- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Termékoldal is van a Galaxy Watch FE-hez
- Yettel topik
Hirdetés
-
Computex 2024: az Acer Predator monitorok OLED lázban égnek
ph A cég harmadik negyedévben debütáló újdonságainál az 1440p és a 240 Hz jelenti az abszolút minimumot.
-
Megtévesztő AI-kampányok ellen küzd az OpenAI
it Egyre több a megtévesztő tevékenység és kampány, ami az AI segítségével készül – néhányat már elkapott az OpenAI.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #32147 üzenetére
Ez egyébként nagy igazság. Jah, tudom, hogy a Bálna sem fér be sehova.
Vagyis, úgyis mondhatjuk, hogy befér ide is, oda is: CVT-t is vágod, de ha
100-120 km/h-s túrára kell hirtelen menni, az sem probléma... Ha valami
probléma, akkor az az ember. Aki normális, segédmotorkerékpáron is az,
aki meg idegbeteg, azon a nagy köbcenti sem segít... Ettől függetlenül én
tartom magam ahhoz, hogy még nem nagyon mernék nagy gépre ülni, így
5 év maxirobogózás után sem. Már a Safety-n is nagy volt az 500-as gép,
valsz'eg elboldogulnék vele (egy idő után azért megszoktam!), de nem az
az ideális melóbajárós vas. Kolléga Varadero-jára is ezt mondtam. Pipec
masina, de melóba járni overkill lenne. Ellenben túrázni vele, állat lehet.
Jelzem, hogy a második lófejet sem kérem: tudom, hogy melóba is elvisz!Ha megtehetném, két motort tartanék. Egyet a városba, egyet élvezkedni.
Az, hogy most épp két vas van a nevemen, nem jelent semmit - így jött ki.
Ahogy a Hegylakó mondja: csak egy maradhat. Egyelőre.Daywalker: szándékosan sarkítottam. Amúgy egyetértek. Szerintem, ha
úgy érzi, hogy tanulómotorra van szüksége, az ne 800-as legyen. De ha
a jogsija nem korlátozza, ne is 125-ös. 250-essel már el lehet karistolni.Én beleestem abba a hibába, hogy apránkét lépdelek felfelé. Drága muri.
Az egészhez csak azért szóltam hozzá, mert úgy éreztem, a kérdező egy
picit túlzottam le lett dorongolva, mert úgy érzi a 800 ccm sok lenne neki.
A szélsőséges példákkal csak megpróbáltam kicsit árnyalni a képet.[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
válasz Bogyó bá' #32150 üzenetére
Nem rossz, bár valahogy ezek a Kawa-k sohasem jöttek be igazán. Más stílusban inkább.
De ha már a klasszikus forma akkor ott a Triumph Bonneville. Azokat is szeretném ha nem lenne drága...
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
csongi
veterán
válasz DigitXT #32151 üzenetére
Nekem is kettő lenne, ha lenne rá keret
Amúgy a 4-500Km túra sem probléma ennek a méretnek már. Nekem annál inkább Egy 500 túra után letörök a motorról. Nem a motor hibája, velem van a baj. Az íróasztal mellett sem bírok pár óránál többet, mert állandó a testtartás és beáll a lapockán az izomzat.
Amúgy 250-es burgi volt ezelőtt, ő lenne az egyikm és mellé egy 7-900 ccm túra vas. -
lujo10
aktív tag
válasz Kolondrum #32127 üzenetére
Gondolom igen, mert nem csak a helyi reklámújságban, de a neten is hirdetik.
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
Polemius
aktív tag
Kabátért (textil) hová érdemesebb először menni?
Hol találok nagyobb eséllyel 185 cm / 100+ kg termetre jó ár-érték arányút inkább?
Superzone vagy Shox? -
DigitXT
félisten
válasz Daywalker #32152 üzenetére
Okés, ne köbcentizzünk: egy esetlegesen "alattomos" karakterű nagy
gép nagyobb eséllyel tréfálhatja meg hirtelen erővel. Vagy a súlyával.
Emberünk nem hittérítésből írta, amit: 800-asra nem ülne. Szerintem.
Az lenne jó válasz/segítség, ha mondanátok, mire "érdemes" ülnie.Persze lehet bizonygatni, hogy nem kell a para, nyugodtan pattanjon
kezdőként 800-as nyergébe, mivel más úgy érzi, hogy ő megtehetné,
és különbenis lerágott csont. Ergo: arra ül, amire akar. Végülis.igaz...Amúgy ez az NC750 érdekes: robogóba is berakták a blokkját? Állat.
Kár, hogy ezeket a modern jószágokat egyelőre nem nekem árazták.
Meg aztán nem is egyértelmű, hogy robogó. Lánc hajtás? 6 fokozat?
Semmi szíj, meg CVT? Mondhatni formabontó. (Vagy valami hibrid.) -
DigitXT
félisten
válasz lujo10 #32155 üzenetére
Tavaly 3K-ért szórták ki a készletet. Megint találtak pár raklappal?
csongi: 500 km-t én még soha nem mentem egyhuzamban. Legutóbb a
Dunakanyar felé kerültünk egyet a srácokkal (Varadero/Nexus/Madison),
az max. 250* volt, és meg is álltunk itt-ott. De jó buli volt, szóval várom a
tavaszt, meg hogy összerakjam végre a gépsárkányt. Aztán lehet gurulni.*: táv, nem a végsebesség. Madison 150-nél elfogy, és kb. halálfélelem...
(13-as kerekek, az egyik felni meg volt ütve, első fék vasig kopva. Na, így
mégegyszer nem: tavaszra zsír új féktárcsák/betétek/centrírozott új felni,
bejáratás, olajcsere, minden. Ahogy kell. Műszerezettség is frissül stb.)
Telóm remélem rendben, mert olvasom, milyen nehéz felújíttatni: az elsőt
még csak-csak vállalja az átlagos futóműves is, de a hátsóval elzavarna.[ Szerkesztve ]
-
lujo10
aktív tag
válasz DigitXT #32159 üzenetére
Az is lehet, biztos a papírtörlők alatt volt
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Sosem ültem motoron, tavasszal nekimennék az "A" jogsinak, 25 éves vagyok, 7 éve veszek részt a forgalomban, elég jól kiismerem magam benne autósként és bringásként egyaránt. Aktív MTB-zés után egy ideje foglalkoztat a motorozás, mint olyan. Persze csak szolidan, aszfalton.
A kérdésem pedig annyi lenne, h mi a véleményetek a fokozatosság elvéről?
Nyilván nem rögtön 600-as gépre szeretnék felpattani, de 250cc 4T alá nem adnám.
Honda VTR250 eddig az álmom, esetleg CBF250. Mindkettőről azt olvasni, h kiváló kezdő motorok.
A dilemmám, hogy a családban elég nagy ellenszenv fogadott, apám nagyon kioktató hangnemben beszél, kiselőadást tart arról mi a normális (nem motoros) viselkedés: "minden épeszű vmi kismotorral kezd, aztán lépésről lépésre vált és évekig kell gyakorolni, tanulni mire biztonságos... blablabla".
Szóval túlmisztifikálja elég rendesen a dolgot.
Én meg úgy tájékozódtam eddig, hogy ennél azért jóval könnyebb a kezdés. Nem hinném, h egy 250-es gép megölne a első hibázásokért, ugyanakkor a robogós korszakot átugranám, egyszerűen nem érdekel, meg nincs is annyi pénzem, hogy cserélgessem a motorokat időről időre.
Szóval jól jönne némi tanács első kézből, ne kelljen már olyanokra hallgatnom, akik azt se tudják miről beszélnek, csak messziről láttak, hallottak ezt-azt. Na jó, fiatal korában ült párszor motoron, és vagy béna volt, vagy pedig igaza van, hogy ez egy hosszú folyamat. Melyik?
Örök érv pedig, hogy veszélyes, féltenek. Ez igaz, nem vagyok védett a forgalomban. De ha nem vesztem el a fejem, akkor azért látom előre ha helyzet van. Persze tudok agresszív is lenni néha mint mindenki, de általában teljesen higgadt maradok, amikor az anyós ülésen már ordibálnak kifelé. Talán motoron se csavarodnék fel az első fára...Mi a véleményetek a helyes tanulási folyamatról? Gondolok itt mondjuk egy Honda Safety-Hungary 0. szint tanfolyamra, vagy a rendes "A" tanfolyamra. Megérik a pénzüket a Safety tanfolyamok? Ha egy hétvége alatt ott meg tudnak tanítani motorozni, akkor nehogy már évek alatt jöjjön csak meg a rutin...
Köszi mindenkinek!
-
csongi
veterán
válasz Teasüti #32161 üzenetére
Az hogy tudsz motorozni nem egyenlő a rutinnal.
A rutin a forgalomhoz kell és az adott helyzet helyes felismeréséhez. A motorozási tudás, pedig a helyes kivitelezéshez.Én azt javaslom, vizsgázz le. Ott lesz lehetőséged motorra is űlni. Most már lrgalább 600ccm-es az A korlátlan oktató motorja. A vezetési órákon el tudod dönteni kb mekkora gép az amit el tudnál képzelni magad alá.
A robogóról alkotott képed nem helyes. Egy Maxi robesszel is le tud gurulni a gyógyszer, és igen tud meglepő is lenni
Vannak előnyei és hátrányai is. Ki kell próbálni mert lehet róla beszélni, de a próba után lehet igazán érteni miről van szó.
Kis ccm-es motornál, a váltási szám magas!!
A kisebb súly miatt, kis sebességnél könnyebben kezelhető, de ha nem csak tötyögés van akkor a nagyobb tömeg sem probléma már. Kezelési tudástól függően.
És itt még csak teljesítmény, méretekről van szó. A kialakítás típus még szóba sem került. Szóval vizsgázz, űlj fel minél többre. Még ha nem is tudsz vele menni, a testhelyzet is sokat számít, és azt már állóhelyzetben is kipróbálhatod
Aztán ha van egy fátyolos elképzelés, akkor lehet évjáratokat nézegetni meg ilyenek: Persze a Honda sosem romlik el -
pityaa23
senior tag
válasz Teasüti #32161 üzenetére
Én is most fogom csinálni az A korlátlant. Talán 10 éve motoroztam utoljára Babettával. Na meg persze az a délelőtt robogóval, amíg levizsgáztam A1-re. Azt viszont tudom, hogy amint meg lesz a jogsim és úgy alakulnak a dolgok, hogy veszek motort, egy 600-as Hornettel fogom kezdeni. 29 éves vagyok és én is szeretnék még élni, de szerintem fejben dől el mennyire csupálod neki, neked kell eldönteni, mit vállalsz be és mit nem. 750-es motorral fogok tanulni, de nem vagyok beszarva.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Teasüti #32161 üzenetére
Pontosan a te helyedben voltam 4 évvel ezelőtt. 25 évesen.
Motoron sohasem ültem, megcsináltam az A-s jogsit, és vettem egy naked 600-ast. Majd elmentem veztech tréningre is.
Nagyon megbántam volna ha kisebbel kezdek, de nagyon nagyon. Számomra ez volt a tökéletes kezdőmotor.
Nem eszeveszett erős, de nem is olyan gyenge hogy 1 év alatt megunjam. Én senkinek nem ajánlanék 600-asnál kisebb kezdőgépet.
Ha meg nemtudsz ésszel közlekedni (húzod neki mindenhol ahol kell ahol nem) tökmindegy mekkorát veszel csúnya vége lesz. Én alapjábanvéve óvatos motoros vagyok. Ennyi. Remélem tudtam segíteni."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Integra
titán
válasz Teasüti #32161 üzenetére
27 vagy 28 évesen kezdtem el motorozni, addigra engedhettem meg magamnak. nagyjogsi pipa, kapásból 600-as sor4 és safety-hungary tréning. kérdezz bátran, végigcsináltam vagy 4-5 tréninget náluk az alapoktól a haladóig mindent az évek alatt.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Archer
őstag
válasz Teasüti #32161 üzenetére
Ha a Honda VTR250 az álmod, vegyél olyat. Szerintem egy 250-essel már bőven el lehet motorozgatni kezdő szinten, forgalommal tudod tartani könnyedén a tempót. Viszont nem tudom ezek milyen árban mennek de túl nagy pénzeket ne költsél rá, ha megtetszik a motorozás, pár éven belül úgyis cserélni akarod de tanulni bőven jó. Félig meddig igaz, hogy majd a nagy A tanfolyamon megismerkedsz nagyobb vasakkal de úgyis csak gyök 2-vel fogtok menni többnyire a városban, szóval kb. kóstolónak jó.
Védő felszerelésről ne feledkezz meg, legalább egy közepes minőségű öltözetet állíts össze, akár használtból, több múlik rajta mint hogy most 125 vagy 250 cm3-t veszel.
Családodra meg ne neheztelj, féltésből mondják de 25 évesen már azért hadd te döntsd el, hogy mit szeretnél.Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
DigitXT
félisten
válasz Teasüti #32161 üzenetére
Annyit tennék hozzá, azon kívül, hogy a 250-et simán bevállalnám*,
hogy a robogó NEM része a "szamárlétrának"! Másra van... Mi több,
nem tudom, hogy édesapád mennyit motorozott (szvsz nem sokat),
de a segédmotorkerékpár balesetveszélyesebb is a városban! Mert
nem megy elég jól, letolnak, eltaposnak - azt felejtsd el szerintem...Ahhoz meg, hogy egy maxi is "meg tud viccelni", egy sztori: a Safety
oktató, miután végigtolta a napot az ezredes nyergében, úgy eldobta
az SH300i-t, mint annak a rendje. (Ha nem mosogatta volna utána a
vérző könyökét a falikútnál, azt is mondhatta volna, hogy direkt volt.)*: még 5 évvel ezelőtti fejemmel is. Bár én eleve robogót akartam.
Le is lettem b*szva az oktató által - volt egy eladó sor4 600-asa, na!
Lehet, ha az elején 250-es Maját veszek, még most is azt hajtom, és
gazdagabb vagyok ma párszáz K-val - ehelyett "tapasztalatom" van.
(Meg egy 180-as Majám, amit lassan eladok + egy 400-as Madison.)Szerk: féltésről meg annyit, hogy bringázol a városban. Akkor? Annál
a motorozás kb. 1 nagyságrenddel veszélytelenebb, mert felveszed a
forgalom ritmusát, és a forgalom teljes értékű résztvevője vagy. Oké,
vannak balfaszok, akik szerint nem, és szívatnak, de az a ritkább. De
a bringást mindenki leelőzi. Az meg a pirosnál mindenkit vissza, stb.
Messszire vezetne az autós-bringás ellentét, de mindkettőt ismered.A döntést meg 25 évesen, saját keresettel neked kell meghoznod.
Ha van egy álomgéped, amit meg is tudsz venni, én azzal kezdenék.[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
válasz Teasüti #32161 üzenetére
Mint látod, pont ez a téma.
25-26 évesen, semmilyen előzetes autós-motoros tapasztalattal, nekikezdtem első jogsiként az Ak-nak, majd amint meglett a jogsi, egyből mentem is Honda vez-tech tréningre, Safety 1. Utána gyűjtöttem a felszerelés, s csak miután már bukó, bőrruha, gerincprotektor, kesztyű is volt, akkor mentem motorokat nézni.Fokozatosság: első motorom (és egyben első járművem) egy 600-as sportgép 112 lóval.
Ennek ellenére még élek. "Fejben dől el", kell megfelelő mentalitás, óvatosság, tisztelet.
Az első 10k km (közút + időnként pályázás) után visszanézve tűnődtem ugyan, hogy hogyan úsztam addig meg olyan kis tudással... szóval kellett annyit motorozni, hogy valamennyi tényleges rutint összeszedjek.Csinálnék-e most valamit máshogy?
Igen: vettem volna kezdésnek egy ~250-es endurot, amit nem féltek elejteni, s azzal többet gyakorolni, alaposabban megtanulni motorozni -- korábban és egy biztosabb rutin lett volna meg. Utána / mellé jöhetett volna a 600-as sportgép.250 már egy jó belépő. De egy 600 sor4-gyel is lehet kezdeni, ha az ember ésszel használja.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
vendingo
veterán
válasz DigitXT #32159 üzenetére
Rekord 1200km 19 óra alatt, de volt már 1000km 19 óra alatt, aztán 800km 10 óra alatt ("balesettel")
Mindig megfogadom, hogy soha többet 1000+ egy seggel, de minden évben megszegem a szabályt, idén is lesz 900km+ napom, de még az is lehet, hogy 1200 lesz belőle... majd meglátjuk. Mindezt egy baromi kényelmetlen kis motoron a 2 méteremmel+ megpakolva ~30-40 kiló cuccal.
Hülye vagyok....Hogy témánál maradjunak: 650 V2-vel kezdtem és bánom, hogy nem 1000 V2-vel
Szerintem egy motor nem lehet eléggé erős és gyors... Nem is a sebesség, inkább a nyomaték ami hiányzik.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
Indok mindig van
Addig jó, amíg van honnan megtenni ezeket a szép nagy távokat.
Örülök, hogy most van rá időm, pénzem, mert ha család lesz, akkor tuti pápá motor...Túl sokszor voltam mákos az útjaim során, egyszer tuti beletenyerelek valamibe.
Inkább szenvedjek a hosszú utakon, mint nézzem itthon porosodni a gépet. A szép tájak és a kalandok soha nem fogynak el. Már zabszem van a seggemben az albán út miatt. Első nap: 800 vagy 1200km, még megálmodom[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Teasüti
nagyúr
válasz csongi #32162 üzenetére
Tudom, hogy a robogó is rajta van a térképen és nem lesajnálandó, csak... Kinőttem már abból a korból, hogy robogózni akarjak na. Ha már motor, akkor "nagymotor".
Inkább csak arra akartam célozni, hogy nem 50ccm-el szeretnék kezdeni, mert pénzkidobásnak tartom.
Igaz az "A" jogsi árából már vehetnék vmi szutykot a piacon, de a jogsi jobb befektetés.
Jaah, a próbálj ki minél többet az örökzöld tanács, legyen szó bármilyen komolyabb hobbiról.
Talán ez okozza majd a legnagyobb fejtörést, hogy ha eddig nem voltam motor közelében, akkor ezután se valószínű, hogy közel kerülnék minél több típushoz.
250 az városi gép, valóban. Munkába járáshoz ideális. Meg tanulni.
De csak nem jön zavarba, ha mondjuk évente egyszer le kéne ugrani a Balatonra vele.(#32163) pityaa23
Nem vagyok zavarban, felülnék az 1000-esre is, ha azt adják alám a tanfolyamon.
Csak legyen lefojtva!(#32164) Feree13
Olvastam már ilyet is, igen. Kb ez a két véglet: vagy 50-esről lépkedjek ki nem hagyva egy lépcsőfokot sem, vagy ugorjak fejest a 600-asba.
Gyanítom, hogy szüleim harakirit követnének el, ha csak a 600-as kezdőmotort megemlíteném.
Archer, nem ők döntenek helyettem, csak szót adnak a véleményüknek.
De a túra/naked stílusban egyetértek, nekem is ezek ragadják meg a fantáziám.(#32165) Integra
Akkor volna is néhány kérdésem.
Mennyire adják könnyen a képesítéseket? Volt, hogy egy szintnek többször neki kellett menned? 45k-ért azért nem biztos, hogy sokszor szeretnék ismételni. De amúgy amióta olvastam a honlapjukat, azóta tervezem, hogy jogsi után felutazom majd ilyen hétvégékre. A 0. szint piszkálja még a fantáziám, de sztem megteszi a jogsi tanfolyam is.(#32166) Archer
Az álom az úgy értendő, hogy laikusként belőttem a 250-es kategóriát kezdésnek, mint elérendő cél. Majd megismerkedtem a környezetemben uralkodó trendekkel és látom, hogy Honda itt, Honda ott. Rábukkantam a CBR-re, CBF-re és végül a VTR250-esre, ami szerelem első látásra képekről. Azt se bánnám, ha VTR500-as lenne, csak maga a motor az, ami tetszetős, dögös. Ki tudja, ha mutatsz szebbet, talán az lesz az álmom.
A biztonságra mindig kiemelt figyelmet fordítok, pedzegettem már azt az ötletet is, hogy a motor maga lesz az utolsó dolog, amit megveszek, vagyis teljes öltözékben mennék motort nézni, stb. Persze alaposan visszavetné a költségvetést, ha a motor árát már a motor megvétele előtt elköltöm, de ez van.
Olyan 3-400k kerettel tervezek egyébként motort venni. Plusz ruházat, plusz jogsi, stb. -
DigitXT
félisten
válasz vendingo #32170 üzenetére
Nem hülye. Motorb*zi. Amúgy kemény lehet. Ehhez tényleg jó
lehet az ezredes... Ha mondjuk vki csak városban rohangál vagy
max. az agglomerációban, ilyen napi 40-50-100-akat, oda a 650
is sok. Mondom, két motort kell venni, ha van rá keret. Túrázni
csak is valami böszme géppel éredemes. (Ami a városba túlzás.)Amúgy mondják, hogy a "supermoto" kvázi-ideális a városba, ha
meg van benne elég kraft (250+), országúton sem jön zavarba.
Hasonlóan vélekedek amúgy a méretesebb maxirobogókról is.
Az a baj, hogy ami már motorosabb futóművet kapott, esetleg V2
blokkot, abban már nem sok csomagtartó marad, akkor mindegy.
Milyen kényelmi funkciója maradt? Az automata váltó? NC750X?Mosquito34: jó, de te nagydarab vagy, alattad a Vara pont jó, én
meg fosnék rá felülni is - max. országúton, nemhogy autók közt.
Amúgy mennyit eszik a városban? (Nem degecségből* kérdem.)
Egy 1000 Gixxer pl. simán kérte a 8 lityót, ki sem volt használva.
Bevásárolni inkább egy 125-ös (180-as?) maxival járt a tulaja...*: nem fogadok el olyan választ, hogy a félre-karburált Madison
8,6-jánál biztos kevesebbet. Egy szaladgálós moci 4 alá befér...
Oké, jöhet kontraként, hogy 25L a tank, nem mindegy? Mindegy.
Nem is mondtam, hogy 5-6L fogyival "megéri" a Madison.[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz DigitXT #32177 üzenetére
A supermoto nem jön zavarba az országúton, csak a segged.
A nagyrobogó meg kiesik a pikszisből, ugyanis nem nagyon lehet megpakolni/dobozolni.
Nekem egy 1200GS, DL650, DL1000, Varadero és hasonlók lennének az ideálisak.
Ha lenne egy ilyenem, akkor már idén nekivágnék nordkapp-nek.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
DigitXT
félisten
válasz Teasüti #32174 üzenetére
Az megvan, hogy a robogó nem attól robogó, hogy ~3 paci keréken, és 50 ccm?
Kevered a segédmotorkerékpárral, amit egyértelműen hagyj ki... (Pl. Simson.)
Más kérdés, hogy ha "motor-motorba" vagy beleszerelmesedve, akkor egy maxi
sem alternatíva. Picit másképp is kell amúgy vezetni őket: nem része a tanulási
fázisnak, mint írtam volt. Ha bringázni tudsz, akkor a segédmotorkerékpár SEM.vendingo: én nem tudom, túrára mennyire kell megpakolni/dobozolni, de azért
egy nagy Burgman hadd ne jöjjön zavarba, amikor az ülés alá bekukkantasz.[ Szerkesztve ]
-
Yoshida
aktív tag
válasz Teasüti #32174 üzenetére
Teasüti: Nekem azt mondta az oktatóm, hogy már a rutin vizsga ha megvan, lehet menni az 1. szintre a safety-sekhez, így a forgalmi vizsga előtt már túl vagy egy tréningen.
Nem akarom reklámozni, de a safety-n keresztül jelentkezve az egyik motoros iskolához, az első eseményt fél áron megkapod, ha egyből a jogsi után (illetve ugye akár előtte is) elmész. (még a vizsga előtt le kell fixálni az időpontot, és talán be is kell fizetni előleget)
Én ezzel tervezek élni, de még csak a kresz van meg, amint jön a jó idő, megyek vezetni végre...Bár kicsit parázok, hogy a rutin vizsga "tudás" kevés lesz a safety-hez, de ha így lenne, akkor nem ajánlanák
(szerk: közbe látom hogy nem pesti vagy, akkor ez a kedvezmény kilőve.)
Ezt láttátok már? Az adrenalintól ő is felpattant, de akár még csonttörése is lehet...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Yoshida #32180 üzenetére
Mármint a 1. szinthez a rutin vizsga? Az tényleg vicces lenne.
Nem olyan, mint ha Safety Car tréningre akarnék elmenni gumit koptatni rutin vizsga után, amikor még csak a kézifékes elindulást gyakorolja az ember?(#32176) &rew
Tudom, nincs az a pénz, amit ne lehetne elkölteni... Biciklit is szívesen vennék egy misiért.
Sajna ennyire futja belátható időn belül - nyár végére kb.
Max ha fizetésemelést kapok... -
DigitXT
félisten
válasz Teasüti #32182 üzenetére
Miért? Vezetéstechnikai tréning, közútra nem mentek. Motorkezelésről
szól. Igazából hasznosabb lenne, ha az lenne a rutinvizsga anyaga.
Köze nincs a "kézifékes fordulóhoz", az nem a normál vezetés része... Ha
ilyen rally felé kacsintgatsz, akkor van dirt bike tréning, ott dobálhatod.Félreolvastam: kézifékes indulást írtál... Attól még a fenti ül. A forgalmi
vizsga a közlekedési ismereteidről szól, elvileg a "rutin" után már az autó
motor alapvető kezelése nem szabad, hogy gondot okozzon. Zárt pályás
vezetéstechnikai tréningen való résztvételhez semmi vicceset nem látok
abban, hogy elfogadják a rutinvizsgát, és nem a plasztikkártyádhoz kötik.[ Szerkesztve ]
-
Dexar007
veterán
válasz vendingo #32178 üzenetére
Mi szamit supermotonak?Amit annak mondanak? Az en XT-met is oda soroljak,pedig nem sok koze van egy lc4-hez vagy egy Husaberghez.Sokkal inkabb tura motor,amivel alkalmankent lehet allatkodni a jardan/parkokban.Mar ugy ertve,hogy nincs tul sok akadaly elotte,vagyis nem olyan mint pl egy cbf.
Give me your cum,bull!
-
DigitXT
félisten
válasz Integra #32185 üzenetére
Dettó. Annak lenne értelme. Lehet persze az indexeléssel is bohóckodni,
de sokkal hasznosabb megismerkedni egy picit a motor dinamikájával...
(Gyanítom, hogy főként anyagi okai vannak, hogy nem ilyen a tananyag.)Mosquito34: köszi. Jó gép az! Jövő héten remélem én is bekezdek.
[ Szerkesztve ]
-
Ez a ki mivel kezd témához csak annyit fűznék hozzá (szigorúan tapasztalat), hogy ha nem a GS van alattam, akkor előbb odaérek valahova, ahova nagyon nem kellett volna.
Nem is 1 esetről van szó. Mivel megúsztam őket, ezért volt lehetőség elgondolkozni. Ha meg tudom venni anno a hornetet, akkor én most biztosan nem élek.
Csak 1x kell rosszul dönteni és ha a motor kicsi, talán az az 1 másodperc dönt egy dolog vég kifejlettjéről.
Offba is rakom.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Teasüti #32174 üzenetére
Mint már írtam nekem az első vasam egy 250-es burgonya volt. Felavatás képen egy 900Km -es túrával kezdtem RT- LT- meg minden, ami túra motor csak lehetett a csapatban . Egyedül cuccal, 90-100-as tempóval tartottam az iramot. Sajnos a Magyar utak ebbe bele csúnyítanak. Nem fog zavarba jönni egy kis balatoni motorozástól . És ne vond össze a moped kategóriás robogózást a maxi vasakkal. Olvass el pár tesztet, már csak a megítélés miatt is érdemes . Ezeknek egy nagy ellenségük van a MAGYAR aszfalt vagyis ami helyette van.
Én nem vennék elsőnek öltözéket Veszel egy szép kezeslábas bőrrucit aztán beleszeretsz egy plexis túravasba, és ott gyullad rád az egész cumó , de lehet fordítva is. Meg van a cordura ruházat és a sport motornál kötsz ki, és pálya szerelmes leszel, oda meg bőr kell
Szóval keresgélj, olvasgass, nézegesd a motorokat, melyik tetszik, melyik milyen, mi az előnye hátrány, milyen fajta motorozás érdekel. Nehéz elsőre jó vasat venni, és megtalálni az irányt. Főleg 27 évesen (Nem lenézés, ne érts félre)
Én ha akkor kezdem e,l tuti lett volna sport gépem, meg minden, mert a változásokat követtem volna.
De ez én vagyok. Mindenki adhat tanácsot, de olyat nem fogsz kapni ami rád szabott!!!
Mert neked kell döntened, neked kell megélned ezt az egészet.
És megint csak ismétlem magam, nem az a lényeg min ül, hanem az hogy ki ül rajta.
Vagy személyre szabottabban, mindegy min, a lényeg, hogyan ülsz rajta. -
csongi
veterán
-
válasz csongi #32192 üzenetére
Már tervben volt, hogy colostokkal fényképezem le az itteni number 1 kátyút és elindítom neten, de mire odaértem megcsinálták. Aki abba motorral belemegy az előre bukik, mert nem jön belőle ki a kerék. A tél alatt szépen meghízott. 2012-ben még a robogóval csak szétrázott. Akad pár ami megérne egy képet. Nem is értem, hogy nem történt még baleset. Legalább motoros. 11-es út.
-
csongi
veterán
válasz Kolondrum #32194 üzenetére
Magyarország jobban teljesít! Szeged!
Vendigó: .
látod, tátva marad a szád -
Daywalker
addikt
Szomorú a helyzet, uraim: [link]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
SSlyTR
aktív tag
válasz -Mosquito- #32198 üzenetére
így élvezetes motorozni
én még egy 10 literes tanktáskát megtűrök, annál több már zavar
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Escape from Tarkov
- alza vélemények - tapasztalatok
- GTA V
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- PlayStation 5
- Társasjáték topic
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs