Hirdetés
-
A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
ph A szimulátorrajongók körében nem épp ismeretlen név követi a a Drop, az Elgato, az Origin PC és a SCUF Gaming által kitaposott ösvényt.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
Részemről nincs harag, csak fontosnak tarottam leírni neked hogy ne kezeld hímestojásként az autót mert nem az. Bármikor lehet a forgalomban egy másik felelőtlen partner aki miatt neked lesznek emiatt álmatlan éjszakáid.
Nekem is törték már meg a kocsi oldalát. Marha pipa voltam - ráadásul nem volt biztosítása szóval 2 hónapig vártam a pénzemre. Aztán mikor megcsinálta a karosszériás pár napra rá egy parkoló autóból rányitották az ajtót a sárvédőre és behorpadt. Bosszús voltam de az ilyeneket egyszerűen képtelenség kivédeni.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
grafnet
veterán
Nekem 4 hetes volt az autóm, mikor egy sofőr a kollégájával beszélgetve indult el...
Hátra...
Bummm...
A teljes jobb oldala oda lett.Ami sokkal jobban fájt: 6 hét volt az ügyintézés!
Sajnálatos egyébként! A biztosítása majd rendezi.
Neked egy dolgod van: cseréltess minden alkatrészt, amit lehet.
(Sárvédő, ajtók, stb.)
Minél kevesebb glettelés, festés legyen.Motorola Edge 40 5G; Samsung S10+ (8/512) + Honor Band 6
-
biker
nagyúr
-
biker
nagyúr
válasz radi8tor #558 üzenetére
persze, neki semmi kára nem lesz, csak vett egy törésmentes autót, amit 4 nap múlva egy barom megtört, és innentől javított lesz, plusz kiesik a javítás idejére a kocsi
mert a biztosító nem fizeti az értékvesztést, meg a kiesett időt.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Ck.
addikt
Egy kis helyzetjelentés. Úgynézki sikerül megegyezni.
Az autó javítása a Mercedes hivatalos karosszéria-javító partnerénél történik.
Klasszikus biztosítási kárfelvételre nem kerül sor, az idilli baleset és a javítás nem kerül nyilvántartásba sem a központi gépjármű információs rendszerben, sem a Mercedes saját nyilvántartásában nem lesz nyoma, így az autó jövőbeli értéke nem fog csorbulni. Tényleges törés nem történt, a lökhárító és a lámpa lett karcos, utóbbi több, mint valószínű, hogy cserés, a sárvédő első ránézésre nem sérült, semmi horpadás és a fényezés is érintetlen, az illesztést kell majd megigazítani. Természetesen akkor jó, ha a vége jó, de remélhetőleg ennyi. Az elvégzett munkára hivatalos számlát és garanciát kapunk. Lassan kezdek lehiggadni. Lesz végül egy futómű ellenőrzés és beállítás és remélhetőleg rövidesen csak egy rossz emlék marad az egész és a papírokon kívül semmi nyoma nem lesz ennek a “kalandnak”.
Természetesen ezen felül igyekszünk kiharcolni valami kompenzációt. -
Vasy09
őstag
Tud valaki valamit arról, hogy ismét lesz még állami támogatás az elektromos autókra ebben az évben?
Illetve ha valakinek lenne, vagy tud eladóba olyan Leaf-et (2018-tól), amire felvették a támogatást, és kérték a 0%-os hitelt (részletfizut), akkor dobjon legyen kedves egy privátot, mert épp vásárlás előtt állunk, és ha úgy van, átvenném a hitelt is!
Gamertag: Vasy09
-
aujjobba
addikt
Udv!
Melyik elektromos auto tipussal lehet megtenni egyszuszra ~280km-t harom gyerekkel plusz csomagokkal?
Esetleg ha nem egy szuszra, akkor amit publikus toltoallomason kb. felora alatt fel lehet annyira tolteni, hogy meglegyen az ut?
Budapest - Kisvarda tavot kell idonkent megtennunk.Nezegetem folyton ezeket, de vagy pici az auto, vagy csak 4 szemelyes valojaban, vagy nincs csomagter, vagy a hatotav gyenge, segitsetek mi lenne jo.
-
aujjobba
addikt
10millio alatt ha megúszom az nem baj
Na látom ebből a 312km hatótávolságú 8.5m, az viszont gondolom necces ha már öregszik az akku pakk.
Milyen gyorsan lehet ezeket tölteni?
Mármint ha például autópályán vagy közel ahhoz valahol fixen fel lehetne tölteni mondjuk egy félórás pihenő alatt, ez mennyire reális? -
biker
nagyúr
válasz aujjobba #576 üzenetére
1: nincs 8,5m autó, mert amikor volt, 2 óra alatt elfogyott mind, szóval ne gondolkozz ebben
2: nem fog öregedni annyit. ha 8év vagy 160.000km a garancia, szerinted 8 éven belül mennyire fog öregedni?
3: minden 50kW feletti EV képes a 280km-re autópályán is. a 64-es kona/niro autópályán 320km országúton 460-500km is lehet
4: villámtöltőn 20-80% közt általáben ezeket 50 perc kb tölteni.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Füleske
addikt
válasz aujjobba #576 üzenetére
Nem fogod ezt így 10 millió alatt megúszni szerintem. Egyrészt a WLTP hatótáv az kb. annyit tesz hogy 90 - el mész +20 fokban, klíma nélkül. A sebesség növelésével és hűtéssel de főleg télen fűtéssel csökken a hatótáv. 0-100 százalék töltést ne számolj, a töltési görbe és az akku kímélése miatt 20-80 százalékkal kalkulálj. A 64 - es Niro ráadásul kb. másfélszer gyorsabban tölthető mint a kis akkus. A kicsi akkus 11 millió csak volt másfél napig lehetőség pályázni állami támogatásra, akinek van támogatói okirata annak 8.5 millió. Az igényeidhez viszont nagy akkus kellene másrészt most nem lehet pályázni támogatásra. Az öregedés miatt a Kia esetében én nem aggódnék, ez nem Leaf, az akku hűtött-fűtött.
[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
Aham.
Vagy tartsam meg a benzines batárt is a hosszú utakra, a villanyt meg a hétköznapokra.
Vagy hagyjam a villany sztorit egyelőre, az évi 6-10ezer km-en nem is biztos hogy megéri.
Nem tudom mi lenne a jobb.
Az tuti hogy 3-4 év múlva a batár cserés lesz, most 13 éves. -
biker
nagyúr
válasz aujjobba #578 üzenetére
"Tehát ha jól értem egy ilyen 280km távon valahol útközben meg kellene állni 30-50 percre tölteni, ha <50 kW lenne a kiszemelt."
Már miét kellene???
280km-re eljutsz egy kávézással összekötött 10perces megállással, és majd a célállomáson feltölt addig amíg dolgod van.
Miért kellene 280km-re 50percig tölteni útközben, ha az a töltés elég 400+km-re összesen így?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
veterán
válasz aujjobba #580 üzenetére
Sokat törpölök én is a kérdésen; évi 22-25 ezer km-t megyek; 2 jellemző felhasználási mintával: hétköznap 2x9 km budapesti belvárosi ingázás; hétvégén vagy minden 2. hétvégén 2x 190-230 km főleg autópályán, haladósan.
Momentán Volvo V60 PHEV-em van. Városban áldás a villany, csak azt használom, egy töltéssel 30-35 km-t biztosan tud, óvatosan hajtva 40-et. Autópályán a 160 környékét célzom, ha alulról, úgy 6 litert kér, ha sietek (180), akkor 7-7,5 litert. 230 km-t tempósan max. egy nagyobb akkus Tesla tud. Nem fogok 110-zel autópályázni.Három választás maradt ilyen felhasználásra:
- egy erősebb, autópályára alkalmas benzines / dízel, plusz mellé egy kicsi elektromos a városba;
- Tesla Model3 long range / performance 18-20 millióért
- egy jó PHEV - jelenleg itt tartok.Neked 3 gyerekkel - szvsz - a Passat GTE kombi a legjobb választás.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Miért nem akarsz 110-el pályázni? Nem az a lényege az ilyen autóknak hogy kisebb legyen a CO lábnyoma? Fél órával korábban indulsz és máris nem lesz gond a 110 km/óra a pályán. Szerintem.
Ha megtehetném hogy ilyen autóm legyen akkor ha csak ennyin múlna akkor hátradőlnék és engedném a távtartó tempomat előnyeit.
De se pénz nincs ilyenre se tölteni nem tudnám panel 8. emeletéről.⭐ Stella
-
Füleske
addikt
Nem is gondoltam hogy van Corollából plug-in. Nem tudom hogy jött képbe nálad a plug-in. 10 millióig kellene neki autó, egy plug-in Prius 13,6 - ról indul, míg egy kombi Corolla 8 - ról. Tehát elég jól felszereltet kapna 10 - ért. 15 millió körül meg már nem egy jól felszerelt bármilyen plug-in - t vennék hanem egy jól felszerelt Kia E-Niro 64 kWh - t.
-
neo81
senior tag
Sziasztok!
Szerintetek ez az elektromos robogó bírja a kb. 4-5%-os 20-30m hosszú emelkedőket?: [link]
Köszi!
-
biker
nagyúr
A konával évi 30.000km símán megvan, nem egyszer napi 5-600km-ekkel, és sosem átok a töltési idő.
Bp-szeged oda vissza megvan töltés nélkül max 120 limiterrel. de általában 130 tempomattal megyek, így kb 20km híja van, ezt egy röpke kávészünet alatti töltés megoldja bőven. Ilyenkor még marad is 30-40km mire hazaérünk.
hosszabb útra előre gondolva szoktunk menni, hol állunk meg kávézni, én a derekam miatt eleve 1-1,5 óránként megállok mozogni, ez összekötve töltéssel 10perc alatt belemegy +70-80km hatótáv, két ilyen szünettel +160km az indulási 330-400km-hez (wltp 480km) ami már 500-550km, és ha egy ebéd szünetben is töltő közelében állunk meg, akkor még haza is 50% felett érünk.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
veterán
válasz radi8tor #588 üzenetére
Én szeretek vezetni (= nem sávtartózni, nem tempomatozni).
Bő 25 éve rendszeresen autópályázok, régebben gyorsabban mentem, maradok már ilyen oldschool "gyorshajtó". Városba villany kell. 👍CO2 = Főleg Paksról és napelemről töltöm az áramot. Autópályán pöcsölve is 5 litert kér, normálisan pedig 6 és 7,5 között (mint írtam).
(#590) Füleske : Kicsit használt GTE-re gondolok, kb. 8-10 M között. Ma még szvsz egy PHEV élhetőbb a full elektromosnál.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Ok, csak akkor ne egy 3 éves autó árát hasonlítsuk egy újhoz. Szerintem egy sima hibrid élhetőbb (és mindig is az lesz) egy PHEV - nél, ha ez a szempont. Nem kell otthon töltési lehetőség tehát bárhova jó (társasház), 30-40 km feletti távokra a PHEV is mindenképp benzint/gázolajat használ, nem kell figyelned semennyire a töltöttséget, nem kell tervezned semmit. Ehhez képest a PHEV egy kínszenvedés, plusz 3-5 millióért. ( új autónál levő árkülönbség)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nézd a használt (és hosszabb távra is használható) elektromos árát a használt PHEV árához, ott nem lesz 2,5 M Ft támogatás. Foscsi 28 kWh-s Ioniq 3 évesen 6,5 M-tól indul.
Aki nem tud otthon vagy munkahelyen tölteni, annak valóban nem éri meg a PHEV, egyetértünk.
A PHEV-et sem kötelező tölteni, de akkor valóban felesleges azt venni. Kell egy erős benzines / dízel, feltéve ha autópályázni szeretne az illető.Ha a város a fő felhasználási terület, úgy sima hibrid (vagy villany). Pipa. Autópályán viszont bevérzik a szeme egy sima szívóbenzines (Atkinson) hibridnek. A PHEV-ekbe jellemzően erős belsőégésű motort tesznek, akár előzni is tudsz velük kényelmesen. (a Volvo V60 PHEV 230-at tud gyárilag, a GTE is 225 körül, szóval van bennük autópályás tartalék)
Persze, kiknek a pap, kinek a papné. Én besírnék egy Priustól.
-
Strezi
őstag
válasz aujjobba #580 üzenetére
Én másfél éve vettem használt ModelS-t, most 12-13 misi között vannak hasonlók.
Nagyon elégedett vagyok vele, három gyerekkel, sok csomaggal kényelmesen utaztam már vele 700 - 1100km távokat is. Mimdennapokra is tökéletes, csak a szük parkolóhelyeket kell kerülni, és akkor nem lesz gond.
Heti egyszer töltöm, ingyenes töltőkön (önkormányzati AC oszlopok, vagy Aldi EON). Csak hosszú útra indulva töltöm otthon, így majdnem teljes benzinköltséget, súlyadót, cégautóadót nullázom. Havi 100 000Ft feletti megtakarítás....
Tesla töltőhálózaton ingyenes és gyors a töltés, így mind az itthoni mind a külföldi utazás költség és probléma mentes.Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
aujjobba
addikt
Nem szeretnék hibridet, mert egyrészt bonyolult már csak abból adódóan, hogy továbbra is kell benzinmotor, plusz az elektromos hajtás.
Ha már villany, akkor full villany.
Másrészt amennyit én megyek évente (10ezer km kb) ott nem térül meg soha a különbség egy jó dízel meg egy hibrid között, szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ford topik
- PC Game Pass
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Xbox Series X|S
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Külső 2,5'' mobil rack-ek topikja
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen