- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- iPhone topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
Hirdetés
-
F1 24 - Íme a végső gépigény
gp Akik a Champions Editiont vásárolták meg azok már játszhatnak a programmal.
-
Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
it 2,9 literes fogyasztást és több mint 2100 kilométeres hatótávot ígérnek a BYD új hibrid technológiájához, de a Toyota (és a Subaru, Mazda) is a hibrid motorokra koncentrál épp.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-FreaK-
veterán
válasz dellfanboy #211248 üzenetére
A járatást azért is csinálom, mert reggel, munkába menet nagyon rövid utat megyek (tudom ez az amit nem szabad, ne csináljam stb..). Elviszem gyereket oviba, utána megyek melóba, ez 3-4km csak. Nyilván nem sok, de a semminél talán több melegedést jelent ha pár percig még járatom indulás előtt.
Számítok is rá, hogy így lesz kokszosodás, szóval egy diós tisztítás majd kinéz valamikor.[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz dellfanboy #211252 üzenetére
Ha nem lenne leszedve, akkor nem lehetne látni semmit valamit valamiért.
-
dellfanboy
őstag
válasz tibbike01 #211253 üzenetére
ha lenne cold air intake akkor valszeg nem lenne ennyire narancs. mert igy hogy elzarod a hideg levego utjat, nem is ertem mire szamitunk? raadasul gyorsul a csavo, en nem igy allok be a garazsba...
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Paloczi95
tag
Sziasztok, ne haragudjatok a talán hülye kérdés és a hosszabb leírás miatt, de elbizonytalanodtam. Nemrég vásároltam egy 2017-es Jettat, aminek a kormánya enyhén balra állt, az autó viszont enyhén jobbra húzott. Semmi komoly, de elvittem egy nevesebb szervizbe futómű állításra, ahol először megállapították, hogy az első toronycsapágyakat cserélni kell szilenttel együtt, utána beállítani a kormány közepet és a futóművet. Ezt meg is csinálták, viszont nagyobb sebességnél (100 km/h körül) ugyanúgy enyhén húz jobbra az autó. Megnéztem a neten, hogy találok-e hasonlót, egy bejegyzést találtam, ahol többen a hátsó futómű helyes beállítását írták, ezért megnéztem a mérési jegyzőkönyvet az állításról és azt látom, hogy a hátsó futóműhöz hozzá sem nyúltak, beállítás előtt és után kb ugyanazok az értékek vannak, ráadásul az egyedi összetartás jobbra nem megfelelő, hibahatáron túli eltérést mutat. Ezzel felhívtam a szervizt, hogy a hátsó futóművet miért nem állították, először arra hivatkoztak, hogy dupla pénz lett volna ha mindkét tengelyt állítják, (így is 15ezer volt) aztán hogy egyébként nem is lehet állítani ezeknek a hátsó futóművét, csak a drágább autóknak, stb. Aztán felvilágosítottam, hogy egyrészt lehet állítani, másrészt kell is, mert okozhat húzást a hátsó futómű nem helyes beállítása is, ígéretet kaptam rá, hogy megnézik. Kérdésem, hogy nem mondtam hülyeséget ugye? Jól gondolom, hogy ezeknek a Jettaknak már multilink hátsó futóműve van, amit tudnak állítani, illetve valóban okozhat enyhe jobbra húzást, ha valamelyik értek nem jó? (Természetesen ha fel akarnak számítani újabb futómű állítás költséget, nem fogom kifizetni, az eredeti számlán szerepel a futómű állítás tétel, és tudomásom szerint az autónak elől és hátul illetve jobb és bal oldalt van futóműve, nekem ezek mind beletartoznak az állításba, ráadásul kiadtak egy jegyzőkönyvet, amin a hátsó futómű egyik értéke nem elfogadható állítás után.)
Köszi a válaszokat, véleményeket! -
Qru
MODERÁTOR
válasz tibbike01 #211259 üzenetére
De előbb húzza be a kézit és utána engedi el az autohold (hogy ne tudjon elgurulni). Szóval átterhelődik a kézifékre az autó súlya. Neked gombos már az előválasztó, nem?
Ha igen akkor feleslegesen koptatod a mechanikát az állandó külön N-be tétellel, mehetne egyből P-be.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz dellfanboy #211252 üzenetére
Sima pálya tempó után, láttam 1.4 TSI-n narancs turbót. Nem csak a garázsba beállás létezik, amikor településen belül amúgy sem melegszik meg ennyire.
Elég, ha pályán meg szeretnál inni eg ykávét, vagy tankolni akarsz.. Én nem állítanám le rögtön. 1-2 perc nem öl meg.
-
Paloczi95
tag
válasz CharlieDrop #211258 üzenetére
az állítás óta kb 20 km-t mentem csak a kocsival, úgyhogy ez alatt nyilván nem látszik semmi. viszont hiába 6 éves, sok rövid városi útra volt használva, (Bp belváros) aztán már arra sem, így csak 25 ezer km van benne és még a gyári, 2017-es nyári gumik vannak rajta. nem látszik rajta rendellenes, féloldalas kopás.
#211257 Attix82:
köszi, a fentiek alapján talán nincs annyira berohadva úgyhogy én abba az irányba indulok, hogy legyen beállítva rendesen a hátsó is. a téli guminál úgyis rendesen centrírozva lesznek a kerekek, ha esetleg a hátsó beállítása nem oldaná meg a húzást es tényleg a kerék okozza. -
KubanitoS
veterán
Sziasztok!
2022 Skoda Karoq a kocsi. Kötelező szerviz során szerettem volna, ha ránéznek van-e a fejegységnek frissítése (elsősorban azért, mert az iPhone-om hangerejét mindig maxra tekeri valamiért).
Állítólag 2 db frissítés is van, de a munkafelvevő szerint ezeknek olyan bonyolult a telepítése, hogy 1-2 napot (!) is igénybevehet. Ja, meg ehhez külön hívni kell villanyszerelőt (nem, nem röhögtem el magam)...
Tekintettel az utolsó mondatra, inkább itt is érdeklődnék: valóban van olyan frissítés, amelyet csak márkaszervizben tudnak megcsinálni és nem jön simán OTA, mint ahogy most is jön egy-egy updét elvétve? Meg mi ez a baromság, hogy 1-2 nap?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KubanitoS #211266 üzenetére
Teljes frissités az octavian 2 óra volt, 16GB adatot cseréltek ki és minden vezrélőt érintett a dolog. Tényleg a villanyászokra van bízva amúgy.
Főverzió frissítést csak a márkaszervizben tudnak csinálni, csak a kicsi javito csomagok jönnek az autóra.
Lacess-t kérdezd, ő már csinált ilyet melóban.
[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
Van egy általános véleményem, hogy az ilyen, beagyazott eszközök hardvere trágya módon alul van tervezve.
Tizen milliós autóba b....nak belerakni a csúcs soc-ot, 8giga rammal, hanem csak annyit, hogy éppen menjen rajta az aktuális szoftver, a frissitessel meg szopnak.
Ugyanez a TV-nel is. -
tibbike01
őstag
válasz KubanitoS #211266 üzenetére
A központi szervezhez (ahol a sw verziók elérhetőek) csak kivételes személyeknek van hozzáférése. Képzések, szerződések, évek kellenek, hogy felhatalmazást kapj. Van, hogy 2-3 szervízre jut egy ilyen ember, mert ő azért jó sok pénzt kér a munkájáért. Tudok olyan szervízt, ahol kb csak péntekenként tudnak szoftvert frissíteni és igen, egy teljes nagy sw frissítés kb 2 óra hosszás művelet, ebből kb 20perc az engedélyeztetés, szerver hozzáférés, mindenféle jogosultság beállítás, majd a végén egy kb 15perces self-test. Ha épp terhelt a központi szerver, mert európában épp sokan frissítenek sw-t, akkor még lassabb is lehet. Szóval ez ilyen. Közel sem olyan, mint régen volt.
Az autóiparban megjelent a cyber security szabvány (én is autóiparban dolgozom, onnan tudom), és ezzel jött egy halom ilyen változás. Ma már az autó rengeteg adatot tárol, felhasználói szokások, hol jártál, hogyan szervizeled, hova viszed szervízbe, személyes adatok, telefonodhoz hozzáfér, online kapcsolat...stb. Ezért mindenféle jogosultság, jóváhagyási folyamattal bonyolítják a sw-hez való hozzáférést.
Mágus neked most melyik verzíó van az Octavon?
[ Szerkesztve ]
-
balage25
senior tag
Ma néztem egy Audi A3-ast aminél rozsdás volt a kerék mögötti rész. Nem a tárcsa, hanem amire a kereket fogatják. Elég kiábrándító volt. Remélem jól látszik a képen, mire gondolok.
Mindegyik ilyen? -
balage25
senior tag
válasz molnarpeter #211274 üzenetére
Köszi a válaszokat. Azért ez érdekes, szinte kiüti az ember szemét, nagyon rontja az összképet egy ekkora rozsdahalom.
-
gyulaszu
senior tag
válasz molnarpeter #211274 üzenetére
Bocs a kötekedésért, de ha vas lenne, akkor igen hamar elporladna. Az ottan "acél"
gyulaszu
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gyulaszu #211276 üzenetére
Amúgy érdekes a felvetés, de ha az acél 2% alatti széntartalmú, az EBC szerint meg 2-4% közötti az általános féktárcsa esetén, akkor lehet akár vas is [link] hacsak nem racse úszó tárcsa, más anyagi középpel Nem bizonygatni akarom az igazam, csak elkezdtem guglizni, mert sport tárcsáknál épp a magas széntartalmat emelte ki a marketing valahol.
[ Szerkesztve ]
-
balage25
senior tag
válasz boti19871125 #211277 üzenetére
Esztétikát? Ennyi erővel lehetne rajta lemezfelni is, dísztárcsa nélkül. Természetesen azt már felfogtam, hogy a működést nem befolyásolja.
Nem a tárcsa azon része rozsdás, ahol a betétek fényesre csiszolják. Szóval a fékezés nem oldja meg a problémát.
Mégegyszer mindenkinek köszönöm, a választ megkaptam a kérdésemre.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #211281 üzenetére
Ez egy nap alatt ilyen, ha leég a festék arról a részről. Önts nyakon bármeliyk tárcsát vízzel, mire megszárad, rozsdás.
-
-FreaK-
veterán
Start-stop funkciót ki tudom kapcsolni valahogy itthonról, speckó eszköz (pl. odb11) nélkül?
-
veterán
válasz balage25 #211280 üzenetére
A többiek már leírták, hogy mindössze esztétikai probléma. Hozzáteszem, az én szememet is bántja az ilyesmi. Megoldás: leszereled a kereket, rozsdátlanítás, és nagyjából kimaszkolva lefújod pl. ilyen ezüst színű rézpasztával, esetleg cink sprével [link] .
Mitől lett ilyen? Az én tippem, hogy rajtahagyták télen a sós trutyit.
-
veterán
válasz imyourfriend #211290 üzenetére
A Te "szekered" is 10 méter lenne újonnan, és ugyanazt a féktárcsát kapja, mint az azonos motorizáltságú A3.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #211290 üzenetére
Nem irtam, hogy elfogadható, csak annyit akartam sugallani, hogy gyakori probléma és nem nehéz előidézni. Ettől még nem vonnék le következtetéseket a tulajjal kapcsolatban.
-
balage25
senior tag
válasz imyourfriend #211293 üzenetére
Tovább fűzve a mondandónkat. Szerintem ez nem a 80-as évek, ahol az 1-2 éves autókat már bütykölni kell. Főleg nem új árban 20M HUF feletti kategóriában.
A fő probléma nem a felületi rozsda, hanem annak az oka.
A só megkezdte? Akkor milyen lehet az alja, milyen problémák jöhetnek elő a jövőben?
Leégett fékezéskor? Milyen versenykörülmények kellettek, hogy egy PHEV autónál ez megtörténjen? Gyári hibás? Fizettem már egy motor cserét pár éve 1.4-es turbó Seat Alhambránál vásárlás után kb. 1 évvel. -
grizlisandor
addikt
válasz imyourfriend #211293 üzenetére
Képet, hogy a verdádon mennyire rozsdás!
Ha jól emlékszem tavaly lett elől cserélve, hátul meg nem olyan rég. -
imyourfriend
őstag
válasz balage25 #211294 üzenetére
Nem gyári hiba, egyszerűen így tervezik a féktárcsa bevonatát. Költségcsökkentés jegyében mindent bevállalnak, Audinál is van egy csapat aki azt számolja mennyi költségcsökkentés után mennyi reklamáció lesz és húznak egy vonalat ahol még megéri. Már rég nem a hibátlan, kiváló talicska elkészítése a cél. Pl. meghatároznak 100 PPM-et, ugyan valamennyit ront a hírnéven de olcsóbb lesz az autó, silányabb alkatrészekből pl. egy ilyen bevonatolás jelenthet autónként 10€ megtakarítást, 5000 autónál ez már 50k€, garanciába kiadnak 20k€-t és kijön 30k€ nyereség, mivel nem minden darabot reklamálnak meg, nem mindegyik fog így járni csak egy bizonyos része.
grizlisandor: [link] hátsót cserélték tavaly novemberben az elsőt ~2.5 hónapja.
-
vmk
tag
Sziasztok.
Passat b5.5-be milyen projektoros fényszórót érdemes venni halogénhez? Van ajánlott utángyártott?
Van esély jó állapotú bontottat találni? -
Új hozzászólás Aktív témák
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest