- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Locus Map (Free és Pro)
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
Nah, ma volt alkalmam kipróbálni az itt "szent tehénnek" tartott SV-t (650, injektoros modell, KrenAtesz fórumtársé). Meg akartam bizonyosodni róla, hogy az itt mantrázott dolgok nagy része igaz-e, vagy csak user error. Myth Busters rovatunk következik:
Az alacsony fordulatos rángatás: Szerintem hülyeség. Alapjáraton gurulva tényleg nem sima a járás, de nem vészes, és felette sem rángat, kis gázra, nagy gázra sem. Kétezernél szépen el lehet vele gurulgatni...adagolni a gázt, elvenni stb. Nem rángatott egyszer sem (csak ha direkt a kelleténél feljebb váltottam nagyon alacsony fordulaton). Igaz, nem ötösben próbáltam, de 1-2-3-nál nem volt gond. Megesküszöm rá, hogy a Hayabusa sokkal idegesebb, rángatósabb 2-4e között, mint az SV. Ennyit erről.
Nyomaték: Ez a része rendben van, kettesben is olyan szépen el lehet vele indulni különösebb csúsztatás nélkül, ugyanakkor egyszer sem csúszott be a csoki, amikor odahúztam neki. Inkább lineárisnak mondanám a sor 4-hez képest. Tehát nincs tűzijáték, de különösebb csokizás sem. Az tény, hogy sor 4-nél csak magasabb fordulaton indul meg hasonlóan vehemensen, de az SV éppen ettől vezethető jól szerintem. Nem kell hülyegyerek módjára cibálni és akkor nincs gond sem. Azt még azért hozzáfűzném, hogy a hangja miatt az ereje is megtévesztő. Néha azt hittem, hogy hű de megyek, oszt lenéztem és csak 70-et mutatott Ez amúgy fasza (ahogy a hangja is), csak becsapja az érzékszerveket. A sor 4nél amíg nem üvölt, addig az ember hajlamos azt hinni, hogy nem megy, közbe meg már rég 120-szal megy kettesben. Lehet, hogy engem csak azért nem lep meg a sokak által emlegetett vehemenciája, mert ennél jóval erősebb motorokkal is szoktam menni.
Motorfék: Van. Ebben tényleg van valami...a sor4-hez képest valóban erősebb, de ez max akkor érződik, ha hirtelen elcsukja valaki a gázt. Visszaváltásnál nem okoz gondot, ha ésszel használja az ember a kuplungot, és nem dobálja - az ilyen kuplungkezelés egyébként minden motornál bólogatós lesz. Az viszont túlzás, hogy a motorféke halálos, gyilkos és emiatt nem ajánlott kezdőknek. Akinek ez gondot okoz, az inkább ne motorozzon.
Amúgy összességében jó motor, meglepően jó a fék, főleg a hátsón éreztem, hogy meglepően erős, de az első is jól lassít. A zx14 hátsó rugóstagjával pedig egész jól mozog a motor, nem csuklik össze, de az eleje picit puha gyárilag, de városban legalább nem rázza ki az ember lelkét.
Na, nem akarom túl hosszúra húzni, de az én véleményem az, hogy akik azon hüledeznek, hogy rángat, és gyilkosan nyomatékos, na meg a motorfék is halálos, azok inkább gyakorolják kicsit a gáz- és kuplungkezelést, meg a helyes fokozatválasztást, mert szerintem ott van a probléma. Amúgy az SV így első blikkre némi módosítással (futómű) egy jó motor, főleg amennyiért mennek mostanság. Remélem senki lelkébe nem gázoltam bele.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #69751 üzenetére
Azt gyorsan tegyük hozzá, hogy KrenAtesz fórumtársnál be lett "állítva" a TPS: [link]. Sokak szerint gyárilag ahogy be vannak állítva az nem jó, mások szerint meg ez a beállítás MOD. Enyém pl. gyári beállítású. No, meg enyém két gyertyás, Euro3-as változat, KrenAtesz-é még az egy gyertyás gyújtású Euro2-es. Nem tudom, ennek mennyi köze van hozzá, de ez is bejátszhat, az Euro3-as szegényebb keverékkel megy.
A kezdős részhez amit írtál "akik azon hüledeznek, hogy rángat, és gyilkosan nyomatékos, na meg a motorfék is halálos, azok inkább gyakorolják kicsit a gáz- és kuplungkezelést, meg a helyes fokozatválasztást" ez alapvetően így van, de ugye a kezdő hajlamos még sokat hibázni, míg belejön, és hidd el, kellemesebb egy-egy benézett váltás vagy gázkezelés egy békésebb karakterű sor4-es motoron. Én legalábbis erről beszéltem, mielőtt ki lettem figurázva hogy így halálos meg úgy.
Én a kis sor4-es tanulós Hondával már olyan szépen mentem mint az álom, aztán mikor megvettem az SV-t tanulhattam meg majdnem újra motorozni, annyival érzékenyebb volt mindenre. Én ezt tapasztalatból mondhatom, mert a jogsizás után én egyből az SV650-re ültem. És még csak full kezdőnek se mondhattam magam, mert előtte már éveket vezettem autót és robogót.A többi részével egyetértek, mint injektoros SV650 tulaj.
[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz Geresics #69744 üzenetére
Oldalsztenderen tankolni? Nooormális? Így üres marad a tank egy része és csökken a hatótáv, hát kinek jó az?
Mit csinálsz az excelben hogy egy (jóval egyszerűbb) alkalmazás nem elég?
Daywalker!
Üdv újra (?) köztünk!Bár én egy szóval sem mondtam hogy kezdő ne vegyen SV-t (fura is lenne, hiszen nekem is az első nagymotorom), de tulajként megszólítva érzem magam.
Rángatás. Fordulat, csúsztatott kuplung, hátsó fék, gyökkettes haladás; legközelebb próbáld ki (ha gondolod én is felajánlhatom). Tréningen volt ilyen, olyasmi érzés volt mintha göröngyös úton haladnék egy szétesni készülő úthengerrel...de azt mondták most jó.
Az alapjáratot próbáltam úgy hogy egyesben szépen visszaengedem a gázt nullára, de mielőtt elértem volna odáig elkezdett dadogni így nem mertem teljesen visszaengedni (ha lefullad akkor ugye fennáll a pofára esés veszélye). Nem hiszem hogy ehhez kéne bármiféle vezetéstechnikai tudás, de ha valamit rosszul csináltam nem veszem zokon az "oktatást"!Nyomaték. A Hayabusa kategória után egyáltalán nem lepődök meg hogy nem lepődtél meg, az lett volna fura ha de.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Laraxior
titán
Hát nekem annyi, hogy nullázom a km órát minden tankolásnál.
Aztán a kúton osztok szorzok. 5,2-5.4 gyakorlatilag teljesen mindegy.Múltkor elküldött a kutas, hogy ne telefonáljak, mert állnak mögöttem és tankolnának. Megjegyzem csak két számot osztottam el egymással, és még fel is kellett öltöznöm
Mondtam neki, hidd el komám, ha eddig elgurultak ki fogják várni... Többet oda se megyek tankolni. MOL kút volt, mindig az OMV-nél tankolok, kivételes eset volt"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
yodamastah
őstag
Szóval a kérdésem: Nem megy valaki bpről kecsóra motorozni péntek reggel trélerrel? Úgy hogy rá is férjek persze (sok esélyem nincs erre, de hátha)
[ Szerkesztve ]
-
Horvi
őstag
válasz yodamastah #69758 üzenetére
Te férj rá a trélerre vagy a motor?
Más dolog. Tegnap meg ma reggel volt egy olyan problémám, hogy beindítottam a motort és hidegen ugye kicsit emelt alapjáraton megy míg be nem melegszik. Viszont most nem emelkedett meg az alapjárat, dadogott az egész aztán le is állt. Újra beindítottam utána megint leállt. A harmadik indítás után már húztam neki egy kis gázt is utána viszont már jó volt szóval ment az emelt alapjárat nem dadogott semmi.
Valakinek valami ötlet, hogy ez mitől lehet?Hello darkness, my old friend...
-
Daywalker
addikt
Nézd, nem tudom mennyire MOD vagy sem. Tekintettel arra, hogy az övé leállt alapjáraton beállítás nélkül, most meg nem, nekem inkább hibaelhárításnak tűnik. A szegény keveréknek nem hiszem, hogy köze lenne hozzá, hiszen ECU vezérli a dolgokat, amit nyilvánvalóan nem írnak meg direkt szarul.
canniball: Kipróbáltam, hiszen ezt ecseteltem KrenAtesz ezzel rutinozott, ahogy írta (és akkor a TPS nem volt beállítva!), és már akkor mondta, hogy nem igaz, hogy rángat. Én sem akartam elhinni, de hát tényleg nem. Nekem sor 4-em van és sokkal jobban rángat...busával lehetetlen gurulni alapjáraton, vagy kis gázzal menni, mert rángat (injektoros, és be van szinkronizálva a pillangó is, lánc nem nyúlt stb).
yodamastah: Jah, nem mondtam, hogy nem jó, csak nem kell eltúlozni, hogy bizony akkor a motorfék, hogy még a marokra húzott első fék sem olyan erős Legendák ezek...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #69761 üzenetére
Ja, értem. Viszont a lényeg, hogy hibaelhárításból avagy sem, de valami lett vele állítva. Erősen gondolkozom amúgy, hogy beállítsam a magamén is. Van valahol neten egy szervízvideó a TL1000-ről, ahol a forma eléggé kiemeli ennek a beállításnak a fontosságát, és hogy azonnal ugorjon a tesztjel, amikor kis gázt húzol neki (1300-as alapjárt felett egyből, 1500-1600 körül). Ehhez képest a gyárban a legtöbb SV650 gépen úgy van, hogy 3000 körül ugrik csak a jel. A szervízkönyv szerint meg mindkét beállítás helyes, viszont a MOD, amivel sokan beszámoltak simulásról, az éppen a nem megfelelő beállítás határán van.
-
canniball
nagyúr
és Daywalker!
Akkor itt valami árulás lesz... Közben eszembe jutott, hogy ha feltolom hátsó emelőre akkor kockázatmentesen ki tudom próbálni hogy tényleg leáll-e 1-es alapjáraton vagy csak nem voltam elég bátor; legközelebb amikor előveszem elő is adom a mutatványt.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
-Mosquito-
őstag
válasz Daywalker #69751 üzenetére
Picikét nagyobb /erősebb V2-re kéne ülnöd akkor éreznéd,hogy van valami a lábad között..
Canniball:
Rutinon/bárhol markolat +kormányvégsúlyra markolj rá egy adott pozícióban és így stabil gázod lesz.
runner:
Vatera, jófogás stb tele van hasonlóval és annyiért nem is rossz a minősége.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Daywalker
addikt
válasz -Mosquito- #69765 üzenetére
1600-as Marauder megteszi? Egyébként nem értem hogy jön ez az SV témához.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
mm89
őstag
válasz canniball #69764 üzenetére
Nyugodtan próbáld ki egy parkolóban. Tök egyenesen mész, kezed a kuplungon. Még ha le is fullad, behúzod és gurulsz.
Egyébként én az Sv650 után a z750 et rángatósabbnak érzem alacsony fordulaton. (2e körül) elég ritkán használom így, de pl 2 esben inkább elengedem a gázt és hagyom alapjáraton gurulni mint 1esben picivel alapjárat felett tartani.
Bár HSM - mel sokszor nem értek egyet, abban igaza van, hogy aki sor4 en tanult/vizsgázott, annak meglepő lehet a gázreakció, motorfék. Viszont ez simán tanulható, sőt pár 100 km alatt simán megszokható. Ennél zavaróbb jelenség most a Z-nél a nyitott dob okozta rossz gázreakció csukott gázról kigyorsításnál.
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #69763 üzenetére
Akkor passz.
(#69764) canniball: Nekem egyesben gyönyörűen megy előre, még emelkedőn is felmászik gáz nélkül. Esze ágában sincs lefulladni. Igaz, elég mókásan szenvedi magát előre.
(#69767) mm89: Nekem a mai napig figyelnem kell, hogy nyitom/csukom a gázt kis fordulatnál... Úthibákon rendszeresen dadog emiatt, ahol nem tudom olyan szépen tartani egyenletes gázon. Pedig nem tarton fakezűnek magam. Sor4-en soha nem kellett erre figyeljek. (Honda CB400 SF és Hornet 600-al mentem.)
De úgy látom, nem mindenkinél viselkedik ugyanúgy.[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz -Mosquito- #69765 üzenetére
Köszi a tippet, tréningen is javasolták, ki is próbáltam, de valahogy nem jött be, zavar hogy annyival arrébb van a kezem. De a stabil gázzal nincs gondom...vagy legalábbis én úgy érzem, aztán lehet csak nem tűnik fel hogy mit csinálok.
mm89!
Ha az emelőn nem áll le kipróbálom "élesben" is. Amúgy egész addig nem zavart a dolog/azt hittem így normális míg mástól nem hallottam (egyhengerestől is), hogy alapjáraton milyen jól el lehet terelgetni a motort, de mióta tudom böki a csőröm... Mondjuk tréningen kívül máshol nem hiányzott eddig sem, közúton teljesen jól elvagyok enélkül.A gyári dobod megvan még? Ha igen és ennyire zavaró a dolog pattintsd vissza. Vagy kérdezz rá persura valahogy korrigálható-e a dolog.
HSM!
"Nekem a mai napig figyelnem kell, hogy nyitom/csukom a gázt kis fordulatnál..."
Ne használd alacsony fordulaton és akkor nem lesz ilyen gondod.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Polemius
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #69737 üzenetére
a) Megvárod a következő Aldis (vagy Lidl?) akciót, netán megveszed Vaterán/Jófogáson.
b) Kinézel a dorozsmai vagy a mórahalmi vásárba, biztosan lesznek szerszámok.
c) Louis (gondolom annyira nem rosszak amiket árulnak)
d) Szerszám/csavarbolt. Szegeden a Rappai csavar, vagy a nagykorúton az Iparos centrum (meg biztosan máshol is van), Bp-n pl Szerszámoutlet. És akár egyesével összeválogatod magadnak ami kell.Én ez utóbbi megoldást követem, inkább apránként vásárolgatom össze, de a fontosabb szerszámok legyenek normálisabb minőségűek.
Egyébként érdekes módon Ausztriában egy gazdabolt hálózat saját márkanév (TEKIT) alatt meglepően jó minőségű szerszámokat forgalmaz. -
Szelephézag állításhoz ugye nem kell az olajat leereszteni?
-
Dettó. Nekem egy durvább úthibán való áthaladáskor számítani kell arra, hogy rángat, mert a gáz kicsit kimozdul és a legkisebb elvett gázra bólint egyet vagy épp "megindul". Épp a minap volt először mióta megvan, hogy az úthibán épp olyan állapotban mentem át, hogy megugrott amikor átzötyögtem rajta. Nem számítottam rá, nem kiugrott a világból, de nem éreztem akkor a kontrollt.
A motorfékről meg annyit, hogy gyorsan visszaváltogatva igen komoly lassulás érhető el ha éppen nem rázza meg ezért a seggét, amit ezzel a gumival már nem szokott. -
Nem én fogok vele szpni mert ennél eléggé macera a sok lebontós téma miatt. Meg nem most. Csak lassan 6000km van benne igaz 12000 a csere. Vagy marad és ha cserélni kell akkor majd ott akkor és hagyom benne addig vagy ha nem kell akkor lecserélem én 6000-nél.
Potyán nem dobok ki rá közel 10k-t.[ Szerkesztve ]
-
Off: Ti is nagy drukkerek vagytok? Olyan fura mindenki.
-
Xaels
félisten
válasz Kolondrum #69777 üzenetére
Nem furák csak boldogok. Örülnek a sikernek amire 30éve nem volt példa. Amíg érdekelt a foci addig én is biztos nagyon örültem volna ennek. Bár igazat megvalva így is örülök csak nem olyan szinten
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
kisninja
őstag
válasz Kolondrum #69780 üzenetére
Én is kb ennyire számítok Kár hogy Szekszárd közelében nincs senki néha jól esne csak úgy gurulgatni lehet elmúlik egyszer holnap tudom átíratni a cunit. Az még kemény 57k meg még a biztosítás vissza van. (várom a borítékot) És jól legatyásodtam
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
BoB
veterán
Aztapi... de sz@r hangja van: [link]
KLR650 átalakítva, 902 köbös, három hengeres turbo dízel blokkal.
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Archer
őstag
válasz Kolondrum #69777 üzenetére
Tényleg jó, hogy végre valami eredményt is fel tudnak mutatni, csak más sportokban sikereket elért emberek eredményei bőven nem kapnak ekkora médiát (hogy csak témánál maradjunk, ott volt szegény Bitter például).
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
mm89
őstag
-
baboss
őstag
Ez nagyon jól esett.
-
baboss
őstag
válasz Something_ #69787 üzenetére
Sokkal durvább dolgokkal találkozom naponta a városban, nem csak a motorosok részéről, de néha igencsak pillázok, hogy egy pár kolléga miket csinál.
Én úgy emlékszem, hogy ha belekezdtem az előzésbe és az előttem haladó le akar kanyarodni akkor meg kell várnia amíg megelőzöm és csak utána kanyarodhat le.[ Szerkesztve ]
-
Shad0w
senior tag
válasz baboss #69786 üzenetére
Amit én látok: záróvonal + zebra, mindkettőn tilos előzni. Az autós meg vagy 20 méteren keresztül indexelt.
Úgy mégis mire számítottál?szerk.: Ja és akkor is tilos előzni ha az előlhaladó jelzi a lekanyarodási szándákát, videón pedig elég gyanúsan már akkor indexel amikor a mögötte lévőt el kezded előzni.
Értem én, hogy sok a fasz az utakon, de ezt sztm most te nézted be. Örülök, hogy azért nem lett semmi bajod.
[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
válasz Shad0w #69790 üzenetére
Én már a másik sávban voltam amikor kirakta az indexet. Tudom záró vonalon zebra előtt kezdtem el, de ő is a záróvonalat átlépve kanyarodott le előttem. Szerintem nincs egyetlen motoros kolléga sem aki ne lépte volna már át a záró vonalat, vagy a megengedett sebességet betartotta volna mindenhol, stb.
Nem vagyok felháborodva az eseten, csak nem hittem, hogy ennyire bamba legyen valaki. Nem száguldoztam, amikor láttam, hogy indexel balra számítottam rá, hogy előttem fog lekanyarodni és nem várja meg amíg befejezem az előzést. -
dugynok
senior tag
válasz baboss #69786 üzenetére
No offense, de zebra elött és zebrán előzni tilos. Ráadásul zárovonalat átlépve előztél. Mit csináltál volna, ha kilép egy gyalogos? Te is szabályokat átszegve közlekedtél, nem értem a felháborodást. Persze az autós is, de ő is azt gondolhatta, hogy záróvonalon nem előzik...
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz baboss #69786 üzenetére
Hát igen azért a záróvonal nagyonottvan, én ilyenkor nem is előzök, ha valaki bekanyarodhat balra, mindig kivárom hogy balra ne legyen lehetősége kanyarodni a delikvensnek, aztán mehet.
Egyszerűen nem lehet elvárni tőlük hogy figyeljenek bekanyarodás előtt is, mert 10 emberből 8 nem néz ilyenkor a visszapillantóba meg a a holttérbe...
Itt ha valami történt volna , kizárólag téged vettek volna elő. Feltételezem még előzni tilos is volt, záróvonalnál sokszor kirakják azt is."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
kisninja
őstag
Figyelmetlenségek.... Már a 3. Napon el akartam ütni. Mintha a motoros nem is látszódna.
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
Geresics
addikt
válasz baboss #69792 üzenetére
Egyértelműen Te vagy a hibás ha belemész, ez tisztán látszik a videón.
Olyan szabály pedig nincs (tudomásom szerint), hogy ne kanyarodhatna balra, ugyanis Te nem előzhetsz meg valakit, aki balra akar kanyarodni (és azt szabályosan, időben jelzi is)! Szerintem azzal kevered, hogy ha valakit már előznek, akkor az nem kezdhet előzésbe!
"csak nem hittem, hogy ennyire bamba legyen valaki" - aki jelen esetben Te vagy!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-Mosquito-
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen