- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- iPhone topik
- Netfone
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Óriás képernyővel futott be a Mi Max 3
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
ph Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz SoulReaver #11600 üzenetére
Ezek alapján a fő kérdés a DPF, vagyis a részecskeszűrő.
Nem vagyok naprakész a témában, amikor foglalkoztam vele (én is nézegettem Avensis-eket egy időben), akkori információim szerint Check Engine lámpa jelzi a problémákat. Ugye a DPF esetén regenerálási időszakok vannak, amikor a motor megpróbálja felhevíteni a részecskeszűrőt, hogy "kikormolja" magát. Ha ez nem sikerül, akkor egyre jobban "fulladni" fog a motor, és a rossz hatásfok miatt kigyullad a Check Engine lámpa.
Ilyenkor jöhet az, hogy vagy kitakarítják a DPF-et, ami vagy sikerül, vagy nem ( pro és kontra is olvastam véleményeket ), vagy lehet cserélni, ami utángyártott esetén olyan 200e Ft-s összeg, gyárinál viszont akár fél millió felett is lehet.Injektor problémák esetén változatos dolgok történhetnek, egyeletlen járás, kopogó hang, akár un. sánta-módba (limp-mode) váltás, amikor korlátozza a teljesítményt, de lehet check engine, és stb.
Az injektor-csere témaköre is változatos, sűrű városi használatnál nem csodálkoznék, ha már lett volna benne cserélve. Amúgy olyan 200 000 - 250 000 km körül szokták megadni magukat, de ez erősen függ a használattól és a karbantartástól.
Annak a cseréje is változatos áron elérhető, a 4db alsó hangon azért 100 000 Ft körül mozog.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz SoulReaver #11602 üzenetére
Én két éve egy 1.4-es benzines, 75 lóerős, 2004-es Golfon majdnem 200 000 Ft-t fizettem ki egy Lambda-szonda probléma miatt, úgy, hogy amúgy a családban volt új kora óta, és alapvetően gondoskodva volt róla. De hiába, ami el tud romlani, az el is fog...
Nem akarlak eltántorítani a Dieseltől, mert ha hosszú autópályázások vannak tervben, akkor lehet még így is megérheti beleugrani.
De igen, én sem véletlenül söpörtem le anno az asztalról a 2.2-es, aztán a 2.0-ás diesel Avensiseket, mert ugye a benzines verziókban nincs még csak turbó se. Csak akkor rájön az ember, hogy hopp, az 1.6 (1ZR) és 1.8 (2ZR) motorokkal szerelt Avensis-ek ára évjárat / futott km arányaiban magasabbak, és választék is szűkebb, hiszen a vevők ezeket keresik, a piac meg beáraz.
Amiket anno megnéztem, ott meg csúnyán szembesültem a hazai használtautó piaci körülményekkel (mondom, ez már bő két éve volt, tehát nem biztos, hogy mérvadó), volt rohadt aljú; volt sérülésmentesnek beállított, ahol a motortérben lehetett látni a durva hegesztési nyomokat; és volt olyan, amely a szervizkönyve szerint több, mint 30 000 km óta nem volt olajcserén ( az ilyesmit egy motor se köszöni meg ), és így tovább.
Én végül az autóvásárlásra szánt összeget hitellel megtoldva egy új autót vettem (E210 Corolla Sedan 1.6 1ZR motorral). Nem állítom, hogy ez egyértelműen jó döntés volt részemről, teszem hozzá...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Ck.
addikt
válasz SoulReaver #11600 üzenetére
Semmi közöm hozzá, éppen ezért nem akarok és nincs is jogom
belevau, de én elengedném ezt az autót. Már alapban a kor/futás és a nagyrészt városi használat miatt. Pont ez az, ami a diesel motort kinyírja. Mindenképp nagyon alapos, teljeskörű átnézést igényelne, de még akkor is megvan a rizikó, hogy elég komoly pénzeket kellhet rálocsolni. Én az egész diesel témát nem erőltetném már egyáltalán és nem csak a lehetséges meghibásodások miatt, hanem a jövő miatt sem. A világ nagyon nem a dieselek irányába mozdult el, rövid távon is nagy piaci beesés prognosztizálható, gondolni kell a későbbi eladásra is. -
nagyúr
Szigorúan saját vélemény, de egy 11 éves autónál biztos, hogy a későbbi eladásra már gondolni kell?
Persze, ha 1-2 évig szeretné csak használni, akkor nyilván, de ha már 4-5 év a cél, akkor én nem építenék várakat erre. A különbség ott már összegszerűen nem lesz észveszejtő mértékű, és igen, adott esetben lehet már jobban jár az ember, ha egy bontóba beadja...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Ck.
addikt
Részben ezzel is egyetértek abszolút, de azért nem elhanyagolandó tényező ez sem. A másik dolog, egyre több országban vezetnek be bizonyos EU norma alatti és/vagy x g/km CO2 szint feletti büntetéseket/korlátozásokat/tiltásokat, különös előszeretettel alkalmazva a gázolajos autókra (is). Ezt az eszmecserét folytatva néhány baráttal, nekik szent meggyőződésük, hogy Magyarország az a dieselek országa és előbb lesz a Föld lapos, minthogy idehaza bármiféle korlátozás lenne ellenük, mert akkor azonnal jönne a második március 15., de én ebben nem hiszek. Ha ennyi helyen meg merték lépni, akkor kormánytól függetlenül miért nem lenne idehaza a valamikori döntéshozóknak elég nagy tökük hozzá, hogy hasonló szankciókat meg merjenek hozni?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SoulReaver #11598 üzenetére
[link] itt egy összefoglaló a motorról. Meg kell nézetni az autót egy Toyota specialistával szerintem, aki meg tudja ítélni élő adatokból, nagyjából milyen állapotban van az üzemanyag rendszer, turbó, DPF, stb
-
galervin93
őstag
válasz Dluinet #10400 üzenetére
Régebbi hsz.-hoz kanyarodok vissza, akkor ő jó lesz a P3-ba igaz?
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
nagyúr
válasz galervin93 #11608 üzenetére
Igen.
Eneos-ból csak a Sustina a jó."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Babetta-X
senior tag
Sziasztok! Kinéztem egy T220-as d4d avensist. Mit lehet tudni ezekről a d4d motorokról? Mennyire "normális" az olajfogyasztás, mikre kell figyelni vásárláskor? Köszi előre is.
-
Ck.
addikt
Ma le akartam udvariasan b@szni egy taxist amiért egy 2017-es sima benzines Toyotaval feszített, annyit mondott hogy már megkapta sokaktól, de elmondása szerint nem bízik a modern technikákban, csak a régi jól beváltakban. Csak mosolyogtam egyet, majd mentem tovább a dolgomra…Mondom magamban, akkor megérdemled komám, hogy azt hajts, amit.
-
Paxker315
addikt
voa, azért a HSD-t "modern technikának" bélyegezni így 21-ben már meredek. Első totyi hipritek 97-es évjáratúak, azt már nőből is vállalja az ember, a HSD meg igazán kiforrott rendszer lett.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Ck.
addikt
válasz Paxker315 #11613 üzenetére
Egyik barátom is teljesen ugyanígy gondolkodik…fogalmam sincs, mit lehet ezekkel a(z)
emberekkelbarlanglakókkal kezdeni. Most készülnek egy zsír új Vitarat/RAV4-et vagy valami hasonlót rendelni, szigorúan hybrid mentesen és persze manuális váltóval.[ Szerkesztve ]
-
Veron
őstag
Aki benzines Corolla TS hajt, megmondaná, hogy mekkora a tankja?
50 litert látok itt-ott neten, de a matek nem jön ki. 500 km (7,9 l/km fogyi) után vinnyogott, hogy adjak neki enni gyorsan, pedig ezekkel a számokkal 600 km-t simán el kellene gurulnia.
Másik feltételezés, hogy annyira korán sír a betevőért, ami már-már túlzó."Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
tomi5244
őstag
Sziasztok!
Toyota Auris HSD 2. generációi között nézelődöm, azon belül is a face lift kiviteleknél. Főként rövid távokra vennék autót, mozgáskorlátozottként már egészen kis távolságokra is autóba kell ülnöm.
Elég nagy a szórás, találtam kevesebb km futottat meg vannak bőven 100e felettiek is. Az akku élettartam szempontjából a km a mérvadó vagy a kor? Hogy őszinte legyek, nem nagyon szeretnék "idős" autót, főleg hybridből. A budget max 4,5M.
2012-ben megjelent és a FL kivitel között a gyári fejegység ugyebár változott. Ott milyen különdbségek vannak tudásban? Vagy csak annyi a difi, hogy a FL-nél már a gombok is érintősek?
Bármi hasznos infót szívesen fogadok, ami fontos lehet egy esetleges vásárlás esetén.
Köszi!
T -
dj79
senior tag
válasz tomi5244 #11627 üzenetére
Szia!
Ha rövid távokra keresel autót, akkor egy prius szerintem jobb választás lehetne (ha tudod tölteni, akkor meg plug-in, mert ott nem kell félni az akkugondoktól). A vezetőhely kényelmesebben megközelíthető, nagyobb a hely, a kormányról pedig több dolog vezérelhető.
A hibrid garancia miatt a kor a lényeges, mert akár 11 éves koráig köthető.
A faceliftes aurisok 4,5m körül 100-150 ezer kilométert futottak, ott még jellemzően nincsenek akkugondok.
Általában jobban felszereltek, Toyota Safety Sense rendszerrel, érintős fejegységgel és többek szerint halkabbak.[ Szerkesztve ]
-
Senhi
aktív tag
válasz tomi5244 #11627 üzenetére
Szerintem mielőtt nagyon nézelődni kezdesz, ülj be egybe. Én relatíve fiatalon, egészségesen is azt mondom, hogy p*csa mód mélyre kell bezuhanni az aurisba . Nagyapám segítség nélkül nem tud az anyósülésre beülni, miközben a saját i20-asával nincs ilyen probléma. Csatlakozom az előttem szólóhoz, a prisura is nézz rá, az tágasabb.
10 év és 300 ezer km felett már lehetnek gondok az akksival (ha taxiként volt használva pláne valami melegebb országban akkor hamarabb is), de ha nincs már rá garancia akkor se vészes a javíttatás árban, szerintem emiatt nem kell a 100 ezer feletti futásúakat kizárni.
-
tomi5244
őstag
Köszi mindenkinek. Prius nem tetszik
A napokban kipróbálok egy Auirst, aztán meglátjuk mit mutat. A mély üléspozíciót tudom orvosolni.
-
-
Ck.
addikt
Felhívtam megint néhány magyar Toyota márkaszervizt, gőzük nincs róla mi az a Toyota Relax, nem is hallottak még róla. Furcsállom, hogy lassan már Európa-szerte bevezetésre került, a főoldalon reklámozza a 10 év/160k km garanciát a környező országokban, idehaza meg semmi.
-
VaZso
senior tag
Korábbi fogyasztás vitához kapcsolódva: Avensis T27 1.8 (Valvematic 2ZR-FAE motor) fogyasztása néhány nappal ezelőtt, kánikulában, két személlyel Pécs - Dunaharaszti vonalon oda-vissza autópályán óra szerinti 135 km/h-val, tempomattal (a valós sebesség GPS szerint nyilván kevesebb lesz) kánikulában, kinti 38 fokos hőmérséklet mellett, 24 fokra állított klímával, M0-n kisebb dugóval oda úton és kicsit nagyobb (de azért nem óriási) dugóval visszaúton, továbbá másnap 32 km városi úttal (kb. 2x16 km, mindkétszer hideg motorral indítva) fogyasztott saját mérése szerint 7.1 l/100 km-t, ugyanazon a kúton teletankolva pedig 6.88 liter/100 km-nek megfelelő üzemanyagra jött ki a fenti utak össz. fogyasztása.
Szerintem nem olyan rossz ez azért...
-
Yeffy
veterán
Sziasztok,
Vannak itt esetleg 2015-17 kozotti Rav4 Hybrid tulajok?
Ha igen, kerdezhetnek parat?Udv
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
KTTech
veterán
Ha lecseréled a gyári fejegységet, akkor sajnos elveszted a kocsi bizonyos beállítási lehetőségeit, a hibrid monitort + az összes autóval kapcsolatos információt, amit megjelenít.
Jobb megoldás egy ugyanolyan horror összegbe kerülő kiegészítő egység, ami Androidot futtat és a gyári GPS egység helyére megy...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
tomi5244
őstag
Üdv!
Kinéztem egy Auris HSD-t 5 ajtós, 115e km-es Francia autót. 2018. 3. havi. Mind felszereltségben, mind árban még elfogadható. Próbálom túrni a netet, de eddig nem találtam szerivizintervallum táblázatot. Mármind karbantartási javaslatot/ismertetőt, hogy 115e km után milyen szervizekre számíthatok. Vagy, hogy az eddig elvégzett szerviz igazolásoknál mire figyeljek, pl váltóolajat mikor kell cserélni?
Annyit kiderítettem, hogy 90e km-nél ildomos gyertyákat cseréltetni, mert ennek elmulasztása a későbbiekben nehezebb cserét eredményez. Mintha azt írták volna, hogy "begyógyul" a gyertya
Elektronikuis szervizkönyvre még nem kérdeztem rá, van rá esély, hogy ilyennel rendelkezik az autó? Carverticalon lekérdeztem az adatokat, a jobb első ajtót javították, de minden mást rendben találtam.
Köszi!
T -
Gombinyó
őstag
válasz tomi5244 #11640 üzenetére
Alvázszám alapján sztem kérdezz rá a szerviz múltra márkaszervizben, ezekhez már nincs papír alapú (vagyis van, de nem töltik. Számlát kapsz a szervizekről és bekerül az elektronikus rendszerbe).
Gyertya csere 90ezrenként kötelező, az egy húzósabb költség, mert a gyertyák darabja 15e ft körül van. 15ezrenként van olajcsere 0w16-al, ami szintén nem a legolcsóbb olaj
Fékfolyadék 30ezrenként. Légszűrő, pollenszűrő állapot függő, de én azokat is cseréltetném az olajjal.
Vezérlés passz.
A HSD-ben még a váltó olajat szokták cseréltetni.
Ózonos klíma tisztítás sem árt egy-egy szerviz alkalmával. -
dj79
senior tag
válasz tomi5244 #11640 üzenetére
Szia!
Karbantartásról itt találsz letölthető táblázatot.
Váltóolajat 90 ezrenként érdemes, gyertyát pedig ugyanennyinél kell cserélni, harmincpárezer forint körül van márkaszervizben.
Az első magyarországi olajcserét is ott érdemes megejteni (ha frissen behozott autó), majd a következőnél (max 1 év vagy 15000km) megkapod a hibrid garanciát is. -
dj79
senior tag
Ja igen, amit elfelejtettem: érdemes megcsinálni egy hybrid extra pucolási programot (mondjuk a cooper-caros fiúknál).
[ Szerkesztve ]
-
tomi5244
őstag
Köszönöm! Felveszem a kapcsolatot egy márkaszervízzel, aztán meglátom adnak e ki adatokat alvázszám alapján. Bár mivel nem vagyok tulaja az autónak, lehet nem közölnek semmit. Akkor majd a kereskedő jelenlétében.
-
Yeffy
veterán
válasz KTTech #11638 üzenetére
kozben talaltam egy vidit, ilyesmire gondolsz?
ha jol ertelmezem, itt megmaradnak az altalad emlitett funkcionalitasok es megjelenitheto informaciok, mivel a gyari fejegyseg bennmarad, csak a plusz egyseget kotik hozza. ami valtozik, h az AUX "helyen" lesz az AC/AA opcio.vagy talaltam meg ilyet, ami hasonlo elvunek nez ki.
[ Szerkesztve ]
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Építő/felújító topik
- Politika
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Vezetékes FEJhallgatók
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Apple asztali gépek
- Steam topic
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen