- Azonnali mobilos kérdések órája
- Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz Noukoum #7885 üzenetére
Ez tényleg nevetséges. Nem tudom, mi a fenének kell ez, főleg így? Az útvonaltervezők is sz*rok, egy csomó töltőt nem mutatnak, vagy ha mégis, akkor nincs real-time adat mindegyiknél a működésről/foglaltságról. Az egyetlen amit a Teslaban értékelni tudok, az a töltőhálózata. Na azt tényleg valahogy úgy kell csinálni. Normális teljesítményű töltők, nem ilyen szánalmas 1-2db kiállás mint a többinél, hanem 10-15db, és tud vele tervezni az autó. Nem értem, miért nem lehet összehozni egy rendes szabványt már erre, hogy a többi EV-nél se egy kínszenvedés legyen az útvonaltervezés? Illetve abban is van valami az EV kritikusok oldaláról, hogy nem túl kényelmes 6 féle appot tartani csak azért, hogy tölteni tudjak. Jó lenne már kezdeni ezzel a káosszal valamit, mert ez így biztosan nem segíti elő az EV terjedését.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biker
nagyúr
mi nem kell? ennyiből nem értem, mi nem úgy van, ahogy írtam.
Ha arra céloztál, nem kell a töltésről számla, ha céges kártyával fizetem, akkor de kell, különben jogosulatlan vásárlás, vagy vissza kell fizetni a HP-be vagy le kell írni veszteségbe, netán az ügyvezetőnek kifizetésként elszámolni és akkor szocho+szja kerül rá
szóval ha céges kártyával fizetek, akkor kell számla, és ezt jelenleg az app oldja meg.Nyugaton meg ha tankolok, és kérek számlát, hülyének néznek. ott ez egy költség, ott van a kivonaton, kész.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
"Ha legalább nettó céges költségként el akarod számolni,"
nettóként nem számolod el, mert mint az üzemanyagnak, a töltésnek sem leírható az áfája. bruttóban számolod el költségként, számla hiányában meg lentebb írtam
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
Mint kezelőszemélyzet nélküli automata berendezés az áfa tv alapján nem kötelezett számla- és nyugtaadásra. Ahogy egy ital vagy szendvics automatánál, itt is eldöntheti a vevő, hogy ilyen feltételek mellett akar-e (céges vagy bármilyen) kártyával fizetni. Annyival van előrébb, hogy töltő esetén (szemben a kávéautomatával) választhat másik fizetési módot (app), ahol tud számlát kérni.
Szóval ez nem akadálya a kártyás fizetés lehetővé tételének.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
igen, a te oldaladról ez tiszta, nem azt mondtam, hogy számlaadási kötelezettséged van, hanem a fizető félnek van számla bemutatási kötelezettsége
ezért utólag kopogtathat nálad, mint a parkoló automatás cégeknél, hogy kérek szépen számlát, ha akarja lekönyvelniez két külön dolog. Te ezek szerint azt tagadod, amit le sem írtam
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
Igazad van, bocs, tényleg én olvastam félre, nem azt cáfoltam, amit írtál.
Én reflexből azt cáfoltam, amire legtöbben hivatkoznak, az e-mobilitás rendelet, amelyikbôl arra lehet következtetni, hogy villanyautó töltésről kötelező számlát adni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
egyébként ha jól sejtem, ahhoz képest hányan hisztiznek azért, mert nem lehet kártyával fizetni, elhanyagolható a kártyás fizetések száma az appal szemben.
De javíts ki ha tévedek.
és pénzbedobó sem lesz remélemElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
tibcsi0407
félisten
https://utdetailing.hu/
-
Noukoum
veterán
válasz tibcsi0407 #7913 üzenetére
Elég régóta tudjuk ezt felhasználói visszajelzésekből.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Shadowbull
addikt
válasz tibcsi0407 #7913 üzenetére
Mindenképp érdekes abban a tekintetben hogy teljesen ellentmond az összes szakvéleménynek, amit a témával foglalkozó szakértők megfogalmaznak. De biztos úgy van.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
tibcsi0407
félisten
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #7916 üzenetére
nem tudom, minek mond ellent. A legtöbb "villám" töltés az akku kapacitására és áramára nézve az 1-2C közti sávban mozog, ami semmi egy átlagos akkunak is
A 250kW-os meg 350kW-os töltések már a 3-5C tartományban vannak, de ezekből kevés jut az akkura nézve.
és a 3-5C egy jó akkukémiának szintén megfelelő.
Ebben tehát számomra semmi meglepő nincs. Max akkor, ha valaki azt hiszi, egy átlag villámtöltés tényleg annyira villámElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
válasz Shadowbull #7916 üzenetére
Tényleg ellentmond minden logikának és narratívának, de a hosszútávú tapasztalat mégis ezt mutatja. Sőt, kiegészítem még egy meglepő érdekességgel: a degradáció nem annyira a futott km-től, mint inkább az eltelt időtől függ. Nincs nagy különbség két egyforma korú autó degradációjában, akkor sem, ha egyik sokat futott, másik keveset.
De ha alaposan megnézi valaki a grafikont, és átgondolja, hogy mit lát, akkor ezt is megerősíti az ábra.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
Noukoum
veterán
válasz tibcsi0407 #7915 üzenetére
Azért az EV6-tal óvatosan, nincs vele tapasztalat. Az Audinál anno bepromózták a nagy villámtöltést, aztán a sok DC töltés után degradálódott az akku. Minden a gyártón múlik, ha pl. nem ért hozzá akkor meglehet szívni. A Teslát tudjuk, az jó.
Ha meg csak néha mész nagy távot akkor nem kell ilyenen aggódni mert felesleges. A fenti tanulmány inkábn azoknak fontos akik sokat akarnak tölteni dc-n.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
biker
nagyúr
válasz bitpork #7923 üzenetére
amíg a gyártók többsége 8év / 160.000km garit ad, addig lehet vetíteni egy ennél 50-150%-al nagyobb tartamot, mert a garanciális időt úgy határozzák meg, hogy a meghibásodások szignifikáns része ezen időn túl legyen várható
senki nem ad úgy garit valamire, hogy tudja, rohadt sok baja lesz belőleElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
válasz Noukoum #7922 üzenetére
Na igen, ha jól rémlik a Porsche is 350kW töltést ígért, de csak 250es lett amikor szállították az autókat, és ígérték hogy később lesz ez 350 is.
Aztán inkább betett egy kapcsolót az egyik software frissítésnél, amivel nem hogy növelni, hanem tovább csökkenteni lehet a töltés sebességét. De ezt is csak azért mert "a userek kérték"Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Csak mert volt egy tecső videó ahol két teslát megmértek kb 500k-s futásnál és 20% alatt volt csak a degradáció. Ha jól rémlik a modellek valami 16-17-sek voltak. Persze tudom hogy ez nem ökölszabály de az azért nem annyira rossz.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
BullZeye
veterán
Ennek van értelme ilyen áron?
E Zi Duty 2-MS - 590k
Kb rollerhez képest kéne egy picivel több. Munkába járás, kisebb bevásárlás, hogy ne az autót használja feleségem nonstop.Hatótáv : 93 km
Névleges teljesítmény: 1500 W
Max.teljesítmény: 1750 Wszerk.:
B jogsival ezt lehet vezetni?[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #7929 üzenetére
Persze.
MZ/X nagy siker lett, a legnagyobb régi gyártótól. -
Vesa
veterán
'a degradáció nem annyira a futott km-től, mint inkább az eltelt időtől függ.'
És az keményen be is tesz majd a használtpiacnak. Már csak azt kell meghatározni, hogy kb. mennyi idő múlva lesz kuka egy akku. Előtte 2-3 évvel már nem lehet majd eladni egy EV-t még akkor sem, ha csodaszép állapotú, nem legyilkolt és széthajtott, hanem vigyázott példány. Mert ki a fene akarna milliókért az autó mellé szinte azonnal egy új akkut is venni? Ha lenne ennyi pénze a vevőnek, akkor már inkább hozzácsapja a vételárhoz, és vesz egy fiatalabbat. Szóval ha ez így van, akkor az EV-k javarésze bontóban végzi már 8-10 éves korában. Az új árakat nézve ez irtózatos bukó mindenkinek...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Noukoum
veterán
Milyen jó hogy 14 éve megy a sorozatgyártás, de az akkuk köszönik szépen jól vannak.
Inkább az a kérdés hogy mit kezdenek a gyártók azzal hogy az autók életciklusa piszkosul megnő. Tekintve hogy hamarabb fognak elrohadni, mint hogy tönkremenjen az akku. Kis túlzással napelem 2.0 (nyilván nem) de ott is ment a jajveszékelés (a mai napig) aztán 40 éve ott vannak a tetőn...
Ugye a hülye magyarok erre egyből mondják hogy mesterségesen elfogják őket avultatni, én azért úgy gondolom hogy csökkenő eladások / magasabb profit ráta, szoftveres fizetős funkciók, önvezetés miatt így is életkepes lehet az autópiac.
biker: úgy hallottam a tesla rohad leesik a teteje nagyok az illesztési hézagok nem kell senkinek, én tennék egy próbát hátha
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
Vesa
veterán
válasz Noukoum #7935 üzenetére
Arra a felvetésre reagáltam, miszerint az akkuk élettartama szinte kizárólag az időtényezőtől függ, és nem a használat módjától. Még azt is leírtam -értő olvasás, ugye-, hogy innen akkor csak meg kell határozni azt a bizonyos időtényezőt. Mindenesetre, lehet azt tagadni, hogy a használt EV-k kapcsán senkit nem érdekel az akkuk állapota -ami ezek szerint nem lutri, hiszen minden esetben csak az életkorától függ-, csak nem érdemes, mert a 6-7 év feletti EV-k eladását már jelenleg is ez a félelem gátolja legjobban. Ráadásul ha igaz az állítás, mely szerint semmi mástól nem függ jelentősen az akku élettartama, mint az életkorától, akkor ezt a félelmet be is bizonyítottuk. Már csak az a kérdés, hogy az XY akkupakk 8 év után kezd meghalni, vagy 15 év után? Mivel azonban, erre jelenleg nincs egyértelmű adat -az, hogy egy fórumon mit zagyválnak, nem releváns adat-, innentől zsákbamacska és ahogy öregszik egy autó(akkuja), úgy lehet majd egyre kevésbé eladni. Akkor maradjunk annyiban, hogy egy 7-8 éves EV már minimum nem egy életbiztosítás, mert innen már inkább hamrabb adja meg magát az akku, mint később.
Továbbra is arról beszélek, hogy ilyen rizikóval és ilyen akku árakkal, egy 8 éves EV-t nem lehet normál piaci értékén eladni, mert itt élből két kockázatot fut a vevő:
1. Pont nála megy tönkre az akku, ami valószínűleg = GT
2. Mire kiszállna a kocsiból (mondjuk 2-4 év múlva), már senki nem fogja megvenni, mert akkor már bizonyosan nem fogja még évekig húzni az az akku (ami addigra már eleve jó, ha eredeti kapacitásának 60%-át képes lesz hozni)[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Semin
senior tag
Ebben eltér a véleményünk.
Ahogy öregszenek a villanyutók egyre jobban bebizonyosodik, hogy bár csökken a kapacitás nagyon is élhető még. Legjobb példa talán a C-Zero. 12 évesen 2m vagy afelett cserélnek gazdát.( Pedig van típushiba is, degradáció is bőven) Ismerősi körben is egyre többen veszik, holott a te értékrendedben 12 évesen ebbe belevágni öngyilkosság. Béka leaf detto.
Szerintem az a probléma, hogy befektetésként és nem használati tárgyként tekintesz ezekre az autókra.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Még azt is leírtam -értő olvasás, ugye-
akkor az EV-k javarésze bontóban végzi már 8-10 éves korában.
Ezt inkább itt hagyjuk abba, mert ütközik a konteó a valósággal. Utóbbi az hogy 13-14 éves akkumulátoroknak nincsen semmi baja, pont. Az hogy ki mit hisz, sajnos nem igazán érdekel. Az más szakma.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Vesa
veterán
"Szerintem az a probléma, hogy befektetésként és nem használati tárgyként tekintesz ezekre az autókra."
Mindkét oldalról szoktam nézni. Használati tárgy, de miért venne az ember olyan használati tárgyat, amivel sokkal többet bukhat, mint a másik hasonló használati tárggyal? Ha valakinek az a dilemmája, hogy 3-4M-ből kell autót vennie, de az egyiknél lényegesen nagyobb az esély a gazdasági totálkárra, akkor miért venné meg azt? És innentől létezik az akkuhaláltól való félelem problémája. A környezetemben többen jönnek ezzel, főleg a tágabb családban. Vennének ők, csakhát mi van, ha pont nála hal meg az akku? Annyiba kerülne a csere mint az autó. És akkor megveszi inkább a 8 éves Focus-t vagy hasonlót.
Engem nem kell meggyőzni, én nem veszek ilyen öreg EV-t. De valid érv, ha objektíven nézzük. Egyelőre még kevés a tapasztalat, de nem is az a baj, hogy tönkremegy. A baj az, hogy egy ilyen idős autónak az értékét 1:1-ben elkérik önmagában csak az alkatrészért (beszerelés nélkül). Ezt senki nem fogja megkockáztatni. Vagy ha mégis, azt kb. az egyedi részvényvásárláshoz tudnám hasonlítani, ha már befektetésről van szó. Nem éppen életbiztosítás.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Noukoum #7944 üzenetére
"értő olvasás, ugye"
Pontosan!
Ha nekifutsz még egyszer, akkor látni fogod, hogy nem kiragadott részenként kéne értelmezni egy mondatot, hanem kontextusában. A 8-10 éves bontózást abból vezettem le, hogy ha mondjuk 12 évig megy el az akku, és ez egy ismert adat lesz, akkor azt az autót 8-10 évesen már aligha adod el, mert a vevő is tudni fogja, hogy 2-3 áv múlva nála fog meghalni. Vagy ha csak 2 évig használja és nála még nem hal meg, akkor viszont már Ő nem fogja tudni eladni, mert a következő vevőnél viszont meg fog halni. Nem tudom, mit nem értesz ezen?A tudomány a valóság költészete!
-
Semin
senior tag
Azt azért ne felejtsd el, hogy használt árak ellenére a villanyautó előnyei is megmaradnak.
Konkrét példát nézve egy C-Zero 12 évesen 2,5m-ért megvásárolva 5 év alatt (otthon töltve)már évi 12k km-el is ledolgozza az árát.
Ettől jobban nem tudod senkinek elmagyarázni.
Onnantól kb mindegy mikor megy a bontóba, mikor lesz gtk stb. Ha 7 évet megy már nyertél a bolton. Ezt semmilyen más autó nem tudja csak az olcsó használt elektromos.Ezért van/lesz piaca…
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz Shadowbull #7948 üzenetére
Lépjünk feljebb?
Napi 130km-hez már ioniq dukál évi ~30k-s futást feltételezve ami használtan ~6 milla (28kW). Az pontosan ugyanúgy megtérül 5 év alatt. És mehet a bontóba, pénzednél vagy.szerk:
És ahogy öregszenek az autók - és emiatt mérséklődik az áruk - ez a mutató csak egyre jobb lesz.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs