- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
Hirdetés
-
Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
it Miközben az EU-ban 1,84 milliárd eurós, trösztellenes bírság ellen fellebbezett az Apple, addig a Kongói Demokratikus Köztársaság ügyvédei új bizonyítékokkal szolgáltak arra vonatkozóan, hogy az almás cég konfliktuszónákból szerzi az ellátási láncnak a nyersanyagokat.
-
Újra kiadták a Redmi Pad Prót
ma Néhol Poco Pad a neve, a jókora kijelző és a versenyképes árazás maradt.
-
Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
gp Napokon belül indul a negyedik évad, amely ismét számos újdonsággal érkezik.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
emre
veterán
válasz Jakab66[hun] #107650 üzenetére
A teljesítmény csak egy lehetőség, ebben nyomatékra hangolt R1 blokk van, nyilván nem fogják agyon fojtani, de amit olvastam róla az szerint abszolút kezelhető.
Itt a kiválasztott motoron be tudod állítani a magasságod, és megnézni hogy fogsz festeni a motoron. Állva vagy ülve, és utassal vagy a nélkül is.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
runner 125
nagyúr
válasz Jakab66[hun] #107650 üzenetére
Kipróbáltad már, vagy csak ráültél?
Nézd, én 187 körül vagyok, 100kg. Nem az a tipikusan sportmotoros alkat, aki rágyömöszöli magát egy olyan gépre, amin hasalni kell és kb. guggolni, tehát azt gondolom, h meg tudom állapítani objekítven h egy sport-túra gép kényelmes-e vagy sem.
A 800-as VFR a maga kategóriájában egy kényelmes motor! Soha nem fájt a csuklóm, sem a térdem, egyedül néha fenék/csípő tájt éreztem némi zsibbadást, de ez is jellemzően 4-500km-es etapok vége felé és állítólag a zselés ülés ezt is megoldja (addig már nem jutottam el, mert eladtam végül tavaly).
Persze az is tény, h egy túramotor vagy egy magasabb építésű, csőkormányos gép még kényelmesebb. De az már más stílus, más forma.
Nem ismerem töviről hegyére a Triumph-okat, annyi általánosságban lejött, h már jók, kiforrottak, megbízhatóak. Nagyon mellényúlni, mint márka, szvsz már nem lehet velük. Ettől függetlenül én nyíltan vállalom, h inkább japán párti vagyok. Túl pörgős életet élek, h még ilyen téren is esetleges kockázatot vállaljak.
Viszont ez lehet az én fasságom, de az ilyen összvér megoldásokat soha nem szerettem semmiből.
A Tiger 1050 is egy tipikusan minden stílust ötvöző, a gyártó szerint mindenre alkalmas, de szerintem semmire igazán jó motor. Tehát mindenhol kompromisszumokat igényel. Magas a súlypontja, hosszú az első villa, így igazán jó döntögetésre nem jó, túraendurúnak viszont alacsony a blokk, futómű is máshogy hangolt, rövidebb rugóutakkal, így arra sem az igazi. Max túrázni, de kifejezetten túrázni van jobb és kényelmesebb alternatíva.. és szerintem egyszerűen nem is szép, de ez szubjektív.
Döntsd el először, h milyen stílusú motort szeretnél és ténylegesen mik az elvárásaid . Ha távol áll tőled a sport túra vonal és tényleg kényelmesebben akarsz utazni, de kell a 2 személyhez az erő, vagy a dobozolhatóság, az FZ1-S is remek alternatíva."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Jakab66[hun]
senior tag
válasz runner 125 #107652 üzenetére
185 vagyok 85-90kg. Volt szerencsém menni VFR-el, igaz kb fél órát de már ez után éreztem, hogy a csuklóm nem bírná, illetve lehet furcsa, de a nyakam is kezdett megfájdulni. (Mondjuk ez egy BMW F650 ST-n is megtörtént 2 óra után, pedig azon egyenes háttal ültem) volt szetencsém az újabb VFR-re is ráülni, na az már álló helyzetben kényelmesebbnek tűnt.
Azt a kategóriát ami nekem megfelelne mèg nem találtám ki szerintem. A sporttúra nem kényelmes nekem, a túraenduro nem tetszik. Pont ezért akadt meg a szemem a Tigrisen, mert egy picit ez is picit az is.
Márka terén pont nem vagyok elfogult, ami jó az jó. Hondát preferálom, de nem előírás. (Autóban nem bántam meg)
Ki fogok próbálni egy Fazert, de szerintem az a 150 ló nem nekem való.
Gipsz Jakab
-
zgospel
őstag
válasz Jakab66[hun] #107653 üzenetére
Goldwing való neked akkor.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
bekiss
csendes tag
Szia Jakab66!
Nekem a régebbi Fzs_1000_fazer volt 2004 ez még karbis 140 lovas.
7000 fordulatig kezesbárány utána egy állat.
Jómagam 185 cm vagyok és 100 kg felett.
Nekem a térd szög volt fárasztó hosszabb távon a motorral.
Kormányra ráfért volna egy magasítás és egy kicsit szélesebb is mint a gyári.
Fék futómű frankó. Fogyasztása baráti simán lehet vele 5 körül kóricálni. Ha 200 tempózol akkor többet eszik nyilván.
Az új injektoros gép alapból többet kajál méretre kisebb a motor is kompaktabb.
Mentem 2006 vfr nem volt rossz csak a Fazer után olyan volt mintha nem menne viszont a v4 hangja szenzációs! Kényelemre eddig a túra és túra endúrók jöttek be.
Ha pénz ékszer nem számít akkor nézz rá a BMW r1200rt vs BMW K1300gt
Yamaha fjr_1300 vs Kawasaki Gtr 1400Az RT nyugisabb lesz a többivel lehet durvulni is!
Ha hegyekbe mész és két személlyel akkor én a nagyobb gépek közül választanék. -
vendingo
veterán
válasz Jakab66[hun] #107653 üzenetére
Vagy szenvedsz egy olyan motoron, ami tetszik (hamar megunod a kényelmetlenséget, legyen az bármilyen csodamotor), vagy veszel olyat ami nem tetszik, de a későbbiekben megszeretheted a kényelme miatt. Anno kényszerből vettem egy olyan autót ismét, ami korábbban már volt. Nem szerettem, unalmas volt, főleg, hogy korábban is volt már, végül egészen megkedveltem, mert tudom, hogy ésszerű választás volt annak ellenére, hogy nem ilyenre vágytam. Anno én is sporttúrában gondolkodtam, vettem egy sv-t, igaz volt kapkodás, mert hirtelen jött a motorvétel, de baromi kényelmetlen volt. Most t.endurozok, és nagyon bejött a kényelme. Nem szívesen ülnék vissza bicikli méretű mocira.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Burt1793
veterán
-
yodamastah
őstag
válasz Jakab66[hun] #107653 üzenetére
Meg kell tanulni ülni a motoron. Ha a kezeden támaszkodsz akkor 500 méter is elég hogy fájjon a csuklód. Nekem a gixxeren az életben nem fájt még a csuklóm, pedig volt hogy 3 nap alatt 2500km mentem vele. És a gixxerhez képest a VFR egy fotel. 183cm vagyok és 85kg.
Ha fz1 túl erős, nézzél FZ8-at. Amíg még lehet kapni jót belőle...
-
h_benjamin
aktív tag
i5 10600KF + Z590 + MSI GTX 980 + 32GB + 1 TB SSD + 120GB SSD + 2TB HDD // iPhone 14
-
Jakab66[hun]
senior tag
válasz yodamastah #107662 üzenetére
Ebben érzek igazságot. Meg kellene találnom a megfelelő testtartást.
Fz8 amíg lehet kapni jót? Szétverik őket?
Gipsz Jakab
-
vendingo
veterán
válasz Jakab66[hun] #107665 üzenetére
Ha rajta ülsz nem látod az elejét. :)
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
#45302528
törölt tag
válasz Jakab66[hun] #107665 üzenetére
A futóművét szeretni fogod.
-
Ferdzsoo
addikt
Nah tegnap már mentem jó 1,5 órát a GS-el.
Igaz egyenlőre egyedül. De holnap még megyünk ketten is egy nagyobb etapot.
Egyenlőre annyit tudok mondani hogy nem egyszerű és egyértelmű a helyzet...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
vlevi
nagyúr
válasz Jakab66[hun] #107665 üzenetére
Az biztos, hogy egy túraenduró sosem lesz olyan, mint egy sportmotor.
"Fz8 amíg lehet kapni jót? Szétverik őket?"
Az FZ8 egyik legnagyobb bajaként azt olvastam, hogy a lehető legrosszabbkor került a piacra, a válság kellős közepén. Alig van belőle.
A Tracer pedig kétszemélynek szűk. Ráadásul abból nincs 2015-nél fiatalabb. -
Geresics
addikt
válasz vlevi #107670 üzenetére
"Az biztos, hogy egy túraenduró sosem lesz olyan, mint egy sportmotor"
Épp pár napja éjjel futottam bele Dodor egyik videójába (nem voltam álmos), az ő véleménye nem feltétlenül egyezik a Tieddel
(#107673) Khaosz55
"km/h"[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Khaosz55
addikt
Mt09 SP-en úgy néz ki szakaszosan megnyúlt a lánc. Még nem érződik, de kb 40Km/H sebességnél hallom ahogy huhog. Megemelem és megnézem majd mekkora a nyúlás, de szerintem következő olajcserénél cserélni kell a szettet.
Melyik márkát ajánljátok? Lehetőleg erősebb láncot szeretnék ami nem nyúlik meg ilyen hamar. -
Khaosz55
addikt
válasz runner 125 #107674 üzenetére
Köszi, úgy látom német fórumon is azt javasolják. Van 2 féle az erősebbet veszem nem sokkal drágább.
-
V.Stryker
nagyúr
Pár éve a Bp. Kerepesi úton volt Biker's 13 motorosbolt. Az még megvan? Mi a webshopjuk ?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
vlevi
nagyúr
válasz julius75 #107677 üzenetére
Hát, azért helyezkedni kell rajta. Ha kicsit el akarok terjeszkedni, sarkomat rögtön az utas lábtartón találom.
A kb 170 kiló terhelhetőség sem mindig elég 2 személynek és a csomagokkal.
De igazad van, két személy tud vele kirándulni, csak nincs olyan bőséges helykínálat, mint egy nagy turaenduron.Geresics : milyen dodor videóról van szó?
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz vlevi #107680 üzenetére
DL650 videóban beszél róla
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Ferdzsoo
addikt
válasz etnies #107669 üzenetére
Üléspozíció nagyon kényelmes jó magasan van a kormány, és baromi széles de ezmiatt könnyen irányítható. Amikor az első körforgalomba bementem... nah az az érzés megfizethetetlen. Akkora helyen megfordulsz vele hogy nem hiszed el. A harmadik hajtűtől kezdve minden kanyarba leért a csizmám. Lol. Beteg. Nagyon fekszenek neki a lassabb szűk kanyarok. A közepes tempó is nagyon baba. A 130-140-es kanyaroknál már nem érzem a vfr stabilitását, az felett végképp nem, futóműbeállítástól függetlenül, full hajó fíling., meg kb mintha a menetszél néha ide oda verné. Az erejét már lassab tempótól sem érzem a vfr-hez képest. De ugye nem is várható. Gyengébb gép.
Nyomatéka viszont jól hangolt, jó vele előzgetni, de a 130-al haladó autókat a VFR-el sokkal jobb.
Aztán jönnek megint a szűk lassabb kanyarok ahol nagyon finom a motor, mintha biciklivel venném őket. A vfr ott nem akkora élvezet. Sokszor már a hátam közepére nem kívánom a vfr csutka kormányát a 7. Órában érkező 345765. szűk kanyarba. A GS-el ezek jól esnek.
Városban csordogálás is sokkal jobb vele, kényelem nagy úr a hetes túrákon. A vfr-el úgy vagyok hogy mindig várom azokat a szakaszokat ahol majd lehet egy nagyon jót menni, és akkor ott megyek egy baszottat. A GS-el meg egyszerűen minden mindegy. Mindegy hol lehet menni hol meg nem.
Jelenleg itt tartok.
De a kétszemély lesz majd úgyis a lényeg holnap, vagy holnapután.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
vendingo
veterán
válasz Jakab66[hun] #107679 üzenetére
Ülj rá egyre, próbáld ki, garantálom, hogy kényelmes lesz. Én ~192 centivel t.endurozok, 500-600 km után frissen és üdén szállok le. Ezeknek nem kell folyamatosan húzni, hogy kíméld a kezeid, vállad. Én sportosabb motornál, ha csak tötymörgök minden bajom van, mert a menetszél nem tehermentesíti a kezeim és a vállam. Ezek a GS-ek kivasalják az utat.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vlevi
nagyúr
válasz Ferdzsoo #107684 üzenetére
"Aztán jönnek megint a szűk lassabb kanyarok ahol nagyon finom a motor, mintha biciklivel venném őket. A vfr ott nem akkora élvezet. Sokszor már a hátam közepére nem kívánom a vfr csutka kormányát a "
Nagyjából szóról szóra ugyanezeket mondta Dodor is a V-Strom videóban. A magas építés, a keskeny gumi, a széles kormány mind arra van, hogy a szűk szerpentines részeken jót menjél. A magas építés miatt ráadásul jobban belátod az utat, fel tudod mérni a kanyar ívét. És valahogy a túraendúró felépítése nem sarkall annyira a nyélgázon tépésre, mégis vigyorogva szállsz le róla. -
julius75
aktív tag
válasz vlevi #107680 üzenetére
Mi a párommal, +2 oldaldoboz, 50L-es hátsó doboz tisztességesen megpakolva bizony mindig bőven felette voltunk a 170 kilónak.
Kérdeztem a kereskedőt, azt mondta 20-25% simán belefér.
Napi 450-600 km között voltunk általában, ez volt az a távolság, amit napokon keresztül jól bírtunk, szerettük.
Ettől függetlenül már körbe kérdeztem hátha van valahol kék FJR1300, de sehol sincs.....meg mondjuk azóta az élet is közbeszólt. -
#45302528
törölt tag
válasz Jakab66[hun] #107679 üzenetére
A németek 40 éve reszelgetik a GS-t, jó lesz az.
Ami megszokást igényel, az esetleg a kardánreakció, illetve a boxer sem jön be mindenkinek. Ha lehet, mindenképpen 2007. év utánit nézzél, ott volt egy komolyabb frissítés az ABS tekintetében: 2006-ig szervó rásegítéses ABS volt, amivel - valljuk meg - elég sok probléma adódott és a javítása is húzós (8-900 euro körül). 2007-től ezt módosították:
Változások:
Vásárlás előtt pedig:
-
akos727
senior tag
Sziasztok, lenne egy rendszámozással kapcsolatos kérdésem. 1000ccm, 2004 évjárat, 125 ló.
Mindenhol mindent olvastam már, hogy mit kell ilyenkor fizetni, teljesen belezavarodtam. Aki intézi, azt mondta, hogy mindenestül kb 170e a lepapírozás.Ha lenne magyar okmánya, akkor az átírás kb 80 lenne (eredet vizsga 17+okmanyiroda 63). Reg adó kb 26e. Pontosan milyen egyéb költségek vanak még? Kell új műszaki vizsga, honosítási dij (?), meg mik vannak még milyen költségekkel?
[ Szerkesztve ]
-
akos727
senior tag
válasz -Mosquito- #107690 üzenetére
Kérdeztem, 170-et számoltunk, de felírni nem a pontos tételeket, mert utaztam épp. A reg adót és a átírási adót (iletéket?) is megnéztem, láthatod is a postban, amire válaszoltál azt szeretném megtudni, hogy ezeken kívűl miért és milyen összegben kell még fizetni. Ezzel is próbálom ellenőrizni, hogy át akar-e vagni barmennyire az ember. Lényegében a kérdés, hogy az okmányirodáig milyen költségek vannak.
[ Szerkesztve ]
-
akos727
senior tag
válasz JoinR #107692 üzenetére
Jaj erre nem is gondoltam, köszi : ))))))))))))))) Lehet rosszul fogalmazok. Tehát a motor jelen pillanatban külföldi papíros és forgalomba szeretném helyeztetni itthon. Lesz egy reg adó és egy átírási költség, ezeket írtam az első postban, illetve erre kaptam most a linket, amit mégegyszer köszönök . Mivel a motoron nincs érvényes külföldi műszaki, így műszakira kell vinni. Tehát ezen a 3 dolgon kívül milyen költségek vannak még? Aki intézi, olyanokat mondott, h van pl honosítás.
-
Burt1793
veterán
válasz akos727 #107693 üzenetére
Én márciusban hoztam be egy 86 lóerős tdm900a-t, ami 2008-as, ezek voltak a költségei a forgalomba helyezésnek (német motor volt):
Honosítás: 8ezer ft (mert a TÜV-je új, még két évig megvan így a magyar műszaki is).
Regadó: 33ezer ft (neked ez hogy lehet olcsóbb egy régebbi és erősebb motorral?)
Eredetvizsga: 17ezer ft
Okmányiroda (forgalmi, törzskönyv, rendszám): 45,5ezer ft... meg persze a biztosítás, amit közben kell kötni, mert az okmányirodába már biztosan kell, én már az ügyintézések elején megkötöttem rendszám nélkül.
Mivel nincs műszakid, így az nkh-nál a honosítás helyett te rendes műszakira viszed majd a motort, ami így nem 8 ezer, hanem asszem harmincvalamennyi.
[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
válasz Ferdzsoo #107684 üzenetére
Igen, ráéreztél a túraendurózásra, hamar elfogod felejteni a VFR-t. Igaz, hogy nagy tempónál imbolyog (mivel magas és nagy a felülete), de 130-al is lehet haladni, cserébe nem fáradsz el egyáltalán. Az imbolygást meg kell szokni, azon nem lehet reszelni semmilyen futóművel.
Nekem is kéne egy GS, csak még nem tartok ott anyagilag, előbb házat veszek."önmagam hite vagyok magamban"
-
runner 125
nagyúr
válasz etnies #107698 üzenetére
Amúgy igen, hamar bele lehet szeretni a túraendurózásba, nem vitatom.
Sőt, azt sem, h sokkal felhasználóbarátabb egy túraenduro.
Viszont szerintem ez sok esetben egyszerűen egyéni preferencia kérdése.
Ha valaki szereti a böszme erőt, nagy nyomatékot, szeret tempózni, kanyarogni, a jó futóművet és szereti ha pályatempó környékén is van erőtartalék a motorban, akkor nehezen fog átülni egy túraendurora. Sőt, talán a korosztály is behatárolja. 30 környékén inkább sport / sport túrázik a többség. 40-50-60 körül pedig általánosságban győz a kényelmi faktor az emberekben.Néha én is szemezem a GS-sel, de felborulni a családi béke, ha ideoznék még egy motort.
Márpedig a VFR örök, a DR-Z szintúgy és a robogót sem adnám semmiért.
Amúgy Angliában szeretnél kecót? Bár, most itthon sem túl rózsás a helyzet építőipari fronton.."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tamás9x
őstag
1P52fmi blokknál milyen hőmérsékleten kell szelephézagot állítani, illetve a gyári henger nyomás mennyi lehet?
Kicsit jobban bele szeretnék mászni.
Időtállóságon tudok-e növelni, ha szélesebb gyűrűvel szerelt dugót pakolok bele?https://www.youtube.com/@kisstontour
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen TV-t vegyek?
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Házimozi belépő szinten
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Senua’s Saga: Hellblade II teszt
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Kés topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen