- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- LG G4 - nehéz rajta fogást találni
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
gp A készítők a minap két új előzetessel jelentkeztek a sokak által várt programhoz.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
Volt rajta CASCO, nem ez az érdekes. Nálam ez elvi kérdés. B*szki, ennyiért autót lehet venni, és nem a fél eleje tűnt el a kocsinak, csak volt rajta egy húzás. Érted...
(a másik autó még sokkal nagyobb is, egy S-Max). Mondjuk nyilván több rohangál belőle és ezért olcsóbbak az alkatrészek, na de ennyivel?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
madgie
titán
Cascora csináltattam tavaly a Zoe-t Renault szervizben, komplett hátsó lökhárító csere fényezéssel, csomagtartó javítás fényezéssel és egy jobb hátsó ledes lámpa csere... ez kompletten hétszázvalamennyi lett a végére. A ledes lámpán meg is lepődtem, az valami 70-80 ezres tétel volt, azt hittem, az drágább muri lesz.
És még a Cascot sem dobta meg annyira, mint vártam. -
Vesa
veterán
Ezt értem és igazad is van, de az S-Max is Casco-ra lett javítva 780k-ért. Ahhoz is gyári ajtót vettünk, nem bontóból. Szóval a kettőt összevetve érzek némi zavart az erőben. Ha mondjuk azt mondja, hkogy 1,5M, akkor is furcsán néztem volna, de arra még rá lehetne fogni, hogy vastag a cerka. De 2,7M? Egyébként úgy tudom, itt valami hivatalos katalógusból dolgoznak, mert azért a biztosítósok sem teljesen hülyék, hogy akármit befogadjanak amit egy számlára ráírnak. Ebből meg az következik, hogy mégis csak 3x annyiba kerül ehhez az autóhoz bármi, mint egy random Ford-hoz. Tkp. ez lett volna a lényege a mondandómnak.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Andras6800
senior tag
Ezen ha jól emlékszem egyszer már elmélkedtünk egy sort, hogy mi a különbség a szervíz és a karbantartás közt. Csak ugye a nagyátlag összemossa a kettőt. Ebből adódik a félreértés.
EV-nek a karbantartása kevesebb mint egy ICE-nek.
EV-nek a szervíze/ javítása igenis bőven megüti az ICE szintet. Sőt!Persze lehet kerítést rázva összemosva a kettőt kiakadni.
És hogy reflektáljak a történetedre is. Lehet ezt is írtam már korábban.
Előző autóm egy X3-as 2019-es BMW-volt. Idén februárban kb 10-al nekem koccantak hátulról. Sajnos szerencsétlenül jött az ütés, mert kb 45 fokos szöget zárt be a 2 autó.
Eredmény 2,3M ft-os számla a szakszervízben! A kökhárító el sem repedt vagy deformálódott, csak a fényezése sérült. Kárfelmérő vagy 10 percig szenvedett, hogy úgy tudjon fotózni, hogy látszik a sérülés.
Viszont eltört a kihajtható vonóhorog ház, ami nem cserélhető külön csak egyben az egész vonóhorog 800 000 Ft-ért.
Eltört egy műanyag távtartó a vonóhorog és a lökhárító közt. Az csak 40 000 Ft.
Plusz márkaszervíz cserélte majd 700 000 Ft-ért lökhárítót amire rájött bő 200 000 ft fényezési költség + szerelési munkadíjak.Az autó értéke ~12 M ft volt...
Egy mély karcolás esetén cserélni kell az egész elemet sokszor, mert ha sérül a felület védelem, megindul a rozsda a fényezés alatt. Szerintem egy új ajtó + új sárvédő + erre a fényezés + a szerelés... kiadja ezt az összeget. Sőt a saját BMW-s példámből kiindulva, látva a saját esetem számait, még örülnék is egy "csak" ekkora számlának.
Halkan jegyzem meg, hogy normális nem márkaszervíz is 100 000 Ft felett bőven vállal egy egy lökhárító telibe fényezést. Márkaszervíz előtt voltam több helyen is, akkor még csak fényezés címszóval, mert károkozó először zsebből akarta fizetni. Én meg jó fej voltam. Ilyen 140 - 170 k közt szórtak az ajánlatok lökös levételre, fényezésre majd visszaszerelésre. Szóval 2/3-as annyiért mint a q drága márkaszervíz. (Félreértés ne essék, tényleg q drágák, csak ők ott hoztak sok pénzt maguknak a kb semmire, hogy felszámoltak a csomó túlárazott munkát...: hibatároló törlés 40k, Parkolássegítő kalibrálás 50k, és még + 3-4 ilyen tétel.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
WiZARD
addikt
Jah a másik oldalon is sikerült hasonló meghúzást szereznem a sárvédőre.
Horpadasjavito ember apropenzbol megcsinálta (asszem 35k volt), és fenyezes is maradt a gyári.
Hivatalos Tesla karosszéria szerviz csak lakatolassal+teljes elem fényezéssel vállalta volna. Bánom már azt is hogy a másikat engedtem fényezni...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
válasz FIREBLADE78 #7612 üzenetére
Szeged Gál utca az udvarunk
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #7614 üzenetére
Nekem is, de én is máshová tippeltem.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #7608 üzenetére
Direkt írtam az S-Maxos, szintén saját példát a maga gyári ajtajával, 780k-ból. Még a színe is pont olyan fekete, mint ennek (sőt, az metál ez meg nem az). Ahhoz hasonlítom, mert árban még drágább is volt az S-max mint az Ioniq és sokkal nagyobb autó, sokkal nagyobb ajtóval.
Nem mosok össze semmit, egy autónál azt kell nézni, hogy mennyit vesz ki a zsebből egységnyi idő alatt. Tök mindegy, hogy azt szívósorra, fékbetétre, vagy inverterre, hajtóműre, ajtólemezre kell kifizetnem. Ha az EV-hez minden háromszor annyiba kerül, akkor amit megspórolok az üzemanyagon és a karbantartási költségen, azt elviszi egy apró sérülés is. Tehát semmivel se közelkedtem olcsóbban abban az XY időszakban! Persze előállhat az ideális állapot, amikor nincs ilyen plusz költség mert nem sérül a kocsi és nem kell invertert se cserélni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #7609 üzenetére
Egy Q7 fényévekre nem az a ketegória, mint az Ioniq. Egy szavam sem lett volna az ár láttán, ha a korábbi 7er BMW-n lett volna ennyi. De ez kb. egy Opel Astra szintű autó, csak elektromos a hajtással, de pont az EV részből semmi nem sérült. Tehát egy Astra minőségű ajtó került 1,7M-be anyagáron (ez van a számlán), továbbra is azt gondolom, hogy ez egy vicc.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
Ez azért már megérne egy GVH vizsgálatot... én eljuttatnám hozzájuk a számlát egy szép levélke kíséretében...
Ennél kisebb dolgok miatt is megrugdossák a gyártót / márkaszervizt... jelenleg is folyik EU-s vizsgálat a 1M Ft körüli lámpatestek miatt.... lehet az is büntivel fog záródni, ez annál sokkal vérlázítóbb!
Ez csak egy lemez, nem egy projektoros DLP-s lézeres lámpatest!!!Ezek után ne lepődjünk meg ha a biztosítási díjak meg fognak duplázódni... a biztosító megvonja a vállát, és ránk teríti... úgyhogy a CASCO is csak részben véd meg ettől...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vesa
veterán
A biztosító valamilyen katalógusból dolgozik, tehát nem hinném, hogy jelentősen rászámoltak volna a valós árra. Nem is nézem ki belőlük, egy halál korrekt társaság volt. Vélhetően ez tényleg ennyi, különben a biztosító sem fogadná be a számlát. Ezért vontam le a következtetést, hogy ehhez az autóhoz minden prémium árban van, csak éppen az autó nem az.
A tudomány a valóság költészete!
-
Andras6800
senior tag
Értem, akkor ha mindent beleveszünk, akkor hol van a matekból az üzemeltetési költség?
Illetve mivel a te EV-det méreg drágán javították, ezért minden EV túlárazott és drágább fenntartani, mint egy ICE-t.
Ennek az egésznek akkor lenne talán értelme, ha ugyan abból a márkából és típusból lenne egy ICE meg egy EV is, és ugyan olyan sérülést javíttatnál. Biztos volt róla szó, milyen autód van, sajnos én nem tudom.
Be kell vallanom, ez tipikusan az a téma, hogy mindenki kicsit másképp számol. Mit vesz bele a számolásba, mit nem. Jobbára mindenki úgy alakítja releváns adatok körét, hogy az az ő igazát bizonyítsa.Mint ahogy én is jelen esetben.
Szóval értem amit írsz, elfogadom, de részemről másképp látom.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #7620 üzenetére
Pedig sokszor le van írva, hogy az autó egy Ioniq! Jelentős távolságban van egy prémium autótól, az alkatrészárai viszont azok szintjét tükrözik. Nem ferdítek semmit sehova, egy Opel Astra szintű csupasz ajtólemezért, és egy negyed sárvédőért kértek el 1,7M-et (anyag ára).
A tudomány a valóság költészete!
-
Andras6800
senior tag
El is ismerem/ ismertem, hogy az autód márkájának nem tudása az én hiányosságom
Viszont akkor most ott vagyunk, hogy az taglalt 4,5 milliós kárú koccanás is Ioniq volt. Így a kérdés inkább az, hogy az ioni EV túlárazott? A Hyunay maga?
Kérlek ne értsd félre a szavaimat. Egyszer sem szándékoztam arra célozni, hogy bármit is ferdítesz.
Csupán számomra egy autó fix fenntartási költségeibe nem tartozik bele az, hogy drága megjavíttatni ha összetöröm. A meghibásodás okozta alkatrészcsere sem, de az már véleményesebb. Nekem azért nem, mert én fiatal autóban gondolkodom. Aki 5+ éves autóval kalkulál, ott kell erre is gondolni, ebben igazad van.
Csupán számomra ez továbbra is egy egy mintavételes mérés (Ioniq) ami nem tekinthető reprezentatívnak az egész piacra. Én abból indulok ki, amit 3 szomszéd is mond akiknek van EV (TESLA) és ICE is( Egyiknek Diesel VW, másik kettőnek Benzin BMW). Mindhárman sokat mennek eléggé. Km arányosan töredékét költik szervizre EV-nél mint ICE-nél.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
gorbep
senior tag
Az i3 hátsó ajtó, (kompletten egy formázott edzett üveg) 400-500e Ft. Benne a LED-es lámpák, hátsó szélvédő fűtéssel, ablakmosó, ablaktörlő, i3 logó, díszcsík stb... komplett!... csak fel kell tenni. Sokan cserélik, mert egy tolatási koccra egyszerűen szétrobban, és maga a formázott üveg alja külön nem elérhető...
Ennek fényében a neked kiszámlázott 1.7M színtiszta rablás kategória... mindegy hogy a Hyundai, a márkaszervíz, vagy a karosszériás csal... azt kell megbüntetni keményen, aki a hibás... majd a GVH kinyomozza.
Azért ilyen pofátlanok, mert mindenki szívja a fogát, de kifizeti, és nem lép fel ellene... egyszerűen elpofátlanodtak...
Lehet az a megoldás, nem szabad Hyundai-t venni emiatt... majd észbekapnak, ha eltűnnek a vevők...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
En ezzel nem azt akartam mondani h a q7 milyen draga mashoz viszonyitva. Bar hozzateszem van foto valahol h mit vsinaltak. Konkretan lokos le ket diszlec le egy szenzor csere es a foton lathato pattanas okan fenyezes. Mindez csak par ora volt.
Arra modtam ezt h minden szaki aki a gyari eloirasokat es minoseget hozza draga. Barmilyen pici is a tennivalo. Es azert mert valami nem olyan bonyolult meg lehet a szolgaltatas minosegi. Ok nem mindig de na.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Vesa
veterán
Erről beszélek! Ez a reális ár.
Azzal viszont nem sokat tudok tenni sajnos, ha a gyár adja ilyen irgalmatlan áron.Mindegy, zárjuk a témát, túl lett beszélve. Csak érdekességképpen tettem be a történetet. De tény, ha nincs garancia a kocsimon és nincs rajta casco, akkor ez a kocsi már gazdasági totálkár lenne, és ennél nagyobb problémákkal, prémium autókkal sem kerültem még a közelébe sem ilyesminek. A hajtómű+karcolás kombó javítása lassan több lenne, mint az autó vételárának a fele. Akkor belegondolni is rossz mi lenne, ha megtörne mondjuk a fél eleje és tényleg cserélni kéne pár komolyabb dolgot. Arra milyen árat kapnék? 10-12M?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
Dél-Spanyolországi családi utam során (még csak az odaúton vagyok túl) az alábbi érdekességeket tapasztaltam (Model 3 RWD 60, 4 felnőtt + csomagok, az autó a megengedett össztömeg közelében)
- Superchargerre érdemes bármikor bedugni az autót. 95%-ról 100-ra (teljesen tele) 4 perc alatt töltött fel 45kW-os átlaggal, a legnagyobb teljesítmény 108 kW volt (Telsafi a 60mp polling miatt csak 68 kW-ot látott).
- 140-nel haladva (töltőtől töltőig az átlag 124 km/h lett) 100->7% tartományban használva az autó hatótávja 311km lett, tehát elméleti hatótáv 334km (plusz ~20-30km tartalék).
- átlagfogyasztás a szakaszon 17,3 kWh/100 km- teljes út oda 2682 km, nagy része autópálya, de két hosszabb dugókerülés van benne közúton München környékén és Svájcban, összes vezetési idő 26 óra 17 perc, összes útközbeni töltési idő: 4 óra 20 perc, összes extra pihenő 1 óra 17 perc (6 töltés nélküli megállás), töltés útközben 11 helyen + 1 a szálláson (minden töltés SuC, beleértve a szálláson töltést is). Egy unalmas svájci töltést leszámítva mindig volt valami tennivaló töltés közben, legtöbbször "túltöltöttünk".
- összes fogyasztás Teslafi szerint 446, kiszámlázott 412 kWh, érkezés 12%, az további 50 kWh (100->12), összes valós fogyasztás 462 kWh, tehát pihenők alatt és éjszaka elfogyasztott energia 16 kWh.
- mindent figyelembe véve az átlagfogyasztás: 172 Wh/kmTapasztalatok tavalyi spanyol úthoz viszonyítva, amikor végig ionity hálózaton töltöttünk:
A supercharger hálózat ilyen hosszú úton ezerszer jobb, mint az ionity. 1 percet se vártunk töltőre, nem volt sorban állás, minden töltő azonnal indult, minden töltő hibátlanul adta le a teljesítményt. Tavaly ügyfélszolgálatot kellett hívni 2 töltőnél, egyiket se tudták megoldani, ezért tovább kellett állnunk, és random 50-es vackokon kellett szenvedni, ahová még épp elértünk. Volt idegeskedés, mert azok közül is az egyik nem ment, ezért egyszer 2%-kal érkeztünk egy harmadik töltőre, ahonnan már nem lett volna tovább út.
Tavaly legalább 2-3 alkalommal kellett kb 5-10 percet várni töltőre, mert túl kevés volt a töltőhely. Mindkét úton folyamatosan figyeltük, hol van töltési dugó, és előbb megálltunk, ahol kellett, de még így is kénytelenek voltunk töltőre várni tavaly, míg idén mindössze egyszer kellett korábban megállni, mert egy V2 SuC állomás túlságosan tele volt, és nem akartam 65-tel tölteni valaki mellett, ezért kicsit korábban megálltunk egy V3-nál.
A töltők elhelyezkedés is sokkal jobb. Ionity mindig benzinkúton van, ahol semmi tennivaló, ugyanaz az összes, míg SuC általában bevásárlóközpontok mellett van. Feleségem és a lányom is jobban élvezte az utat, mehettek "shopizni".Szóval az idei út sokkal jobb volt. A tavalyi se volt gáz azt a kis idegeskedést leszámítva, és nem is azért váltottunk ionityről SuC-ra, hanem pusztán pénzügyi okokból. Tavaly az ionity 130 Ft volt évi 70e Ft előfizetéssel, a SuC 250-300 között, míg idén az ionity előfizetéssel 230 lett volna, a SuC meg minden extra díj nélkül 120-150 (55500 Ft / 412 kWh = 135 Ft/kWh lett az átlagos díj)
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Mi is pont most vagyunk úton Barcelona-ba, tegnap volt a München-Aix-le-Bains szakasz. Ma egy nap pihi, holnap irány Barcelona.
A tegnapi szakasz 655km volt, egyszer álltunk meg fél percre sofőrt cserélni. Tankolni sem kellett mert olyan alacsony volt az átlagsebesség hogy nem fogyasztott sokat az autó.
Így volt kábé 7 óra, ha még kétszer fél órára meg kellett volna állni, a család biztos meglincsel...Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #7628 üzenetére
Nalunk akkor lenne lincseles, ha nem engednenek el pisilni, labat nyujtoztatni a soforok... igaz utoljara pre-covid mentunk 1000km-t egyiranyban, benzinbol.
-
Shadowbull
addikt
Tudom, nagyon sokfélék az emberek. Van aki tényleg megáll 200 kilométerenként kávé cigi evés ivás pisi kaki.
Mi nem így vagyunk. Vagy utazunk, de akkor haladjunk, vagy kirándulunk
A mostani autómnak is az a legnagyobb baja hogy kicsi a tank
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Egy ilyen kéne utazni. Ezzel tuti nem kell gyakran megállni
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Gergőke88
addikt
válasz Shadowbull #7630 üzenetére
Mennyit tud palyan a rav4? 600-700km? Mondjuk 130 tempomat esetén?
-
titán
válasz Shadowbull #7628 üzenetére
Mi még így is 6x álltunk meg pluszban, hogy megálltunk 11x tölteni. És a sima sofőrcseréket nem is számoltam. Csak a mosdó, kaja, szomjas vagyok, fagyi stb. Két felnőtt nő (lányom 18), a család meg is lincsel, ha nem állok meg. Cserébe úgy szállunk ki az autóból, mintha egy egykét órás úton lennénk. Senki se fáradt, mentünk egyből városnézésre Murciába.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #7628 üzenetére
Mondjuk 655 km nem nagy táv, azt két 10 perces töltéssel simán meg lehet csinálni összesen 7 óra alatt. Nemrég isztrián voltunk, kb 700 km, két 15 perces töltés. A mostani úton az első napunk 1500, második 1200 km volt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #7631 üzenetére
4,1T… kizárt ez a hatótáv valós körülmények között.
-
FIREBLADE78
addikt
Fizetnének akkor sem mennék el kocsival Spanyolországba. Csak repcsi. Szerintem olcsóbb is. Az említette tesla az a alap model 3?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
titán
válasz FIREBLADE78 #7637 üzenetére
Miért kocsival? Mert az út is érdekes. Az útért magáért érdemes.
Igen, alap Model 3
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #7637 üzenetére
Miért kocsival? Egyszerű: nincs kire hagyni a macskát, így jön ő is
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
Tavaly két tacskóval jöttünk Spanyolországba.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #7631 üzenetére
Hosszú idő óta ez az egyik olyan amerikai autó, aminek a belseje is tetszik!
Mondjuk fogyasztást azt nem ír, ilyen batár vélhetően eszik is. Persze így is szép kis akkupakk...főleg, ha kigyullad.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #7637 üzenetére
Nekem sincs türelmem ennyit vezetni. Bár Spanyolországon belül én csak a Kanári-szigetekre járok, oda meg nem is lehet kocsival menni (illetve lehet, csak sok idő kompozni+a kikötőig lejutni). Teljesen értelmetlen lenne, a repülő viszont 5,5 óra alatt ott van.
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
válasz Shadowbull #7642 üzenetére
Stimmel. Az még 5 perc töltésenként.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
sasa134
addikt
sziasztok, családi házunk épül és a kivitelezővel lassan a műszaki igényeket is pontosítanom kell, bele értve a villany- paramétereket. Jelenleg nincs elektromos autónk de elkerülhetetlenül lesz pár éven belül (legalább a városi rohangálós, gyerekcsipelős kocsi az lesz), erre kérnék segítő tanácsot, milyen villamos kiépítést javasoltok, hogy az jövöbe mutató legyen, ne legyen gond töltőt telepíteni a garázsba, miközben egy háztartás áramszüksgéletét el kell bírnia mellette. köszi minden útmutatást!
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
robi-k
őstag
válasz sasa134 #7648 üzenetére
Javaslatok:
- a villamos mérőórától a ház fő érintésvédelmi (fi) reléjéhez vezető 3 fázisos 400 V-os villamos fővezeték hosszát és a villamos doboz méretét és elrendezését úgy célszerű méretezni, hogy elférjen benne egy 3 fázisos teljesítmény mérő (az e-autó töltő teljesítményszabályzásához lesz majd rá szükség, hogy elkerüld a villamos hálózat túlterhelését a ház nagyteljesítményű - pl. klímák, mosogató- vagy mosógépek, sütők, stb. - fogyasztóinak működése és az e-autó egyidejű töltése során);
- az e-autó töltő helyéhez célszerű kiépíteni egy dedikált, min. 5x6mm2 tápvezetéket és egy UTP kábelt a fentiekben leírt teljesítmény mérő helyétől. Az e-autó 400 V tápvezetékét a ház fő fi reléje előtt kell bekötni villamos (a komolyabb e-autó töltők sajáb B-s fi relét tartalmaznak).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs