Audi Q4 Sportback E-Tron menetpróba

Ez a modell csakis elektromos hajtással érhető el, ugyanakkor viszont rengeteg konkurense van, akár házon belül is.

Külső, csomagtér

Az a vicces a Q4 Sportback E-Tron történetében, hogy mivel MEB platformra épül, így ugyanott készül, mint az ID.3 vagy az ID.4, vagyis Zwickauban. A Sportbacknek pedig az az előnye a sima Q4 E-Tronhoz képest, hogy jobban hasonlít a szappantartó formára, ami egy elektromos autónál bizony pozitívum; sikerült két századot javítani a légellenállási együtthatón, ezáltal 0,28-ról 0,26-ra redukálta az Audi ezt az értéket. Kevésnek hangzik, de sokat számít a valóságban, főleg, ha a hatótávról van szó.


[+]

Ami esetleg árnyalja a képet, az a 2,56 m2-es homlokfal, ami csak úgy tolja maga előtt a levegőt, hiszen a hűtőmaszk zárt, klasszikus értelemben vett hűtőráccsal nem rendelkezik az autó, levegő maximum az alsó spoiler feletti lamelláknál jut be. 4588 milliméter hosszúság mellé 2764 milliméter tengelytáv jár, utóbbinál már azért láttunk jobbat hasonló méretű konkurenstől, de még így is bőven elegendő a helykínálat, két 185 centiméter magas ember simán elfér egymás mögött.


[+]

A Q4 Sportback E-Tron tökéletesen illeszkedik a termékpalettába, nincsenek olyan kirívó jegyei, ami miatt messziről tudni lehetne, hogy ez tisztán elektromos autó, a markáns szó sem illik rá, egyszerűen csak audis. A led mátrix fényszórók rendkívül szépen vetítik a fényt, ráadásul a kocsi kinyitásakor és bezárásakor fényjátékkal kápráztatják el tulajdonost, mondjuk a hátsó teljes LED-csík sokkal látványosabb show-t nyom le. Érdekes, hogy hátulra dobfék került, aminek hátterében a gyártó szerint esztétikai és praktikussági szempontok rejtőznek, hiszen akár az autó teljes életciklusát kibírja csere nélkül és nem rozsdásodik be, ha nincs használva. Ez idáig mind szép és jó, de azért 20 millió forint körül akkor is vicces egy kicsit. Vagy inkább kiábrándító? Ezt döntse el az olvasó.


[+]

Szokás mondani, hogy részletekben rejlik az ördög, a mérnökök pedig odafigyeltek a dizájnra, ez az oldalsó övvonalban, az ajtók homorításában, a finom vonalakban, vagy éppen a hátsó lámpába rejtett Audi emblémában is tetten érhető. A legmenőbb pont a kocsi feneke, mondjuk a szűkre szabott hátsó szélvédő miatt még úgy is nehéz kilátni, hogy a spoiler alatt hagytak még egy kis csíknyi helyet. De gondolnánk, hogy majd segít a tolatókamera, ami valamennyire igaz, csak hát a minősége messze elmarad mondjuk egy koreai vetélytársétól, mind felbontásban rosszabb, mind pedig torzításban, a széleken szét, a közepén pedig összehúzza a képet, érdemes azért tolatáskor belepillantani az oldalsó tükrökbe is.


[+]

A csomagtérajtó elektromosan nyílik, szerencsére jó magasra, nagyjából két méteres magassággal is lazán aláférünk. A pakolás könnyű, az összességében 535 literes területet elválasztó tálca alá lehet elrejteni a kábeleket, így felül marad hely a cuccoknak, sőt, van zacskótartó és világítás is, utóbbi mondjuk nem ledes. De ezek a visszásságok és spórolások máshol is megfigyelhetők, például abban, hogy a 60:40-es arányban dönthető üléseknél nincs síalagút, ezeket mind külön kell beikszelni a konfigurátorban. A kiegyenesedett mosolyt esetleg az javíthatja, hogy a Q4 Sportback E-Tron képes vontatni is, a 2140 kilogrammos dög 1,2 tonnát tud maga után húzni, a vonófej terhelhetősége pedig 75 kilogramm.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Audi

Azóta történt

  • Cupra Born menetpróba

    A sportosság és az elektromos hajtás abszolút összeegyeztethető: megnéztük, hogy mit hozott ki a Cupra a Volkswagen ID.3-ból

Előzmények

  • Bemutatkozott az Audi e-tron GT és RS e-tron GT

    Nehéz nem a konszerntárs Porsche Taycan formáit látni az Audi új elektromos csúcspárosába, és a technikai fejlettség kapcsán sem lehet okunk panaszra.

  • Audi e-tron menetpróba

    4,9 méter tömény Audi, minden földi jóval, villanyhajtással, ami direkt nincs az előtérbe tolva, mert az e-tron elsősorban Audi, de csak másodsorban elektromos.

Hirdetés