Audi Q4 Sportback E-Tron menetpróba

Ez a modell csakis elektromos hajtással érhető el, ugyanakkor viszont rengeteg konkurense van, akár házon belül is.

Fedélzeti rendszer

Ahogy az előző lapon írtuk, a Q4 Sportback E-Tron lelke az Audi MMI rendszere, ami 4G hálózatra kapcsolódva szedi le az online elérhető adatokat, a programot az e.solutions (Nielsen Company) biztosítja. A szoftver egész logikusan lett felépítve, a főoldalon kapásból látunk nyolc kártyát, ami a legfontosabb funkciókhoz visz. A rádiót aligha kell bárkinek bemutatni, ahogy a média menüpont is ismerős lehet, itt s külső tárolókon és mobiltelefonon lévő zenék lejátszására is lehetőség nyílik.


[+]

Fontosabb viszont a Navigáció app, ami műholdfelvételek alapján képes kirajzolni a térképet, és bár Magyarországon ezt nem 3D-ben teszi meg, így is látványos a végeredmény. Közlekedésre alkalmas, képes beolvasni a forgalmi információkat, bár tervezéskor azért egy Waze vagy egy Google Maps még mindig megbízhatóbb, legalábbis kevesebb dugóval rendelkező útvonalat javasol.


[+]

Adott a vezetékmentes Apple Carplay, az Android Autóhoz viszont mindenképpen kábellel kell csatlakoztatnunk a mobiltelefonunkat. Mondjuk mivel a tesztautóban nem volt Qi töltés, így hosszabb utazások során a madzaggal bíbelődést nem úsztuk meg az iPhone esetén sem. Izgalmas pontokat tartalmaz még a Jármű részleg, ahol a vezetési módok mellett a Töltési hatékonyság kártyáját is érdemes megvizsgálni. A rendszer különválasztja a napi használathoz szükséges töltöttségi szintet és a hosszú használathoz tartozót is, a hatékonyságasszisztensen belül pedig bekapcsolhatjuk a prediktív megjegyzéseket, az energiavisszanyerést pedig automatikusra rakhatjuk, vagy deaktiválhatjuk.


[+]

Rábökhetünk a Range üzemmódra is, ekkor minden kényelmi szolgáltatást (klíma, ülésfűtés stb.) kikapcsol a rendszer, hogy további kilométereket tehessünk meg a fennmaradó pár százalékból is. A testreszabhatóság a Világítás és fények résznél csúcsosodik ki, ahol még azt is megválaszthatjuk, milyen legyen az első lámpák menetfénye, ebből négy különböző minta áll rendelkezésre, de a belső hangulatvilágítás is módosítható, hogy a tengernél érezzük magunkat, vagy a napfényt imitálják a belső LED-ek.


[+]

Azért itt még nincs vége; a parkolássegítő szenzorok hangerőssége is konfigurálható, az asszisztens rendszereknél pedig külön babrálhatunk a sebesség, a távolság és a sávelhagyás figyelmeztetéssel, nem beszélve az Audi pre-sense-ről, ami a bekanyarodás- és kitérésasszisztensről szól. A főmenüből érjük el még az időjárásadatokat valamint a hírolvasót, ezeknek a működéséhez azonban már szükség lesz a myAudi alkalmazásra, ami Androidra és iOS-re is telepíthető a megfelelő virtuális boltokból. 
A telepítési utáni első feladatunk a bejelentkezés vagy a fiók létrehozása, utána pedig az app hozzáférést kér a helyadatokhoz, a névjegyekhez, a naptárhoz és a push-üzenetekhez. Ezután jön a combosabb feladat, az autónak a hozzáadása. Ehhez vagy Audi-connect Activation kártya szükséges, vagy a VIN-szám. Ha ez megvan, akkor még mindig csak néhány információt érünk el az autóról, a teljes hozzáféréshez viszont már személyazonosság igazolása szükséges, plusz egy Audi partner, szóval ezt már mi nem tudtuk végrehajtani, csak ezért nem akartunk kifizetni szűk 20 milliót. Ettől még van ismeretünk az alkalmazás működéséről, hiszen ezen keresztül láthatjuk a parkolóhelyet, útvonalat tervezhetünk egy kiszemelt töltőponthoz, plusz a menetinformációkat is lekérhetjük, kezdve a töltöttségi szinttől az átlagfogyasztáson át a rendelkezésre álló hatótávig. Az app figyelmeztetni is tud, ha nyitva hagytuk az ajtót, sőt, távolról le is zárhatjuk a kocsit

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Audi

Azóta történt

  • Cupra Born menetpróba

    A sportosság és az elektromos hajtás abszolút összeegyeztethető: megnéztük, hogy mit hozott ki a Cupra a Volkswagen ID.3-ból

Előzmények

  • Bemutatkozott az Audi e-tron GT és RS e-tron GT

    Nehéz nem a konszerntárs Porsche Taycan formáit látni az Audi új elektromos csúcspárosába, és a technikai fejlettség kapcsán sem lehet okunk panaszra.

  • Audi e-tron menetpróba

    4,9 méter tömény Audi, minden földi jóval, villanyhajtással, ami direkt nincs az előtérbe tolva, mert az e-tron elsősorban Audi, de csak másodsorban elektromos.

Hirdetés