- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- DIGI Mobil
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
Hirdetés
-
Starsand Island - A Harvest Moon nyomdokaiban
gp Jövőre érkezik PC-re az anime stílusú gazdálkodós videojáték, amelyhez befutott az első előzetes.
-
Javított aktuális csúcslapkáján a MediaTek
ph A Dimensity 9300+ némi extra processzorerőt kínál.
-
33 280 mAh csak elég lesz
ma Az Ulefone Armor Pad 3 Pro magashegyi kempingezésre is jó, óriás hangfala bulit teremt a semmi közepén.
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MunezXBK
nagyúr
válasz ArthurShelby #206997 üzenetére
Csajom CLA-ja LED-es, ott sincs mosó.
-
cross56
senior tag
válasz simonjoe #206996 üzenetére
Rendben ez jó ötlet, megpróbáljuk úgy is, hogy kivesszük a tartályt.
A sok fel-le rakástól nem fog teljesen tönkremenni a lökös amúgy? Már minden egyes ilyennél húzom a szám, főleg, hogy látom a repedéseket is a fényezésen az illesztések környékén.
Nem szeretném feladni, csak azt hittem ez egy könnyű feladat lesz. Ahhoz képest meg már sokba van így is.
Megnézem majd azt is van-e benne cikkszám.
Köszi az ötletet imyourfriend-nek is, ez a válasz részben neki is szólt. -
imyourfriend
őstag
válasz cross56 #207003 üzenetére
Ennyire körülményes a helyzet akkor inkább a szaki bontsa szét és próbálja úgy megoldani, hogy egy végleges megoldást alakít ki nem párszor fel-le szereli.. esetleg ha leszedi és tudsz próbára szerezni egy bármilyen szinű hasonló elemet akkor próbáld oda, azzal már egy lépéssel beljebb vagy.
K Norbi: jó dolog veszélyesen élni, bár ha túl sok MK1 videót nézek még szemet vetek egyre, volt itt a környéken egy olyan amelyen csak a vezetőoldalon van tükör.
-
-
bul07
nagyúr
válasz cross56 #207003 üzenetére
Amúgy a működésében is befolyásolja hogy egy kicsit ferdén áll?
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
molnarpeter
nagyúr
válasz daniel2121 #206999 üzenetére
[link] 2000 lumenig nem kell mosó
Ha bővebben érdekel... ECE R48 szabályozza az EU-ban, így nálunk is. §6.2.9
Dipped-beam headlamps with a light source or LED module(s) producing the principal dipped beam and having a total objective luminous flux which exceeds 2 000 lumens shall only be installed in conjunction with the installation of headlamp cleaning device(s) according to Regulation No 45 (16).With respect to vertical inclination the provisions of paragraph 6.2.6.2.2 above shall not be applied for dipped-beam headlamps with a light source or LED module(s) producing the principal dipped beam and having an objective luminous flux which exceeds 2 000 lumens.
Tehát előbbi szerint 2000 lument meghaladó tompított fénynél követelik meg a mosó berendezést, utóbbi pont mintha a kézzel állítható szintre hivatkozni (automata állítóhoz nem kell, logikus), de lehet rosszul értelmezem, csak átfutottam.
[link] EUR-LEX oldalán magyar verzió is olvasható, hirtelen ezt volt kényelmesebb bemásolnom, bocsi
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #207007 üzenetére
Koszi, ezt kerestem pont mikor a mosos hsz-t irtam.
#nincsbennetarcsi
-
simonjoe
senior tag
válasz imyourfriend #207004 üzenetére
...nekem többször volt már levéve, mert ha sok rajta az apró kőfelverődés, levetetem, és újrafényeztetem. Volt egy rókás afférom is, a jobb eleje eléggé szarrá ment(megkeresem a képet róla), műanyagos profin megcsinálta, sokkal olcsóbb volt így mint az új (kb. 6 éve majdnem 300eHUF-volt a gyári), semmi nem látszik rajta, jól illeszkedik, fülek a helyükön. Én kopó, amartozálódó elemként tartom számon. Az utolsó fényezés után, két éve, akartam rá egy "öngyógyuló" nano fóliát, de nyolcvanezret kértek volna érte, így nem rakattam fel. Marad az a metódus, ha sok rajta a hiba, megy a fényezőbe.
Joe
-
chopin42
őstag
válasz simonjoe #207009 üzenetére
És pontosan milyen színű és fajtájú autó, mennyiért fújják a lökhárítót átlagban? Nem üt el a szín, szép és pontos mindig?
Csak mert a karosszériás elmondása alapján ha lefújatom, elüt majd, tök mindegy, ki mit csinál. Ezüst skoda octavia, állítása szerint a legsz@rabb szín amit csak fújni lehet. 2006, viseltes már, így ha nem vész, előbb utóbb én is megcsináltatnám.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
simonjoe
senior tag
válasz chopin42 #207010 üzenetére
Egy 2009-es Passat CC, talán ámbrás szürke a gyári megfelelője, de maradjunk a grafitnál, az összefoglalóban ott van a vas. Nem szeretnék hülyeséget írni, de utoljára talán 60 volt cuzammen. Karosszériás munkával együtt. Jó a fényező, nincs eltérés, én nem látom, h gáz lenne. Pilisvörösváron van egy nagyon jó fényező (én csak annyit tudok róla, h Zsuzsa néni ) A környékről mindenki oda viszi. Rendkívül szépen dolgoznak. Egyeztetés után úgy fest a művelet, h reggel viszem, és másnap 17 óra körül megyek érte.
Joe
-
chopin42
őstag
válasz daniel2121 #207011 üzenetére
Persze, pont ezért kérdezem. Onnan indult az egész, hogy az (volt) a terv, hogy szép apránként 3-4 részéletben telifényt kap a kocsi, de lehurrogott (szó szerint)t, hogy senki nem vállalja/nem csinálják meg így/szar az ezüst, sose lesz egyforma/tegyek le róla, kompletten nettó 650 stb. De ha mégis van rá sansz, akkor bizony megcsináltatom azt is, mert egy felújítás a lökhárítóra ráférne, meg a csomagtérajtóra is.
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
imyourfriend
őstag
válasz simonjoe #207009 üzenetére
Kopóalkatrésznek tűnik, itt szerencsére nem volt ennyire mozgalmas az előélete csupán rátolattak enyhén és mikor vettem repedezve volt vízszintesen a rendszámtábla környéke meg bal oldalt egy pici részen a lakk ami azóta sem változott majd megtettem 18ezret vele vétel óta. Ezzel az elemmel úgy vagyok, ha kell veszek egy használtat 30-40 körül majd fényeztetem 80-ért, egyelőre még okés állja a sarat gond nélkül!
cross56: megy az amikor az embert felbőszíti, majd minden gondolatát összeszedve megoldja a problémát.
-
cross56
senior tag
válasz molnarpeter #207017 üzenetére
Kábeleket helyeztük kicsit máshogy, meg raktunk ki szivacsot még a mosó konzoljához, de semmi extrát nem csináltunk.
Örülök, hogy végre összeállt. Minimum 5x kipróbáltuk, működik rendesen -
cross56
senior tag
válasz imyourfriend #207018 üzenetére
Igen, ez bizony így van
-
Lefty
addikt
Sziasztok,
mar egy ideje uj atot keresek, alapvetöen 3-4 eves megbizhato benzinmotoros Crossover vagy SUV a cel 8-9 millio körül. Fontos azert, hogy kivülröl/belülröl is tetszen, ezert mar több auto kiesett. Jelenleg, ami mellett kezdek elkötelezödni, az a VW T-Roc 1,5 TSI motorral. Borzasztoan tetszik kivül-belül, a motorrol csak jokat olvastam es az auto sem böhöm nagy, de kicsit magasabb, ami jol jönne.
Van valakinek itt ilyen autoja? Eredekelne a velemenyetek, köszi!
[ Szerkesztve ]
-
chopin42
őstag
Üdv! Hogy ne csak mindig kérdezzek, tettem apró lépéseket a gyári állapot felé
Skoda Octavia 1u2 1.4 bca.
Csomagtartó: ilyen volt, ezt tettem, ilyen lett. A Cápaantenna pedig ment a helyére.
Tetőn is volt egy kamu antenna, ilyen lett.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
gyulaszu
senior tag
válasz gyulaszu #206171 üzenetére
Sziasztok Skodások,
a héten én is azzá fogok válni, átveszem az enyémet:
HSN/TSN 8004/ANL
2019 februári Octavia
Kérdés a MySkoda apphoz: Tudom azt akkor is használni valamire, ha maga a kocsi nem csatlakozik az internethez? Vagy a telefonomon keresztül csatlakozik?
Jó az arra is, hogy vezessem a tankolásokat és más költségeket?
Ha nem, akkor tudtok erre más appot ajánlani?gyulaszu
-
realist
őstag
Hosszas nézelődés után megvettem a kiválasztottat: 2018 Octavia RS245
Több mint 20 éve vezetek, de sok mindennel most találkozok elsőként: német, automata (7-es DSG), ACC, DCC. Eeltart egy ideig az ismerkedési szakasz. Cél 5-10 évig megtartani, ezért az első perctől igyekszem így is bánni vele. Szerencsére a korábbi tulaj foglalkozott vele; sérülésmentes, 70e km, végig vezetett szervizkönyv, rendszeres karbantartás.
Elolvastam a kézikönyvét és nagyon hiányolok egy táblázatot, hogy mit mikor kell cserélni/ellenőrizni. Gyak. semmi info nincs erről.
Ami eddig nagyjából leesett, mint csereperiódus:
- fékolaj; 2 évente
- VAQ differenciálzárban olajcsere 3 évente (km-re vonatkozó infót mondjuk nem találok )
- DSG (DQ381) ennek növelt az olajcsere periódusa a korábbi típusokhoz képest, 120e km van elvileg megadva. Terv szerint idén vagy max 80e km-nél cseréni fogom.
- gyertya csere, erről sincs semmi infom, hogy mikor kellene. Az előélete alapján 3 évesen 50e km magasságában cserélték. Kérdés mikor kellene legközelebb
Innentől viszont teljes a tanácstalanság: hűtőfolyadék, vízpumpa, szíjak, vezérlés stb.
Tudtok ehhez valami táblázatot, vagy hol kellene keresnem?Az év elején volt olajcserén (levegő és pollenszűrőt vmiért nem cseréltek, ezekből rendelek MANN-t és kicserélem), nincs az olajban ezer km sem. Viszont, ha után kellene töltenem nem tudom mivel is kellene. Számla alapján ennyit látok 5w-30 (kód: A01101610), ebből ki lehet okoskodni, hogy milyen olaj kell bele?
Budapesten/környékén elszeretném vinni egy olyan szerelőhöz aki ért hozzá és tudja írni a szervizkönyvet is az éves karbantartásnál (lehetőleg azért ne szakszerviz árakon dolgozzon ). Első körben szeretném átnézni, hogy lát-e bármit amivel foglalkozni kell. Tudtok ajánlani szervizt?
-
chopin42
őstag
válasz molnarpeter #207028 üzenetére
Az lesz, de azért a kisördög motoszkál. A rozsda meg lesz csinálva, ha szép lesz, később talán más is, illetve majd én is touchup-olgatok, szép apránként, amit lehet. Szeretném a kis skodából kihozni, amit anyagi lehetőségek engednek, mert megérdemli. Ahogy minden autó ezt érdemelné, és akkor utólag senkinek sem lenne ennyi gondja.
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
veterán
válasz realist #207027 üzenetére
Gratulálok!
Gyertya - 60 ezer km.
Vezérlés - láncos, de lehet ellenőrizni az állapotát, hogy mennyire nyúlt meg.
Vízpumpa - ha elromlik.
Olaj: 5w30, VW 504.00/507.00Hűtőfolyadék - én most cserélem majd a 7,5 éves autóban. Nem tudom az intervallumát.
Generátorszíj - elvileg csak ellenőrizni kell. -
Morris
veterán
1.4 TSI CZCA vezérlés csere periódust nem tudja valaki véletlenül?
-
-
imyourfriend
őstag
válasz focvis #207031 üzenetére
O3-nál vezérléssel cserélték a hutofolyadekot bár gyanítom bizonyos időközönként kell hisz az felel többek között azért, hogy ne fagyjon meg a hutokozeg télen a motorban. Most hogy ez mennyire veszti el az alkotóelemeit és fagy meg első éven pl -50foknal, masodik éven -40-nel az jó kérdés.
-
veterán
Az OBD elevent kölcsön tudom adni kolegámnak, vagy szorosan összefügg az eszköz az accounttal?
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz K Norbi #207038 üzenetére
Köszi. Nemtom melyik lenne jó megoldás.
Igazából egy fapad Ibizája van, és csak látni szeretné mikor melegszik be a víz/olaj, mert az olajat egyáltalán nem írja a kocsi, a víz pedig csak ok/not ok, azt is csak az androidos fejegység olvassa ki CAN-en.https://tinyurl.com/rasoapro
-
chopin42
őstag
Vcds kábel mennyit fogyaszt? Úgy értem, ha bedugva hagyom, reggelre leszívja az akksit?
Elég rossz helyre és nagy szenvedve lehet csak bedugni, ezért hagynám bent.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
cross56
senior tag
Sziasztok!
Lökhárító után a kulcsokkal van problémám.
Van, hogy csak sokdszorra sikerül kinyitnom az autót, mert hiába nyomkodom nem reagál. Múltkor 5-10 percet szórakoztam vele.
Mindkét kulcsnál ez van… Elem csere, vagy komplexebb dolog lehet?
A csomi ajtót pl mindig nyitja. -
veterán
Ránéztem ma OBD11-gyel a Passatra (B7 2.0 CRTDI)
Úgy néz ki a menetrögzítő kamera fix töltőjének a lekötésével megszűnt az akkuprobléma, nincs akku hibakód.
A vezetőülés is jól működik most, vissza tudtam kapcsolni a komfortbeszállást, és a memória is jó. Korábban a 6 pozíciószenzorból 2 nem ment
Viszont a rádió és a navi is jelzett bal oldali hangszórókkal kontakthibát, ez hol szokott jelentkezni? RNS510 hátlapi csatijánál, ajtó átvezetésnél?
Illetve ami nagyobb gond lehet, a motorvezérlő EGR hibát ír:
Amiről egy másik, gauges menüben nem láttam hibát:
Mire számíthatok ezzel az EGR dologgal? Mit tudok ezen a ponton tenni? Tisztítás is elég lehet? Milyen tüneteket észlelhetek?
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Anaconda
tag
Sziasztok!
Adott egy 2008-as VW Golf Plus 1.6 motorral, BSE motorkóddal. Elvileg faék egyszerű motor, még légtömegmérője sincs.
A hiba az, hogy túl sokat fogyaszt, városban tempósan haladva 11.5-13 liter, városban visszafogottan sok motorfékkel 10.4 liter, városon kívül szigorú 90-es tempónál 8.8 liter, autópálya szigorúan 130-al 9.4 liter.
Hibakód nincs benne egy szál sem. Lambdaszondára gyanakodtam de nincs hibakód, lövésem sincs, a szerelőknek sincs...
Hűtővíz szenzor OK, most rendeltem egy MAP szenzort, nem tudtam egyértelműen tesztelni, nem olyan drága. Esetleg injektor becsöpögésre gondoltam, de senki se akar vele foglalkozni.
Van esetleg ötletetek? Mit nézzek meg?
Az ajtószereléshez némileg konyítok, sokmindent javítottam már rajta, diagom van hozzá, élőadatot tudok nézni, ha értelmezni nem is mimdent. -
dellfanboy
senior tag
-
Anaconda
tag
válasz dellfanboy #207049 üzenetére
Köszönöm az ötletet, kezdjük sorban:
- keréknyomás oké
- fék nincs beragadva, gumicseréknél ellenőrzöm
- kézifék detto
- lambda szonda: hogyan kellene pontosan ellenőriznem?
Csatolok néhány fotót.
[kép] [kép] [kép] [kép]
- gyújtást hogyan tudom ellenőrizni? VCDS-el lehet esetleg?
- gyertya kb egy éve lett ellenőrive, olyan volt mint egy 2T motoré, mert a gyújtótrafó tönkrement és 3 henger ment csak. Ekkor gyertyacsere volt. Kb fél évvel később újra ellenőriztem, szinte csak városban használtam, 2-8km-es tavokat, ennek megfelelően kormos volt a gyertya, de nem vészesen.
- kompresszió: szerelőm nem mérte. Én érzésre azt mondom, hogy megvan a 102LE, volt már sok autóm, a dízelből átülve is van viszonyítási alap.Ami tippem volt, hogy benéztem a benzinszűrő cserét. Bele van integrálva a nyomásszabályozó, ebbe 4 BAR-os kell, de 6 BAR-osat is árulnak, asszem az 1.6 FSI-be mennek, de sajna nem ilyen egyszerű, a 4 BAR-osat raktam bele.
Ha van ötletetek, ne tartsátok magatokban.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen