- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Csak elektromos meghajtással jön az új Mini
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Honor Watch GS Pro - strapacska
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Ulefone Armor Pad 3 Pro - akkumulátor, lámpa, (tablet)
ma 33 280 mAh csak elég lesz bármire. És a régi hardver vagy szoftver?
-
Computex 2024: okosmonitorok az Acer standján
ph A tajvani vállalat smart portfóliójában azért akad olyan modell is, ami játszani sem utolsó választás.
-
Killing Floor 3 - Nyúlfarknyi videón a folytatás
gp A franchise új része sajnos még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #43502 üzenetére
Az BMW, annál ez természetes....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
pityaa23
senior tag
Na most informálódok, hogy hiába veszek Hornetet, nem tudok vele vizsgázni mert az csak 599 köbcenti, és minimum 600-kell, hogy legyen a motor.. :S [link]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz pityaa23 #43504 üzenetére
Ezt igazából énsem értem, miért sajáttal akarsz menni, szerintem csak a szívás. Hogy mész el a vizsgahelyre, stb.stb.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz pityaa23 #43506 üzenetére
Ez az egy motors suli van a környéketeken? Régi csotrogánnyal is lehet motorozni, meg vizsgázni, megtanulni úgysem azon fogsz. Hanem majd pár év alatt a sajátodon.
Eldőlésről ne is beszéljünk. Szerintem totál értelmetlen sajáttal menni. Elkap a rendőr rajta jogsi nélkül... hacsak nem mindig valaki más viszi el...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Something_
őstag
válasz pityaa23 #43511 üzenetére
Saját motoron tuti eldőltem volna rutinon
Meg amúgy is, minek a saját motorodat koptasd?Max menj azzal vizsgázni, de gyakorolj egyedül (elzárt helyen persze)
Bp-s suliból kiindulva, rutinnál kb fele időt vártuk, míg sorra kerülünk, kuplung, gurulás, aztán ment a feladat. Aztán megint kuplung, gurulás, 5 perc várakozás, 3 perc feladat.. -
Something_
őstag
Szerelmes lettem ebbe a kabátba
YouTube - CELER LEATHER JACKET l Alpinestars -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #43513 üzenetére
Akkor ez most ilyen élénk színű mint a képen, vagy olyan "agyonmosott", mint a videón?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
JóGéza
aktív tag
-
JóGéza
aktív tag
válasz Something_ #43516 üzenetére
Szia!
A linken a hatályos jogszabály van, amit a cikk is említ.
Én is 600-as Horneten vizsgáztam októberben. -
Lipton
őstag
válasz Something_ #43512 üzenetére
Pont szívás másik motoron vizsgázni mint amin gyakoroltál - szerintem. Nyilván ez arra igaz aki nem motorozik előtte jogsi nélkül. Érdekes azért saját motorral vizsgára menni vagy ha azon akarsz tanulni is akkor oda... kb akkor jogsi nélkül mész az úton "hivatalos" kifogással.
Az a baj hogy az egész rendszer beteg ahogy van. Vicc az egész elméleti és gyakorlati oktatás és nagy eséllyes megint valaki(k) íróasztal mogul hoz(nak) tuti új szabályokat. Sok esetben úgy az alap ötlet nem is lenne rossz de a végén ami lesz belőle....BUÉK
[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz Lipton #43519 üzenetére
Rutinon volt egy csávó, jött a piros VFR-rel, aztán átült a hornetre minden órán. Én még nem voltam feltűnő a 250-es robesszal
Majd ha jön a szezon, elmegyek vezetéstechnikai tréningre saját motorral, kíváncsi vagyok, hogy mit fogok bénázni a bóják között az RR-rel
Mire gondolsz pontosan azzal, hogy vicc? Nem is tudom, hogy lehetne a gyakorlati dolgokat máshogy. Vagy arra gondolsz, hogy több "pálya" kéne rutinon?
Talán a forgalmi részen lehetne mondjuk, hogy az oktató is motorral jön, az úgy tényleg rugalmasabb lenne.BUÉK!
[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
válasz Something_ #43520 üzenetére
Nem tudom mennyire hazai szokás ez hogy simán sokan jogsi nélkül motoroznak (nem csak másra gondolok, én is csináltam). Valahol mókás hogy így mennek az emberek oktatásra és jogsira Hungarikum a nagyköbcentis robogók használata rendszám és jogsi nélkül (szintén volt ilyen). A tesómat kapták el egyszer a 30e km alatt és lett belőle valamennyi bírság (nem emlékszem pontosan mennyi).
A vicc hogy van egy eléggé agyonbonyolított kresz, egy vicces műszaki vizsga, stb... Kb a fele ember életveszélyes aki kikerül a rendszerből mert bármi van max másodikra átmegy "valahogy". A kötelező protector annyi volt hogy legyen rajtunk kabát és magasabb szárú cipő.
-
Type-R
őstag
válasz Something_ #43520 üzenetére
én győrben csináltam a motoros jogsit (akkor éppen ott éltem), és igaz, hogy egy óra se lett elkummantva, mert a pénzemért követeltem, hogy megkapjam azt, amiért fizettem
az oktató az elején azzal baszogatott, hogy minek akarok motoros jogsit, ha előtte nem is motoroztam
persze én közöltem vele, hogy ez miért kizáró ok, és fizettem valamiért, akkor el is várom, hogy megtanítson motorozni , szerencsére nem rágott be, hanem igazat adott nekema motor valami 500-as honda volt két hengerrel, csak az önindítója volt szar, és ha véletlenül lefullasztottam, akkor egy ajtókilinccsel kellet valamit egy pontot megkalapálni, és akkor újra indult
a rutinnál a fékezéses gyakorlatnál nem szabadott használnunk a hátsó féket, mert blokkolt, holott a gyakorlat, és a vizsga is megkövetelte a hátsó fék használatát
a vizsgákon sikeresen átmentem, mert betartottam azokat az egyszerű szabályokat, amit kell, körül néz, oldalra néz, indexel
a többivel nem volt gondom, mert már 9 éve vezettem autót
pár hónappal később elmentem a safety-hez egy trainingre, és akkor jöttem rá, hogy vezetéstechnikai oktatás kb egyenlő a nullával amit a motoros iskolában adnak, és sőt az elmélet is
a motor viselkedéséről, fizikájáról szintem semmit nem tanultunk, de hogyan is, ha az összes többi mazsola autós jogosítványra hajtott, és én voltam az egyetlen motoros
amiben viszont teljesen igazat adok az oktatómnak, hogy ezért a pénzért többet nem is lehet elvárni
nyugaton pl németországban egy autós jogsi kb 9x-10x annyi mint itthon!! komolyan
viszont ott foglalkoznak is az emberrel, ezt láttam közvetlen közelről egy motorosnál, és a volt kollégák, barátok is mesélték -
Type-R
őstag
válasz Something_ #43513 üzenetére
szép kabát, bár utcára szerintem felesleges, ha meg pályázol, akkor vegyél kombit
-
Archer
őstag
válasz Something_ #43513 üzenetére
Alpinestarsnal az a komoly, hogy alsó kategóriás ruhájuk eleve nincs. Van az X nevű szett, ami ugyanúgy tud szinte mindent mint az Y, ami jóval drágább csak nincsenek rajta külső protektorok a vállon. Az a két kis bizbasz meg ne legyen már 50k. Én legalább is amikor az enyémet vettem, nem jöttem rá, hogy azon kívül mi különbség van még és más sem tudta megmondani. Anyagvastagság, szellőzők, kivehető bélés, protektorok, mind ugyanaz volt, a púp volt kicsit más kialakítású még. A drágábbaknak csiricsárébb a festésük az igaz, de nem diszkóba kell hanem motorozni.
Type-R: én valami belpiacos 400-as Suzukin tanultam, nem volt kivezetve a kormányra a szívató, a tank alatt volt valahol egy eldugott pöcök, azt kellett kihúzva tartani amíg bemelegedett kicsit. Olaj koromfekete, kémlelő ablak hót retek, vizsgán nézzek egy olajszintet, persze semmit nem látni csak, hogy fekete az egész, mondom megfelelő mert a minimum és a maximum jel között van Egyébként egy sor4 16 szelepes GSX400 volt -szerintem gyárilag- Yoshimura tuninggal, elég fürge volt, pikk-pakk 100-on volt (lett volna, ha engedi az oktató), tetszett az a motor csak szegény össze volt már barmolva.
BUÉK amúgy mindenkinek!
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Czimby
addikt
Nagyon jól tudom, ez arra volt példa, hogy vadi új motor is eheti az olajat, mert nem minden 100%-osan egyforma a gyártás során.
Vagy esetleg levegős és boxer lenne szerintem az FZ6
Örülök neki, hogy a tied nem csinál ilyet, és valószínűleg sokáig nem is fog.
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
fattyu
veterán
válasz Type-R #43524 üzenetére
jójez utcára is Nekem ilyen van csak honda színűben. A külső váll és könyök protektorok miatt szerintem nagyon éri az árát. viszonylag nem vészes elcsúszásokból többet kibír mint sima bőr mert a tipikusan odeverős stresz csúszópontokon a kemény műanyag elég sokat kibír... én imádom.
Archer: Optimista eset és nem szerzel maradandó végzetes sérüléseket csak könnyed elfekvések. sima bőrkabi 3 után kuka. a külső protektoros meg kibír hatot. nyilván ex has és mittomén. de ha nagyot zakózol ugyis mindegy. ha meg kicsiket és mondjuk vehetsz két olcsóbbat amíg ez elfogyna akkor melyik a drágább?
nálam amugy már igazolta is.
tavaly szezon elején eljárt a kezem és mocskosul összetörtem a cbrt... kabáton meg pontosan azok a helyek kaptak ahova véletlen kemény protektort rakott az Alpinestars. Motor eleje csere. Kabáton ha nem mutatom meg észre se veszed..
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Type-R
őstag
válasz fattyu #43527 üzenetére
ez így oké
csak kicsit sokallom az 500€-t, az új modellért, persze azt mindenki maga döntse el, hogy mennyiért vesz motoros cuccotén tavaly vettem egy 2pc motegit-t 500€-t, igaz le volt árazva 720€-ról, viszont ez egyben jól néz ki, nem kell külön nadrágot vadászni, ami megy a kabáthoz színben
-
Archer
őstag
válasz fattyu #43527 üzenetére
Nem a létjogosultságát vitatom, hanem az árát. Én egy Carver szettet vettem, amit még néztem akkor, az a GP Pro, amin voltak külső protektorok de valami 200€ volt a difi a kettő között. Sokalltam a ~60k-t azért a 4 darab műanyagért. Valamelyik gyártónál láttam, hogy titánt használnak ezekre a helyekre, az már komolyabbnak tűnik. Amúgy ha 3-szor esek a motorral, azt hiszem a kabát lesz a legkevesebb, ami miatt fájhat a fejem anyagilag.
Előtte ilyen ruhám volt, sokkal okosabban ki volt találva mint ezek az AS-ok. Knox protektorok mindenhol, a vállon pl. az egészet fedi, nem csak ilyen bevarrott műanyag darabok és ott is meg a térden is voltak direkt kialakított "szellőző nyílások" amik bevezették a ruhába a levegőt (nem hurrikánra kell gondolni). Igaz hidegebb időben lefagyott benne az ember de melegben jól működött. Kár, hogy tönkrement a cég, ha lett volna európai képviseletük, azt hiszem igen csak megszorongatták volna az olaszok tökét. Ahogy videókon láttam, TT-n meg hasonló versenyeken sokan viselték a márkát.
Czimby: érdekes amúgy, hogy kesztyűknél ez szinte senkinek nem jut eszébe. Van 1-2 kisebb cég, aki a kesztyű tenyerére tesz műanyag "csúszókat", pont ezért, hogy ha valaki ösztönösen leteszi a tenyereit és megtapad a bőr, a fölötte tovább haladó felsőtest ne törje ki a saját csuklóit.
A bütykökön titán van, nem műanyag, szerintem baromi jó kesztyű, én imádom.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Type-R
őstag
idén nekem is kesztyűt kell vennem
tavaly vettem as sp1-et, és nagyon kényelmetlen volt, főleg a jobb kezemen, pedig ennyi pénzért többet vártam tőle
gyűrődött a tenyérrészen a bőra vicc, hogy pár hónappal később a német motorradban ugyanazt a gondot hozták fel, mint amit én tapasztaltam
ha előbb hozzák ki a cikket, akkor nem ezt veszem -
Something_
őstag
válasz Archer #43525 üzenetére
Nem sok különbséget lehet tenni a ruhák között, az igaz. Atem és Celer között néztem (nézném, ha lenne) különbség, amit józan paraszti ésszel azt vettem észre, hogy az Atem-be több a perforált rész.
Mást nem tudtam találni, FC Moton most azonos áron vannak, de a Celer "szabása/kinézete" jobban tetszik, habár utcára jobb lenne a jobban szellőző.Útdíj, volt már téma? Most nézegetem, hogy mi, merre. Ez egész jó lesz a vidéki melóbajárós embereknek, bp-ieket pedig meghúzzák megint 5000-el Úgyis sok a munka, jól keres mindenki..
Motorra is 5000 lesz? Mert a táblázat szerint D1M-nél nincs semmi írva, csak a 10 napos, viszont azt írják, hogy D1 vonatkozik rá megyei szinten.
Azért az is korrekt, hogy fél évet használjuk a motort, valaki csak hobbiként, de azért a kerek egész éves 5000-et be kell fizetni 1 évre. (egész éves biztosítás, egész éves teljesítményadó vagy mi a neve)
Nem cigánykodni akarok, csak vicces, hogy eddig 0 Ft-ért használhattuk a pest megyei szakaszokat, erre most a semmiből lesz 10.000 (motor + autó).
Jó oldala, hogy a vidékieknek olcsóbb lesz, nem kell éves 40e-es pályadíjat fizetni. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #43532 üzenetére
Motorra csak a 10 napos olcsóbb, az összes többi esetben a D1-et kell figyelembe venni. Hogy szarnának sünt...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-Mike-
addikt
A tökéletes ajándék
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Nekem csak az a furcsa, hogy net miatt hömpölygő tömeg a városban, ezt meg mindenki lesz.rja? Pedig esküszöm vonultam volna, noha soha nem csináltam még...
-
válasz Something_ #43532 üzenetére
Nekem sem tiszta. Februárig kialakul addig nem kell a nullás.
-
fattyu
veterán
ha már útdíj. most akkor csak a táblán kívüli szakasz vagy pest belterületen is.
Mert nem mindegy hogy m3 már a hungáriától fizetős és már a pólusba se jutsz el normálisan vagy csak a butapest táblától.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz fattyu #43537 üzenetére
A piros az fizetős. A fossárga szakaszokra (bár Pest megyén belül vannak) nem elég az adott megyei címke, hanem a szomszédos megyei is kell.
szerk: nekem azért kellene jövő hétfőn 5000,- forintos matricát vegyek a kocsira, mert az 51-esről kemény 300 métert mennék az M51-en, mielőtt letérek balra az Ócsaira. Majd inkább Harasztin keresztül fogok bumlizni. (Leltározás céljából fel vagyok rendelve 2 napra Budapestre).
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Laraxior
titán
válasz Bogyó bá' #43538 üzenetére
Most az komoly, ha elindulok valahova, akkor előtte böngésszem a netet, hogy hol merre kell fizetni?
Mondjuk nyáron megyünk le Alsóörsre, direkt úgy akartam menni hogy a hosszabb, de nem fizetős szakaszon, most akkor olyan már nem is fog létezni?"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Laraxior #43539 üzenetére
Ezek a rohadtak abban bíznak, hogy vagy ész nélkül megvesszük a matricákat lehetőleg minél több megyére, vagy majd sz*rrá büntetnek bennünket, hacsak egyszer is tévedtünk. A pénzük így is, úgy is bejön....
Én Kalocsáról a Mecsekbe szoktam járni motorozgatni, a szekszárdi hídon (M9) keresztül. Az a 20 km 2 megyébe esik, mindkettőt vegyem meg, persze ugyanezt kocsira is. Ideje lenne lámpavasra húzni ezt a brigádot....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
pakriksz
őstag
válasz Something_ #43532 üzenetére
sokkal kevesebben fognak jól járni vele mint akik rosszul... vidéken is fizetős lett minden elkerülő, az m0 körül élő vidékiek is 0 helyett 5000-et fizethetnek, nem csak a budapestiek. Én motorra tuti nem veszek matricát(elvből nem), majd megyek szépen a "gyér forgalmú" hungárián, előzgetve a kocsisort...
De lehet hogy "véletlenül" valami rá fog lógni a rendszámra amikor feltévedek az m0-ra...A ki mivel tanul témához: szerintem is jobb az oktató motorját használni, sajáttal úgy sem lesz olcsóbb, és rosszabbul érzed magad ha lefekteted a saját motort
Egyébként nálunk többen jöttek a tanpályára a 125-ös rendszám nélküli mocikkal, de akadt olyan is aki cbr600-al parkolt le a vizsgabiztos előtt, és semmiféle A kategóriája nem volt[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
fattyu
veterán
válasz Bogyó bá' #43538 üzenetére
én érzem hogy elvesztem a rendszámomat. az m2n szerettem játszani. nulláson is.
amugy ez a csucs... m2. nyomokban néha 2x2 sáv de azért végig fizetős. 1+1 sávos útért fizettetni. agyarország...
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Something_
őstag
válasz Laraxior #43539 üzenetére
Csak az M0 egyes szakaszai, az M2 es a tobbi autopalya fizetos, a sima utak nem.
Ha le akarsz menni Balatonra, akkor nem kell 4 megyes 4x5000es evi dijat venni, eleg a szokasos 10 napos palyamatrica.
Ami eddig ingyenes volt Bp-n (bevezeto szakaszok pest megyeben, M2, M0), ezek lettek fizetosek, ami 1 evre 5000 ft.
Habar ezt ne vegyetek keszpenznek, en ezt szurtem le.
Fattyu: terkep szerint nem fizetos, csak a Szentmihalyin tul.[ Szerkesztve ]
-
Outlander
őstag
Nekem az a nem tiszta, h ha elindulok az ország egyik széléből a másikba és mondjuk ehhez 5 megyén megyek át, akkor annyiszor 5k-s díj? És akkor is csak főúton mehetek vagy felmehetek a konkrét autópályára?
És mi és hogyan ellenőrzi h honnan hova mentem? Felbővítik a kis narancs kukás autókat?
#43543) HGabor89 hehe, pont meglőztél...
[ Szerkesztve ]
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #43543 üzenetére
A 2x1 sávos autóutak is fizetősek (pl. az általam említett M9).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
.mf
veterán
Már bocs, de hócipőm is teli a "bezzeg a netadóért?" emberekkel.
Egyrészt, nem sírni kell, hanem cselekedni. A sírást leszarják. Az utcákat ellepő tömegeket már nem merik. Ezek azért mernek ilyen pofátlanok lenni, mert a többség lusta bármit is tenni. Ha a részvételi demokráciában nincs meg a részvétel, akkor a demokrácia sem lesz meg.
Másrészt, a netadó is csak egy utolsó csepp volt, emlegetve volt ott elég sok más is (NAV, alkotmány, oktatás), és az azóta összes tüntetésen ezek csak tovább bővültek. Holnap is tuti ott lesz ez is a témák között.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Wise (ex-TransferWise)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Energiaital topic
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Xbox Series X|S
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Horgász topik
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs