Fogyasztás, töltés
A 76,6 kilowattóra nem kevés, a WLTP szerint majd’ 500 kilométert is megtehetünk. A WLTP értékekről viszont köztudott már, hogy azért sokszor nincsenek köszönőviszonyban sem a valósággal. Ez itt ilyen formában azért nem igaz, de félezer kilométert maximum lejtőn lefelé haladva tudunk megtenni egy feltöltéssel. A fogyasztás persze függ a domborzattól, a sebességtől és a hőmérséklettől is, ráadásul mivel a hőszivattyú feláras, így ha valaki ezt nem kéri, akkor a klíma és a fűtés is csökkentheti a hatótávot.
A városi használat során 18-19 kilowattórát írt a rendszer, de most ugye elég jó idő van, a 20-22 fokos hőmérséklet ideális az akkumulátorok számára. Így tehát 350-400 kilométert tudtunk megtenni két töltés között, ez pedig országúton is elérhető hatótáv. 130-140-nel közlekedve viszont már 25-30 kilowattórára is felmegy az átlag, tehát tempózva még fullos akkuval sem jutunk el így töltés nélkül Budapestről Bécsbe. Mondjuk azt, hogy jó környezeti viszonyok esetén 250-400 kilométer között tartható a hatótáv, ez több nemigen lehet, télen viszont kevesebb igen. Az Audi nagy előnye, hogy átalakítóval az AC csatlakozók mellett az ipari megoldásokból is képes 11 kilowattal szívni az energiát, így nagyjából 7 óra alatt feltölthető, normál 230 voltos hálózatra kapcsolva viszont ez ennek többszöröse is lehet.
Az elméleti maximum 400 voltos állomásnál 125 kilowatt, így háromnegyed óra alatt 10%-ról 80%-ra tölthető az autó. Nyilván a töltési teljesítmény az első pár tíz százaléknál a legnagyobb, de átlagosan úgy 80 kilowatt jön ki 80%-ig, ám 75% felett már csak úgy 52 kilowattot lehet mérni, ami innentől még tovább csökken, tehát ha nagy mögöttünk az oszlopnál a várakozók sora, akkor felesleges rabolni az idejüket.
Átszámolva olcsóbban jövünk ki, mintha belsőégésű motorral szerelt SUV-t hajtanánk. Ha azt vesszük, hogy átlag 35-37 forint egy kilowattóra, akkor egy teljes töltés 2700-2900 forint. Ebből tehetünk meg tehát 250-400 kilométert, ami 1120-700 forint, ergo 2 liter üzemanyagnál kicsit több illetve kevesebb. Ameddig legalábbis érvényes még a hatósági ár, mert utána már megint más lesz a matek. Szintén változik a végeredmény, ha publikus kútról töltünk, ezeknél ugyanis már 80-120 forint körül alakul egy kilowattóra, tehát 2-3-szor több lesz a végeredmény, ami még így is kedvezőbb, mintha benzines Q4-et hajtatnánk. Ami nincs, tehát legyen akkor a mondat vége, hogy mintha benzines Q5-öt hajtanánk.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!