- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- DIGI Mobil
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #95796 üzenetére
Velemenyem szerint ilyen sosem volt, hogy tartossagra fejlesztes. Ezek mi dig is gazdasagi vallalkozasok voltak, sosem nonprofit szervezetek. Vegyuk azert le a rozsaszin szemuveget.
Egyszeruen hogy kezdesz neki egy jarmu tervezesenek? Hol huzod meg a hatart a tervezesnel, mire tervezed, mennyibol tervezed megvalositani? Egy olyan autot fejlesztesz, ami 1 M km-t minden uzemi korulmenyek kozott elbiro szerkezet, es a mernokok kiverik egymasnak, amit kb 100 000 000 forintert kell eladnod, kulonben beleallsz a foldbe?
Autoiparban valami olyasmit lehet hallani hogy 250 000 km ig egy blokk barmit ki fog birni. Hogy te hogyan hasznalod, kiveszel belole 20% ot, es mesz vele egymillio km-t ez megint a hasznalaton mulik.
Regebben sem voltak csodak. Rengeteg szar auto volt akkor is.
A legnagyobb kulonbseget lejjebb fejtenem ki, ami a rakfeneje ennek az egesznek, az az, hogy ki akarjak nyirni a belsoegesu motort.Itt vannak manapsag a betarthatatlan kornyezetvedelmi eloirasok. Ez a 90 es evekben egyaltalan nem volt jelen, sokkal egyszerubb, es olcsobb alkatreszekbol kellett egy autot/motort epiteni. (Sportmotornal meg nem szempont ez, es a.tartossag sem. Ott a kis tomeg es nagy loterteljesitmeny a cel, ezeket nem is erdemes ide sorolni) Manapsag olyan alkatreszeket kell hasznalni, amiket draga eloallitani, es a legkisebb valtozast a rendszerben megerzi minden. Ha mar a levego perduletenek megvaltozasanal egy kozvetlenbefecses autonal a check engine lampa vilagit a muszerfaladon, azt hogyan hasonlithatod ossze egy olyan 90 es evek autojaval, aminek ha tomitetlen az osszes szelepe, nem fogod eszrevenni, es mesz vele tovabb?
Ha csak a koltsegeket nezed, es ennyire nem latod az okokat, akkor ra lehet mondani, hogy regen minden jobb volt.Nem ugyanazoknak a kovetelmenyeknek kell megfelelniuk ezeknek a jarmuveknek, es nem is ugyanugy, ugyanarra lettek fejlesztve.
A fogyasztoi tarsadalom resze inkabb az, hogy egy szupersportmotornal megallapitasz egy olyan szamot, hogy 45 000 km nel kell szelephezagot ellenorizni. Amikor ha kuldod neki, akkor kb 15-20 000 nel mar kell szelepet allitani. Pont az olajnal ne szarnanak ebbe a dinamikusan valtozo periodikus karbantartasra? Melyik motor konyvebe van odairva, hogy ha 1:50 et mesz a ringen, akkor dobd ki a motort 10 000 km mulva?
Aztan ezek az utcara gyartott szupersportmotorok. Ahogy etnies ervel, a mernok tudja hogy palyara fog vele menni a vevo.
Ez egeszen addig jo, amig egy kutyauto, es szarul megy. Amint egy profi kezebe kerul egy ilyen motor, az utcai allapotaban mindenhogyan el tud verezni egy palyan. Futomu, gumik, fektarcsak. A gyari fektarcsa nem bir fel orat egy normalis koridonel. A kedvencem, hogy kispataki alatt az sc 59 injektorcsatlakozasai annyira megpuhulnak a hoterheles miatt, hogy kiesik belole a csoki, aztan lehet tolni a boxba a motort, holott a mernok erre fejlesztette. Aztan nardoi korpalya, motorrad ujsag. 3 motor adta be a kulcsot a 6. ban byelezesnel, pedig azokat erre tervezte a mernok.
Minden a hasznalattol fugg.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
válasz Topiccsendőr #95803 üzenetére
Ducati 821-est akarok!
15000km-es szerviz intervallumot ígér. vagy 1 év.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Kolondrum #95804 üzenetére
Én meg Kawasaki W800-at - csak nincs (és vélhetően soha nem is lesz) rá pénzem....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
tboldi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #95803 üzenetére
Számomra nincs ebben semmi meglepő.
Mivel a motorral sem mennék olyan sokat, ezért úgy is az idő lenne a mérvadó nálam, nem a km.(#95804) Kolondrum: Helyes!
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vendingo #95807 üzenetére
Nekem is csak álmodozás - semmivel jobban nem megy a GS-emnél, túrázásra, felcuccolva meg végképp teljesen alkalmatlan. Csak úgy valahogy ez passzolna leginkább a vénemberes habitusomhoz. Sajnálnám is össze b@cni az erdélyi rossz utakon. Marad a GS! Csak ez a Kawa olyan nagyon szép motor!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
tboldi
nagyúr
válasz Kolondrum #95810 üzenetére
Ha kimaradt volna neked, én már mentem vele egy tesztkört tavaly augusztusban.
Az idei facelift után már a fokozatkijelző is adott, amit akkor kissé hiányoltam.
[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
Tényleg?
Nincs rá semmilyen előírás, ti meg kupakból mondtok egyet, két év. Miért nem három vagy egy? Vagy miért nem 25 hónap vagy 30?
Nem tudtok rá semmilyen magyarázattal szolgálni, ezt hívják ezotériának.Veletek ellentétben én nem állítok semmit konkrétan. Akkor kell cserélni, amikor cserélni kell.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
Ha kinyitod a DL650 kézikönyvét, benne van, hogy melyik csapágyat mikor kell csekkolni, hogyan kell kenni, mikor mit kell megnézni és átvizsgálni a motoron.
Két évente villaolaj cserét nem ír a könyv. Vajon miért? Nem akar a szerviz pénzt keresni?"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz etnies #95816 üzenetére
Kimaradt: az összes kenési pontot leírják, mikor, mit, mivel, mikor kell megnézni a hűtőfolyadékot, stb, stb.
Valaki, valahol kitalálta, hogy két évente kell cserélni, azóta megy szájhagyomány útján, de igazából senki nem tudja megindokolni, hogy miért. Gondolom, ha nem cserélem, akkor okoz valamit. Ha igen, akkor mit?
De most már én is baromira unom ezt a témát, többet nem írok ezzel kapcsolatban.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Geresics
addikt
válasz etnies #95815 üzenetére
Meglepő, de Pegaso-m van, ezért annak van meg a kézikönyve.
Lerántok még egy titkot: azt írja, motorolajat évente, vagy 10ekm-enként. Más motorok (tudod, amik nem Pegaso-k), mást írnak. Pl.: 6ekm/1év, vagy 8ekm/1év, esetleg 12ekm/1év. Okos fiú vagy, biztosan feltűnt a közös bennük! Bizony, a "vagy 1 év" rész.
Biztos semmi köze a mérnökökhöz, akik ezt kitalálták, szerintem véletlen, mert az olaj valójában nem tud öregedni sem motorolaj, sem teleszkópolaj. Vagy mégis? Akkor kijelenthető nagy általánosságban (nem 100%-ban), hogy évente illik motorolajat cserélni? Lehet, hogy akkor nagy általánosságban kijelenthető, hogy 2 évente illik teleszkópolajat cserélni?
Persze én nem tudhatom, nem motoroztam 150ekm-t, mint Te, és csak ez az egy motorom van. A régi fosokat (pl. MZ 250 ETZ), és a robogókat nem számolom...Peace
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
Most komolyan, hány oldalon keresztül akarjátok még folytatni?
Fejezzétek már be, cseréljen mindenki úgy ahogy ő saját maga gondolja, francnak vagytok ennyire rákattanva még mindig erre a témára.
Ő így gondolja akkor hagyjátok meg neki, minek álltok le vele vitatkozni.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
etnies
senior tag
válasz Geresics #95818 üzenetére
Igen, feltűnt, 1 év. Motorolajra. Érted? Arra az olajra, ami a motorban van. És tudod miért? Mert vizet vesz fel és/vagy elöregszik és nem ken annyira, amennyire a motor megkívánja és ezzel ezerféle problémát okozhat a motorblokkban.
És a te kézikönyved írja, hogy cserélgesd a villaolajat két évente. Úgy látszik, ha valamiért mégis fontos, akkor megemlítik a kézikönyvben. Ha pedig nem említik meg, akkor gondolom nem fontos.
"Az illik teleszkóp olajat cserélni" az baromi tudományos magyarázat ám, hallod-e?
Fent leírtam, hogy miért kell motorolajat cserélni. Te írd már le légyszíves. Eltörik a rugó? Besül a teleszkóp? Nem nyomódik többet össze vagy ellenkezőleg, beragad? Nem fog csillapítani? Vagy mégis mi?
"önmagam hite vagyok magamban"
-
hroberto
veterán
Protektorzsebbe tehető protektort hol érdemes venni?
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
válasz tboldi #95811 üzenetére
Elkezdtem túrni a netet erről a vonalról. Na és mennyire harapós ahhoz a kék MT-09-es városi őrültség után? Vajon. Nekem még mindig nem a végsebebbég a lényeg, hanem, hogy toljon ha mehetnékem van. A hangja nem éppen tetszik. Csörög. Az MT is akrával volt vállalható szinten, bár élőben a simát sem hallottam.
Szemmel tartom a vonalat.
Nem egy gyakori modell az utakon és a motorikus adatai sem átlagosak.(#95809) persuader! Ne hidd, hogy mindenkinek evidens a 6000km. Sokan simán kapaszkodnak a manualba. Autó is ír 30.000-et aztán 11-12K-nál ledobom, mert kis távokat tolok, néha épp bemelegszik mire megérkezek valahova.
(#95807) vendingo! Jó neked h nem érzed a más kell, több kell, változzon érzést.
[ Szerkesztve ]
-
Tarill
őstag
válasz etnies #95816 üzenetére
Beszállhatok? én úgy vagyok vele, akkor cserélek teleszkópolajat ha folyat a szimering. Amíg jó biztos nem csesztetem tavaly szimeringeztem meg, csillivillire pucoltam, új szimering új olaj ha felteszem kibír 4-5 évet akkor örülni fogok nem szétszedni
Hozzáteszem ez nem követendő csak az én hozzáállásom a dologhoz
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Kolondrum #95824 üzenetére
Szerintem meg qrva jó hangja van, nem is kell rá semmilyen utólagos dob. Persze a videók nem tudják visszaadni. És nem is csörög (annyira), mint a régebbi Ducatik, mert ez már nem száraz kuplungos.
MT-09-hez képest nem tudom, hogy milyen, olyannal még nem mentem.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #95822 üzenetére
Korabban irtad, hogy erezted az uj olaj es az osszetort olaj kozotti kulonbseget. Egyreszt ezert. Versenyhasznalatot nem hozom fel, azt megtagadtad, szigoruan utcarol beszelunk
Ahogy egyre jobban torik az olaj, egyre vekonyabb lesz, es egyre jobban veszit a kenokepessegebol is, ami a csapagyazasra fog nagy terhet jelenteni.
En szedtem szet regi villat, regi olajjal, olyat, hogy rettento budos volt az az olajnak nem kinezo folyadek, ami benne volt. Utanaolvastam, hogy mi lesz az olajjal, es most jon az igazi ezoteria: bakterium is megtelepedhet benne, ami bontja. Akkor lesz ennyire budos. Nekem ez azert eleg uj info volt
Ha csupan utcai hasznalatrol beszelunk, termeszetesen el lehet lenni olajcsere nelkul is, foleg ha a hatarok kozelebe soha nem mesz. Akarcsak a motorolajnal.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #95828 üzenetére
Őőő érdekes.... akkor mennyire normális a higulás motorolajnál? AZt vettem észre , hogy meleg motornál tök híg az olaj a szintjelző nyíláson keresztül nézve. Ez normális? SZerintem mindegy milyen márka, 10w40 viszkozitás. A szint nem változott, tehát ne higult fel benzinnel. Kb. 2000km van az olajban.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Kolondrum #95824 üzenetére
De ez nem evidens, pont ezt probalom mondani, hogy van olyan uzemeltetesi korulmeny, amikor helyenvalo 15 000 km utan cserelni olajat.
A felreertes ott van, hogy ez nem egy olyan szam, ami kobe van vesve, hanem hasznalatfuggo. Mint minden az egvilagon.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Lomha 8V
addikt
válasz Topiccsendőr #95828 üzenetére
A legrosszabb, amikor már be is szürkül. Annak már olyan szaga van, hogy gyengébb gyomrú emberek rögtön öklendeznek tőle. Én is utálom, förtelmes szag; szerencsére ritkán találkozok vele.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #95831 üzenetére
Jah, a mostani céges autónál is azt írja a manual, hogy "AKÁR 40.000km -ként olajcsere". De tudják mérni a gyári programmal az elhasználódást %-ban, gondolom hidegindítást számol. 15.000km-kénti cserére rábeszéltem a főnököt.
Amúgy emlékszem volt egy cikk a Toyota-ról, hogy amikor kezdték ez a karbantartási buziskodást, hogy melyiknél kell ritkábban, akkor a Carina E-hez előírt 15.000 km-t csak simán átírták 30.000-e, mert megvizsgálták és simán úgy gondolták, hogy bírni fogja.
Nekem amúgy van egy sanda gyanúm, hogy amikor az enyémhez is a 6000km-t meghatározták, akkor a legrosszabb felhasználást vették alapúl.. beindít...gyorsulgat... megy kicsit... leállít...beindít... gyorsulgat... megy kicsit..leállít. Szóval simán ki lehetne húzni 8-10ezerre ezt anélkül,hogy baja lenne, ha hosszabbakra mennék vele... indít... megy 100km-t vagy többet... leállít.
Nem azért, nem sajnálom tőle, nem tétel... de egyre inkább bassza a csőrőm az ökológiai lábnyom. Igaza van Persunak, hogy el kéne vinnem megnéztetni az olajat, hgoy 6000 után milyen. Mennyiért csinálják is azt és hol Persu?
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
válasz V.Stryker #95829 üzenetére
Én nem tudom elhiggyem e, de láttam forrni (?). Állt a motor, a nyíláson meg mozgott mintha forrna, persze olyan volt mint a víz. Kemény melegben volt, a venti is folyton ment. Ott álltam a járdán döntögettem a motort ami nem járt és nem tudtam mit látok. Igazából azóta nem motul 5100 van benne.
(#95831) persuader ! Nálunk a motor is és az autó is jellemzően kis távokat megy, erre épül a gyakori olajcsere. Semmi másra.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #95768 üzenetére
Hát erről nem én foglak kiművelni, amikor annyi szuper videó készült a témában, ami frappánsan összefoglal 5-10 percben mindent, amit tudni érdemes.
Mint írtam volt, keress rá Youtube-on, ha érdekel!
(Jah és félreértés ne essék, amikor azt írtam Youtube, akkor nem az ilyen web2-es homevideo szintű gagyi tartalmakra gondoltam, hanem Discovery szintű stúdióminőségű laborvizsgálatokra. Mivel évek óta nem nézek tévét, ezért csak az on-demand forrásokat tudom hozni példának.)A sebesség öl? Ezzel vitába szállnék, de erősen kétlem, h pont én foglak meggyőzni erről.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #95790 üzenetére
Nem tudom hogy állsz az angollal, de érdemes megnézni ezt a videót a témában. Aztán döntsd el magad melyik a jobb a motorodnak!
(Az én szerény véleményem szerint nincs igazán létjogosultsága motorban az ásványi olajnak a mai világban, hacsak nem az ára.)Amúgy mellékesen amikor vki arról beszél, hogy ezzel vagy azzal a legjobb, azt a következtetést mégis miből vonta le? Remélem nem az érzékszervekre hagyatkozva, esetleg kézrátétellel állapították meg.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
Kövezzetek meg, de én az új X-ADV-t próbálnám ki!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Tarill
őstag
Tudna valaki segíteni? Hol kapok 22mm es kormánybefogót párban? Már végigtúrtam a netet 28-as még csak csak van de 22 es semmi. Egy csutkakormányos motort szeretnék túrakormányosra alakítani. Olyan kellene aminek az aljába egy csavar van nem kettes, minél kevesebbet kelljen faragni
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tarill #95849 üzenetére
Próbáltál már kormány átalakító készletet keresni?
Motortípusra szűkítve.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- BMW topik
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- alza vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...
- NETATMO időjárás állomás eladó!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs