- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi Mi A2 - fejlődött is, meg nem is
- MIUI / HyperOS topik
- iPhone topik
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Meridian
senior tag
válasz FeRRaR1 #12817 üzenetére
(*Kivéve mikor a lukoilnál vizes taknyot tankoltam és rángatott mint az isten amég nem tankoltam rá egy teletank shell v power dízelt)
Ezt pontosan így tapasztaltam meg én is, de még valamikor 2009-2010 környékén... Azóta sose Lukoil.
Szeméyl szerint mindig Shell-nél tankolok, ritkán MOL-nál. -
HorkayZolee
csendes tag
Eddig a Mongoose JLR tűnik a befutónak. Volvós fórumokon írják, hogy működik a Vidával.
-
nesa
veterán
válasz HorkayZolee #13852 üzenetére
A dice on USB oldalon mini usb van, semmi extra, csak gyárilag pipa alakú de jó hozzá a sima egyenes is csak akkor a takaró műanyagot nem tudod felrakni.
-
mazsó
aktív tag
Sziasztok! Volvo XC90 2007 A bal index nem megy, néha-néha igen, ha ráhúzom a reflektort akkor igen. Vettem bontott kapcsolót azzal sem, gyári Volvo kart azzal meg sehogy sem.... Ötlet? Köszi!
-
Zsmester89
őstag
Sziasztok! 2004-es D5-s S80-hoz hol kapok védő lemezt a vezérléshez, hogy az esetlegesen elszakadó ékszíj ne tudjon begyűrődni? Tudom, hogy létezik ilyen, csak nem szokták reklámozni.. Ez lehet? Köszönöm
A "Hogyan lehetsz milliomos?" c. könyvet egy csomagban árusítják a BTK-val.
-
Meridian
senior tag
válasz Meridian #13849 üzenetére
Na, szóval a DSA hiba akkor jelentkezik mindig, amikor megyek egy minimum 3-4 km-t az autóval (itt helyben a városban - lassan és gyorsan, de max 60km/h) , majd leállok, várok 10-15 percet, majd ekkor ráindítva jelentkezik az, hogy nem rendesen indul el a motor, hanem "csökkentett" üzemmódban... ha ez után áll az autó 1-2 órát, akkor megint rendesen indul, mintha mi sem történt volna. Ez arra utal, hogy akkor lép fel az indításkor a hiba ha át van melegedve a motortér - vagy a féktárcsák (mert ugye menni is kell az autóval, üresen járatás után sem lép fel a hiba - vagy eddig nem járattam eleget üresen álló helyzetben). Mi az, ami így okozhat DSA hibát..?
-
Meridian
senior tag
válasz Meridian #13857 üzenetére
helyesbítek.. nem kell 1-2 órát várni... most 20 perc pihenés után is rendben indut a motor (igaz, ez valójában 15+20 perc volt... 15 perc az első pihenés, utána helytelen rossz idulás, motopr leállít, utána 20 perc pihenő, és jól indult). DE valami a hőmáérséklettel lesz a baj, mert egy kis járás után leállítottam, majd újra ráindítottam, és ismét rosszul indult el...
Ilyet okozhat régi, öreg gyertyák? Koszos gyertyák..?
-
mazsó
aktív tag
Sziasztok! XC90 2007 185LE bal indexem sehogy sem megy, bontott működővel, gyári új karral sem. Elvileg a panel a hibás amibe belemegy... Már kivettem (száma: ANJ971156A) Kérdésem az lenne, ha veszek egy bontottat, ki kell olvastatni, össze kell taníttatni, fel kell programozni stb. ? Köszönöm!!!
-
haxxika
senior tag
Nekem 2002 S60-ál volt ilyen bajom, hogy balra csak akkor indexelt ha tartottam a kart és a refi se akart rendesen működni.
Vettem komplett bontott bal kapcsolót, kicseréltem és kész.
Se tanítás, se semmi, kb. 6 éve van bent, azóta patika.OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
adp
őstag
Sziasztok
V50 2.0D 2010-be milyen hűtőfolyadék / fagyálló kell? Rózsaszín g12? Hány liter? Illetve milyet érdemes venni?
-
adp
őstag
[link] ez jó lehet?
[ Szerkesztve ]
-
haxxika
senior tag
Kollégám tavaly vásárolt egy 2003-as 9-3-at (2.0t 210paci).
Problémája, hogy valami folyamatosan leszívja az akksit és nem tudnak rájönni, hogy mi lehet. Volt most egy villamosságisnál, de nem tudott neki segíteni.
Amit tudok, hogy a belső ventilátor nemrég meghalt, de a probléma már korábban is fennállt.
Tudtok esetleg hozzáértő villamosságis szakit pest és környékén? Jó ha látott már SAAB-ot is.
Köszi!OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
Szivat engem a 9-3...
Motorvédő burkolat felrakással vittük be, amiből kormánymű felújítás lett, most pedig kiderült, hogy alacsony a kompresszió a 2-es hengerben...
Az a szerencse, hogy nyomott áron volt az autó, így egyelőre nem annyira fáj a szerviz számla. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz haxxika #13864 üzenetére
Nem vagyok szakember, de első körben érdemes lenne egy árammérőt betenni a pozitív saruhoz, hogy kiderüljön tényleg valamelyik fogyasztó szívja le, vagy kuka az akku... ha nem ilyen 200mA környékét mutat, akkor nem szívja semmi. (vagy ha a kollégád szeretne még néhány tizessel könnyebb lenni, akkor látogasson meg 10-20 kóklert, mert ennek a mérésnek is megvan a maga eljárása, hogyan kell elvégezni, de ezek szerint az illető nem tudta megállapítani biztosan hogy mi szívja az akksit) Utána el lehet kezdeni biztosítékokat kiszedegetni, bár én azzal kezdeném hogy arról a fránya ventiről lehúznám a stekkert... (ha már ígyis-úgyis döglött akkor nem oszt nem szoroz)
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz 2ozzmexy #13867 üzenetére
Naaaa, nem illik felhánytorgatni a múltat, és azt mondani, hogy én megmondtam
Fura dolog ez, picit belenyúltam az 100%, picit a véletlen műve is, hogy pont megdöglött a kormánymű, de nincsenek illúzióim, egy lassan 20 éves magasabb kategóriás autóra kell költeni.
Viszont az megnyugtat, hogy 1m ft volt a kocsi, tehát kb. 700-al olcsóbb, mint egy hasonlóan felszerelt dízel focus, vagy ceed. És valszeg azokra is kellett volna költeni, főleg, hogy 1,8-ért árultak egy olyan ceedet, ami csipegette a vizet...
Egy kettes prius meg 2-2.5 millió körül lett volna. Annyit nem akartam költeni, inkább a házra spórolok. Állampapírba fektetve az a millió is hoz éves szinten kb. 160 ezret, amiből 1-2 szerviz kijön
Tudom, tudom, nem kell megmagyarázni a bizonyítványomat -
2ozzmexy
aktív tag
válasz mustang08 #13868 üzenetére
Nem illik de na, ezt mondtuk többen előre így készülni tudtál rá, nem is fáj annyira...
Egyáltalán nem nyúltál bele, ezek ennyi pénzért mind ilyenek vagy még rosszabbak csak egy hozzám hasonló OCD-s megszállott kezelésbe vette és tisztességesen kitakaritotta és lemosta... (1 napnyi meló kényelmesen csinálva és még egy fékbetét esetleg olajcsere is belefért meg 4 egyforma kerék feldobasa...) aztán kész is a kívül csecse belül kaka autó ami a hahun kiabálja képek alapján hogy vegyél meg, de a szép dukko alatt egy penztemeto.
Szerintem ezek a hibák egy focuson is elojohetnek, sőt ismerve az ilyen "puritanabb" verdák tulajait..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
belaazallat
addikt
válasz mustang08 #13870 üzenetére
Sokaknak azért nincs félretett pénze, mert nincs mit félretenni. Az autó újra luxus cikk lett. Eddig évi 200-ból bőven megvolt az autó fenttartási költsége, de idén jóval drágább lesz, biztosítás duplája 45, éves olaj és szűrőcsere 35 helyett, 60. Üzemanyagárról ne is beszéljünk! Nem ver földhöz, de ezek az összegek kerülhetnének máshova is pl tábor a gyerekeknek.
És ez egy 24 éves Volvo. Alkatrészek nem drágák, csak a munkadíjak lettek horribilisek. Pl központi zár motor csere 4000Ft az alkatrész, 34 a munkadíj.
Eltudom képzelni két szakmunkás fizetésből mennyire lehet "megélni"."Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Peti78
őstag
válasz belaazallat #13871 üzenetére
Na igen a költségek... itt meg 306 Ft a benzin. Ilyen ez a rothadó nyugat.
Egyébként pont a szakmunkások miatt nem aggódnék,hiszen őket megfizetik. Akik az allamnak dolgoznak, azoknak egyre szűkebb a nadragszijBlackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
válasz belaazallat #13871 üzenetére
A szerelő, akihez viszem a kocsit megmondta, hogy mennyi lenne a valós munkaóradíj, de azt is, hogy nincs az a halandó ember, aki ezt ki tudná fizetni, így a töredékét kellett kifizetnem. Gumis ismerős is mondta, hogy 2x ezer a rezsióradíj, és ő szégyenl elkérni ennyi pénzt.
Nálam az autó kezdetektől fogva luxuscikk, amit vidékiként nem tudok elengedni, főleg most hogy jön a gyerek, és ki tudja hol lesz orvos.
Peti78: A szakmunkásoknak is csak addig van pénze, amíg van aki megfizeti. Építőipar is szépen zuhan be, mert nincs aki megfizesse, és ott se a kőművész kaszált a legtöbbet... -
2ozzmexy
aktív tag
válasz Peti78 #13874 üzenetére
Én ezért nem reagáltam már, nem bunkóságból hanem mert nem hiányzik egy 24 órás ban sem nekem sem mustang08-nak... a beszélgetés pedig olyan irányt vett ami nem fér bele már a topik témájába...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
Meridian
senior tag
válasz Meridian #13847 üzenetére
NA, megjavult végre az autóm... ez a rejtélyes egy idő után leáll egy vagy két henger végül megoldódott... Előbb gyertyacsere (hmm... még az erdeti gyertyák voltak benne, de még jónak tűntek...), majd mivel a kábelek teljesen rendben voltak (érintésre puha, gumiszerű szigeteléssel, semmi repedés, vajsima felülettel, amúgy franciák gyártották - de az autó meg Hollandiában rakódott össze 1998-ban), így a gyújtótekercseket is kicseréltük (a tekercsek Sagem márkájúak voltak - gondolom ez is francia, a francia motor miatt).
Ez utóbbiak közül (kettő van, két-két iker kábellel, az a kéthengerenként egy-egy tekercs). Bosch éppen nem volt (az NGK-t nem ismertem) így Magnetti Marrelliből lett kettő darab beszerezve. Egy az egyben ugyanúgy néztek ki az újak, mint a régiek, a Sagem-ek, az egyik fehér csatlakozójú, a másik fekete. (utólag olvastam, elég neves autóalkatrész gyártó... most japán tulajdon, de persze olasz gyártó, a Fiat-hoz kötődött)Mivel könnyen hozzáférhető volt ezzel már külön szervízbe nem mentem, hanem apámmal együtt egy 30 perces piszkálódással leszedtük a régieket, és újra cseréltük. A probléma megoldódott.
Így visszagondolva már többször mondtam apámnak (akinek vannak szerszámai, meg végzettsége szerint hajógépész, így képben van sok mindennel) kellene cserélni a gyertyákat csak nekem nincs hozzá szerszámom, meg merszem se, mivel nem ez a szakmám. Bár így most már nem egy nagy kunszt gyertyát cserélni (legalábbis ennél a motornál). Sem pedig a gyújtótekercseket, igaz elektromos tápkábel az elég faramuci módon van rögzítve, egy rugalmasan ráfeszülő fémdrótkerettel. Az iker gyújtókábeleknek is megvan a pici trükkje hogyan cuppan le, mert egyébként nem egy lerázkódós fajta a csatlakozási módja.
Szóval volt korábban egy olyan érzésem, mikor állóhelyzetből indultam el (pl piros lámpa, vagy körforgalomból lassabb menetből gyorsabb menettel kihajtva), mintha pillanatokra meg-megrándult a motor, de csak ritkán... olyan volt, mintha nem fogott volna a kuplung és az megcsúszott volna. De mivel ritkán volt és nem mindig így nem foglalkoztam vele. Igazság szerint ha nagyon ilyenje lett volna akkor valami jelző lámpának jeleznie kellett volna hogy nincs gyújtás vagy akármi. De fel sem villant eddig semmi. Aztán most ugye a DSA lámpa felkapcsolt, a motor meg átment "hörgősbe". És igen az utóbbi egy hónapban ezek a meg-megrándulások többször és határozottabban fordultak elő. Szóval aki ilyet tapasztal, az azonnal cseréljen gyertyát, és ha nem múlik el akkor 100% hogy a tekercsekkel is baj lesz. A kábelek szigetelésének hibájáról is néztem videót erről, az is hasonló, de az sokkal határozottabban produkálja ezt a hibát, és leginkább akkor amikor nagyobb fordulatra megy fel a motor. De az én esetemben ez 1500-2500 között történt a meg-megrándulás. Nem felette.
A javítás után most határozottabban erősebbnek tűnik a motor is, egy szűk kanyart kettesbe viszakapcsolva szoktam bevenni, de most véletlenül hármasban maradva is bevettem (annyira hozzá van nőve a seggemhez ez az autó, hogy minden rezdülését megérzem a motornak... és ösztönösen nem kapcsoltam vissza mert a motor nem adta jelét annak, hogy kisebb áttételt kérne - csak utólag gondoltam bele, hogy jé hármasban történt a manőver)
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Meridian #13877 üzenetére
Két apróság csupán:
1. biztosan nem eredeti gyertyák voltak benne, mert '98 óta már az égéstérbe csöppentek volna
2. Eddig nem említetted hogy sosem cseréltél még trafókat, azért derék hogy 25 évig elment az a "fos francia" trafó...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Kelecar
aktív tag
válasz Meridian #13877 üzenetére
Szerintem nem francia az a motor. S/V40-ben csak a dci volt francia. Összes többi benzines az Volvo whiteblock, kivéve néhány 1.8-ast ami Mitsu GDi, de az itthon elég ritka. Szóval a tiéd vagy Volvo vagy Mitsubishi, de szerintem semmiképp sem francia
Amúgy kár hogy csak most láttam a hsz-d. 22. kerületben lakok, szivesen megnéztem volna én is az autód mikor még nem volt jó. Nekünk is van több 40-esünk, és a szerelésében is már szereztem egy kis tapasztalatot
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kelecar #13879 üzenetére
"The S40 V40 1.8 also came with a Mitsubishi gasoline direct injection engine (GDI) These were 1834cc, Type designation: B4184SM & B4184SJ. These engines bear no resemblance to the Volvo engines ."
Szóval igazad lehet, akkor ez egy GDI motor lesz ha 1,8 i (B4184SM), tehát Mitsubishi származék. Mea culpa[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kaszaking
tag
Sziasztok.
Pénteken hozok haza egy 2008as Volvo S40 1.8 kineticet. Ha jól tudom ebben láncos motor van. A vezérlés mennyi km után kell cserélni benne? -
Meridian
senior tag
válasz 2ozzmexy #13878 üzenetére
" biztosan nem eredeti gyertyák voltak benne, mert '98 óta már az égéstérbe csöppentek volna "
Pedig de. 2006 óta nálam van az autó. 7 évesen vettem 154ezer km-el. Szervízkönyvét néztem, mindig mndet beleírtak, egyszer sem volt gyertya csere - ennyit ugye a hazai márkaszervízekről is. Láttál már Made in France felirattal Volvo gyertyát amúgy? Én most 4 db-ot, és ahhoz képest nem voltak rossz állapotban... szemre. -
Meridian
senior tag
válasz Kelecar #13879 üzenetére
Egészen biztosan Renault Megane motor van benne. Motor felépítése, és az hogy hova rejtették el idióta módon a motorszámot... Emlékszem amikor vettem, és ment az erdetiség vizsgálat... a vizsgáló égre-földre kereste hol az istenben van a motorszám. Apám odaszólt, hol nézze meg, mivel ránézésre gyanús hogy a motor Renault Megane motor, mivel volt ilyen autója. És annak is keresni kellett hol van a szám beütve. A mostani szerelő is mondta, ez bizony egy Megane motor, jól ismerik szerelhetőség szempontjából.
Ami érdekes: Hollandiában gyártották. (Made in Netherland)
-
Meridian
senior tag
válasz Kelecar #13879 üzenetére
"Nekünk is van több 40-esünk, és a szerelésében is már szereztem egy kis tapasztalatot"
--> a műszerfalon világító Service lámpát hogyan lehetne resetelni? Az összes létező youtube videót végignéztem...A gyertya cserés videó, pont ugyanígy néz ki a motorházban minden (a gyújtóvezetékek szigetelése is pont ilyen, szép sima gumiszerű anyag, fehér Volvo feliratokkal):
https://youtu.be/ioRLwRLz5ek?t=38A műszerfal meg pontosan így néz ki:
https://www.youtube.com/watch?v=y31Uw-Y_RJo[ Szerkesztve ]
-
Kelecar
aktív tag
válasz Meridian #13888 üzenetére
service reset: gyújtáson kell nyomva tartani a napi számláló resete gombját vagy 10 másodpercig, de pl az a gomb nekem se működik néha tankolás után. Ha nem megy VIDA-val is lehet resetelni szerintem (nekem van 22. kerületben)
Hát nem akarom kétségbe vonni a szerelőt meg édesapádat, de ez a motor bizony 100% volvo. A volvo moduláris motorpalettájába tartozik ami whiteblock-ként ismeretes még. 1990 és 2016 között gyártották 4-től 6 hengeres kiosztásig sok-sok kölünböző benzin és dízel konfigurációban. Tudtommal Renaultban nem fordult meg de nem vennék rá mérget.
Egy kis vizuális megerősítésként itt egy kép a Volvo 1.8-rólValamint a Renault 1.8-ról:
Ahogy látszik még az anyag se stimmel, mert a renault vas öntvény, a volvo pedig alumínium -
HorkayZolee
csendes tag
Hali.
Debrecen környékén tud valaki hibát olvasni, törölni FL-es, 2003-as S40-ből?
Ki lett véve a vezető ülés, áramtalanítás nélkül, az SRS világít. Továbbá az ABS fel-felvillan. Jó lenne tudni, hogy legalább merre keressem a hiba forrását. -
tvrobi
csendes újonc
Üdv!
Volvo v70 2004-ből, d5, automata, AWD.
Állandó összkerék ez vagy ki lehet kapcsolni?
Ha nem, akkor olajcsere mekkora anyagi tétel? -
-
tvrobi
csendes újonc
Köszönöm a válaszokat
-
Viktor8.
tag
Sziasztok! Valaki esetleg tud segíteni, zf4hp22 automata váltóba honnan tudnák olajszűrőt szerezni Mo-n? Vagy esetleg egy pontos cikkszámot tudnátok mondani? Köszi! [940 turbo]
"Amerre járok lebegnek kavicsok, kövek, sziklák, nyílnak virágok és visszafelé folyik a víz."
-
r859
csendes tag
V60-nál a napfénytető nyitás nem teljesen a leírás szerint működik, mert a nyitás-zárás is csak az egyik gombnál működik és az automatikus nyitás-zárást sem csinálja, ez egy egyszerű kapcsoló hiba lenne és csak azt kéne cserélni vagy valami más hiba lenne?
-
tibor.sz
tag
válasz FireFox1996 #13895 üzenetére
Szia!
És melyik szervizben? Ajánlanád őket?
-
válasz tibor.sz #13899 üzenetére
Azt gondolom bármelyik, amelyik főleg volvora van szakosodva.
Pl. Volverk-nél cseréltettem váltóolajat, és rendben is volt.
A haldex + szöghajtómű olaj cserét csepel művekben csináltattam, aki közel van hozzám, és akkor is rendben is volt.
V-Garázsnál is jártam párszor, és akkor is rendben volt.
Feltételezem, hogy a többi szerviz is jól kéne, hogy végezzék a cserét. Ezek mind rutin munkák.[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
Új hozzászólás Aktív témák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest