Audi Q4 Sportback E-Tron menetpróba

Ez a modell csakis elektromos hajtással érhető el, ugyanakkor viszont rengeteg konkurense van, akár házon belül is.

Ár, összegzés

Az Audi Q4 Sportback E-Tron érdekes. Egyik oldalról hozza a prémium szintet, hiszen nagyon csendes, kényelmes, jól vezethető és hatótáv szempontjából sem mondható rossznak. Ár szempontjából is igaz ez, hiszen a 35-ös számozású és kisebb akkupakkos modell 17 millió forinttól indul, ennél 0,8 millióval kerül többe a Sportback. És innentől lépkedhetünk felfelé a teljesítmény, a villanymotorok száma és a felszereltség függvényében, ha kedvünk szottyan, akkor akár 21”-es Rotor Aero felniket is beikszelhetünk, nem beszélve a SONOS Premium hangrendszerről.

Kimaxolt konfig
Kimaxolt konfig [+]

A másik oldal pedig pont a konfigurálhatóság. Sok minden kimaradhat, aminek már alapnak kellene lennie ilyen ársávban, úgy mint az elektromos ülések, a Qi töltőpad, vagy úgy összességében a jobb anyagokkal rendelkező beltér. Pedig akár 30 millió forint köré is felkúszhat a végösszeg, mondjuk annyiért már szinte minden van a kocsiban és optikailag is elég dög lesz.


[+]

Aki audis élményre, tehát a csendes és megbízható közlekedésre vágyik, annak jó döntés lesz ez a modell, ám aki nincs elvakítva a négy karika által, ő bizony elgondolkodhat szinte a legtöbb versenytárson is. Ha mindenképpen ez a konszern számára az érdekes, akkora Skoda Enyaq semmilyen téren nem rosszabb autó, ha viszont a Skoda kevés, akkor a Kia EV6, a Hyundai IONIQ 5 vásárlásán is érdemes tanakodni, nem beszélve a BMW iX3-ról, vagy éppen a Mercedes EQB-ről, mondjuk utóbbi kettőnél érdemes tudni, hogy bár mindkettő elektromos, egyik sem olyan padlólemezre épül, ami már az tervezés kezdete óta elektromosnak lett szánva. Ez a helykihasználáson és a hatékonyságon változtathat valamelyest, de mindkét konkurens prémium márka igyekszik az elektromos hajtás begyömöszölésének hozadékát ügyesen eltüntetni. A Q4 Sportback tehát kissé ambivalens érzést keltett bennünk, kívülről Audi, de bent már érezni a költséghatékonyság jeleit, szokás szerint magasabbra van árazva, mint a konszern hasonló modelljei, ám ezek a belsőégésű korszakban jóval nagyobb differenciát jelentettek, mint az elektromos hajtás mellett, ahol jóval kisebb a variációs lehetőség egy platformon belül. Sokkal több extrát és markánsabb eltéréseket kéne felmutatnia az Audinak ahhoz, hogy indokolható legyen a márka felára.

Legendd

  • Kapcsolódó cégek:
  • Audi

Azóta történt

  • Cupra Born menetpróba

    A sportosság és az elektromos hajtás abszolút összeegyeztethető: megnéztük, hogy mit hozott ki a Cupra a Volkswagen ID.3-ból

Előzmények

  • Bemutatkozott az Audi e-tron GT és RS e-tron GT

    Nehéz nem a konszerntárs Porsche Taycan formáit látni az Audi új elektromos csúcspárosába, és a technikai fejlettség kapcsán sem lehet okunk panaszra.

  • Audi e-tron menetpróba

    4,9 méter tömény Audi, minden földi jóval, villanyhajtással, ami direkt nincs az előtérbe tolva, mert az e-tron elsősorban Audi, de csak másodsorban elektromos.

Hirdetés