- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Milyen okostelefont vegyek?
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
gp A készítők a minap két új előzetessel jelentkeztek a sokak által várt programhoz.
-
Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
ph A Mu nevű apróság egy Intel N100 processzort, 8 GB RAM-ot és PCI Express 3.0-s buszt is kínál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
-
titán
loptam, de akkor is:
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
Itt a nagy nap, indulnak az első Cybertruck-szállítások
"A Cybertruck új karosszériaanyaga és szokatlan, futurisztikus stílusa bonyolultabbá és költségesebbé teszi a gyártást"
Hát, ritka ocsmány lett ez is. Szóval gyakorlatilag sok hűhó semmiért, ha a formát nézzük. Azt se értem, hogy ezt a szögegyszerű formát miért lenne nehezebb gyártani? Pár síklemez az egész, mint egy bádogdoboz.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Ezekiell
veterán
Ez kb annyira hasznos feature egy trucknál, mint ha az én Leafem el tudna vontatni egy anyahajót: jó-jó, de kit érdekel, nem erre használja senki
Mondjuk trucknak meg szar a Cybertruck az már az RC-kből látszott, szóval valami mást kell mutatnia, az igaz
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
rjg
őstag
Már volt róla szó, - 101 EV Park - de érdekes lenne tudni a hátteret. Sajnos engem már beszállítóként szívatott meg egy hasonló üzleti modellben dolgozó cég, a Car Club Europe, de ott "ügyesen" egy horvát céget tettek mögé, ahol esélyem sem volt behajtani a kintlévőségemet. Remélhetőleg itt még sikerül rendezni a dolgokat.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
Ezekiell
veterán
képes elvontatni egy trélert, rajta egy autóval? such feature, much wow
ez a videó semmit se mond a lényegi képességeiről. terhelés, hatótáv, terepjárás, pakolhatóság, stb - ezek a fontosak. lehet ez egy jó truck is akár (mondjuk kétlem, látva hogy a platójára egy bicikli se fér fel), de ez a videó semmit se árult el róla
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
WiZARD
addikt
-
WiZARD
addikt
válasz Ezekiell #8916 üzenetére
Miért, a konkurensekre (pl F150) mennyi fér?
szerk.: megtaláltam
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Ezekiell
veterán
Attól függ, melyik irányba mennyit lóghatnak ki De egy 2 méteres truck bedről nem lógnak ki
De örülök, hogy láthatóan te is tudod hogy nem "baromságot fröcsögtem". Most már csak azt áruld el, miért kaptad fel a vizet? Ez csak egy autó, pajtás, nem anyukádat szidtam
szerk: hát ha direkt a legkisebb truck bedet keresed a 3 opcióból, akkor persze, ugyanannyi
És mondom, lehet ettől még egy jó truck, de nagyon erősen kétlem - de ne legyen igazam! De igazából teljesen mindegy, mert soha egyet se fogsz látni kishazánkban, vagy bárhol Európában, max kiállításon
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
rjg
őstag
válasz FIREBLADE78 #8914 üzenetére
A bérlet önmagában nem gond, én a mostani nyílt végű operatív lízingem előtt, három évig bérautóval jártam. Cégként jellemzően sokkal jobban jársz a bérlettel. Többször kiszámoltam, azzal, hogy a biztosítási költség, cégautó adó, szerviz költség nem engem terhel és az Áfa fele is elszámolható, jobban jön ki matek. Én csak azért váltottam, mert a Széchenyi hitel kamat szintje mellett és azzal, hogy nincs cégautó adó, illetve parkolási díj és a "tankolás" költsége kb 20%-a a dízelnek, kb ugyanannyi a havi költségem, mint a bérlettel. Ha a lízing lejárata után többért tudom az autót eladni, mint a beugró és a maradvány érték összege, akkor jobban jártam. Ha nem, akkor buktam rajta.
Az persze fontos döntési pont, hogy ki a bérbeadó, mik a szerződési feltételek, garanciák, biztosítékok, hol van kockázat, stb.MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
Ezekiell
veterán
3 méretben van F150 truck bed.
simán importálva euba is, meg ide is
Hát ahhoz az EUnak is lesz pár szava, tekintve hogy jelenleg nem felel meg a közlekedési törvényeknek az autó, különösen nem a gyalogosbiztonsági törvényeknek.Én tökre szeretném látni élőben, vezetni meg pláne, mert különlegességnek tartom.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
WiZARD
addikt
válasz Ezekiell #8921 üzenetére
"The F-150 Lightning is offered only as a crew cab with a 5.5-foot bed."
Ez meg EV topic...Nem tudom, hogy minek felel meg és minek nem és ez mennyire feltétel, esetleg nem EU-s rendszámmal milyen feltételekkel és meddig lehet használni.
De a többi füstös usa pickup se tudom mennyire felel meg ezen előírásoknak (meglepne), mégis elérhetőek magyar rendszámmal.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Ezekiell
veterán
Hivatalosan nem lesz forgalmazva. Importálni lehet, de ott jön az ezer másik gond (töltőcsatlakozó inkompatibilitás, súly miatt nem jó a B kat jogsi rá, lámpa/index nem jó, stb).
Szóval pontosítok: lesz kb 10 darab Európában, amiből nem fogunk mi egyet se látni
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
WiZARD
addikt
válasz Ezekiell #8923 üzenetére
A jogosítvány és töltő a kisebb gond.
Inkább az hogy onnan kezdve mindenhol útdíj, meg autópályán max 80 meg hasonlók...(Vagy le kell vizsgáztatni valahogy 3.5 tonna alá. Nem tudom van-e erre esély. Az önsúly 3.1t a 3 motorosnál)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
Ez a platóra rakható hatótávnövelő akkupack amit a szervizben kell be és kiszereltetni elég kétségbeesett ötletnek tűnik.
Őszintén kíváncsi lennék hogy hogyan gondolják megoldani a crash és üzemeltetési gondokat.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
Ja, csodás lesz, ha egy ilyen förmedvénnyel elkezdenek majd utánfutóval versenyezni az utakon a fukszos bunkók. Mellesleg jellemző, hogy a gyorsulgatást emelik ki, miközben ez elvileg egy truck, tehát kb. senkit nem érdekel, hogyan gyorsul. Akit a gyorsulás érdekel, az vesz magának egy sportkocsit. Aki meg szállítani szeretne ezt+azt egy truck-al, annak inkább a truck képességeket kéne demózni, de úgy tűnik, azon nincs mit.
A tudomány a valóság költészete!
-
Ezekiell
veterán
Egyébként néztem ma pár tesztet, és ott egész jókat mondtak a truck képességeiről is, szóval várjunk az ítélettel kicsit. Bár nyilván Tesla fanok kaptak meg a first review jogokat, és nem a kritikusok.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
FIREBLADE78
addikt
Szerviz költség? Az szinte free. 200k 3 éves szerviz csomag pl bömösre és semmi gondod. Nekem nem jön be h fizetek nagy pénzt havonta és nem lesz az enyém a kocsi. Amott meg jelképes összeg és megvehetem és ugyanúgy minden adót eltudok számolni,mint operatívnál. Hagyjuk is.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
rjg
őstag
válasz FIREBLADE78 #8929 üzenetére
Ez tényleg erősen helyzet függő és szerintem a végén mindig az adott helyzetre vonatkozó matek dönt.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
abrtom87
tag
Szerintetek? 32x16x16 v. 16x16x16 v. 20x20x20 v. 32x20x20. EQB töltésre, később egy T.can is lesz de nem egyszerre töltve. 32x32x32 szolgáltató miatt nem megoldható, elutasítva. Napelem nincs, nem is lesz. 32 amper ingyen van, de nem tudom jó-e úgy ahogy írtam? Jelenleg sima 1x16 van. Remélem írható ahogy írtam. Az x nem szorzó, csak elválasztó.
Még mielőtt kérdezné valaki, hogy “ilyen” autóval miért nem hívtam szakembert, hívtam hármat, kettő össze-vissza terelt, a harmadik teljesen mást mondott.[ Szerkesztve ]
-
abrtom87
tag
válasz FIREBLADE78 #8932 üzenetére
Sokaknak az … Tudom neked X5/X6-od van vagy volt, de a nagytöbbségnek nincs ilyen autója. Megmondom, nem mertem kiírni egy nyitott fórumra, hogy Porsche Taycan, mert az átlagember elkezd irigykedni, gyűlölködni, dögöljön meg a szomszéd tehene. Egyik villanyos facebook oldalon törölnöm kellett a kérdésemet hasonló okok miatt. Azért itt nem ilyen a hangulat, de benne van az emberben (legalábbis bennem). Amúgy mindkét autó lízingelt lesz, 3 év után meg eladva.
[ Szerkesztve ]
-
-
abrtom87
tag
válasz FIREBLADE78 #8936 üzenetére
30% kezdővel 1K EUR (+ÁFA). De ez az alap kivitel és minimálisan felextrázott.
-
WiZARD
addikt
válasz abrtom87 #8935 üzenetére
Én nem látom annak értelmét. Persze a ház fogyasztóit szét lehet szedni több fázisra (kivéve amit nem), de hogy van-e értelme ezzel pluszban dolgozni.
Ha meg nincs szétszedve, akkor a másik 2 fázison marad 4-4A amit kb soha semmire se fogsz használni, és lesz egy változó teljesítményű töltésed.
Szerintem egyszerűbb, és stabilabb/gyorsabb töltést ad ha kap lényegében dedikált 3x16A-t a töltő a ház meglévő 1x16A-én felül.(Nekem 32+20+20A van és csak a lustaságom miatt nem lett még 3x32A, pedig kellene. Hosszútávon meg már látom, hogy az is kevés lesz...)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
válasz abrtom87 #8931 üzenetére
Mennyire akarsz spórolni? Nálam 3x20 van 2db 3 fázisú autó mellett és simán elég. Pedig évente 80ekm-t megy a két autó. Úgyis elég ez a betáp, hogy a házban van 8kW-os szauna, nagy részben hőszivattyús a fűtés és tűzhely is villanyos. Egy pici odafigyelés mellett sima liba. Tudni érdemes, hogy 20A kb 23-24-ig folyamatosan túlterhelhető, és negyed óráig a 28A sem gond. Évek óta így használom. Nem az abszolút pillanatnyi csúcsra érdemes tervezni, hanem kicsivel alá.
A 3x16-ot kicsit kevésnek érzem, mert akkor egyetlen fázison sem marad más tartalék, mint ami a kismegszakítóban van, de mivel nálad most a ház egy fázison lóg, így a 32+16+16 tűnik a legjobbnak. Ha eddig jó volt az egy fázisú terhelés, akkor most is maradnék annál, mert azon a fázison azonos % miatt nagyobb túlterhelés érhető el problémamentesen. A fő fázison elmegy 36-37A tartósan, amiből 16A megy az autóba, tehát legalább 20-21A marad a háznak az eddigi 18 helyett.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
almafa42
aktív tag
válasz ratkaics #8941 üzenetére
16x16x16 semmiképp, az úgy kevés lesz. Az opciók közül én is a 32x16x16-ra szavazok. Olyan töltőt szerezz be mindenképp, ami minimum szoftveresen (pl appról) vezérelhető, mert akkor tudod a töltést éjszakára időzíteni. Vannak olyan töltők is, amik figyelik a hálózat terhelését és ez alapján visszaveszik a töltési sebességet. Ezekről talán a többiek többet tudnak mondani - én nem néztem utána, mert lehetőség volt 50x50x50-et bekötni (+napelem), az meg elbírja simán.
Taycan miatt ne aggódj, mindig mindenre lesznek irigy emberek. Anyóséknak adtunk ajándékba egy 20 éves E36-ot, csomó megjegyzést kaptak a faluban, hogy "na hogy felvitte az Isten a dolgukat". Ilyen az emberi lélek.
Én úgy szoktam revansot venni, hogy indokolatlanul előzékeny vagyok, beengedem / átengedem az embereket, hadd küzdjenek meg a saját prekoncepcióikba nem illő viselkedéssel -
gorbep
senior tag
Akkor jól vigyázz a KMSZ-eidre nehogy cseréljék. Nálam óracsere miatt cserélt "Eon" feliratú B10-esek folyton lementek, bővíteni kellett... Műterheléssel kimértük, 10.6A-nál old! Mondtam a hibajelentésre kijött Eon mókusnak, hogy a szabvány szerint +13% túlterhelést kellene bírjon minimum 1 óráig. Megvonta a vállát, hogy nem ő gyártja. De rendes volt, bepipálta a tabletjén, hogy nem kell fizetnem indokolatlan hibabejelentésért...
Amúgy boltból vett B10-es nálam 18A felett oldott pár másodperc elteltével... szóval ezzel is zsiványkodnak. A legtöbb ilyen KMSZ csere után az előfizető bővít... és ez nekik bevétel...
Szerk: január volt +4 °C... szóval nem a meleg miatt
Meg őket is megértem, volt már kezemben Bakony Művek-es B10, ami gond nélkül vitt 30A-t... lehet picit meg volt piszkálva, vagy más volt a bele...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
WiZARD
addikt
Azért a túlterhelhető 20A-re nem építenék, ahogy gorbep is írja...
Nálam ha 16-18A körül terhelve van (tehát már aránylag meleg) akkor pillanatnyi 21-22A is lecsapja. Az egyik hidegen 24A körüli pillanatnyit kibír, a másik talán 23A-t. Ha meg rásüt a nap és jól bemelegszik a doboz (déltől estig) akkor megintcsak max 21A amit elvisel...
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
Nálam rövid ideig elbírja a 3x16 töltést, mellette 1x13 töltést és még mellette a házat. Összesen legalább 35A-t a terhelt fázison. 10-15 percig simán. Onnan tudom, hogy az évek alatt volt párszor, hogy elfelejtettem levenni a 3 fázisú töltést.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
BrandonXXV
aktív tag
Nálam 3x20A van, sajnos többet nem lehetett kérni kábelcsere nélkül. Az meg nagy szívás lenne egyéb okokból, inkább bele sem kezdtem.
Elég jelenleg, az autót is elviszi töltéskor, 1 fázisról töltök 1x20A-el. Nyáron, ha megsüti a nap a villanyóra szekrényt, akkor bizony előfordul, hogy leveri azt az egy kismegszakítót, B20-ast. Így nagy melegben, napsütésben kénytelen vagyok 1x16A-el tölteni -
abrtom87
tag
Köszönöm mindenkinek!
WiZARD, schawo, ratkaics, almafa42. A 32+16+16 lesz a befutó valószínűleg. Konkrétan ezzel fogok megkeresni egy szakit, jöjjön ki, stb. Sajnos nálunk fővezetéket kellene cserélni, utat-térkövet bontani, ezt mindenképpen ki akarom kerülni, meg szerintem nem is nagyon akarnák megcsinálni. Már teljes a zavar nálam, akkor magyarul (ahogy szerelő is mondta) a 32-ből elvenne 6-ot, maradna 26, meg a maradék 16-16-ból 6-6-ot a töltő? Mert jelenleg az 1x16-al is kihúzzuk, megszoktuk, hogy pl a jacuzzit mikor indíthatjuk, mikor nem, ne menjen egyszerre a sütő, főzőlap, hajszárító. Valahogy kialakult. Mindenképpen úgy szeretnénk megcsináltatni, hogy kb soha ne vágja le a biztit kint a rendszer, a feleségem ezzel nem szeretne foglalkozni, fél a biztit visszanyomni, inkább ülne órákig sötétben. A 32+16+16 esetén is kell az okos fali töltő? Úgy értem, hogy egy isWallbox Commander 2s töltőhöz (ez mondjuk 3x32 töltő, nekem meg elég lenne egy 3x16-os) kell a "villanyóra okosítás" is? Vagy elég ha telefonról úgy állítom be, hogy este 11-kor kezdjen el tölteni amikor már általában nem használunk semmi áramot?
Shadowbull, almafa42 Köszi! Amúgy én is azt alkalmazom, hogy bármilyen jobb autóval a lehető legelőzékenyebb vagyok, külső sávban megyek, mindenkit beengedek, stb. Amúgy se vagyok egy országúti autóversenyző típus. Legtöbbször a céges plugin Octavia RS-ekkel járok, azokkal is jól elvagyok.
-
Kroni1
veterán
válasz abrtom87 #8947 üzenetére
Van már kialakitott töltőhelyetek? Nekem nemrég ajánlottak itt egy jó opciót: Lehet venni olyan töltésoptimalizálót, ami folyamatosan monitorozza a házat és azt priorizálja. A töltést visszafogja amikor mondjuk megy a főzőlap nagy igénnyel, stb. és visszaadja a kakaót a kocsi felé ha már nem kell nektek másra. Van a töltővel együtt kapható és külön berakható is elvileg.
[link]
[link]
Persze ettől még kell bőviteni (főleg ha két kocsi lesz), de ha bővítéskor egyuttal egy ilyet is beraktok akkor sosem fogja levágni a töltés a megszakítót, nyugodtan lehet bármit csinálni a lakásban amit eddig. -
ratkaics
senior tag
válasz abrtom87 #8947 üzenetére
Azt nem értem teljesen, hogy mi az, hogy a "32-ből elvenne 6-ot, akkor marad 26". Mármint a matek tök jó, de nem értem, hogy mit ért ez alatt.
Én azért mondtam a 32x16x16-ot, mert ha eddig is elmentetek 1x16A-el, akkor a töltővel együtt, sem lesz gond, mert az említett autótípusok max 3x16A-el tudnak tölteni AC-ről (akkor is, ha 3x32A-es a fali töltésvezérlő).
Ha csak egy töltésvezérlő lesz, akkor nem kell szerintem "okostöltő", és villanyórához sem kell sensorbox. De ha több lesz, akkor már szükség lehet rá.
De ha több töltésvezérlő lesz és nincs szükség feltétlenül 11kW töltőteljesítményre, akkor fel lehet tenni két darab egy fázisú EVSE-t is. Akkor szintén nem kell az "okosan vezérelt" töltés.
Persze az említett autók jó nagy akksival rendelkeznek, szóval én nem mondanék le a 11kW-os töltésről...Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
Kroni1
veterán
válasz ratkaics #8949 üzenetére
Az hogy eddig elég volt a háztartásuknak 1x16A, az nem feltétlenül jelenti h a későbbiekben is elég lesz. Egyre több az elektromos fogyasztó egy háztartásban, már egy indukciós főzőlap önmagában tud igényelni akár 32A-t.
Ha már fejlesztenek akkor a leirtak közül én is 32+16+16-ot választanám,de mindenképp tennék optimalizálót is.Mondjuk kiváncsi vagyok a szolgálató miért nem engedte a 3x32-t..
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest