- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- LG G4 - nehéz rajta fogást találni
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Persze.
Egyértelműen sokkal előnyösebb egy PHEV mint egy ICE.
Ráadásul sokkal ésszerűbb PHEV-eket építeni mint nagy akksis BEV-eket. 100KWh akkuból lehet 5 jó elektromos hatótávú PHEVet csinálni, ami lokális közlekedésben ugyanúgy elektromosan megy, mint az egy darab nagy akkus BEV.Ha az 5 PHEV kivált öt ICE autót, a BEV meg egyet, akkor még CO2 emissziót is jó eséllyel spóroltunk.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #10850 üzenetére
Ezt értem, de amikor kocsit vesz valaki, akkor 4-5 milliós árkülönbség nem kevés. Nagyon hülyének kell lenni ahhoz, hogy ezt kifizesse valaki egy olyan előnyért, amivel évek alatt sem dolgozza le a különbözetet. Érted...4 millióval kifizet többet vételkor, hogy aztán spóroljon az adón és némi parkoláson évi 300 ezret.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #10851 üzenetére
Pontosan erre a következtetésre jutottam. Az elmúlt 1,5 hónapban megnéztem egy halom autót, EV-ket is, hibrideket is, de a plug-innel jött ki legjobban a matek. Azért a döntésben meghatározó szerepe volt annak, hogy már elérhetők 100km EV hatótávra képes PHEV-ek (+ a jelenlegi komoly akcióknak). Egyébként a Mercedes info rendszere egészen elképesztően jó! Nem is gondoltam volna. A Volvo-n ehhez képest egy DOS fut.
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
ugyan már, erre példák sorát lehetne felhozni
pl. miért vesz valaki bmw-t ha sokkal olcsóbban suzukit vehet, sose dolgozza le a különbséget (direkt a két végletet írtam)
lehet azt mondja: a hidrid rendszer kell, mert kifinomult, nagyobb nyomatékot ad, nem kell racionálisan csak pénzben gondolkodnimiért vesz valaki bmw-t? iphone-t?
miért viszi el valaki P. Timikét?A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Tiédetis #10855 üzenetére
Küönbözően látjuk a dolgokat, ahogy sokan mások is, neked más a prioritás, mint nekem.
Anno gondolkodtam hidridben. helyben jó, kintre is jó, hiszen van benne benzin és lehet menni, majd a célállomáson vagy este lehet tölteni, kicsit olcsóbbá válhat az üzemeltetés, talán. A hibid sem volt olcsóbb, mint az EV, újra akkor sem volt pénzem, tehát maradt a használt, ott meg nincsenek 100-150km-s hatótávval, ami éppen fele, mint a kis kia hatótávja, ami nekem szintén nem volt optimális.
Most van télen 300 felett fűtéssel pályán 110-el, most meg 450-nél tartok.Látod, nem feltétlen nézi mindenki ugyanazon a szemüvegen keresztül a dolgokat és ez így van jól
Neked a Volvo XC nem tetszik, sokaknak igen.
Ja és nem mondtam talán, de zöld rendszámosnál cégautó mentesség van ha jól tudom, de majd vállalkozások szólnak, hogy mi is van, vagy nincs. Tehát ez is szerepet játszhatot a döntésben, miért vesz valaki 4-5 millával drábban olyat, mint ICE-t.Az biztos, hogy én nem térnék vissza arra útra, ami oda visz a benzinkút oszlopa mellé, tankolni. A lehetőségem megvolt, fel sem merült bennem, nejemben meg pláne.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
Bikkrom
senior tag
válasz Shadowbull #10851 üzenetére
Csak valahogy nem ezt adja ki a való élet. Most ahogy néztem az outlandereket, v60-akat más az arány.
Outlanderekben rendre kb. 80-20%, 85-15% arányban van a futott km-ben a benzin-elektromos.
V60-akban kb 20% az elektromos üzem.
Ezek 140-280 ezer km közötti autók. Kb 2 tucatot hívtam fel eddig.
Ki lehet számolni, hogy a 7-8 liter helyett. 5-6 körül mennek így.
Nyílván vannak olyanok is, mint amire én fogom használni. Van 3-4 ezer kwh a napelemről erre szánva, reggel ovi 20-25 km, teljesen elektromos, délutánig feltöltöm, hozom haza teljesen elektromosan. 1-2 havonta lesz egy hosszabb út 150-200-300km max. De ahogy felhívtam ezt a sok eladót az jött le, hogy kb senki sem így használja. Kb mint egy nem tölthető hibridet. Így tolja a többség.
Nyílván ahogy írod ezen növelni fog a 100kwh/5, tehát ha 20kwh elterjed ezekben a phev-ekben is. Mert az Outlander valami 6kwh, a Volvo 11kw ha jól emlékszem. 3* meg 2* akkora ugrás a 20kwh+ phev. De gyors fejszámolásra azok is 40-50%-ban benzin/dízel módban fognak menni. Tehát ha nem is 5 de 2 darab ice lesz kiváltva.
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
Bikkrom
senior tag
válasz bigdigit #10857 üzenetére
Fura, erre is itt a V60 példa. 10-11 évesen 80-85%-os aksi. Egyfelől lassú töltés van csak, másfelől állandóan hűtve/fűtve van. Az is hozzá tartozik, hogy ezekbe valami bitang jó aksit tettek. Outlanderekben már inkább 70% ennyi évesen. De azért nem is egy EV, mondjuk hasonló ársávban legyen Leaf. Gyorstöltés, hűtés hiánya és máris 6-7 pálcásak 7-8 évesen. Mondjuk az újabbaknál már nem ekkora a degradáció. De árban ezeket néztem eddig, erről van csak sejtésem.
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
bigdigit
addikt
válasz Bikkrom #10859 üzenetére
Hűtés fűtésről még én nem tudok nyilatkozni. 3 hete van csak EV de ránéztem aksira és még egyszer sem kapcsolt be hűtést és fűtést sem. Mondjuk ilyen időben gondolom csak fűteni kellene de mivel DC töltésen egyszer voltam kipróbálni egyáltalán működik azt is akkor mikor haza hoztam nem terveztem előre navin oda megyek. Így eleve az autó nem is úgy tervezett és csak 10 perc volt maga a töltés.
-
Andras6800
senior tag
Ezt a témát évente min 2x bedobják... megint működig a Rogán művek. Megy a szondáztatás. Ha a nagy közönség mellette van, meglépik.. ha a tulajok kiborulnak, a többieket meg nem érdekli, jövőre újra lesz pár újságcikk, meg minisztériumi szellőztetés.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
WiZARD
addikt
válasz Bikkrom #10858 üzenetére
Nyilván ezért akarják elvenni a zöld rendszámot.
Amíg a userre van bízva, hogy mikor tölti és városban EV módban használja-e, addig kevesen fognak ezzel "küzdeni". Főleg ha nem tud otthon tölteni, vagy csak sz*rik az egészre és egyedül a kedvezmények miatt vette.Kellene geofencing, EV only zóna városba, meg ilyenek.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
válasz Bikkrom #10858 üzenetére
Nade ja te is úgy saccolod, hogy egy kis, 6 KWhs Outlanderben is 2 literes megtakarítást jelent a PHEV, akkor az azt jelenti, hogy 100 KWh akkubol 16 autót építve 32 liter benzint spórolunk meg, miközben ha abból a 100 KWh-ból egyetlen BEVet csinálunk, akkor csak 8 litert....
Bár őszintén szólva 2 litert akkor is megspórol egy jó hibridhajtás, ha egyáltalán nem töltik kívülről.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz WiZARD #10862 üzenetére
"addig kevesen fognak ezzel "küzdeni"
Ezzel kapcsolatban valójában nincsenek megbízható nyilvános adatok. Hangulatkeltés van a PHEVek ellen mindkét irányból, de valós nyilvános adatok nemigen vannak.
(Én látok néha nem nyilvános adatokat, de az pont nem azt mutatja hogy a többség nem tölti a PHEVeket. )
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #10864 üzenetére
Arra kivancsi lennek, hogy milyen nyilvanos adatok leteznek. Mert ha kozcelu toltohalozatbol szarmazik, akkor a hajadra kenheted, a phev csak otthoni toltessel eri meg (amugy a koztoltobol dragabb is lehet, mint a benzin - jartunk igy videki varosban, proba miatt kicsit toltottuk is, aztan kapott benzint). Az elektromos uzem kimondottan ingazasra valo. Ott meg nem fogod nap kozben tolteni (jo, ha ceg adja juttataskent telephelyen akkor lehet, de akkor se koztolton jelenik meg).
[ Szerkesztve ]
-
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #10864 üzenetére
Lehet, de ha csak 2x annyit megy naponta amennyi az EV hatótáv, akkor már megint ott tart hogy a második felében a városban se EV módban megy.
Szüleim is vettek egy XC40 PHEV-t, mert az a 40-50km hatótáv anyámnak napi szinten bőven elég.
Aztán kiderült hogy a valóságban télen az inkább 30-35, és máris nem elég. Tölti minden nap, ettől még ott füstöl a városban ha épp úgy jön ki.
Szerintem már bánják hogy nem lett neki is egy Y.Itt egy pár éves tanulmány arról, hogy mennyit töltik/hogyan használják.
"PHEVs are not charged every day. Private users in Germany charge their PHEVs an
average of three out of four driving days. For company cars, charging takes place only
about every second driving day. The low charging frequency clearly reduces the share
of kilometers driven on electricity. The very low UF for PHEVs in China also indicates
low charging frequency, whereas PHEVs in Norway and the United States appear to be
charged more often than in Germany or China."[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #10866 üzenetére
Jogos, felreolvastam, a nemnyilvanos adatok forrasa is ketseges, hogy mi tud lenni. Az atlag bmw user adata nem tipikus a phev-sek kozott, azt azert remelem sejted, ha ilyen szervizinfokra tamaszkodnal.
-
Mauzes
őstag
válasz WiZARD #10862 üzenetére
De most komolyan az a valószínű, hogy a phev vásárlók azért fizetnek ki milliókkal többet, hogy a nagy részük ne "küzdjön" a töltéssel? Hanem csak ingyen akar parkolni, stb? Sőt még átlagban többet még többet is fogyasztanak ezek a csúnya phev-ek, mint a tömegelőnnyel rendelkező ice társai?
Tehát a megoldás, hogy vegyünk el minden kedvezményt tőlük.
Vagy esetleg az a valószínű, hogy a több tízezer autó átlagában azért mégis csak számottevően környezetkímélőbben vannak használva, mint az ice?
Ok, nincsenek pontos tényadatok. De azért én az utóbbira fogadnék pénzzel.
-
axioma
veterán
válasz Mauzes #10869 üzenetére
De senki nem is mondta, hogy a furdovizzel ki kene onteni a gyereket is. Mar ket finomabb, es forgalmibol megallapithato feltetelt is adtam hozza, amik sokkal jobb illeszkedest csinalnak, sot szerintem me'g az onsuly is (persze az se lesz tokeletes, mert lehet hogy a 3 tonnas suv szornyet is tolti arra a valahavolt 25km-nyire, de a valoszinusegek nem arra hajlanak). Es az i3 rex tenyleg nagy kerdes me'g a baltaval kifaragas eseten is.
Raadasul a tarsadalmi igazsagossagerzetre apellalnak, az meg nem ott van hogy minden zold szar, csak a batarok a bazi nagy kipufogoval bokik a csoruket. [Nekem is!]
[A nem kuzdes amugy lehet valos akkor, ha a ceg veszi a user hasznalja a kocsit, es kap benzinkartyat. Ez a kombinacio valoban nem jo, de nem hiszem hogy ez a legnagyobb resze a magyar phev-seknek - bar tevedhetek.][ Szerkesztve ]
-
Andras6800
senior tag
válasz Mauzes #10869 üzenetére
A PHEV-esek nagy része azért fizetett ki több milliót pluszban ICE-hez képest, mert anyagilag jobban jár, ha tölt, ha nem. Persze ez céges vásárlókra igaz. Cégeknek elég sok kedvezmény van PHEV-re, amivel összességében elég sokat spórol ICE-hez képest. Nem vagyok benne mélyen a témában, nem tudom felsorolni ezeket, megmondom őszintén. De ismerős aki cégre vett anno PHEV-et elmondta, hogy 3 éve eléggé megérte, mert olcsóbb volt mint ICE. Szart ő a töltésre. Lehet azóta változott a támogatás.
Németeknél is nem egy cég nagyobb cégautócsomagot adott, ha PHEV-t választott a dolgozó. Csak aztán jött a meglepetés, hogy jelentősen több benya fogy, mert a kutya se tölti otthon.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
válasz WiZARD #10867 üzenetére
Én ezt másképp közelítem meg. A lényeges pontok szerintem ezek:
- Egy PHEV akkor is kevesebbet fogyaszt mint egy hasonló kategóriájú ICE, ha soha nem töltik kívülről.
- Aki PHEV-et vesz az nem akar BEV-et, mert akkor azt vett volna. Ebből az is következik, hogy
- Ha nem fogják támogatni a PHEV-et, akkor megint ICEt vesz helyette.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
válasz Mauzes #10869 üzenetére
Nézd meg amit linkeltem, valahogy mégis azt találták hogy nem töltik.
Számold ki mennyi a cégautó adó, esetleg számolj parkolást napi 8 óra munka mellé 400-500 ft/óra parkolási díjjal, stb.
Mellé esetleg picit jobban megy, picit kevesebbet fogyaszt, fél évvel ezelőttig még néha ingyen tölteni is sikerült.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
"valahogy mégis azt találták hogy nem töltik."
Nade még amit beraktál abban sem ez van.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #10863 üzenetére
Érdekes a számításod, de itt megint bejön az a része, hogy az emberek tömegesen nem képesek tudatosan autót választani. Szóval 1 - 1 példából ilyen átlagot vonni minimum felületes.
Igen, igazad van,. van egy réteg, akiknek tökéletes megoldás egy PHEV. A dolgos hétköznapokban elmegy a valóságban ~40 km-es hatótávval mint EV. Otthon a külvárosi kertes házban minden este felpattintja tölteni. Talán munkahelyen is tud tölteni, így napi 80 km ingázás is belefér. Aztán ha elmegy messze a családhoz és szeret hajtani, akkor ott a ICE meghajtás. De ez megint egy réteg.
Van egy rétege a felhasználóknak, akiknek felesleges extra kockázat a PHEV. Naponta ingázik valamennyit és évente 1x vagy 2x megy EV hatótávon túl. Számára szinte kompromisszummentesen tökéletes egy EV hasonló árban vagy olcsóban mint egy PHEV. Azt ne felejtsük el, hogy PHEV esetén a dupla hajtási lánc miatt nagyobb a tömeg, illetve a meghibásodási lehetőség. Illetve ICE szinte összes karbantartási nyűgje jelen van: olajcsere, gyertyacsere, stb. Oké, fék valószínűleg kevésbé kopik.
De van 1 réteg, bármennyire meglepő, akiknek se PHEV, de EV nem jó. Jellemzően az a réteg, akik sokat mennek autópályán messze. Városba nagyon ritkán mennek. Számukra egyenesen hátrány egy PHEV, mert többet fogyaszt a gép, de legalább villanymódot se használja szinte soha.Az, hogy mekkorák ezek a rétegek, országonként és régiónként más.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Mauzes
őstag
válasz Andras6800 #10871 üzenetére
Esete válogatja még cégeknél is. Azért gondolj bele, hogy egy jobb autónál a 4-5 milliós felár vajon tényleg olyan könnyen megtérül-e (a válasz: nem. A kedvezmények: nincs vagyoszerzési illeték 1x, utána cégautóadó, súlyadó, parkolási díj, ez x százezer ft évente). De a fő kérdés még mindig az, hogy töltik-e vagy sem. A cégben is emberek dolgoznak, hazamennek, a PHEV használók nagy része kertes házban lakik, egy részük azért csak hajlandó lesz tölteni... A másik meg hogy a PHEV vásárlók komoly része nem is cég, hanem magánszemély.
Úgy látom, ez teljesen érzelmi alapú sokaknál. Valamennyire meg is értem, hiszen fura látni az 500 lóerős V8-as Porsche Cayenne-t zöld rendszámmal, meg a sok prémium márkát, ami teljesen elérhetetlen az átlagemberek számára.
Na de kezdünk eléggé off-ba menni.
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #10875 üzenetére
De pont ez van, hogy nem töltik minden nap amikor mennek vele, így nincs szisztematikusan használva az EV rész.
"PHEVs are not charged every day. Private users in Germany charge their PHEVs an
average of three out of four driving days. For company cars, charging takes place only
about every second driving day. The low charging frequency clearly reduces the share
of kilometers driven on electricity. The very low UF for PHEVs in China also indicates
low charging frequency, whereas PHEVs in Norway and the United States appear to be
charged more often than in Germany or China."És ez itt is kiütközik:
"PHEV fuel consumption and tail-pipe CO2 emissions during real-world driving, on
average, are approximately two to four times higher than type-approval values.
The deviation from NEDC type-approval values spans much larger ranges than for
conventional vehicles"Szerintem emiatt is szarabb a fogyasztás WLTP-hez képest, mert kevesebbet megy EV-ben mint a WLTP szerint.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #10878 üzenetére
"így nincs szisztematikusan használva az EV rész"
Hogyne lenne. Még az általad belinkelt jelentés szerint is rendszeresen töltik őket, ha nem is minden nap.
"emiatt is szarabb a fogyasztás WLTP-hez képest"
A PHEV-ek WLTP értéke 1,5-2 liter körül van, ami a szintetikus mérési metódus sajátosságaiból adódik. Igazából hangulatkeltés azt hangsúlyozni, hogy ettől magasabb a gyakorlati fogyasztás, mert a CO2 emisszió spórolás szempontjából nem ez a lényeg, hanem az, hogy mennyivel fogyaszt kevesebbet egy PHEV a gyakorlatban mint egy ICE.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #10876 üzenetére
"Jellemzően az a réteg, akik sokat mennek autópályán messze. Városba nagyon ritkán mennek. Számukra egyenesen hátrány egy PHEV, mert többet fogyaszt a gép"
Nem fogyaszt többet akkor sem. A hibrid hajtás előnyei autópályán is jelentkeznek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #10882 üzenetére
Csak akkor ne sírjanak hogy nem kapnak olyan kedvezményeket mint egy BEV.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #10880 üzenetére
Na de a kvótákat a teljesen valótlan WLTP alapján számolják.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #10886 üzenetére
Hogy lenne már más?
A támogatás, meg a kvóta alapja a beígért (WLTP) kibocsátás csökkenés.
Az pedig egyik esetben se valósul meg az ígért mértékben, csak a töredéke realizálódik.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Kroni1
veterán
Egy kérdés: Be van dugva egy EV az otthoni töltőkábelével és tölt, nincs okos falitöltő meg semmi, csak a töltőkábel falialjzatba bedugva. Egy áramszünet után újraindul a töltés és folytatja elvileg ott ahol abbahagyta gond nélkül, igaz?
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #10873 üzenetére
Peldaul az atlag bmw ara es az atlag phev ara miatt jelentos a me'rt tarsadalmi csoport elterese [nem, nem csak az uj autokat kell ideszamolni]
-
DopeBob
addikt
válasz Shadowbull #10891 üzenetére
Miért egy benzines autó CO2 kibocsátásához hozzászámolják azt is, mennyi CO2 keletkezik amig a halott dínók eljutnak a benzinkútig?
MZ/X
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #10881 üzenetére
Ha te mondod. Legyen így
PHEV-et mindenkinek.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #10882 üzenetére
Dejó, akkor ezek szerint az emberiség megalkotta az örökmozgót
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #10895 üzenetére
Azt mondod egy PHEV töltés nélkül is jobb, mint 1 ICE.
Oké. Akkor kíváncsi lennék ennek a fizikájára. Merthogy a nagyobb akkumulátor és plusz villanymotor miatt az autó össztömege jelentősen nagyobb, mint ICE esetén.
Ha összehasonlítasz egy BMW X3 xDrive e30 PHEV-et egy BMW X3 xDrive 30i-vel, majd 200 kg a különbség. 2065 vs 1885 kg.Ez eddig önmagában szinte semmit nem jelent persze.
Egy Hybrid előnyét az adja, hogyha töltöd konnektorról az akkumulátorát, akkor be tud segíteni a hajtásba. Ne adj isten full elektromosan elmegy. Többfélre Hybrid megoldás van, amennyire én tudom a legelterjedtebb az, hogy a váltóban fut össze a 2 hajtás. Igaziból mind1 is. Amit ki akarok hozni belőle, hogy amikor nincs feltöltve az akku, akkor ICE üzemmódban egy plusz ellenállás van a hajtásláncon, amivel meg kell küzdenie a motornak, hogy mint generátorként töltse az akkumulátort is. Azaz ha nincs feltöltve az aksi és nem segít rá a hajtásra, az autó több üzemanyagot fogyaszt. És nem csak azért mert nehezebb, hanem a hajtásban van egy bazi nagy generátor ami áramot termel. Van némi nyereség fékenergiavisszanyerésen, de azért avval nem mész messze.
Amikor az akkumulátor nagy nehezen feltöltött, természetesen visszasegít a hajtásba. Ilyenkor csökken a fogyasztás.
Ha ebből a 2 üzemmódból mérleget vonunk, akkor az állításod csak akkor állná meg a helyét, ha az enegia betárolásával több energiát tudunk betárolni mondjuk 100km alatt, mint amit 100 km-en kiautózunk rásegítéssel azonos környezeti viszonyok mellett. Evvel kompenzálva a plusz tömeg okozta fogyasztásnövekedést.Van egy harmadik üzem, amikor tisztán elektromosan megy. Itt a kulcs a hatótávban van. Azaz hány liter plusz benzin elfogyasztása X km-en elegendő arra, hogy tisztán elektromosan elmenj 40 km-t? Ugyan ezt a 40 km-t egy ICE hány literből teszi meg?
Ez nagyon max akkor jönne ki, ha autópályán töltöd az akkumulátort, és városban EV-zel. De akkor is elhanyagoltuk a rendszer veszteségeit. Sajnos generátor üzem és meghajtás üzem közt van hatásfok beli eltérés.
Így összességében, számomra az állításod nagyjából egyen értékű az örökmozgó feltalálásával. És nem úgy értem, hogy 1 L benzinből végtelen km... hanem, hogy energiamérleg szerint pluszt realizálsz a hajtáson egyéb energiaforrás bevonása nélkül.. pl konnektor.
Abba meg bele sem menjünk, hogy egy ~3x % hatásfokú benzines motorral aksit tölteni nem túl gazdaságos.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
WiZARD
addikt
válasz Andras6800 #10896 üzenetére
Regeneratív fékezésen elég sokat lehet fogni, és ha ezt hatékonyan használja utána hajtásra, akkor elhiszem hogy csökken a fogyasztás.
Nekem 50k km alatt volt 3367 kWh visszatöltésem.
Ebből egy sokat fogyasztó PHEV is elmegy elketromos üzemben 10-15k km-t.
Szóval 20% körüli fogyasztáscsökkenés simán hihető.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #10896 üzenetére
Hűha. Sajnálatos módon fogalmad sincs hogyan működnek a hibridek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
válasz Andras6800 #10896 üzenetére
Ha elindulok Szegedről Szolnokra kis utakon és tartom a szabályt akkor a tizen pár km EV hatótávom feltöltődik 30 fölé simán konnektor nélkül. Hosszabb úton is megy. A lényeg hogy a kocsi mibenlétéhez megfelelő vezetési stílussal közlekedjen az ember.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs