- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic V2 - origami
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Yettel topik
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
ph A Bloomberg videointerjújában utalt erre a Dell és az NVIDIA vezére.
-
Így fest a Steel Effigy korai béta változata
gp A külső nézetes hack&slash akciójáték az előzetes információk szerint PC-re érkezik.
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #21350 üzenetére
Az SW-nél is sarkalatos pont a kis kerékméret.
500-as Scarabeo?
-
explo1
csendes tag
Szevasztok!
Sikerült eldobnom a Foresightomat. Az első idomok és a fényszóró nem túl vészesen, de törtek/repedtek.
Tudnátok ajánlani Budapesten korrekt műanyag hegesztő/javítót?
Köszönöm!
-
Winne
nagyúr
Ez minőségben elég jó lehet, vagy motoros boltban jobbat is kapok ennyiért?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
Burt1793
veterán
DigitXT megejtette a 48 ezres szervizt az SH-n: olaj, olajszűrő, légszűrő, gyertyacsere, hajtás tisztítás és átnézés (kuplung a végét járja...).
Egy-két kép: [1], [2], [3], [4], [5], [6], [7], [8]
(szerencsére megúsztuk az esőt)
Utána mentünk egy kört, gyorsultunk is egymás mellett párat, győzött a madison, állórajtnál és gurulórajtnál is. Vannak különbségek, a kisebb kerék miatt kicsit könnyebb irányítani kis sebességnél, de nagy sebességnél, főleg rossz úton elég bizonytalannak tűnt így elsőre az enyémhez képest. A madison hangja nagyon jó, élmény hallgatni, a műszerek királyok, van mit nézni. Ami nagy különbség még, az a gázreakció vagy a hajtás reagálása, vagy mindkettő egyszerre, a madison krémesebben veszi a gázt, az sh hozzá képest hirtelen, persze nem egy motorhoz képest, hanem a cvt-s járművek kategóriájában. Amikor a végén visszacseréltük, rendesen bakkecskéztem az sh-val mire megfordultam, gyorsan átszoktam egyikről a másikra, meg persze utána vissza is.Az sh-t hazafelé leteszteltem, szépen megy vmax-on és a gyorsulási tesztszakaszomon is teljesíti a korábbiakat, sikeres volt a szerviz, köszi DigitXT!
-
vendingo
veterán
válasz csongi #21348 üzenetére
"Amugy meg tok mindegy lenne mit hagysz az utszelen, egy turamotort vagy robogot, ha az erteke ugyan annyi."
Az africanal nem csak az ár a lényeg. Az enyém kb fél év múlva lép veterán korba és még 80k km sincsen benne. Tavaly dobtam ki belőle a 30 éves gyári fékbetétet, szóval mondhatni ritkaság. Jelenlegi tendencia szerint évi 50-80 ezerrel megy fel az áruk. Egy robogó meg kb ennyit vagy többet veszít.yodamastah: Neked most nincs is rendes mocid, amióta eladtad a Ninjat?
Ja, említették, hogy voltál robesszal Horvátországban, akkor jött az ötlet a robogó felé, és kerestem rá pár típusra és túratapasztalatra.Mosquito34: Jó hallani, hogy más is használja a robogóját és nem csak ingázásra, meg fagyizásra. Ez a Honda SW 600 nagyon túl van árban az elképzelésemen.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21356 üzenetére
Jó móka volt! Élmény az SH is, tényleg seggberúg gázra,
de aztán “visszafogja magát”. Na nem nagyon, jó 10-11 mp
lehet így a 0-100? Nincs egetverő különbség. (Fel lehet azt
is tuningolni 8-9 mp-re, de akkor valószínűleg többet enne.)Amúgy aztán én is bizonytalanabbnak éreztem a Madisont,
gyorsan rá is néztem a hátsó kerékanyára, nem lazult-e le?
Úgy tűnik nem. A szilent viszont tuti f.s, majd lecserélem. -
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #21359 üzenetére
Valamit tuti fogok vele csinálni, most hogy megvan a vas...
Szerk: anno nem volt, vettem ugye gyárit, most a régi felújítható.
És ha ügyes vagyok, jobb is lesz, mint a szétszakadós gyári.MÁS: 7 óra alatt kb. 6 grammot driftelt a load cell, az semmi.
Simán jó lesz mérésre. Pontosabb, mint szemre a szar mércén:
Szerk: a fenti kép nullázás után, a kanna 370 grammját levonva.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz vendingo #21357 üzenetére
"Jó hallani, hogy más is használja a robogóját és nem csak ingázásra, meg fagyizásra."
Ki kell, hogy ábrándítsalak, nem véletlenül ingázásra használja az emberek nagy része a robogót, erre való. Ettől függetlenül másra is jó, de van ami ugyanannyiért, vagy olcsóbban jó arra. Én nyugodt szívvel használnám azt a régi africa twin-t, elesni semmivel se jó, ha az adott robogót egy esés után az árokban hagynád (főleg, ha erre készülsz ), akkor az úgyse lesz egy jó példány/szervizelt darab, szerintem nincs sok értelme ilyet csinálni. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21358 üzenetére
Tényleg jó volt, annyira felpörgetett a városi gyorsulgatás, hogy hazáig nem nyugodtam, rég mentem ilyen gyorsan, mostanában visszafogottabb voltam. Amúgy szeptember végén 42169 km-rel volt a 42ezres szerviz, azért nem kapcsolt be a change oil lámpa.
Szervezhetnénk majd valamikorra egy gurulást a környéken. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21362 üzenetére
Még azon gondolkodtam, hogy a Madison mostani "lágysága" részben a J.Costa
érdeme, ha lehet ilyet mondani, annak van egy ilyen lazább felpörgése. Szokható
persze, csak ha autók közt ugrálsz észben kell tartani ezt a kis "késedelmét".Gondolkodtam még azon is, hogy hogy zavarodtam bele az áttételekbe. Ugye,
ha elveszed a gázt, akkor vált fel a legnagyobbra (ezért esik le mondjuk 40 km/h
kigurulás mellett 3000-re a fordulat!), mert olyankor a kerék felől jön erő. A motor
kényszerhajtásba kerül: amint picit gázt adsz vált kisebb fokozatba, ahogy egyre
csökken a hátsó kerék felől érkező erő aránya, egészen addig, amíg se motorfék
se hajtás. Onnantól kezdve, még több gázra megfordul a dolog, s a görgők fogják
hosszabb áttétel felé terelni a variót. A nyomóerejük a tömegük + a fordulatszám
függvénye. A másik oldalon meg a kontrasztrugó ellensúlyoz. De ahogy írom ezt,
megint olyan érzésem van, hogy értem én, csak mégsem egészen tökéletesen...Van fokozatkijelzőm is az UTCOMP-on, ami pont az aktuális áttételt számolgatja.
(Természetesen fokozat nincs, de hasra elneveztem bizonyos tartományokat...)Szerk: tőlem mehet kisebb gurulás, de nagyobb túrákat nem vállalok be.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #21318 üzenetére
Na, most jutottam oda, hogy megnézzem. Nem volt rossz, de! Egyet nem értek:
miért robogózza folyton? Azért mert "SMKP teljesítményű"? Akkor a Simson is
egy robogó? Szerintem nagyon nem. Ebbe semmi robogós nincs. Szerintem én
fel se bírnék rá ülni (kis túlzással). Öreg vagyok én már ehhez... Inkább ez.Szerk: emlékeztem, hogy volt már szó róla, de arra nem, hogy te linkelted.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz vendingo #21357 üzenetére
Ahogy mosqi is irta.
650 nagy vas, az azert megy is, meg a kerekek merete futomuve egy szintel feljebb van mint a 400as. Pontosabban robogo felso kategoria.
A 13aa kereku burgmannal is el lehet menni, csak egy 50 % telszkopoppal mar szenvedes. A kozponti rugozas amugy is ad egy pici bizonytalansagot. Ehhez tarsul a 200kg koruli suly.
Atlantic Balna a 650 burgman alatt van osszessegeben, es a 400 burgman kozott.
Teljesen mindegy lesz mivel rohadsz le, a japan is otthagy ha nimcs rendben, es a lelket is kihajtottak.
180cm vagyok, a burgman alacsony volt nekem. K4, 250.
Az Atlantikon egyenes hattal lehetett ulni. Motorozhatobb volt lenyegesen.
A szerpentinen meg egyertelmuen jobb volt.Egy Pegasot kb 5-600 bol utra keszre lehet tenni.
Bizonyitott, es barmerre jarsz nem lesz meglepi. Europaba a rotax blokkhoz minden van, de ha rendben van, akkor azt is csak tankolni kell.Olcsobb megoldasok meg a diversionok. Csak arrol meg szerintem lelogsz. Rendbe rakott 900as picit tobbet fogyaszt, de a vilagbol kimegy.Saccolasom szerint rendes szerviz eloelettel 200k siman elmene.
Robogoval tenyleg legyen minden telibe rendben, ha gond van nehez javitani a sok muanyag miatt. Szinte semihez nem fersz hozza. Ha jo a vas akkor mehet a tura, de penzben ugyan ott leszel, mint egy par evvel oregebb egyhengeres tura motorral. Teves informacio, hogy a robogo olcso uzembe tarzasu. :).
Rendszerint surubb olaj es szuro csere, es dragabb, a scooter olajjal kell hasznalni.
A szij arabol veszel lancot akar, es kb duplajat is kibirja.
A fogyasztas ami kedvezobb es a gumi ara. A tobbit szamolhatod ugyan annyiba. fekek, folyadekok, szurok...stb.
Raadasul egy jol beallitott cvt nem ket Ft lesz. Ebbe nincs tuning, csupan egy 15 ev koruli paripa rendszer van rendbe teve. Egy kuplung rugo szett 8ezer korul mozog. Ha kompletten veszed, 30 koruli az ara. Egy normalis gorgoszett, 15ezer. A variator tarcsat vagy a kosarat mar nem is emlitem. Ennyibol egy rotax kulungjat is meg lehet oldani, es az menni fog 50-60 ezret is. , de a freewind is megoldhato.Valtozott a piac, dragak lettek a robogok, es boritekolni lehet az kulfoldi bontoszokeveny. Egy valoban valos km es szervizmultas vas egy milla plusz.
Elsonek egyszeru fentartassal bir, de ez nem valos.
Annyiobol igaz, hogy egy henger, es mindenbol egy kell csak..
pl dugo, lanc, ...stb.
Nem lebeszelni akarlak. Csupan gondold at.
A robesz szel, esovedelme kimagasloan kenyelmes. CVT kenyelmes. Pakolhatosag igen jo. Egy szemely akar doboz nelkul is mehet turazni, egy hatizsak vagy egy alagut taska, es a motor kanyaraodasi tulajdonsagai sem valtoznak meg.
Kedvezo, 5liter alatti fogyasztas az injektoroaoknal.
Karbisok inkabb 5 vagy picivel felette.
Kymco xciting is jo lehet, ha az ulespozicio megfelelo.
Erzekeny az olajra, es nem preferalja a hideg oldali terhelest, valoban meg kell varni mig a mutato kimozdul, mert ha nem hamar elfogy a vezermu tengely.Nyugo83. Erdekes, ha tartos es sikerul jol betenni a kozepet, akar jo is lehet:).
Erdemes fejben tartani.[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz csongi #21366 üzenetére
A második szériás Pegaso-kban már Piaggio blokk van, én inkább azt választanám.
A Diversion-t én is néztem, főleg a kardán miatt, de ott meg a legnagyobb szopó a szívócső gumírozása, egyben van a fém és a műanyag rész, nem külön választható, és ebből nincs bontott, csak gyári új, ami gecidrága. Igaz, ha megveszed, sokáig nem lesz vele bajod.
Burt,
Mi a tapasztalatod a TDM-mel? Azokat is figyelgetem, testszenek nagyon, csak hát a lánc.
De továbbra is tartok tőle, hogy egy Divesrion, TDM, egy Deauville overkill munkába járásra. Nagyon msáhová meg nem használnám, a hosszabb utakra ott van a kabrió.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #21363 üzenetére
Szerintem amúgy pont, hogy az sh nem vált fel annyit kisebb gázra, hanem tol azonnal nyomatékból (hang alapján), amikor néztem a fordulatszámmérődet, kisebb gázra igazából csak az ugrált 3 és 5 ezer között, ha picit kitartottad, csak akkor indult meg. Amúgy ez nem gáz a kocsik között, nagyobb gázt kell húzni, mondjuk az biztos, hogy a fogyasztásnak nem tesz jót.
Az SH-n én azt vettem észre az évek során, hogy kb. 60ig szinte mindegy, hogy félgázt húzol, vagy teljeset, nincs nagy különbség. Szóval lehet, hogy a gázkar hangolása is más, bár ez a része nem oszt nem szoroz, simán szokható. -
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #21367 üzenetére
Mostanában heti egyszer használom bejárásra a tdm-et a robogó helyett (így legalább kibír egy hetet egy tankkal az sh ), ha tényleg jó az idő, akkor nem gáz, sorok között jól megy, sokkal jobban észreveszik, országúton 110-nél 4000-et forog 6.ban. Az biztos, hogy minden napi használatra sokkal több nyűg, mint az sh, de hát ez a robogó ezt tudja tökéletesen, még ilyenkor is fent van a tucano, lehet bármilyen idő (általában reggel megyek be és késő este jövök haza, olyankor meg még tavasszal is hideg van). A láncot elvileg 1000 km-enként kell kenni, eddig kb. 600 km-enként kentem, ma talán le is tisztítom, az oldala tiszta dzsuva (illetve ma lesz motoros áldás, arra illene szépen megjelenni).
A fogyasztás városban úgy menve, mint az sh-val, simán 5,5 liter/100km, a gázreakció nagyon durva, ha elcsukod, bólintasz, nincs ilyen finomkodás, mint a hondán. Amúgy az egyes elég hosszú, 4000-nél megy 38-at, alapjáraton 11-et (ott ha nem kezdesz el kuplungot csúsztatni, rendesen bakkecskézik), meg amúgy se szereti 2500as fordulat alatt magát. Maximum este az erdőben 70-nél próbáltam 6.ban, ha nem akarsz gyorsítani, elketyeg... A hangja terhelésen 3500-tól 5500-ig hihetetlen jó, felette inkább csak kerepel ehhez képest (gyári kipufogó van rajta). Ez amúgy a legutolsó széria (RN18), abs-es (már kellett...). Szeretem, jó cucc. Magasított ülést és plexit veszek rá nemsokára, aztán ha lesz esetleg szabad hétvége (ami mostanában hiánycikk), akkor az mégse lesz szabad a motorozás miatt.
Nem kis kompromisszummal lehet használni mindennapi bejárásra, ha választani kell, akkor a motort tartom meg és beszerzek rá ilyen lábra rögzíthető tucano-szerűséget. Van rá két nagy oldaldobozom is (fent a padláson ), szóval a pakolhatóság is a tádé mellett szól.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz vendingo #21357 üzenetére
Inkább itt válaszolok, a motorost csak olvasom. (bár sokszor bizseregnek az ujjaim hogy ott is kommenteljek néha, de inkább nem :D)
Természetesen van alkatrész Kymcohoz, nem is drágák általában.
De pl. csongi is említette, hogy van drága típushibája is, ami nem is lenne valódi típushiba, ha nem a kotla sz.rokat hordanák be az országba zsebpénzért.
-
csongi
Topikgazda
válasz Hauptmann #21367 üzenetére
Ha jo helyen keresgelsz, 10 ezerbol is meg lehet uszni.
Szorgos kis sarga baratok mindent legyartanak, ezekbol az egyszeru alkatreszekbol ok is tudnak megfelelo minoseget gyartani. :).A piaggio blokkos pegasokat nem ismerem, de hallottam olyat, hogy hajlamosak a hemgerfej tomitest kinyomni.
Nem tudom mi igaz ebbol, mert ezt mar mondtak a rotax blokkosra is. :). Amit en szerivizeltem 95 os 78ezer km-el, semmi ilyen jele nem volt :).Az injektorosok mar 4 vagy az alatt is kepesek kajalni.
Mas:
Belekezdtem egy 650es deauville projektbe. Nem tudom mi lesz a vege :).
Persze kintrol hozott. 38 ezer km.
Es ez igazolodni latszik, a kinti szerviz szamlan. Illetve a szervizelesem elvegezese alapjan. 2003 as a vas es 2007 be helyeztek forgalomba, de ehhez meg a kotelezo szervizen kivul nem nyukaltak.
Minden gumicsovon a gyari bilincsek, a csocsonkok hibatlanok, sehol rohadas.
Makulatlan karbi belso inni lehetne belole. A vakum hengeren alig lathato kopas.
A tuszelepen nagyitoval kell keresni.
Szelephezag tokeletes. Mindehol a gyari ragaszto a csavaroknal. Gyari szerszam keszlet bontatanul a helyen.
A fektarcsak a futasteljesienynek megfeleloek.
A motor gyunyoruen jar. Gyertyak cserelve, szep a gyertyakep.
Kullung valto szepen mukodik, padon kiprobaltam.
A kipufugo vege szaraz es rozsdadoltos, nem pedig feke olajos.
Valos 38 ezer van a gepbe .Szepseg hiba az elejerol lezuztak a muanyagokat.
Tavaly novber kornyeken volt a zuzas, decemberbe mar itton volt egy kereskedesbe. Azota allt. Egy teleszkop serult. Hamarosan az elso futomuvet helyre allitom, es ossze rakom.
A regi benzinnel pikk pakk beindult, csak szivato semmi gazrangatas meg egyeb trukkok.
Szoval ilyen valtos "robogora nyergeltem at :). "[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Halihó, hadd kérjek en is egy véleményezést erről a masinarol.
Nem világot megvaltani akarnam, csak A-Bbe.
https://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/cygnus_x_125/yamaha_cygnus_x_125_nxc125-14248756A menettulajdonsagokkal tisztában vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #21368 üzenetére
Ugyanazt mondjuk... Az SH gyári variója a gyári súlyokkal nem csökkenti úgy
az áttételt gázra, ezt fogalmaztam én úgy, hogy "elváltja magát". Azaz inkább
hosszabb áttételen próbál gyorsítani, valóban nyomatékból: könnyebb görgőkkel
feljebb lehetne tolni, jobban felpörögne, valószínű gyorsulna úgy, mint a Madison.Kérdés, hogy mennyire lenne úgy komfortos, és mennyivel zabálna többet: lehet
nem is tetszene az, amit előad úgy, annyira megváltozna a karaktere. Ki tudja.A Madison mindenesetre most 9-10 mp körül tud: ezt anno gyári hajtással hozta.
(Tuningpokol LVL99.) Viszont a hagyományos varióval, amikor a mozgó tárcsa is
fogja a szíjat sokkal harapósabbnak érződött annak idején. Mikor már 8-assal
kezdődtek a 0-100-as idők, akkor! De amióta le lett cserélve a főtengely bárhogy
csereberéltem a hajtáskombinációkat, a közelébe se értem azoknak az időknek:
valószínűleg gyengébb lett, na. Elvégre mértem kompressziót is: harmatos 9 bar.
És ezen az sem segít, hogy a keverék is rendesen el van állítva: alapvetően dús,
ezt érzeni is rajta, viszont az sem kizárható, hogy nyélgázon szegényedik, ha a
karbiban túlságosan lecsökken az üzemanyagszint (keveset szállít* a szivattyú).
Szerk: azt tudom, hogy a nyomás le szokott esni 0-ra, szóval ami a csövön kifér.Ezért kéne egy lambda szonda, és akkor korrekten CSV-be logolva belőni.
*: szállítana az sokkal többet, csak az áramlásmérőnek elég nagy a fojtása...
FeniX-: meg kell venni, aztán menni vele.
Ha beszarik, akkor meg az árokba lökni.
Szerk: a JSZP/SZÜF most nem elérhető, szóval többet nem tudok mondani róla.
(Mindenesetre olyan olcsó, hogy nagyon nagyot nem lehet vele bukni, bármi van...)[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz explo1 #21379 üzenetére
Ha a muanyagokat is ugy javitjak mint az alu/rez es egyeb alkatreszeket, akkor erosen ajanlott ceg.
Muanyag cuccokkal nem volt meg dolgom naluk, viszont evek ota hozzajuk jarok ha hutot, klimacsovet vagy barmifele aluhegesztessel, roppantot csokeszitessel kapcsolatos dolgot kell csinalni. Nagyon profik.
-
Micsurin
nagyúr
Pusztán elméleti kérdés, de a szíjnak melyik tulajdonsága lényegében miben nyilvánul meg és, hogyan befolyásol?
Hossz, oldalfal/trapéz(?) dőlésszöge, vastagság, szélesség.
Köszi, ez most nagyon értetlen kérdés volt tudom.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Kickass
őstag
Kedves topiklakok megszakertenetek nekem az alabbi motort?
JSZP szerint tenyleg Mo-i, egy tulajos, en a kepeken se lattam semmi kulonoset igaz nem is ertek hozza, bar miert kellett ra tukor az jo kerdes.[link] - Gilera Runner VXR200
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Egy kis szaksegítség kellene négyütemű robogóhoz.
Van egy malaguti madison k400 robogóm. A minap leállt a házunk előtt. Hibakeresés után elkezdtem bontani és kiderült, hogy a szelephimba sor mindegyik csavarja elengedett. Két csavar tőből beszakadt, kettő pedig kiszakadt az alumínium menettel együtt. Lekaptam a hengerfejet, mert az hittem beesett valami a hengerbe és az emelgette a szelepeket és szakította le a himbasort. Szerencsére a dugattyúnak és a szelepeknek semmi bajuk. Nincs benne semmi forgács és semmi sérülés. Leengedtem az olajat és az is tiszta volt.
Szerintetek mi lehetett a baj? Elfáradtak a csavarok a 2002-es motorban? lehetséges ez? Tudja valaki mi lehetett az eredeti probléma, ami a himbasor leszakadásához vezetett?Itt van egy-két fénylép:
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #21390 üzenetére
Üdv Sorstárs!
Magam is egy K400-ast hajtok, eddig egyetlenként a topikban. Mondhatnám,
hogy örülök a márkatársnak, de ahogy elnézem itt is esélyes a rollerezés.
Sajnos nem vagyok szerelő (bár sok mindent megszerelek magam is otthon)
érdemben így nem tudok válaszolni. De kíváncsi vagyok, a többiek mit látnak.Üdv,
DigitXTUi: nekem első körben értelmeznem kéne, hogy ez a "himbasor" merre, hány
méter. A legtöbb, amit motorikusan csináltam, hogy szelephézagot állítottam.
(Vezérműlánc-cserét és főtengelycserét különböző* szerelőkre bíztam...)*: valójában ugyanaz csinálta, csak a főtengely illesztést nem vállalta be LOL.
Ennek a négy csavarjáról van szó? (Csak erről a két szelephimbáról tudok.)
Ezekről is főleg a szelephézag állítás miatt, és mert az egyik nálam kopott.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #21390 üzenetére
Lehet anyaghibás volt a csavar, eddig bírta.
ha lehet javítani a kiszakadt menetet azt javítani, vagy alkatrész csere.
Egy kis szerencsével a beszakad csavarok kijönnek.
Ha jól látom azok a hengert is leszorították.
Én az összes lefogató csavart cserélném újra.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #21390 üzenetére
Autonal talalkoztam eddig ilyennel. Tultépett csavarok fele szakadt, fele meg kitepte a menetet a hengerfejbol vezermutengely csapagycseszeinel.
Ismeretlen volt az eloelete a autonak, 1-1,5 eve megvolt a tulajnak, nem tudni mikor takoltak.Ha a vezerles ugrik es beleer a szelep a dugattyuba, akkor inkabb hajlik/torik a szeletanyer, illetve maga a himba torik. De itt jol latszik, hogy nem errol van szo.
Uj csavar+ a kiszakadt menetet vagy felfurni vagy helicoil-al megjavitani hazilag. Vagy gepmuhelybe beadod es megcsinaljak helyetted egyben egy sikolas/ellenorzessel. -
Micsurin
nagyúr
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #21391 üzenetére
Szia!
Igen, az a himbasor, annak a négy csavarja ment ki. Kettő elszakadt, kettő pedig kijött és kitépte a menetet is. A beszakadt csavarokat sikerült kiszednem és az előbb voltam a helyi gépműhelyben. Kértem, hogy fúrják fel hetesre a menetet és esztergáljanak hozzá négy darab tőcsavart, aminek az egyik felén hetes menet van, a másik fele pedig hatos átmérő, a végén hatos menettel. Az új tőcsavarokat menetragasztóval fogom berakni és a tetején anyával rögzítem a himbasort. Ez a megoldás szerintem megbízhatóbb, mint a gyári, mert szétszereléskor nem kell az hengerfejben lévő menetet megbontani és így nem lehet kikoptatni és túlhúzni.
Szerintetek a képeken látható dugattyú és a szelepek egészséges színűek? A sötét korom nem utalhat arra, hogy eszi az olajat és gyűrűznöm is kellene az összerakás előtt?
Előre is köszi a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #21396 üzenetére
Szep egeszsegesnek tunik igy kep alapjan. Ennel csunyabb szokott lenni ami lathatoan eszi az olajat, az osszes szelep es hengerfej/dugo tele lenne lerakodassal.
Ha nem veszed eszre, hogy drasztikusan enne az olajat, akkor egyelore nem nyulnek hozza.
Ha eszi, akkor meg nem erdemes csak egy gyurucseret csinalni, hanem hengert is le kell venni, gepmuhelyben kimerni a hordossagot, majd egy tulmeretes dugo/gyuruvel, hozzaigazitott hengerrel osszerakni.Majd itt DigitXT kijavit, mert fejbol nem vagom, hogy nicasilos vagy nem a henger, mert akkor furas nem jarhato es max egy gyuruszett es megy ameddig megy
-
csongi
Topikgazda
válasz Micsurin #21394 üzenetére
Mivel itt nem allando a ket pont kozotti attetel, minden meret befolyasol.
Szij szelessege, hosszusaga, szoge.
Befolyasolja az attetelt. Ezert befolyasol vegsebesseget, gyorsulast fogyasztast.
Egy igazan sok tenyezos szamitassal allitjak ossze a gyari setupot. Lanckerekes meghajtasnal is barmilyen modositas az egyik tulajdonsagot javitja, a masikat lerontja.
Csak itt a CVTnel, a vegattetel fogaskerekein kivul az egesz lehajtast tudod valtoztatni, ami miatt sokkal nehezebb a hangolasa.astro12: Szelepszar szimeringet cserelnek, es becsiszolnam kezzel a szelepeket. Ilyen helyzetekben megeri megcsinalni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Projektor topic
- Politika
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Steam Deck
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Peugeot, Citroën topik
- Diablo IV
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen