- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
Hirdetés
-
Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
it Gyümölcsöző az Xpeng kutatás-fejlesztési részlegének munkája, a Volkswagennel való együttműködés. Az Xpeng négyes szintű önvezetésre és olcsó önvezető EV-kre készül.
-
Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
gp Számos remek játék szerezhető be PC-re az elkövetkező több mint húsz napban.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #99899 üzenetére
Így érthető, hogy nyáron is hasznát veszed.
-
Teasüti
nagyúr
Trail braking.
Mi erről a tapasztalat? -
CyberPunk666
senior tag
válasz Teasüti #99905 üzenetére
Jelentősen javítja a köridőt.
Para egyre durvábban csinálni
Nem tudom mennyi tartalék lehet még a gumiban, és nem tudom mikor fogom túltolni, de kicsit tartok tőle.
Mondjuk meglepődtem, hogy mennyire erős fékezést meg lehet így ejteni.Az egyetlen gondom vele még: hogyan lehet smooth váltani a fékezésről a gyorsításra. Mert akármilyen finoman próbálom, egy pici rántás mindig van, amikor a hajtás átmegy lassításból gyorsításba.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #99906 üzenetére
Ilyenkor csak elsővel fékezel? Vagy mindkettővel?
Én még csak most szoktam rá a hátsó fékre kanyarodás és a gáz tartása közben.
Erre most látom ezt.szerk: a smooth terhelésváltás lényege, hogy nincs terhelésváltás. Azt hittem ez lenne a lényege a hátsófék aktív használatának kanyarodás közben, hogy:
1. precízen szabályozd az ívet,
2. mindeközben előfeszítve tartsd a hajtásláncot.Mondjuk nekem ezzel vannak még gondjaim, hogy egyszerre húzzam a gázt és a fékkart. Meg ha visszaváltok, akkor mindenképpen lesz terhelésváltás (esetleg húzok neki egy gázt és hátsófékkel folytatom?). De akkor ott van még egy rev match is, amit a fékkaron lévő kezemmel megint nem tudok kivitelezni...
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Teasüti #99907 üzenetére
A kanyarba befékezést elsővel szoktam. A hátsófék használatát ismerem, és használgatom az ív javítására.
A lánc feszítettsége megmarad, ha gyorsítás közben a hátsó féket használod a gázelvétel helyett.
De itt most a kanyarba befékezésről van szó, amikor lassítasz. A feszítés meg csakis attól függ, hogy a motor fékezi vagy hajtja a kereket. A fenti esetben is azért jó a hátsófék, mert a motor továbbra is hajtja a kereket és nem fékezi. De a kanyarba befékezésnél nem adok gázt, ameddig a féken vagyok és el nem érem a max dőlést és a nulla féket. -
CyberPunk666
senior tag
válasz Teasüti #99907 üzenetére
Pedig fékezés közben tudni kell rev matcholni. Azt meg kell tanulni. De szerencsére ezt lehet gyakorolni egyenesben is (btw, akkor hogy szoktál egyáltalán visszaváltani mondjuk egy piros lámpánál?)
Húzni kéne a gázt már a bejáraton? Nem hiszem, a max dőlésszög elérése előtt nem kezdenék gázt adni, annak nem lesz jó vége. -
zgospel
őstag
válasz CyberPunk666 #99911 üzenetére
Finoman nyúlok rá a gázra és akkor nincs semmi.
Első fék gázfröccs nekem se megy egyszerre, úgyhogy én ilyenkor lassabban eresztem a kuplungot. Csúszókuplungos motornál meg csak visszabaszom és kész, nem kell gázfröccs.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
CyberPunk666
senior tag
válasz zgospel #99912 üzenetére
Én is finoman nyúlok rá és nem is egy erőgép, de azért én ennél simábban szeretném.
Csúszókuplungos a motorom, de szoktam gázfröccsöt adni, hogy sima legyen a művelet.
Nem gyilkolja amúgy, ha csak úgy kiengeded? Mert értem, hogy a blokkolástól megvéd, de azért eléggé nagy erőhatás éri, nem?
Meg utcán már sikerült a csúszókuplung ellenére is blokkolni a hátsót, mikor csak úgy visszabasztam. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz zgospel #99912 üzenetére
Érdekes, nekem az első fék - gázfröccs volt a legelső, amit megtanultam a GS500-on. (A kis 125-ös csopper, az "hátsófékes" volt, az első sz*rt sem ért rajta.) A GS-t mindig gázfröccsel kapcsolgatom vissza, akkor is, ha fékeznem kell közben. Sose pályáztam, csak egy kirándulgatós vénember vagyok. (Ja: a kocsit is gázfröccs + dupla kuplung kombóval gangolgatom, immár vagy 37 éve).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #99915 üzenetére
Én ezt 5 év és 20 000 km alatt sem tanultam meg. Tulajdonképen miért jó ez, közúton? Az első évben próbáltam az SV-n, de valahogy nem adta ki jobban, mintha csak simán gyorsan visszaváltottam volna, és finom kuplungkiengedéssel a kuplungra bíztam volna, hogy helyre rakja azt a kb. 1-2000rpm különbséget.
-
ath
senior tag
Nalam ez nagyon kanyartol es fekezes intenzitastol fugg. Egy eros kanyarba ha nagy fekkel esek be (euroring celegyenes utan 4., balos visszafordito), akkor csak visszarugom, de ha hosszu a kanyar, akkor rev match (euroring 9., szinten balos elott).
Sok fugg szerintem attol is, hogy ki hany ujjal fekez, mit szokott meg, mi a kenyelmes. Nekem az egyujjas, megha a bremboval lehetne is, egyszeruen nem jo, mert nem erzem annyira az adagolast. Viszont ugy maradna meg lehetoseg a gazkar megfelelo mozgatasara. 4 ujjas fekezesnel mar sokkal nehezkesebb.
Kijaratba pedig vagy a kozepes, tartott gazzal megyek, majd fokozatos gyorsitas, vagy ratepek, attol fuggoen mi lesz elottem: kovetkezo kanyar, vagy egyenes. Egyik esetben sincs rantas, valoszinuleg azert, mert sosem hagyom alacsony fordulaton.Cyber, mennyit mesz kakucson?
HSM, mert sokkal lagyabb atmeneted tud lenni rovidebb ido alatt.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Mindig nagyon gyorsan kuplungolok, és így még a kis GS is nagyon nagyot ránt (nedves úton simán blokkol a hátsó kerék egy pillanatra, pedig ezen nem olyan a motorfék, mint egy V2esen). Nekem sem jó, de szerintem neki sem. Én élvezem, ha minél simábban sikerül a dolog (mármint a gázfröccsel váltás).
Ha ügyi vagy, még kuplung sem kell... (na én anélkül mondjuk nem szoktam váltani)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
CyberPunk666
senior tag
0:46 ha nyomom. Nem valami impozáns
0:50 ha nem nyomom és az íveket próbálom tanulni (vagy valami máson javítani), ezen a tempón vigyázok az idomokra.Én 4 ujjal fékezek és tudok gázfröccsel visszaváltani fékezés közben. Eleve így közlekedem az utcán is.
Mire kiengedéssel összerendeződne a fordulatszám, már váltani kellhet a következőt vissza. Az lassú.
Meg olyankor motorfékez, ha rááll a kezed, akkor úgy tudsz visszaváltani több fokozatot is, hogy a motorféket meg sem érzed. -
CyberPunk666
senior tag
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz CyberPunk666 #99920 üzenetére
Azért OFF, mert én nem vagyok "igazi motoros", vagy "jól motorozó" valaki, csak egy öreg, gépesített turista - ergo nem biztos, hogy jól teszem, amit csinálok. Így viszont csak "tájékoztató jellegű", amit mondok.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Geresics
addikt
válasz CyberPunk666 #99919 üzenetére
Hehe, az én 0:59-es időim egyenesen szánalmasak, még túraenduróval, terepgumival is, pedig körönként 2x leért a lábtartó!
(BMW tréningen volt szabad motorozás is a végén, akkor kijátszhattuk magunk)Szerk.:
Az számít, hogy melyik irányba mentünk?[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Geresics #99923 üzenetére
Nem szánalmas, én is mentem annyit szerintem tavaly.
A 46-os időnél nem leér a lábtartó körönként kétszer, hanem minden kanyar elején lerakom és a csúcspontig a földön húzom... Az egyik koptatócsavar el is kopott a másik meg eltörtszerk: a balos verzión ennyi, a másikon nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
seadrone
őstag
heló!
sikerült a forgalmi vizsgám "A" kategóriára, jövő hétre kérek időpontot az okmányirodába
hogy szokott ez lenni, amíg el nem készül az új jogsi, a "régi" B-s megmarad, és amikor kész az új, akkor azt leadom?
köszi
-
Geresics
addikt
válasz CyberPunk666 #99924 üzenetére
Ebben a videóban 0:23-nál van egy villanásig a tréningből egy kép Kakucson. Ez melyik irány?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
V.Stryker
nagyúr
-
julius75
aktív tag
Szia, biztos ez?
Most szerdán vettem át a jogsim, szintén "A" miatt.
Az okmányirodában előtte héten adtak egy papírt (és vissza a régi jogsit),
amin már minden kategória szerepelt, és csak a rendőrnek kell igazoltatás esetén.
Azt mondták az irodában is, hogy ezzel vezethetek.
De azt mondta a vizsgabiztos is a vizsga után, hogy az okmányirodáig még motor nélkül,
onnan a papírral a kezemben már akár motorral is..... -
CyberPunk666
senior tag
válasz V.Stryker #99931 üzenetére
Sok dologtól függ, eleinte én sem szerettem. Sokat kellett dolgoznom a jobbos kanyarjaimon, mire rájöttem, hogy a jobb bokám nem hajlik rendesen egy bizonyos irányba, ezért nem szimmetrikus a kanyarodásom a két irányban. Azóta sikerült úgy módosítani a technikámat, hogy minkét irány menjen.
Aztán a balos irányban igazából nagyon adja magát a pálya és kényelmes, nincsenek igazi féktávok rendes befékezéssel a kanyarba, talán csak 1 a sikán utáni balos, de azt is meg lehet csinálni aránylag jól nélküle.
A jobbos irányban mind a célegyenes végén, mint a hátsó egyenes végén már kell egy kis trailbraking, vagy nem lesz normális sebesség. Ráadásul a hátsó nagyon elnyújtott kanyar is olyan, hogy ha rendes sebességgel mész, akkor olyan érzés középtájon, hogy sok lesz. Meg kell szokni, hogy ami a kanyar közepén túl gyorsnak érződik, az lesz a jó a végére.
Szóval az egy haladóbb technikát kívánó ív. 3 sokkal gyorsabban beveendő kanyar is van, ebből kettő befékezésses...De meg lehet szokni és utána adja. De a balos az olyan nyugisabb, kényelmesebb, vezeti a motort.
-
Micsurin
nagyúr
válasz CyberPunk666 #99937 üzenetére
Ez biztos? Nekem két éve azt mondták a kapott papír nem váltja ki a jogsit. A2-es kategóriám "nem volt" még kézben csak a kárytával később.
Újpesti önkormányzatnál levő okmányba mentem anno.
@demars, Mosquito34: Köszi! Akkor már csak a két gumi közt fogok filozni, lehet az ár fog dönteni!
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
2thletme2day
őstag
válasz CyberPunk666 #99937 üzenetére
Tavaly szereztem a nagy motor jogsit. Előtte csak B-s jogsim volt. Az akkori oktatóm és az okmányirodai ügyintéző is azt mondta nekem, hogy még véletlenül se próbáljak meg motort vezetni azzal az igazoló dokumentummal mert bevonják a jogsimat még mielőtt megkapnám. A B-s jogsit akkor kellett leadni amikor megjött az amelyiken szerepel az A és a B kategória is.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Na, most akkor összefoglalva:
- Ha még nem volt előtte semmilyen jogosítvány, akkor nem lehet semmit vezetni, amíg nincs meg a rózsaszín plasztikkártya.
- Ha már volt előtte bármilyen kategória, akkor a meglévőt lehet vezetni ebben az átmeneti időszakban, az újonnan szerzettet nem.
- Emlékeim szerint az ügyintéző megkérdezi, hogy ott szeretnéd majd átvenni az új okmányt, vagy inkább küldjék ki postán. Előbbi esetben a papír mellett a régi kártya is (ha van) nálad marad, így külföldre is lehet vele menni, az utóbbiban pedig elveszik, és csak a papír marad, de akkor csak belföldön lehet közlekedni. Ha az irodában való átvételt választod, akkor SMS-ben értesítenek, majd átvételkor kell leadni a régit.Ebben az utolsóban nem vagyok biztos, lehet, hogy már nem így működik, ahogyan a személyi igazolványnál sem. Azt ugye már csak az irodában lehet átvenni, mert aktiválni kell. 4x csináltam ezt végig (M, B, A2 és A), akkor még így volt.
[ Szerkesztve ]
-
julius75
aktív tag
válasz tboldi #99941 üzenetére
A papírt akkor adják mikor bejelented a változást az irodában, és azért, mert változás állt be az okmány valamilyen paraméterében. A változás oka lehet csere, kategória, elvesztés, stb....
Átvenni sms értesítés és 7-8 nap után lehet. A 7-8 nap csak irányadó, lehet akár 20-30 nap is, amennyiben valamilyen adat esetleg nem stimmel és további ellenőrzés szükséges.
Pont emiatt az okmányirodában adott pecsétes papír 60 napig érvényes, teljes mértékben kiváltja a plasztik kártyát, (hiszen ha elveszted is ilyet adnak) és az összes rajta felsorolt kategória vezethető vele. -
Teasüti
nagyúr
válasz CyberPunk666 #99909 üzenetére
Ma próbálgattam a gázfröccsöt a fékkar húzása közben. Ami azt illeti nem is olyan nagy mutatvány, inkább csak szokatlan így elsőre. Meg nem igazán áll kézre két ujjal a fékkar, gyűrűs és kisujjal a markolat. Feszülnek az inak a kézfejemen. Meg amíg koncentrálnom kell a mozgáskoordinációra, addig még kicsit esetlen.
Piros lámpánál rev match? Városi forgalomban én első féket elég ritkán használok, eddig hátsó fék közben rev match-eltem, vagy egyszerűen kigurultam motorfékkel - mondjuk alapból ezért is rev match-elek, hogy a motorféket pakoljam rá blokkolás nélkül. Első féket úgy igazából csak újabban kezdtem el rendesen használni, amióta ezt gyakorlom.
Viszont nekem még mindig nem tiszta akkor, hogy mi a különbség az első fékes trail braking és a hátsó fék között? Mindkettő az ív precíz szabályozására van, nem? Elől a meredekebb villaszög segít bekormányozni a kanyarba. A hátsó meg segít ledönteni a motort. Nekem eléggé úgy tűnik, hogy ugyanaz a hatása mindkettőnek kanyarodás közben.
Mit tanítanak a pályán? Gondolom az elsőbe kell beleállni kanyar előtt - nyilván, hisz ott van a tapadás -, aztán kanyar közben melyiket húzzátok és mennyire?(#99916) HSM
Mondjuk mert nem koptatod a kuplungot.
Meg közlekedésbiztonság okán sem elhanyagolható: minél kevésbé sokkolod a gumikat, annál kisebb a megcsúszás esélye. Haverom dobta már keresztbe a motort vizes úton, mert kibaszta a kuplungot. Azóta ő is megtanulta a rev match-et.[ Szerkesztve ]
-
vlevi
nagyúr
válasz tboldi #99941 üzenetére
Én is úgy tudom, hogy az új kategória akkor válik érvényessé, ha a plasztikkártyán rajta van.
Átvenni pedig át lehet SMS-es értesítés után is, én most újítottam meg június elején. Ha még érvényes a régi jogsi, akkor maradhat nálad addíg, amíg az újat át nem veszed, de ha postai kiküldést választasz, akkor asszem le kell adni ott azonnal a régit, és csak a nyomtatott papír marad nálad. Nos, azt nem tudom, hogy ez a nyomtatott papír csak a régi jogsi adatait tartalmazza-e, vagy rajta van-e az új kategória? Olyan régen volt már, amikor a B után az A-t csináltam, és nem is néztem meg, hogy rá volt-e írva a papírra, hogy megvan az A-ra a vizsga.
Egyébként itt van a hivatalos :
... Fontos, hogy csak az új vezetői engedéllyel lehet az új kategóriába tartozó gépjárművet vezetni. ... -
julius75
aktív tag
Ez így ármilyen hivatalosnak is tűnik nettó baromság.
Azt írja pl. hogy vinni kell a vizsgaigazolást....ma már nincs ilyen. Csak személyi és lakcímkártya kell.
És mivel minden kategória rajta van a papíron amit jogosult vezetni, ahogy írtam 60 napig vagy a plasztik kártyáig ez a jogsi.
De nem akarok én ebből vitát, mindenki csinálja ahogy akarja. -
Geresics
addikt
Sajnos ez a videó nem volt elég a továbbjutáshoz
Ha a pénz nem számítana, hol motoroznál? - ez volt a 2018-as MotoSunday motovlog verseny 3. kérdése*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
Nekem ezzel az volt a gondom, hogy amikor próbálkoztam, egy kicsit is nem annyi gázt adtam rá már sokkal rosszabb volt az egész... Persze, lehet én voltam béna, nem próbálkoztam túl sokat.
(#99918) Bogyó bá': Értem már. Én a kuplungolást, váltást gyorsan letudom, de finoman engedem ki, így megúszom ezt a dolgot, igaz, lassabb lesz a váltás, de sima.
Felfelé megy a kuplungtalan váltás, lefelé nekem nem adta ki szépen azt sem. Mondjuk felfelé is inkább szorgosan kuplungolok, drága a váltó, és nem nagy dolog húzni neki kis kuplungot.
(#99943) Teasüti: Nem tudom, elég gyakran megyek városban, sokat váltva, megállásnál is mindig visszagangolok, és köszöni a kuplungom jól van, 20 000 km és 5 szezon után is. Túl nagy sokkot a gumik se kaphattak, bő 18 000 km után is a kora miatt cseréltem a hátsót, minta még akadt rajta.
Ja, és vizes úton sem a visszaváltásoknál szoktam keresztbe állni, hanem mert hajlamos vagyok jobban ráhúzni a gázt kanyar után, mint amivel az út is egyetértene... -
Teasüti
nagyúr
Oké, persze bírja az. Csak leírtam mik az előnyei közúton.
Amúgy nem kell megijedni néhány elbaxott váltástól, csak így lehet megtanulni. Én hetekig panaszkodtam emiatt itt, hogy nem megy és csak bántom a váltót. De addig-addig gyakoroltam míg bele nem jöttem. Azóta meg csak így váltok.(#99948) z123456789
Köszi![ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Teasüti #99943 üzenetére
Az első fék használata a kanyarban megpróbálja felegyenesíteni a motort és kevésbé tudsz tőle kanyarodni, Ezt nem ellensúlyozza, csak némileg javítja a meredekebbé váló villaszög.
A hátsó fék ezzel szemben pont ledönti a motort és segít kanyarodni.Az első fék sokkal erősebb és azért fékezel be vele a kanyarba, hogy ennyivel is később kelljen fékezned és többet mehess gyorsan. A fékutad a kanyarba befékezéssel hosszabb lesz, mert szépen lassan kiengeded, ahelyett, hogy full fékerőt alkalmaznál, de cserébe később kell elkezdened.
A hátsó fék az nagyon gyenge az elsőhöz képest, két dologra használod. Az egyik, hogy az első behúzása előtt ezzel megkezdve a fékezést, az elsővel hirtelnebben kezdhess el fékezni, vagy az ív/gyorsulás korrigálására olyan helyzetben, ahol nem akarod, hogy a hajtáslánc rántson és a gázzal kelljen játszani.
Illetve ameddig nem tudsz az elsővel határon fékezni, addig némi fékerőt is biztosíthat.Én a knayarba befékezni csak az elsővel szoktam. Hátsó féket alig használok kanyarban, csak ha elrontom az ívet. A nagy féktávok előtt rá szoktam rúgni mielőtt az elsőt kezdem húzni.
Azért sem trailbrakelek hátsóval kanyarba, mert a hátsó ereje semmi ahhoz képest, amilyen erővel ott fékezni szoktam, azon kívül ha túltolom a hátsót és kimegy a hátulja, abból elég fasza high-side lehet, akkor már inkább menjen el az eleje, ami gázzal könnyen védeni lehet, vagy ha nem sikerül, akkor inkább egy laza low-side.
btw ha bármi hülyeséget mondtam, akkor nyugodtan javítsatok ki. Simán lehet, hogy van, amit rosszul tudok.
szerk: mindenhol, közúton is az első a fő fékem, a hátsó ereje semmi ahhoz képest, ahogay én normál esetben fékezem kb bárhol. közúton se. Szerintem már nem is élnék csak hátsóval.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen