- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mobil flották
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
-
Kicsit később indul a The Rogue Prince of Persia korai hozzáférése
gp A pontos dátumot a következő hétfői napon jelentik meg a készítők.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #9000 üzenetére
De, de, a Tesla haterek nagy álma valósult meg. Tessék rohanni tölteni.
-
stickrs
senior tag
Szeged? Hol van 100+kw-s 300 méteren belül? És ugye az alapàra annyi mint az 50es mobiliti.. èn csak nővéremék miatt örülök, mert igy nem kell az 50esen szívniuk ha àtutaznak Mo-n. Az M0-hoz közeliek pl átutazóknak tökéletes helyen vannak.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
biker
nagyúr
válasz stickrs #9002 üzenetére
Ki mondta hogy 100kW+? A kérdés ez volt "ahol más nincs" most már hegyezzük ki 100kW feletti piros színt tartalmaző töltőkre?
van más töltő? van.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
stickrs
senior tag
Lassan az az alatti "nincs" kategória, de legyen min 75-ös. Ki töltene 50esen ha van rendes is? Ha 60kwh-t akarsz beletölteni, akkor mekkora az időveszteség egy ioniq 5-6, e-tron, stb-n ami rendesen tölt? Én pl szűrésnél alapból kilövöm a 100 alattiakat, és hidd el nem én vagyok az egyedüli.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
biker
nagyúr
válasz stickrs #9004 üzenetére
Bocs, de a “mekkora teljesítménnyel szeretnék tölteni” és a “mit választhatok” az rohadtul nem egyezik
Ma magyarországon a dc töltők 85%-a 50-es, a maradék fele 75-ös, másik fele 100+
Nagyon nem reális cél egy 100-as töltő kereséseElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cinemazealot
addikt
Működött.
Szigetüzemű EV töltés aggregátorról
Amikor üresjáratban rádugtam az EVSE-t az aggregátorra, jelzett a piros LED, hogy nem érzékeli a földet. Nyilván, gondolom, az aggregátor (ahogy feltehetően egy UPS se) nincs nullázva. Ettől én még rápróbáltam. A 3,5 kW-osnak hirdetett (bérelt) generátor, 10 A-re limitált EVSE-vel végül ~1,4 kW-tal töltötte a kis iont a jeges emelkedőn 0...5 °C környéki hőmérsékleten. Bő 2 órával később végül egy összkerekes SUV vontatóköteles rásegítésével saját lábamon szabadultam.
Disclaimer: én voltam a f@$z, amiért nem figyeltem az időjárásjelentést (szerda esti intenzív havazás) és alacsony töltöttség mellett csak azért is nekimentem a behavazott emelkedőnek. Száraz úton simán hazajutottam volna, így viszont a többszöri visszacsúszás az utolsó rubrikáimat is elszívták. Viszont a tanulság az, hogy még ezt is túl lehet élni EV-vel.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #9007 üzenetére
Wow, nem gondoltam h ennyire aktualis volt a kerdesed, gratula h megoldottad!
-
ratkaics
senior tag
válasz cinemazealot #9010 üzenetére
Nem tudom, hogy merre volt ez az eset, de pl én tudtam volna villanyt adni az autómból is, ha oda tudtam volna érni viszonylag nagy akku töltöttséggel...
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
ratkaics
senior tag
Van köztünk olyan, aki Tesla SUC-ot használ és el tudja számolni a töltést cégnél? Mert én nem találtam meg az app-ban, hogy hol lehet beállítani céges vásárlót.
Hogy megy ez Tesláéknál?Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
Balázzs
senior tag
-
gorbep
senior tag
válasz Balázzs #9013 üzenetére
Nem-Teslák is tölthetnek a magyar Superchargereken - YouTube
197 Ft... és havonta lemondható...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cinemazealot
addikt
válasz ratkaics #9011 üzenetére
Köszi, gondoltam erre az eshetőségre is, de két dolog miatt nem ebben az irányban indultam:
1. A környéken nem ismerek olyat, akinek lenne ilyen V2V/V2X autója. Túl sűrűn nem olvastam itt ÉNy-Pest megye (10-es, 102-es út) környékéről.
2. Meredek csúszós emelkedőre senkit nem akartam odahívni, aki nem egy összkerekes járgánnyal van. -
llacee
őstag
Sziasztok!
Kizárólag városi használatra, munkába járás Pest--Buda és két gyerek hurcolásra keresek megfelelő elektromos autót az asszonynak. Kb 3év és max 20eKm a cél.
Renault Zoe, ami menet teljesítményre és méretre is szimpatikus.
Bmw i3 sajnos nem jön szóba a hátsó "ajtók" miatt, Leaf meg a méret és ár miatt esik ki.Mi a vélemény a Zoe-ról? Soha nem volt még francia autóm
-
-
Kroni1
veterán
Nem észt osztani akarok, mert nincs saját tapasztalatom, de én is pont most kezdtem utánajárni, mert szintén Leaf és ZOE közül szerettem volna választani, egy második autót városba. Ez az amiket eddig megtudtam:
A Zoe esetében mindenképp 3 fázis érdemes az otthoni töltéshez, az egy fázisról csak nagy veszteséggel tölthető. Egyébként ez is ajánlott tipus, de emiatt esett ki nálam, mert nálunk a hálózatfejlesztés nagyon sokba fájna, a Leaf pedig nagyon jól tölthető egy fázisról.
Az ismerőseim közt van pár Leaf, és mindenki imádja. Persze az újabb gen2 30-40-62kW-os akksik állítólag minőségben nagy szórással készülnek, a 24kw-os verzió a legkiszámíthatóbb, igaz ez a legkisebb hatótávú is egyben. Én ebből szeretnék kifogni egy jó darabot. Mivel a legnagyobb példányszámban eladott kocsi európában alkatrész van hozzá, ha cellazárlatos lenne akkor a javítása állítólag nagyon olcsón megoldható. Ha később új életet adna neki az ember akkor a teljes akkupakk csere is jóval olcsóbban kivitelezhető, mint más tipusokban.
Méretben nincs nagy különbség a gen2 Leaf és Zoe közt, bár az új Leaf lehet nagyobb, azt nem tudom, annyi pénzt én nem szánok második kocsira amennyibe ezek a fiatalabbak kerülnek.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
"a 24kw-os 2013 és 2017 közti verzió a legkiszámíthatóbb"
Igen, a legkiszámíthatóbban rossz nem kell találgatni, jó vagy sem, mind rossz már, vagy karácsonyra rossz lesz.
"Méretben nincs nagy különbség a gen2 Leaf és Zoe közt," >> majd belinkeled a képet, ahol 40cm-el hosszabb a leaf, értem.
ülj bele egy zoéba meg egy leafbe, tényleg. Ebben a sorrendben, és nem fogod érteni a leafben, hogy ülhettél bele a zoéba egyáltalán.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Kroni1
veterán
Ezt pont arra alapozva írtam amit veled is beszéltem. Egyébként ne mondd már, h mind rossz, nyilván nem 90%-osak de városba még teljesen jók lehetnek ezek elég sokáig, legalábbis nekem ilyenek vannak az ismerőseim körében, napi használatban. Bízom benne h karácsonyra nem lesz rossz mindegyik..
"40cm-el hosszabb a leaf." Igen 36cm-el hosszabb, de pont azért raktam be a képet is, hogy látható legyen. Dimenziókban nekem ez kb. egykutya, átlagos kocsibeállóba mindkettő be kell hogy férjen sztem. (bár lehet azért gondolom így mert a Grand Espace-ünkből indulok ki..)
Úgy érted, hogy a Zoe belül ennyire kicsi? Leaf-ben ültem csak eddig, az nekem tágas, kifejezetten nagynak tűnik. Corsa-Meriva után tökéletes a beltér mérete.
[ Szerkesztve ]
-
-
biker
nagyúr
Városba ok, legtöbb elmegy mégy 140-160km-t
És ha így nézzünk, legtöbbje ugyanolyan jóA zoé kicsi, egy kis clio/corsa méretü autó. 175cm/75kg embereknek családi egyterű
A meriva kicsit nagyobb belül mint a corsa/clio/zoé mert nincs olyan szögben kerekítve mindenhol. Csaloka pufóka, nekem a meriva kényelmes is volt annoElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Kroni1
veterán
A 3x25A az tökéletes, főleg hogy napelemetek is van! Én nemsokára rakok fel magamnak még 8 panelt a meglévők mellé, annyira lementek a panel árak, hogy brutális.
Ha méretben is megfelel a Zoe akkor nincs kérdés. Akksi szempontból az Ionic-ot szokták dícsérni, de az méretben megintcsak hosszabb és szélesebb is, ha ez kizáró ok tud lenni nálatok.
[ Szerkesztve ]
-
llacee
őstag
Kicsit félek a renaulttól, a szetereotipiák miatt: francia akkor rossz a megbízhatósága...
Ill mennyire igaz az, hogy utána kell a szakszervízben kérdezni az akksinak, hogy sajátja-e vagy nem.
Most is látok a hahun, ami szimpi, de a kereskedés az akksiról semmit nem ir.Jelenleg egy Yaris 1.33 benzinest használunk, méretben ez megfelel, kb. ahogy nézem ugyan akkorák a zoe-val.
Tegnap felfedeztem az eCorsat, de ez drágább sajnos, erről még olvasgatok.
2. autóként lesz használva a családi és szállítós feladatokra van egy octavia.
-
Kroni1
veterán
Szerintem elektromos autón nem tud annyi minden tönkremenni mint belső égésűn, ha a motor nem rosszul van megtervezve akkor akksi a kérdéses leginkább, ahogy te is írtad. Olvass utána mindenképpen!
Nekem az automata 2.0dci Espace eddig közel 300e km-el teljesen jól muzsikál, imádjuk. Szerintem a franciák kényelmes autók általánosságban, és ha kell valamit venni, akkor kb. minden feleannyi hozzá mint pl. egy VW-hez.
-
FIREBLADE78
addikt
Februártól támogatás on. Remélem összejön. Cooper se éppen meghaladja a nettó 14 misit. És pont kevesebb,mint a következő nettó 20 misis lépcső igazából még mindig nem tudom milyen kocsi kéne amit anyám is eltud vezetni és ne kelljen szégyenkezni ha beleülök. Illetve ne haljon be 300 km alatt pályán se. Tesla lenne a frankó,de muter "sebességbe" sem tudná rakni
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Kroni1
veterán
válasz FIREBLADE78 #9030 üzenetére
Anélkül is drágulás lesz várható sztem..
-
WiZARD
addikt
válasz FIREBLADE78 #9031 üzenetére
Azért ezzel a csak vásárlás/zárt végű lízing feltétellel máris feleződik a valós megtakarítás.
Áfa visszaigénylés bukó, az meg egy nettó 14 millás autónál 50%-al számolva is 1,9 millió.
A 3,6 milliós támogatás máris csak 1,7. Persze az se kevés.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
WiZARD
addikt
válasz Ezekiell #9034 üzenetére
persze, ha meg vásárlás van akkor ott az alternatív költség, a kamat cégben leköltségelhető, útnyilvántartással a visszaigényelhető áfa akár 100% is lehet, stb.
szóval nem ennyire egyszerű és nem véletlen jellemző céges autóbeszerzésnél a lízing, tartósbérlet, stb.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Ezekiell
veterán
Hogyne, persze. Csak azt mondom, hogy a jelen kamatkornyezetben a nyilt vegu lizing nem akkora anyagu elony, mint pár eve vokt. Persze meg mindig jó, de matekozni kell.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Füleske
addikt
válasz FIREBLADE78 #9031 üzenetére
300 km pályához télen kell 600 km WLTP. Persze mehetsz 80-90 - nel is.
-
-
WiZARD
addikt
válasz Füleske #9041 üzenetére
jah, csak kéne ilyen átváltó a wltp-hez az átlagusernek
téli autópálya hatótáv = WLTP/2
nyári autópálya hatótáv = WLTP/1,5
20 fokban tojáshéjjal országút = WLTPstb
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
madgie
titán
Árnyalnám annyival a helyzetet, hogy a Zoeban is elfér a megfordított gyerekülés hátul, nálunk pici még a kisebbik, így hátul ül az anyjával, a nagyobbik lurkó meg végtelenül élvezi, hogy elől ülhet velem, ehhez meg ugye nem árt, ha az anyósülésben is van isofix.
Tudom, majd ha felnőnek, biztos más lesz, de az legyen a jövő baja... most ez így teljesen jó, hátul is elférünk (hozzáteszem kicsik vagyunk, 170 fölé senki nem nőtt).
Az is tiszta, hogy a Leaf nagyobb, de ha a feleség szava számít valamit, kérdezze őt is meg, nálunk a "béka" Leaf megtekintése kimerült annyiban, hogy felhúzott szemöldökkel megkérdezte az asszony tőlem, hogy ugye ezt nem gondolod komolyan? -
biker
nagyúr
Mondtad volna neki, hogy szemből a két lámpa pont olyan, amilyen kigúvadt szemmel néz amikor hátra tolatva párhuzamosan kell parkolni
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Múltkor az asszony vezetett a WagonR-el (még az első japán 1998-as, amiben az összes ajtót be tudod csukni belülről, a vezetőülésből. Mondja egy helyre, hogy "jajjdejó a kis autó, mert egy ilyen kis helyre be tud állni"
Én ránézek kerek szemekkel: ide? Itt megfordulok vele Ekkora helyen...Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
llacee
őstag
10 évesek a gyerekek, ülésmagasító órái is meg vannak számlálva.
Most így pár nap távlatából a Leaf töltési sebessége, ami nem annyira szimpatikus.
Jó, nagy a hatótáv és majd itthon rádugjuk a töltőre, de akár még telefonnál is jellemző, hogy pont indulás előtt egy órával kevés a töltés
Ebből a szempontból a Zoé szimpatikusabb, hogy ott több töltési lehetőség és sebességből lehet választani, akár közösségi helyen is meg lehet úszni a sorbanállást.A kis méret a belvárosi parkolás miatt az asszony mániája, személy szerint nekem az újabbik Leaf jobban tetszik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- EAFC 24
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Automata kávégépek
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest