
őstag
válasz Laraxior #40881 üzenetére
nem vezethető, nem csak a teljesítménye miatt, hanem azért is mert az A1 az max 125 cm3...
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
válasz Sianis #40890 üzenetére
és ez ugyan azt csinálja mintha levenném a gyújtást kulccsal?
Én is néztem azt a piros kapcsolót az oktatómotoron, de nem volt róla szó hogy mire való, én meg nem kérdeztemTroll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
.mf
veterán
válasz pakriksz #40898 üzenetére
Nem teljesen, mert motort leállítani kulccsal csak a kulcs off-ba fordításával tudod, és avval teljesen kikapcsolod, a motort és a világítást is; ez meg a motort ugyan leállítja, de a világítás, műszerek még bekapcsolva maradnak, mint amikor a kulcs on-ban van, de még nem indítóztál és nem jár a motor.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs