Hirdetés
-
Az LG elengedi a feltekerhető tévéket
ph Nem tudták lenyomni a gyártási költségeket, kevés fogyott belőle, drága maradt.
-
The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
gp A legújabb videóban rövid ideig láthatjuk végre Liam Hemsworth Geraltját is.
-
Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
it Gyümölcsöző az Xpeng kutatás-fejlesztési részlegének munkája, a Volkswagennel való együttműködés. Az Xpeng négyes szintű önvezetésre és olcsó önvezető EV-kre készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz FIREBLADE78 #10553 üzenetére
Mondjuk pont ez öli meg a zöld személéletét az evnek
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Kroni1
veterán
válasz bitpork #10555 üzenetére
Ha eladja az ember és másnak még elegendő a hatótávja, életbentartja még akkor nincs gond. Akkor már igen, ha 10 év után bontóban végzik. De bízzunk benne h nem így lesz, a lithium is egyre olcsóbb a 2022-23-as rekordmagas ára után. Talán lesz is társadalmi igény megmenteni azokat a kocsikat amikben csak az akku halálozott el.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Kroni1 #10556 üzenetére
Szerintem az ev-nél még most nagyon tapad a techie gondolkodás és a mostani fejlestések régebbi vasakban nem fognak tudni költséghatékonyan megjelenni. Én félek tőle hogy ez már két olyan mély ütés amivel nehezen fog megbirkózni az egyre szegényedő felhasználóréteg.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Kroni1
veterán
válasz axioma #10557 üzenetére
Akkor úgy fogalmazok hogy amint eléri az akku csereérett állapotot. Tisztában vagyok vele h az átlagos EV akku tovább is elmegy simán, de azért előfordul egy-egy olyan példány (nemcsak Leaf) ami nem éri el a 10 évet sem és az akkuja kuka. Szóval arra gondoltam h ezeket is érdemes megmenteni, nem szemétre dobni..
Persze ehhez gyártói support is is kellene, ahhoz meg motiválni őket, mert jófejségből nem fogják erőltetni hogy minél tovább az úton legyen egy autójuk és ne akarjunk újabbat venni, csak ha ez megéri nekik illetve ha kötelezve lennének rá.
-
biga
senior tag
-
mauimagic
aktív tag
válasz Kroni1 #10559 üzenetére
Persze ehhez gyártói support is is kellene...
Szerintem, ha az EU nem hoz valami kötelező akkufejújítási szabályt nekik, akkor nem fogják erőltetni.Ellenben már most vannak akku felújító/upgrade cégek, egyre elérhetőbb áron meg lehet úszni a javítást.
Mivel egy EV akku rengeteg cellából áll és emiatt nagyon munkaigényes a javítása, szerintem komoly "iparág" fog erre kiépülni itthon, hiszen a legcsóróbb országok egyike vagyunk az EU-ban, itt köt ki minden ICE bontószökevény is, nem hinném, hogy az EV-knél máshogy lenne.
Ha meg beindulnak az akkugyárak, akkor simán lesz olcsó akku is okosba, műszak végén az uzsonnásdobozba cellánként kilopva, úgy magyaroschan[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz mauimagic #10561 üzenetére
Ebben van valami, biztos lesz ilyen!
Amúgy sajnos a hazai történések eléggé elkeseritőek. Jópár kollégám ment át tőlünk Gödre dolgozni a gyárba, hát mit mondjak kemény amiket mesélnek. Mondjuk úgy, a sajtóhoz ami kijut az már csak a jéghegy csúcsa, amit nem sikerül a szokásos módon eltussolni. Brutális ami megy a Koreaiak részéről, és az is hogy magyarország meg asszisztál hozzá.
-
gorbep
senior tag
Ígértem fotót a Delta Wallbox belsejéről... hátha valakinek segít dönteni pro vagy kontra... véleményem szerint az árához képest nagyon korrekt...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
FIREBLADE78
addikt
Mitől van,hogy 3x annyit akarnak számlázni ugyanazon a töltőn? Meglehet ezt reklamálni valahol? Nem jön ki a matek.
[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #10564 üzenetére
Hétvégi várakozási díj nem sokszorosa a hétköznapinak?
-
gorbep
senior tag
-
Kroni1
veterán
válasz gorbep #10569 üzenetére
Igen, azt tudom, csak gondoltam van kifejezetten egyfázisos 1x32A / 7.4kW-os verziója is, hasonlóan jó árban. Ez ugye csak 3.7kW-ot fog tudni 1x16A-on, de azért otthoni töltéshez persze ez is elég lehet.
Bár ha belegondolok, h egy nyamvadt Legrand Green Up 16A dugalj is 30k+ akkor az kijelenthető, hogy ez árban nagyon rendben van.[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
válasz Kroni1 #10570 üzenetére
Közben betettem a bekötési rajzot szerkesztésbe...
a Delta Smart 22 kW tudja, csak dupla áron (299 EUR), viszont ez WiFi-s és szerintem tudja az OCCP-t is... úgy meg már szintén bajnok ár.... szerintem
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
mghltm
addikt
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
mghltm
addikt
mach-e arakat 2 millioval csokkentettek, sikeres palyazattal 14 millioert megkaphato
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
Andras6800
senior tag
válasz mauimagic #10541 üzenetére
Amúgy erre van valakinek jó kiértékelős videója, újságcikke?
Arra gondolok, hogy lecserélem a jó kis nyári "A" fogyasztási (gördülési ellenállás) indexű gumit egy 4 évszakosra, aminek ez az indexe "B". A többször javasolt Michlein CC2 pl már "C" indexel bír abban a méretben ami nekem kell. Én Conti AllseasonContact-ot néztem. Annál "B" az index, nem "C" mint CC2-nél.Én régebben ICE kapcsán a plusz 0,5 - 1 L fogyasztást /100 km elintéztem annyival, hogy téli gumi. De közben rájöttem, hogy tudatlan voltam és igenis elég sok minden más benne van: Sűrűbb közeg (Hideg levegő), Jelentősen hosszabb bemelegítési intervallum magasabb fogyasztással. Azért egy újabb Diesel is télen 10 km alatt épphogy bemelegszik, de azért nem kerül teljesen üzemi hőmérsékletre.
Szóval érdekelne az, hogy önmagában a gumi mennyit számít. Mennyit is jelent ez az "A" vagy "B" vagy "C" index?
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
WiZARD
addikt
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
mauimagic
aktív tag
válasz Andras6800 #10577 üzenetére
Choosing energy-efficient tyres will lower your fuel costs.
For example, switching from Class G tyres to Class A tyres
can reduce fuel consumption by up to 9%
[forrás]Vagyis G és A között van akár 9% fogyasztás különbség...
-
Tiédetis
senior tag
válasz Andras6800 #10577 üzenetére
valamelyik teszben tesztelték a fogyasztást is, 2-4dl különbség is van, ami nem kevés ha azt nézzük, hogy 5,2 vagy 5,6 l/100km -- 8% diffi
villanyra fordítva, ha 18-as átlagot nézel, akkor akár 1,5kWh is összejöhet.De nem is ez ami kicsit elgöndolkodtatott a nyári vs 4 évszakos között, hanem az, hogy azonos prémium esetében 100km/h--0km/h-ra fékezésnél 7-7,5m is lehet a diffi ha jól emlékszem, ez szárazon, vizes úton egál, plusz 0 a 4 évszakos javára
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
cinemazealot
addikt
válasz FIREBLADE78 #10564 üzenetére
A BMW Active DC tarifája alapján (amiben igenis van percdíj 1 óra után) nekem jónak tűnik mindkét februári végösszeg:
- Február 2.:
22,9 kWh × 149 Ft/kWh + 7 perc × 85 Ft/perc (60. perc után) + 229 Ft = ~4236 Ft- Február 3.:
43,8 kWh × 149 Ft/kWh + 65 perc × 85 Ft/perc (60. perc után) + 229 Ft = ~12280 Ft -
Tiédetis
senior tag
válasz cinemazealot #10582 üzenetére
Az 280Ft/kWh körüli ár, sajnos teljesen reális
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #10582 üzenetére
Az de durva, ha 59 percnel megallitod majd ujra visszadugod akkor olcsobb? Hulye egy szabalyozas... percdijnak akkor kene lennie ha mar x teljesitmeny ala esett a toltes, legalabbis ha az a cel, hogy ne hasznaljak parkolohelynek.
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #10549 üzenetére
Egy átfogó statisztikáéra hivatkozik a videóban, pontosabban kettőre, ezek adatait egy grafikonon is mutatja.
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
Ezzel csak az a baj hogy az utcán lévő autók alapján nem lehet átfogó és használható statisztikát készíteni, mert egyszerűen nincs elég 10-15-20 éves autó ehhez.
Én több olyan emberrel beszélgettem akik akku témában kutatnak illetve fejlesztenek, láttam pár előadást is a témában. Gyakorlatilag mindenki ugyanazt mondja, egymástól függetlenül: az öregedés nem lineáris, csak van egy hosszú lineáris szakasz, de az élettartam végén egyre gyorsulva szakad be kapacitás.
Az utcán lévő autók túlnyomó többsége még a lineáris szakaszban van.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Mauzes
őstag
Egy elméleti kérdés. Adott egy PHEV autó, 100%-os töltésről indulva addig megyünk vele elektromosan, amíg csak bírja, ameddig 0-ra merül (persze nem meríti 0-ra, hagy egy kis tartalékot, mikor bekapcsol a benzinmotor). Az elektromos üzem végén megfigyelhető a computer által számított átlagfogyasztás és a megtett út. Na most ha ennek a kettőnek a relációja számottevően eltér attól, amit az akku elméleti nettó kapacitása alapján lehetne számolni, akkor
1. ebből következtetni lehet az akku degradációjára, hogy ténylegesen mi is a kapacitása
2. a computer szarul mér
3. egyéb oka van, ami számomra nem világosMondom a konkrét példát, hogy érhetőbb legyen a matek. Egy 330e akkuja elvileg 10,4 kwh kihasználható nettó kapacitású. A teljes kihasználás alatti út átlagfogyasztása mondjuk 27 kwh/100 km. A teljes kihasználás után az app szerint 11% még az akkutöltöttség.
Ezek alapján, hogy ha 10,4 kwh az akku teljes kapacitása, abból az jön ki, hogy 27-es fogyasztással 11%-ig merítve elméletileg ~34 km-t lehetne megtenni. 10,4 kwh * 89% / 27 kwh/100km * 100 = 34,3 km
Ehhez képest a valóságban csak 28 km-t lehetett megtenni ugyanezekkel a computer által számolt értékekkel, ami alapján ~ 7,6 kwh volt a felhasznált mennyiség (28 km / 100 * 27 kwh/100km = 7,6 kwh), és a 11%-os állapotot is figyelembe véve ~8,5 kwh lenne az akku teljes kapacitása (7,6 kwh / 89% = 8,5 kwh).És akkor a kérdés, hogy akkor most tényleg ennyi az akksi kapacitás, vagy a computer mérései nem pontosak, vagy valamit még nem veszek figyelembe.
-
Andras6800
senior tag
válasz Tiédetis #10581 üzenetére
Valahogy akkor nagyon nem jön össze a matek. EU-s Guide szerint amit mauimagic küldött "G" és "A" közt van 9%. Akkor "B" és "A" közt hogy van 8%?
Igen, full száraz úton van diffi, ez igaz. De pl vizes úton nem is egál, hanem a 4 évszakos a jobb.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Kroni1
veterán
válasz Andras6800 #10588 üzenetére
Sztem ezt nem kell túlagyalni. Láttam real life tesztet ahol a szándékosan alulfújt gumit is megnézték, az jött ki életszerü használatnál h még azzal is szinte kimutathatatlan a fogyasztáskülönbség. Ők is meglepődtek, én is.
De ezek az akár 9% is lehet a difi mondások nekem azt sugalják mindig, hogy akár lehet 0 is.
Kb. Megnéztek egy valag autót és nyilván a legmagasabb eltérést írják le ilyenkor, ami lehet h egy 3tonnás SUV-nál fordult elö a legjobb és a legszarabb gumi közt. Nem tudjuk.Egyet tudok nekem a 1.5t Opel ugyanannyit megy el 4S Nexen gumival mint elötte külön szettel.
-
Tiédetis
senior tag
válasz Andras6800 #10588 üzenetére
Az a baj, hogy sehol nem írtam kategóriát. Különbséget írtam, ha valakit nagyon érdekel, megkeresi
Vizesen plusz 0-t írtam, az A005 Brigi kiemelkedően jó vizes féken, a többi egál, vagy rosszabb. Ugyanakkor szárazon a Brigi +7m
Na ezek alapján vásárolj. Kicsi hazánkban elenyésző a hó, kicsivel több a vizes és egészen sok a szárazA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
mauimagic
aktív tag
Ma rakattam fel új négyévszakost, kíváncsi vagyok látszik e valami a fogyasztásban a Conti Wintercontacthoz képest...
(amit egyébként szerintem lehetetlen objektíven összehasonlítani, mert még ha mindig ugyanott, ugyanúgy megyek is, a fűtés fogyasztása simán lehet 6kWh is 100km-en, meg 0 is, attól függ, hogy épp milyen hideg van . Csak behasaltam a számokat, fogalmam nincs mennyi pontosan a fűtés) -
cOxeR
Ármester
válasz cinemazealot #10582 üzenetére
Pontosan, várakozási időt fizetett + 5e Ft-ot. Ezért nem hagyunk töltőn autót…
-
válasz Mauzes #10587 üzenetére
Én csak egyet tudok. Feladtam ezt a részét az Audinál. Ugyanis Hans esetében olyan képletekkel élnek amiket egzakt módon soha nem fogok tudni megérteni találgatva - márpedig mindenki mást mond. Állítólag a fogyasztásná és a hatótávnál figyelembe veszi az utolsó 1000km statisztikáját, az utolsó leállítás előtti utat (ebbe minden elektromos fogyasztó használata is benne van) és még az indításkori környezeti tényezőket is valahogy súlyozva.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
FIREBLADE78
addikt
válasz cinemazealot #10582 üzenetére
Uh. Köszi. Írtam mobilitinek és szépen elhajtottak,mivel bmw kártyával lett indítva. Semmi közük hozzá. Tehát van perc díj. Akkor többet ott nem tankolok. Inkább a tesla töltő ami olcsóbb és gyorsabb is és inkább ülök a kocsiban
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #10594 üzenetére
60. perc után van díj, a lényeg, nem hagyjuk a töltőn az autót, hanem töltünk és megyünk.
-
axioma
veterán
válasz FIREBLADE78 #10596 üzenetére
Ja tenyleg allt ugy h toltot foglalt de mar nem toltott? Akkor legalabb logikus. Nekem az tunt elsore, hogy ketszer annyi kwh ketszer annyi idot kellett varni arra hogy meglegyen.
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #10598 üzenetére
Milyen töltő ez akkor 22kw-os? - máskülönben feltöltött volna. Én az I3-al nem állok meg csak 50-esnél, biztos nem várakozok sehol csak annyit amit nagyon kell, ha többet tudna, még ezt is próbálnám kerülni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen