- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
ma Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tiédetis
senior tag
Kicsi unokám (9 hónapos) most tanul "olvasni" és ez volt neki a belépőszint. Én kb. 74-ben olvastam már. Igaz akkor még oroszul.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
dabgergo
őstag
Azt számoltam, hogy a jelenlegi dízel helyett elektromos autót használnék a havi kb 1000km-re, akkor évi 4-500ezer forintot spórolnék. Ez idáig ok.
A kérdés az hogy ha használtan veszek egy zoet vagy régi leaf-et 4-5M-ért, akkor annak az értéke vajon h alakul.
5 éves távra számolva total cost of ownershipben h néz ki a történet ha otthonról töltöm mindig?Üzemanyagon 5 év alatt mondjuk spórolnék 2,5M-et, talán szerviz költségen is valamennyit a jelenlegi 10+ éves dizelhez képest, az autó értéke meg nem tom h alakulna.
-
joghurt
addikt
válasz dabgergo #6004 üzenetére
Értem én a késztetésed, de szerintem felejtsd el a megtérülés-számítást!
Sem az energiaárak változását nem látta senki előre (ilyen drasztikus mértékben), sem a használautó-piac megbuzulását.
És akkor szándékosan nem mennék bele mélyebben az itthoni áramárak alakításának kérdéseibe.
A tej élet, erő, egészség.
-
Bandit21
addikt
válasz dabgergo #6004 üzenetére
Azért attól sok függ hogy a havi 1000 hol megy el. Milyen eloszlás város országút pálya stb.
És van e néha hosszabb út és arra kell e másik verda.
Mert azért egy 4-5 M Leaf 1 el egy Debrecen - Sopron úton lehet 2- 3x állsz meg majd 1 órát tölteni.Egy 4-5 M Leaf 10 éves 5 év múlva valószínűleg az akkuban lévő LI fog érni valamit.
Nem tudom most milyen dízeled van de ha 10+ éves akkor az 5 év múlva valószínűleg nem lesz olyan kapos.
A szerviz költséget is bele lehet venni.
Alapvetően ha otthon tudod tölteni akkor - energia ár ide oda ranghat - de amíg nincs III vh addig sokkal jobban meg fogja érni.
Ha jellemzően városban mész (itt most 10 éves 24 es Leaf ről van szó) akkor megéri valószínűleg váltani.Ezt nézd meg esetleg. A szerviz rész lehet csak egyedi de elég meggyőző.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
dabgergo
őstag
Köszi a válaszokat.
90%-ban városban van használva, vagy agglomeráció pár km-es sutpályás szakaszokkal. Ezen kívül nem lenne rossz ha a Bp-Csákvár távot azért tudná, ennek legalább fele pálya, összesen sztem 60km.Világos h sok a változó és e miatt nem lehet biztosat kalkulálni. Azon morfondirozok többek között h érdemes e gyűjteni még 3-4M forintot és venni egy 40-es újabb Leaf-et ami sokkal jobban is néz ki és talán értékállóbb...
Dizelt legszívesebben eladnám, teljes igazság h 95%-ban olyan kis távokat megyünk (max 15km egy irányba) amihez a legnagyobb elektoronos autó is akár elég lenne ha csak a hatótáv lenne a szempont. De nyilván néha Balaton stb jó lenne de a miatt egyáltalán nem biztos h megéri mondjuk plusz 5M-t kiadni. Az is lehet h a dizelt megtartjuk az évi egy két nagyobb útra és egy olcsóbb elektromost használunk az év többi részében. Ez a régi dízel amúgy is max 700ezret ér.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz dabgergo #6007 üzenetére
15km szakaszokon dízellel nem a fogyasztáson fogsz spórolni, ha elektromosra váltasz, hanem a hamarosan jelentkező horrorisztikus szervizdíjakon, a lerakódások miatt. meg hogy kvázi sosem üzemmeleg az a motor
Ár alakulás? ki tudja, mikor a lízinget kezdtük, azzal számoltak, 5 év múlva 30%-ot ér az autó, most 4 év telt el, és minimum annyiért lehetne eladni mint amennyiért vettük
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Bandit21
addikt
válasz dabgergo #6007 üzenetére
A 60 km út ha van rajta pálya akkor télen lehet már sok lesz oda vissza egy 10+ éves, 24-es autónak. Persze ha ott vagy legalabb 2 órát és addig fel tudod dugni ott is akár 230-ra, akkor bele megy 4-5kw amivel hazaérsz.
Ez persze csak nagyon hidegben, palyan sietős módban igaz ami évente majd max 2x fordul elő, és ha tudod előre akkor semmi gond.
Egyébként erre a 15 km jellemzően városi használatra abszolút megéri szerintem váltani, ha tudsz otthon tölteni, főleg dízelrol. Mert az ilyen távon sose melegszik meg, nem tesz jót neki.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
axioma
veterán
válasz dabgergo #6007 üzenetére
Es lefele skalazas nem jon be? Trio a 15km-es utakra, ha mar ugyis marad a dizel, es a 2x60-at is atrakod dizeles tavra. Persze attol fugg, milyen a 15/60 utak km-es ara'nya.
Amugy meg phev lehet me'g 2in1, akkor a dizel akar mehetne is. Persze nem minden phev tudja a telen min 2x15-t, de egyreszt nem tragedia, masreszt az also arszegmensben is van amelyik igen (ferjem 2x24km 2013-as Ampera, telen nagyon kopp-os, nyaron lazan megy bele +10km, es ha elfogy akkor se tragedia, jon a benzinmotor). A 2x60km igy me'g toltes nelkul is kb. felereszt arambol menne.[ Szerkesztve ]
-
dabgergo
őstag
60km után mindig tudnék tölteni, mert nyaraló célállomás, oda hosszabb időre megyünk, szal elég ha télen pályán egy irányba tud 60at.
Néztem plugin hibrideket de 5-6M alatt nem igazán találtam használhatót.
Triót is néztem de 2 gyerekhez már nem akarom inkább, bár tény h amúgy hétköznapokra akár szbid elég lehetne. Lehetséges hogy ki kéne próbálnom egyet és megteszene.
Amperakra ránézek még.
-
axioma
veterán
válasz dabgergo #6013 üzenetére
Nem isofix-es ulest igenylo gyerekekkel is jo az ION is (sot: az Ampera az valoban 4 szemelyes, mert kozepen ott az elvalaszto, ellenben az ionban volt hogy plusz baratno is beult... sot, nagyon meglepo, de a hatso ules lehajtasaval kimondottan szuper szallitasra: 85x56 alapteruletu szekreny csak a magassagabol hatrafele logott ki... amperara csak tetocsomagtarton tudtuk ugyanazt felrakni.
Mondjuk telen palyaval egyutt a 60-at ha kell tudja, szerintem akkor kimondottan Mitsubishi kellene, annak egy kicsivel tobb az akkuja, mint a franciara atemblemazottaknak.
Kiprobalast fel tudok ajanlani, volt mar ra pelda, helyszin/ido kerdese, irj privatot.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz dabgergo #6013 üzenetére
7M körül már kapni Ioniq-ot is. Leaf-hez képest minden szempontból jobb, temperált az akku, nagyobb hatótáv (180-240km, időjárástól, felhasználástól függően), nagyon jó fogyasztás. A kettes Leaf helyett inkább azt vedd, vagy BMW i3.
Az Ampera is nagyon jó, barátomnak is van. Annak ellenére, hogy nem egy mai konstrukció, nagyon jól megcsinálták, tisztán elektromosan is elmegy 70-90km-t, ami nagyon nem rossz! Esetleg még az Amperával műszakilag kvázi megegyező Chevrolet Volt-ra nézz rá. Ugyanazt tudja, csak kicsit más az orra. Annyi, hogy ezek is már 8-10 évesek.
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
válasz dabgergo #6016 üzenetére
A trio (ion) 4 szemelyes az auto me'g ha be is fer hatul 3 nem tul nagy ember... es a kicsi elektromosok kozul kb. a Zoe az elso ami 5 szemelyes [papiron, azt nem tudom hogy valosagban mennyire, foleg gyerekulessel], ill. akkor az ampera helyett a vele egy kategoria Outlander-t nezd, DE annak viszont az elektromos hatotavja inkabb 35-40 korul van tudtommal. Viszont nagy batar, az tuti mindenre is eleg egyszerre (kiveve belvarosban szuk helyen parkolni...)
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Noukoum #6017 üzenetére
Ezek össze-vissza írnak mindent. Ebben a cikkben azt írja, hogy a Leaf jobban pakolható, míg az alatta lévő másik cikkben ezt írják:
"Az IONIQ nyúlánkabb formája miatt több hely jut a csomagoknak, a hivatalos mérés szerint 20 liter a különbség. Az pont egy jól megpakolt bevásárlószatyor. Viszont a csomagtér alakja és pakolhatósága szerintem sokkal többet számít, mint az a néhány liter. Ebből a szempontból is az IONIQ lehet a jobb választás, mert a hatalmas hátsó szélvédő is felnyílik a csomagtérajtóval együtt. A pakkokat szinte felülről ejthetjük a nagy üregbe, mintha egy asztalra pakolnánk."
Eleve a Leaf csomagtere kisebb, tehát nem teljesen értettem a pakolási problémázást az általad linkelt cikkben. Nekem még eddig nem okoztt problémát a csomagszállítás az Ioniq-ban, pedig van 4 gyerekem (ok. ebből egy már felnőtt, a másik hármat pedig nem egyeszerre teszem be a kocsiba, arra van egy egyterű).
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Vesa
veterán
válasz dabgergo #6020 üzenetére
Engem pont ebben a topikban beszéltek le a kettes Leaf-ről. Aztán persze még utánaolvastam, néztem teszteket, és végül az Ioniq-ot vettem meg. Leaf sem rossz autó, de engem a temperálatlan akku önmagában meggyőzött arról, hogy ne azt vegyem. Evégre, ez az EV-k lelke.
A tudomány a valóság költészete!
-
Noukoum
veterán
Ezt nem igazán értem hiszen a leaf csomagtere nem csak papíron nagyobb, hanem a gyakorlatban is jobban pakolható.
Persze megnéztem azt a cikket amire gondoltál, de az egyértelműen el van írva (A hibrid ioniq csomagtér méretét tüntették fel, nem a tisztán elektromosét).
dabgergo: nekem is ez a véleményem, csak nem akartalak befolyásolni. Második autónak városi jellegű felhasználásra inkább azt javasolnám, amennyiben az otthoni töltés megoldható.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Tiédetis
senior tag
Kollégám most cserélte le Leaf 2-s autóját egy Ioniq-ra. Előtte nagyon dícsérte. Most kérdeztem, azt mondta, nem is érti mi tetszett neki benne. Ég és föld a különbség. Gyerekek is jobban szeretik. Kevesebet is fogyaszt neki.
Végülis mindenki azt veszi, amit akar, tetszik neki.
Nekem eleve kiesett anno a képből a nissanA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
dabgergo
őstag
válasz Tiédetis #6023 üzenetére
Mindenről megyőzhető vagyok, egyelőre a nézelödés, ismerkedés fázisában vagyok, jobban utána nézek a leaf VS ioniq témának.
Mondjuk a 7-8-9 milliós árhoz még várnom kell, az egy másik forgatókönyv mint mondjuk egy szakadt leaf 1, de TCO-ban nem biztos h mondjuk az ioniq jön ki rosszabbul. -
Tiédetis
senior tag
válasz dabgergo #6024 üzenetére
Én nem szeretnélek meggyőzni semmiről
Elsőre nagyon ellenszenves volt a SOUL, de már nagyon megszerettük, szeretjük ezt a magasabb üléshelyzetet, tágas teret.
Ki kell próbálni őket. Előtte zoe is benne volt a kalapban, kipróbáltam és elvetettem.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
válasz dabgergo #6024 üzenetére
Ahogy az előttem szóló kiválóan írta, ki kell próbálni mindet és azt vedd meg, ami neked megfelel! Ebben az árszegmensben túl nagy kínálat egyébként sincs, főleg, ha az egészen kisautókat elveted a méretük miatt. Max. 3-4 típus jöhet szóba.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
dabgergo
őstag
Köszi, igen, ez lesz szerintem, rokonságban találtam is egy leaf -et.
-
almafa42
aktív tag
Van bármi akadálya a Németországban vásárolt wallbox itthoni telepítésének/használatának?
-
Tiédetis
senior tag
-
Bandit21
addikt
válasz dabgergo #6031 üzenetére
A Zoe egyedi mert fel tud venni AC 22 kw is. Ez egyébként ha otthon estékent töltve használod "fölösleges".
Mert mindegy hogy 10 kor be dugva kész van már hajnal 2-re vagy 4 vagy 6-ra. A lényeg hogy reggel amikor bele ülsz kész legyen
Nyilván jó ha kiderül délelőtt hogy menni kell délután valahova akkor egy leaf el mehetsz DC vadászatra (mert AC otthon 3.6 fog tölteni csak Neked) míg a Zoe be dugod és ha tudsz otthon 22 kw tölteni akkor két óra alatt 0-100 kész (ok nem de közel)Viszont a 22 kw az már nem semmi vissza osztva 22.000/230 al majd 100 jön ki tehát kell neki 96/3 összesen 32 A per fázis.
És akkor semmit sem fogyasztott a ház, ahhoz hogy biztonságban legyen ellátva a többi fogyasztó kell legalább +10 A/ fázis. Kell hozzá 3x45 A legalább.
Ami elég sok pénz.De semmi gond mert attól még hogy tud tölteni 22 kw attól még simán vehetsz egy állítható teljesítményű 3f töltöt és mehet bele akar 6A/f-el 4.2 kw is még akkor is tele lesz reggelre ha 0 dugod este és a 3*16 ből meg mindig marad 10 A/f.
Majd jön biker és tisztába teszi ha kérded. Egy ipari dugalj szerintem csak úgy nem jó a 22kw hoz. Nem tudom milyen evse jár a Zoe hoz de nem hinném hogy tud 10+ kw csak úgy box nélkül.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
dabgergo
őstag
Köszi szépen, nagyjából értem
Ha jelenleg 3*32A van, akkor ez jó kiindulási alap, csak az nem teljesen tiszta h a wallbox pontosan miben ad többet, miként éri meg a +200k költséget. -
Bandit21
addikt
válasz dabgergo #6036 üzenetére
Nem értek hozzá, de attól még hogy van a házban,3*32 attól azt még nem tudod bárhol le venni csak úgy, akkor se ha van egy 3f dugalj.
Kell egy külön leágazással a töltoig kiépített 5*6 kábel és egy box ami az autóval össze hozza hogy állandó legyen a kakaó. Csak úgy be dugni nem lehet szerintem a 3f re a passzív kábelt. Rá engedi az egészet ami aztán ingadozik ahogy bekapcsol a klíma, sütő hűtőszekrény stb. Az ugy nem jó.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
biker
nagyúr
válasz dabgergo #6031 üzenetére
csak dugalj akkor elég, ha 3f mobil töltőt veszel, pl 11kw vagy 22kw kivitelben
az 150e+ áfa, egy fali töltő meg 210+ áfa pl [link] szóval 40e felárért kapsz terhelés megosztót, mobil appot, korrekt kinézetet, stbElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Bandit21
addikt
Jó hogy jössz mert féltem hogy félre viszem.
Amúgy technikailag ha van egy 3f dugalj egy külön 3f kábel végén és az bele van dugva egy passzív kábellel egy autóba akkor mi történik? Mit csinál a mobil töltő/wallbox konyha nyelven?regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
biker
nagyúr
válasz Bandit21 #6039 üzenetére
Semmi nem fog történni. A töltő “jele” alapján fog a kocsiban bekapcsolni a fedélzeti töltő. Anélkül hibá adsz neki áramot
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
biker
nagyúr
válasz Bandit21 #6041 üzenetére
nem fog elindulni a töltés semmilyen amperrel, mert nincs jel. annyi.
Level1 töltést (komm nélküli) elvileg csak 120V 8A-el tudott az amerikai szabvány, EU-ban Level2 és Level3 van, amihez már kell a kommunikációElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Semin
senior tag
A villanyautósokan lettem figyelmes Szöcske kálváriájára. [link]
Ettől azért profibbnak gondoltam a Tesla-t, a kiolvasható kb. minden korában ez annyira lehangolóRemélem a Teslavarázsló tud segíteni.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
" a kiolvasható kb. minden korában ez annyira lehangoló"
Ok is csak vizzel foznek. Hibanaplot kiolvasni mindenki ki tud.
De ez nem helyettesiti a szakertelmet meg a diagnosztikai tudast. Az meg lathatoan nincs meg Becsben.
A masik lehetoseg az hogy egyszeruen nem akarjak megcsinalni, tudjak ok hogy mi baja van, de ki akarjak valahogy huzni a garancia vegeig, mert nem akarnak egy ilyen idos autoba ennyi penzt belelocsolni. A feltengelyhez nem kell semmifele diagnosztika, raadasul az X-en az tipushiba, megis ugy tesznek mintha nem tudnak.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #6044 üzenetére
Szerintem rohadtul nem akarnak egy magyar ügyfél problémáival foglalkozni.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Igen, valószínűleg ez is benne van. Pontosan tudják hogy igazából úgysem tud tenni semmit. Az osztrák fogyasztóvédelem valószínűleg nem illetékes, mert magyar rendszámú autó amit sanszosan nem is Ausztriában adtak el, a magyar meg pláne nem.
Én eleve nem vittem volna Bécsbe, bár értem az érveket hogy miért tette mégis. (Ott szerelték korábban és emiatt arra elvileg garanciát kéne vállalni. Arra is)Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
Horror! Persze a legtöbb márkaszerviz az, miért pont a Tesla lenne kivétel? Ehhez képest nekem fényűzően csodás szervizelésben volt részem az Ioniq-al. Pedig a magyar márkaszervizekről mindent el lehet mondani csak azt nem, hogy korrektek. Bár a Duna-Autó nevű förmedvény pont ilyen tré volt, kb. ugyanez, annyi különbséggel, hogy nem tartották ott a kocsit 3 hétig.
Nem ératana kezdeni valamit ezzel az egésszel, mert a márkaszervizek gyakorlatilag azt csinálnak amit akarnak, az ügyfélnek túl sok opciója nem marad, ha átverik.A tudomány a valóság költészete!
-
stickrs
senior tag
Osztrákéval se...amit venni akartam LR model 3-ban pont átvétel előtti napon ment el a fűtés, állítólag egy szenzor csere, azóta is cserélik, ott áll az autó lassan 2 hete... semmi konkrét info arrol hogy mikor lehet elhozni.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- EA Sports WRC '23
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Ukrajnai háború
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen