- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Csak elektromos meghajtással jön az új Mini
Hirdetés
-
Killing Floor 3 - Nyúlfarknyi videón a folytatás
gp A franchise új része sajnos még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Megtévesztő AI-kampányok ellen küzd az OpenAI
it Egyre több a megtévesztő tevékenység és kampány, ami az AI segítségével készül – néhányat már elkapott az OpenAI.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Burt1793 #136650 üzenetére
Nem tudom a magyar piac motoroknál hogyan működik, de pl. az autóknál eléggé visszafogú tényező a kamatok emelkedése is a vásárlásnál. A nemrég átvett kocsimat 2,5%-os lízinggel vette a cég, most ugyanott 10-15% közötti lízing díjakat látok konstrukciótól függően. Azért az nem mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Harcipocok84 #136643 üzenetére
Ez most melyik valsag? :D
A klima, vagy magyarorszagon specialisan a gazdasagi, vagy enbloc energia? Vagy euban mobilitasi?Mindegy. En mostmar nem vennek :D
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Mentolka
senior tag
Milyen válság? Csak az utolsó 10 hsz-ban 3 ember meséli hogy vadiúj autót vett...
-
goofy85
kezdő
válasz Harcipocok84 #136643 üzenetére
Nem fognak többen átterelődni, mert azért egy modernebb kocsi fogyasztása nem sokkal marad el egy motorétól (nekem olyan 3,3-3,4 haver octaviaja meg eszik 5 litert). Ha nem napi 100 kiliket hajtasz bele egyértelműen az autó a kényelmesebb összességében, most tekintsünk el a dugóktól.
Nem mellesleg, akinek nincs jogsija, cucca, motorja, annak ez alsó hangon ez egy misis beruházás, ami azért elég jól kompenzálja a benzinpénzt. Esetbel a B kategóriások átmennek robeszra, de az meg a nagymotorokat annyira nem érinti. -
LógaGéza
addikt
válasz Somatom #136642 üzenetére
Nem voltam végül, sokáig kellett dolgoznom... Kollegáék voltak, velük nem találkoztam ma (mondjuk ez lehet nem jó jel ), de majd holnap rákérdek.
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
csongi
veterán
válasz GTVili #136644 üzenetére
sajnos fajlagosan rosszabb helyzetben van a motor.
Itt az is marad.
Ha a motorok koze vesszuk az olcsobb 50 es rotyogokat is, akkor jobb a helyzet.Burt1793:Addig befolyasolja a hasznalt motor arat, amig van import, ha az be esik akkor stagnalni fog.
Amint a kereslet csokken, az eladasi is is csokken.
A jelenlegi helyzetben az uj jarmuvek hianya kulfodi motorok arat is feltolja.
Egyes regiokban, Olaszba mar a negativ hatasok erezhetoek. Es ott meg nagyobb a baj.[ Szerkesztve ]
-
A Zéé
addikt
Most találtam rá, és hátha érdekel másokat is a környékről: lesz egy kisebb vezetéstechnikai tréning a Pannónia Ringen.
Én beneveztem ráJust a simple Lineman...
-
Biqci
aktív tag
válasz Topiccsendőr #136655 üzenetére
Mindegy. En mostmar nem vennek
És ezt csak most mondod, mikor másfél hónapja megvettem a Street Triple-t?
A Bandit viszont a kutyának sem kell, több mint egy hónapja hirdetem, az egyik legolcsóbb ez, de eddig csak két vicces figura érdeklődött..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
zgospel
őstag
Mivel megint megzabálta 3 pályanap az első betéteket, ezért rendeltem újat. Kedd éjszaka rendeltem Olaszországból, ma napközben már ki is hozták, ami parádés, sokszor egy belföldi csomagot nem tud a magyar posta megugrani ennyi idő alatt.
Viszont az első reakcióm kibontás után az volt, hogy ezek használt betétet küldtekhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #136663 üzenetére
Igen, emlékszem erre, de így élőben azért lesokkolt
A Brembo oldalán 7,7 mm vastagság van megadva, de abba beleszámít a hordozó lap is, maga a betét 3 - 3.5 mm között van. A kézikönyv szerint 1 mm a minimum ameddig használható.
Haver küldött fotót az ő SBS betétjéről amit az MT10-be tesz, ott kb a duplája a fémlap vastagságnak, sokkoló a különbség Viszont azt mondta elég szűkösen fér csak be amikor cseréli.
Van erre valami limit valahol megadva, hogy mi az a maximum betétvastagság amit egy adott nyeregbe (esetemben M50) lehet tenni?Nézegettem egyébként vétel előtt az EBC-t meg az SBS-t, de az EBC még 20% kedvezménnyel is olyan áron volt, hogy annyiért már majdnem a márkaszervizből is megvan a gyári szett, az SBS-ről pedig azt olvastam, hogy amióta a Brembo felvásárolta őket lebutította a minőséget, hogy a Brembo maradjon a csúcs, az SBS pedig az olcsó márka.
Viszont az MT10es haverok is megállnak féktávon, szóval legközelebb kipróbálom azt, ha befér.
Pályamotorosok a Vresdah-t dícsérik még nagyon, de azt nem találtam a katalógusban az én motoromhoz.#136664 -Mosquito- de, csak itthon 30 ezer darabja, szóval 60 ezer Ft egy cserére való, az olasz boltból meg 82 ezer volt szállítással együtt a 4 darab (két cseréhez elég). Bremboból ez a típus a csúcs ami még street legal. Agyaltam még hogy egy endurance betétet kéne beletegyek, de néhanapján még utcán is mászkálok a motorral, és gondoltam jobb a békesség.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-Mosquito-
őstag
válasz zgospel #136665 üzenetére
Ez a Brembo Racsingos betét?
Amúgy nagy mák,ha kint talál sokkal jobb áron valamit a motorhoz az ember,mert többségében minden drágább. Amúgy,,Motoralkatrész.eu [link] oldalon érdemes megkérdezni,hátha van. TRW?Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
zgospel
őstag
válasz -Mosquito- #136667 üzenetére
Néztem, azalapján írtam a hazai árat
Ez a konkrét típusAmit még megfigyeltem, hogy ahol meg volt adva súrlódási együttható, ott az EBC és az SBS 0.6-ot reklámozott magáról a még street legal csúcs betétnél, ez a Brembo meg 0.7 és 0.8 között mozog. Persze halvány lila gőzöm sincs, hogy ezt majd érzeni fogom-e, de így papíron a 20-25% különbség elég durván hangzik.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz -Mosquito- #136669 üzenetére
45,41 Euró volt darabja, ami még ezen a szar árfolyamon is durván 18 ezer.
carpimoto.it az oldal egyébként, főleg pályamotoros körökben van pár fickó aki az ő cuccaikat szürkézi tovább, gumimelegítők, fékek, stb.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #136671 üzenetére
Ahogy látom igen, mi is tanakodtunk a mikéntjén, mert meglepően jó áron adják itthon, főleg a melegítőpaplanokat. Lehet hogy akkora mennyiséget vesz kintről, vagy én nem tudom...
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
3psilon
aktív tag
válasz 3psilon #135940 üzenetére
Kicsit necrobump, de sikerült megjavítanom az Alpine MotoSafe Tour füldugóimat. A gond épp azzal volt, hogy lyukas, van egy pici luk rajta. Ez csak a beszéd- és motorzajt hivatott beengedni, a szélzajt nem; illetve segít, hogy ne érezzük nyomottnak a viselését. Na, nem tudom, hogy a fülem miatt, gyári hiba miatt, vagy miért, de bement rajta a szélzaj, meg úgy igazából minden zajból túl sok.
Betapasztottam a lukakat két pici darab Blu Tack-kel (ami ugye mindenre is jó), és láss csodát! Pont úgy működött, ahogy elvárnám. Így már jó: kényelmesebb a szivacsosnál, annyira nem nyomott érzés, a motor hangját jobban hallani, a szélzaj nem fülsüketítő 120-as tempónál sem, és berakni is könnyebb.
Na mindegy, köszönöm a segítő hsz-eket, nem gondoltam volna, hogy végül ez oldja meg.
[ Szerkesztve ]
Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006
-
norbert1998
veterán
Na, fiuk-lányok, Persu
Újra szétesett a tankban a szelepem:
Fél éve tervezgettük már haverral egy vad, impróssss-jellegű túrázást, csak ketten és a mocik. Végre el is jött az alkalom, szombat reggel már a ház előtt bőgött a sor4, Norbika még a reggelijét eszegeti, haver pedig Győr mellől jött Szombathely mellé
Összepakoltuk a maradék cuccot, öltöztem, aztán go. El is jutottunk egy rövid bemelegítő szerpentinen egy osztrák hegy csúcsára. Megnéztünk egy kilátót, és meg kell mondanom, hajam eldobom, mennyivel szebb képeket csinál az új telefonom, mint a régi, tényleg ráfért már a csere, még ha fájt is érte kiadni azt a (sajnos ma már egyáltalán nem soknak tűnő) 230 ezer forintot.Nagyon örülünk, szuper képek születtek, csináljunk a mocikról is. Oké megvan, akkor menjünk tovább, most jönnek csak az igazi döntögetős szerpentinek! Namost, annyira én nem vagyok profi meg semmi, de haver meg még annyira sem, de alapjába véve azonos tudású embereknél a GSX400 jobban kanyarítható, mint a Strom, nem?
Akárhogyis, nem derült ki...
Újra ugyanazt csinálta: Teker, pöffen, teker, pöffen. Goodbye. Ez volt 12:00-kor. 12:07-kor hívtam a szervizt, hogy ugyanmár, legyen kedves a szájába helyezni azt a bizonyost, de ők 12:00-kor bezártak.Végül anyám jött utánam, az általam szervezett utánfutó kölcsönzéssel, és az SV-s haver a spanikkal. Végülis lekanyaroghattam a hegyről, de azt nem döntve egy V2 hangjának kíséretében, hanem egy motorfékkel közdő dízel Thalia-val.
Hazavittem a motort, kivettük a tankot immár két haverral, kivettem a pumpát, és láttam, hogy bizony ez megint szét van esve. Ezekszerint ezelőtt magától esett szét!
Ugyanis a műanyag kupak, ami mint egy gázkart markoló kéz, rácsattan a nyomásszabályzó szelep mögötti körmökre, de ezen máűanyag egyszerűen ki volt tágulva. Ráleheltél és leesett, nyomás se kellett hozzá.
ÉS ezt rakta vissza a szerviz nekem 35 ezer forintért, hogy 400 km-rel és 2 héttel később leessen.
Na, Suzuki Castrum Szombathely, ide ne hozzatok semmit, vagy ha igen, akkor a számlát elrakni és egyéb biztosítékokat tenni, nehogymár lehúzzanak. Nem is értem, hogy volt képe összerakni a szerelőnek azt a pumpát így, hogy rálehelsz és szétesik. És akkor utána büszkén mutogatja a robbantott ábrán, hogy megtalálta a hibát... És akkor emberek csodálkoznak, hogy miért nem viszek semmit szervízbe, idéntől kezdve már vezérlés cserére sem.4 óra volt a trailerre várás, trailerezés, szétszerelés, összerakás úgy, hogy biztos jó legyen, majd indultunk tovább, sajnos Ausztria így már kimaradt.
A kis műanyagot öngyújtóval megmelegítettük, közben nyomtuk össze. Mikor meglágyult, engedett összefele. Kihűlt, felpattintottuk, és most csodálatos. Azért majd veszek ebből egy újat, biztos ami tuti, de ez tényleg úgy a helyén volt, hogy meg se mozdult, rángatásra sem.
Innen már messze nem mentünk. Csobbantunk egyet a Rábában, vettünk vacsorát - valami olyat, amit akkor is meg tudunk enni, ha nem találunk a tűzgyújtási tilalomnak eleget tevő helyet tüzet gyújtani (ugyanis a tgy. tilalom nem teljes tilalom, csak szigorú szabályok vannak a helyet illetően) - amit végül a választott sátorhely miatt nem tudtunk megsütni, illetve néhány sört is. Végül egy ... Dunántúli hegy tetején aludtunk.
Azért hogy teljes legyen a kép, még útközben elhagytam a lánvédőm 2 csavarjából egyet
[ Szerkesztve ]
-
dellfanboy
őstag
válasz norbert1998 #136674 üzenetére
asszem 97-ben lattam eloszor kek feher gsx400s impulse-t. azota a listamon van, hogy kell nekem is egy kek feher. nincs tobb fotod arrol a geprol? fejidom nem tunik gyarinak.
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
norbert1998
veterán
válasz dellfanboy #136675 üzenetére
A fejidom egy Kawasaki idomja elvileg, aliexpresses. Viszont tökéletesen passzol rá, és a szélben elvileg segít. Nem tudom pontosan, nem engedi haver, hogy bárki is menjen vele
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Sziasztok ! Van itt aki kis köbcentis (125) jár munkába ? Mondjuk napi kb20kmet ?
Érdemes bele vágni még ?
a helyzet az hogy a jelenlegi dizelem (2.0hdi at ) gondolkodom egy 125 motor vásárlásán napi 18 km összfutásra. Úgy néz ki új munka helyem lesz és kellene erre a távra valami a várható elszálló üzemanyag árak ill a nem teljesen ideális távolság miatt.
Viszont nincs jogsim csak B kategória.
4 ütemű 125cm motorokat nézek , jelenleg egy Suzuki marudert.
Szóval jogsival mindennel együtt lenne 7 kiló ha nem több.
Cserébe nagyon keveset fogyasztana ill az egyéb fenntartási költségek is alacsonyak maradnának. Mivel 8-17 óráig lenne munka így elég széles lenne az az intervallum amikor lehetne használni a motort. Második autót nem akarok mert a benzines nem enne sokkal kevesebbet mint a mostani kis dízelt megint csak nem mert ugyan elvan kis fogyasztással de egyéb költségei is vannak. Szóval szerintetek érdemes lenne venni egy ilyen jellegű felhasználásra motort vagy inkább elég sokáig el lehet járni a nagy autóval ebből a 700 ezer forintból ?
Robogót nem akarok mert eleve 185cm vagyok es 50cm is kizáró mert agglomerációba édes kevés közúton. Nem mintha a 125 sok lenne de azzal már el lehetne járkálni úgy hogy nem vagy forgalmi akadály. Ennél nagyobbat szintén nem akarok még. a2 jogsival a1et lehet vezetni ?
tudom 10 évvel ezelőtt kellett volna jogsi meg látni kelett volna a jövőt de sajnos olyat én nem tudok.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz batai15 #136679 üzenetére
Egy combosabb 2T 50-es is jó lehet, csak szerencse kell hozzá, hogy jó példányt fogj ki. Én is 184 centi vagyok, igaz vékony, de kényelmesen elférek a Honda Dion. GPS 74-et megy, a Hungária körúton is tudtam vele tartani a forgalom ritmusát, az a tempó valószínű elég az agglomerációba is. Volt több másik is, azok 63-67-et mentek maximum, cserébe kicsivel jobban gyorsultak.
-
csongi
veterán
válasz batai15 #136679 üzenetére
Akkor már érdemesebb a 125ccm.
De a robogó életképesebb alternatíva az időjárási védelem, és pakolhatóság miatt.
Ezeknél a járműveknél 125ccm kategóriában, kb 20-25Ft/km költséggel számolhatsz.
Függ attól is, mennyit kell otthagynod a szerelőnél.
9Km falu között nem nagy táv alföldön. Oda elég, egy kicsit módosított 50 4T.
Az utazási időd lesz több, de érdemben azzal fogyasztasz a legkevesebbet.
Én figyelembe venném az adott útszakaszra jellemző jármű forgalmat is.
Tiszta elektromos eszközöknél 5-7 éves ciklusba befigyel egy akksi csere.
Kb 600.000 vagy feletti költséggel.Mindennek tetejébe vedd figyelembe a bekerülési költséget.
Egy 125 4T motor, ami nem egy lepukkant motor, valahol a 4-600 ezer ft között mozog.
Ugyan ez robogónál is.
Egy jó állapotú Pedelek, 3-400 ezer.
50es robogó 200-300 ezer között jönne ki. Kb ezek a költségek, ha műszakilag rendben vannak a járművek.A 2T sajnos többet eszik mint egy 4T 125 motor, ha haladni is akar vele az ember.
Simán berántják a 4Litert.
Robogónál sem árt odafigyelni a típusokra, van 125ös ami 4literes étvággyal üzemel.
Motoroknál ez érdemben 2-3Liter küröl van, de kb ezt tudja az 50-es robogó is.
Fajlagosan ebből a szempontból a motornak van a legjobb fogyasztás/teljestmény-futásteljesítmény aránya. De ezt fogod a legkevesebbet használsz.[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz csongi #136681 üzenetére
Igaz, ezt elfelejtettem. A Dio 3-3.5 litert benyel nyélgázon, de sose volt megbontva, a karbi sem. Most 6 év után kipucoltam a karbit, így végre benézett 3 liter alá.
A 3 különböző Diom átlagfogyasztása 3.32, 3.35 és 3.62 liter volt. A leggyorsabb eszi a legkevesebbet, most már csak az van meg. -
batai15
félisten
válasz csongi #136681 üzenetére
Hát igen a bekerülési költség…. Ha tisztán üzemanyagot nézem akkor több év mire meg térülne ez. 2t valóban nem akarok a megbízhatóság fogyasztás ill 2t olaj miatt.
szóval nagyjából egyet beszélünk motor 125 lenne az ideális.
csak a bekerülési költség 800 k körül lenne. Közben látom hogy van robogó kismotor topik ha probléma a tanács kérés ár megyek oda.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Sziasztok, kezdo kobakot keresnek, korlatlan A jogsit csinalok, vegeztem a kresszel, a felszerelesbol pedig a kobakkal kezdenem, mert azt egyebkent is tudnam hasznalni.
BELL QUALIFIER erdemes megvenni? Caberg Drift Evo-t ajanlotta ismeros, meg persze ezen ne sporoljak, de ha a 60 ezressel sincs gondom, akkor elsonek azt valasztanam, mert par helyen ezt a kobakot is ajanlottak.
Everybody lies.
-
norbert1998
veterán
válasz batai15 #136677 üzenetére
Csak hogy legyen a másik oldalról is: Szerintem a 125-ös jó ötlet lehet, bár az a suzi nem lesz a leggyorsabb a 125-ösök között sem.
A2-vel mindent vezethetsz, ami gyengébb, mint 35 kW/48 LE.
Nem hinném, hogy érdemes lenne nyírni a dízelt, viszont ha megunod a Suzi-t, azt el tudod adni. A dízel karbantartását a rövid távok miatt nem fogod tudni újra pénzzé tenni.
-
3800+
őstag
válasz norbert1998 #136685 üzenetére
Pont ez szerettem volna írni, hogy a motor tartani fogja az árát, így minden km amit azzal teszel meg tiszta haszon. Vigyázz rá, ne törd rommá és kb ugyanolyan áron el fogod tudni adni jövőre vagy azután, ha még sem válna be. Szerintem.
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
nagyúr
válasz batai15 #136683 üzenetére
Csak hogy arnyaljam a kepet. En meg nem találkoztam olyan emberrel, aki nulla motoros tapasztalattal elment B125-re es meglett neki a kiirt aron a jogsi. Általában buknak 2x, vesznek hozza sok potorat es a vegen dragabbra jon ki a kepzes mintha A2-re ment volna. Foleg miota uj motoros rutin van
[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
válasz norbert1998 #136685 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm.
-
csongi
veterán
válasz batai15 #136696 üzenetére
Egy A2 vagy A korlátlan jogsi ára plusz egy motor egy kisebb 500-as vassal is máris 1milla felett. Ennek töredékéből meg van egy 100-es kisautó.
És a motor sem fog 4-5 liter alatt fogyasztani.
Értelmetlennek tartom, ha a spórolsáa cél. A nagymotor egy élvezeti termék. Az alkatrészek és kopó termékek árai is ehhez vannak igazítva.
Egy 500 Aprilia robogó saját szereléssel ezelőtt 8 évvel került 39Ft/Km-be.
Ez ne lett kevesebb.
Egyszerűen nem spórolásPttypang: A garancia miatt érdemes nagyon körbejárni az üzletet.
Sajnos a régi üzletek sem biztos, hogy túlélik a következő időszakokat.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Ukrajnai háború
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Metal topik
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Tudományos Pandémia Klub
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Mercedes topic
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Hisense LCD és LED TV-k
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs