- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- iPhone topik
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Oukitel WP35 - az 5G-s faék
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Íme az új Android Auto!
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
Hirdetés
-
Így fest a Steel Effigy korai béta változata
gp A külső nézetes hack&slash akciójáték az előzetes információk szerint PC-re érkezik.
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
-
Nem gyárt több LCD tévépanelt a Sharp
ph A cég bezárja utolsó, Sakaiban található üzemét, amivel egy korszak ér véget.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
beci
őstag
Sziasztok.
2011-es Ford Fiestához keresnék első és hátsó emblémát.
Nagyon megette az idő.
Valami olcsóbb beszerzési forrás létezik, mint a gyári?
Köszönöm.Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
redingitell
senior tag
Sziasztok!
C-max (2008) a kêt hátsó hangszóró elhallgatott, egyszerre. Járt már így valaki? Nem gondolom, hogy pont egyszerre romlottak el. ( A fejegységen a beállítások rendben vannak) -
ReFleXx
addikt
válasz redingitell #50154 üzenetére
En sem tartom valoszinunek h egyszerre halt meg ket hangszoro, a kozos pont a fejegyseg es az abbol kijovo kabel, ott keresnen a hibat.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
WasabiTrsr
csendes tag
Ma voltam 1.6 benzin 100 LE focussal szervizben, kitakaritottak a katalizatort. Azt mondtak nagyon kokszos volt. Azt javasoltak ne csak 95-set tankoljak, hanem jobbat. Szerintetek ez tenyleg segithet, hogy tovabb tartson a katalizator? Vagy mindig azt kene tankolni?
Esetek 90% hosszu 30+ km utakat megyunk, agglobol bejarva, de igazabol legtobb heten csak egyszer hasznaljuk. Azt hittem ez a "best" felhasznalasi mod. -
válasz WasabiTrsr #50157 üzenetére
Hát ez furán hangzik, a jobb benzin miért tenne jót a katalizátornak? Adalékok? Azt tudom, hogy ha a motor eszi az olajat, akkor az nem tesz jót a katalizátornak.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz WasabiTrsr #50157 üzenetére
Nem hinném, hogy lenne bármi összefüggés. Inkább az lehet amit lezso is írt, hogy ha eszi az olajat a motor, akkor kipufogással kerül olaj is a katalizátorra.
Mennyire eszi az olajat a motor? Két olajcsere között sokat kell rátölteni?
⭐ Stella
-
WasabiTrsr
csendes tag
válasz radi8tor #50159 üzenetére
Koszi a valaszokat.
Eddig 3 olajcsere volt, kb 15k, 10k, 10k utan, es 1 litert toltottem ra az elso cserekor, azota nem toltottem ra - bar egy ideje nem neztem, iden csak par ezer km-t mentunk eddig.
Nem vettem eszre, hogy nagyon enne az olajat, bar bevallom most nem is neztem mert alig hasznaljuk. 3 eve vettem es 2008-as auto. Elso autom, ne kovezzetek meg.
Csak egyik szervizben szoltak hogy hatarerteken van a katalizator es lehet hogy torott, ezert elvittem masik szervizbe es azt mondtak nem torott csak kokszos.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz WasabiTrsr #50160 üzenetére
Ha 15 évet kibírt így, én maradnék az olcsóbbik benzinnél, a különbözet meg ha muszáj akkor mehet javításra. Hibakód volt a katalizátor miatt? Gázszett kéne bele
[ Szerkesztve ]
-
WasabiTrsr
csendes tag
válasz molnarpeter #50161 üzenetére
Igazabol most kiszamoltam es iden is mentunk mar majdnem 10k-t, csak nem en mentem, hanem a felesegem (babaval) igy nem regisztralodott a fejemben...
Na majd leellenorzom, volt-e olajfogyasztas.Nem volt meg hibakod.
-
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #50161 üzenetére
Nem volt hibakód, nem volt törött a belseje a katalizátornak, még nem is volt határérték alatt, a motor nem eszi az olajat de azért a szervíz megcsinálta
-
kcsa
veterán
válasz WasabiTrsr #50157 üzenetére
Hülyeség, kicsit átb..verés szagú a sztori
-
dssport
tag
válasz molnarpeter #50161 üzenetére
Én folyamat 100-as benzinnel járok pedig csak egy Fiesta... Jó lenne a 95 is, ha egyformán normális lenne a minősége, de tartok tőle, hogy itthon ilyen nem nagyon lesz. Aki hosszú utakat repked és nyomja is neki, az szerintem 95, aki városban nehéz üzemben használja, az 100. Mindent nem lehet. Ebben a nehezen minősíthető forgalomban vergődni, ne is menjen tönkre, járjon szépen a motor, fogyasszon keveset, na ilyen nincs. Soha nem néztem az üzemanyag árát és mindig mosolyogtam azokon, akik azt vadásszák, hogy hol mennyibe kerül, aztán az utolsó csöves doboz cigiért és energiaitalért is kocsival mennek a csúcsforgalomban. Használati szokásokon, időzítésen litereket lehet spórolni. Én pl. kitapasztaltam azokat az idősávokat, amikor nincs forgalom (5-10perc dönt) és minimális megállással tudok kirepülni a városból... Ennél jobb fogyasztáscsökkentés nem kell.
[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
válasz dssport #50165 üzenetére
jaigen kimaradt: sajnos tavasszal láttam darabokban az autóm motorját, szóval első kézből van az infó: felváltva prémium100/95 locsolás nem hoz nagy csodát és amit más évek alatt összebarmolt, arra szintén nem lesz megoldás a prémium benzin. Szintet tartani lehet vele, néhány százalékot tisztul, de amit lebarmoltakkoxoltak az már olyan.
-
kcsa
veterán
válasz dssport #50166 üzenetére
Bántás nélkül (tényleg ): Akkor fogadható el 100%-osan az állításod a prémium benzin tisztító hatásáról, ha lenne kontroll jármű is amelyik csak 100-assal jár, és így megbontással igazolható lehetne a marketingesek állítása - és a tiéd - miszerint tényleg objektíven (mérhetően) tisztább lesz a motor valamely érzékeny pontokon.
Gondolom átjött, hogy én ebben nem hiszek.
-
gabor9991
őstag
Azt gondolom ez a teszt [link] el fogja szomorítani a prémium benzinben hívő autósokat
A másik meg az hogy én is olyan vagyok mint "akik azt vadásszák, hogy hol mennyibe kerül,"
Most megyek be a városba és megtankolom a kocsit a régió legolcsóbb 553 forintos benzinjével és nem gondolom azt hogy ezzel ártok neki és sokkal jobb lenne bele a 655forintos v-power[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz dssport #50165 üzenetére
A szerkesztésről rég lecsúsztam: az "okos" vezetéssel, amit offba írtál viszont maximálisan egyetértek, én magam is erre törekszem. Így az offtopic autómmal Spritmonitor top5-ben is benne vagyok
@gabor9991 ezt meg is nézem. Gondolom pont olyan eredmények lesznek, mint amire számítok. Ja és nálam ugyanez a kategória az "osztrák benzinnel fele annyit fogyaszt az autó mint a magyarral" sztori is.
[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
igen és kellene még azonos sofőr, azonos, pálya, hőmérséklet, súly, gumik, forgalom stb......... ez nem megvalósítható. Értem amit mondasz.
Csak azt kellene megérteni az emberek nagyon nagyon nagy többségének, hogy A, nem tudnak vezetni; B, nem figyelnek oda, C, műszaki analfabéták; D, erőltetett üzemben használják az autót, E, hatalmas a forgalom; F, a közlekedési és emissziós szabályok jelen formájukban nem teszik lehetővé azt, hogy egy belsőégésű motorral szerelt autót ne b@sszunk tönkre.
Ehhez jön a karbantartás minőségének/milyenségének hatalmas szórása és még millió olyan tényező ami miatt egy autó lehet rossz vagy jó állapotban. Nyilván nem fog megoldani mindent és csoda tiszta motorbelsőt varázsolni a prémium benzin, mert önmagában kevés, de talán ez a leginkább/egyszerűbben változtatható összetevője az autószétb@szási egyenletnek, amivel kicsit javíthatunk a helyzeten. -
gabor9991
őstag
válasz dssport #50171 üzenetére
Mai árakkal számolva:
7liter sima 95-ös benzinnel 38,71forint 1KM üzemanyagköltsége.
7liter v-power benzinnel 45,85forint 1KM üzemanyagköltsége.
Pusztán az üzemanyag miatt 7,14forinttal magasabb a költség a prémium benzinnel.
Ezt felszorozva mondjuk 250000km-rel kijön 1785000forint.
Ennyivel többet tankol el aki prémiumot tankol.
Személy szerint nekem ez nem tűnik akkora biznisznek.
Ennyiből rengeteg cigit és energiaitalt is lehetne venni[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz dssport #50171 üzenetére
Szerintem ennél sokkal egyszerűbb a sztori: hol tud tisztítani a benzin, ahol annak értelme is legyen? Ott, ahol a benzin "jár":
a) Hagyományos, hengerenkénti befecskendezésű motorokon a szívósor befecskendező utáni szakaszán, szelepeken, dugattyútetőn.
b) Közvetlen befecskendezésű motorokon gyakorlatilag csak a dugattyútetőn, vagy még ott sem.Ha a két motortípusra jellemző meghibásodásokat megnézed látni fogod, hogy
az a) esetben normálisan pont nem jellemző az ilyen elszennyeződés (mert a benzin lemossa az olajpárás trutyit), vagy ha igen, ott más gond van (tipikusan magas kopásból, gyűrűletapadásból vagy egyéb olyan magas olajfogyasztásból származó kokszosodás, hogy azt a befecskendezett mennyiségű üzemanyag már nem tudja lemosni).
A b) esetben pedig pont a szelepek kokszosodása szokott problémát okozni (szelepfészkek szennyeződése miatt nem tudnak zárni a szelepek, vagy az onnan leváló nagyobb koksz darabok átégetik a dugattyútetőt).Az én félig-meddig laikus következtetésem az, hogy ez a "tisztítóhatás" igazi snake oil és hagyományos mosópor kategóriájú átverés. Nyilván védik magukat ilyen-olyan felmérések eredményeivel, de az amit sugallnak az egyszerűen nem lehet igaz.
Peace
szerk.: nem iszom, nem dohányzom, nem energiaitalozom. De akkor mire megy el a pénzem?
[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
válasz gabor9991 #50169 üzenetére
nem érdekel a pénztárcád, tényleg csak 1 kérdés: Példánál maradva tankolsz 40 litert, az 4080forint különbözet. Nem is hangzik rosszul. Oké. Lekövetted valaha ennek az összegnek a sorsát? XY dolgot azért tudtál megvenni, mert olcsóbban tankoltál? Vagy +1x meglátogattam a Mammert, mert többet mehetsz azonos összegért? Vagy dupla húst kértél a következő 2 dönerbe?
Mi az a pont, az a terület, amin ez az összeg ilyen pénzromlás mellett valós és nem csak látszat eredményt hoz?
Én ha spórolni akarok, akkor a forrásaimat arra fordítom, hogy vigyázzak az értékeimre, állagot óvjak meg, miközben a fogyasztásomon csökkentek.
És ezek tényleg minden személyeskedéstől mentes költői kérdések. -
sparta2
tag
Pl. a Fordnál úgy próbáltak javítani a szívószelep kokszosodásán, hogy a négyes Focus átrajzolt 1.0 fogazott láncos vezérléses ecoboost szívótorkában is van egy befecskendező szelep. Ez nyilván javít a helyzeten és csillapítja a karcos járását a motornak, de a rendszer csak bonyolultabb és költségesebb lett. Drágább gyártás és szervizelés. Ezekhez képest tényleg egyszerűbb egy elektromos hajtás.
-
gabor9991
őstag
válasz dssport #50175 üzenetére
Nem fogom felírni, hogy a mai tankoláson megspórolt 4 ezret hol fogom elkölteni, de
valószínűleg a gyerekekre költöm.
Én sem szeretnék kotorászni a zsebedben de ha neked 1785000forint a zsebedben egy látszat eredmény, akkor kicsit irigy vagyok rád.Jó, persze ez nem azonnali megtakarítás de ha kiesik a zsebemből az utcán 4 ezres akkor azért visszalépek és lehajolok érte.
Ha már a benzinből csak a prémium jó akkor ugyanezt kellene vennem mindenből is, azt viszont sajnos nem engedhetem meg magamnak ahogy szerintem az átlagemberek 99%-a sem, mégis van igény milliós cipőre, sok százezres telefonokra, és sorolhatnám még reggelig. -
dssport
tag
válasz gabor9991 #50178 üzenetére
Én sem szeretnék kotorászni a zsebedben de ha neked 1785000forint a zsebedben egy látszat eredmény, akkor kicsit irigy vagyok rád.
250.000 km-rel számoltál. Privát autóval annyit az átlagnak megfelelően ~16 év alatt megyek. 1785000forint 16 év alatt, a pénzromlás üteme mellett sajnos elenyésző.
Látszat eredmény. Meseszám. És még irigynek sem kell lenned, sőt. Amennyivel az én céljaimat vitték el, ahhoz képest ezt az összeget sajnos a kertben is elégethetném. - de politizálni vagy bizonyos rétegek mentalitását, kapzsiságát taglalni tényleg nem ennek a fórumnak a témája.Számomra továbbra is az a tanulság, hogy az értékeinkre vigyázni jobban megtérül, még akkor is, ha ehhez az élet néhány területén többet kell költeni. És ez bőven nem a milliós cipő vagy egyéb luxus/hóbort termékek kategóriája, ne keverd össze kérlek.
-
gabor9991
őstag
válasz dssport #50179 üzenetére
Sosem tudnánk meggyőzni egymást úgy tűnik
1.785M jelenlegi árral van számolva és ez csak a prémium üzemanyag felára, nyilván 16 évvel ezelőtt vagy 16 év múlva egy ugyanilyen összehasonlításnak teljesen más eredménye lenne.
Én továbbra is azt gondolom hogy a prémium benzin nem tudott volna soha olyan mértékben hizzájárulni ahhoz hogy az autóm állapota ne romoljon, mint amennyit pluszban kifizettem volna érte. -
dssport
tag
válasz gabor9991 #50180 üzenetére
Sosem tudnánk meggyőzni egymást úgy tűnik
Hát fórumon nekem is úgy tűnik. De egyébként talán nem is kell/szükséges.
,,1.785M jelenlegi árral van számolva és ez csak a prémium üzemanyag felára, nyilván 16 évvel ezelőtt vagy 16 év múlva egy ugyanilyen összehasonlításnak teljesen más eredménye lenne." - persze, meg volt árstop és hasonló böszmeségek, amik árnyalták a képet.
Fontos tanulság viszont, hogy a prémium üzemanyag felára tényleg nem azonos társaságon belül tűnik húzósnak, hanem akkor amikor az ember átnéz egy diszkont kúthoz. És vannak olyan autók, amelyeknél tényleg nem hoz az árához mérhető eredményt. Pl. ismerős 1.6d partnerébe soha nem tanácsolnék prémiumot mert na... De nagyon nagy számban már olyan autók futnak amelyekre érdemes vigyázni, mert közel sem golyóálló a technika, ha megbomlik a lánc az nagyon sokba kerül. Mindenkinek magának kell(ene) az üzemeltetési szokásit, lehetőségeit számba venni és ehhez mérten dönteni. Nem a marketing bullshit vagy a dupla pontok miatt.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz dssport #50177 üzenetére
"Üzemanyag rendszer, befecskendezők, kipufogó szelepek, turbó, kipufogógáz utókezelő rendszerek"
A topikban még csak egy fórumtárs szenvedett szivattyúval, az se a normál benzin miatt történt.
Döglött benzines befecskendezőt én két fajtát láttam: fizikai sérülés (motoromon összehoztam) és kopás. Hát ezen se fog segíteni a prémium benzin, de szerencsére nem is drága (a hagyományos legalábbis).
Szelepekről írtam, de ha utánanézel láthatod, hogy mindig a szívószelep a problémás, nem a kipufogó (kipufogógáz és kartergáz visszavezetés miatt).
Turbóig nem jut el az üzemanyag, de ha igen, már baj van, és azon se fog segíteni a prémium benzin
Utókezelő rendszerek: ide is csak az égéstermékek jutnak el, és ami a problémát okozza az nem az üzemanyag...
De lassan tényleg abbahagyom, ha hiszel benne, tedd azt, elvégre vannak akik templomba is járnak, meg Motult raknak a fűnyíróba is
-
dssport
tag
válasz gabor9991 #50182 üzenetére
Nekem a motorkárt egy nem túl gyakori, de neten itt-ott megtalálható típushiba okozta. Ha vezérléscserekor (préhmium márkaszerviz) mértek volna szelephézagot (((ha jól emlékszem 120.000km után kellene mérni, amikorra kb. az első vezérléscsere is kijön, gondolom nem véletlen, ha már 1x le van szedve a szelepfedél...))) , akkor TALÁN megelőzhető lett volna. Vagy TALÁN már akkor is látható lett volna némileg eltérő érték a 3. henger egyik kipufogószelepénél. Angol fórumokon találtam néhány hasonlóan elhalálozott Fiestát, szintén 3. hengerben volt a gond közel azonos futással. Egyszerűen elégett a szelep, megszűnt az egyik oldala és nem zárt le.
Az égéstér ettől eltekintve viszonylag tiszta volt, ami lerakódást találtunk dugattyútetőkön és kipufogó szelepeken az biztos, hogy nem frissen került oda és olyan gránit keménységű volt, amit adalék már nem szed le. Szóval ebből következtettem, hogy mióta én használtam az autót, javarészt prémium benzinnel, rendesen hajtva, nem keletkezett friss lerakódás, viszont a meglévő adagot sem tudta leszedni, csak tovább égett/keményedett a felületekre.
A problémát úgy észleltem, hogy járó motornál valamiért vissza kellett mennem a csomagtartóhoz és meghallottam a kipufogónál, hogy nem az igazi a hangja. Mentem vele, megmelegítettem, padlózgattam -biztos sok volt a város- nem lett jobb. Tankoltam máshol, nem lett jobb. Oké gondoltam 1 hét múlva műszaki, megy szerelőhöz majd ránéz. Úgy is tettem le az autót, hogy figyelmeztettem, hogy nem jár szépen. Oké kiolvasta alapjáraton jelzett néhány égéskimaradást (hibalámpa nélkül), fordulaton, menet közben semmi. Klímával semmi. Gyorsan kicseréltük a komplett gyújtást, de nyilván nem oldotta meg. Műszakin átment az autó, CO-t tudta. Szívó oldalt átnéztük, nem kapott fals levegőt, befecskendezőket felcseréltük, maradt a hiba a 3. hengerben. Arra jutottunk, hogy kipufogó szelep lesz, bontás előtt kap szeleptisztító adalékot, hátha valami koromretekre feltámaszt kicsit + bízunk a csodában. Vettem LM szeleptisztítót, bele a tankba, feleségemnek mondtam, hogy erre a túrára te most nem jössz mert valószínűleg rossz vége lesz (tavasszal már volt némi kalandja az autópályán (M1 porvihar baleset......nocomment.... ezúttal megkíméltem volna ). Felmentem pályára szépen megmelegítettem, aztán a lovak közé csaptam 1XX km/h, klíma, oda-vissza, hogy ne kerüljek messze a várostól. Gyönyörűen ment, semmi probléma nem volt, aztán amikor megjött az emelkedő belső sáv teherautó előzés, ahogy kell... Szétszaladtak a lovak. Becsörgött a motor, akkor már volt hibalámpa. Jólvan megjöttünk, biztosra vettem hogy a katalizátort is szétb@szta úgy csörgött az egész. Lendületből kigurultam, pont volt egy kijárat, leállítottam. Megnéztem milyen messze van a szerelőm, kb. 3,5km ok mondom ha beindul, nem dől belőle a benzinszag, annyit elmegyek 3 hengerrel is. Úgy is lett elakadásjelző és olyan fordulatszám amin viszonylag normális hangja volt. A vége teljes hengerfej felújítás lett, mert a szelepfészek is sérült, hiába vettem bele gyári szelepet, nem zárt le. Gépműhelyben szépen fel lett fúrva/csiszolva/síkolva, az összes kipufogó szelep cserélve, minden, patika új. Katalizátor szerencsére nem omlott össze, van egy olyan gyanúm, hogy az elektronika -már amennyiben tud ilyet- lekapcsolta a befecskendezést azon a hengeren, mert nem dőlt bele a benzin. Kapott új szíjakat (csak szíjakat mert a vezérlésben alig volt km) és ahol a józan ész engedte, gyári alkatrészeket felhasználva lett összerakva, ahol végképp irreális volt a gyári ár, ott a legjobb utángyártott került bele.
-
dssport
tag
Turbóig nem jut el az üzemanyag, de ha igen, már baj van, és azon se fog segíteni a prémium benzin
Utókezelő rendszerek: ide is csak az égéstermékek jutnak el, és ami a problémát okozza az nem az üzemanyag...-Én úgy gondolom, hogy nem csupán folyékony halmazállapotban tisztít, mondjuk nem vagyok vegyész. De még ha rosszul is gondolom az égés minősége ha jobb, akkor akár tisztít, akár nem, biztos, hogy tisztább a kipufogógáz, kevesebb lerakódás. Van olyan autótípus (nem lef0sott szemét) ami sima 95-tel nem tudja a CO-t. Megtankolják 100-zal és átmegy, kérdezd meg vizsgabázison.
De lassan tényleg abbahagyom, ha hiszel benne, tedd azt, elvégre vannak akik templomba is járnak, meg Motult raknak a fűnyíróba is
-na a fűnyíróba pont, hogy 100-as kell, és ahogy mondod, az olaj sem mindegy. Gyárit nem eszi, Mol rendben, nagyáruházi noname olajat viszont zabálta. (spec. mindegyiknél rendben volt)
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
Nem szeretnék vitába keveredni senkivel, illetve nem is célom mások meggyőzése, csak a saját hozzáállásomat írom le.
Szóval a napi rohangálósba én mindig sima 95-öset tankolok, mert az már bőven abban az árkategóriába tartozik, ahol már nem látom szükségességét a 100-as naftának, sőt, ha gond van az üzemanyagrendszerrel, az életkorából adódóan nem lenne túl zsebbenyúlós a javítása (legalábbis egy modern benzineshez képest biztosan nem). Azonban a a hobbi vasakba, és a ritkán, hosszabb utakra használt dízelbe minden további nélkül rakom a 100-asat/prémium gázolajat.
Nem érdekel, ha nem hoz pozitív hatást. Lényegében hobbi, vagy ritkábban használt autónál szerintem az ember soha nem a megtérülést nézi. Illetve igazából ezzel próbálom magam "nyugtatni", hogy már pedig én minden tőlem telhetőt megtettem annak érdekében, hogy minél hosszabb ideig lehessenek az utakon (még ha csak placebo is).
Ha meg hatása is van az egésznek, akkor már nyert az ügy.Személy szerint ha egy néhány éves gép lenne a napi használatos autóm, akkor biztosan találnék egy komprumisszumos megoldást. Például 50-50%-ban tankolnék sima, és prémium naftát, bár itt is figyelmbe venném az új, illetve használt értékét az autónak.
De a legszebb dolog az egészben, hogy senki nincsen kötelezve arra, hogy milyen üzemanyagot tankoljon, pont ezért szerintem felesleges is megpróbálni meggyőzni egymást erről az egészről. Addig biztosan, amíg nem bizonyítható hiteles tesztekkel a normál, illetve prémium üzemanyagok által keltell negatív, és pozitív hatások.
Már pedig a gyakorlatban elég nehéz ezt összehozni. Szinte lehetetlen az azonos körülmények biztosítása az ilyen tesztekhez. -
DeFranco
nagyúr
válasz Balcsix #50187 üzenetére
Nem érdekel, ha nem hoz pozitív hatást. Lényegében hobbi, vagy ritkábban használt autónál szerintem az ember soha nem a megtérülést nézi. Illetve igazából ezzel próbálom magam "nyugtatni", hogy már pedig én minden tőlem telhetőt megtettem annak érdekében, hogy minél hosszabb ideig lehessenek az utakon (még ha csak placebo is).
Ennyi. Szerintem itt a lényeg. Tudod, hogy nem tudod, felvállalod, hogy hit alapú szubjektív döntés, és nem próbálod meg megmagyarázni hogy biztos szebb a gőze és attól még az ülés is keményebben tart kicsit.
Nincs ezzel gond, én is kihúzkodom a gyújtáselvételre kikapcsoló szivargyújóból a kamera töltőjét, meg középre állítom a kormányt parkoláskor, mindenkinek vannak dilijei, csak nem kell hozzá valami validáló megmagyarázást gyártani mert az visszás, és más joggal utasítja vissza amiből meg (hit alapú tehát parttalan) vita van.
-
Brandynew
őstag
Sziasztok,
Focus MK2-be lehetséges a gyárinál erősebb tompított fényszórót szerelni? Ha igen, mi ennek a módja, mennyi átalakítást igényel? Gondolom nem elég csak egy másik égőt betekerni.
[ Szerkesztve ]
-
A Zéé
addikt
válasz Brandynew #50190 üzenetére
Xenon nem tudom, hogy van-e mk2-höz, de a xenonos átépítés nem olcsó, mert egy csomó más is kell hozzá (lámpamosó rendszer, talán új lökhárító is)
Vannak emelt fényű izzók, amik cserébe rövidebb élettartamúak. Viszont nekem az mk 2,5-ben az emelt fényú Osram foltosabban világított, mint a 700 Ft-os Neolux izzó, és nem bírt egy évet sem.
Ami nekem sokat hozott, az a búra polírozása. Nem voltak nagyon nagy karcok rajta, csak sok kis pici, és minimálisan volt bemattulva, de mégis szebb lett a vetítési kép is, és a fényerő is.
De továbbra is úgy gondolom, hogy a Fiestám első lámpái jobbak voltak, mint a Focusé. Ez sajnos ilyen.Just a simple Lineman...
-
siddis
őstag
Sziasztok,
A képen látható tetősín-rögzítő alkalmatosságot honnét lehetne lőni.?-- Aux armes, citoyens --
-
oliwire
őstag
A mai nap vitték el főlem a Focus ST-Line-t, így már még kevésbé leszek itt aktív. (Mostanság amúgy sem voltam az )
Nem akarok elköszönni, olykor olykor még be fogok azért nézni -
Brandynew
őstag
Köszönöm, maradnék inkább valamilyen emelt fényű lámpánál, amihez nem kell semmilyen átépítés. Focus mk2 2007
Visszaolvasva, a legtöbben a Osram Night Breaker Lasert ajánlottátok, viszont az engem eltántorít, hogy ilyen 8-12 hónapos élettartamot ír mindenki, ami most van, az szerintem 10 éve nem volt cserélve, nem akarom, hogy éjszaka vezetés közben egyszer csak világítás nélkül maradjak. Mi lehet az alternatívája, ami az átlagnál nagyobb fénnyel világít, de nem kell évente cserélnem? Sokat járok éjszaka tompított fényszóróval, havonta 1500-3000 kilométert.
Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen