- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Új HMD modell bukant fel
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Mobil flották
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Farming Simulator 22
gp A jövő hét folyamán újabb meglepetésre számíthatunk a cégtől.
-
Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
ph A 26,3 literes térfogatú, két színben választható típus moduláris belsővel és korrekt szellőzéssel igyekszik magára vonni a figyelmet.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
Melyik a legnormálisabb időjárás oldal?
Kezdek félni a szerda - szombati időjárástól a szlovák túrát illetőleg.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
JoinR
senior tag
válasz zgospel #137400 üzenetére
Azért nem lep meg, hogy a sportmotor gyorsabb pályán. Az elején még gyorsan jönnek a másodpercek, de jó eséllyel azt a fejlődést most lassítja egy még élesebb gépre ülve. Gyári állapotban 1:50-et tud a motor a Hringen...hát addig még menni kell egy pár kört a 2:03-hoz képest A köridő és a leírásod alapján valszeg gyorsabban fejlődne egy gyengébb motorral.
-
dellfanboy
őstag
-
zgospel
őstag
válasz JoinR #137405 üzenetére
Az MT10 szinte egy lecsupaszított R1, ami az áttételezése és a hangolása miatt iszonyat jól gyorsul, főleg alacsonyabb fordulatról, és amíg a légellenállás közbe nem szól igazán, addig nagyjából pariban van a sportmotorokkal.
Az írásom lényege nem a köridő milyensége volt, meg nem is a haver tehetsége vagy épp nemtehetsége.Talmácsi 1:51-et ment az ő S1000RR-jével a Hungaroringen, és nem volt full gyári. A teljes futómű ki volt neki cserélve, és le volt áttételezve. Arról meg már ne is beszéljünk, hogy ő egy világbajnok, megszámlálhatatlan mennyiségű pályán és motoron eltöltött órával a háta mögött. Kovács Bálint ment most 1:49-et egy Panigale V4-gyel ami szintén minden csak nem gyári.
Komolyan hozzájuk hasonlítgatjuk magunkat, akik jó ha összesen 5x voltak Hungaroringen? A monitor előtt nem ülök annyit informatikus létemre, mint ők motoron.Nem a motor ereje miatt javult a köridő ennyit, pláne nem a Hungaroringen, mert az MT10 is kiforogta a 250-et az egyenes végére, pusztán erőből nem lesz 10 másodperccel jobb az idő eközött a két motor között. Aztán ott van az Euroringes javulás is, ami tovább példázza, hogy nem a motorerőről van szó. Én is mentem ott FZ6-tal 1:25-öt
#137406 dellfanboy nem tudom, fogalmam sincs hány S1000RR megy/ment a mezőnyben.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
JoinR
senior tag
válasz zgospel #137407 üzenetére
Na de akkor mi volt az írásod lényege? Én csak annyit írtam, hogy nem lep meg, hogy a sportmotor gyorsabb pályán (nem azért, mert erősebb, hanem mert azt oda tervezték). És nyilván fejlődik is közben a haver, attól még, hogy jobb motort vesz. Onnantól kezdve meg, hogy felmerül a köridő, kihez kéne hasonlítani? Van, aki a 30. legjobb időhöz méri magát?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #137400 üzenetére
Szerintem a legtobbet a vezetesi segedlet szamit.
Masik fekmunkahengerrel nem lesz gyorsabb az ember. Mas lesz a fek erzete, szerintem ez a fajta pimpeles netto penzkidobas egy abs es motornal.
A futomunel a rugoero a legfontosabb, foleg kezdonel. Ezert nem lehet egy puha fazerrel normalis koridot menni, es ezert fog eldaralni az eleje fektetett motornal, amikor kigyorson van az ember.
Dave Moss jonehany videoban akar olmot is onthetne fazek vizbe, es az alapjan josolhatna. Elegge tultol nehany kovetkeztetest. Ezt ahhoz tudnam hasonlitani, mint a gyertyakep alapjan karburalni motort, es megmondani, az alapjarati fuvoka epp kicsi.
En egy naked-es haverommal szoktam gurulni, o peldaul egyaltalan nem szereti a sportmotorokat, mert nem tud ulni rajta normalisan, anelkul hogy ne terhelne a kormanyt. Sztm ez a legfontosabb nakedrol atulve, ahol viszonylag egyenes az ulespozicio. Egy sportmotorhoz kondi kell. A legtobb embernel nincs eleg edzettseg a sportmotorhoz, es erre ra kell keszulni.
Nem ugy van, hogy atulsz, mert szarul fogsz ulni rajta.Nos ennek a havernak az mt10 volt pontosan iranyithato, es itt mar elegge kuszak lesznek a dolgok. Amirol atult, 190 50 es hatso gumija van az mt nek 55. En most raktam 200 55 ot a yamahara, es nekem magyon tetszik, ahogy mozog. Es ez csak a gumi meretkulonbseg.
Be is iratom a forgalmijaba, annyira jo lett.
Szoval en inkabb ezekkel foglalkoznek egy motornal, nem a fekkel. A fek mondjuk egy brunonal biztosan fontos, az is csak bizonyos korido alatt, de euroringen, pannoniaraingen egy r1 nakeddel nagyon kozeli idoket lehetne menni egy sportmotorhoz is.
Bar a loerokulombseg ki jon azonnal koridoben is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz JoinR #137408 üzenetére
A legelső mondata a hozzászólásnak összefoglalta röviden, illetve az utolsó mondat mégegyszer
A mai csúcs nakedek azért eléggé közel állnak a sportmotorokhoz, kvázi az idom hiányzik róluk, meg rövidebb áttételt és alacsonyabb fordulatra hangolást kapnak, és nagyjából ennyi a halandók számára észlelhető különbség.
A köridőt szerintem a hasonló átlagjánosokhoz érdemes elsősorban hasonlítani, a nagy tömegekhez, azon belül is figyelembe véve, hogy utcai gumi, tuning van-e, stb, és csak utána a Talma féle ufókhoz.#137409 persuader szerintem azért nem pénzkidobás egy gyári MT10 munkahengerhez képest egy RCS19, mert utóbbit személyre tudod szabni. Nem csak egyféleképpen tud működni, hanem kapsz 6 féle beállítást.
Az enyémen csak 3 opció van, de pályára mindig betekerem a legkeményebbre, mert úgy kisebb erőkifejtéssel és rövidebb úton kapom meg a teljes fékerőt. Korábban közepes beállításon mentem, de amikor az etap végefelé fáradtam akkor észrevettem, hogy már az ujjaimmal egyszerűen nem fékeztem akkorát, mint az etap elején. A kemény beállításon nincs ilyen gondom.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #137410 üzenetére
Persze, nem arrol van szo, hogy jobb-e az a fofekhenger. Meg most nem emlekszem azon az mt -n milyen fofekhenger van, a yamaha radialis nissinje, mert ez sp? A fekkar tavolsagot tudod valtoztatni, mondjuk nekem az teljesen eleg, de ez az en velemenyem. Nekem a kemeny nem mukodik, ha egy kis puhasag van benne, akkor en valahogy jobban erzem, jobban tudom adagolni. Ha ket ujjal lehet huzni, azzal mar lehet fekezni. Ehhez kell egy normalis betet is, es nagy tarcsa, tehat az egesz fekrendszernek jonak kell lennie, kulonben semmit nem er a pumpa. Szamomra tul nagy kiadas tul kis eredmenyert, akkor igy fogalmazok.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
anorche1
őstag
Sziasztok!
Nem állok motorvásárlás előtt, jelenleg még a jogsim sincs rá, és motoros világban egyáltalán nem vagyok jártas. Csupán érdeklődnék, hogy nagyjából mi az a köbcenti, vagy lóerő, amivel autópályán a 130-150 egy nyugis utazótempó?
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
vlevi
nagyúr
válasz HoaryFox #137415 üzenetére
De abból is csak a sor3, sor4.
Hiába 650cm3 az SV, DL650, az valahogy már nem olyan jó, ha fél napon keresztül folyamatosan 7ezer környéken forog.
Nekem legalábbis nem tetszett, amikor az országon keresztül kellett menni, végig pályán. Inkább beálltam ott is a max 120 körüli tempóra, mert nekem az jobban tetszett.
Tracer900-al ilyen baj nincs. Azt vissza kell fogni, hogy ne akarjon 160-al menni :) -
Topiccsendőr
addikt
válasz vlevi #137417 üzenetére
En a viszonylag uj sv 650 cafe racerrel mentem autopalyan, semmi baj nem volt vele, siman birta a 130 at. Nekem nem zavarta a fulemet. Nagyon jol ment, ora szerint 200 kornyeket is kienekelte. Boven jo autopalyara. Nehogy mar egy 650 es ne legyen jo 130 km/h ra.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #137418 üzenetére
Igen, technikailag tudja bőven az autópálya tempót.
Csak már én sajnáltam, hogy egész nap azon a fordulaton kell hajtani.
Főleg, amikor egy nagyobb vas ment elöl, és neki a 140-150 volt az a 130, akkor méginkább :) -
veterán
válasz Oppenheimer #137367 üzenetére
Egész héten esni fog, én meg még egyszer sem vezettem motort esőben. Van esetleg tippetek hogy mire figyeljek nagyon hogy ne törjem össze?
Amit magamtól tudok: sokkal lassabban és óvatosabban menjek, csúszós felületeket kerülni és ha muszáj keresztezni akkor egyenesen végiggurulni rajta, akár behúzott kuplunggal mert azt olvastam a motorfék is veszélyes lehet.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Somatom
veterán
válasz Oppenheimer #137420 üzenetére
Kerüld a hirtelen erőhatásváltásokat! Főleg V2 -nél. Kis gáz, kis fék, óvatos kuplungkezelés. Lehetőleg mindezt egyenesben. Bedöntve semmi erőhatásváltás. Visszaváltásnál gázfröccsel egyenlítsd ki a fordulatot! Aztán úgyis kiderül, hogy mennyire érzed, mennyire vagy "esőmenő". Én tudom magamról, hogy nagyon rossz esőmenő vagyok.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
veterán
-
Mentolka
senior tag
válasz Oppenheimer #137420 üzenetére
Amire még figyelj: nedvesen ezerszer csúszósabbak a sínek, és az útburkolati jelek!
-
Somatom
veterán
válasz Oppenheimer #137422 üzenetére
Ahogy Mentolka írja, a feketén közlekedj! Záróvonal, a zebra fehér része, stb. takony lesz esőben.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
veterán
válasz Mentolka #137423 üzenetére
Köszi, igen ezeket tudom hogy jobban csúsznak, igyekszem majd őket 100%-ban elkerülni
De egyelőre úgy néz ki ma délelőtt elmarad az eső. Tegnapi előrejelzés szerint 8 óta esnie kéne. Na nem baj, jövőhéten biztos nem úszom meg.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Somatom
veterán
válasz Oppenheimer #137425 üzenetére
Nekem is gurulnom kell a bárhova, mert több, mint két hete nem ültem motoron. Tulképp egy kis esőt sem bánnék, mert tegnap vásároltam be esőruhából és az új bukómat sem teszteltem még esőben.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
hroberto
veterán
válasz Oppenheimer #137425 üzenetére
Ha van lehetőséged, inkább az esőben motorozást kerüld el!
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Topiccsendőr
addikt
válasz vlevi #137419 üzenetére
Ezeket a babonakat kellene elfelejteni.
Ez egy gep. Nem egy eloleny. Hasznalati cikk.
11 ezret kiforogja, 4 szeleppel, minden ugy van megtervezve, hogy 3000 nel nem mukodik jol a gazcsere. Bar lehet vele ott is menni, mert sosem rangatja a lancot. Meg alapjaraton sem.
Az sv650x egy nagyon jo motor[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
duni84
aktív tag
válasz Oppenheimer #137420 üzenetére
a sisak tetején zárd be a szellőzőt, ha van pinlock-od, akkor tedd be, ha nincs és bepárásodna plexid, akkor résnyire nyisd ki. ne rángasd a gázt, se a féket, nagyjából ennyi ha nem akarsz megfagyni, akkor legyen vízálló a kesztyű-ruha-bakancs.
ha valahol azt látod, hogy színjátszós a pocsolya, akkor ott csúszni fog#metszéspontok
-
GTVili
tag
válasz Topiccsendőr #137432 üzenetére
Van még hely a plafonig....
-
Geresics
addikt
válasz Oppenheimer #137420 üzenetére
Nem láttam ideírva, ezért én felhívnám rá a figyelmed: a pocsolyáról sosem tudhatod, hogy mi van a víz alatt! Lehet az akármilyen mély is! De még csak mélynek sem kell lennie, ha nyomvájút takar a víz! A pocsolya ezért sem a barátod!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #137428 üzenetére
Ezzel nem vitatkozom, csak azt akartam írni, hogy hosszú autópályás szakaszra a több henger jobb.
A DL-el, 110-120 körüli tempóval úgy éreztem, kimegy a világból, de folyamatosan (értsd, több órán keresztül) autópálya tempó már valahogy nem az igazi. Nem mondom, hogy nem bírja, mert simán viszi, de ott már valahogy nekem nem volt szimpi.
A Tracer, ugyanezen sebességnél egy kicsit kevesebbet is forog, de a több henger miatti finomabb járás miatt teljesen más érzés.Más felhasználás az, amikor rövid távon (pl. szerpentinen) elforgatod tiltás közelébe, aztán fék, vissza kettőt, kanyar, megint nyélgáz. Ott kurvajó a V2.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz vlevi #137436 üzenetére
Igen, minel tobb a henger, annal simabb, de a tobb henger is nagyobb kobcentivel jobb, mert pl a bandit 650, ami sor4, kicsit tobbet forog 130 nal, mint az sv 650.
Ilyen fordulatnal az sv is sima jarasu, tulajdonkepp az a motor valahogy mindig sima jarasu volt. Mondjuk en egy 25 eves ducatit hasznalok a hetkoznapokban, ahhoz kepest minden sima jarasu. :D
Szoval a tobbhengeres de ugyanolyan ccm meg tobbet is forog, amitol szivbajt megkonnyebben kap az atlagfelhasznalo.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
A dl650 7000 körül forgatva erősen csipegeti az olajat is..
Szerintem is a 120 alatti tempót szereti, úgy a világból is kimegy.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #137437 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy lánckerék-áttétel, és gumiméret kérdése is, hogy mi mennyit forog 130-nál...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
#14787072
törölt tag
Uraim!
Szembejött egy lehetőség:
2010-es (még nem DOHC) GS Adventure vs. 2012-es Super Tenere. Ár ugyanaz, előélet mindkét esetben ismert és rendezett. Tulajok ismertek. Km: 93 ezer vs. 62 ezer. Nekem mindkettő tetszik: ha a szívemre hallgatok, akkor GSA, ha az eszemre, akkor ST.A véleményekre lennék kíváncsi.
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #137437 üzenetére
Végülis a hengerek mérete nagyjából ugyanakkora, csak 1-el több van neki ( DL650 -> Tracer 900 )
Szerintem a fordulatszám tartomány nagyjából egyforma. -
veterán
-
Geresics
addikt
válasz #14787072 #137441 üzenetére
Nyilván azt vedd, amit jobban fogsz szeretni!
Ami kérdés lehet, hogy mennyire akarsz tömegterméket annak minden előnyével, és hátrányával? A GSA-hoz mindent is kapsz! Bármi, amit kitalálsz hozzá, az már van, létezik (a Simpsonék már megcsinálták)! Nekem a Pegaso-nál (de néha még a KTM-nél is) nagy szívfájdalmam, hogy nincs hozzá valami, amit kitalálok, hogy milyen jó volna, mert pl. láttam egy GS-en!
Szervizt is érdemes körülnézni, de a GS-hez valószínűleg a legtöbb fejlett országban azonnal tudsz megoldást találni. Ráadásul a legnagyobb közössége is ennek van, így akármikor akárhol tudsz infót, segítséget kapni, ha kell!
A Tenere ellenben egy nagyon szűk közösséget ért csak el, gondolom mind infóból, mind alkatrészből, mind kiegészítőkből sokkal (SOKKAL!) kisebb a választék!Jah, és a GSA-nak ha jól rémlik valami bődületesen nagy tankja van! Talán 31 liter? Azzal itthon feltankolsz, és hazaérsz vele egy hétvégi külföldi túráról!
Tenere tulajt ismerek személyesen, aki azzal jár külföldre melókat intézni, nála szerintem már 100+ekm van a gépben, szóval a futás simán lehet azonos...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
CortezX
aktív tag
válasz Oppenheimer #137443 üzenetére
Így van. Én anno Tracert szerettem volna, de rábeszéltek Tenerére. Nem bántam meg, mert egy piszok jó motor, de azóta is ott motoszkál bennem hogy csak kéne egy Tracer.
-
Topiccsendőr
addikt
-
#14787072
törölt tag
Köszi, srácok! Igen, lényegében meg is válaszoltam magamnak a kérdést.
Egy dolog "zavar" a GS-ben: gyakorlatilag tucatmotor. 1 hónapja voltunk a Dolomitokban, elég nagy volt a GS-fölény. ST-ből tényleg jóval kevesebb van, pedig szerintem annyival nem rosszabb, mint a BMW.
Mentem már mindkettővel, mindent (is) elolvastam róluk, előnyök, hátrányok, hibák. A GSA-n még picit magasabban is ülök, de az ST-t sem mondanám kényelmetlennek. Súlyra meg mindkettő nehéz, mint a sár, bár menet közben nem annyira zavaró köszönhetően az optimális súlypontnak.
Geresics: 33 liter. Ez különösen fontos egy olyan kontinensen, ahol 1 km-enként vannak kutak.
persuader: szakmai szempont miatt vagy szubjektív? (érdekel, no offense) -
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #137447 üzenetére
Igen!
Tegyük fel, hogy eladtak GS-ből 100x annyit, mint ST-ből (nem tudom valójában mik a viszonyszámok, azért a feltételezés, akit jobban érdekel, járjon utána, nekem sajna nincs rá időm).
Értelemszerűen több a használt matéria, több fut az utakon, több lett már elbontva, több törött össze, több ment tönkre (azonos hibaarányt (már megint) feltételezve). De az utángyártott anyagok (Bosh, Champion, MAN, stb) és kiegészítők (Touratech, SW-Motech, Givi, stb) is ugyan így nagyobb igény miatt nagyobb számban állnak rendelkezésre, legyen szó értelmes dolgokról, vagy pimpelt színes szarokról (AliExpress és társai).Remélem így már kevésbé félreérthető
(#137449) johanson
Itthon 480, kint 2+€. Még Albániában is, ahol kút van sok, de sokba inkább nem akarsz megállni![ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest