- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Mobil flották
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
it Új eszközökkel ösztönözné a programozókat a Microsoft, hogy még több AI-t hozzanak el a Windowsba.
-
Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
ma Ezzel is a prémium szegmensben versenyeznek, 499 eurós áron indít a Sonos Ace.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
A szigorú környezetvédelmi előírások betartásának a hiánya csak 1 ok az 1000-ből ami miatt totális katasztrófa az egész akkumulátorbirodalom agyfasz.
Mondjuk alapból akinek ezt magyarázni kell veszett fejsze nyele, mert a vezér hátizsákjában van teljes egészében.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Isual
veterán
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek.
Bátyám eladta a BMW iX3-ját és maradt neki egy bontatlatlan gyári BMW 22kW-os Wallbox töltője kábellel, amit még a kocsihoz kapott, csak nem szereltetett fel.
Ezt hol, milyen oldalon tanácsos szerintetek meghirdetnie kishazánkban?Üdv!
Egy a lényeg, hogy egészség legyen… meg beteg
-
Vesa
veterán
Villanyautósok fb oldal, használt villanyautókat hirdető FB oldalak (pl. ez de van több is ha rákeresel), Jófogás, Hardverapró...A fórumok többségében nem lehet direkt hirdetni, de szinte mindenhol vannak erre külön topikok, ahol viszont lehet.
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
Ha esetleg valakit érdekel. Model 3 RWD töltési adatok 3%->100% Ennél tud kicsit jobban is tölteni, mert hideg akkuval álltam töltőre. Elindulás után 5 perccel már töltöttem. 5 perc akku előfűtés szinte semmi. Ezért az első 6 percben ment az akkufűtés, de ilyenkor végig kicsit az optimális alatt marad a görbe.
időpont tölt idő akk% hat km afű kWh kW lk kü belső
12:20:45 0:00:00 3 12,47 be 0,27 153 ki 24 22
12:21:42 0:00:57 7 29,66 be 2,62 173 ki 25 24,7
12:22:45 0:02:00 12 50,5 be 5,36 154 ki 25 27
12:23:43 0:02:58 16 65,71 be 7,58 144 ki 25 28,2
12:24:43 0:03:58 20 81,98 be 9,82 136 ki 25 28,8
12:25:44 0:04:59 23 98,11 be 12,04 132 ki 25 29,2
12:26:44 0:05:59 27 113,31 be 14,14 131 ki 25 29,4
12:27:45 0:07:00 31 128,52 ki 16,23 132 ki 25 29,7
12:28:40 0:07:55 34 141,91 ki 18,07 133 ki 25 29,9
12:29:44 0:08:59 37 156,96 ki 20,15 129 ki 25 30,2
12:30:43 0:09:58 41 172,17 ki 21,99 124 ki 25 30,4
12:31:43 0:10:58 44 185,56 ki 24,08 119 ki 25 30,6
12:32:46 0:12:01 47 198,79 ki 25,91 113 ki 25 30,8
12:33:42 0:12:57 50 210,2 ki 27,48 108 ki 25 31
12:34:44 0:13:59 53 222,67 ki 29,19 103 ki 25 31,2
12:35:41 0:14:56 56 233,02 ki 30,62 98 ki 25 31,4
12:36:43 0:15:58 58 243,51 ki 32,06 90 ki 25 31,5
12:37:43 0:16:58 61 254,92 ki 33,63 83 ki 25 31,7
12:38:43 0:17:58 63 263,43 ki 34,83 79 ki 25 31,8
12:39:43 0:18:58 65 273,01 ki 36,13 74 ki 25 32
12:40:44 0:19:59 67 282,44 ki 37,45 72 ki 25 32,2
12:41:45 0:21:00 69 290,05 ki 38,62 69 ki 25 32,3
12:42:43 0:21:58 71 298,71 ki 39,67 66 ki 25 32,4
12:43:44 0:22:59 73 306,32 ki 40,71 64 ki 25 32,6
12:44:44 0:23:59 75 313,93 ki 41,76 61 ki 25 32,7
12:45:45 0:25:00 77 321,53 ki 42,81 59 ki 25 32,8
12:46:44 0:25:59 78 328,06 ki 43,71 57 ki 25 33
12:47:44 0:26:59 80 334,76 ki 44,63 55 ki 25 33,1
12:48:45 0:28:00 82 342,37 ki 45,68 53 ki 25 33,2
12:49:45 0:29:00 83 348,15 ki 46,47 51 ki 25 33,4
12:50:45 0:30:00 85 354,68 ki 47,37 48 ki 25 33,5
12:51:42 0:30:57 86 359,56 ki 48,04 46 ki 25 33,6
12:52:44 0:31:59 87 365,18 ki 48,82 44 ki 25 33,7
12:53:43 0:32:58 88 369,89 ki 49,47 42 ki 25 33,8
12:54:46 0:34:01 90 375,69 ki 50,26 40 ki 25 33,9
12:55:43 0:34:58 91 379,48 ki 50,79 38 ki 25 34
12:56:43 0:35:58 92 384,2 ki 51,44 37 ki 25 34,1
12:57:45 0:37:00 93 388,91 ki 52,09 35 ki 25 34,2
12:58:44 0:37:59 94 392,87 ki 52,63 33 ki 25 34,3
12:59:44 0:38:59 95 397,57 ki 53,28 31 ki 25 34,4
13:00:43 0:39:58 95 400,32 ki 53,68 29 ki 25 34,5
13:01:44 0:40:59 96 404,12 ki 54,18 27 ki 25 34,6
13:02:44 0:41:59 97 407,0 ki 54,58 26 be 25 34
13:03:45 0:43:00 98 409,9 ki 54,98 25 be 25 30,5
13:04:42 0:43:57 98 412,8 ki 55,37 21 be 25 25,9
13:05:44 0:44:59 99 414,62 ki 55,62 18 be 25 23,3
13:06:44 0:45:59 99 416,59 ki 55,9 15 be 25 22,6
13:07:44 0:46:59 99 417,51 ki 56,02 12 be 25 22,3
13:08:44 0:47:59 99 417,72 ki 56,27 10 be 25 22,2
13:09:43 0:48:58 100 419,33 ki 56,27 0 be 25 22,6[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
Basszus hogy nem birnak me'g a kamu ph es a bmw i3 range extender kozott se kulonbseget tenni... meg mint mondja, hasznalatfuggo, a mi Amperank evente par videki utnal lat benzint 10+e km eves futas mellett... Az eredetileg 2.4l/100km-es atlag is mara 1.7 ala kerult, pedig rengeteg km-rel vettuk.
-
axioma
veterán
Azota elterjedt mindenhol, de sehol nem latom azt a korabbi - es szerintem jol vedheto - megkulonboztetest, hogy x ccm (de max. 2000) felett vegyek el a zold rendszamot. Ez azert minimum a range extender-eseket (khm, ide is belokte valaki dicsekveskent a Hollandiabol csak benzin alapon hazahozott i3 rex-rol keszult videot... remelem azota itthon mar arambol kozlekedo tulaja akadt) es tovabbi, valoban arambol is hajtott autok kimaradhatnanak. [Amikor vettuk az Amperat - asszem 1598ccm - me'g boven ez volt a mondas, hogy 1800 vagy 2000 felett lesz a hatar.]
Igen, a motorhanggal kozlekedo zold rendszamos (varoson belul, mert ott jarok) engem is zavar. Es teny, hogy igy is jobb mintha netto fustos lenne (ezt a szanalmas ervet lattam az ellenvelemenyek kozott), de azt alairom, hogy nem annyival jobb, mint a nem plugin hibridek, hogy megkulonboztetest erdemeljen.
Ami meg a praktikumot illeti, lehet hogy be kene utemezni egy soron kivuli muszakit mielott meghozzak ezt a szabalyt... 3 ev az mar pont eleg arra, hogy az ember atrendezze a sorait - legalabbis ahhoz kepest amihez hozzaszoktunk ebben a nulla jogbiztonsagu kornyezetben.[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
Az az igazság hogy ez egy nagyon kettős megítélésu terület.
Nyilván jó, ha pluginek szaladgálnak értelmes hatotavval és a tulaj becs szó városban csak elektromosan megy
De épp a nagyobb BMW merci suv TC cikkekben volt anno levezetve hogy a vásárlók döntő többsége az életbe nem fogja feltölteni a 400 lóerős bazi suv-ot mert egyszerűen szarik rá kizárólag a parkolás meg a súly (teljesítmény) adó meg a többi huncutsag elkerülése érdekelte
De ha akar csak 1 olyan tulaj van köztük aki minden este tölt és óvatosan megy és nem kapcsol be sose a benzin/dízel akkor minek ki cseszni vele.
Ugyanúgy egy Rex i3 al is lehet idiótán menni és pofogni vele.
User függő arra meg nem lehet bevételt (adózás) tervezni.Így marad a fűnyíró elv.
Félreértés ne essék eszem ágában sincs védeni az elmúlt időszak jogalkotási gyakorlatát.
De ezt nem lehet megcsinálni úgy hogy aki városban megígéri hogy elektromosan megy annak nincs adó, akkor se ha ott a v8 turbo a kocsiban aki meg bevallja hogy a leaffel is kretén módon megy annak meg van.
A CCM korlát talán ésszerű lenne valóban.
De az adó neve teljesítmény adó és alapvetően az utak karbantartása lenne a célja.
Ehhez képest a száz éves 1.2 Fabia fizeti az 1000 le plaid meg nem.Ez is hülyeség.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
válasz Bandit21 #8360 üzenetére
Azért egy dolgot ne hagyjunk figyelmen kívül. Én és gondolom sokan azért vették privátban , mert hiszünk a zöldítésben és úgy is használjuk. Ebben az is benne van hogy horror áron befektettünk egy technológiába. És most ezzel a törvényalkotás szabad szemmel látható kárt okoz nekünk. Nem, nem az ingyenes parkolásról beszélek mert abban én sem hittem soha h ingyen kell parkolni (nem mellesleg Szegeden soha nem volt tudtommal ingyenes). De amikor az autóm/ beruházásom értéktelenedését mesterségesen ilyen mértékben megbsszák akkor nem őszinte a mosolyom. Most azon agyalok hogy keresek plugineseket és perközösséget tervezek mert amikor milliós nagyságrendű kárról beszélünk akkor nem érzem úgy, hogy le kellene nyelni a dolgot.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
WiZARD
addikt
Csak a szokásos.
Volt egy lehetőség amivel a többség visszaélt. Mind user oldalról aki sose töltött, mind gyártó oldalról akinek az volt a lényeg hogy az előírásokat épp teljesítőre méretezett hajtáslánc legyen, de a user úgyse fogja használni, a lassú töltés is elég, stb.
Amikor pedig ezt megunják a jogalkotók akkor szívnak azok is akik korrektül jártak el.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #8363 üzenetére
Az autó gyártók vissza éltek azzal hogy a kvotahoz kellő fogyasztási norma addig nézte amíg ment az első 60-80 km -en a delej.
Hülye volt a norma de hát nagy játékosok mindig tudnak hajlitani a szabályokon.A userek pedig - aki olyan - rájött hogy lehet venni kedvezményes biturbo v8 at úgy is ha az életbe nem fogja bedugni, használni az elektromos részét. Cserébe ahol volt ilyen parkolás se faraszt és telj. adó se.
Win -win megvan a kvóta és olcsóbb a 400 le kocsi.
Nem mondom hogy bárki hibás lenne csak annyit hogy a gyakorlat és az eredeti elképzelés nem találkozott és úgy tűnik ezt most hajlitani fogják.
bitpork: félre ne értsd, nem ellened van amit írtam.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #8363 üzenetére
Valoszinuleg ahol benzinkartyaval adtak a phev-t, ott tenyleg kijott hogy lusta volt a hasznalo (akinek nem fajt a koltseg) es csak benzint toltott bele. Igy azt konnyebben megertenem, ha az osszes ceges phev autonal megle'pik a zold rendszam elvetelet (a varosban szaladgalosra jo a full elektromos, hosszu utakra meg ugyis benzineztek me'g a jobban odafigyelok is). A masik a bazi nagy suv-ok, de ott se lennek meglepve, ha ezek is nem a valos hasznalo maganember, hanem valami gazdasagi egyseg tulajdonaban lennenek papiron a jobb penzugy miatt.
-
Shadowbull
addikt
válasz Bandit21 #8364 üzenetére
Nyilván a WLTP norma számítás kedvező, de ennek az az oka, hogy a törvényalkotó támogatni akarta a PHEV terjedést. Ez nem a gyártók sara, ők megkapják az előírásokat, aztán ahhoz alkalmazkodnak.
"az életbe nem fogja bedugni, használni az elektromos részét"
Itt van egy alapvető logikai hiba: az elektromos részt akkor is használod, ha soha nem töltöd kívülről az autót. Hiszen hibridként akkor is működik. Egy PHEV V8 akkor is kevesebbet fogyaszt egy hagyományos ICE V8-nál, ha amúgy kívülről soha nem töltik fel.
És a tapasztalat azt mutatja hogy a tulajok túlnyomórészt használják a külső töltési lehetőséget is, tehát nem igaz az a feltételezés hogy ez csak adócsalásra jó.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #8366 üzenetére
Nem mondtam egy szóval sem, hogy adócsalás lenne.
Egy olyan lehetőség ahol a gyártók szépen túl mentek a jogalkotó által korábban elképzelt kereteken.
Emiatt a jogalkotó utólag - mert megteheti - változtat a kereteken.
Nagyon fontos hogy az ad hoc össze vissza haveroknak kedvező ész nélkül rendeleti kormányzás nem szimpatikus nekem.
De egy-egy téma néha felmerül ami valid és most ezt is annak tartom. Nyilván a fene gondolta amikor ezeket a szabályokat hozták hogy lesznek ilyen behemot autók.
Amik amúgy nagyon jók mérnöki csoda mind és én is pl rohadtul sajnálom hogy az új Kodiaq 27 kwh e TSI plugin nem lesz csak 5 személyes.
Mert baromira élveznem vele hogy a napi 2*8 km mini ingázás menne vele elektromosan.
És egylaltan nem érdekelne hogy cserébe kell rá ilyen olyan adó. A mostani Kodiaqra is kell.
De az 1.5 TSI.De megértem amit bitpork mond. Megtehette hogy vesz egy nagyon drága különleges autót magánemberként.
Ehhez kapcsolódik pár előny. De mivel sok cég is ilyeneket vett és spórolt rajta a jogalkotó meggondolta magát.
Ezen pedig feltehetően ha el akarja adni bukni fog mert nem mindegy hogy telj adót kell vagy nem kell majd fizetni a leendő tulajnak. Meg a parkolás és egyéb előnyök vesznek és a kocsi így kevesebbet fog érni.
Érheto.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
gorbep
senior tag
Khm... Jövedéki adó a töltésre??
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
-
Amíg a saját napelem nem a hálózatról szolgáltat hogy akarja ellenőrizni? Sehogy nem megy mert ugye nem állhat mindenhol egy navos a felhasználást ellenőrizni. Viszont ha kitalálnak valami extra adót az ev szektor itthon a földbe fog állni szerintem. Most sem olcsó de ha direkt szopóágra teszik akkor érdekes lesz tényleg.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
almafa42
aktív tag
válasz bitpork #8371 üzenetére
Csak úgy oldható meg egyszerűen, ahogy legjobb tudomásom szerint a hollandoknál is tervezték (nem tudom, hogy ebből lett-e valami). Az autó által megtett kilométer alapján kell fizetni, mindegy hol töltöd, mindegy melyik országban használod.
Nem a töltést érdemes adóztatni, hanem a használatot. Elvileg arra megy az adó, hogy az úthálózat karban legyen tartva, nemde? /s A benzinnél nem volt opció az ingyen tankolás, így volt egyszerű bevezetni az adót. EV-nél más megközelítésre lesz szükség.
-
gorbep
senior tag
Pont ahogy a teherautókra, kamionokra... meg kell venned 2X ezerért a GPS-es egységet, amit aztán bárhol ellenőriznek egy közúti ellenőrzésnél... meg összevetik a km óra állásoddal szúrópróba szerűen... Ez már egy bejáratott rendszer, csak ki kell terjeszteni a személygépkocsikra is... Problem Solved! Most megy a meccs, hogy a BEV kisteherekre meg kisbuszokra, amik átlépik a 2,5t-t azoknak már most is kötelező!!! ( a BEV sülykedvezmény csak az össztömeg korláton emel, meg a jogsién... az útdjíra nem vonatkozik ) Sokan meglepődtek, akik azután szembesültek vele, hogy megvették...
JA és a buszoknak is most lett kötelező... megy is rajta az anyázás...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
félisten
Ha te a gondolkodás helyett a rettegést választod.... Sok értelmeset erre nem nagyon lehet reagálni.
Bekommentelt valaki egy általa állítólag hallott dolgot, ami önmagában is egy ökörség, mivel fizikailag kivitelezhetetlen a megvalósítása. Erre ezt továbbköltötted....
Nemrég valaki írta, hogy a rádióban hallotta, a Telekomot is megfogják venni vagy alakítani, mindenestül. A valóság pedig a következő: A Vida net veszi át a Telekom bizonyos szolgáltatásait, a mobilt nem. Az már csak hab a tortán, hogy a vidanet többségében telekom tulajdon. Kb ennyire van értelme komolyan venni a hallottam dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
KI retteg? Tényeket közöltem... meg a véleményem, hogy mi a legvalószínűbb forgatókönyv... és ez nem BEV specifikus.. és útdíjról beszélünk...
HA a Jövedéki adóra is lesz valami "jó" ötletük, az más kérdés...
Vannak itt, akik akik töltésszolgáltatásban dolgoznak... lehet infójuk...
Szólj a holland kormánynak, hogy ökörség... náluk 3 hónap múlva élesben megy...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
almafa42
aktív tag
válasz Bandit21 #8374 üzenetére
Annyi nem, persze. Csak nem értem, miért lenne annyi.
Nézd, az autókkal kapcsolatban különböző jogcímen beszed az állam egy halom pénzt. Az ev-k mentesülnek több adó alól is, ez a pénz nem kerül be a költségvetésbe. Amíg az ev-k aránya elhanyagolható, addig ez nem probléma. De ugye nem ebbe az irányba megyünk, a pénzt pedig valamilyen jogcímen be kell szedni, különben hiányzik majd a költségvetésből (aminek a jelenlegi állapotáról inkább ne is beszéljünk). Bődület méretű áfa, illetve egyéb adó esik ki, ahogy egyre többen váltanak ev-re, az úthálózat fenntartási költségei pedig ettől még nem csökkennek. Meg fogják találni a módját, ez biztos, a kérdés a mikor és a hogyan.
-
válasz almafa42 #8379 üzenetére
Kérlek ne vedd magadra.
Vér komolyan mondom, hogy az utak állapotát aki ezekkel a dolgokkal és adókkal összefűzi az szalajt vagy a kormány propaganda gépezetének egyik agytrösztje. Milyen utak és milyen minőség itthon?! De komolyan amikor évi egy minimum alkalomal futóműállításra kell vinnem a kocsit annak ellenére h nagyon óvatosan vezetek akkor az ilyen fejtegetések mozgatják a vörös posztót.
Az adónak hívott pénzbeszedést értem de hogy nem az utakra fordítják teljes egészében arra fogadni merek.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
almafa42
aktív tag
válasz bitpork #8380 üzenetére
Nem veszem, teljesen egyetértek azzal, hogy nem arra megy. Pont ezért változtatták meg az összes járulékot adóra. Azt nem értem rólam miért kell véleményt formálni, de ezen ugorjunk.
Kell a pénz az autósoktól, brutál bevétel származik a benzinnel kapcsolatos adókból (literenként 250-300Ft iirc), mely az ev-ktől nem jön be. Plusz az egyéb kezdezmények. Előbb utóbb lesz rá megoldás, hogy hasonló összeget beszedjenek. -
félisten
válasz Shadowbull #8382 üzenetére
Az otthoni töltésre kivetendő adó volt a téma.
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #8382 üzenetére
A jovedeki ado az nem az artalmas anyagokon van, az artalom mentesitesre? Utado anno jo regen volt, mar nincs, mar idejetmult az utkarbantartast emlegetni [plane h nem a kisemberek hanem a gazdasagi forgalom erdekeben szukseges].
A villany betoltesen viszont nincs artalom-kepzes mint a cigin meg dizelen... mas jogcimet lehet kitalalni! -
Bandit21
addikt
A jövedéki adó termék előállítására van kivetve. Az autó töltésével nem állítasz elő semmit. Felhasználod a megvett áramot amire fizetsz rhd-t és áfát.
Bele lehet menni, hogy a termel áram napelemmel jövedéki adóköteles -e de ha az is biztos nem az e autóba töltés miatt mert az elektronokat nem lehet cimkézni, hogy honnan jött.
Ha nappal sokat süt a nap elklímázom-fűtöm éjjel meg amíg lehet szaldoban töltöm a kocsit. Akkor nem a termelt árammal töltöttem, és semmi köze a kocsihoz.
Volt szó napelem adóról lehet azt akarják felmelegíteni de erről nem hallottam.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
félisten
válasz Shadowbull #8385 üzenetére
Az otthonira nem tud kivetni semmilyen adót, mivel nem követhető nyomon.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Shadowbull #8389 üzenetére
Ennek mi köze az otthoni töltéshez?
-
Semin
senior tag
válasz Shadowbull #8391 üzenetére
Ennyi erővel sokkal egyszerűbb elvenni a zöld rendszám nyújtotta előnyöket, és bumm ott egy csomó lóvé minden beruházás nélkül. Amíg ez megvan nem kell félni.
-
félisten
válasz Shadowbull #8391 üzenetére
Azt honnét fogja tudni, hogy az otthoni hálózatomról töltöttem?
-
biker
nagyúr
Én ezt sokszor előre jeleztem, mindenki lehordott minden szarnak érte.
Arra már senki nem emlekszik, mikor a használt étolajjal futó dízelekre vadásztak, mert jövedéki adót csalsz azzal, ha a gépjármü nem olyan üzemanyaggal megy, amit a kúton vásároltál? Mert nem teheted meg, hogy belehugyozz a tankba ha azzal megy? Na ez lesz ugyanaz 2.0 kivitelbenElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Bandit21
addikt
Úgy gondolom hogy akár súly akár teljesítmény akár lehetne ablaktörlő adó is. Nyilván kell egy címke amit a koznep megért és elfogad.
Aztán hogy stadionra kurvákra vagy tényleg az utakra megy...
Ahogy a betöltött áramot otthon, hogy honnan jön ezt se lehet cimkezni.Viszont a jövedéki adó az mindig az adott fajta termékre vonatkozik és esetleg kivételek lehetnek benne.
Az áramot viszont nehéz lesz jövedéki adó alá vonni, majd kivételt tenni hogy a háztartási az nem de a kocsiba töltött az igen.
Épp attól hangos minden hogy a kw 5 Ft ért lesz átvéve.
Ha nincs e autóm akkor ahogy bemegy lehet a szomszéd " épp azt tölti be"... na mar ha neki jövedéki adóval akarják adni akkor azt lesznek szívesek nekem megfizetni mert én állítottam elő, tőlem vettek. De nekem 5 jár érte?A jövedéki adó nem így működik az előállító fizet a termek vevője pedig az árában áfával kifizeti Neki.
A lényeg hogy ha terveznek is bármilyen sarcot mert egyébként populista módon rájöttek hogy
1 a nép meg mindig súly adónak hívja és elhiszik hogy az útra van koltve
2 az e autok nemcsak nehezek (a nép értené miért baj hogy nem fizet mikor terheli az utakat vele a sok burzsuj) de cserébe erősek is így sok adót lehet még sokáig szedni belőlük mert ráadásul még újak isAkkor is sokkal könnyebb súly adót tenni rájuk.
Akár duplát. Mert majd X professzor a ner egyetemről ír egy tanulmányt hogy a suly lóerő arány sokkal rosszabb. Vagy jobb de nem úgy. Vagy akármi.De otthoni e autó töltest mérni és adóztatni (és ellenőrizni- bevallást, fizetést) kivitelezhetetlen.
Mondom ezt 15 éve adóval foglalkozó jogászként.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
félisten
válasz Shadowbull #8394 üzenetére
Bekapcsolódtál egy beszélgetésbe, ahol az elektromos autók otthoni töltésére kivetendő jövedéki aó volt a téma. Nézzük:
#8369Semin Kivitelezhetetlen. Amíg minden autó bármelyik konnektorból tölthető addig ezt nem lehet betartatni.
#8382Shadowbull Müszakilag megoldható. Vagy simán csak jogilag, mentél ennyi kilómétert, ennyi a jövedéki adó. Viszlát.
#8383Lauda Az otthoni töltésre kivetendő adó volt a téma.
#8385Shadowbull Nyilván nem csak az otthoni töltésre lesz kivetve, hanem mindegyikre. Csak a nyilvános töltőkön ezt nem probléma megoldani.
#8387Lauda Az otthonira nem tud kivetni semmilyen adót, mivel nem követhető nyomon.
#8389Shadowbull Dehogynem. Csak egy fekete doboz kell az autóba ami minden hónapban lejelenti online a fogyasztást a NAVnak.
#8390Lauda Ennek mi köze az otthoni töltéshez?
#8391Shadowbull Hogyhogy mi köze van hozzá? Az otthoni töltést is pont ugyanúgy tudja monitorozni mint a nem otthonit.
#8393Lauda Azt honnét fogja tudni, hogy az otthoni hálózatomról töltöttem?
#8394Shadowbull Nem kell tudnia.Gondolom akkor szándékosan trollkodsz, még magadnak is sikerült ellentmondani.
-
félisten
válasz Shadowbull #8399 üzenetére
Pontosan mit nem értek?
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- nVidia tulajok OFF topikja
- Építő/felújító topik
- Milyen program, ami...?
- Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
- EAFC 24
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen