- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Magisk
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
ma Megjelent az iOS 17.5.1, ami javítja a furcsa hibát, de az Apple hallgat a miértről és a hogyanról.
-
Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
gp Jövő hónapban érkezik az új változat, amivel együtt a következő DLC is elérhető lesz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
válasz norbert1998 #132900 üzenetére
5V
Nem tudom mi a téglafone?
Redmi not10 annak számít? -
JoinR
senior tag
-
bacus
őstag
válasz pietrrr #132896 üzenetére
De hogy tudod elfelejteni a robogós mindent szabad úgysincs rendszámom elvet?
A gyakorlatra kiírt óraszám igen kevés, a kötelező óraszám egy dolog, hogy kinek mennyi lesz valójában az igencsak sok mindentől függ.
A 31 éved már lehetőséget ad a korlátlan A vagy a kis kompromisszumos A2 kategóriára is, de azért ezekhez kell némi fizikum is. 200+ kg-os motorok, amit tologatni is kell, ez is sokkal könnyebb rutinnal, egy 60 kg-os vékony testalkatúnak azért ez is okozhat gondot. A vizsga motorok általában az alacsonyabbak közül kerülnek ki, de azért tud gondot okozni az alacsony vagy éppen csak rövid lábú embereknek.Azt is vedd figyelembe a döntésednél, hogy a B125-ös kategóriát a legtöbb oktató utálja, nem is foglalkoznak majd különösebben veled, tényleg kerülhet sokkal többe, mint egy A2.
Ugyanakkor ez a kategória az, ami nem igen jó semmire csak munkába, bevásárláshoz, rövid utakon ügyintézéshez.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
A Zéé
addikt
válasz pietrrr #132896 üzenetére
Szia!
Tavaly "elborult" az agyam, és mindenképp motoros jogsi kellett. Mivel tudtam, hogy év közben költözni fogok, ezért a B125 lett, hogy beférjek idővel. Ez még a Covid előtt volt. Idén pedig megcsináltam az A korlátlant.
Összeségében a tapasztalataim: Nem lesz olcsóbb, mintha egyből A-ra mennél, viszont sokkal több macera.
B125: minimum 10-12 órát szánni kell, még akkor is, ha van motoros tapasztalatod. Az új rutin pálya nem olyan, mint a régi, hogy 2-3 óra alatt betanulod mind a 3 pályát. Csak a körözésre rá kell szánni 1-2 alkalmat, hogy megérezd hogyan kell jól csinálni. Bp-n belül vezetni vizsgának megfelelően nehéz, ha van pár év ottani rutinod. Minimum 4-6 óra kell hozzá, mert amikor mögötted a vizsgabiztos, nagyon nem úgy kell vezetni, mint a hétköznapokban. Én 2x buktam fenn Pesten, mindkétszer kis apró hibán, és ami a mindennapokban is megtörtenik bárkivel, de vizsgán automatikus bukás... Összességében 14 órát vezettem, és 3x vizsgáztam, mire meglett az A1
A1-ről A korlátlanra váltás: Újra kell a rutinvizsgát is csinálni, nagymotorral a karikázás még nehezebb, mint egy 125-össel. Nem gondolnád, pedig igazából de. Nem mindegy, hogy egy 100-110 kilós motort kell bepörgetni, vagy egy 160-170 kilóst. A motor ereje is legalább 6x-7x akkora, nem úgy viselkedik, mint egy 10 lovas A1-es iskolai motor. Nekem arra megint kellett 10 óra. Rutin után forgalom, asszem 10 óra a minimum, amit le kellene vezetni, én 6 órával letudtam ezt a részét, mert nem volt szokatlan a motorozás, egy év alatt letekertem több, mint 5k km-t a 125 Duke-al. Nekem a kategória váltás kijött 16 óra alatt, Zalaegerszegen csináltam elsőre ment hiba nélkül mindkét vizsga.Nagyon fontos infó, hogy a 2 év úgy érvényes, hogy a sikeres A1-es kresz vizsga időpontjától indul a 2 év, és annak a lejártáig kell megszerezned az A korlátlan sikeres forgalmi vizsgáját is...
Ha a korod engedi, és nincs semmi olyan egyéb dolog, mint nekem volt, akkor egyből A korlátlant kell csinálni. Azt a 28 óra kötelező vezetés alatt be lehet gyakorolni simán (öcsém is megcsinálta idén), egyszer kell végigjárni a rutinpályát, és egyszer kell forgalomban vizsgázni... Nem lesz kevesebb vezetett órád a lépegetéssel sem.
ezt már csak offba: ha a jogsi ára miatt aggódsz, akkor lehet, hogy bele se kellene kezdeni, mert egy alap motoros ruházat és védőfelszerelés legalább a jogsi árának duplája lesz...
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
Pfiucska
aktív tag
B125 temahoz:
1. a jogsi aran utolag visszagondolva en is akartam sporolni de annyira koltseges hobbi ez, hogy sztem nem sokat szamit h a b125 miatt majd “olcsobb” lesz az A korlatlan.
2. b125 szivas. Utalt miatta az oktato es csak akkor fog menni ha elotte megtanulsz motorozni illegálba & kifejezetten gyakorolod valahol a palyat. Ha ezt nem csinalod akkoe 90% hogy tobb orat kell venni, akkor meg mar mehetnel A-ra. Ja, az egy alkalmat felejtsd el, mivel senki nem csinal fele-fele rutin es forgalmi alkalmakat. Tehat minimum 1 alkalom rutin es 1 alkalom forgalom.
3. a csusztatot erdemes vizsgankent raszamolni.. hallomasok alapjan..
4. Az uj palya: b125-tel lenyomtam par ezer km-t es utana mentem A2-re. Elozo jogsinal meg a regi palya volt. Na, az uj palya az tenyleg nehezebb de azert aki motorozik annak nem lesz nehez. 2 vagy 3 alkalmat lehettem, elsore atmentem.
+1: b125-nel az elso percben buktam meg —> tul sokaig indexeltem
[ Szerkesztve ]
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
A Zéé
addikt
válasz Pfiucska #132908 üzenetére
Én G310R-el mentem az első 2 alkalommal. Az nagyon könnyen terelgethető kis gép, majdnem olyan, mint a Duke. ER-6n volt a nagy motor, az egy nehéz, tohonya dög a Duke, meg a BMW után. Az elején nagyon nem akart kanyarodni alattam. A 2. alkalom végére már simán letoltam azzal is 5-7 kört a bóják közt. Tőlünk így kértek az oktatók, hogy ne csak túléljük valahogy azt a 2 kört, hanem érezzük is, hogy mi miért történik ott, ezért amíg nem ment irnyonként az 5 kör egymás után, addig nem mentünk fel a pályára.
Just a simple Lineman...
-
DJGABI
addikt
válasz pietrrr #132896 üzenetére
30 vagyok, B125-öt tavaly csináltam, itt írtam róla: [link], olyan 5-6 alkalomból, meg 50k-ból meglett. De már én se tenném le, egyrészt ami motor számomra elérhető áron volt 10Le, 90km/h-t alig tudja (augusztus óta szerelőnél van, inkább hagyjuk), másrészt nyáron a 40 fokban feljárni az oktatás helyszínére, meg beöltözni... Egy nyűg volt, már akkor is tudtam hogy ez csak egy köztes kategória lesz, gimiben A2-ről (Akorl most talán?), meg egy 250-es, max 400-as vasról álmodoztam.
Azt viszont én is néztem, anno még nagyobb különbség volt: [link] 86k-ra hirdették a nagy A-t A125 után 2 éven TÚL(!), idei évre már az is feldrágult [link] 2 hónappal ezelőtti kép, mostani árakat nem merem megnézni, de ja, az önálló korlátlannál lényegesen olcsóbb árak ezek.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
nagyúr
válasz DJGABI #132910 üzenetére
Nulla motoros tapasztalattal (értsd még nem ültem előtte motoron) kapásból a nagy A-ra mentem, az pár plusz rutin órával, egy rutin bukoval, egy kis forgalmi boostolassal 190e Ft-ba allt meg tavaly. Ha valaki nagyon ugyes 150 korul is megallhat. Az meg pont annyi, mint egy jobb bukosisak:)) Szoval en fixen nem sz.patnam magam B125-el.
[ Szerkesztve ]
-
DJGABI
addikt
válasz tboy93 #132911 üzenetére
Én csak a hivatalos árlistát néztem, ott 211k az A korlátlan. Nem tudom, nekem sose volt ilyen szerencsém. Asszony idén B-s jogsit csinált, mesélte valami gyerek a hivatalos órák fele után már mehetett vizsgázni.
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
-
goofy85
kezdő
-
félisten
válasz norbert1998 #132875 üzenetére
"A telefonok már jellemzően 12-15V-ot esznek, az 5-öt régóta elengedtük már."
Nem engedtük el az 5 voltot, 5 volton minden, USB-csatlakozós telefon tölthető. Az más kérdés, hogy magasabb feszültségértékeket IS fogadhat már egy csomó készülék.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Pocee #132874 üzenetére
A jog azért egy kicsit szélesebb terület...
A közigazgatási jog pedig nagyon nem az én kenyerem, de szaladtam már bele forgalomba visszahelyezhetetlen járműbe, ráadásul a jelenlegi eljárási rezsim alatt. Pedig komoly jóindulat / segítség állt rendelkezésre hivatali oldalról.
A lényeg, hogy tájékozódni kell.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz norbert1998 #132920 üzenetére
Én viszont szemtanúja voltam a (legalábbis megtett távolság alapján) lehetséges legrövidebb vizsgának. Az előttem vizsgázó lány kicsit elrontotta az indulási teendők sorrendjét. Felemelte a lábát, és anélkül, hogy egy millimétert is megtett volna, szépen feldőlt...
Ott egyébként (lassan 25 éve...) volt némi szerencseelem is a vizsgázási esélyekben: ott helyben dőlt el, hogy egy remekül kezelhető ETZ-n, vagy egy irdatlanul nehézkes 550-es Kawasakin kell-e vizsgázni. Ez utóbbinál nehezítő tényező volt, hogy a váltókar átlag minden harmadik kör során leesett.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
vlevi
nagyúr
válasz GTVili #132919 üzenetére
"aztán szóltak,hogy kössem be a cipőmet... "
A cipő néha veszélyes tud lenni.
Tavaly jártam úgy, az új 1000-es V-Strom kipróbálása során, hogy amikor megálláskor letettem (volna) a lábamat, a cipőfűző beleakadt valamibe, ami a blokkból kiáll. Bal oldalon. Kurvanagy mák, hogy a jobb lábam tettem le előbb, és azon volt a súly, különben irtózatos fetrengés lett volna belőle, álló helyzetben, a szalon előtt
-
FeniX-
aktív tag
válasz csongi #132925 üzenetére
Múltkor egy bicajos videóból néztem hasonlót és ott leszólták a kommentelők a videó készítőjét, hogy ez nem is "barn find" lelet volt, hanem direkt kinthagyta a hátsó udvaron az esőben "megrohadni" a járgányt..
Gyanítom, hogy itt is hasonlóról van szó.
(Beqrta víz alá kb.) -
dangerzone
addikt
Sziasztok! Szerintetek egy 2,5m széles és 5m hosszú mélygarázsos parkolóhelyre befér egymás mögé/mellé egy kompakt autó (4,3m hossz) és egy motor (Honda CB 650R, vagy hasonló méretű) ? Vagy esélytelen így tárolni hosszabb távon őket?
-
bacus
őstag
válasz dangerzone #132936 üzenetére
Befér, de ez csak akkor jó megoldás, ha nagyon ritkán változik, hogy melyikkel mész. Mert keresztbe beteszed hátra a motort és menni akarsz vele, akkor fogod megutálni igazán a kis helyet.
Érdemes venni egy motormozgatót, huszonhétezer..
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz FeniX- #132929 üzenetére
Igen, itt is hasonlo eset van, sztm valamilyen savval, vagy luggal ontotte le, hogy meggyorsitsa a korroziot, mert ennyire egybefuggoen semmi nem rozsdasodik, tehat a festett-festetlen reszek stb. esetleg ha a to melyen van, a kerekcsapagyak sem fognak forogni, hogy igy tologasd a jarmuvet. Meg a fotengely sem fog megmoccanni. Szoval nem erdemes ilyen szemetet nezni.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
Valaki használt már ilyen utca szélén használható defektjavító szettet?
Ha valaki hord magával ilyet, az milyet hord?
(Karácsonyra kell valami ajándékötlet, és erre gondoltam...)*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
pakfong
tag
válasz Geresics #132939 üzenetére
Használni nem kellett még, de nekem ilyen van.
Illetve ami nekem van, abban csak 5 kukac van, meg vmi ragasztó is van hozzá. Meg fele ennyibe került 2,5 éve.[ Szerkesztve ]
A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
-
tboldi
nagyúr
válasz Geresics #132939 üzenetére
Megint volt sapkás játék a topikgazdáknak?
Nem olvasom a topikot aktívan.Nekem ilyen van az autóban, bár nem tudom, lehet-e kapni máshol, ha már itt nincs.
Az Unixnál vannak még ilyen márkájú cuccok, de nem hoz találatot.Szerencsére még nem kellett használnom.
szerk.: Ó, van még!
[ Szerkesztve ]
-
goofy85
kezdő
válasz dangerzone #132942 üzenetére
Elég soványnak tűnik a hely. Most próbáltam ki a garázst az új háznál (nekem új, előző tulaj építtetett garázst, 5 méter mély) és elég sovány a hely mögötte. A gyerek futóbringái, egy-két sűrűbben használt cuccés betelt a hely. Szerintem motor max úgy férne el, ha az van az ajtó felől, mert akkor jobban koppra lehet pakolni. Én fosnék minden nap 1-2 centire ráállni egy kb falnak támasztott motorra. Plusz oldalt sztenderen nem is férne be.
Vagy beszéld meg a melletted lévő hely tulajával, hogy egy ötösért használnád, amikor neki nem kell, ha szól, akkor meg elállsz onnan a mocival.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
Ohh, ez nagy kár, az volt a tervem, hogy mikor nagyon unatkozom, kilyukasztom a gumit, és utána elindulok kukacosan világgá...
Nyilván azért lenne ez jó, amiért egy biztosítás: remélhetőleg sosem lesz rá szükség, de ha épp kell, akkor jól fog jönni, hogy van!
Ahogy elnézem mind kb. ugyan az. Én eddig a Shoxos Motrix Defektjavító kitet, és az Oxford Defektjavító (OX160) Szettet találtam a környékünkön. Mindkettő tatyóval van, a Shoxos talán egy fokkal igényesebben csomagolva, minimálisan drágábban, de mindkettő CO2 "pumpával". Eddig szerintem a Shoxosat fogom kérni kariajiba
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #132938 üzenetére
Nekem kb attól állt egy égnek a hajam, hogy, ha valóban egy ilyen állapotú, mocsárból kihalászott motor, akkor miért az az első dolga, hogy rakoti az akksit, és megpróbálja beindítani?
Utána !ár tényleg gyanús volt, hogy a motorblokkon belül, hengerfej, kuplung, stb minden túl jó állapotúnak néz ki. -
-Mosquito-
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen