Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jeni

    félisten

    Ma már minden a Kínairól szól.
    MG vagy Kína teljesen mindegy egy kalap.
    Alkatrészek terén is kíváncsi leszek, hogy ezt oldják meg?

  • Flex77

    csendes tag

    Először is köszi az őszinte tesztet Bog, a poénok is ülnek.

    Egy valami nem világos nekem, bár elég sok elektromos autóról szóló youtube videót nézek, de lehet én értek félre valamit.
    Ahogy írod, ezzel az autóval 400 kilométer megtehető gond nélkül, és a 20-80 százalék töltés 30 perc, amire fogjuk rá, hogy kibírható.
    Ami nekem nem egyértelmű, hogy ez a 400 km ezzel a 20-80 százalék közötti töltéssel hozható ki, vagyis fél órás töltésekkel tudok menni 400 kilométert vagy ahhoz, hogy ennyit megtegyek 100 százalékra kell töltenem és közel 2-3 százalékra levinnem, vagyis ekkora távolsághoz nem elég a fél óra töltés.

    Pixel 3a

  • Örni

    senior tag

    válasz Flex77 #2 üzenetére

    Jól érted :) 100%-ra kell töltened.

    [ Szerkesztve ]

    There's too many men, too many people, making too many problems!

  • jeni

    félisten

    válasz Flex77 #2 üzenetére

    A 10% aksi érték mellett mennyi idő 100%-rá tölteni az akkumulátorokat? Ha sok idő ez,kinek van ideje arra várni mig max-ra töltődik fel?

  • Neurotoxin

    őstag

    válasz jeni #4 üzenetére

    Ez gondolom úgy működhet, mint egy okostelefonos töltés-szabályozás. 80%-ig rohamtempóban tekeri, utána kicsit visszavesz a tempóból, mert melegszik ezerrel az akkumulátor, bekapcsol a védelem (vagy nem).

    [ Szerkesztve ]

    18 éve a PH! lapcsaláddal!

  • -vitya-

    őstag

    válasz jeni #4 üzenetére

    kb mind1, mert sok - és sokk.
    Minden elektromos autót javasolt max 80%-ig használni, így ha 400km a teljes hatótáv, akkor valójában kb 300 a kihasználható.

    Átgondolod, hogy zavar-e, ha 300 km-enként meg kell állj, ha nem: akkor jó neked.

    -=Витя=-

  • worxland

    addikt

    válasz -vitya- #6 üzenetére

    "Minden elektromos autót javasolt max 80%-ig használni," - LFP akksinál nem igaz.

    ''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

  • worxland

    addikt

    válasz jeni #4 üzenetére

    Otthoni töltésnél van értelme 100%-ra tölteni, ha hosszú útra indulsz. Este felrakod a töltőre, reggelre kész. Ha menet közben akarsz tölteni gyorstöltőn, akkor sokkal jobban jársz, ha többször megállsz, 50-70%-ig feltöltve az akkumulátort.

    ''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

  • paatrick

    őstag

    válasz Neurotoxin #5 üzenetére

    Még akkor se. Számtalan videó szól a youtubeon arról hogy a híresztelt "nagyongyors" töltés a valóságban a 2/3-án vagy felén tölt a hirdetett értéknek, meg folyamatosan laposodik a töltésgörbe, szóval a végén ugyanannyi %-ért már 2x annyi időt kell tölteni ezért mondják hogy nem kell 100%-ra tölteni. Ehhez hozzájön még hogyha tele a töltőállomás akkor az állomás állítja be mennyit kapsz, hiába tudnál 200-zal tölteni, mivel másoknak is kell adni az erőből így mindenki csak 100-100-at kap.

    Így ugrálnak az elméleti töltési idők 15-20 percről, 30-40 percre, az elméleti megtehető kilométerek meg a 2/3-adukra. És akkor még azt számításba se vetted hogy esetleg olyan töltőhöz érsz ami épp mind tele van és várni kell még 10 percet mire beállhatsz tölteni a tiedet. Ez Magyarországon még kevésbé fenyeget.

    Jelenlegi villanyautós technológia akkor működik jól ha csak városban használod a kocsit és csak otthon töltesz. Akkor megéri... mondanám de mivel az elektromos autók drágábbak mint a benzinesek újonnan így már ez a kijelentés is inog.

    [ Szerkesztve ]

    6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯

  • Mr.Csizmás

    félisten

    válasz paatrick #9 üzenetére

    javaslom tanulmányozd a TEApont appot töltőügyileg, már nem 2012 van ev-ügyileg :N

    "Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

  • -vitya-

    őstag

    válasz worxland #7 üzenetére

    nem az akkut akartam kímélni. Hanem annyit jeleztem, hogy 80%-ig töltöm, ha gyorsan akarok haladni - azaz az LFP-re is érvényes.

    -=Витя=-

  • consono

    nagyúr

    Köszi a tesztet, jó volt olvasni! Az MG4-re még inkább kíváncsi leszek!

    "In God we trust. All others must bring data"

  • Kinder

    senior tag

    válasz paatrick #9 üzenetére

    A bekerülési ár drágább.
    Aztán utána sokkal olcsóbb a fentartása.
    A mai e-autók, azaz jellemzően a 2020 utániak meg kb 50e km, de nagyon nagyon max 100e km után már olcsóbbra jön ki még az utcai töltéssel is, mint a fosszilis a tankolásokkal/szervízekkel(csak a kötelező).
    Aztán hogy ezt az 50e km távolságot az adott user 1 év alatt teszi meg, és onnantól spórol elég rendesen az e-autóval, vagy 5 év alatt tenné meg, de mondjuk 4 évnél inkább eladná, az már más kérdés, mert akkor addig egy fosszilissal jár jobban.
    Minden felhasználás kérdése.
    Én 15-20e km között megyek 1 év alatt, nekem nagyon bejött az e-autó (Tesla Model 3P 2020), mert eddig kőkemény nulla Ft a szervízköltségem az eddigi 4 év alatt, és most van benne 55e km.

  • callmeakos

    veterán

    LOGOUT blog

    Arra azért kíváncsi lennék, hogy mi a kommunikáció arra, hogy hogyan kezdhetik meg az árusítást Magyarországon, amikor a menürendszer nincsen lokalizálva? Mi erre a válasz? Jön majd szoftverfrissítés? Aha ja és mikor, amikor egy jó ideje piacon van.

    All→M8

  • Kinder

    senior tag

    Töltés 100%-ra.
    Nem érdemes, abban az esetben, ha épp utazol.
    Mert míg 10-60% között valóban akár 15 perc is elég, addig 60-90% között már újabb 20-25 perc is lehet, és 90-100% között megint csak újabb 10-15 perc.
    Úgy érdemes utazni, hogy nagyon max 250 km legyen 1 etap. Ekkor jó 15 perces töltésekkel lehet tovább haladni, ami 2-3 óránként 1 wc szünetnyi idő.

    Ha úgy akarsz menni, hogy mész otthonról indulva 1 nap 400 km-t, és vissza is mész haza, akkor úgy érdemes megoldani, hogy reggelre(indulásra) legyen 100% töltöttség.
    Aztán ha hazaértél, töltheted megint.
    Nyilván ez otthoni töltési lehetőségnél tehető meg, de pl én BP kertvárosban lakom ( tudok itthon tölteni ), és 500 méteren belül van 3 db 22kW-os töltő, 1 43 kW-os, és 800 méterre egy 240kW-os Shell, szóval 3-4 perc gyaloglásra vannak, megoldható ott is a töltés.

    Ha minden nap melózni mész, mondjuk 20-50 km / nap , akkor pedig tényleg az ajánlott 10-20% alsó és 80-90% felső közötti töltöttségen érdemes használni.
    Az LFP akkuk pedig valóban szeretik a 100% töltöttséget.

    [ Szerkesztve ]

  • Yahhher

    aktív tag

    válasz worxland #8 üzenetére

    Szia.
    Ez az otthon este felrakod, reggelre kész azért elég félreérthető. Sajnos sokan így is gondolják. Nekem ( id.3 ) az autóhoz kapott töltővel ha jól emlékszem simán van 24h a töltés, és ehhez nem is kell 0-ra meríteni az akksit.
    Másik ( nem te írtad ): Ezeket a 15 perces töltéseket felejtsük el amivel utána 250km-eket közlekedünk. Biztos van olyan autó+töltő kombináció ahol ez működik, de ehhez pár dolognak azért össze kell jönni. Szerintem ez még nem az általános valóság.
    Majdnem 100ezret mentem az id.3-mal. Egy nem olyan régi töltésnél, 300 kW-os töltőn kaptam ezt:
    15%-ra volt az akksi merülve.

    "Ladepunkt 205064 - Székesfehérvár ALDI, Szent Flórián körút
    Anschluss 3
    IDtag
    Start-Zeit 2024-02-29 15:23:45
    Ende-Zeit 2024-02-29 15:36:41
    Start-Zählerstand 7067.637 kWh
    Ende-Zählerstand 7082.279 kWh
    Verbrauch 14.642 kWhBrutto
    (inkl. 27% MwSt.) 4377.96Ft"

    Üdv B.

    [ Szerkesztve ]

  • Mr.Csizmás

    félisten

    válasz Yahhher #17 üzenetére

    kb. az ország legdrágább töltőjét fogtad ki: [link]

    "Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

  • Yahhher

    aktív tag

    válasz Mr.Csizmás #18 üzenetére

    Nem az árral van a bajom. Hanem szerettem volna kis időt nyerni, meg jó helyen van. Boltba kellett mennem. Senki nem beszélt az árakról. Hidd el képben vagyok, 2,5 év+100e km alatt megismertem őket.

    kb. nap legfeleslegesebb hozzászólása volt - akkor már...

    Üdv B.

    u.i.: Nem kifogtam a töltőt, én választottam.

    [ Szerkesztve ]

  • worxland

    addikt

    válasz -vitya- #11 üzenetére

    Úgy már igen, igazad van.

    ''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

  • mukibuci

    MODERÁTOR

    válasz callmeakos #15 üzenetére

    miért, kötelező a lokalizált menürendszer a magyar forgalmazáshoz?

    Nem vagyok hős, egész nap internetezek.

  • worxland

    addikt

    válasz Kinder #14 üzenetére

    "A mai e-autók, azaz jellemzően a 2020 utániak meg kb 50e km, de nagyon nagyon max 100e km után már olcsóbbra jön ki még az utcai töltéssel is, mint a fosszilis a tankolásokkal/szervízekkel(csak a kötelező)." - nem jön ki a matek, utcai töltéssel k@rva drága, nem sokkal olcsóbb, mint a benzines. A Teslád eszik min 15 kW-ot (városban), ami a 250 forintos alsó árral számolva 3750 forint. Annyiért 6 liter benzint veszek, miközben a fogyasztásom 7 liter százon.

    ''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

  • mukibuci

    MODERÁTOR

    válasz Big_Boss #24 üzenetére

    tehát nem kérdés, hogy hogyan kezdhetik meg a forgalmazását :U

    Nem vagyok hős, egész nap internetezek.

  • Graphics

    Jómunkásember

    A sima volt nálam, nekem nagyon bejött amúgy ar-ertek arányban, végül a szomszéd vette meg a teszt modellt jól leakciózva.

    Kultúrált, kényelmes votl hosszútávon is.
    Persze más a villanymodell.

    ( A benzines akkor 6,5-ert azonnal elhozhato volt. Most nem tudom hol jár az áruk)

    [ Szerkesztve ]

    EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

  • bteebi

    veterán

    válasz Yahhher #17 üzenetére

    Tehát 13 perc alatt tudtál tölteni bruttó 14,6 kWh-t (a gyakorlatban az vajon mennyi? 13,5-14 kWh?), ami 100 km-re se elég. Mindezt kemény ~67 kWh-s átlagos töltési sebességgel, ráadásul gyakorlatilag 300 Ft/kWh-ért, ami az otthoni 36 Ft/kWh-s normál árnak alig 8,3-szorosa, de még az emeltnek is a 4,3-szorosa. :U Szarjanak sünt... Persze ez extrém eset, de akkor is, összességében talán 45-48 Ft/km-ért tudsz utazni, amivel már alig olcsóbb, mint egy régebbi szívó benzines autó.

    #26: Ugyanott. ;)

    Mondjuk inkább kellene a sima modell 6,5 milláért, mint az elektrikes kétszer annyiért. 6 millió Ft az rengeteg benya (még akkor is, ha drágább a karbantartása; de amúgy az elektronok se ingyen jönnek a legtöbb helyen, sőt!). Legyek jófej, 650 Ft-tal számolva 9230 liter, ami 8 literes fogyasztással számolva - mert jófej vagyok - 115 ezer km. Az nálam majdnem 8 évig lenne elég, de 6-ig kb. biztosan. 7 literes átlaggal meg amúgy már 130 ezer km. Persze egy 1000+ Ft-os benzinár megbolondítaná a számokat.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • Kinder

    senior tag

    válasz worxland #23 üzenetére

    A matekhoz: 160 Ft a Tesla töltőn ( 185 Ft nem teslásnak ) , itthon 70 Ft. Utcai oszlophoz pedig pár ezer Ft havi előfizetéssel vannak 150-180 ft-os árak is. Ez a havi előfizu max 10 liter benzin ára, meg persze van a 330 Ft-os Ionity is, elófizetés nélkül, de azért aki sokat megy elektromossal, annak van előfizetése/kártyája/stb, szóval nem 250 Ft a szám.
    De egy 500+ lóerős Teslához ne 7 literes fogyasztású autót párosíts, hanem 15 literes átlagfogyasztásút, és még az is lassú az enyémhez képest. Lényegtelen, hogy nem használod ki, egy 500 lovas benyás 10 liter alatt sehol sem tud fogyasztani, városban meg aztán végképp.
    De elmehetünk a másik irányba is, legyen 5 liter fogyasztású kis dízel, mondjuk egy új Corsa, de ahhoz meg akkor az Opel Corsa E nézhető, az sem fogyaszt sokat, kb 12 kW városban, és nem is sokkal drágább, ha a dízelt is oda extrázod fel, amit az elektromos ad alapból.

  • Kinder

    senior tag

    válasz bteebi #27 üzenetére

    Huhh ,az az Aldis tempó azért nem az igazi.
    Ennél egy ID3 gyorsabb, egy megfelelő oszlopon.
    Persze, ha csak Aldis van elérhető, akkor ennyi a sebesség.
    Asszonynak ID4 van, az 60%-ig 100 Kw/h felett tud tölteni, az alján 135 a max., 80%-nál kb 70 kW/h a tempó, de azt, ha utazunk, már nem várjuk meg.
    A Tesla 250 kW/h-val indul, és 60%-nál olyan 125 körül van, de onnantól már ugyanúgy felesleges várni utazáskor.
    Persze, ha úgy jönne ki, hogy mindenképpen tölteni kell, mert nincs más lehetőség, akkor természetesen várni kell, de ez egyre kevésbé van így.

  • bteebi

    veterán

    válasz Kinder #29 üzenetére

    Mondjuk bevásárlás közben nagyon praktikus a töltés, és akkor még a valamivel lassabb sebesség is megbocsátható, de a brutálisan magas árat nehéz elfogadni. Nem tudom, hogy most pontosan mennyibe kerül az áram az ipari felhasználóknak (talán 1x0 Ft lehet, ahol x talán 2 és 5 közötti), meg nyilván ki is kellett építeni a töltőt, fenn is kell tartani, és néha azért némi haszon se ártana, ha már megcsinálták... de a 250+ Ft-os ár szerintem a rablás kategória, ráadásul akkor már drágább is egy EV-t használni, mint a legtöbb ICE-t.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • worxland

    addikt

    válasz Kinder #28 üzenetére

    Az enyém méretben 3x van közelebb a M3P-hez, mint a Corsahoz, plusz kombi, így a pakolhatóságot hagyjuk is. Városi közlekedésben nem gyorsabb a Tesla (épp eleget látok a reggeli munkába járáskor), városon kívül meg pláne nem (110-120-as bóklászók a külső sávban). Az árakat a villanyauto.hu dobta nekem, így abból indultam ki. Én is számolgattam eleget, nekem a benzinesről csak a hibridre váltás márkán és típuson belül 1x éven (min. 150-200 000 km) belül térült volna meg (a hibrid valamivel nehezebb, lassabb, gyengébb lett volna, kisebb csomagtartóval).

    ''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

  • Mr.Csizmás

    félisten

    válasz bteebi #27 üzenetére

    Ket oraval korabban volt linkelve, hogy kb legdragabb tolto, es meg is valaszolva, hogy nem volt tenyezo az ar :W

    "Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

  • SindaNarmo

    tag

    válasz Kinder #29 üzenetére

    A töltők töltési korlátja kW és nem kW/h (vagyis 250kW-tal kezd és 125kW-ra csökken). Valószínűleg az a töltő is tud többet, csak lehet hogy le volt terhelve a rendszer és ennyi fért bele a keretbe.

    Ezért is röhögtem mindig amikor azt mondták hogy az EV-hez nem kell infrastruktúra fejlesztés.

  • Skynet258

    veterán

    válasz Graphics #26 üzenetére

    Én is a sima 1.5-ös benzines Comfort+-t vettem, ennyit nem adnék érte csak azért mert elektromos hajtású...

    https://geekpulse.hu

  • Neurotoxin

    őstag

    válasz worxland #23 üzenetére

    Hacsak nem hybriddel jársz, kizártnak tartom, hogy télen-nyáron 7 literrel járkálsz el Budapesten (itt minden benzines megeszik 10 liter körül télen, jobb időben mondjuk elképzelhetőnek tartom a 8 litert.) Ha vidéki városra gondoltál kisebb forgalommal, kevesebb piros lámpával, hihetőbb. Nem akarok ezzel gyakorlati-fogyasztási tapasztalat floodot indítani, csak reálisan kell számolni és nem a kijelzőn leolvasott értéken elmenni.

    @paatrick 9#: Körülbelül ilyesmi gondolatok voltak a fejemben is, sejtettem, köszönöm a megerősítést!

    @Graphics 26#: A cégnél volt, aki ilyet vett tavaly, ~10 millió volt a benzines ára.

    [ Szerkesztve ]

    18 éve a PH! lapcsaláddal!

  • worxland

    addikt

    válasz Neurotoxin #36 üzenetére

    6,7 az átlagom, 90%-ban pesti közlekedés (szerencsére nem belpesti araszolgatás: Hungária krt.-Egér út- M1-M7 bevezető, oda-vissza összesen 50 km), ahogy írtam, nem hibrid, egy sima turbóbenzines. De ha te kizártnak tartod, akkor 14 litert eszik. :DDD

    ''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

  • Skynet258

    veterán

    válasz Neurotoxin #36 üzenetére

    A benzines ZS sosem volt 10 millió, az inkább HS lehetett. ;)

    https://geekpulse.hu

  • Graphics

    Jómunkásember

    válasz Neurotoxin #36 üzenetére

    Agyonextrázva sincs 10 Milla egy ZS.

    Az akkor HS volt.

    [ Szerkesztve ]

    EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

  • Yahhher

    aktív tag

    válasz SindaNarmo #33 üzenetére

    Egyedül voltam a töltőn. Ezt elfelejtettem ideírni.

    Üdv B.

  • Braddock

    őstag

    válasz -vitya- #6 üzenetére

    300 papíron. Pld autópályán ez lemegy 250-re kb.
    A 400-ból így lesz 250.

  • bteebi

    veterán

    válasz Mr.Csizmás #32 üzenetére

    Láttam, olvastam is. És? Attól még, mert neki épp ott, épp akkor nem volt tényező az ár, akkor már másnak nem is lehet releváns? :W :U Nekem spec. igenis számít az, hogy ha vállalnám egy elektromos autó szarságait (hatótáv és macerás töltés), akkor legalább tényleg olcsóbb legyen már használni. Mert így nem igazán az, de legalább kifejezetten körülményes tud lenni. Nem mindenkinek csak az számít, hogy "letépi a fejed, úgy gyorsul 100-ra, egy emötösbömös is megirigyelné, pedig az sokkal drágább!".

    Sokan azért is akarnak, akartak venni elektromos autót, mert hogy milyen óccsó fenntartani, meg mindenki legalább évi 100 ezret megy vele csak városban. Ezzel szemben a legtöbb helyen brutál drága a töltés, otthon meg kb. megoldhatatlan, ha értelmezhető távolságokat mész napközben. Igen, már a 180 Ft is baromi sok egy kWh-ért, a 200-250 meg még inkább (bár nyilván még az is <<300) amikor otthon 36/70-ért is lehetne, még ha a sebesség nyilván nem is ugyanannyi.

    #36: "Hacsak nem hybriddel jársz, kizártnak tartom, hogy télen-nyáron 7 literrel járkálsz el Budapesten (itt minden benzines megeszik 10 liter körül télen, jobb időben mondjuk elképzelhetőnek tartom a 8 litert.)"

    Szerintem start-stop rendszerrel talán kijöhet a 8 liter télen is, pláne hibriddel. De tény, 10-zel sokkal könnyebb a helyzet. :DDD Egyébként éppen emiatt is vagyok nehéz döntési helyzetben. Van egy régi (2005), nagy (~470 centi), ma már sok szempontból elavultnak számító szívó benzines Mazda 6-osom, amivel ~vegyesben 8-9 literrel járok el (nyáron inkább 8, télen akár 10 is, függően attól, hogy mennyi és milyen a városi használat). 4 éve van meg, az eddigi összes szervizével talán 1,6-1,7 milliómba fájt. Ha vennék helyette bármi újabbat, szebbet-jobbat, akkor az legalább 5, de inkább 10 millióba fájna (vagy még többe), a valós fogyasztáson 1-2 liternél többet nem biztos, hogy sokat spórolnék (évi ~15 ezer km mellett pedig azért ez nem annyira kritikus), viszont cserébe sokkal drágábbak lennének a szervizek. :DDD Szóval egyelőre marad a kivárás, bár már talán nem sokáig.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • consono

    nagyúr

    válasz bteebi #42 üzenetére

    Hát, ha van udvarod az otthoni töltés már nem igazán macerás, persze pénzbe kerül (3-4-500eFt a wallbox). Meg körülményesnek sem mondanám, ahol én lakom (BP agglomeráció), 2-3 km-n belül van vagy 10 töltőpont. Persze tudom, hogy nem mindenhol ez a helyzet.

    "In God we trust. All others must bring data"

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz consono #43 üzenetére

    Nem az a baj, hogy nincs hol tölteni, én szinte csak publikus ponton töltök. Az a baj, hogy hiába írja az app, hogy szabad a töltő, vagy ott tahóskodik egy benzines autó, mert az egy szabad hely, vagy ott áll egy zöldrendszámos, de nem tölt, csak foglalja a helyet. Amíg ezek nincsenek szakcionálva, addig tiszta lutri, hogy tudok-e tölteni, vagy sem. Én az a csávó vagyok, aki odamegyek és kérdőre vonom a jóembert, aki vagy fel van háborodva (és akkor anyázásba futunk ki), vagy elnézést kér és eláll. Meg volt olyan Karen, aki meggyőződéssel állította, hogy ide nem tilos állni úgy, hogy közvetlenül a tiltótábla alatt magyarázott a fejével.

    (Egyébként tökre működhetne valami jól kitalált rendszer főleg vidéki települések főútjai mellett, hogy a telektulajdonos valami céggel együtt beruház egy 3x32A wallboxra, azt kihelyezi a kerítés mellé belül, én meg random autósként odamehetek, megállhatok a kerítés előtt, bedugom a kis autómat, valami appal indítok töltést, fizetek, aztán kap a szolgáltatós cég meg a telektulajdonos is pénzt, csak hát erre a hazai szabályozás rohadtul nincs felkészítve. Egy 11 kW-os töltés random faluban a fagyizóval szemben bőven hozna ügyfeleket és hirtelen ugrásszerűen bővülne az infrastruktúra. 11 kW-tal egy órás töltéssel tovább lehet menni 70-100 kilométert...

    [ Szerkesztve ]

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • bteebi

    veterán

    válasz consono #43 üzenetére

    Nyilván abszolút egyéni élethelyzete válogatja, hogy mi áll rendelkezésre. A 2-3 km az kocsival egyáltalán nem sok, de ha mondjuk el kellene mennem egy töltőpontra >2 órára munka után, pl. este 8-9-kor csak azért, hogy másnap tudjak menni dolgozni... hát nem lennék vidám. :DDD (És tutira lenne ilyen, még ha nem is gyakran szerencsére.) Sajnos a fali töltők is baromi drágák (jogos felvetés!), szóval egyébként nagyon sok km meg elektron, amíg egyáltalán visszahozza az árát akár egy 300 Ft/kWh-s töltőhöz képest is, erre eddig nem is gondoltam.

    Az otthoni töltésnél (1-3 év múlva valószínűleg nálunk is lesz majd) azt értettem macerának, hogy többnyire 7-11 kW-tal tudsz tölteni. Ha majdnem teljesen le van merülve az akkumulátor, akkor azért elég sok óra rendesen feltölteni (és ha relatíve gyorsan kellene továbbmenned, az macera), de tény - és ez amúgy nagyon jó dolog! -, egy teljes éjszaka, sőt akár jóval kevesebb idő alatt is teljesen fel tudod tölteni az EV-det. Mondjuk egy 80 kWh-s akku 7 kW-tal már több, mint 11 óra lenne, az már valamelyest fejvakarós. De az már nagyon rétegigény, hogy előző napi ~teljes lemerítés után másnap is mindenképp kelljen a teljes hatótáv.

    #44: Na ez nagyon gáz, de sajnos nem (túl) ritka. Engem nagyon bosszantanának az ilyen helyzetek, pláne ha relatíve sietnék is.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • consono

    nagyúr

    válasz bteebi #45 üzenetére

    Igen, a legtöbbször nem kell a teljes hatótáv. Normál hétköznapokon én mindig 70 km alatt vagyok, annyi simán belemenne 7 kW-al is éjjelente...

    Bog: felénk én mindig azt látom, hogy minden töltő üres, max a Penny meg a Lidl töltőin van autó...

    "In God we trust. All others must bring data"

  • KAMELOT

    titán

    válasz bteebi #42 üzenetére

    Hiàba olcsó a töltés, bemész a kútra és ott elbaxarintod a pénzt. Tehát ugyan ott vagy mint egy dízel kocsinàl, ahol a tankolás 5p. Biztos ilyet soha nem veszek. :)
    Ahogy írod dràgàk az EV-k.
    Otthoni töltéssel meg az a gond, ha netàn leég a kocsi/hàz, akkor bitosító nem fizet. Töltőponton ég le, akkor fizet. :U

    [ Szerkesztve ]

    V1200 - 18CORE - SUPRIMX

  • flamich76

    tag

    Egy ilyennek mennyi a CASCO-ja újonnan?
    Tesláknak 1 misi körül volt évente, mikor tavaly néztem.
    Ha állami támogatással veszi valaki, akkor itt is kötelező rá kötni, mint a családi kedvezménynél kellett?

    [ Szerkesztve ]

  • bteebi

    veterán

    válasz consono #46 üzenetére

    Én azon agyaltam, hogy kb. 50 km lesz majd az ingázásom nemsokára (ha átköltözünk végre a házunkba), ami nagyjából napi 2500 Ft (de talán egy kicsit több), és havi kb. 55 ezer. Van napelemes pályázatunk (bár kicsit megcsúszva), de ha megkapjuk, akkor lesz 10 kWh-s akkunk is. Az - abból kiindulva, hogy minden nap lenne ~10 kWh-nyi termelés - elég lenne arra, hogy fedezze az ingázásomat, ami azért tétel.

    #47: Én tutira nem vennék semmit :DDD... legalábbis az esetek nagyon nagy részében. De nem szeretnék órákat malmozni se, sőt akár csak fél órát se (úgy meg végképp nem, hogy várnom kell fél-két órát, hogy aztán tölthessek két órát). Szerencsére amúgy van a leendő közelünkben (~2 km) Supercharger, aminél szerintem majdnem mindig van hely is, és amúgy egy Auchan mellett van. Szóval az is pont kényelmes lenne, ha elég gyorsan kellene sok elektron. Ez a házbiztosítós dolog mondjuk nagyon nem hangzik jól :Y. Majd utánanézek, ha/amint aktuális lesz (valószínűleg >1 év). Dedikált garázsunk egyelőre nem lesz (illetve van egy garázs"kezdemény", kb. 15 méterre a háztól), de ott biztos, hogy nem lesz töltő (se).

    #48: Érdekes kérdés. Valószínűleg kell, legalább addig, amíg "ki nem fut" a támogatás (gondolom kb. 3 év itt is). És ebben az gáz, hogyha egyébként készpénzes fizető lennél (nem nagyon valószínű), akkor gyakorlatilag 3 év alatt odaadod az állami támogatást egy biztosítónak, nem kis eséllyel a semmiért. Egyébként már csak a kötelező - és baromi drága - Casco miatt se akaródzik nekem az elektromos autó vásárlás. Otthoni töltő kb. fél milla, Casco még 1 millió, abból a 1,5 millióból meg jelen állás szerint veszek kb. 2500 liter benzint, amivel vagy 30 ezer km-t tudok menni, ami nekem kb. 2 évre elég. Viszont mivel a Cascot a hitel végéig mindenképp fizetni kellene, ezért annak a kb. 1 milliójából is tudnék menni kb. 20 ezer km-t. Szóval csak a Cascora elvert pénzből többet tudnék menni évente, mint amennyit szoktam. :))

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • Emericus Max

    tag

    Én is a benzinest venném inkább 6,5 milláért, mint elektromosat 12-14 milláért. Kb. soha nem jönne vissza a különbözet. Meg nem is ér ennyit egyik elektromos hulladék se.
    Meg még építtessek hozzá otthon 500e - 1 milla között wall-boxot is mi?...
    Ehh, olyan ez mint az apple hívők gyülekezete. Aki áttért az elektromos-autó vallásra, azokkal nem lehet észérvekkel beszélni, aki meg nem az nem érti miért akadt meg a lemez a hívőknél. Majd ha nem lesz zöld-rendszám, meg ingyen parkolás, meg állami támogatás, akkor meg mégannyira se fog kijönni a matek. Márpedig egyre több állam kezd rájönni, hogy miért is kéne az adófizetők pénzéből finanszírozni, hogy amúgy is tehetősebb polgárok olcsóbban (???? lásd. még mindig valahol 10-20 millió között, vagy prémium 20+ milla) jussanak e-autóhoz, amikor oly sok más társadalmi probléma van (pl. oktatás, egészségügy stb.), amikre inkább kéne közpénz költeni, mint az erőszakos villamosításra. Közben meg a gyártók kilobbizzák az állami támogatást, meg rekord-profitokat realizálnak minden évben. Egyszerűen egy autó nem ér ennyi pénzt. Pláne nem egy olyan, ahol megvan a hatótáv-para, meg macerás és hosszú a töltés stb.
    Ez így ebben a formában nettó hülyeség.
    Cserélhető cellák kellenének, beállsz az állomásra, kiveszed a lemerült cellát és beteszel egy fullra töltöttet a töltőröl. Szabványosított cellák, könnyű és gyors csere. Akkor lenne ennek létjogosultsága. Addig csak parasztvakítás meg drága játék a tehetősebb rétegeknek. Ez nem oldja meg az átlag magyar fizetésből élők problémáját. Ők majd második Kuba mintára, javítgatják a 10-15-20-25 éves autóikat amíg tudják, mert soha nem lesz 15 millájuk egy kompromisszumos e-autóra.
    A magyar autópark meg szépen öregszik tovább...

  • bteebi

    veterán

    válasz Emericus Max #50 üzenetére

    "Majd ha nem lesz zöld-rendszám, meg ingyen parkolás, meg állami támogatás, akkor meg mégannyira se fog kijönni a matek."

    És erre már (sajnos) nem is kell túl sokat várni. Azok jártak még valamelyest (?) jól, akik ingyen tudták/ják tölteni a Teslájukat, és baromi sokat mentek. Csak ugye ehhez a fícsörhöz meg nagyon drága autót kellett venni, és ha az élettartamra levetíted a költségeket, akkor kijön az, hogy (sajnos) nem jön ki. Biztos nagy flash, hogy egy 40 milliós autóval ingyen parkolhatsz, meg hogy spórolsz évi 2 olajcserét, csak hát ugye ezekért a relatíve piszlicsáré tételekért nagyon magas beker árat kellett fizetni. :U

    De ezzel együtt nincs nagy baj az elektromos autókkal. Ha elsősorban nem anyagi oldalról közelíti meg az ember, akkor egész jók is lehetnek. Nem nagyon olcsók, de az ICE-k is egyre drágábbak, és azért vannak nagyon tetszetős fícsöreik (a lokális zéró emisszió tényleg nem olyan rossz azért), meg ami szerintem sokaknak sajnos a legfontosabb (pedig amúgy ez, mint szempont, baromi gáz): mennek mint állat :DDD. Már amelyik persze.

    "miért is kéne az adófizetők pénzéből finanszírozni, hogy amúgy is tehetősebb polgárok olcsóbban (...) jussanak e-autóhoz, amikor oly sok más társadalmi probléma van (pl. oktatás, egészségügy stb.), amikre inkább kéne közpénz költeni, mint az erőszakos villamosításra."

    Így van. Az erőszakos villamosítást amúgy jó eséllyel leginkább azért nyomatják, mert valószínűleg valahogy a politikusoknak is megéri :U, másrészt meg így lehet kevésbé eltérni a vállalt, a jelenlegi elcseszett életmódunk mellett amúgy vállalhatatlan emissziós céloktól. Fontos dolog a (környezet)tudatosság, de amíg nincs semmilyen szinten szabályozva, hogy egy-egy személy 100-200 ezer km-t is autókázhasson egyedül, akár kifejezetten sokat fogyasztó autókban, miközben havi szinten akár többször is utazik repülővel, és több 100 m2-es házban lakhat (=összességében mennyi energiát cseszhet el), addig pont tök mindegy, hogy közben egy OLED TV fogyasztását meg ~50 W-tal korlátozzák. :U

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • KAMELOT

    titán

    válasz Emericus Max #50 üzenetére

    +1 bteebi
    Az EV/zöld cuccba beléfektetet pénzt viszont akarjàk làtni.
    Töltő, àram stb minden dràga lesz ha esetleg elterjedne.
    Ki a franc fog óràkat elcseszni, hogy tölthessen? Senki.
    Aztán még ott van az elektromos hàlózat. Nehogy túl legyen terhelve a sok toltő végett.
    Aksikkal majd mi lesz 10 év múlva?

    #51: "mennek mint az àllat" véletlenül elromlik valami, nincs fék aztán megölsz egy komplett csalàdot. Ez itt a baj.
    Kocsiban van rendes kézifék! Bàrmikor megàllsz.
    Több a hàtràny, mint az előny!

    [ Szerkesztve ]

    V1200 - 18CORE - SUPRIMX

  • bteebi

    veterán

    válasz KAMELOT #52 üzenetére

    "Aztán még ott van az elektromos hàlózat. Nehogy túl legyen terhelve a sok toltő végett."

    Jobb helyeken azért próbálják követni az igényeket. Nyilván nem itthon. A háztartási akkumulátorok (~10-20 kWh) nagyon sok autós napi igényét tudnák fedezni.

    "Aksikkal majd mi lesz 10 év múlva?"

    Valószínűleg így vagy úgy, de újra fogják hasznosítani, legalább kis részben. Muszáj lesz!

    "nincs fék aztán megölsz egy komplett csalàdot. Ez itt a baj."

    Ez szerintem csak mentalitás kérdése. Aki ilyen paraszt elektromossal (is), az ugyanúgy kettészakít egy kerékpárost egy jó 700 lóerős tyúningolt AMG-vel.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • Neurotoxin

    őstag

    válasz worxland #37 üzenetére

    Én nem hiszek a computernek..Majdnem egy literrel többre jön ki, ha a számlák alapján számolom a fogyasztásomat (Az enyém szívómotoros, nem bízok a kis lökettérfogatú turbó motorokban, de ettől még nem dugóban tötymörögve, akár fogyaszthatnak is jól). De mondom mégegyszer, mindenki abban hisz, amiben szeretne ;) Elhiszem, akkor neked annyi a fogyasztásod.

    @Skynet258&Graphics: Biztosan nektek van igazatok, HS lehetett :R Ennyire nem vagyok benne, nekem a sziluett alapján mindegyik MG egyforma :DDD

    [ Szerkesztve ]

    18 éve a PH! lapcsaláddal!

  • Neurotoxin

    őstag

    válasz bteebi #42 üzenetére

    Közben visszaolvasva, most konstatáltam, hogy nekem is válaszoltál: Én ugyanebben a helyzetben vagyok, mint te. Az idén 22 éves, minden jóval felszerelt, egyébként makulátlan állapotban lévő Peugeot-mat (12 éve van nálam, Budán dolgozni és vidékre Szeged-Győr-Balaton járok vele, évi 15e km az átlag) cserélném le valami, a kor színvonalán frissebb konstrukcióra. A büdzsé ugyanaz, mint neked, de megfogadtam, hogy már csak hybridet veszek. De ha meg a fenntartási költségeket nézem (leginkább a szervízdíjakat), sokkal többre jönnék ki, persze minden autóra költeni kell, a földön járok..

    A cégnél több autót is használok, van egy hybrid SUV-unk és egy turbódízel igáslovunk. Pont két hete agyaltunk rajta, hogy veszünk használtan, városban járkálós autónak egy i3-at (tudnánk tölteni helyben a cégnél).

    18 éve a PH! lapcsaláddal!

  • KAMELOT

    titán

    válasz Neurotoxin #55 üzenetére

    Ha makulátlan akkor miért cseréled?
    Szervizköltségek gondolom minimàlisak.

    V1200 - 18CORE - SUPRIMX

  • Neurotoxin

    őstag

    válasz KAMELOT #56 üzenetére

    Öreg már, kiszolgált, frissebbre cserélném. (53.000 km-es kora óta hajtom, pontosan tudom, hogy miket cseréltem már benne, ismerem az állapotát.) A szervizköltségek igen, valóban minimálisak. Bennem van a dilemma, mert lényegében ha mögé gondolok, csak arról szólna a dolog, hogy nagyobb/erősebb/fiatalabb kocsiba ülnék át (és jelentősen emelkednének a fenntartásának költségei). Használtat is olyat vennék, ami több ponton átvizsgált, garanciát is vállalnak rá.

    18 éve a PH! lapcsaláddal!

  • bteebi

    veterán

    válasz Neurotoxin #55 üzenetére

    Hááátt... én is hibridet szerettem volna, avagy szeretnék... de talán egyre kevésbé. :DDD Érdemben drágábbak, a mild hibridnél kb. 0 a hozadék, a tölthetők meg még attól is jóval drágábbak, és talán az életben nem hozzák be az árukat, csak talán valami nagyon hülye peremfeltétel-rendszer esetében, ami nálam valószínűleg nem teljesülne.

    Nekünk ráadásul leginkább 7 személyes autó kellene. Az egyterűekért nagyon nem vagyok oda, de pl. az S-Maxot sokan dicsérték. Hibridben talán 18 millió körül volt korábban. A Kodiaq talán még drágább. Néztem Nissan X-Trailt, meg Kia Sorentót - ezek már jobban tetszettek, de pl. a Sorento rendesen felszerelve 23 milla körül volt. :( A Ssangyong Rexton, ami nekem nem annyira szimpi, 7 üléses változatban, jól felszerelve meg már megint csak majdnem 20 millió.

    A német prémiumoknak vannak valóban nagy dömperei, 5 méter körüli/fölötti hosszal, amit a 7 ülés mellé megkíván a csomagtér (a többinél, még 4,8-4,9 méteres hossznál is 250-300 liter körüli csomagtér marad maximum, ami konkrétan nevetséges). Ilyen az Audio Q7, a BMW X7, és Mercedes GLE, de (még) inkább a GLS. Ééés - nekem pláne bónusznak -, a Magyarországon újabban elvben nem forgalmazott, és most már talán nem is gyártott Mazda CX-9. (Azért itthon is van pár eladó példány.)

    Elektromosban pedig (általam ismerten) csak a Model X-ben van 7 személyes. Vagyis hát van az S-ben is, de az konkrétan gáz, egy az egyben a csomagtartóBA, menetiránynak háttal van betéve 2 ~"gyerekülés", amik talán egy síkban vannak a padlóval. A Model Y-nak meg elvben van 7 személyes változata, de Európában nem elérhető :( (mondjuk azt amúgy is sokan szapulták, hogy 7 személyesnek túl szűk).

    Egész olcsóért is van már amúgy i3, kicsit meg is lepődtem rajta. Mondjuk valószínűleg inkább egy Model 3-ra spórolnék helyette, mert azért az jóval jobb. (Persze sokkal drágább is, szóval racionálisan nem feltétlenül éri meg, pláne ha szűk a keret.) Aukciós oldalakon már simán lehet venni 10 milla alatt Model 3-at (talán már 9 alatt is vannak elfogadhatóak), ami az itthoni használtpiacon (hahu) még nem bevett szokás.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • kicsi83

    tag

    válasz flamich76 #48 üzenetére

    Céges nyílt végű lízingnél nekem évi 286.000 Ft kötelezővel együtt.

  • Yahhher

    aktív tag

    válasz kicsi83 #59 üzenetére

    Id. 3 is kb. Ennyi. 240-250e. Nem tudom pontosan.

    Üdv B.

  • BandiT85

    aktív tag

    válasz Emericus Max #50 üzenetére

    Azért ennyire ne reklámozd a "tudásodat", igenis vannak, akinek jobb egy villanyautó, mint egy belsőégésű. Azért mert más az üzemanyag, mert neked nem tetszik, meg nem értesz hozzá, azért még nem rossz ám. :U

    Én pélául előző, szintén céges 8 éves plug-inből ültem át egy új Model 3-ba, ami kb annyiba került a cégnek, mint amennyi lett volna az előző autónak az értékvesztése, ha megtartjuk.
    Szóval, ha már új autót vesz a cég, ahol nem mellesleg elég sok napelem van a tetőn, nyilván elektromosat. Lássuk a szempontjaimat:

    1, ugyanannyiba kerül, mint egy hagyományos ilyen kategóriájú (sőt)
    2, az esetek 90%-ában igyen töltök (cégnél, vagy otthon)
    3, az esetek nagy többségében rövid távokra megyek, nincs hideg motor, fagyoskodás, kerregés a kocsiban, nem szagolom a büdös kipufogógázt
    4, azonnali ~300 ló, rögtön, mindig, mindenkor (elérhető leggyengébb Tesla)
    5, ha Pestre kell menni (megyeszékhelyről, kb 200km), megforulok 5 ezer forintból, ez bármilyen beslőégésűvel 15-20e simán. Ez a töltés 15 percig tart Superchargeren.
    6. Nem kell szervizbe hordani. Soha. (max ha elromlik). Nem kell 10e kilométerenként 150-200e forintot otthagyni egy "olajcsereszervízre", nem kell odamenni, otthagyni stb.
    7. bárhonnét tudok fűtést-hűtést indítani, 2 perc alatt meleg-hideg van, amit akarok. Meg tudom nézni, ha basztatja valaki, rögzíti a külső kamera által felvett eseményeket

    Ezeket a dolgokat még hosszasan lehetne sorolni.

    Hátrányok:
    Voltunk vele nyaralni, kb 1100km-re, tovább tartott kb másfél órával, mint hagyományossal. Húha.

    De ugye Magyországon mindenki attasé, aki legalább napi 2000km-t megy hugyozás és tankolás nélkül. Na rajtuk nem lehet segíteni.

    Az meg hogy ezt szinte csak cégek tudják megtenni Magyarországon arról nem a villanyautó tehet, ne is haragudj. Máshol (is) kellene keresni az okokat, de most viktorozni nem akarok. Na de hogyha egy cég se vesz új ilyen vagy olyan autót, akkor miből lesz a használt? Vagy kelett volna a cégnek venni valamit 3 millióért, a többit egyből átutalni a Lölö-nek? Végül úgyis az övé lesz nem? Na de majd ők megoldják az átlag magyar fizetésből élők problémáját
    Várom...

  • paatrick

    őstag

    válasz BandiT85 #61 üzenetére

    "Én pélául előző, szintén céges 8 éves plug-inből ültem át egy új Model 3-ba, ami kb annyiba került a cégnek, mint amennyi lett volna az előző autónak az értékvesztése, ha megtartjuk."

    8 éves autónak a további évekre 18 millió az értékvesztése? :F Mit vezettél eddig? Ferrarit? :DDD

    6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯

  • BandiT85

    aktív tag

    válasz paatrick #62 üzenetére

    8,5 - 9 et érő autóhoz kellett hozzálízingelni kb még kb 5 milló nettót, a többi meg maradványérték.

  • ggbuffon1897

    őstag

    válasz BandiT85 #61 üzenetére

    1, ugyanannyiba kerül, mint egy hagyományos ilyen kategóriájú (sőt)

    hát ööö mire gondolsz kategoria alatt? Méretben? Ergonómiában? Supportban? (Mert h olyan sok Tesla szerviz nincs itthon ha már van egyáltalán, de nem követem). Mert azert egy osszetákolt puritan Teslát összevetni egy német/japán prémiummal, hát elég bátor.

    2, az esetek 90%-ában igyen töltök (cégnél, vagy otthon)

    Neked ingyen van otthon az áram? Te vagy az Lajcsi? Ha meg napelem, annak azert voltak ktgei.. ezt azert ne hagyd ki a számításból es megtérülésből.

    3, az esetek nagy többségében rövid távokra megyek, nincs hideg motor, fagyoskodás, kerregés a kocsiban, nem szagolom a büdös kipufogógázt

    A tavvezerlest egy ilyen árban lévő benzines/dizel/hibrid is tudja. Még az én hibrid corollám is. A kipugogázt meg szagolod máséból. Bár mondjuk ha nem agyonbarmolt lerugott 20-25éves dizelszokevenyekkel vagy korulveve, akkor kipufogogazt te nem nagyon szagolgatsz már.

    4, azonnali ~300 ló, rögtön, mindig, mindenkor (elérhető leggyengébb Tesla)

    Remek. Egyrészt almát hasonlítasz körtéhez a belsöégésű vs elektromos hajtás témakörével. Másrészt meg minek a 300le ha ezt a menettulajdonságot pl.hosszútavu uton nem tudod használni ellenkező esetben marad az ima h odaérj a töltőig. Gondolom a pályán 90-100al döcögö elektromos autozas képét nem kell felfestenem elotted. Városba meg ugyebár hova is kell a 300le az 50 meg 70es tábláknál. Inkább lett vna 150le + 200km hatótávval.

    5, ha Pestre kell menni (megyeszékhelyről, kb 200km), megforulok 5 ezer forintból, ez bármilyen beslőégésűvel 15-20e simán. Ez a töltés 15 percig tart Superchargeren.

    Remek, milyen sűrű is az SC hálózat itthon? Ha épp forgalmas időben toltesz (nincs hely vagy csak sokan vannak) akkor is 15p?

    6. Nem kell szervizbe hordani. Soha. (max ha elromlik). Nem kell 10e kilométerenként 150-200e forintot otthagyni egy "olajcsereszervízre", nem kell odamenni, otthagyni stb.

    Hát a Tesla szervízkezelése legendas es nem pozitiv értelemben. De valóban nem kell olajcsere. Mondjuk én nem tudom te hova hordtad a benzines/dizelt, de jol átlehettél b*szva ha 200k ért csereltek neked olajat. Kivéve persze ha Ferrarival v Porscheval élted eddig az életedet.

    7. bárhonnét tudok fűtést-hűtést indítani, 2 perc alatt meleg-hideg van, amit akarok. Meg tudom nézni, ha basztatja valaki, rögzíti a külső kamera által felvett eseményeket

    Ezt fent kifejtettem, ez nem egy oriasi truvaj egy 10m- val olcsobb Corolla is tudja. Hát a kamera meg aztán tényleg hiánypótló.

    A Tesla mint jelenség önmagában óriási parasztvakítás. Pont ott domborít (menettulajdonságok) amit igazábol nem nagyon tudsz kihasználni, eközben borzalmas összeszerelési minőség, kínos ergonómia mondjuk egy némettel összevetve és lehetne még sorolni. Abban viszont igazad van h maga az elektromos autó valakinek épp h jobb, ha épp olyan a felhasználási szokása és mondjuk megvan a töltéshez szükséges infrastruktúra otthon/közelben. Csak hat meg akkor is ott marad az a kinzo dilemma, hogy a nyilvan joval magasabb vételár mikorra térül meg benzinktgben.

    Magához a cikkhez: öcsémék tavaly az asszonykájának vettek sima 1,5 benzines MG Zs-t 6,5mért, tesóm kb rá egy hónapra kapott cégesként a VW Taigot. En nagyon meglepodtem hogy a kínai ergonómiában és anyaghasználatban simán veri a németet, úgy h van köztük árban 2-3m. Nyilvan azzal a sima szivo 100le-val nem fog fogyasztási meg gyorsulási versenyeket nyerni,(mondjuk tesom se az 1.0 tsivel) de kellemeset csalódtam benne. Aztán h szervíz meg alkatrészellátás h alakul a következő evekben ha van valami, azt majd meglátjuk.Mert ez az amiben a kinaiak nem tul erosek.

    [ Szerkesztve ]

  • flamich76

    tag

    Na akkor megnéztem, hogy egy egyszerű halandó, ha nem céges autót akar, meg nem lízingel, meg nem okoskodik, hanem csak egyszerűen vesz _újonnan_ magának egy Tesla ID.3-at (a legalapabbat), akkor Netrisken mit ajánlanak neki CASCO néven úgy, hogy mindent a lehető legideálisabbra állítottam (nem volt baleset, soha, se kifizetés, B10 kategória, vidéki, középkorú férfi...)
    Na így 2 biztosító adott ajánlatot, a többi azt írta, hogy erre az autóra nem köt CASCO biztosítást.

    Szerencsére az az egy szem KH-s ajánlat megmenti az embert, mert egyébként CASCO nélkül maradna. Igen ott van még a Generali, de vicces az az 522.000 Ft-os minimum önrész :)
    Azért a Biztosítók nem hülyék, valószínűleg elég sok rossz tapasztalatot gyűjtöttek már ezzel az autóval. Ja, egyébként ilyen feltörekvő kínai márkák, mint pl a BYD nem is volt választható a Netrisken.

  • paatrick

    őstag

    válasz ggbuffon1897 #64 üzenetére

    "Városba meg ugyebár hova is kell a 300le az 50 meg 70es tábláknál. Inkább lett vna 150le + 200km hatótávval."

    Mivel itt elektromos motor van, a kevesebb lóerő nem növeli a hatótávot. Ha nem nyomod neki akkor csak kevesebb lóerőt használ, míg benzines esetén mindig be kell fröcskölni a lovakat és a fogyasztás ugyanúgy 10-20 liter :DDD Hatótávot egyedül az akku nagysága növeli érdemben de akkor meg több súly, nagyobb fogyasztás, ördögi kör.
    Inkább az a gáz hogy a Tesla 100 kilövéses gyorsulást engedélyez a kocsijaiban, utána örökre letilt a rendszer és viszlát 300 lóerő padlógáz. Meg nyilván a gumit is sokkal jobban eszi a hirtelen nyomaték, ami amúgy is az elektromos autók legdrágább alkatrésze és így gyakrabban is kell cserélni mint egy benzines gumijait.

    [ Szerkesztve ]

    6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯

  • bteebi

    veterán

    válasz flamich76 #65 üzenetére

    Az a K&H-s ajánlat nem is annyira rossz (persze B10-zel...), de a Generali az önerejével tényleg nevetséges, vagyis inkább felháborító. Az meg, hogy B10-zel 2 ajánlatot sikerült kibökniük... hát emésszük meg. :U

    Sajnos egy Teslával nagyon könnyű több milliós kárt szenvedni, és még csak nem is kell hozzá nagy dolog (köszi Gigapress), szóval azért valahol a biztosítókat is meg lehet érteni. A UK-ben pl. a Range Roverekre (elvileg a megszaporodott lopások miatt) a "megfelelő" helyeken, pl. Londonban EGYÁLTALÁN NEM lehetett biztosítást kötni. SEMMILYET, SEMENNYIÉRT. Annyira gáz lett a helyzet, hogy a Range Rover már saját biztosítást csinált kínjában, de még azzal is volt olyan eset, hogy valakinél még az se működött. :DDD :))

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz paatrick #66 üzenetére

    Azért egy full átlag nem baromi nagy teljesítményű (mondjuk 300+ LE) szívó benzinmotor se fogyaszt átlagban 10-20 litert, max. gyorsításkor - ami a közlekedésnek viszonylag kis hányada. Átlagra meg kijöhet mondjuk 6,5-8,5 liter. És kisebb fordulaton, kisebb sebességnél a maximális teljesítményének csak a töredékét (mondjuk 40-60 LE) adja le. De oda épp nem is muszáj több (meg persze nem is tud többet).

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • Yahhher

    aktív tag

    válasz bteebi #67 üzenetére

    Gigapress: igen, tök jó, hogy lassan 1 darabból lesz legyártva egy tesla - a gyártónak.. . Persze erős túlzás. Ennek ellnére állva tapsolnak a szakemberek, meg az olvasók/vásárlók stb... Tényleg eljutunk oda, hogy egy közepes baleset után kuka az autó. Ami szerintem szembe megy a zödítésnek. Volt 2 balesetem az id. 3-mal mint károsult. A nagyobb javítás vw szervízes volt, a kisebb az független. Hát.. senki nem akarta volna ezeket zsebből fizetni, maradjunk ebben.. Eszméletlen pofátlan árak voltak feltünteve.

    Üdv B.

  • BandiT85

    aktív tag

    válasz ggbuffon1897 #64 üzenetére

    Hadd válaszoljak szépen sorban:

    hát ööö mire gondolsz kategoria alatt? Méretben? Ergonómiában? Supportban? (Mert h olyan sok Tesla szerviz nincs itthon ha már van egyáltalán, de nem követem). Mert azert egy osszetákolt puritan Teslát összevetni egy német/japán prémiummal, hát elég bátor.

    Igen, méretben, csomagtartóban, teljesítményben. Mutass egy olyan belsőégésűt, aminek van 500 liter csomagtartója, van benn kb minden extra, 300 lóerős, és burttó 17 millió újonan.
    Szerviz: ha nem követed, minek írsz faszságokat? 1, ott a szerviz a Vácin 2, van szervizkocsi, ha kisebb a probláma, kijönnek, megcsinálják, ott se kell lenned.
    Ültél már egy újabb Teslában, mennyire összetákolt? Elárulom, nekem semmivel sem tűnik szarabb minőségűnek, mint a 2016-os passatom. Mutass már 17 millós német (vagy japán) prémium villanyautót légyszi. Ja hogy az nincs ennyiért. Japánt villanyautó? Bz4x? Vagy melyikre gondolsz? Nagyjából az összes vicc kategóra a fogyasztás/töltés/teljesítmény vonalon. Igen, jól össze vannak rakva.

    Neked ingyen van otthon az áram? Te vagy az Lajcsi? Ha meg napelem, annak azert voltak ktgei.. ezt azert ne hagyd ki a számításból es megtérülésből.

    Cégnél eleve volt (ugye ammennyibe kerülne most cégnek az áram viktorisztánban, már kb kétszer megtérült). Otthon is fűtök-hűtök, 2 villanyautó, meg ez előtt a plug-in, nagyjából már itt is megtérülés közelben vagyok. Főleg hogy 30% önerő volt, a maradék meg havi 15 fixen, forint alapon. Ami ugye fele annyit ér mint 3 éve.

    Remek, milyen sűrű is az SC hálózat itthon? Ha épp forgalmas időben toltesz (nincs hely vagy csak sokan vannak) akkor is 15p?

    Képzeld, magad is meg tudod nézni! (internet, de segítek, 10 van) Amúgy olyan sűrű, hogy bárhova el lehet menni Mo-n. Ráadásul folyamatos nyílnak az újak (lehet rá szavazni hol legyen), és nem két oszlop van, hanem 10-20. Ha forgalmas, igen akkor lehet hogy 20-25 perc is lehet. Ilyen 1 év alatt talán egyszer volt. (akár át is állhattam volna egy nem tesla töltőre)

    Remek. Egyrészt almát hasonlítasz körtéhez a belsöégésű vs elektromos hajtás témakörével. Másrészt meg minek a 300le ha ezt a menettulajdonságot pl.hosszútavu uton nem tudod használni ellenkező esetben marad az ima h odaérj a töltőig. Gondolom a pályán 90-100al döcögö elektromos autozas képét nem kell felfestenem elotted. Városba meg ugyebár hova is kell a 300le az 50 meg 70es tábláknál. Inkább lett vna 150le + 200km hatótávval.

    Azért nem csak Zoék meg Leaf-ek vannak ám. Én pl a büdös életbe nem mentem tartósan pályán 140 alatt, mégis mindenhová odaértem. Látszik hogy nem mentél/ültél még rendes villanyautóban, csak meg a szokásos fb szint, meg a fröcsögés.
    Az hogy hány lóerős, nincs szinkronban a fogyasztással. 1020 lóerős Model S Plaid simán elvan pályán 20-22 kWh-val. Nyilván nem végsebességgel. De szeritem a te Toyotád se 5 litert eszik 180-nál...
    És ne haragudj, nem akarlak megsérteni, remek autók a hibrid toyo-k a belsőégésű vonalon, de a dinamizmus meg a hibrid toyota, az nem nagyon szokott egy mondatban szerepelni. Tudom milyen, nagyon jó meg finom minden, csak ne kelljen megelőzni semmit országúton ami 90 felett megy...
    Ne kelljen már megmagyarázni hogy miért is jó egy erős autó...Azért mert ott van az erő (csak nem 10-12 literes fogyasztás mellett), nem kell állandóan 200-zal menni, de ha előzni kell, kurvajó.
    Inkább lett vna 150le + 200km hatótávval. Nagyon jó lenne a plusz 200 km hatótáv, kb egy évben egyszer, amúgy semmi értelme ilyen töltőhálózat, meg töltési sebesség mellett. De ugye nyilván mindenki attasé, és Düsseldorfba jár nap mint nap. Viszont 200 kilóval biztos nehezebb lenne tőle.

    Hát a Tesla szervízkezelése legendas es nem pozitiv értelemben. De valóban nem kell olajcsere. Mondjuk én nem tudom te hova hordtad a benzines/dizelt, de jol átlehettél b*szva ha 200k ért csereltek neked olajat. Kivéve persze ha Ferrarival v Porscheval élted eddig az életedet.

    Persze nem a Józsi bácsihoz hordtam a garanciális autót, hanem márkaszervizbe. Na de egy Suzuki szervize is simán van 70-80 ezer, egy VW 150 (ennyibe kerül, kérjél ajánlatot nyugodtan. Passat GTE olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, üzemanyagszűrő, átvizsgálás). Német prémiumnak minimum ennek a kétszerese. Ismétlem, márkaszervizben. Tudom, ebből élnek, attól még ennyi. Nekem ez most már 0 ft.
    Na de biztos ez is azért van, mert szartesla, igazából jó dolog szervizre költeni...

    Ezt fent kifejtettem, ez nem egy oriasi truvaj egy 10m- val olcsobb Corolla is tudja. Hát a kamera meg aztán tényleg hiánypótló.

    Kamera jó ám, van egy menetrögzítőd, ami minden irányból felvesz,nek kell odaaggatni minden szart, kiveszed a pendrive-ot, megnézheted, akár a zsaruk is, ha odáig fajul. Nekibasszák az ajtót, felvetted a gyökeret. Kicsit beletolatnak, pipa.

    Biztos én nem vagyok jó matekból, de most egy Corolla sedan hibrid legolcsóbb bruttó 11,4m. 120 lóerős (vicc, a motorom erősebb) fapad. Tehát 17-11,4 = 10? Ugye hogy nem.
    Abban is van 5 ülésfűtés, kományfűtés, led matrix, internet, spotify, telfonos vezérlés, 300 ló?

    Eddig a 25 ezer km-re költöttem fizetős töltőn talán 150 ezret. És ennyi is volt a költség. Összesen.

  • bteebi

    veterán

    válasz BandiT85 #70 üzenetére

    Nagyrészt jogosak az érveid... de azért bőven nem mindegyik. És már az elején szeretném leszögezni, hogy alapvetően szeretem a Teslát (még nincs saját, de remélhetőleg 1-2 éven belül lesz), de nem vagyok napellenzős se. És no offense :) (tényleg nem).

    "1, ott a szerviz a Vácin 2, van szervizkocsi, ha kisebb a probláma, kijönnek, megcsinálják, ott se kell lenned."

    1, Ha nekem Mucsajröcsöge-külsőn megy tönkre a Teslám, akkor spec. mi van?? Vontattassam fel Pestre 100+ k-ért? (Ha meg nagyobb gond van, akkor irány Bécs, ahol szintén meglepően töketlenek tudnak lenni. FB-os teslás csoportban vannak jó sztorik.)
    2, A szervizautó meg megint csak újkeletű dolog, nem volt mindig, és bőven nem mindenre jó. Ráadásul azokkal is jócskán vannak-voltak problémák.

    Majd ha országszerte lesz vagy 10 "rendes", kompetens Tesla márkaszerviz (alsó hangon minden 100 ezer feletti városban egy) gyors, megfelelő alkatrész utánpótlással, és úgy, hogy nem kell minden szar miatt Bécsbe vinni, mert ott még mindig nem jól, de már jobban értenek hozzá, akkor majd lehet azt mondani, hogy rendben van az ellátottság. Addig nem. Akkor se, ha (szerencsére) neked még épp nem volt semmilyen gondod.

    "Otthon is fűtök-hűtök, 2 villanyautó, meg ez előtt a plug-in, nagyjából már itt is megtérülés közelben vagyok."

    Magyarán te baromi burzsuj vagy (ami amúgy jó dolog), meg jó eséllyel az a cég is, ahol dolgozol. De a napelem akkor se magától, ingyen épült ki, pár millát azért abba is bele kellett tolni. Előbb a befektetés, és csak utána a megtérülés. Ha meg már meg is térült, akkor valószínűleg brutál nagy fogyasztók is vagytok. (Persze "ipari" árammal sokkal gyorsabb a megtérülés, mint az otthoni 36/70 Ft-tal.)

    "De ugye nyilván mindenki attasé, és Düsseldorfba jár nap mint nap."

    Nyilván nem, de ha az lenne, akkor gyakorlatilag nem tudna EV-vel közlekedni. Mert baromi kompromisszumos, hosszabb távon már-már kivitelezhetetlen. Tudom, 1 órás pisiszünet, vagy tabletezés 2 óránként igazán belefér. Pláne egy attasénak.

    "Remek, milyen sűrű is az SC hálózat itthon? Ha épp forgalmas időben toltesz (nincs hely vagy csak sokan vannak) akkor is 15p?
    Képzeld, magad is meg tudod nézni! (internet, de segítek, 10 van) Amúgy olyan sűrű, hogy bárhova el lehet menni Mo-n. Ráadásul folyamatos nyílnak az újak (lehet rá szavazni hol legyen), és nem két oszlop van, hanem 10-20."

    Benzinkútból meg van kb. 2000 (kétezer), vagyis ~200-szor annyi. Az azért elég jelentős különbség. És 2-3 éve még nagyobb volt az eltérés. Oké, a benzinkút a legtöbb helyen már full redundáns (nekem pl. munkába menet egy főút kb. 10 kilométeres szakaszán összesen van vagy 10 (!); mindkét oldalon van több is), de ettől függetlenül azért jó, hogy van választási lehetőség.

    Benzinkutaknál az árazás is sokkal kiegyenlítettebb. Kis falvak mellett is tudsz nem sokkal drágábban tankolni, mint egy városban, sőt még az autópályán se feltétlenül drágább 10-15, max. 20%-nál a "standard" árhoz képest. Elektromos "kutaknál" azért jóval nagyobb különbségek vannak, pláne az otthoni töltéshez képest (legyen 70 Ft). Egy Supercharger relatíve olyan, mintha én most 610 Ft helyett 1500 (egyezerötszáz) forintnál is drágábban tankolnék. És van, ahol 2000-nél is többet fizetnék érte. Mind a kettő brutál nagy különbség, bár amúgy megértem a szolgáltatókat is. Ők nem 36-70 Ft-ért veszik az elektronokat, mint én.

    Ráaádásul ez a "folyamatosan bővül" is egy nagy BS. Oké, évente talán 1, urambocsá' 2 új Supercharger is létesülhet országos szinten, ha ügyesen szavazunk. :DDD Tehát pár év múlva, mondjuk 2030-ban már akár 20 (!!!4) is lesz. Vóv. Az kb. feleannyi, mint ahány benzinkút van egy nagyobb városban. :U (Oké, szerencsére azért nem ennyire szar a helyzet, vannak alternatív szolgáltatók is, de bőven nem mindenhol.) Persze a Teslások kizárólag Superchargerek mellett meg autópályákon közlekednek. (Amúgy ez majd akár rám is igaz lesz. Tőlünk nem messze van autópálya, Supercharger meg szerencsénkre van vagy 2 km-re, ráadásul nekünk jó irányban. De otthon fogok majd tölteni, jobb esetben részben napelemről, ha minden jól alakul majd.)

    Ha meg kénytelen vagy Superchargeren tölteni, ami talán 180 Ft/kWh, akkor már egy 18 kWh-s fogyasztás is 32,4 Ft/km (kb. 5 liter benya), de Model S/X mellett én inkább 25 kWh körüli, vagy afeletti fogyasztásokról olvastam, mint az alattiakról. Úgy meg már 45 Ft/km (kb. 7,5 liter). Szépen skálázódik. Vagy még így is olcsó?? Biztosítással, Cascoval, félmillás fali töltővel, autó vételárral is??? Úgy már mondjuk 22-25 millió az a 17. Ráadásul csak a Casco önmagában elég vagy 10 ezer km-nyi benyára. Tudom, ha egy LaFerrarim lenne, ami kb. olyan erős, mint egy Plaid, akkor az még többet enne, és eleve jóval drágább is (és még úgy se lenne benne se 10 kamera, se Fart mode). Csak ez meg már a magyarázat ferdítése, mert ugye épp azért is fontos sokaknak egy elektromos autó - vagy legalábbis ezt hazudják, mert jobban hangzik, mintha azt mondanák, hogy "a gyorsulása miatt vettem" -, mert környezettudatos, és olcsó fenntartani.

    "Nekem ez most már 0 ft."

    Egészen addig ennyi a szervizköltséged, amíg nem történik semmi. Nekem se sokkal több szerencsére, csak az én autóm baromi olcsó volt még egy Model 3-hoz képest is (kevesebb mint a tizede). És kb. ugyanakkora, és ugyanannyi hely van benne (mondjuk frunk nincs, mert ott van a motor). Oké, nem úgy gyorsul (ami ugye nagyon fontos!!!), és még csak kamera sincs benne. Csak sok légzsák. Addig amúgy a ~10 kamera is pont totál felesleges, legalábbis baleset bizonyíthatóság szempontjából, amíg nem ér baleset. Aztán viszont hopp egy koccanás, máris másfél millió a száma, és 1-3 hónap várakozás. Ha nem te voltál a hibás, akkor a legvégén persze gyakorlatilag fixen nem neked kell kifizetned, de addig akkor is baromi sok pénz, ÉS idő. Ha tönkremegy a kilincs... 200 ezer. Az én csöves kocsimhoz szerintem 10-20 ezer Ft lehet egy. Könnyen megkopó fényezés (gyakori probléma), drága, gyorsan kopó gumik, de nem egy esetben hallottam már megrepedő tetőablakról se. Persze örök igazság, hogy akinek van pénze majomra, legyen pénze banánra is. És ez nagyon így van amúgy nem EV-kkel is.

    "De szeritem a te Toyotád se 5 litert eszik 180-nál..."

    Szerintem egy hibrid Toyotának az amúgy már kb. a végsebessége. :) (És amúgy már brutál gyorshajtás bárhol.) Mondjuk annyinál már egy Plaid se 20-22 kWh-t kér (sőt, városon kívül annyit szinte sehol). Egyszer láttam fogyasztásadatot egy Model 3-ról, aminek kipróbálták a végsebességét (talán az újabb fajta volt már, ami ~200-at bír). Azt hiszem 40 kWh körül nyelt be, pedig az elvben elvan 16-18 kWh-val is, sőt városban, nyugodt körülmények között talán 12-ből is.

    "Ne kelljen már megmagyarázni hogy miért is jó egy erős autó... ... de ha előzni kell, kurvajó."

    Elhiszem, hogy nagy flash, de ilyenkor csak a fejemet fogom, hogy bmeg, még egy paraszt. (Ettől persze komplexebb a dolog, de értsd jól.) A Tesla az új BMW már jó ideje. (Emiatt egyébként kicsit kevésbé szívesen lennék, leszek majd teslás. Pedig amúgy alapvetően a BMW-t is szeretem.) Szerintem ez a Teslák egyik, ha nem a legnagyobb vonzereje. A gyorsulás. Akárki akármit hazudik. És ez baromi gáz, mivel nem ennek kellene lennie, hanem mondjuk a nulla (lokális) emissziónak. De a sok boyracer megtalálta a piaci rést. :DDD Előzni simán tudsz egy 150-200 lóerős autóval is - persze egy 500-1000 lóerőssel könnyebb. De ennyi.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • BandiT85

    aktív tag

    válasz bteebi #71 üzenetére

    Azért ne BMW-sezz már le, abszolút előzékeny vagyok, nem szoktam senkit se letoni. :K Biztos van aki ilyen, nem mondom, teslásban is meg furgonosban, meg mindenféle állatfajtában.

    Az első amivel nem szabad ezt se meg semmilyen új autót összehasonlítani, az a használt 10+ éves. Nyilván ha így nézzük, ésszerűbb egy olcsó (és még elég jó) autóval járni, de ezt nem mindeki akarja/tudja megtenni ilyen-olyan okok miatt. Pl lízingelni nem lehet 5 évesnél öregebb autót.

    Itt most kizárólag az új autóról, és annak bekerülési/fenntartási/használati értékéről, érték-arányáról van szó. Amiben jelen formában szerintem egy új 3 vagy Y, vagy a hasonló ár/érték arányú villanyautók (amiből nincs sok, még) verhetetlenek egy belső égésű autóhoz képest. És igen, nyilván ez erősen használat függő.

    Casco 300+ 70 a kötelező, ez szintén bármilyen hasonló érékű autóra ennyi lenne.

    Szervizzel kapcsolatban abszolút igazad van, még nem kellett mennem, valóban nincs a toppon (állítólag), de azért nem a világ vége. Szerencsére azért az olyan jellegű meghibásodás, főleg a 3/Y-nál, hogy nem mozgóképes az autó, nagyon-nagyon ritka.
    Ezzel kapcsolatban azért javaslom a kia/hyundai villanyautó fb csoportok tanulmányozását, sokak meglepődnének azért, és kicsit visszavennének egyesek a tesla szarozásából. (tök normális pl a 2 éves autók 12v-os akksijának kihalása, folyamatos hajtómű csapágy problémák, 1 napos késés miatt megszűnő garok, stb).

    A környettudatossághoz meg annyit, hogy szándékosan az RWD (LFP akkus) verziót választottam, ennek az ereje is bőven elég, hatótávja is, nem kell bele nikkel-kobalt-mangán, és kvázi nem tud kigyulladni sem. Pedig ki tudtuk volna fizetni a Long Range-et is. Nem villanyautó, de még plug-in se fordult meg a fejemben se vásárlás előtt.
    Hidd el nagyon jó érzés mikor verőfényes napsütésben rádugom, és tudom hogy ehhez semmit nem vételezünk a hálózatról. És szoktam is törekedni erre, pedig semmi szükség nem lenne rá, a (még) szaldó elszámolás miatt. ;)

    A burzsujsághoz pedig annyit tennék hozzá, amit nem irigyelnek, az a kurvasok munka (és pénz) amit beletettünk. Nem az állam/NER adta, nem loptuk, megdolgoztunk érte. És igen is büszke is vagyok rá, hogy én már nem füstölök, legalábbis az esetek jó nagy részében, sehol.

  • bteebi

    veterán

    válasz BandiT85 #72 üzenetére

    Először is :R a korrekt válasz miatt.

    Másodszor - bár ez a legvégén szerepelt nálad. A megfogalmazásom ugyan lehetett félreérthető, de amúgy nincs azzal semmi baj(om), ha valakinek van pénze. (Szerencsére azért nekünk is van, még ha nem is brutál sok.) És pláne akkor nincs ezzel baj, ha "rendesen" megdolgozott érte. Az ilyen abszolút megsüvegelendő.

    Ha normálisan vezetsz, az szintén dicséretes. Sajnos erősebb, gyorsabb autókban ez végképp nem divatos. (Alapvetően én is előzékeny, segítőkész vagyok. A közút az nem versenypálya.)

    "Itt most kizárólag az új autóról, és annak bekerülési/fenntartási/használati értékéről, érték-arányáról van szó."

    Ez amúgy teljesen jogos. Csak amiatt szoktam felhozni az egyébként egyáltalán nem korrekt használt autós példát, mert valahol megkacagtat, amikor valaki úgy hivatkozik egy bő 17-30 milliós beruházásra (Model 3 SR-LR-Performance napelemmel vagy anélkül, fali töltővel), hogy utána milyen olcsón lehet vele közlekedni, miközben én leginkább 6-800 ezres, de akár 1 milliós Cascokról olvastam, meg ugye ha nem "otthon" töltöd napelemről vagy hálózatról, akkor már-már ICE árban tudod használni. (Ezzel szemben ugye egy régi csöves szívóbenzines autó akár 9-10 literes fogyasztással is kb. egy évig használható csak a Casco árából.)

    "A környettudatossághoz meg annyit, hogy szándékosan az RWD (LFP akkus) verziót választottam, ennek az ereje is bőven elég, hatótávja is, nem kell bele nikkel-kobalt-mangán, és kvázi nem tud kigyulladni sem. Pedig ki tudtuk volna fizetni a Long Range-et is."

    Racionálisan használva a Model 3 SR teljesítmény szinten gyakorlatilag mindenre elég. Nyilván vannak tőle erősebb, gyorsabb ICE autók is, de én nagyon nem szeretném, hogy bárki <4 másodperc akarjon 100-ra gyorsulni, és 200 fölötti tempóval menni bárhol, ami nem egy zárt versenypálya.

    Amúgy az összes új autó baromi drága lett, már egy sima középkategóriás ICE is nagyon megközelíti egy Model 3 SR árát, egy többnyire szánalmas hibrid meg akár jócskán meg is haladhatja azt. Ilyen peremfeltételek mellett nekem is sokkal inkább egy EV, tipikusan egy Tesla kellene. Már csak azért is, mert olcsóbb, és (nekem) többnyire jobb is a konkurens EV-ktől.

    Az meg amúgy megint csak baromi gáz, hogy a legtöbb "új" autó - akár 3-4 éves modellek mellett is - már-már olyan, mint egy maximum béta verziós szoftver. Kigurulsz vele a szalonból, nagyrészt működik-működget, de gyakorlatilag bármikor lehet vele bármi. :) Amit néha rendesen meg tud csinálni a szakszerviz, azonban gyakran nem. Egészen nevetséges, vagyis inkább kétségbeejtő. Nem tudtam, hogy ennyi gond van más EV-kkel is, igazán meglepő számomra. Meg persze el is gondolkodtat. Mondjuk eddig is inkább Tesla-párti voltam, ha EV-kről volt szó.

    "Hidd el nagyon jó érzés mikor verőfényes napsütésben rádugom, és tudom hogy ehhez semmit nem vételezünk a hálózatról."

    Elhiszem. Engem se csak a "spórolás" része motiválna, sőt talán az érdekelne kevésbé. Mert akkor ugye nem egy ~17 milliós autót vennék. :DDD (És újonnan nem is igen fogok.)

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • Sirus86

    tag

    LOGOUT blog

    válasz Emericus Max #50 üzenetére

    Es nem csak a Magyar, de a Nemet autopark is oregszik,de erosen.(Nemetben elek). Egyszeruen az embereknek nem jon ki a matek egy uj autora mar. Az ovis - es barati korben csak egy embernek van EV-je (Renault Megane). Csakis azert, mert csak o tud a napelem altal "ingyen" tankolni. Amugy meg kb 40cent , (kb 160Ft) az otthoni aram /kWh es 15 euro korul van a rendelkezesi allasi dij. Igy nem eri meg a dolog. En is szeretnem az oreg szivo benzines autoimat modernizalas cellal lecserelni, de egyszeruen nem jon ki a matek-csomagaarto-hatotav igenyem vegett. 200.000.- km van 5 ev alatt a kocsikban es szervizeles meg nem volt 10.000.- euro osszesen, uj gumikkal egyutt (19 es 15 eves auto) . Ebbol meg mindig nem vettem uj autot, de meg benzinest sem. (tankolas nem szamolva)

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • Avicularia

    veterán

    válasz Sirus86 #74 üzenetére

    Svédben is 11.4 év a személykocsik átlagéletkora. Ehhez képest a magyar 15.8 év nem is olyan tragikus. Akitől kérdeztem eddig mind sokkal kevesebbet saccolt svéd átlagéletkorra, mert a svédek gazdagok :D

    [ Szerkesztve ]

  • bteebi

    veterán

    válasz Avicularia #75 üzenetére

    Normálisabb országokban az autó nem státuszszimbólum. Angliában pl. meglepően sok a relatíve gagyi autó is (kisebb Fordok meg Renault-k például - habár Range Roverből is sok van), de azok többnyire "eléggé újak" és viszonylag jól karban is vannak tartva. Nem csak azért nem veszik meg a levetett német prémiumot, mert macerás átjuttatni a La Manche-on (vagy az alatt), meg mert nem kell a balkormányos, meg a Fritz (azért az kell - újonnan), hanem nekik tényleg nem kell egy 10-15 éves, döglődő 7-es BMW. (A döglődésre ott vannak a saját Range Roverjeik. ;] )

    Ugyanitt amúgy elcserélném a 19 éves autómat egy svéd életszínvonalra. :U

    Egyébként egy 15 éves autó az már 2010 körüli, ami már teljesen vállalható minőségű, tudású. Aktív-passzív biztonságban nem sokkal rosszabbak, mint egy mai autó, és nem is feltétlenül fogyasztanak sokkal többet. Árban viszont egy akkori új, most már használt autó a töredéke egy mainak. Szóval nem csak arról van szó, hogy ne tudnának venni akár a svédek, akár a németek újabbat, jobbat, csak egyszerűen reálisan nézve értelmetlen, felesleges.

    Otthon nekem 4. generációs i5-eim vannak DDR3 RAM-mal. Nem játszom, nem vágok filmet. Minden másra meg bőven elegendőek.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • Avicularia

    veterán

    válasz bteebi #76 üzenetére

    Te svédben élsz? Mert én igen 15 éve és kb. 2 éve a mobil előfizetések 36 hónaposak lettek mert a svédek nem tudják kifizetni 24 hónap alatt az előfizetéshez adott mobilt. Persze lehet 24 hónapos futamidőt is választani.
    Ennyit arról, hogy ne tudnának új autót venni.

    [ Szerkesztve ]

  • Sirus86

    tag

    LOGOUT blog

    válasz Avicularia #77 üzenetére

    Eleg sokat utazom Goteborgba, elozo evben egy honapot kellett egyhuzomban ott lennem melo vegett. Hat a szegenyedes ott is beutott rendesen es lehet latni is. Pl kollegaim azert koltoztek el onnan, mert a berleti dijat mar nem tudja kigazdalkodni. De amugy is a parkolasi dijak (en ennyi ido alatt 320 Eurot fizettem parkolasra, a legolcsobb helyen). Ott a varasban azert luxustermek lett az auto, sokan fel is adtak mar. De azert meg mindig nem Magyarorszag szinvonal, valljuk be ;)

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • Avicularia

    veterán

    válasz Sirus86 #78 üzenetére

    Nem magyar színvonal, így igaz. Mondjuk én nem panaszkodom, 8 hónapos a Honda Civic hibridem, szóval én húzom fel rendesen a fenti statisztikát. Kis faluban lakom, itt ott parkolsz ahol akarsz ingyen. És marha olcsón is lehet lakni :D

  • bteebi

    veterán

    válasz Avicularia #77 üzenetére

    Nem, de jó lenne (?). :DDD Voltam 4 évig Angliában, de már ugyanannyi ideje újra itthon vagyok.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • Avicularia

    veterán

    válasz bteebi #80 üzenetére

    Nem egykét embert ismerek akik visszaköltöztek Magyarországra innen. Akkor csak nem lehet otthon olyan sz@r :)
    Én meg Angliát nem ismerem, nem voltam még egyszer sem ott.

  • worxland

    addikt

    válasz Avicularia #81 üzenetére

    Hát asszony húga egy fizetésből vett Malmöben lakást (azóta már cserélte nagyobbra), tart fenn autót és évente 2x megy meleg tengerekbe búvárkodni. Igaz, jó állása van. Ezt itthon soha nem érte volna el. Most már végleg letett arról, hogy hazaköltözzön.

    ''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

  • Sirus86

    tag

    LOGOUT blog

    válasz worxland #82 üzenetére

    En Nemetben lassan 7 eve, hat a csaladdal is letettunk mar rola, hogy hazakoltozzunk. Csak a csalad/baratok/autoszerelo/magan orvos vegett utazom mar csak Magyarorszagba. Svedorszagba relative sokat utazok, meg dolgoztam par orszagban mar. De az igazi ferto az itthon van es a Romanoknal (Ukrajna kiesett ugye a haboru vegett). Minden mas EU tag orszag mar reg lepipalta szeretett orszagomat. Mint mentalitasban a cegeknel, mint fizetesben, mint az emberek hozzaallasaban. Lengyel, Sved, Amerikai csapattal dolgozom + sok nemzetkozi csapattal. Sokat beszelgetek veluk errol a temarol. Amugy tegnap voltam magyarorszagi etteremben (Don Pepe, tehat semmi flanc) es megdobbentem: Arak, mint Bajororszagban, sot Goteborg arszinvonalat kepezik. 3 hete Elsasban nem fizettem ennyit egy ebedert! Amugy Frei Tamas remlik fel ilyenkor: Eleg az utcak, hazak allapotat es az emberek tekintetet nezni. Az tukrozi az orszag valos allapototat.

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • Avicularia

    veterán

    válasz worxland #82 üzenetére

    Ehh Malmöben lakást venni :D 8 évig éltem ott, áldom a napot amikor megvettük a lakásunkat a nejemmel 400 km-re onnan és elköltöztünk. Viszont szoktunk oda járni mert a nejemnek ott laknak a gyerekei meg az egész rokonsága. Gettó.

  • Avicularia

    veterán

    válasz Sirus86 #83 üzenetére

    Kemények az árak otthon. Tavaly májusban voltam otthon és csak néztem, hogy elég sok minden drágább mint a svéd árak. Ilyen korábban nem nagyon volt.

  • consono

    nagyúr

    válasz Avicularia #85 üzenetére

    Háborús infláció ;] :O

    "In God we trust. All others must bring data"

  • bteebi

    veterán

    válasz Avicularia #81 üzenetére

    Ingatlant venni jóval könnyebb (volt) itthon venni, mint bárhol külföldön. Én relatíve rosszabbul kerestem a szakmámban kint, mint itthon, bár összegben - akkor még - nyilván jóval többet. (De aztán a Brexit is bekavart; az azelőtt 410 körüli font 350-re is beesett, tehát forint alapon sokat buktunk.) Nekünk a kinti "létezésünk" (albérlet, autó biztosítás (közel 1000 font volt, itthon 40 ezer Ft alatti lett), kislányom bölcsije - mondjuk ez a költség megszűnt volna... hogy aztán a kisfiammal újra előjöjjön) kb. 2000 fontba került - több, mint a feleségem fizetése, amikor már épp nem volt otthon a kisgyerekeinkkel - , ami itthon gyakorlatilag 0 lett.

    Összességében nekünk az akkori helyzethez képest anyagilag (is) jobb lett. Persze ha a bölcsiért nem kellett volna már semennyit se fizetni (az volt vagy 800 font), és mindketten dolgozunk, urambocsá' vettünk volna valami csöves házat, akkor jóval jobb is lehetett volna. De akkor még mindig úgy lett volna, hogy nulla segítség, ami 2, most már 3 gyerekkel konkrétan kezelhetetlen lett volna. A feleségem itthonról - hazai szinten nagyon jó fizetésért (majdnem annyit keresett nettóban, mint kint, pedig itt több az adó) - home office-ban dolgozott, ami sokat segített tavaly előtt, amikor ősszel gyakorlatilag nem volt olyan hét, hogy legalább az egyik ne lett volna otthon. :DDD Ez Angliában kb. fixen kirúgással ért volna véget... :U

    Meg itthon nyilván jóval több a magyar ember. Aminek előnyei, és hátrányai is vannak. Én mindig is "külföldinek" éreztem magam Angliában, amin a Brexit sem segített túl sokat. Még lehet, hogy közöm is volt hozzá. Kimentem 2016 januárjában, júniusban meg már meg is szavazták. :DDD

    Külföldön szerintem leginkább úgy érdemes lenni, hogy gyerek nélkül legyen kint az ember, vagy pedig lehetőleg a gyerek(ek) születése előtt legyen saját ingatlan.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • Avicularia

    veterán

    válasz bteebi #87 üzenetére

    Saját lakás elég húzós. Bár itt ha megveszel egy lakást akkor legtöbbször nem kerül a tulajdonodba, hanem csak a lakhatási jogot veszed meg, akár 100-200 millió forintért. Persze van olcsóbb is. Ilyen van nekem is. Családi ház ami legtöbbször a tied, mint tulajdon.

  • worxland

    addikt

    válasz Avicularia #84 üzenetére

    Ahol ők élnek (a Turning Torso közelében), az nagyon nem gettó.

    [ Szerkesztve ]

    ''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

  • Sirus86

    tag

    LOGOUT blog

    válasz bteebi #87 üzenetére

    Nincsen tulajdonom kint, es szerintem nem is lesz,mert egy haz kb 1-.5 millio euro es kbn egy lukban elsz. Most meg kert, iroda, meg rakat hely.Egy gyermekem van meg es pont szuletese elott kaptam meg az allast. Piszok sok melo volt, de 6-7 ev tavlataban megerte az energia. Gyerek kapasbol ketnyelvu mar, Magyarorszagot ismeri es szereti, de a nemetet is. Volt sok-soik orszagban mar. Na ezert is kell 6-800 km hatotav, kenyelem es csomagter, mert elozo evben is autoval ment a nejem Svedbe, egy ev-vel megorulnel kozep nemetben, meg Franicaknal is. Amugy mi minusszal indultunk ki, es csak en keresek. Nejem meg az otthon meleget es a logisztikat csinalja a gyerekkel. Most mar vannak baratok, minden kacatunk megvan mar (csak uj auto nem, de nem is lesz igy, ilyen vacak EV es benzines valasztek mellett XD ) es bizony nem beszelnek ki, ha jobban elsz. Magyarorszagon albi es feketezes mellett nem lehetett volna erre modom, csaladom tuti nem lett volna, ellenben kiegtem volna. Itt van respekt, nem szivatnak, nincsen vacak legkor, ami elotte volt. Es meg forumozni is van idom XD

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • Avicularia

    veterán

    válasz worxland #89 üzenetére

    Régen Rosengård sem volt az a 80-as években. Ma nézd meg. Már Limhamn is kezd gettó lenni.

  • worxland

    addikt

    válasz Avicularia #91 üzenetére

    Ha esetleg nagyon leromlik a környék, szerintem ők is kiköltöznek valami vidékibb helyre. Amennyire innen, Magyarországról látszik, a migráncsprobléma főleg a nagyobb városokra korlátozódik (Malmö, Stockholm, Göteborg) - de hár ti ott ezt pontosabban látjátok.

    ''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q

  • Sirus86

    tag

    LOGOUT blog

    válasz worxland #92 üzenetére

    Goteborgban igencsak. Nem tudom hogy vagytok vele, de ok a fodraszboltokat ezerrel is nyitjak. Epp ezen viccelodtunk Decemberben a sved kolelgakkal. Miert van ennyi migrans fodrasszalon? Adoelkerules, vagy mi?

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

  • Avicularia

    veterán

    válasz worxland #92 üzenetére

    Főként igen, a nagyobb városokban probléma. De nálunk 1500 fős kis faluban is vannak nem kevesen. Egész házsor van nekik kiadva kb. 20 lakással. Meg van 4 menekültház fából nem messze. Abban is arabok laktak míg ki nem tört az ukrán háború. Azóta ukrán menekültek laknak bennük.

    [ Szerkesztve ]

  • Avicularia

    veterán

    válasz Sirus86 #93 üzenetére

    Én egy kurd fickóhoz járok fodrászhoz a közeli városba, jó csóka. Mindig köpködi az arabokat, pedig ő is muszlim :D Mondjuk ö tényleg űzi a fodrászipart, nem adócsalás megy ott. De ugyanezek Angliában a török barber-ek. [link] Pénzmosás.

  • Avicularia

    veterán

    válasz worxland #92 üzenetére

    2 éve a nejem unokatestvérét végezték ki Lindängenen Malmöben. Fejbelőtték. Nincs meg a tettes mai napig.

Új hozzászólás Aktív témák