- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android szakmai topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
-
Kooperatív akció-kalandjáték lesz a Sanctua
gp A premier kicsit még odébb van, jövő év közepén érkezik a PC-s verzió.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22199 üzenetére
Több foggal nem hiszem elrakták, azt már biztosan észrevennéd a teljesítményen. Egy fognyi hibát viszont el tudok képzelni. Nem nehéz megnézni, csak az ülésdobozt kell kivenni és a szelep deknit leszerelni. Burkolatot nem kell bontani. Gyertya ki, főtengely felső holtpontra, generátor jelre és akkor egy kis tükörrel be tudsz nyúlni és megnézheted a vezérműtengely rovátkáit. Jobb kézben a tükör, bal kézben a kulcs, amivel a variátornál forgatod a főtengelyt. Jó, ha valaki segít jelen tartani a generátort. Nekem egy erős pont lámpám van, azzal világítok be a kis ablakon.
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #22198 üzenetére
Ez szerintem nem egy fog, hanem egy lancszem gorgo eltolodas.
Ami szemmel egy fognak tunik.
De annyi. Mert jobbra vagy balra Eltolodik a jel par mm-t.
Ha egy egesz foggal arrebb van, akkor az mar halatszik, es szelephezagot sem lehet jol beallitani.
Vagy a kipufogo vagy a szivo oldal fog rossz idozitessel mukodni.
Nyult a lanc, kopott a lanckerek es lancgorgo, iletve kikophat a lancspanolo.
Nah ezeket szoktak garnituraba cserelni.
Nagy ccm-es dupla vez tengelyes hengerfejeknel ez sajnos gon tud lenni.
Ami nalam jart ilyen rendszeru, egyik sem volt toppon.
Nem veltlen kellene altalaban 80 ezrenkent ledobni a lancot.
Nem egy hu ha nagy lancok ezek. Erosebb bicikli lanc nemi tulzassal.
Illetve a lancoldalon csak lenyszer olajzas van.
A tobbi mar adott, egy kedves tulajdonosnal... :)[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #22202 üzenetére
"Ez szerintem nem egy fog, hanem egy lancszem gorgo eltolodas." - Egyet értek, a jel ferdesége a lánc nyúlásából adódik.
A két kép azonban abban különbözik, hogy a láncot szándékosan arrébb raktam egy foggal. Így lett jó a gép... Tudom, hogy a láncot kellene cserélni a fogaskerekekkel együtt. Meg is tenném, ha nem 100ezer forint lenne. Most költöttem a motorra 120-at. A lánc vár egy kicsit.
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22205 üzenetére
A lánc magában nem 100K, konkrétan DID SCR 409 SDH 110 a típusa, ha venni
akarsz, csak így érdemes rákeresni, nem motortípus szerint. (5 évvel ezelőtt vért
izzadtam, mire kiderült az infó, és nagy nehezen sikerült beszerezni jót olaszból:
előtte kaptam kis hazánkban rendelve vékonyat, vastagot - sehogy se passzolót.)Szerk: és még én voltam hülyének nézve több kisker által is, miközben páruknak
fingjuk nem volt, mit árulnak és az mihez passzol valójában. Nevetséges.nyogo83: aha, szóval vezérműtengely jeladó kéne... Na, az még nincs, LOL.
csongi: én nem értek a fogaskerékhajtásokhoz (sem!), de hogyan lehetséges, hogy az eltolódás kisebb egy fognál? Mármint azon lehetőségen kívül, hogy helyén van minden, csak megnyúlt a lánc, ezért ferdének "néz ki", ám valójában stimmel. (És ha megnyúlt a lánc, de amúgy helyén volt, egy foggal odébb rakva - tehát elvileg elrontva - hogyan lehet mégis már érzésre is, hangra, motorerőre jobb?)
Szerk: jól számolom, hogy 38 fogú? Egy fog eltérés elég nagy különbség, valóban.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22207 üzenetére
Magyar webshopból csak akkor rendelj, ha konkrétan ott van a típusszám.
Nekem küldtek mindenféle sz*rt... Ennek oka részben az, hogy a korábbi,
még gyengébb vezérlés valóban vékonyabb lánccal volt, katalógusba az is
beragadhatott. De arra nem nagyon van magyarázat, amikor 412-est akart
rám sózni. De már résen voltam, vittem az eredeti láncot, és összemértük.Szerk: akkor éppen a pót motorral rohangáltam a lánc után... Komolyan
fájt az az ősz: mondjuk a szerelő lehetett volna annyira önjáró, hogy ránéz
a láncra, és vágja, hogy pontosan mi merre hány méter, beszerzi, cseréli...
Nem, én rohangáltam. De még szerszámot is én vettem neki. (Eszement.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22209 üzenetére
Na, addig túrtam, míg csak megvan a konkrét webshop és maga a lánc is!
https://www.speedmania.it/it/catena-distribuzione-did-scr-409-sdh-110-maglie
Szerk: gyakorlatilag ugyanennyibe került anno is plusz 19 EUR postaköltség.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #22213 üzenetére
Nem tudom, milyen hosszú a csereperiódusa, de ha már úgy ítéled meg, hogy
megnyúlt, esetleg érdemes lenne cserélni, kedv ide, vagy oda... Nekem sajnos
nagyon ratyi állapotban volt, muszáj volt cserélni. Meglehet, hogy ennek ahhoz
is volt némi köze, hogy én barom túlhasználtam az olajat. Mindenesetre, mióta
cserélve lett, legalább pontosan tudom a futásteljesítményt, olajra meg figyelek.
Így nem félek a láncszakadástól, és a szelepek összekócolódásától, ami GTK.
Mondjuk több GTK-közeli élményem van ezzel a motorral. De mostanában jó...
Gyorsan be is rendeltem egy AFR mérőt, hogy helyretegyem a fogyit (6L), meg
ugye keresem az elveszett pacikat, de félek a vezérléshez hozzányúlni.Szerk: bár egyszer állítottam szelephézagot, lehet a fogaskerekezés is menne?
Amúgy mivel jelölted össze őket? (Az a rózsaszín, ami garantáltan nem jön le?)[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #22206 üzenetére
Hat a fogaskerek meghajtasnal nem lesz ilyen hiba.
Legfeljebb a fogaskerekek logasabol adodo jel eltolodas lesz. :).
De ertem mirol beszelsz. :).Talan jobbnak erzed, de a roaszabhoz viszonyitod. A teljesen jot meg mèg nem tapasztaltad. Legalabbis erre gondolok.
A lancok szakaszos nyulast is tudnak prezentalni. Az is tud jatekos lenni.
Jopar dologtol fugg az elettartama. Asszem Mucsirin cserelt a V2 es blokkba lancot nem olyan reg.
De kis 150 es rotaxba is cserelni kell, elkezdett csorogni.
Kerestem mar neten is, es kerdeztem szereloket, hogyan lehet a lanc nyulast megallapitani. Sok eredmenyre nem jutottam.
Regi tapasztalat szerint a lanc jelzi mikor csere erett, elkezd csorogni.
Marad a lancszemek egymashoz viszonyitasa, illetve az ujhoz valo merese.
Alapos tisztitas utan kezzel vegig gyalogoltam a szemeken.
Es igyeleztem a logas alapjan megallapitani melyik loghat jobban.
Biztos van szakszerubb is. :).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #22217 üzenetére
Hát nem tudom, nekem most nincs még sok km a vezérműláncban, viszont
sose ment igazán jól a motor a tavalyi összerakás óta... tényleg nem értem.
Ma mondjuk majdnem megvolt a 9,x egyik egyenesben. (Nem nagyon szar.)Viszont a keverék téma (majd) tizedmásodperces bontásban lesz analizálva!
Egyszer élünk jeligére. Eladtam a 4Road-ot, köszönve huszinak, dőlt a lé.Még egy kép, csak mert szép, aztán nem OFF-olok tovább (csak bonyolítok):
Szerk: hogyatökömbe csinálták, hogy tegnap rendeltem, ma itt van, UK-ből?
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #22218 üzenetére
"viszont sose ment igazán jól a motor a tavalyi összerakás óta... "
Nem remlik mar, hogy kompot lett merve neked? Meg talan a karbidnal se volt szazas a keverek (amire itt a szonda), de ahhoz nagyon el kell legyen csavarva.
A szondahoz: a 12V szondafutest azt honnan kapja? Ha ugy kell bekabelezni 12V tapfeszre, akkor en biztos ami biztos alapon beiktatnek egy 12V-os fesszabalyzot(termeszetesen a teljesitmenynek megfelelot), hogy ne erjen meglepi ha megszalad a tapfesz.
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #22219 üzenetére
Neked mekkora a kipu átmérő? Kellett trükközni (hosszított foglalat) a szondával?
nyogo83: mértem kompót... Nem lett valami sok, 9 bar, bár astro szerint (neki 10)
az is normális. A főtengely csere mellett újra lett gyűrűzve. (Henger, dugó maradt.)
Szerk: a szondát fullosan a vezérlő hajtja, nem kell külön tápkábelt adnom neki.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #22222 üzenetére
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #22221 üzenetére
Az egyik lehet az amit Csongi irt.
A masik: lehet csak en nem talaltam a manulaban adatot a gyari vegnyomasra, de az a 9 Bar az indokolna a gyenge teljesitmenyed. A gyari vegnyomas attol fuggoen milyen blokk 11-12-13 Bar szokott lenni es altalaban 1-1,5Bar veszteseget enged meg.
De a 10 Bar alattinal szinte mindegyiknel erosen ajanlja a manual, hogy uj kompotot kell tolteni a blokkba
Meg 7-8Bar-al is beindul, jon megy dudal, de a teljesitmeny a kozelebe sincs a gyarinak.[ Szerkesztve ]
-
novi68
tag
Sziasztok,
Azt vettem észre mostanában,hogy néha kicsit darabosan indul meg a Maja 250-esem, és mikor leesik a fordulat gázelvétel után,olyan,mintha "nyiszorogna" valami a hajtásban-gondolom,a szíj lehet vagy a görgők... Gondoltam,veszek görgőket hozzá,a szíjat nemrég néztem,újszerűnek tűnt és gyári Yamaha volt. Néztem az oemparts-on hozzá görgőket,nem tűnik vészesnek az ára,viszont a csúszkák hozzá aránytalanul drágák...Van belőle RMS gyártmány is (csúszka),nem tudom,az jó lehet-e hozzá..
Illetve néztem fékbetéteket is itt,abból is többféle van..(Ferodo,RMS,gyári,) Abból melyiket érdemes venni,picit vállas tárcsákhoz? ( A gyári horror árban van...) Mikor megyek zörög valami folyamatosan hátul,ha picit behúzom a hátsó féket-elhallgat...Az mitől lehet szerintetek?
Köszönöm!My name is White. Lumia White....
-
#50433536
törölt tag
válasz novi68 #22226 üzenetére
A szíj talán attól is nyikoroghat, ha öreg és kezd kikemenyedni. Fordítsd ki a belső bordáit, hogy ki van-e repedezve. Ha kis repedeseket látsz, akkor sajna öreg és erdemes cserelni.
A görgők kopottak már? És a görgők feszkeiben van kopás nyom, főleg a fészek oldalfala szokott lepcsosre kopni és ott felakadnak a görgők.
-
huszi.gyb
senior tag
Megrendeltem a Majestyhez a fesz. szabályzót, kinyomtattam a Users manual megfelelő részét. Olajam van hozzá, hajtóműolajat meg szintén rendeltem... Kezdődjön a móka
www.dongosofor.hu
-
novi68
tag
válasz #50433536 #22227 üzenetére
Szia,köszönöm a válaszod.Nem szedtem szét a hajtást még. Azt későbbre tervezem,ha a motorom is úgy akarja...A szíjat is csak szemrevételeztem-újnak tűnt...-ezért nem értem a nyikorgást... De lehet,hogy tényleg csereérett lett. Görgőkből gyári 12 grammost terveztem cserélni,de közben megnéztem a Dr Pulley görgőket is-lehet alternatíva a gyárival szemben?
My name is White. Lumia White....
-
DigitXT
félisten
válasz novi68 #22230 üzenetére
Nem rossz a Pulley, de csodát ne várj tőle a 250-es Majánál, mert annak fura az áttételezése, kicsit harmatos a végsebessége gyárilag is. De ha azt akarod, hogy legalább addig jobban menjen, mindenképp könnyebbet vegyél a gyári súlynál, nekem a 12 grammos Pulival kegyetlen lomha lett (majdnem megevett egy 50-es robogó indulásnál). Nyikorgáshoz végigolvashatod ezt a kálváriát, bár arra már nem emlékszem, hogy a megoldás mi volt. Azon kívül, hogy csak melegen csinálta, és fosta az olajat a hajtómű, meg a főtengely is, mindkettő szimeringje szar volt: utána kapott friss olajat, és talán el is múlt a hang. (De már kopnak az emlékek.) Mindenesetre készülj fel, ha belenézel a varióba, nem biztos, hogy örülni fogsz... Nagy flakon féktisztítót és Jumbo papírtörlőt nem árt, ha a kezed ügyében tartasz. Szerk: közben látom, hogy a videó már nem elérhető, feltöltöttem újra... Katt.
huszi.gyb: én meg szabin vagyok a héten, ennek örömére kifúrtam a kipumat...
[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
válasz DigitXT #22231 üzenetére
Üdv,
használ valaki Eneos motorolajat a motorjába? Tapasztalatok vannak? Én eddig 10w40-es Repsol Sintetico 4T-t használtam az elmúlt években, de csipegette rendesen a Kymcom. Most látom hogy van Eneos City Performance Scooter és berendeltem pár litert belőle teszt jelleggel. Adok egy esélyt, hátha jobb lesz a fogyasztás, vagy ha nem, akkor ez olcsóbb pár százzal.www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
DigitXT
félisten
válasz lehella #22232 üzenetére
Én most Xado-t rendeltem (az van benne), és mintha csipegetné. Meglátjuk.
OFF: 2000 EUR-ért én is beugratok egy ekkora motorral, kicsit többért akár
még a Madisonnal is, csak akkor (zuhanás közben) kell a vészleállító, hogy
ne bassza szét a víz a motort, mert 2000 EUR-nál kicsit többe van már LOL. -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #22231 üzenetére
Ma délután remélem lesz egy kis szabad időm és kapacitásom, amikor meg tudom csinálni a Gladiuson és a Maján is az olajcserét. Idén még nem volt... Majában 3 éves az olaj kb.
Szentkuti jóvoltából lesz féktisztítóm, elvileg meg tudok oldani mindent, ami kell a cseréhez
www.dongosofor.hu
-
Szpilu__25
tag
válasz lehella #22232 üzenetére
Eneost nekem csak kocsiban volt Clio 1.5dci meg egy RS Megane-ba használtam.
Milyen Kymco-d van? Én ezt raktam most a Downtown-ba:
Motul 5100 4T 10w50 -
lehella
senior tag
válasz Szpilu__25 #22235 üzenetére
People 250/2005. Eneost én Toyotákban használtam megelégedéssel eddig
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #22234 üzenetére
Én helyrepofoztam a KOSO fordulatszámmérőt: simán megy a VR szenzor
jeléről = teljesen felesleges volt a gyújtótekercs felől bekötni anno. Ja és,
ha már arra jártam, a fedkomp is visszakapta a jelet: kihúzódott a kábele.Meg ha már szét volt szedve az eleje, akkor visszadobtam a xenont. Egyik
oldal mondjuk kicsit zöldes, de így jár, aki találomra dob be egyet a polcról.Hívtak, hogy kész a kipu, de mivel szét volt szedve a műszerfal: holnap...
-
DigitXT
félisten
Itt van a korábban megköpködött bontószökevény...
Szerk: rá ne nagyítsatok, félhomályban digitális zoomal übergáz![ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #22241 üzenetére
Tegnap megcsináltam az olajcseréket. Kb 3dl olaj maradt a kannában.
Gladiuson minimális olajsár volt a leeresztő csavaron, semmi extra.
Maján sajnos nem múlt el nyomtalanul a szétszedett motorral állás:max 500km múlva újabb olajcsere (ha ilyen tempóban jön meg az alkatrész, akkor úgyis letelik az 1 év). Az első 2-3 alkalommal sűrűbb olajcsere periódust fogok alkalmazni.Az olajban találtam: olajsarat, port, a szűrő betét vastagon koszos volt. Volt benne egy döglött poloska, fenyőtüske.
Most feltöltöttem friss olajjal, ha át tudom venni az akkut, akkor kimérem a töltést. Gyanítom, hogy a fesz.szab halhatott meg, megpróbálom azt is kimérni, valamint a generátort is.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #22246 üzenetére
Úgy gondolom, hogy egyáltalán nincs töltés, de a multiméter még csak tegnap este került elő (eddig csak akkutöltőt rácsíptetve tudtam feszt mérni). De a használt akkuk feltöltés után megint indították a motort, tehát nem tönkre tette őket, szimplán lemerültek. Világítás állandó, 20km alatt nem csoda, ha 0-ra szív egy amúgy is gyengébb akkut.
Biztosan segít, de remélem nem szopatós hiba lesz, csak egy fesz.szab csere
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
#50433536
törölt tag
válasz huszi.gyb #22247 üzenetére
Hi!
A generátor nagyon-nagyon ritkán megy tönkre. Az ellenőrzéséhez ki kell kötni a három vezetéket és megmérni a tekercsek ellenállását. Egyformanak kell lennie. Egy mérés nem mérés. Lehetőleg tized ohm pontossággal, szerencsére ezt egy alap műszer is tudja. Majd ellenőrizni test zárlatra, egy ilyen generatornal elég hozzá a műszer 9 voltja is.Ha jónak tűnik, egy 10 évnél idősebb generátort érdemes rendbe rakni impregnáló lakk spary-vel. Ha olajban fut, akkor pedig kötelező. Lehet kapni direkt erre a célra sav-, lúg-, olaj- és hőálló lakkot. Így megelőzhető a lakk öregedése miatti belső zárlat és újabb 10-15 évig bírja az olajos környezetet.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen