- Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
nolika
aktív tag
-
.mf
veterán
válasz nolika #34248 üzenetére
Ha a fogyasztásért váltanál, ne tedd. Főleg, ha már több autó is áll a garázsban.
1.) A motor vételárát a fogyasztás-különbségből sok idő alatt hozza csak be
2.) Védőfelszerelést is add hozzá, 150-200k alaphangon (sisak, kabát, gerincprotektor, csizma, kesztyű, térdvédő)
3.) Egy motor fenntartása drágább: 1-2 évente vagy 4-20k km-enként gumicsere, ahol egy szett drágább, mint az autóra a 4 db; olajcsere 6-10k km-enként; gyakrabban illik szervizbe vinniFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
doc
nagyúr
onmagaban a fogyasztasert nem feltetlenul erdemes, viszont a menetidoert nagyon is
en videkrol jarok hetente egyszer-ketszer BP-re motorral, es folyamatosan azt latom hogy ott gorcsolnek az autok egyhelyben a dugoban (persze szinte mindegyikben egyetlen ember ul), en meg motorral kenyelmes tempoban megyek el mellettuk a buszsavban vagy (valamivel lassabban ugyan, de) mellettuk
szoval az uttol fuggoen nem keves idot megsporolhat a motor az autohoz kepest -
nolika
aktív tag
Valahogy megfogtad a lényeget. Minden reggel dugulás van befele irányban pesten mindenhol. Buszsávot lehet használni stb... Szóval a menetidő autóval is alsóhangon 1 óra bruttó. Pesten egy motor jobban használható, nem kell parkolóhelyet keresni például.
Autó meg van, tudom használni ha szar az idő meg ha hideg van. Meg szerintem élmény a motorozás
-
Ferdzsoo
addikt
válasz nolika #34251 üzenetére
Én is azt szavazom hogy a fogyasztáskülönbség azt a minimum 5-600k-t nagyonlassan hozza vissza, de leginkább vissza se fogja hozni. Számold ki hogy napi 70km ha két liter fogyikülönbség van a motor meg a kocsi között az egy nap kevesebb mint 800 forint. Majdnem 3 év alatt lennél nullán ha a motorra nem költöttél 1 fityinget sem. Szerintem ez nem túl jó befektetés.
Ha motorozni akarsz akkor oké.
De olcsóbb nemigazán leszel soha.
Szerk.: menetidő miatt tényleg sokkal jobb ez igaz.
Dugóban rengeteg időt spórolsz.[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
.mf
veterán
válasz nolika #34254 üzenetére
Az előbb úgy tűnt, hogy a költségek miatt nézed (azért nem érdemes), de ha az idő és az élmény is benne van, az úgy már más.
Nem kell a 4-500-as 4T-sektől sem félni. Én első motornak 600-as sportmotorra ültem 112 lóval; sőt, akkor még autót se vezettem. Egy 500-as CB vagy ER5-öt mondanék én pl.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Xaels
félisten
válasz -Mosquito- #34245 üzenetére
Az a baj, hogy a módosítás árából ugyanúgy megveszed a boltban a normálisabb motoros farmert ami ugyanezeket tudja.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
csongi
veterán
Sajnos valóban nem olcsóbb egy 400 gép mit egy autó ez Magyarország.
Viszont ha motort motorral hasonlítunk, akkor egy 250Vs400 nál már nincs nagy eltérés. Mondjuk egy Bugonyánál szíj eltérés van, és pár alkatrész, de a többi ugyan az, fék gumi stb. -
kcsa
veterán
válasz nolika #34251 üzenetére
Egyébként kifejezetten motort, vagy nagyrobogót akarsz? Ha sokat mész a városon belül, az én preferenciám a robogó. (mindjárt meghurcol a motoros közösség úgyis ezért a véleményemért )
Bazi kényelmes hogy csak gáz-fék, semmi váltogatás dugóban, van csomagtartó (nem elhanyagolható előny ha el tudod pakolni a dolgaidat, doboz nem feltétlen kell), sokkal jobb időjárásvédelem. Ebből is választhatsz 400-ast, és érdemben nem fogyaszt többet mint egy 250-es, de már felmerészkednék vele pályára is. És egyáltalán nem nevezném veszélyesnek. Az elején persze úgy fogod érezni hogy "Ez egy űrhajó b+" de ez kb. csak egy évig tart
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz nolika #34254 üzenetére
Dugulás ellen általában elég jó a motor, meg tényleg élmény. Akármit is ír itt KoVee fórumtárs, bármilyen motorral egész más érzés, mint autóval.
Megtérülése nagyon nehézkes. Ha nem autó helyett van, hanem mellette, akkor különösen. A fenntartásuk közti különbség nem egetverő, a motor karbantartása is viszi a pénzt, épp úgy, mint egy autóé. Használtam 96 ezer kilométeren keresztül motort munkába járásra (meg túrázásra is, persze), és nálam a karbantartás hangyányival többe került ezalatt, mint a(z egyébként 3 literes) fogyasztás. Adó/biztosítás meg fix (bár elég kicsi) költség, éves futástól független.
Viszont tagadhatatlanul jobb érzés, ha csak egy mód van rá, mindenhova inkább motorral megyek, sokszor olyan időben is, amitől sokan már rettegnek. Ahol mindenképp meghúzom a vonalat, az a kicsit is párás fagy. Mentem már lefagyós ködben, bőven elég volt egy életre bármi, ami hasonlít hozzá.
400-500-tól nem kell félni, nem harapja le a fejed (én is egy nyugis, egyhengeres 650-nel kezdtem, azóta is az van), de egyébként megfelel a 250 is, ez vérmérséklet kérdése. A kamionokkal nem kell szívózni, annyi tempót kell tarts csak a pályán, hogy ne kelljen előzniük, merthogy nekik tilos. A többi meg majd kikerül, azért van befele is sáv. Sokan félnek attól, ha őket előzik, de igazából semmi se történik. Ha annyi euróm lenne, ahányszor előztek, miközben 90-nel ingáztam az M7-esen Budapest és Székesfehérvár között, hajjaj - és még élek. Néha van csak barom, aki ki akar centizni, de az városban jobban előfordul, ahol épp csak az úriemberségem miatt nem gyorshajtok... Pályán pedig elsősorban sebességfüggő a fogyasztás egy nem túlméretezett motorral. Városban meg főleg azon múlik, hogy kerüld a fékezést, ahol éred
Egy még fontos, ha motoron ülsz: legyen szemed elöl-hátul-oldalt.
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
válasz csongi #34239 üzenetére
azért kell a gyök kettőhöz is alkalmazkodni, mert a forgalom részesei és hiába leggyengébb láncszemek a kötelékben, ott vannak. valóban lehet morogni rajtuk, de mivel ők egy körülmény, tehát a forgalom részesei maradnak, ezen senki sem fog tudni változtatni. vagyis a megoldás a morgás helyett a kikerülés, a türelem. aki a motoron folyamatosan puffog a kupakja alatt, az nem fog rendesen koncentrálni magára a motorozásra, aztán megnézheti magát.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
doc
nagyúr
ha mar itt vagyok, kerdezek is:
kap egy alapos tavaszi felkeszitest a moci, cserelnek fekfolyadekot is, de nem tudom milyet vegyek
addig eljutottam hogy DOT4 kell, de azon belul? meg mekkora mennyiseg kell egyaltalan?
most ezeket nezegetem: [link](Honda VFR 750)
-
canniball
nagyúr
válasz -Mosquito- #34245 üzenetére
"A motoros nadrágok zöme igen praktikus, amikor rendeltetésüknek megfelelően, egy kétkerekű nyergében ülve viselik őket, azonban, ha az út végén egy kávézóban kell pár órát eltölteni bennük, akkor már kényelmetlenné válhatnak."
Miért, egy motoros farmer kényelmetlenebb mint egy utcai?Xaels!
Nehogy azt hidd! Nézegettem én is őket, amelyik ennyibe kerül az csak a "kritikus részeken" erősített, olyat amelyiknek az egész anyaga ilyen 90k környékén láttam.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
doc
nagyúr
válasz canniball #34266 üzenetére
En mikor az irodaba megyek, kb. masfel-ket orat motorozok odafele, utana egesz nap abban a motoros nadragban ulok a gep elott, majd hazafele megint masfel-ket-ket es fel ora motoron, es meg soha nem jutott eszembe hogy kenyelmesebb lenne egy masik nadrag
Persze ez nem bo"r, hanem jo kis cordura turanaci.kcsa:
koszi, akkor nezek valami minoseginek tuno 500ml-es dobozt, az akkor tuti eleg[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz DigitXT #34267 üzenetére
Szerintem zseb az általában mindegyiken van.
doc!
Ha jó idő van beöltözök, kitolom a paripát, indulás előtt elszívok egy cigit...és ezidő alatt nekem bele is izzadt a seggem a cordura nadrágba.De urak! Most nem corduráról, hanem farmerről volt nagyba' szó!
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
doc
nagyúr
válasz canniball #34270 üzenetére
A motoros nadrágok zöme igen praktikus, amikor rendeltetésüknek megfelelően, egy kétkerekű nyergében ülve viselik őket, azonban, ha az út végén egy kávézóban kell pár órát eltölteni bennük, akkor már kényelmetlenné válhatnak."
en erre reflektaltam, nem konkretan farmerre
az en s*ggem nem szokott izzadni, igaz hogy nem is cigizek, akkor lehet hogy meg is van az ok
Amugy en tenyleg nem vettem eszre hogy jobban izzadnek a corduraban mint farmerban (sot, az alaoltozo miatt meg kevesbe jelent problemat). Persze ha az ember a tuzo napon alldogall akkor konnyen elkepzelheto hogy a farmer sokkal jobb, de en inkabb beallok az arnyekba ha lehet
-
csongi
veterán
válasz Integra #34263 üzenetére
Igen ez így van, ezért igyekszem hétvégén menni, hogy kevesebb legyen a zavaró egyén.
Vasárnap alig volt belőlük az utakon, saját ritmusban tempóban tudtam menni
Ilyenkor nagyon élvezetes.
A többivel nem lehet mit kezdeni, nyelni kell, ez van.
Egyébként tök mindegy hogy motor vagy autó, errefele elképesztő sebességgel közlekednek.
Egy 20mp zöld lámpán kb 4 autó megy át, de max 6. Valahogy nem értem, ez a csiga tempó, amivel azt hiszik, spórolnak, pedig nem. lehet üzemanyagban pár decit talán, de a motort kinyírják hamar. A gumi nem elkopik mifelénk, hanem leöregszik
Szóval ez van, ehhez kell alkalmazkodni, ezzel tisztában vagyok. Sajna néha nem megy és elgurul a gyógyszer. Ezért tartom fontosabbnak az 5évente kresz vizsgát, mint az évenkénti műszakit a járművekre.Egyébként a lehető legnagyobb távolságot tartom a bizonytalan fogalmatlanoktól. Eleget közlekedek ahhoz, hogy másodpercek alatt kiszűrjem ezeket. Közelebb már csak előzéskor megyek, de akkor nem hagyok időt neki semmire, ez persze csak akkor ha érzem, hogy kellő távolságot tudok kimotorozni rövid idő alatt. Ha nem lehet akkor mennyen előttem, mert ha gebasz van akkor inkább én próbálom korrigálni a hülyeségét, mint hogy átmenjen rajtam, a lassú reflex és rossz reagálása miatt.
Itthon erősen jelen van, a sávbitorlás, merev nyak, visszapillantó nem használása.
A hátsó és oldalsó szélvédők feleslegesek, keveset használják. A hibás tudás miatt kialakuló forgalmi helyzetek. A más közlekedők leszarása, pl kanyarodó járműveknél, az út közepéről való kanyarodás.( Igaz a kresz már nem írja le, hogy honnan lehet,) de akkor is lehet a felező mellől, így segítve a folyamatos közlekedést. Sáv bitorlás, nem enged be maga elé, hagy gyorsítasz akkor sem, inkább veled gyorsul, ha beállsz mögé akkor garantált a 40-es tempó. Helytelen sávhasználatok. Képesek a belső sávban kanyarodni, és a kanyarodás után jobbra lekanyarodni az első kereszteződésben, és ugyan ez fordítva. Ezzel is lassítva akadályozva a többieket. Ezek napi szintű problémák, 10 közlekedőből 8 ezt teszi sajnos. A tanulóvezető a tempóval lassítja forgalmat, ami normális, hisz mindenki így kezdi. Ha nem lenne rajta T betű akkor is kitűnne, a szabályos közlekedésével.
Ilyen ez itten Magyarországban. El sem gondolkozik 80% azon, vajon biztos ő az aki jól tudja az adott forgalmi helyzetre a szabályt? -
canniball
nagyúr
"en erre reflektaltam, nem konkretan farmerre"
Na látod az eszembe sem jutott hogy egy farmerről szóló cikkben nem farmerről írnak, pedig ennek tükrében még egyszer olvasva könnyen lehet hogy tényleg erről van szó."az en s*ggem nem szokott izzadni, igaz hogy nem is cigizek, akkor lehet hogy meg is van az ok"
Lehet.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Xaels
félisten
válasz canniball #34266 üzenetére
Mint írtam ugyanazokat. Ugye itt sincs a 130EUR-ban benne a protektorok ára és csak a kritikus pontokon kerül bele erősítés. 100EUR-ért van most Mugen kevlár amiben van protektor is.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Xaels
félisten
válasz canniball #34275 üzenetére
Az is a kritikus helyeken van erősítve kevlárral, de ugye ott csak fogod leakasztod a méreted és van egy külön gatyád míg az átalakításhoz el kell juttatni az adott cégnek, ahol még várni is kell rá, az átalakítás egy egyébként passzentos nadrágnál nem biztos, hogy 100-as lesz.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
PoLizei
aktív tag
válasz csongi #34272 üzenetére
Akiktől még igyekszem távoltartani magam, vagy inkább hamar megelőzni, az állandóan a féken szteppelők. Meghall egy szirénát, rálép a fékre, aztán körülnéz, hogy egyáltalán mi az, és hol van. Kanyar jön, bármekkora: fék. Bármi történik körülötte, vagy 91-be megy a mutató: FÉK Nem képes megválasztani a megfelelő sebességfokozatot sem, hogy elég legyen csak kicsit elvenni a gázt a lassuláshoz, inkább a betéteit koptatja, meg persze a féklámpáját villogtatja az üres, egyenes országúton. Én pedig attól félek, hogy miután elkezdem figyelmen kívül hagyni a felvillanásokat, egyszer tényleg besatuz
P*L****
-
nolika
aktív tag
válasz alvaro #34262 üzenetére
Alapvetően dugóelkerülésre szeretném használni, a költség tudom hogy nem térül meg, de nem látom értelmét az autóvásárlásnak mert van már 1 közös használatú autó. És csúcsforgalomban pesten autósnak lenni nem jó. Budára járok át Gödöllőről, ami 25km autópálya, 10km budapest. 3-as főút túl sok lámpa.
kcsa: nekem is a robogót ajánlották, valahogy jobban tetszik egy motor. Szerintem is használhatóbb egy robogó.
Alapvetően motorjogsi előtt állok, tehát semmim nincsen. Gondosam felmérem a lehetőségeket, de tömegközlekedést meguntam. Hosszú idő, késések, kiszolgáltatottság. Aztán most már dolgozom, nem mindegy mennyi idő marad másra. A2 kategóriát tervezem, de már A-ra is mehetek mert 24 leszek.
-
DigitXT
félisten
válasz nolika #34282 üzenetére
Ha hosszabb távon komolyan gondolod a motorozást, akkor csinálj A-t.
Azzal lehet vezetni A2-es gépet, de A1-est is, viszont később, ha mégis
átülnél egy nagyobbra, nem kell vacakolnod az újra vizsgázással.Budapesten belül, melóba járni egy 125-ös robogó is bőven megteszi.
Amire viszont kevés, az az autópálya... Szóval ~250-es, esetleg 400-as,
vagy fölötte javasolt. Lassan menni azokkal is lehet, az nem para.
Főleg, ha esetleg valami nagy robogót nézel. Iszonyat kényelmesek ám.
A motor motorral több a macera, ha napi ingázásra kell, viszont talán az
élményfaktora nagyobb, ha nem csak a közlekedés, hanem a túrázás a
lényeg. Olyat ne vegyél, ami nem tetszik, mert csak utálni fogod. -
kcsa
veterán
válasz nolika #34282 üzenetére
Motorozás alapvetően luxus dolog, innentől kezdve mérlegelheted a praktikumot meg azt hogy mi mennyire tetszik.
Én még mindig a praktikum irányába hajlok mivel nem kirándulgatásról, hanem munkábajárásról van szó. Most is olyan robogóm van, ami annyira nem tetszik, de attól még jobb ezt használni városbanViszont a 25km-ből arra tippelek, hogy M31+M0-n mennél körbe. Viszont szvsz motorral bemerészkedhetsz a városba is pl. hármason
-
canniball
nagyúr
"Az is a kritikus helyeken van erősítve kevlárral..."
Ugye hogy ugye! Az azért szvsz nem ugyanaz mint egy teljes kevlár.A többiben persze igazad van. Az igazi az lenne ha ~30k-ért a boltban lehetne leakasztani a full kevlárt, de olyat sajna még nem láttam.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Jó ez a saját tempós dolog. Nem ingerszegény az fix. Ilyen gyorsan oda meg haza még soha nem értem.
-
nolika
aktív tag
-
-
polimorf
tag
Autó, motor és tuning show 2014. Ha valaki nem volt egyik ismerős csinált egy kis videót róla (persze a motoros részről)
[link][ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
11-es út megvan? Kifelé az auchantól endre felé. Külső sáv (bár nem tudom melyik a rosszabb), az ívben. Egyszer próbáljátok ki. Élmény. Az isten verné meg aki aszfaltozta.
Másik: Papsziget után felfelé a pismány ABC felé a pismányi feljárat után. Max 40-el lehet venni és fel szoktam állni olyat ugratok.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
- Azonnali informatikai kérdések órája
- bambano: Bambanő háza tája
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- E-roller topik
- 3D nyomtatás
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs