- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Yettel topik
Hirdetés
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
ma Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
ph Asztali PC-k, monitorok, videokártya, hát, hűtés és egér is került heti válogatásunkba.
-
Stray Gods - Orpheus központú DLC érkezik jövő hónapban
gp A musical játék hamarosan egy új kiegészítőt kap heteken belül.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
válasz Boxer001 #749 üzenetére
"de most hogyan verjem ki a fejemből" ... Vedd figyelembe a motorozas arnyoldalat is. Sok ismerosom meghalt motoron, pedig egyik masik meg motorozni is tudott. Engem is toltak mar be a mutoasztalra motorozas utan... nem kellemes.... talan ezek segitenek Mindenesetre gondold meg 10x is, mert a motor nem jatek. Egy rossz mozdulat es osszetorted magad. Foleg az ilyen "vittek a gsxr-el 170el, es azonnal motorozni akarok" hozzaallassal erdemes ovatosan nekikezdeni a dolognak.
[ Szerkesztve ]
-
Boxer001
veterán
válasz yodamastah #752 üzenetére
Tudom, hogy veszélyes üzem...egyelőre amúgy is visszatart, hogy ilyesmikre nincs pénzem, ami van, az másra kell...nem vagyok egyébként az az idióta, elszáll az agyam típus, persze ez csak egy része a dolgoknak, attól még meg lehet rajta halni nagyon könnyen.
-
yodamastah
őstag
válasz Boxer001 #753 üzenetére
Mindenki ugy gondolja hogy nem szall el az agya, de amikor ott van a 150Le a kezd kozt, akkor nagy onuralom kell. Ebben nagy segitseg a rendszeres palyamotorozas, mert ott ki tudod elni magad, valamint nagyon durvan lehet ott fejleszteni a vezetestechnikai tudast. De sajnos iszonyu penzekbe kerul. A motort megvenni nem is tetel szinte... En az elmult 6 evben a motor arat minimum elmotoroztam minden evben. Szoval gondold at 10x a dolgot, es ha ugy erzed hogy fejben kesz vagy a feladatra (es a rengeteg tanulasra), valamint rendelkezesre all jo sok penz is. Akkor hajra
[ Szerkesztve ]
-
shiNIN
tag
válasz Boxer001 #751 üzenetére
Nemcsak a terep, eleve elöl ülni is másabb érzés... Igazából hátul egyáltalán nem motorozol és különben is, szar, legalábbis én így élem meg. Bár engem nem vittek 100 fölött sose, max pár másodpercig Valszeg félnék, de az én vagyok.
Nem mintha nekem bármi fogalmam lenne a motorozásról ugye. Ami különböző embereknek egészen mást tud jelenteni...Mostanság nem motoroztam, biciklit vettünk. Hegyes terepen egészen mást jelent biciklizni, de majd belejövök. Hiányzott közben a motor, a bicikli olyan kis idétlen. Még jó, hogy leér róla a lábam, de így is sokkal ijesztőbb volt, mint a motorom, amin ülve valahogy helyükön vannak a dolgok és van úttartása is... A motor megnyugtat, biztonságérzetet ad s ezen az összes esés sem volt képes változtatni. Ha még motorozni is tudnék, egészen szuper lenne...
-
Daywalker
addikt
válasz Boxer001 #753 üzenetére
Felülsz a motorra és elmúlik, hidd el. Látod, hogy itt beférsz, ott beférsz, mindenhol erőből el tudsz menni. Na aztán amíg nem motoroztál, addig nem tudod, hogy mi a stílusod, milyen motort szeress és válassz. Én alapvetően azért vettem, hogy túrázzak (haha, zx9 túrázni...). Így is volt egy darabig, aztán elég volt egyszer elmenni a pályára és teljesen beleb*zultam (minden pénzem elkölteném rá). Azóta az autópályán kártyázni lenne kedvem a tankon unalmamban...a túrázás ugyan maradt, de mindig az jár az eszemben, hogy a pálya így, a pálya úgy.
És tényleg van árnyoldala: mocsok drága az egész hobbi...elég, ha csak a ruhára gondolunk. Nem lebeszélni akarlak, de gondold át.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
shiNIN
tag
válasz Daywalker #756 üzenetére
A normál motorozást én azért nem sorolom a drága hobbik közé... Ha az ember nem cserélgeti a motort, nem pályázik, ilyesmi. Persze ez relatív. Egy fotós fórumon írták, hogy nem, fotózni nem drága hobbi. Antik autókat gyűjteni, az a drága hobbi. S egy objektív is kerülhet annyiba, mint egy motor
De el kell gondolkodni, hogy megéri-e, hogyne. Bár amikor az embernek még nincs motorja, akkor nem biztos, hogy tudja, milyen az. Nekem egyszerű volt, mindig is tetszettek a motorok, Alvaro pedig jogsit szerzett. Innentől egyértelmű volt a dolog s lazán vettem jóval a jogsi előtt motort, mert nem volt kérdés, hogy használni fogom-e. Alvarónak pedig munkába járáshoz kellett, minden élvezeti értéktől függetlenül, de mellékhatásként azért jelentkezett az is.
-
Integra
titán
válasz yodamastah #752 üzenetére
most értem haza egy laza 600km-es mátra-bükk nógrád megyés motorozásból. hát hallod...
bazmeg utassal a záróvonalon keresztül előzi a kanyarban a sávomban az autót.. és nem egy és nem kettő. a bükkben. üvölt az egészről, hogy szó szerint belekalkulálja azt, hogy ha valaki jön vele szemben, akkor az kikerüli meg lefékez.. hihetetlen. ha nem a jobb oldalt megyek a padka mellett a sávomban, akkor átmegyek a fején vagy én nem is tudom..
aztán jön a ktm enduro duo, egykerekeznek lillafüreden, szinkronban tolják le azokat akik a kurva szar utakon nem nyélgázon mennek, és nem repülnek be a kanyarba 100-zal, mikor 60-nál sem látod mi fog előtted történni.. egy deauville-s párt szó szerint majdnem lenyomtak a sóderre az erdőben.. kurva menők.. mátraházi keménymagból a nagy dagadt 100-zal át a falun recsknél a gsxr-en, oda se figyel, csak megy. régen láttan ennyi baromarcút. döbbenet, hogy mennyi trehány, nemtörődöm ember volt ma kint..[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
és megkoronáztam az egészet egy irdatlan nagy kerepesi, hungária dugón való átgázolással, régen volt szerencsém ekkora dugón keresztül hajtani sötétben, jó kis gyakorló óra volt, élveztem rendesen valami lehetett a hungexpon meg a bs-ben, rettenet sok rendőr is volt.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Daywalker
addikt
Azért elég drága hobbi, mert sokkal többet kell rákölteni, mint egy középkategóriás benzines autóra. Tehát A-ból B-be elmenni egy autó jóval olcsóbb.
Motornál gyorsabban elfogy a gumi, fékbetét, olajat és légszűrőt is sűrűbben kell cserélni, kétévente szét kell szedni a telót olajcserére, lánc-lánckerék fogyó-kopó, és akkor, ha karbis, akkor azzal is kell foglalkozni, plusz szelephézag stb. Csupa olyan dolog, ami mondjuk egy autónál nincs, vagy tovább bírja, vagy olcsóbb. Cruisernél meg choppernél, vagy gyengébb gépeknél persze nem fogy olyan gyorsan a gumi, lánc (kardánosoknál nincs is)...de pl. a biztosítás egy erősebb sportmotorra jóval magasabb. A ruhát viszont meg kell venni, ami alsó hangon is 100-200e Ft legalább.Persze ha csak gurulgatsz, akkor lehet spórolni, de ha normálisan használod arra, amire kitalálták (hiszen ezért vetted, nem spórolni), akkor drága. Sportmotor meg mi másra lenne való, mint tolni neki (főleg pályán...nem a Bükkben-Mátrában, idegbeteg módjára).
No, ezt azért is írtam le, hogy lássa a kolléga, hogy nem megvenni drága, hanem fenntartani. Persze a hobbiknak is van szintje, ahogy írtad, de a motorozás sem épp kifejezetten olcsó.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
shiNIN
tag
válasz Daywalker #763 üzenetére
Az autó olcsóbb, az tény. Van is majd' mindenkinek. Tudom én ezeket, valamint ugye motorra szinte minden drágább... A sportmotor pedig egy külön téma, ahhoz mondjuk nem értek, csak persze tudom, hogy ha valakinek muszáj egy bestiával menni, akkor az simán elnyalja a gumikat ésatöbbi, de hát ezt akarta, motorozni éppenséggel lehet máshogy is.
Amúgy arra vettem, amire használom, a spórolás pedig a fasorban sincs, hedonista volnék vagy mi. Egyszerűen kicsi és keveset fogyasztó motorom van, amivel nem igazán lehet nem "spórolósan" menni, hacsak nem pörgetem szét az agyát nyélgázon, de azt nem szeretném tenni vele, több okból sem. Gyorsulni szeretek vele, de az jót tesz a fogyasztásnak, nem tehetek róla
-
alvaro
senior tag
válasz Daywalker #763 üzenetére
Lesz autóm hamarosan (kopp-kopp), de nem tudom, hogyan hasonlítom majd össze, mert igyekszem minél kevesebbet használni - csak jobb motoron... ha nem lesz nagyon szar idő, vagy nem kell 2-nél több ember alá jármű, avagy nem lesz elég nagy/nehéz a csomagom, marad Teresa... szóval korlátozott lesz a tapasztalatom, azt hiszem.
Mindenesetre 3 év és 60000km alapján a kilométerköltségem motoron: 13.67ft/km karbantartás, 1.74ft/km adó+biztosítás+műszaki. A benzin 3 literjével úgy 11.7ft/km. Ez eddig 27.11ft/km, a vételár leírásával egyelőre nem próbálkozom (1045000 volt a kezdeti papírokkal). A ruhák is léteznek, majd kitalálom, hogyan számoljam őket, mindenesetre a 4 éves 36k-s sisakom, meg a 3 éves huszonvalahányért akciózott nadrágom kezd cserés lenni, lassan nézegetem már az utódaikat. Egy pár csizmán már túl vagyok, ez is 30k volt eredetileg, és ez bírta a legkevesebb ideig. Az utódját szerencsére kéz alatt 15-ért fogtam.
Autóval nem tudom, ezek hogy alakulnak. Megjegyzem, abban se utazok meztelenül, bár ott olcsóbb ruhát hordok
-
Daywalker
addikt
Nem is neked írtam kioktatásként (hogy jönnék én ahhoz, szerintem neked régebb óta van motorod, mint nekem), csak hogy Boxxer001 lássa, hogy a sportmotor drága hobbi
Alvaro: azért a ruhára vonatkozó megjegyzésed elég lol Én sportmotorról beszélek inkább (amire erősen ajánlott egy jobb bőrruhát venni, ha csapatsz vele), nem a nyugis munkába járó csorgásról meg 90-es utazóval túrázásról és 3 literes fogyasztásról.
Nekem idestova 10 éve van autóm és tudom, hogy mivel jár. Majd kíváncsi vagyok, hogy melyiket látod kisebb szopásnak Feltéve, ha nem valami roncsot veszel. 10-15e km-ként rá kell költeni mondjuk 10-15 ezer forintot (nálam olajcsere szűrőkkel kb. 8-9 ezer ft-ból van meg). Gumit 60 ezrenként kell venni (vagy 5 évente mondjuk), fékbetétek is kibírnak városi forgalomban sokat használva is 60 ezret, vezszíj 60-100e. Egy komplett betét első tárcsához 10-12e ft, dupla első tárcsás motornál kétszer ennyi, szóval majd hasonlítsd össze pár év múlva, ha lesz autód, és akkor visszatérünk rá[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
shiNIN
tag
válasz Daywalker #766 üzenetére
Hát amennyire használom, az évek mit se számítanak... Mindig közbejöttek dolgok, remélem, jövőre jobb év lesz.
Ja, jó. Tényleg, lehet, hogy nem mindenki tudja alapból az ilyen költségeket, amik mellett egy olcsóbb használt motor ára igazán nem a fő tétel hosszabb távon... (Jó, pontosan én se tudom, de amikor 4 ezer alatt elmegy egy gumi, az azért valami, ha az ember nincs annyira eleresztve). Viszont most beszéltük Alvaróval, hogy egy kisendurót azért vehet a fertőzött páciens, mehet vele terepen is, városban is, éppenséggel a túrázást sem akadályozza semmi
Aztán meglátja. -
shiNIN
tag
-
alvaro
senior tag
válasz Daywalker #766 üzenetére
Végre volt egy első fékbetétem, ami volt szíves problémák nélkül nagyjából elkopni, 40 ezres szervizen lett beletéve, 70 ezresnél járt le nagyjából, és került a helyébe új
A gumikat viszont még nekem is sokkal gyorsabban eszi, mint egy autó, ez van (használt Metzeler Z6 21 ezer, új Z6 28 ezer, új Heidenau K73 hátsó 10 ezer... az elsőt még nem tudom). Ennek tetejébe még drágábbak is, asszem.
A szelephézag az szívás, tudom: most kellett bele szeleplap, volt vagy 3 nap, mire megjött, meg persze szét kell hozzá dobálni egy csomó mindent, ami a munkadíjat dobja meg - sorry, ennek biztos nem állok neki itthon
Mondjuk feltűnt, hogy olyanok is tartanak autót, akikről egyáltalán nem tudom, hogyan képesek megélni
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
Egy tizenéves 90-100 le-s autót nem drága fenntartani, ha nem vmi turbós v6-os széthajtott szar, ami csak papíron hozza a 200le-t, életben meg csak 100-at. B5-10 körül olcsó a biztosítás, alacsony a teljesítményadó, olcsóak hozzá az alkatrészek stb. Így nem csoda, hogy mindenkinek van autója Néha azért jó az autó...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Integra
titán
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #775 üzenetére
Először én is úgy voltam vele, hogy jó ez, nem kell pörgetni, elleszek vele, túrázgatunk stb. Aha...persze...majd egy pár év múlva egy túramotorral...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Boxer001
veterán
Nem ragaszkodom én semmihez sem, csak beírtam, hogy iszonyatosan tetszett ez a sportmotor...ennyi. Munkatárs, aki vitt már elmondta a költségeket is, szóval nem új számomra. Összességében a túra, túra-sport jellegű gépek jönnének be, inkább szép helyekre mennék vele, mint pályázzak, persze az is qrva jó lehet. Na meg ott a másik tészta, az enduro...terep is marhára vonz.
-
.mf
veterán
Én ma csak egy gyors Csobánka kiruccanást tettem, mert mennem kellett dolgozni ma is (és még most is ott vagyok, még fél-egy órát... persze a túlóráért nem akarnak fizetni...), de ma kevés vadállat motorost láttam, a legtöbben utas-asszonypajtással mentek nyugis-túrázós tempót. Lehet a vadállatok ma mind a Mátrába mentek
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Végre itthon... nabasszus, ha nem a sáv közepére húzódnék, ha van mellettem autó, s szabályosan sávon belül jobbratartva mennék, lehet, hogy nem értem volna haza. Múzeum-körúton Deák felől Astoria kereszteződése, megyek belső sávban, épp egy kombi mellett haladok el, már a hátsóajtó magasságában vagyok, amikor az a szőke tehén izomból rámrántja a kormányt. Nem volt semmi és senki az úton. Fék, majd rádudálok, visszaelőzök és mutogatom neki, hogy tükör, meg nem látsz a szemedtől, de ő csak mered maga elé, mintha még most se látna... Az ilyeneket hogy engedhetik forgalomba? Agyam eldobom, az ilyet helyben fejbe kéne lőni, mielőtt megöl valakit. Alaposan felhúzott ez a liba.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
ALI_G
veterán
válasz Boxer001 #777 üzenetére
Hosszútávon egyedül a pályázás tudja kielégíteni a többség igényét, hiába túrázós motort vesz az emberek többsége (dobozzal persu ). De ezt is lehet tescosan tolni, ha évente párszor elmész az még nem horribilis összeg. Persze ha a köridőt méred, akkor minden pénz kevés lesz.
De röviden tömören: vezetni jobb, mint hátul kapaszkodni az életedért
.mf: te hol a f.szomban dolgozol éjjel?
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
doboz
Az endurozás terepen, azért az is zabálja a pénzt...persze lehet illegalban tolni, de ha kapja az ívet a motor, akkor azt is javítani kell sűrűn...ugye ott a telók stb...
.mf-nek biztos természetben fizették a túlórát késő éjjel
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Boxer001
veterán
Persze, hogy jobb lehet vezetni...de egyébként nem az életemért kapaszkodtam, hanem az élményért, és pont ezért írtam be, hogy mekkora jó volt...aztán azóta már a haláltól kezdve minden körbe lett vesézve, pedig egy szóval se írtam, hogy tudok magamnak motort venni, csak jó lenne, ennyi... Csak irigykedhetem, hogy ti itt mekkora élményeket tudtok szerezni magatoknak ezzel.
-
Boxer001
veterán
-
doc
nagyúr
válasz Boxer001 #786 üzenetére
en autoban is nagyon kenyelmetlenul erzem magam az anyosulesen
nem szeretem ha nem az enyem az iranyitas
a Zasszony meg, mikor a motorvasarlas utan felultettem hatulra, es a falubol kierve adtam egy 'kis' gazt, sikitott mint a szopos malac o akkor ult eleteben eloszor nagymotoron
mikor megalltunk, kerdeztem hogy mi van, nem tetszett?? 'de tetszet, csak nagyon megijedtem' -
TayRol
veterán
nagyon must have!
-
.mf
veterán
Amiben pénz van, ahhoz sajnos nincsen
De még ha lenne is, én akkor se látnék belőle sokat -- kétlem, hogy ezért a hétvégi túlóráért is akár egy fityinget kapni fogok Ha összeadnám, év végére kijönne, hogy egy bő hónapnyi túlórám volt az évben -- van, akinek 13. havi bér jut, van, akinek 13. havi munka Ezért is keresek új állást, ill. gondolkozom pár év külföldi munkán...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Nem rossz, határozottan nem rossz...
S ahogy benéztem egy másik web-magazinhoz is, ennek is elég ütős a reklámja. Nekem mondjuk inkább a sportmotor eredetije kéne, városban annyira nem szeretek motorozni, városon kívülre pedig kellene a plekó szélvédelemnek. Meg különben is, külalakilag jobban bejönnek a sportmotorok
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Djuree
félisten
voltam ma a bükkben, ezer meg ezer motoros van, ducati diavel stb aki vitt kocsival sokszor a másik sávba sodródott át, ha jön szembe valaki....ne menjetek ilyenkor a bükkbe ha élni akartok, még a kocsiban is be voltam szarva
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
shiNIN
tag
Mi Szlovákiában gondolkoztunk, de attól a kis 38 km-es enyhén hegyi biciklizéstől meg az elmúlt időszaktól még mindig fáradt vagyok, rossz reakcióidővel, inkább majd máskor. De most már tényleg kéne, nagyon elhanyagolom a kicsikét... Még bele kéne jönni, aztán fejlődni s túrázni még kicsit novemberben.
Közben még nyomunk egy műszakit is, 22-én lejár.Ami a félelmet illeti, én nem félek hátul, mármint Alvaro mögött... Akkor volt ijesztő, amikor még nem ültem elől motoron. Most csak unalmas és roppant idegesítő, hogy nem is látok elég jól előre, meg nincs nálam az irányítás, valamint az élmény és a kényelem is elmarad. Nem szeretek csomag lenni. Az azért izgalmas, amikor olyan különleges kanyar jön, ahol Alvaro erősebben dönt, mert én olyat igen ritkán csinálok még. Persze mi sose fogunk lapon fordulni, főleg én nem a cruiserrel, de sehol sem vagyok a korlátaihoz egy személlyel
-
Topiccsendőr
addikt
Nem értem a városon belül-kívüli motor fogalmát.
azért mert nincs idom rajta, bőven mehet versenypályán is, Ilyen súly/lóerő teljesen jó, 150 nél én egy csupaszon vígan elvagyok, de még 170 nél sem nagyon éreztem, hogy vitorla lennék, persze hasaltam, de a sportmotoron ugyanúgy hasalok. Városon belüli motor az a léghűtéses 125. Szerintem.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
TayRol
veterán
válasz Topiccsendőr #799 üzenetére
Akar az is lehet. Mindegy, nekem nagyon tetszik.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Posta, csomagküldés
- Ghost of Tsushima - A PC-s kiadás több mint 170 régióban elérhetetlen lesz
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Politika
- Vallás
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- sziku69: Szólánc.
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest