- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- MIUI / HyperOS topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Mobil flották
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Xperia Pro-C néven új csúcs Sony kompaktot pletykálnak
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
Hirdetés
-
Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
ph Egyelőre még nincs információ arról, hogy pontosan kinek is szánják és mennyiért ezt a különleges eszközt.
-
Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
it Az Apple megkért egy bírót, hogy ejtse az USA igazságügyi minisztériumának és 15 amerikai államnak az ellene indított, trösztellenes perét. Azt is megmondták, hogy miért.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
senior tag
válasz bigdigit #10699 üzenetére
Szerintem ha hosszu tavra tervezel autoval, akkor inkabb ujat, lehetöleg valamilyen hosszu tavu karbantartasi szerzödéssel. Ez utobbit megtanultam, hogy valoszinüleg a legjobb befektetés. (bar nem sok hibaim voltak az elözö autokkal sem, de egy jo szerzödés mindent magaban foglal, lényegében csak a gumicseréket nem. Pl a még mai napig is hasznalatban lévö egyikre anno 7 éves, vagy 150e km volt a szerzödés. Ez volt anno 6000€ plusz az auto araban. Ha csak évente az egy kötelezö szervizeket szamolod, akkor mar visszajön a nagy része, és akkor még semmi hibad nem volt. Volt pl nekünk egy vacak üzemanyagtankolas utan egy komplett magasnyomasu befecskendezöcsere, szerinted az mennyibe fajt volna e nélkül? Illetve egyszer volt egy AdBlue rendszer hiba 3 évesen (1 évvel a normal gar utan). Azt hiszem minimum a 3-4 szeresét megsporoltam mar csak azon a kocsin..)
A kis Corsa e-re is meg van kötve, bar arra csak 5 év volt a max.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Kroni1
veterán
Én se örülök az extra költségnek amit a fejlesztési kiadásokra hivatkozva tesztek rá EVre a gyártók, ki tudja mennyire jogosan. Azért jópár EV-nél láthattunk többmilliós áreséseket és mostanában normalizálódik a lithium ára is, ami további áreséseket fog hozni. Amire várunk az a következő években várható sztem, remélhetőleg.
Én sosem vettem új autót, nem is tervezem. De amúgy az biztos h nem a stellantis "messzeföldön híres" 1.2 turbo benzinesének reinkarnációjával kezdenék, ami ki tudja mennyivel lett jobb.. Amúgy jobb belső égésű motorral és felszereltséggel az az astra már 11-13 milla, de valóban sok érte elektromosban a 16-17M. Mint ahogy nekem minden elképesztően sok ami 10M fölött van, az autózás nekem ennyit nem ér, inkább járok ebike-al meg tömeggel. Persze tudom ez nem mindenkinek opció, de én szerencsére a munka miatt nem kell h kocsikázzak.
-
Kroni1
veterán
válasz Shadowbull #10703 üzenetére
Azt is lehet mondani, de ki tudja mi az igazság.
Mikor csökkenő keresletnél több millókat tudnak engedni hirtelen az árból akkor az a sanda gyanúm, h nem feltétlenül csak a gyártási költség, de az újdonságokon kereshető extra profit reménye is beleszól azért az árakba...
(Persze tudom, kereslet kinálat, tanultam közgázt.) -
Kroni1
veterán
válasz FIREBLADE78 #10705 üzenetére
Lehet annyit is költeni rá aki szeretne. Mondjuk én nem, ezért 460ért vettem egy újat, 45-ig segít rá ha akarom, 4 éve megvan, tavasztol télig havi 600km-t nyomok bele és hibátlanul teszi a dolgát..
[ Szerkesztve ]
-
tuzpenge
őstag
válasz Kroni1 #10707 üzenetére
Pont ezt akartam írni...mintha valaki beböfögné ide hogy az elektromos autó 40--50 milla és az még nem is a felső kategória.....Hát persze hogy nem...pfff.
Lehet venni ebikot annyiért is mint Te és boldogan használni. Nem kell mindenre a profi cucc (bár jó lenne, de a racionalitás talaján kell maradni), meg kell nézni mi az igény és a keret és ahhoz kell a legjobban passzolót venni...3 milla ebikra??? Persze ha picit profin sportolsz akkor igen.ˣ
-
Mauzes
őstag
Új EV modell elvileg 2025-től, ára még nincs: Cupra Tavascan. Nekem nagyon bejönnek ezek a Cupra-k, sokkal-sokkal jobban néznek ki, mint a VW testvérmodellek.
-
cOxeR
Ármester
Hajtás oldalról mennyivel körülményesebb, mennyivel több a hibafaktor egy dupla motoros verzió esetén mint egymotorosnál?
Legyen Tesla, abban több a jártasság úgy is itt, vagy látott valaki erről külföldi tanulmányt, statisztikát? Persze ha van információk más gyártó esetén az is érdekelne. -
Vesa
veterán
Aki tart az értékvesztéstől, az most vegyen kocsit. 3-7milliós árengedmények vannak, lassan már az összes márkánál. Kicsit el is csábultam egy XC90-re, mert 7 miillval olcsóbb. Csütörtökön megyek kipróbálni. EV-kre is látni engedményeket. Viszont ahogy elnézem a magyar gazdaság helyzetét, nem csodálkoznék, ha ismét beborulna a forint, már így is megint 390-nél jár, esélyesen lesz ez 400 felett is hamarosan. Onnantól pedig minden drágább lesz.
A tudomány a valóság költészete!
-
-
cOxeR
Ármester
Temérdek kamu akció is van, amiből kiderül már levonták a 4M állami támogatást. - már akinek jár meg aki megkapja…
A piac viszont pang ez tény, a 400 Ft-os euróra előbb számítottam mondjuk, de szerintem is megint fölé megyünk. Állampapíros játszma is csak hab a tortán.bitpork
Ingatlan is, auto is…[ Szerkesztve ]
-
-
Megint kevésbé jobbak az újnak a kondiciói (-2% és már szocho és szja is ha jól emlékszem)- és van egy olyan érzésem h lesz még belenyúlás a most már nem vehetőkbe is mert nem fogja bírni az állam a kamatterheket
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
mauimagic
aktív tag
válasz bitpork #10720 üzenetére
van egy olyan érzésem h lesz még belenyúlás a most már nem vehetőkbe is mert nem fogja bírni az állam a kamatterheket
Ha ezt meglépik, akkor komoly tőkekiáramlás lesz itt a hanyatló nyugatra.
Szlovák, osztrák bankszámlája már a középosztálynak is van, másodpercek alatt átdobható a dohány... -
axioma
veterán
Azert ebben nincs teljes egyetertes. A lakossagi papirok magasabb kamattal fognak akkor is menni, ha lejar a mostani ev kiemelkedo kamata. Ameddig a kivett mennyiseg potlasa miatt nem kell nagyon megemelni a tobbi papir (foleg dkj) kamatat ahhoz hogy elkeljenek, addig nem nagyon van ertelme neheziteni a kivetet, legfeljebb ne'mi idotenyezo valtozhat (ahogy tobb penzugyi konstrukcional is van: feltores utan x nappal fersz csak hozza), mivel addigra refinanszirozzak az olcsobb - kisebb kamatu - papirok eladasabol, es meg sporoltak is.
Nyilvan elcsaljak az inflat (kivancsi leszek a februarra, amikor jon a benzin meg a januari hideg utan fizetett februari magas gazszamlak), meg attol hogy a fenti a logikus me'g lehet hogy nem azt lepik, de nemtrivialis hogy a benntartas eroltetesevel jobban jarnak.[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
De ezek az engedmények a csillagászatira nőtt árlistákból vannak, és pont azért, mert már nem eladhatók ilyen áron az autók. Pl. tök jól hangzik, hogy a 25M-s listaárú Volvo XC40-ből pl. adnak 5 milliót, de ez azért van, mert 25-ért senki nem vesz XC40-et, 20-ért meg talán már megfontolják.
Nagyon szar a keresleti oldal és rövid távon nem nagyon bíznak ennek megváltozásában. Szóval azért ez csak kis részben kompenzálja az értékvesztést.
-
Kukipapa_rr
tag
Tudnátok segíteni, légyszi, hogy 2022-23-as Model 3-hoz milyen gyári tartozékok járnak? Két kártya, de hány kábel, kerékfingó szett stb.
Egyszerűen nem találok erről egy hiteles listát.
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
válasz Mauzes #10727 üzenetére
Ennek nincs jelentősége, mert a bekerülési ár/profit alá nem tudnak menni. A vevői oldal eltűnése csak annyiban segít, hogy kisebb profitteal lehet az autókat eladni ami most meg is jelenik az árakban, de ha tartósan marad a sz*ródó forint -márpedig ez várható-, akkor további árcsökkenés már nem nagyon lesz, főleg ilyen mértékű. Ezeket most nyilván azért adják ennyiért, mert ki kell szórni a beragadt készletet, de az új érkezőket már drágítja az EUR árfolyam és a még mindig meglévő infla is.
Kroni1
Persze, hogy nem jófejségből csinálják -miért csinálnák abból?-, de vevőként engem nem is érdekel miért csinálják. Ennyiért egy ilyen autó, ilyen felszereltséggel vicc áron van.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Ck.
addikt
Most kaptuk az emailt a 2015-ös Leafünkkel kapcsolatban... Ez év április 1-jével lelövik az appot, a továbbiakban nem lesz elérhető az autó állapotának lekérése, vmint távoli vezérlése, előklimatizálás, stb. (Természetesen megnyugtattak, hogy az autó menüjéből lehet beállítani időzített előfűtést/hűtést.)
Szóval röviden és tömören a véleményem: Rothadjon meg szívük-lelkük, száradjon háromba minden porcikájuk! Rohadt, szemét banda, legszívesebben a szalon előtt gyújtanám fel vagy verném szét kalapáccsal a szemük láttára az autót (amit egyébként imádunk), ha abban az anyagi helyzetben lennnék.
Nem érdekel a hangnem, tiltsatok ki az egész ph-ról, már az is hidegen hagy. Még ígyis erősen visszafogtam magam, írhattam volna különbet is ezekről a rohadékokról. -
mghltm
addikt
ejha, teljesen ertheto a felhaborodasod! a jo kis app es fedelzeti rendszer jelentos plusz az elektromos autoknal. ez az osszes elozo generacios leaf-re ervenyes vagy evjarat szerint valogatnak? nv200 is erintett lehet?
#10735 Ck. hat ez igazi kib@szas az emberekkel, ilyen lepessel akarjak terelni oket az ujabb leaf / ariya iranyaba? kivancsi leszek ez hatassal lesz-e a hasznalt leaf-ek arara.
[ Szerkesztve ]
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
Vesa
veterán
Teljesen megértem a felháborodást! Ugyanakkor szinte biztos vagyok benne, hogy lesz rá third party fejlesztésű app. Vagy végső esetben, az utolsó verziót le lehet majd szedni valahonnan apk-ban (ez mondjuk iPhone esetén nem segít). Ettől még maga a jelenség problémás marad.
Pont ma derítettem ki, hogy a Volvo info rendszere is borzalmas, valami google alapú és kell hozzá google account (WTF??), live internet kapcsolat és egyéb ilyen b*romságok. De nyugodjak meg, mert adnak hozzá 4 éves előfizetést. Szuper!
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #10739 üzenetére
Minek? Tudják, hogy a rajongók bármit kifizetnek
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
válasz Mauzes #10737 üzenetére
Pont ma teszteltem tüzetesen. 2022-től új rendszer van, a korábbi Sensust kukázták és jött ez a GoogleOS. Instrument cluster semmilyen szinten nem testreszabható, csak 2 mód van, az egyikben középen konkrétan egy fekete üresség "látszik", és nem is lehet oda tenni semmit (wtf?). A másik módban kiteheted oda a map-et, de annak csak akkor van értelme ha navigálsz. Ha nem navigálsz, akkor egy kb. "7 méretű fekete semmi van előtted. Nincsenek számlap grafika verziók (korábban volt 4 féle grafikai mód, de ez is megszűnt), a Car Play mai napig csak vezetékesen működik (2024-ben ?). Megszűntek a vezetési módok (korábban volt 4 féle és fizikai gombról vezérelhető volt. Ma már az sincs, csak a központi kijelzőn lehet OFF-Road módba kapcsolni modelltől függően. Start-stop rendszert nem lehet kikapcsolni. Csomó fontos funkció csak almenüből érhető el a központi kijelzőn (mint megtudtam, ezek egy része korábban a kormányról is vezérelhető volt, de a google valamiért fontosnak tartotta, hogy az egyszerű megoldás helyett bonyolult menükben kelljen turkálni). A klmának nincsenek fizikai gombjai és a kijelzőn is kicsik a gombjai, nem nagyon felhasználóbarát. A telefonból át lehet ugyan tenni a névjegyzéket, de a bejövő hívás néha mégis a telefonra érkezik, néha az autóra. A grafika nagyon elavult, olyan mint egy táblázat, ennél már sokkal szebbeket látni, bár ezzel még együtt lehet élni, csak ebben a kategóriában mást várna az ember. Az ikonok kicsik, pedig körülöttük egy csomó üres hely van. Waze nem működik!
Maga az autó viszont űber. A belső kidolgozás, a minőség, a kényelem, a csend, mind nagyon ott van a szeren. Állítólag reszelgetik még a rendszert. Bár az elmúlt 1 évben annyit sikerült "fejleszteni", hogy már az apple maps is kitehető a műszerfalra, illetve lehet youtube-ot nézni, ha áll az autó.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
válasz Kukipapa_rr #10745 üzenetére
A Bosch robotfunyiroi is érintettek. 600-800 EUR, játékszerek egy autóhoz képest.
Azt mondta a Bosch hogy lesz lehetőség 4G-re átállásra, ahol a 2G megszűnik.Szóval csak akarat kérdése a gyártó részéről, hogy kínál-e megoldást.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
mauimagic
aktív tag
Biztos nem leszek ezzel népszerű, de egyrészt a 2G hálózatot akkor a régi EV gyártóknak fennt kéne tartani?
Meddig kéne támogatni egy ilyen fícsőrt? 10-20 évig?
Sajnos fogyasztói társadalomban élünk, ahol a 8 éves autó már nem érték a hanyatló nyugaton, lejár a gyári gari, van max még pár éve, aztán megy az EU szeméttelepeinek egyikére -> Romániába, Bulgáriába, vagy éppen a Mimogyorókhoz.
Régi használt autók istápolása a gyártóknak nem biznisz, ez van, ettől még nem "rohadt szemét banda", csak épp költséget optimalizálnak.Mondom ezt egy 2018-as Nissan EV-vel, amiknél a Connect szintén szanálva lesz, idő kérdése.
Mondjuk én nem is tartom egy nélkülözhetetlen dolognak, de ez más kérdés. -
Semin
senior tag
Csak erre reagálnék bár erősen off:
Vagy végső esetben, az utolsó verziót le lehet majd szedni valahonnan apk-ban (ez mondjuk iPhone esetén nem segít).
IOS 17.4-től az EU kötelezvénye miatt az Apple lehetővé teszi a külső forrásból az Appok telepítését. Ez azt jelenti hogy megjelenhetnek alternatív appstore-ok is többek között.
1-2 hónap és már ez sem lesz különbség az Android és az IOS között.(bár csak az EU-ban)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs