- Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
Hirdetés
-
Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
gp Napokon belül indul a negyedik évad, amely ismét számos újdonsággal érkezik.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
Jön, de nekem az újak annyira nem jönnek képbe - ezt a céges támogatási pályázatot elengedtem sok szempont miatt pl.: adásvételi is kell a pályázat benyújtásához aztán ha mégse kapod meg, bár erre mennek most a kiskapus megoldások a 80e Ft foglalós szerződésekkel… - 2-3 éves autók meg pont ennyit veszítenek az értékükből és azt veszem meg amelyik legjobban megfelel az elvárásaimnak vagy amelyiket jobban le tudok alkudni, nekem egy 5 sec alatti 0-100 ami cél lenne, nem szeretnék tohonya autót, meg egy pályán 130-al mondjuk nyáron 250-300km-t tudjon, megközelítőleg persze. (ez 60 kWh akku vagy felette fogja tudni) igazából nem hajt a tatár, de kisgyerekkel messzebb utazni az I3-al annyira nem szerencsés. Lehetne gyorsabban tölteni, még ez se lenne gond, csak fél óra töltés majd 110-120km max megtehető pályán, annyira nem álom, teszem azt 4-500km-es távra.
ID3 szimpi de vannak amik nem tetszenek benne pl [link] , de onnan egy “pici” ugras egy Modell3 ami többet elmegy, jobban gyorsul, csak az szedán…
Enyaq vagy Kona, C4, Mokka is lehetne még, de egyik se mozgat. -
Mauzes
őstag
Érdekes, hogy már ketten is a hőszivattyút írtátok, biztos igaz, de nekem még nem teljesen egyértelmű, ez miért annyira előnyös. Legfőképpen azért nem értem, mert ez egy olyan extra, aminek szinte csak hideg időben, azaz az év kis részében van érdemi előnye, meg esetleg nagy melegben egy kicsi. Egy nagyobb akkunak viszont egész évben ugyanolyan arányú hatótáv előnye van (persze azt értem, hogy a hőszivattyú nem önmagában hatótávot, hanem hatékonyságot növel).
Ráadásul még télen sem az van, hogy hőszivattyúval nincs hatótáv veszteség, hanem csak kisebb, mint hőszivattyú nélkül. Próbáltam adatokat tartalmazó teszteket keresni, és ez alapján oylasmiket látok, hogy mondjuk egy hőszivattyú nélküli modell (pl. Cupra Born) a nyári hatótávjához képest 20%-ot veszít télen, míg ugyanezen a teszten a Tesla Y LR 10%-ot veszített. Vagy összevetettek 0 fok körüli időben egy hőszivattyús és nélküli ID.3-at, előbbi kb 7%-kal fogyasztott kevesebb áramot.
Ehhez képest normál időben, az év nagy részében, még jóval kevesebb hatékonyság előnye lehet.
De mondok egy példát, adott modellnél a hőszivattyú felára közel 500k, és ez télen mondjuk ad +10-15% hatótávot, egyébként meg mennyit, +5%-ot? A +30%-os akku felára meg 1,4M, és ez mindig ad kb +30% hatótávot.
És értem azt, hogy a nagyobb akku igény kérdése is lehet, de egyrészt szerintem ez nem teljesen olyan, mint ICE esetén, hisz ott a nagyobb motor a felárért cserébe nem csak nagyobb teljesítményt ad, hanem emellett többet fogyaszt, egyre komplexebb, drágább szervizelni, stb. Így a user nem csak előnyt kap a pénzért, így persze hogy könnyen mondja, hogy nincs igény a nagyobb teljesítményre. De EV esetén a nagyobb hatótávra szerintem senki nem mondja, hogy van használati hátránya, max nem éri meg a felárat. Viszont ilyen helyzetben megint csak ugyanez lesz az előny-felár mérlegelési kérdés, amit fentebb írtam. Tegyük fel a használt piacon 50% écs-jű EV-t néz valaki, akkor azt fogja látni, hogy van az alapmodell x Ft-ért, a hőszivattyús kb. 250k-val kerül többe, a nagyobb akkus meg kb. 700k-val.
De simán lehet, hogy nem veszek figyelembe egyéb fontos szempontokat, kérlek javítsatok ki. Egyelőre nincs elektromosom, remélem idén lesz.
-
Tiédetis
senior tag
Volt hőszivattyúsom és most nem az van. Egyik azonnal melegít, mások később, és több energia kell a fűtéshez, hosszabb úton kisebb az eltérés, de van. Nem annyira komfortos, hogy beülsz és idő mire meleget fúj, persze van ülésfűtés, meg kormány, de az is energia-
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biga
senior tag
válasz Tiédetis #9653 üzenetére
A höszivattyu jo dolog, mert valamelyest azért mégis jobb a hatasfoka, ami akar érezhetö is a fogyasztason, de sztem igaza van a kérdezö kolléganak, tapasztalatom szerint mindkettö gyorsan (sokkal gyorsabban, mint a belsöégésüeknél természetesen) melegiti fel a kocsit, és altalaban a fogyasztaskülönbség elenyészö (bar mérhetö). én nem tenném elsö helyekre, mint szempont. Akkor mar az ülésfütés+kormanyfütés jobb, mert azzal gyorsabban van höérzet igény esetén és a höszivattyunal is kevesebbet fogyaszt.
A kérdezönek: sztem az elsödleges szempont a te igényed legyen, ne a következö tulajnak vegyél autot. Na meg alapvetöen mindegy, mi a felszereltség, inkabb az allapot fog szamitani. (sztem a villanyosok nagy része eleve elég jo felszereltségü volt, azért itt ritkan, ha egyaltalan voltak valoban fapadosak)''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
Nem vagy mindig otthon.
Villanyosok általában szerintem fogyasztásfetisiszta, ritka kivétellel.
Amikor kint voltak a kocsik és menni kellett, egyiknél kb. fél perc és a szélvédő lefűtve, másiknál ma 2 percet ücsörögtem a kocsiban, mire kiláttam rajta.
Nem sok, de mikor a házastárs várakozik rád a hidegben, hogy mikor érsz már oda... Nos minden mp sokat jelent a későbbi magyarázkodásnálDe nyilván együtt lehet ezzel is élni. Nekem most a hatótáv volt az elsődleges szempont, fűtés és töltés sebessége nem annyira.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biga
senior tag
válasz Bikkrom #9649 üzenetére
A Leafek (nem tudom, hogy mé az ujabbak is, ebben majd a Leaf-es kollégak pontositanak) jellemzöen CHAdeMO csatlakozo-sak! Nem tenném ra a fejem, hogy egyszerü lesz hozza fali töltöt venni, bar nyilvan egy sima megerösitett konnektorrol tölthetö (max 16A, ha tényleg egy megerösitett csatlakozo). Plusz Mo-n igazabol csak most kezd települni a sok nyilvanos töltö is, ami rossz hir a Leaf-eseknek, mert legjobb esetben jo, ha egy CHAdeMo-lesz szerelve minden 10 Type2-re. (nyugatabbra is kezdenek erösen eltünni, pedig ott eleinte sok volt). Ezt mindenképp vedd figyelembe!
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
Kb. ugyanezt mondtam én is
Ha valaki eladási szándékkal vesz, akkor bizony gondolni kell arra, hogy a 200 hasonló közül mivel több az enyém, mint a másik. Nem biztos hogy drágábban megy el, de könnyebben, gyorsabban. Két autót adtam el 2 hét alatt, bizony ezek fontosak. Még olyan apróság is, mint egy levehető fejes vonóhorog,A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biga
senior tag
válasz Tiédetis #9656 üzenetére
Nem tudom, én személy szerint idökülönbséget pont nem tapasztaltam, bar bevallom nem is nagyon figyeltem ra. Sztem mindkettö nagyon gyorsan felfüti az autot, ha kell, kb az indulas utan 1-2 percen belül meleg volt (van) a kocsiban. A lefagyott szélvédô is sztem hasonlo. Ha van is különbség, az sztem nem szamottevö, de biztosan kisebb, mint pl a fogyasztaskülönbség.
Szerk.: #9658: "...valaki eladasra vesz...". Kereskedö? Tudom miröl irsz, rengeteg ismerösömmel volt erröl hasonlo "vitam", mert több inkabb kompromisszumot kötött a sajat igényeiben, hogy jobban el tudja adni. Szoval soha nem olyan autoban Ül, amilyenben szeretne, hanem amilyet a köv vevö szeretne
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Bikkrom
senior tag
CHAdeMo Type2 átalakító létezik?
Milyen más opciók felé nézzek ha nem Leaf? A keret miatt gondolom a plugin hibridek kiesnek. Javasoltak a másik topicban Amperát... De annak sem ennyi az ára, meg a szervíz háttér sovány.
Merre tovább 4 millióval bezárólag?Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
biga
senior tag
válasz Bikkrom #9662 üzenetére
Létezik, de nem hiszem, hogy meg akarnad venni (tudomasom szerint igen-igen draga holmi, és amennyire követtem nem egyértelmü a tartossaga sem). De szerintem jönnek majd a Leaf-es kollégak és remélhetöleg részletezik.
Ja, nem gondolom, hogy a Leaf rossz tipus lenne, csak nem tudom, hogy szamoltal-e ezzel a dologgal az esetükben (korai koreaiak is hasznaltak a CHAdeMO-t!). En - gondolom a billentyüzetemröl rajöttél - nem Mo-rol forumozgatok, bevallom nem ismerem az otthoni hasznalt villanyauto arakat/kinalatot, igy ajanlani sem tudok.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
válasz Bikkrom #9662 üzenetére
Ha otthon töltesz, nem sok jelentősége van annak, hogy mennyi a chademo-s töltő, de ha hatótávon kívülre merészkedsz, már igen.
Akkor meg kell nézned, hogy merre akarsz menni, mennyit tud a kocsid és van-e arra chademo töltő. Régieknél szokott lenni 1-1 chademo és ccs. Mivel ezek alapból csak 1 autót képesek kiszolgálni gyorstöltőn, esélyes hogy éppen foglalt.
Nekem nyáron se hozta azt a távot, hogy oda-vissza elég legyen, tölteni kellett. Bp-en azért van több is, nem volt annyira gond. Mivel a jövője kétséges, ezért is adtam el. kínaik csináltak chademo/ccs adaptert, fejlesztik is, állítólag működik leaf-el. Nem tudom mennyi lehet, nem érdekelt. Más opció ennyiért elég karcsú. KIA Soul, én azt adtam el. Ha új akksi van benne, jó lehet, de hajtómű neuralgikus pontja az öszes kia/hyundai EV-nek. NEkem 700k volt egy bontott alkatrész és a csere. 180-210km nyáron, 140 körül télen. Ezt tudja jó akkuval. Ampera-e drágább, 7-9 között.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
cinemazealot
addikt
Kis akkumulátoros Peugeot iOn-t hajtok és most télen rendkívüli módon megkeseríti az életem, hogy fűtőbetétes fűtésem van, ami a hatótávom 1/3-át megeszi és relatíve sok idő, mire bemelegszik. És nem is a hőérzettel van baj elsősorban, hanem a párával, ami -- mivel hideg a kocsi -- seperc alatt beborítja a szélvédőt, amint beülök (és nem tartom vissza a lélegzetem). Más kérdés, hogy én ezt a problémát egy benzines állófűtés beszerelésével kibekkeltem (hibrid iOn ), de annak is idő kell, mire befűt.
Egyébként tény, hogy a hőszivattyú eggyel több meghibásodási lehetőséget képvisel és csak csökkenti a fűtésre fordított energiaigényt, nem szünteti meg teljesen.
#9662 Bikkrom
Ha CHAdeMo-CCS adapterre gondolsz, igen, pont tegnap írtak róla Szöcskéék. -
WiZARD
addikt
Lol BMW i5
Hát úgy látszik ezt se utazó autónak szánták, hanem csak városinak.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Andras6800
senior tag
Hoppácska Amúgy ez így önmagában még kevésbé kínos. Azt lehet tudni, hogy hányadik töltés és milyen töltés?
Arra gondolok, hogy épp Berlinből autóztok Párizsba autópályán, és most álltatok meg 5. alkalommal zsinórban egy 10 -> 80% töltésre, avagy így indított már első vagy második töltésre egy München - Stuttgart távon...Esetleg egy újságírós teszt, ahol reggel óra rotában nyomják ki a szömit , estére meg elfáradt a lelkem.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Mauzes
őstag
Ha valaki EX30-ban gondolkodik, minél hamarabb menjen el megnézni élőben, mielőtt nagyon beleéli magát a konfigurálásba. Én elszöszöltem vele, mert eddig nem volt autó az országban, és a tesztek alapján úgy tűnt, meg fog felelni még a relatív kis mérete is. Élőben sajnos ez nem igazolódott be.
Igaz, hogy 190 cm vagyok és nem fogok magam mögött ülni, de tényleg nagyon szűkös hátul. Az autó csak 3 centivel rövidebb, mint az ID.3, de kb. 20 centinek érződik. Míg utóbbiban teljesen vállalható módon elférek, az EX30-ba be sem tudok ülni. A csomagtartó is érezhetően kisebb.
Mondjuk ha valaki egyedül vagy 2 felnőtt használja, arra teljesen kényelmes elöl.
Amúgy külsőleg nagyon jól néz ki szerintem. Belül már inkább so-so, "szokni kell".
-
gorbep
senior tag
válasz cinemazealot #9665 üzenetére
Amennyire én találkozom vele, a fűtőszálas fűtés gyakrabban hibásodik meg mint a hőszivattyú... nem is értem hogy nem bírnak egy redvás fűtőszálat üzembiztosra megcsinálni... és X 100e-es tétel a cseréje, pont mint a hőszivattyú Másrészt a hőszivattyú az akku temperálásban is részt vesz, úgyhogy sokkal fontosabb, mint hogy csökkenti az utastér fűtési energia igényét. Most a nagy mínuszokban még a Type2-es töltésnél is nekem azonnal indult az akku hőszivattyús felfűtése... a legtöbb hőszivattyú nélküli kocsiban csak az akku villamos vészfűtés van, ami a fagykártól véd valahol -10°C környékénél... nem tudom mennyire növeli a hideg üzem a degradációt, de jót biztos nem tesz neki, ha a -5°C -os akkut megpadlózod egy gyorsításnál 200 kW-al...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Andras6800
senior tag
Ez a fűtőszálas dolog amúgy tényleg full érthetetlen... De azért a hőszipkától sem kéne ennyire rettegni. Az se mai technológia ám. És minden háztartásban van. Még csak nem is a klímára kell gondolni, ott van a hűtőszekrény. Mindegyik Carnot-körfolyamat igaziból.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
gorbep
senior tag
válasz Andras6800 #9672 üzenetére
Az i3-ban pusztulnak a hőszipkák/klímák, de nem azért mert a felépítésével, minőségével lenne gond... mind a BMW, mind a tulajok többsége elmulasztja a karbantartást. Mivel itt a klímagáz kering az akkukban is, sok a csatlakozó, és elszökik a gáz egy része... meg az 1234Y amúgy is egy fura gáz, mintha "összeesne". 2 évente illik lefejteni a gázt, az olajat tisztítani és vissza feltölteni... aki megteszi, attól még nem halottam kompresszor hibát...
Fura, hogy a BMW se erőlteti ezt, ugyanúgy ahogy a hajtómű olajcserét se... biztos jó üzlet cserélni őket... mindkettő 1M körül van. Karbantartva meg kimennek a világból... bezzeg a fékolajat 2 évente cserélni kell, ha vizes, ha nem...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Andras6800
senior tag
Teljesen jogos. Automata váltó olajcsere is ugyan ez volt... BMW 150 000-enként javasolt olajcserét ha jól emlékszem. A beszállító ZF meg az elsőt 100 000 KM-nél, utána meg 50 000 kmenként
Kíváncsi vagyok, hogy a 2 éves szervízen a servire inclusive-al mit fognak szólni amikor ezt a klímagáz dolgot számon kérem rajtuk... gondolom elhajtanak a csába. Ha meg megcsináltatom zugszervízben, ugorhat a gari...
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
mauimagic
aktív tag
válasz Andras6800 #9674 üzenetére
Ha meg megcsináltatom zugszervízben, ugorhat a gari...
És hogyan lehet bizonyítani, hogy lefejtették a hűtőközeget és visszatöltötték? Le van plombálva a szervizcsatlakozó?
BTW nekem a szalonban, mikor vettem 2 éve a dácsiját, azt mondta az értékesítő, hogy nyugodtan cseréljek olajat előbb, őket nem érdekli, csak gyári legyen az olajszűrő. Pedig az azért látszik, ha már szét volt szedve... -
gorbep
senior tag
válasz Andras6800 #9674 üzenetére
már mitől ugrana... semmi nyoma nincs a klíma tisztításnak... oldható gyors csatlakozókra csatlakoznak rá.. és elektronikusan sincs a kocsiban nyoma... kb mintha leereszted majd felfújod a kereket...
Ismerősömnek kifejezett kérésre se voltak hajlandóak megcsinálni... azt mondták nincs hiba, és előírva nincs ilyen karbantartás... kérdés van e az 1234Y hoz automatájuk... nem occó... 2M körül ment pár éve...
Én 4 évesen vettem, a gáznak majdnem a fele hiányzott... A szerelő azt mondta ez a darab így sikerült, az egyik kocsiból jobban fogy, a másikból alig.... és konzekvensen mindig ekkora fogyásra számíthatok, az a tapasztalat... rá két évre 25% hiányzott
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz Tiédetis #9677 üzenetére
Igen, mindenhol 100 Ft/g felett!
Én is hallottam, hogy van aki átfújatja R32-re... Hááát... azért nem ekvivalens, én nem vagyok ennyire bátor... + ha meg egy másik klímás nem ellenőrzi, és összekeveredik a két gáz felrobban az egész.... és akkor majd kit vesznek elő???
Szerintem a BMW nem szopatásból tette be az 1234Y-t hanem számított a sok oldható kötés miatti szivárgásra.... az 1234Y CO2 ekvivalenciája töredéke az R32-nek...
De ha van itt klímás, komolyan érdekelne hogy legális e... és ha igen, akkor ennek mi a szabályos módja...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
mauimagic
aktív tag
Leaf haszálóktól kérdezem: mért valaki töltési veszteséget otthon, dugvillás töltésnél? Kb hány százalékkal érdemes számolni?
-
Vesa
veterán
válasz Bikkrom #9662 üzenetére
Éppen csak létezik, jó drága. Leaf esetén még azzal is számolnod kell, hogy az akkuja temperálatlan, tehát a degradációja fokozottabb lehet mint más típusoké. Ez többek között a hatótáv csökkenésében nyilvánul meg.
Otthon töltésnél nincs jelentősége a ChaDeMo-nak, de oszlopokon egyre kevesebb van.4M-ért nem tudom mit lehet most kapni, de az egyes Leaf érából leginkább talán a BMW i3 és a Hyundai Ioniq jöhetne szóba, mindkettő kiváló a célra amit írtál.
A tudomány a valóság költészete!
-
Semin
senior tag
A márkaszerviz esetemben sem írta elő, de kérésre megcsinálták. Az volt a duma, hogy jelzi úgyis az autó nem kell foglalkozni vele... hát hogyne
(volt nagy csodálkozás amikor rá kellett tölteni, nem is keveset) Nem, sajnos nem jelzi az autó.
Amikor letilt a kompresszor ( mert már szétpörögte magát) megette a fene.@gorbep:
Nem csak az i3-nál fordul elő, több elektromos típusnál - közöttük a 28-as ioniq-nál is - visszatérő probléma. Nekem - fene tudja miért- nem tűnt olyan nagy tételnek a pótlás, pedig 200g hiányzott. (1100g 28-as ioniq esetén a max. )Leier Autó Győr:
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Model 3-hoz HUD
Lehetne kicsit nagyobb méret, de így is jó -lesz, majd ha elkészül. Nem is drága.
Ez pedig egy kevésbé igénytelen utólagos instrument cluster megoldás, bár szerintem csak Yoke kormánnyal lenne az igazi, a normál esetleg kitakarhatja. Így már egészen vállalhatóan néz ki szerintem, ráadásul rendelhető más betétekkel is, tehát egyúttal a fabetétes verziót is le lehet cserélni, akinek az nem tetszik.
Ez is nagyon jó, teljesen rejtett. El tudnék képzelni egy szélesebb verziót, még több megjeleníthető adattal, hely lenne rá. Kell még pár jó ülés, némi középső konzol MOD, és egészen kiváló autót lehetne belőle faragni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Kroni1
veterán
válasz mauimagic #9680 üzenetére
Fb-n van Nissan Leaf Hungary csoport, ott pont most volt egy poszt erről. SHELLY okosmérővel nézte valaki, elvileg nem vészes csak elöször rosszul mérte.. Úgy tudom a Leaf elég jól tölthető otthon 230V 1 fázisrol is, viszonylag kis veszteséggel, a Zoé az ami ebből a szempontból kompromisszumosabb, abból kispóroltak valamit, ami miatt 1 fázison nagy a vesztesége, csak a 3 fázist szereti.
-
-
Ezekiell
veterán
2 napja vezetem az új MY-omat, én is azt hittem, hogy az egyik első nagyobb beszerzésem egy ilyen hud/instrument cluster lesz - de nem, totál pénzkidobás, kb 1 óra alatt átállt a szemem.
A SEXY buttons/SEXY Knob lesz az egyetlen ilyen "upgrade" amit megveszek egyelőre a szokásos lábtörlő/tárolók/kijelzővédő szenthármason kívül.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
WiZARD
addikt
válasz mauimagic #9680 üzenetére
Ha Leafet töltöm 1x30A-rel akkor mérhetően fűti a garázst, ha a Teslát 3x16A-rel, akkor nincs mérhető hőmérséklet változás.
Pontosabb számot nem tudok
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz Balázzs #9694 üzenetére
Azt tudom, csak az érdekel melyik az ami miatt veszi, amire szüksége van.
Én eddig nem láttam olyan funkciót amire azt mondanám hogy na azt tényleg használnám rendszeresen és hiányzik.
Új verzióról olvastam hogy AP-t vissza tudja kapcsolni sáv váltás után automatán, ez mondjuk már lehet érdekes.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Ezekiell
veterán
Pontosan: az AP visszakapcsolás miatt (azaz gyakorlatilag megveszed ezzel az EAP-ot, mert az ennyit ér nálunk kb, csak töredék áron), illetve a manuális aksielőmelegítés baromi jó - nem mindig csak superchargeren töltöm hanem néha mondjuk Ionityn, és oda magától nem melegítene elő.
Aztán majd amikor benne van a kocsiban, találok még ezer másik use caset, az biztos.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Bikkrom
senior tag
Köszönöm szépen! Megnéztem az Ioniq és i3 teszteket.
i3-mal az a gond, hogy csak 4 személyes. Most még oké, mert 11 hónapos a kisebb, 2,5 éves a nagyobb. De amikor jön hármaska mondjuk 1,5-2 év múlva? Ezt leszámítva mindenben tetszik. Nagy fejfájás ez, mert jobban megtetszett, mint a Leaf. Igaz nem 4M hanem inkább 4,7-5M. De azt még valahogy összerakom.
Az Ioniq is nagyon tetszik, de az is inkább 5M.
Nekem az lenne a lényeg, hogy a megtermelt plusz 4000kwh-t ebbe toljam. Tehát a plugin is rendben lehet. Mert 99%-ban napi 2 kör lesz be a városba. 10km oda, 10km vissza. Meg ugyan ez délután ovi végeztével. Erre egy plugin is elég lehet.Habár most ránéztem a lenti V60 ajánlásokra. Meg ahogy látom a Mitsubishi Outlander is bejön ha 5M a keret. Van min agyalni.
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Milyen notebookot vegyek?
- Parfüm topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Macska topik
- Arena Breakout: Infinite
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
- Csak nekem ilyen lassú a PH?
- További aktív témák...
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen