- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Új HMD modell bukant fel
- Mobil flották
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
Hirdetés
-
Az otthoni irodákba költözne be az AOC 100 Hz-es monitora
ph A cég Type-C-s modellje Full HD-nél magasabb felbontást ígér, és a kontrasztja sem gyenge.
-
Indiában gyárt Google Pixel mobilokat a Foxconn
it A Foxconn gyártja majd India déli részén a Google Pixel mobiljait, mondják a jól értesült források.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Biqci
aktív tag
válasz bacus #141531 üzenetére
Bocsi, de nem értelek. Az, hogy mennyi volt valami hajdanán, hogy jön ide? Én emlékszem, hogy 40 fillér volt egy fél liter tej, a zöld színű kuponnal, szociális alapon. Ugyanekkor 1,50 volt a kúton a gázolaj, ezt vette apám fűtőolajnak a teheres haverjaitól. Ez volt, elmúlt. Szóval, ha a lányod motorozni szeretne, támogasd vagy ne, de ne az árak miatt. Ha nagyon akar motorozni, mindegy mennyibe kerülne, de ha van kétség, a fele költség is túl sok lesz. Tudom, a fiam tavaly csinálta az A2-t, mert csak ezt lehetett az életkor miatt. Mindent a nulláról, motor, tanfolyam, cuccok. Mivel akarta, nem volt kérdés, mi volt a reakcióm. Ja, a tanfolyam nem 2-300k Forint volt, 2400€ lett a vége...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
bacus
őstag
válasz Biqci #141552 üzenetére
Nem baj, ha nem értesz
2016-ban 100e forint volt a korlátlan A. Most szembe jött ez a yt short és hanyatt estem, hogy mennyi (ráadásnak úgy mondja, hogy ez ilyen k. olcsó...), ráadásnak csak A2. Erre elindult a lavina, hogy már ez sem igaz, mert azóta már 1,5x-2x annyi.
Azért jó nosztalgiázni, hogy hajdanában 40 fillérért még kaptál valamit.., ha mást nem 4 doboz gyufát vagy egy kiflit.
Egyébként 3250 db kifli ára volt az A kategória. Most (90 Ft a kifli a közelben, a sima) 3250 * 90 = 292 500 Ft, mondhatjuk, hogy most is ugyanannyi kifliért lehet jogsit szerezni.
2016-ban 20Ft volt egy kifli (ezt találtam) azaz akkor épp 5000 kifli volt a jogosítvány, a végén még kiderül, hogy most van arányban
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
Hmm. Nem tipikus karbi jelenseg, hogy egyszer csak menet kozben tortenik.
Altalaban karbi sok allas utan szokta csinalni, es nem 100 as benzinnel, es nem menet kozben.
Koszt nem tud osszeszedni a szuro miatt, ami a tuszelepek elott van, es az azelotti benzinszuro miatt.
A fuvokak csak abba fulladnak bele, ami az uszohazban lebomlott az allas soran.
A durrogas az benzinhiany altalaban, (vagy gyujtas) es ha alapjarat elmegy, az alapjarati rendszer hiba. (Meglepő ) kezdve az alapjarati fuvokaktol a fojtoszelep alatti 3 kis lyukig es a co csavarokig (pilot)
Fals levegotol ilyen szintu problema nem merul fel.
Szinkron semmit nem befolyasol, vagyis ilyen brutalis modon nem szol bele meg az alapjaratba sem.
Egyedul tul alacsony benzinszintnel fulladhat le terhelesre es gazra.Ennek ellenere a menet kozbeni leallas miatt igy a tavolbol nem is a karbira gyanakszom, hanem vmire, ami menet kozben rezeg, es lekapcsolhatja a gyujtast. Sztender kapcsolo?
Emelett lehet pick up is (fotengely jelado) erdemes lenne kimerni, ha nagyon jo multimetered van, akkor latja a feszt, amit csinal, de ahhoz minosegi multimeter kell, vagy oszcilloszkop lenne a legjobb. Ellenallast ir a konyv ellenorzesre, de sokszor nem fejleszt eleg feszt tokeletes ellenallasnal, ezert lenne jo oszcilloszkoppal merni. Ha mered, melegen merd, vagy olyan kornyezetben, amikor lefullad.
Ha tiszta a tank, en a karbit hagynam. Ha eddig nem jott ki belole kosz, es csak akkor all fenn a jelenseg, ha elindulsz, az inkabb elektromos bajnak tunik. (Vagy tul alacsony benzinszint)
Nekem ez a ketto tippem van[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #141557 üzenetére
"En addig eltem volna vissza a hatalmammal amig volt."
De hát folyton visszaéltem vele, szóval ez pipa!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Biqci
aktív tag
válasz bacus #141554 üzenetére
Az, hogy nem értelek, nem gond, ez a szép benne, hogy emberek vagyunk, egyéniségek, másképp látjuk a világot. Szerencsére...
Hamár a régen hogy volt... 50 fillér volt a fagyi, most mennyi is, 500Ft? Nem tudom pontosan, de az így 1000 szeres szorzó. Nem tudom van-e még valami, ami ennyire drágult.
De motor. 1991-ben 10E Ft-ért csináltam az A jogsit. 20E Ft volt az első motorom, amit rögtön utána vettem, használtan egy ETZ-t, lejárt műszakival. Az kb. 3 havi bérem volt. Ruha? Ugyan már, farmer dzseki, sima bőrkesztyű. Sisakom egy használt Kiskőrösi volt, 1500 péz, örültem, hogy ezt is meg tudtam venni...
Nosztalgia, a múlt romantikája..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #141548 üzenetére
Sztem kicsi nyomas feluleten lehet elszoritani hatekonyan.
A csizma szaran a csatnal tul nagy feluleten oszlik el a szorito ero.
A gumipok vagy egy sodort ronydarab tobbet er.
A sebre nyomopamacsot a csizma szaraval jol lehet fikszalni.
Sajnalom, hogy a kezelest nem lathatjuk.A konkluzio, egy ilyen motorozashoz nem veletlen kell a minel tobb pancelozottsag, a kemeny protektoros oltozet.
-
veterán
Most a sebessegmereses tortenet hogy alakult? Buntetnek trafival 52-ert vagy a korabbi sebesseghatar plusz 15 maradt?
Everybody lies.
-
tboldi
nagyúr
válasz Pttypang #141563 üzenetére
Mindkettő. Ha megállítanak, akkor 51-ért is lekaphatnak, és a rendőr dönti el, hogy csak figyelmeztet vagy pénzbünti, de ha fix trafi van, illetve nem állítanak félre, akkor mehet a +15 km/h. Logikát ne keress.
Igazából csak annyi történt, hogy nem veszik már figyelembe a 3 kmph-ás/3%-os hibahatárt, kikerült a képletből.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz csongi #141562 üzenetére
Nem tudom mert nem vagyok orvos, egy protokol van nálunk iylen esetre, hogy azonnal kesztyűnél, lábszárvédőnél csizmánál, kérdés hol van a sérülés, a csatokat szorosra övvel fentebb vagy gumipókkal, bármi kötözhető dologgal szorítani 2. ponton is, és fájdalomcsillapító, csípés esetén adneralin, és spuri kifelé egy tiszta helyre ahova helikopter vagy autó be tud jönni. Garminon van segélykérő opció, (óra) illetve telefonra is létezik: [link] Ez mindenkinél kötelező, ha velünk akarna jönni, de csak ha 2-en megyünk is.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
zgospel
őstag
válasz tboldi #141564 üzenetére
Mondjuk azért a rendőrség állításán beszartam:
"El kell oszlatni a korábbi tévhiteket: más eszközökhöz hasonlóan a sebességmérőknek sem volt soha „mérési hibahatáruk”. Ez csupán a mérésügyi hatóság által meghatározott követelmény volt."Érted, itt ebben az országban kanyarban előzzük a fejlett világot, és olyan mérőműszereket gyártunk, amiknek nincsen mérési pontatlanságuk. Hogy mi az az eszköz ami ezt hitelesíteni tudja szintén mérési hiba nélkül, az ugyancsak egy jó kérdés
Egyébként még a gyorshajtást nagyon szigorúan kezelő Svájcban sem basznak meg ha 50 helyett 52-vel mentél mondjuk, 5 km/h ráhagyást használnak még ott is.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #141569 üzenetére
Ez az egyik kedvencem:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2015/01/27/a_rendorseg_valasza_a_241_km_h-s_transit_tulajanak/Ez még 2015-ben volt, azért remélem, hogy így 2023-ra, a vármegyék és főispánok korára már kikopott a rendőrségből az a fajta gondolkodás, hogy bármiféle tévedést elismerjenek. Még tévedésből sem szabad beismerni egy tévedést.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
vlevi
nagyúr
válasz tboldi #141564 üzenetére
" Logikát ne keress"
Az a logika, hogy, ha megállítanak 51-el, akkor az szabálysertés, és helyszíni bírság, míg, a fix trafinál azért +15km/h, mert az már a közigazgatási bírság értékhatárára van állítva, amit nem kell helyszínen megállítani, mert azt nem az autót vezető személynek, hanem az üzembentartónak kell befizetnie. -
bacus
őstag
válasz Biqci #141561 üzenetére
Én nem emlékszem 50 Filléres fagyira, legalábbis itt a fővárosban nem volt ilyen. 1 Ft volt az olcsó fagyi, de a normális főzött fagylaltok 1,5 Ft volt a gombóc, aminek a súlya is minimum 4 (5?) dkg kellett legyen. Ez azért egészen a nyolvanas évek elejéig nem is igen változott.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
DLS
csendes tag
Köszönöm a tippeket.
Az úszokat is cseréltem, de balga módon elmentem az úszószint ellenörzés mellett.
Ránézek majd, lehet csak rosszúl van beállítva.
Kezdtem már én is a gyujtásra gyanakodni, ahogy a sztender kis kapcsolójára is, azt fixre kötötem, de a probléma akkor is fenn állt. Lehetséges hogy a főtengely jeladó szivat csak :/ Megpróblok ránézni valami komolyabb eszközzel, ha majd módomban áll. Itt a szezon lassan, a tavalyit így is kihagytam, most már nagyon menni lenne kedvem -
bacus
őstag
válasz Geresics #141575 üzenetére
Nem pont fordítva? Ha sóher lettem volna, akkor pont felkutattam volna, hátha van olcsóbb, nem? Én meg a minőséget kerestem akkor is.
Mindegy, faviccnek elment
Biqci: bár fiatal lennék annyira, hogy már a 20 Ft-osra se emlékezzek
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
veterán
Lekopogom, eddig ugy nez ki, hogy sikeres volt a sajat kezu szimering csere a horneten.
Holnap megyek vele egy hosszabb kort es meglatjuk.Mivel ismeros garazsa es segitsege kiesett vegul, ezert a panel mogott egy fara rakotve emeltem meg a motort, igazan kalandos volt
Everybody lies.
-
Biqci
aktív tag
válasz fattyu #141579 üzenetére
Nemár, senkinek nincs meg az 50 filléres fagyi?
De akkor én valamit nagyon elb.sztam, én még ettem abból, mégsincs GS-em..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz Somatom #141581 üzenetére
és csongi
Meg az is látszik, hogy vasárnap reggel sem tudtok már sokáig aludni... De addig jó, amíg tudunk rajta nevetni
De legyen normális hsz is. Ezt a múltkor találtam
[ Szerkesztve ]
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Somatom
veterán
-
Biqci
aktív tag
válasz #14787072 #141584 üzenetére
Ó, hányszor bosszankodom én is egy elszalasztott lehetőség miatt...
Somatom
A sport mindenek felett. Bár mikor mások mondják, hogy fiatalabbnak nézek ki, mint amennyi vagyok, mindig mondom, hogy talán az alkohol miatt. Mert ugyebár az konzervál..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
norbert1998
veterán
válasz zgospel #141566 üzenetére
A műszernek elvileg +-0.05 km/h a mérési pontatlansága, vagyis gyakorlatilag pontos. Ha 51-et ír, akkor te bizony annyival mész.
Aztán hogy hogy a francba jött ki neki az, hogy a doblo 158-cal TOLATOTT egy budapesti DUGÓBAN, azt nem tudom 🤣 mert ilyen is volt, és azt se ismerte el a rendőrség. Mindenféle bizonyítékok kellettek rá, hogy ő nem TUD 158-cal tolatni.
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #141589 üzenetére
Ez a "nem ismerem el" ez minden nagy "vállalat"-nál így van, egyrészt ezért vannak a fizetett jogászaik, másrészt kihasználják, hogy az emberek mérlegelik a szabad idejük felhasználása és az elbukott összeg arányát. Én már többször voltam úgy, hogy inkább kifizettem a nem jelentős tételt, minthogy nekiálljak pereskedni, bíróságra menni, stb.
Ennek az ellenkezője is megtörtént, mikor kb 20 éve felmondtam a matáv internetet, akkor ki kellett fizetnem mindent, majd kaptam egy nullás igazolást. Majd 3 hónap elteltével jöttek a levelek, hogy még mit nem fizettem ki, még kértek 1200 Ft-t. Nem is válaszoltam, újabb fél év már az instrum justicia küldözgette a leveleit. Az egyik ilyen, de most már aztán jön a fizetési meghagyás, ha nem fizetek (akkor már a többszörösét..), elküldtem nekik a matav nullás igazolását, hogy várom a pert !!! Soha többet nem zargattak, pedig akkor az sem érdekelt volna, ha fél évig járok pereskedni, annyira utáltam a matávot
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #141589 üzenetére
Annak az ugynek a vegere az tett pontot, hogy a szabalysertesi feljelentes vmilyen 90 napos hataridejet tulleptek-direkt. Veletlenul sem szuntettek volna meg az eljarast, vagy barmit, inkabb ugraltattak az embert, hogy szaladgaljon az auto gyartojahoz egy papirert, hogy az autoja keptelen erre.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Zoli bácsi
őstag
Üdv! Először vagyok itt, eddig a robogós, kismotoros topikban mozogtam. Eddig egy Liberty 125-ös robogóm volt, újan vettem, 3,5 év alatt belement kemény 1400km. Nem igazán volt kényelmes a 194 centimhez, beleért a kormány a térdembe kanyarodáskor, és először kuplungolni akartam, meg állandóan megrúgtam a hátsó dobozt fel-leszálláskor, úgy akartam felülni mint egy motorra. Régen sokat motoroztam, 1985 óta van kismotor, 1988-tól A jogsim, persze akkoriban Simson, MZ, ETZ volt az embernek. Mindig vágytam rá, hogy egy motor álljon a garázsba, aztán ha rámjön az ötperc, pöcc, aztán gurulni egyet. Félig kielégítette ezt az igényt a Liberty, ugyan két kereke volt, de hiányzott a motoros üléspozíció, na meg szerintem szemből elektromos biciklinek nézték, és volt pár satufékezésem vele, inkább elő sem vettem, bicikliztem a városban.
Nemrég úgy döntöttem, hogy kell nekem egy motor. Mivel hobbi gép, nem akartam sok milliót rákölteni, de egy 125-ösnél többre vágytam és új motorra.....Végül egy Benelli Imperiale lett. Tudom, kissé nevetséges a 21 lóerejével, nem egy sportos gép, de így 50 felett más a prioritás, nem száguldásra vágyik az ember.
Sok éve nem vezettem váltós motort, kissé félve ültem fel rá először, és csúsztattam a kuplungot, ki ne ugorjon, de azóta is mosolygok magamon..Ez nem az a paripa. 250-es TS MZ legyorsulná. Persze nem is baj, csak az ember ahhoz hasonlatos dinamikát várt. Régi szokások bennem voltak, az ember mikor várta volna hogy húzatással jön a teljesítmény, hamar rájött hogy itt nem így van, fel kell kapcsolni, nem kell pörgetni. Pár száz kilómétert mentem, már jól megszoktam. Féltem a kínai-olasz motortól, de ez is majdnem 2 misibe lett mire adók, forgalomba helyezés, doboztartó konzol, doboz meg lett véve. Hozzáteszem, napi szinten, megbízható, dolgozni járó motornak nem ezt vettem volna, hanem Hondát, Suzukit.... Hobbi motornak úgy gondolom elmegy. Két hét alatt kétszer vittem vissza szervizbe. Először úgy éreztem, nagyon szorul az első kerék, befog a fék. Visszamentem, szétszedték, azt mondták semmi baja, ez ilyen, várjak, hajtsam, jó lesz. Második problémám az volt, hogy mikor megnyúlt a lánc (150km-nél láthatóan lógott), utána akartam feszíteni, rájöttem, hogy nem ugyanazon a jelölésekhez van két oldalt állítva a láncfeszítő, tehát nem egyenes a kerék.Ugyan a láncon tudtam húzni, de a másik beállítás nem ment. Elvittem, 10 perc alatt beállították. Addig nem mertem rátenni kanyarra, azt hittem nehéz, ezért félek. Miután egyenesbe rakták a hátsó kereket, más a dolog, bátrabban döntöm, nincs az a furcsa instabil érzés mint eddig. Hogy mi jön még elő, nem tudom, de őszinte leszek, azt gondolom, ilyen futóművel nem hagyhatná el a gyárat egy motor.
Na, igaz csak pár hete van meg, de már felmerült az első kérdés. Fekete gépet vettem, úgy látom, ez a fekete eléggé kényes szín. A tankot már sikerült megkaristolnom, előszeretettel teszem a kezem a tankra rendőrlámpánál állva is, élvezem hogy nem robogó, van ott valami. A lányom autójának a motorháztetője le van karbon fóliázva, így vette, de úgy tűnik eléggé ellenálló az a fólia, nem is karcolódik, nem is mattul. Azon gondolkodom, tetetni kellene ilyen dekor fóliát a tank tetejére, ugye tankpad helyett is jó lenne. Meg nem a fényezett részre csöpögne a benzin, nem ott tapogatnám a lámpánál állva.....
Mit gondoltok, jó ötlet? Bevállalna ekkora kis fóliázást aki ilyennel foglalkozik? Vagy más ötlet..?
Ez amúgy a gépsárkányom. Mint egy testes öregember, nem gyors, de azért fitt, a saját tempójában bírja a menetelést.
205kg, 21LE, és a 29NM nyomatékot leadja 3500-as fordulatnál. Nem ugrik, de azért az autóktól ellép a lámpánál. Ja, igen, mondták, nem illik rá a doboz. De a gyári oldaltáska szett 200e. ft, úgyhogy ez lett, 43L-es GIVI doboz.
-
nagyúr
válasz Zoli bácsi #141592 üzenetére
Szép paripa, de a doboz tényleg nem illik hozzá
-
bacus
őstag
válasz Zoli bácsi #141592 üzenetére
A fólia jó, szerintem elvállalják, ismerősnek veszprémben az aludobozt fóliázták, nem sima védőfólia, hanem grafikával, teljesen egyedi tervezéssel. Nem tudom mennyi a normál ár, biztos nem olcsó.
Viszont engem az aláírásod gondolkoztatott el kicsit, hogy tudtad e, hogy 2023-t írunk?! 20 évvel ezelőtt 2003-ban is nagyon karcsú volt a 60e forint havonta, de a vágyott golf, nos az már akkor 17 éves volt.
Szóval nem értemKössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Zoli bácsi
őstag
válasz bacus #141594 üzenetére
Az aláírás 20 éve lehet ott.. Igen pontosan 20 éve, 2003-ban regisztráltam.
Ja, Mondjuk 2003-ban már többet kerestem a mentőknél is mint 60 ezer. Nem tudom pontosan mennyit. De valóban idejét múlta az aláírás, elszállt az idő.
Антей: Nekem is pont ilyenem volt....[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
Na gumi vásár téma eljött
Van egypár elképzelésem.
Most nagyon kopott Metzeler Tourance gumik vannak a motoron, hát az újkorában sem volt egy igazi terepes csoda.Egyik opció a Heidenau K60 Scout. 110/80-19 illetve 150/70-17 lesz a méret.
Az első abroncs 48, a hátsó 58 ezer forint lenne.A következő opció a Pirelli TKC 70 Rocks, de ő csak hátsó gumiban létezik, 54 ezer forint.
Utolsó ötletem a Mitas E07+. Ez azért jóval jobb árú. Elől 36, hátul 36 ezer forint.
Néztem még másokat is, de végül ezek maradtak. Ami tetszett volna még, az a Motoz Tractionator GPS, volt hátsó 38 ezerért a kékholdnál, de 170/60-17 méretben. A nekem való méret meg 76 ezer
Anakee Wild, Anakee Adventure az ára vagy profilja miatt esett ki. Ettől függetlenül ha van ötlet, meghallgatom.
Első sorban országút lesz így is, abból is inkább a gumik középső része kopna, de néha azért betévednék az erdőbe, ahol akar sár is lesz biztosan, lássátok az előző heti képemet. Nem tervezem azt, hogy hosszú élettartamú legyen, de azért ne az első szezon utá menjen a levesbe. Idénre várhatóan 8 ezer km körül leszek.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz norbert1998 #141599 üzenetére
A TKC 70 Rocks-nek 10 mm profilmélysége van.Itt 4:36-nál látni.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Notebook hibák
- 3D nyomtatás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Futás, futópályák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen