Teljesítmény, futómű
Összesen három, Magyarországon kétféle akkumulátorcsomaggal vásárolható meg a Q4 Sportback. A kisebbik nettó 51,5, a nagyobbik nettó 76,6 kilowattórás pakkal bír. A hajtás is alakítható, van csak hátul hajtó, valamint van összkerekes modell is. Mi az erősebbik, kétmotoros példánnyal gurulgattunk, ami 299 lóerős teljesítménnyel és 460 newtonméteres nyomatékkal kápráztat el. A bő két tonnás négykerekű 6,2 másodperc alatt teljesíti a 0-100-as sprintet, van erő tehát, simán autózhatunk vele városon kívül, autópályán is, a 200-at viszont nem lehet elérni.
Érdekesség, hogy az összteljesítményből 204 lóerőt ad le a hátsó szinkronmotor, 109-et pedig az első, ám utóbbi aszinkron, aminek előnye, hogy amikor nem hajt, akkor csak forog, így jóval kisebb veszteséggel meg lehet úszni a kilométereket. A fordulókör is függ a motorok számától, ha Quattro, akkor 11,5 méter alatt érünk körbe, ha nem, akkor pedig elég neki bő 10 méter, egyik sem rossz érték, jól lehet mozogni a Q4-gyel városban is.
A futómű pedig elképesztően kényelmes, elöl rugós taggal rendelkező MacPherson maga a felépítés, hátul pedig négy lengőkarral bíró a független rendszer. Nem a legfejlettebb megoldás ez a piacon, a kényelme viszont tagadhatatlan, jól csillapítja az úthibákat, ám van annyira stabil, hogy élesebb kanyarokban se dőljön el a kasztni, tehát egészen élvezhető a vezetés, de ez az Audi inkább szól arról, hogy csöndben elvigyen az úticélunkhoz, mintsem hogy ezzel keressük a legmenőbb szerpentineket.
Vezetősegítő rendszerek tekintetében nincs hiány: adaptív tempomat, sávelhagyás figyelmeztetés, sávtartó, keresztforgalom- és fáradtságfigyelés, táblafelismerés, ráfutásmegelőzés, javasolt pihenés és pre-sense rendszer. Éjjellátó mondjuk nincs.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!