- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Mobil flották
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Samsung Galaxy A40 - középkezdés
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
ath
senior tag
hát nem tudom. én kikértem a fuchs MO-tól a technikai adatlapot, abban ugyan az 5w40-et küldték, de még az is alulmarad az 5100-nek. az 5100 egyébként is SM, ill. csináltam még korábban egy összehasonlító táblázatot, abban ugyan nem szerepel az 5100, de a fuchs 5w40 így összehasonlítható az előbb linkelt 5100-el: [link]
-
Daywalker
addikt
Megint túlgondoljátok. A viszkozitáson felül kismillió dolog van, ami befolyásolja az olajat. Te semmilyen publikus adatból nem fogod tudni megállapítani, hogy az olaj jó vagy rossz, vagy egyáltalán milyen. A viszkozitás osztályokon belül vannak eltérések, sőt, ha jobban belemélyed valaki láthatja, hogy egy 20w50 és egy 10w50 között viszkozitásban nincs olyan nagy különbség, De pl. ha összehasonlítjuk mondjuk a castrol 10w40-et mondjuk egy motul vagy fuchs 10w40-nel, akkor nagy különbségek vannak adott osztályon belül is. Szóval két dolog számít (az MA minősítésen felül): API besorolás, viszkozitás osztály. Ezen kívül minden más legenda...meg egyéni tapasztalat, ami két egyforma montornál is lehet tök eltérő...de a motorosok általában a váltóból következtetnek a minőségre, ami hiba, mert azon kívül sok más alkatrész van, aminek kell a kenés. Szóval betartva a gyártó ajánlását mindenki vegye azt amire pénze van, vagy amit akar, feleslegesek az ilyen kinyilatkoztatások, hogy ez jobb, az jobb. Kinek, mikor, hol, mibe, milyen körülmények között? Na, ezek amik nem egyformák általában, és itt bukott meg az egész.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
-
Tócsa fogadott a motor alatt...
-
Daywalker
addikt
válasz dugynok #70665 üzenetére
Mitől lenne dugulás egy ennyi idős motornál? Max ha leszakadt egy lapát a pumpáról Azt a vékony csövet kell megnézni ami a kiegyenlítőre megy, az nem tört-e meg vagy abba nem került-e vmi.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
dugynok
senior tag
válasz Daywalker #70666 üzenetére
Feltételezem a vékony cső a kis kör csője, tehát a termosztát nyitásáig azon keresztül kering a víz. Nyitás után elvileg azon keresztül már nem megy vissza a hűtőfolyadék, a nagy hűtőrendszeren keresztül kering a víz. Ha a kupaknál jön ki a víz, akkor túlnyomás van a rendszerben (vagy hengerfejes/tömítés). Lehet, hogy a cső a hibás, amit írsz, de az idom mögött van, illetve merevek ezek a csövek ahhoz, hogy megtörjön csak úgy magától, ezt ezért kizárnám. Mitől törne meg?
Én átslagoznám a rendszert, biztos ami biztos. -
RAiN91
őstag
Sziasztok
Csizmánál a GoreTex mennyit ér?Mert leírások alapján nagyon tetszik, viszont használtan ritka abban az árkategóriában ahol keresem. (De van pl. sima Alpinestars stb csizmák is GTX nélkül). 1 hónapja keresgélem kb. a használt piacon, eddig egyet találtam ami méretben is jó és nem a világ végén volt, de elvitték, nem tudom érdemes-e várni, vagy jó a GTX nélküli is?
Most épp konkrétan ez.
[ Szerkesztve ]
-
amdk7
aktív tag
Daywalker véleményét osztom, már csak azért is, mert pont nem ugyanarról az olajról beszélünk. A Te írásodban és az enyémben csak a gyártó egyezik meg.
De a lényeg, hogy próba után majd mesélek, de az még odébb lesz.
Adataimat többé kevésbé az adatlapomon, illetve a személyigazolványomban találod meg. :)
-
mm89
őstag
válasz Kolondrum #70645 üzenetére
Bár nem Pesten lakom, de egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy motorral megyek és arra kell várnom hogy beengedjenek a sávba
A linkelt körforgalomnál ha jól értem, a forgalomtól elzárt területen mész, majd onnan be a sávba.
1. Minek mész be előbb a sávba? Ha már szabálytalanul érkezel oda, simán be is mehetsz a körforgalomba onnan.
2. Somatom le is írta a többitELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
válasz dugynok #70668 üzenetére
A vékony nem tömődött el néztem. Eddig ez a fix, majd reggel kiderül. A víz amúgy tiszta benne, zöldes. Leszedem, kimosom és egyelőre ugyan ezt visszarakom. Elmaszok fagyalloert és ha ebben a 20km-ben jó akkor otthon újra kimosom és új víz új fagyallo. Ha nem akkor valahogy eljuttatom a szerelőhöz. A vizet szoktam nézni és nem fogyott soha. Az tény ismert dolog hogy ennek a motornak a hűtés igen alul van méretezve sokat megy és nem kell neki 30 fok se, hogy bekapcsolni. Még az is tény, hogy ritka lassan kullogva semmit nem megelőzve jöttem most vele, vártam a dugóban is.
Vagyis az tegnap volt hehe.
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz dugynok #70668 üzenetére
Mitől törne meg? Attól, hogy nagyon sok kókány szerelő van, aki nem úgy rakja vissza a kábeleket, csöveket, ahogy azt a japánok kitalálták és bele is írták a nagykönyvbe.
De most megnéztem az er6 körét, és nem az lesz, mert ahonnan neki jött a víz, az a kiegyenlítő tartály túlfolyója. A motoroknál pedig nem úgy van, mint sok autóknál, hogy a kiegyenlítő a hűtőkör aktív része. Mármint nem áramlik át rajta keresztül folyamatosan a hűtőfolyadék, hanem egy cső van, amin keresztül a rendszer nyomásától függően áramlik ki vagy be a tartályba. Épp ezért nem is lehet feltölteni itt a motorokat hűtőfolyadékkal és épp ezért nem is lehet mindenképp itt légteleníteni, hanem a hűtőn lévő kupaknál kell (sok autónál a kiegyenlítő van legfelül, azon van a szelepes kupak és ott is kell feltölteni).
Tehát ha itt folyik a víz, akkor sok benne a folyadék, ami lehet azért, mert túl meleg van, vagy túl sok a folyadék, vagy mindkettő. Szerintem most baromi meleg volt, és ez az oka, nem dugulás.
Btw, kawánál elég hülyén jelzik a szintet. Elvileg maxnál kell lennie hidegen a kiegyenlítőben a folyadéknak, de (zx9 eseknél legalábbis) akkor melegben szép lassan elcsepegteti a vizet, amíg vissza nem áll hidegen minimumra és akkor melegben lesz maxon. Utána már száraz mint a sivatag.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
dugynok
senior tag
válasz Daywalker #70676 üzenetére
Nem ismerem a Kawa pontos hűtőkörét, elhiszem ha utánanéztél. Volt eddig is meleg, sokat használja, úgy gondoltam, ha cső hiba vagy sok víz van benne, eddig is kijött volna.
Nekem is ilyen a hűtőköröm, miután nyit a termosztát, addig viszont a kiskörön visszamegy a tartályba. De szerintem minden vizes motornál így van.
Lényeg, hogy se dugulás, se cső hiba. Ahogy írta, alul van tervezve a hűtő.
Egyet tehet, néz másik ventikapcsolót, picit elöbb kapcsolósat, hogy ilyen melegbe ne melegedjen túl. -
Áhhh fm! Itt egy sor véletlen volt ami miatt ez történt. Eleve lassan jöttem aztán olyan helyre parkoltam ahol a motor eleje enyhén lefelé nézett és jó nagy szögben dőlt a sztenderd felé, kedvezve a túlfolyónak hogy a víz kifollyon. Aztán amint megálltam le is állítottam. Majd berohamtam öltözni . Jöttem ki és rengeteg víz fogadott. Nem dugult el semmi... élő tudom idézni a dolgot bármikor. Az van, hogy ha a motort abban a pillanatban állítom le amikor a venti elindul eeees ebben a fura pózban áll és kicsit állsz mellette akkor biza kitolja a vizet. Ugyanis lásd videón a venti abban a pillanatban indul el amikor a vízszint elkezd gyorsaság nőni és szépen lehűti. A videón látni hogy fortyog a víz utána indul a venti. Na én ekkor állítottam le h elindult. Ennyi. Azért atmostam.
[ Szerkesztve ]
-
dugynok
senior tag
válasz Kolondrum #70680 üzenetére
Így márt azért világosabb a kép.
Nálam pl. nincs túlfolyó autóba/motorba se, nem hallottam sehol, hogy ilyen megoldást használnak, lévén inkább zárt rendszert használnak, mert túlnyomás alatt magasabb a forráspont.
Azért az jó, hogy nincs gubanc
Én pl. 2 évente cserélek hűtőfolyadékot és ilyenkor mindíg átmosom a rendszert. -
Horvi
őstag
Múlt hét szombaton részt vettem a BMW vezetéstechnikai alapképzésén. Gondoltam megosztom a tapasztalataimat néhány mondatban hátha még hasznos lehet valakinek.
Maga a tréning a kiskunlacházi reptéren került megrendezésre és kb. egy egész napos volt(9-től 5-ig).
A szervezők reggelivel és kv-val vártak minket, utána volt egy kötelező adminisztrációs rész illetve egy kis bemutatkozás.
Utána elosztották a csapatot a két instruktor között. Mivel ez alaptréning volt így az elején volt szó a helyes üléspozícióról/lábtartásról stb.Ezután nyeregbe pattantunk és bemelegítés jelleggel pár kört mentünk a bólyák körül, közben feladatokat kellett végrehajtani:
Csak jobb kézzel fogod a kormányt. Utána fel kellett állni a lábtartóra és úgy menni. Egyik láb fent az ülésen és úgy. Végül mindkét láb fent az ülésen.A következő egy lassúsági verseny volt. 20 méteres táv és az nyert aki a leglassabban végigér lábletétel nélkül.
Utána jöttek a kötelező bójás gyakorlatok, volt lassú illetve gyors szlalomozás is. Az instruktor folyamatosan figyelt és ha valakinél gond volt ahhoz odament és segített.
Az ebéd előtti utolsó feladat egy nagyobb körben lerakott bóják körül kellett menni különböző kanyarodási technikákkal.
Az ebédhez le kellett nyomni egy 15 km-s csoportos túrát szóval abba is belekóstoltunk. Itt is elmondták az alapvető tudnivalókat.
Kaja után jöttek az úgymond komolyabb feladatok. Az egyik ilyen a vészfékezés volt. Az instruktor bemutatta a feladatot, összehasonlítva a féktávokat is(csak hátsó, csak első, ABS-el anélkül, kombinált)
Utána mi következtünk. A cél ezen a tréningen az 50-60-km/h-s sebesség elérése volt. Az instruktor a féktávnál állt és folyamatosan figyelte, hogy csináljuk és mindenkinek a teljesítményét értékelte minden próbálkozás után.Az utolsó feladat a vészkikerülés volt. Itt is bemutatták a helyes technikát. A cél itt is a városi tempó elérése volt. A kikerülendő "Piri néni 4m hosszú matiza" a manőver megkezdési pontjától 10 métere "állt".
Az instruktorok minden feladat előtt bemutatták a helyes megoldást. Utána pedig folyamatosan segítettek, javítottak tehát megvolt a szükséges visszajelzés ami szerintem nagyon fontos.
Menet közben ha felmerült kérdés természetesen azokat is megválaszolták.A végén pedig volt egy kis teljesítményértékelés. Aztán szétszéledt a csapat és mindenki elindult haza.
Összegezve nekem nagyon tetszett az egész tréning, sok újat tanultam, szóval mindenképpen megérte az árát. Ezek után mindenképpen tervezem, hogy a haladó tréningen is részt veszek.
Hello darkness, my old friend...
-
Tarill
őstag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Jelenleg csinálom az A kategóriás jogosítványt, és ha végeztem vele szeretnék venni egy nagyobb motort. Eddigi motoros tapasztalatom 10 év robogózás/50-es endúróval játszás szóval a semminél több de nem is túl sok...
Első sorban valami olyan motort szeretnék ami nem lenne túl nagy kihívás első nekifutásnak. De kis köbcentiset pl 250-est nem szeretnék mert olyan volna jó amivel el lehet indulni hosszabb túrákra is nyilván az alap rutin megszerzése után, úgy hogy nem szenved a motor és kellően bírja akár a 2 személyt is.
Leginkább ez a naked bike kategória tetszik fejidom nélkül, de a full idomossal sincs bajom. Amiket néztem motorokat az ott kezdődik hogy Kawa ER-5,600-as bandit, 650-es SV, 600-as Honda Hornet... ezek közül kellene találnom valamit fél millió körül max 600ezres plafonnal. Személy szerint a 650-es suzuki sv tetszik 2003 előttiek vannak ebben az árkategóriában de a V blokktól kissé tartok, hibalehetőségei? mennyire jó konstrukció? rövidebb szervizperiódus? mire kell figyelni nála? Mi a véleményetek? illetve ti melyik motort tartanátok a legjobb választásnak? Illetve motorvásárláshoz is mondhatnátok pár tanácsot melyik típusnál mire érdemes figyelni? nem szeretnék betegágyat venni
köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
Rendesen bejáratta.. [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Polemius
aktív tag
válasz Tarill #70687 üzenetére
Mindegyik jó választás.
SV-től nem kell tartanod, oktatómotornak is használják, akár a Gladiust.
Ésszel kell kezelni, hogy a nyomaték ne tréfáljon meg (motorféknél se).
Tudtommal sok típushibája nincs, csak az első gyertya beázása, és a sebességmérő szenzorának meghibásodása amit többen említenek.
Ahogyan tanácsolni szokták: ha teheted, ülj fel ezekre a típusokra, hogy melyik a legkényelmesebb, legszimpatikusabb. -
válasz Daywalker #70684 üzenetére
Való igaz. Most tolta ki azt a kis többletet ami a full fölé ment. Pedig darabokra szedtem a rendszert, átjárható és még volt szerencsém akkor is látni amikor keringett a víz. A betöltő nyíláson a lemellák között ment a víz.a venti nagyon nagyon a határon kapcsol be mikor a vízszint megindul. Hm hm.
Jaj baszki van jobb. Az emlegetett körforgalom. Na mondom ma symbi csapatja. Beesek a körforgalom szájához, kocsik mellett ki, belső íveb be a körforgalomba. Hát... Ott dekkoltak a motoros rendőrök. Csak lestek!
[ Szerkesztve ]
-
RAiN91
őstag
válasz -Mosquito- #70679 üzenetére
Esőben nem sokat, azt hittem a szellőzésre jó ez a Goretex.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Na akkor állj! Egy kis felhomályosítást kérnék Gore-Tex csizma ügyben:
- Ez egy masszív bőrcsizma, ami úgy lesz vízálló hogy van benne egy Gore-tex bélés, vagy
- Ez egy szövet csizma az említett anyagból?Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest