- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- LG G4 - nehéz rajta fogást találni
Hirdetés
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #129034 üzenetére
A budapesti közlekedés problémáját a nyilvánvaló érdekellentétek teszik nehezen megoldhatóvá: egyéni érdek vs. közösségi érdek, belvárosban élők vs. külvárosiak.
Nagyon sok Budapest belső kerületeiben élő például úgy gondolja, hogy korlátozzák a forgalmat, ne is hajthasson be más az adott utcába, csak az, aki ott él. Érthető: csendet akar és jobb levegőt. Meg azt, hogy a külvárosban élő ne is közlekedjen autóval a belvárosban. Ezt is megértem.
Ugyanez az ember viszont alanyi jogon elvárja, hogy a város legértékesebb területein ingyenesen, vagy jelképes összegért foglalhassa a közterületet a kocsijával. Vagy éppen a család második kocsival is, mert neki ez jár. És ha elmegy a külvárosi ismerőseihez, vagy éppen ott van a munkahelye, természetesen mehessen kocsival, mert messze van és az átszállás is macerás. Jelzem, éppen olyan messze van neki, mint fordítva, a külvárosban élőnek, aki miatt viszont már fel van háborodva.
Ha egyszer tényleg bevezetik a dugódíjat és keményen megsarcolják az autós közterület használatot úgy, ahogy a zöldek szeretnék, lesz itt sírás. De nem csak a külvárosban, a belvárosban is. Az európai modell szabad szemmel is jól látható: ha a belvárosban laksz, ne is legyen kocsid, vagy oldd meg a tárolását. Ha a külvárosban laksz, fizess keményen, vagy tömegközlekedj. Az autósok óriási többségének lesz ez jelentős érdeksérelem.
Más: Magyarország tényleg nem csak Budapestből áll, de bizonyos dolgok csak itt állnak rendelkezésre megfelelő mennyiségben, minőségben, ezért is válik egyre fejnehezebbé az ország. A kvalifikált munkaerő sokszor nem tud mit kezdeni magával vidéken, a jobb cégek jelentős részének pedig a vidék egyszerűen kispálya.
Oktatás? A legtöbb embernek halvány fogalma sincs arról, mekkorák a különbségek. Buda jobb kerületeiben például semmi meglepő nincs abban, hogy a gyerek végig kéttannyelvűben nyomja, egészen az óvodától kezdve. Meg abban sem, hogy a gimnázium végén már két-három idegen nyelven nyomja felsőfokon. Vagy hogy Budapest elit gimnáziumaiban a tanároknak egyre többször az okoz fejtörést, hogy miközben ő megpróbálja a srácokat felkészíteni a nagybetűs életre, az osztályban többen már a saját vállalkozásaikat irányítják az órák közti szünetben. Akkora a versenyelőny, hogy azt a legtöbben el sem tudják képzelni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kedvenc zene a mai napra
- Ukrajnai háború
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
- Spórolós topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Escape from Tarkov
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen