Hirdetés
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#79335424
törölt tag
válasz Geresics #69650 üzenetére
Nem tudom elképzelni azt, hogy egy ilyen DCT jó legyen nekem. Kamionban is automatát vezetek, de változatos útviszonyoknál (pl. hegyes/völgyes útszakaszok) állandóan bele kell nyúlnom. Az automatika nem látja előre, hogy emelkedő, vagy kanyar jön, én viszont igen. Motornál a motorfék szerves része a kanyar előtti lassításnak. Ráadásul, ugyanaz a kanyar más fokozatot igényel száraz, és nedves időben. Vezettem már levegőváltós motort, de annál egyetlen célt szolgál az automatizmus. A gyorsabb váltást. Az meg főleg fura, hogy pont enduronál alkalmazzák. Egy vízmosásban egyetlen rosszul megválasztott ütemű váltástól is lehet perec, vagy beragadás.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Elég szépen rakja vissza egyesbe, például körforgalomban is, nem rángat, de egy ekkora motor manuális váltóval se jobb araszolgatáskor. Üresbe meg bármikor be tudod rakni gombbal és akkor vissza tudsz vele gurulni.
(#69651) Somatom: Na de az, hogy bele kell nyúlnod, nem olyan nagy macera (kamionnál nem tudom, hogy milyen, de annyira nem is érdekel), szóval ott van a bal kezednél a +/- gomb, egyet rányomsz, és feleannyi idő alatt visszavált, mint egy gyakorlott motoros. Az esetek többségében amúgy is jól váltogat, aki meg annyira kiélezetten használja a motorját, biztosan nem vesz dct-set. Viszont aki túrázásra használja és már évtizedek óta motorozik, az örömmel megy az automatával, nem kell folyamatosan pakolgatni fel/le a fokozatokat cuccal, utassal. Nincs olyan, hogy beér egy kereszteződésbe kicsit hirtelen és ott kell váltogatni egy ismeretlen útszakaszon. A lényeg, hogy szerintem olyannak való az automata, aki sokat motorozik, túrázva, kanyarodni szeret, váltogatni már nem annyira, ismeretlen helyeken megy, nem határon motorozva (külföldön). Vannak ilyen ismerőseim, a dct-s AT se az enyém. De tényleg jó volt vele menni.
[ Szerkesztve ]
-
kisninja
őstag
Ma mire össze állt a kis csapat jól eláztunk nekem meg nem hiszem a legjobb esőben kezdőként csapatni az állatokkal. Azért a kék szerelmem jól vizsgázott jó a három rétegű gumi. (pedig lassan cserés)
Kedden eredet vizsga és átíratás majd mélyszegénység. Lányommal nyaralás, majd műszaki lesz November mire helyreállok anyagilagpowered by: ®MAJORMÜVEK®
-
Geresics
addikt
válasz #79335424 #69651 üzenetére
Egyet is értek Veled, meg nem is!
Véleményem szerint, ez az olyan balf@szoknak van kitalálva, mint amilyen én is vagyok!
Pl.: megyek enyhe terepen, és arra is kell figyelnem, hogy mikor merre váltok. Ráadásul (még) nem megy elég jól az állva váltás, ezért ilyenkor az esetek kb. felében le kell ülnöm egy pillanatra. Nem szégyellem kimondani: balf@sz vagyok, de legalább tudom magamról, és látom magamon a fejlődést! Régebben minden váltásnál le kellett ülnöm. De a lényeg: még mindig figyelnem kell a váltásra! És ez bizony sokat elvesz abból, amikre még figyelhetnék helyette! Sokan nem akarnak ennél komolyabb szintre lépni, és inkább csak élveznék a táj szépségét, stb. Én speciel rohadtul élvezem a terepezés minden pillanatát, de 100%, hogy ha egy ilyen "ótómatával" mennék, még jobban élvezném az egészet!
...és most lehet kövekkel megdobálni, de ez az őszinte véleményem...Amúgy ennek a cikknek a második oldalán még részletesebben le is írják, hogy miért is jó az automata terepen!
u.i.: vezettem az BMW R1200GS Adventure-t, azon ilyen kuplung-nélküli váltó volt. Hamar meg lehetett szokni, de az mégsem igazi automata, ott van kuplung (lefulladsz megálláskor, ha nem használod) stb.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Archer
őstag
válasz #79335424 #69651 üzenetére
Nagyobb köbös gépeknél magas fordulaton már elég becsületes motorfék van, sokkal jobban lassít, mint a hátul a 220-as tárcsa meg az egydugós nyereg (ha az én motoromat veszem figyelembe), első fékkel befékezni egy élesebb kanyarba (pláne ismeretlen terepen) pedig már egy felsőbb szint, ezt nem a hegyi szerpentinen a szalagkorlátok között kell gyakorolni. Szóval szerintem igenis álljon rendelkezésünkre a motorfék bármely körülmények között, ne csak annyira, ahogy éppen a váltó gondolja. Mondjuk egy utazós autóban, ahol sok száz km-t kell napi szinten levezetni és a lényeg, hogy minél gyorsabban és kényelmesebben elérjünk A-ból B-be, biztos jó dolog, de egy komolyabb teljesítményű motoron szerintem nem az igazi. Másik, hogy mondjuk egy sor4 1000 motoron berakom 5-be itthon, lent a horvát tengerparton meg kiveszem üresbe, megoldja erőből az egészet.
[ Szerkesztve ]
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Kroni1
veterán
Én autóban nem voltam oda az automata váltóért, aztán az USA-ban két-három hét alatt úgy megszerettem, hogy ha veszek majd autót a motor mellé valamikor az biztosan egy jóféle automata lesz! Asszony kifejezetten utálta először, mert félt tőle, de aztán 2 nap után már ő is azt mondta, h csakis ilyet!
Motorban viszont én is ugy vagyok, hogy városba robogónál oké, túramotoron meg én szeretek váltani magamnak! (A DTC amúgy 10kg plussz súlyt is jelent.)
-
Burt1793
veterán
válasz tboldi #69656 üzenetére
És a hosszabb túrákról sűrűn hallom azt, hogy ez vagy valami más (aktív felfüggesztés, elektronika stb.) előszeretettel fossa össze magát ezeken a zseniális GS-eken.
(#69658) Kroni1: Az a plusz 10 kg nem olyan vészes, még így is könnyebb a Crosstourernél vagy a BMW-nél.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Hi,
Cserélt már valaki gyári (sárgafényű) izzót valamilyen fehérebb fényűre?
(Xenon-on is elgondolkodtam, de VFR club-os srácok azt mondják h sokkal nagyobb a hőtermelése, mint a halogén társainak, így a foncsort, búrát kinyírhatja. Emellett a 4 izzó miatt, 4 xenonra lenne szükségem, ami egy részből minimum 40k + beszerelés, más részből félek h nagyon megterhelné az akksit.)
Olyan 5-6000K színhőmérsékletűre gondoltam, találni már pár ezer ft-tól, egészen 7,5K-ig ilyen izzókat. Vajon ezutóbbi mitől ilyen drága? Vagy milyen márkát keressek, ami a gyárival azonos élettartamú?
Fényerőnövekedés alapvetően nem kell, mert nagyon jó a gyári lámpa is (iszonyú nagy a foncsor), csak fehérebb fényt szeretnék.
Kösz!"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
tboldi
nagyúr
válasz runner 125 #69662 üzenetére
Valamilyen fehérebb halogén izzó (Osram Cool Blue Intense pl.) nem jó?
[ Szerkesztve ]
-
Khaosz55
addikt
Ma elmentünk egy jó kis karikára.
Az a helyzet, hogy túra nadrágban egyszerűen megrohadok 25 fok felett. Van kevláros motoros farmerom protektorokkal, viszont az inkább városban használom.
Elgondolkodtam a kétrészes bőr ruhán. Ezzel mi a helyzet ez elviselhetetlenebb a túra nadrághoz képest vagy jobb? Gondolom meleg az is, de a bőr nem "kényelmesebb" mint a cordura ? Egy gondom van még a cordura cuccokal, hogy a protektorok gyakorlatilag elmozdulhatnak. Pl a térdprotektor csak akkor van igazán a helyén amikor ülök a motoron, különben mivel nem feszül a testemhez ezért gyakorlatilag elmozdulhat.
-
ath
senior tag
válasz runner 125 #69662 üzenetére
a gyári kábelezéssel a k4 600 gsxr-en nem ég, csak egy 5w helyzetjelző izzó, a h4 egyedül távolságinak van. én ezt átvezetékeztem, és most bekerült egy osram night breaker. szerintem elég jó és fehér fénye van, 2 db 4000-től indul.
Khaosz55: szombaton 11-től egészen este 8-ig voltam kint, kb 500 km, még amikor ebédelni megálltam sem éreztem a bőr nadrágot zavaróan melegnek.
-
#79335424
törölt tag
válasz runner 125 #69662 üzenetére
A Xenonhoz a teljes lámpát Xenonosra kell cserélni, mert nem ugyanott van az izzó gyűjtőpontja. Ezért tilos halogén foglalatban használni.
-
Burt1793
veterán
válasz tboldi #69661 üzenetére
Én nem járok ilyen napi 500+ km-es külföldi túrákra (egyelőre), így csak a tapasztalatokat tudom leírni, amiket nekem meséltek, most van egy új GS a csapatban, meglátjuk hogy bírja.
Nekem nincs bajom a BMW-vel, sőt, valszeg a legjobb túramotor az 1200 GS Adventure, de ezt a menő rugózást nyugodtan ki lehet hagyni az extralistáról.[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Pénteken kecskemét valaki?
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Khaosz55 #69664 üzenetére
Teljesen perforált elejű bőr ami jó 25 fok felett. Sajnos ezzel az a szívás hogy 15 alatt meg megfagysz benne. Szóval ha túrázni mész benne kelleni fog windstopper aláöltözet legalább felsőtestre. Bár megoldás lehet egy esőruha is amit fölé veszel ha nagyon fázol. Vagy kitomöd magad újságpapírral (volt rá példa )
Arra figyelj hogy tényleg teljesen perforált legyen, a mellkas/hasi rész és a comb is. Ezek szellőznek tényleg rendesen. Általában az egyrészes versenyoverálok ilyenek. Védelem szempontból ezek a ruhák nagyon jók.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Khaosz55 #69664 üzenetére
A bőrben ha megfelelő méretet veszel meg sem mozdulnak a protektorok, de egy vékony aláöltözőn kívül nem is tudsz mást aláhúzni...
A perforált szvsz kb 22 fok felett jó. Az alatt szétfagyok, 20 alatt még a nem perforált bőrömet is össze kell húznom mindenhol, windstopperes nyakmelegítővel együtt kell hordanom...
Nem tudom elképzelni hogy hosszabb távon, (több óra) 20 fok alatt valaki perforáltban ne faggyon sz@rrá.
A perforált szvsz kb 2 hónapot használható július és augusztus.
De mindenki máshogy fázik, vagy nem fázik, ez egyedi hőháztartás kérdése is.
A kordura pedig kényelmesebb mint a bőr, a bőr most kezd nekem igazán rámsimulni, 3. szezonom benne."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-Mosquito-
őstag
válasz runner 125 #69662 üzenetére
Amit használtam H4 NBU, CBI, mind a kettő kb 20-25ekm-t bírt ki. Nekem jobban bejött a CBI távolsági fénye mint az NBU-nak. Most CBH+ használom ez is jó. Sokszor kora reggel (5-6h) indulok el gurulni/túrázni és van hogy este 8-9-10-re érek haza és kell a jobb fényerő. [link] Amúgy a 4db xenon kevesebbet eszik mint a 4db H7 izzó. Amit linkeltél az 100W akkor "sima" H7 izzó 55W x 2 itt meg 200W na az MTEC lehet megterhelné a rendszert.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Geresics
addikt
Én ősszel vettem nadrágot. Nagyon konkrét elképzelésem volt, amikor bementem a boltba: a legolcsóbbat kértem. 17eFt-ot fizettem, és azóta azt tapasztalom, hogy legyen hideg, vagy meleg: a lábam/combom izzadt lesz, és nagyon nyirkos amikor leveszem a lábam. Meg persze büdös. A krossz nadrágomnál egész más a helyzet, de azzal nem mennék pl. Ausztriáig...
Tervezem új nadrág vásárlását, de még teljesen tanácstalan vagyok, hogy egyáltalán merrefelé induljak, igaz, még nem is álltam neki utánajárni a dolgoknak. Ha van bárkinek ötlete, tapasztalata, ne féljen megosztani velem még akkor se, ha mások már leírták ugyan azt, mert ebből látszik, hogy ha 10 ember ugyan azt javasolja, akkor abban azért lehet valami!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Kroni1
veterán
válasz Geresics #69673 üzenetére
Egy szellőzőkkel jól ellátott, thermobéléses cordura az használható télen nyáron! Enyémen a nadrágon (Spyke Random nadrág & Spyke Pathfinder kabát) van két oldalzseb ami teljesen feltekerhetö szellőzőnek ha meleg van, ugy hűti a combomat szinte állo helyzetbe is, h nagyon szeretem, még rövid utakra is felveszem. Persze ha már a menetszél is forro akkor mindegy, akkor még farmerban is rossz motorozni! A kabátomon is sok a szellőző, azt is imádom! A csizmám egy goretexes cucc, hidegbe kell alá thermozokni, mert szellőzik rendesen és fázni is lehet benne, viszont nyáron mindig az a szük keresztmetszet, sajnos abba mindig belerohadok ha már nagyon meleg van.
-
Huu mondom elmegyek motorozni ilyen rendezett bükki témára. Olvasom a részleteket: [link] - Csak lesek és rázom a fejem. Lefordítom: Tegyek meg 208Km-t előzés nélkül 100 alatt. Hát gratulálok!
Az jutott eszembe, hogy hol szabad fingani ez idő alatt? vagy nem írták le akkor nem szabad? Ezek életképes dolgok és lehet élvezni? Vagy rosszul programoztak? Értem én, hogy lehet lesznek 1000-en, de ennyire beszabályozni... Motorozunk vagy csordában vonulunk és közben marhabőgést utánozunk mert azt szabad.
Az a motoros túra amit a kollégákkal csinálunk azt lehet élvezni.[ Szerkesztve ]
-
válasz -Mosquito- #69677 üzenetére
Túl sok a szabály. Vonulunk új legelők felé vagy motorozunk? Nem azt mondom 1000-el kell menni, de annyi beszabályzás van, hogy megette a fene. Bár ez lehet, hogy a nagy létszám átka. Amikor a chopperes kolléga is meséli, hogy mentek X órát XX km-t és egymás mögött sorban repesztettek. óóóh mondom.
-Mike-! Szombaton.
[ Szerkesztve ]
-
[link] - Ez egy ilyen létszámnál nem kivitelezhető. A mérete miatt sem. Elég egyetlen lassú jármű vagy motor, sőt már eleve a max sebességük erre utal és vége az élménynek. Azonnal átalakul az egész abba, hogy vonulunk vonulunk azt kész, "érjünk már oda". Kiveszi a képletből a motorozást. Sztem. Véletlenül sem akartam amúgy tüzet szítani még ha annak is tűnik gyakran.
Én nagyon szívesen mennék ilyenekre, de az a pdf kicsit elvette a kedvemet.
Nem dicsérni akarom a kollégát, de nagyon jó vele motorozni, mert úgy haladunk, hogy az élmény.
Peace![ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Ha nem összeszokott csapatról van szó akkor kellenek az ilyen szabályok, pont az olyan janik miatt akik mennek ezerrel, pedig motorozni nem tudnak. A pályamotorozásnak is ugyanígy megvannak a maga kötött szabályai. Aki nem tudja vagy nem akarja ezeket betartani, az tényleg ne is menjen ilyesmire. Én sem járok idegenekkel túrázni, sokkal jobban szeretek haverokkal, akikről tudom, hogy jól motoroznak. Igaz épp ezért nem is nagyon előzgetünk, állatkodunk, ha mindenki egyforma tempóval megy akkor lehet élvezni a libasort is.
-
Laraxior
titán
válasz Kolondrum #69676 üzenetére
Menjél egyedül.
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
HSM
félisten
válasz Kolondrum #69684 üzenetére
Értem, amit mondasz. A másik fele, hogy ami a videódon látható, az két fővel elmegy, 10-el esélytelen. De amúgy én nem is mennék olyan túrára, ahol ez az elvárás, nekem nem pálya bemenni a mozgó járművek közé. Majd idővel Ti is rájöttök, elég egy valaki, akinek épp megcsörrent a telefonja, vagy az ölébe hullott a csikk, és már rád is húzta a kormányt.... Elég rossz élmény.
Nekem nem ez az élmény a motorozásban, hogy centizem az autókat. Csinálom eleget a városi közlekedésben. Nekem az élmény, ha kis forgalmú, szép tájú helyeken döntögethetek. Az nekem élmény. Ez ellenben inkább para és idegbaj.
(#69685) Kroni1: Én abszolút a libasor pártján vagyok. Kevés dolog tudja nekem annyira rontani az élményt, mint amikor folyamatosan a mögöttem lévő motorost kell figyelnem a tükörből, mikor jut eszébe előzni...
Nekem azzal nincs bajom, ha előz a libasor más közlekedőket, de akkor is a sorrend az legyen meg. -
BoB
veterán
Kösz hogy leírtad a tapasztalataidat!
geresics: amikor néztem cordura ruhát, akkor láttam hogy van olyan nagyon olcsó nadrág, amiből nem lehet kivenni az esőbélést, és mivel az légzáró, abba beleizzadsz. Nem ilyen a tiéd is?
A rossz szag mert azért szokott jelentkezni az olcsó cuccoknál, mert nincsenek antibakteriálisan kezelve. A szagot a baktériumok fejlesztik. Nézz utánna, lehet venni ilyen cuccokat amivel utólag is lehet kezelni a ruhát ha minden igaz.
SymbianOS:
Amikor én voltam ilyen nagyszabású mátra - bükkös túrán (Gyöngyös - Lilafüred), a hegyekben a sok kanyar és a nagy létszám miatt én 1-esben, csúsztatott kuplung-al mentem, valami 5-10 km/h -val haladtunk....
Egyáltalán nem volt jó élmény. Beszélgetés során kiderült, hogy azoknak tetszett akik amúgy is lassan szoktak menni, és csak egyenesen.Jellemző, hogy kaptam tippet arra a Lilafüred - Eger útra ami egyrészt jó minőségű másrészt fasza kanyargós és nem forgalmas. Na most, akiknek tetszett az a túra azt mondták arra ne menjek mert nagyon sok a kanyar ezért rossz az út , meg sajnálkoztak hogy a "lapon fordulók szétbasszák az utat". Itt nem tudom mire gondoltak, attól hogy jól bedöntöd még nem megy szét az aszfalt, a lábtartó sem fogja felszedni. Gondolom arra értették hogy nem tudnak nyugodtan, lassan menni.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
AndrewTdi
addikt
Nesze neked 1 hónapos gumi.... Annyira nincs jó kedvem. 40K az új hátsó...
-
-Mosquito-
őstag
válasz AndrewTdi #69692 üzenetére
Vedd le a hátsót és vidd azért el egy gumishoz de így ez látatlanban kuka. És ha már ott vagy vegyél egy kukacos defektjavítót ha van.
Ui. Videókon feltünt, hogy az úttest közép majd szélén mentek, miért? Tele van szutyokkal. Első a felezővonal közelében majd cipzár alakzatban a többiek mögötte.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest