- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Huawei Mate 50 Pro - blendemonda
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
Hirdetés
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Friss előzetesen a Monster Hunter Wilds (PC, PS5, XSX)
gp A PC-re és konzolokra szánt folytatás valamikor jövőre debütál.
-
Mobilarena
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pompiere
csendes tag
válasz dragon1993 #18095 üzenetére
A 2024-es Corolla árlistában a Tech csomagban két új elem van a 2023-ashoz képest. A kormánykerékfűtés, valamint az ablaktörlőlapát fűtés elöl a szélvédő alsó részén <Hybrid> Ezek eddig csak magasabb felszereltségnél voltak elérhetők a GR SPORT csomagban.
Szívtam a fogam rendesen mert vonóhorog hiány miatt attól tartottam, hogy majd csak jövőre tudom átvenni az autót. Rá is kérdeztem, hogy át lehet-e rendelni 2024-esre, de nem lehetett (kivéve ha kifizetem a bánatpénzt) mert az autó már le volt gyártva. Aztán valahonnan csak lett horog és bő egy hete megvan az autó.
-
őstag
válasz polonic #18107 üzenetére
Köszi, az toyotánál egész jó.
Szerk: Drizzt: Hát igen a különböző mozgástér logikus. Mondjuk úgy is hogy valahol rajtuk kívül álló okból (pl. importőr) van ahol meg kb azért mert miért is adnának ha hosszú így is a várakozás (rav4 ha jól tudom még mindig erősen várós tud lenni).
[ Szerkesztve ]
-
Drizzt
nagyúr
válasz BoneDragon #18110 üzenetére
Par honapja teljesen mas volt az ujauto piaci helyzet. Mar a kereslet jelentosen lecsokkent. Akkor is lehetett mart ezt tudni, hogy igy lesz, de termeszetesen ameddig lehetett megprobaltak a kereskedok meguszni. Globalisan idenre 6%-os tulkinalatot jeleztek az ev elejen uj autokbol. Vannak markak es orszagok, amikben elter a helyzet. Magyarorszagon kimondottan rosszak a legujabb ujauto ertekesitesi szamok. A kereskedoknek meg muszaj eladni, kulonben tarolniuk kellene csomo autot, igy mas a matek.
I am having fun staying poor.
-
Ck.
addikt
Ezek a MY-os szériák teljesen megegyeznek a legmagasabb felszereltséggel vagy miben tér el? Más a belseje? Ha már mindenképp limitált vagy premier széria, akkor ennél még a Kia ‘First Edition’ elnevezése is találóbb.
@eastsider: Suki maci? Mi is kaptunk egyet, jókat lehet aludni vele felnőttként is.
[ Szerkesztve ]
-
galervin93
őstag
Csak tájul, hátha valakit érdekelne, P3, Toycar.
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
rob210
nagyúr
válasz galervin93 #18113 üzenetére
Amelyik szervíz ráirja egy hivatalos szervíz lapra, hogy fékolaj.....🤣
Renault power
-
polonic
félisten
Ezeknél a hibrid toyotáknál a fűtés hogy van? A klíma oldja meg vagy ugyanúgy a motor hőjét használja fel?
És távolról elindított fűtés esetében? -
-
g0dl
addikt
Na most akkor #18116dragon1993 és #18117OCTAMD ellentmond egymásnak.
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18115 üzenetére
Motor hőt használ - még egyik ICE-s hibrid modellben sincs benne hőszivattyús megoldás, azt az elektromos modelleknek tartják fent egyelőre (és az újabb plugin-eknek, mert EV módban is kell fűtésnek lennie).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz dragon1993 #18121 üzenetére
Lehet, melegebb volt a kocsiban, mint 29 fok... Hűteni meg motor nélkül is tud, ha van elég az akkujában. Nem éri meg a Toyotának hőszivattyút rakni a hibridekbe, ha olcsóbban is elő lehet állítani meleget...
A legújabb fejlesztés nem is a hőszivattyúk fele mentek el, hanem infrasugárzót raktak a comb fölé (az első két ülésnél), az többet ért hőérzetben, mintha felfűtötték volna a teljes autót, és kevesebb energiát is használ (főleg kombinálva az ülésfűtéssel).
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Pompiere
csendes tag
válasz dragon1993 #18121 üzenetére
Én tegnapelőtt este "szórakoztam" vele. MyT-ből indítottam a fűtést. Az autónak szabályosan feléledt a műszerfala és beindult a motorja. Annyit viszont nem vártam, hogy ténylegesen meleg legyen benne.
-
sequator
senior tag
válasz dragon1993 #18121 üzenetére
Szerintem nincs az a gyártó, aki fűtéshez a benzinmotort beindítaná felügyelet nélkül távoli indítással. Biztonsági okból csak akkor járhat a benzinmotor, ha a sofőr bekapcsolja az autót.
Így vagy hőszivattyúnak, vagy valamilyen elektromos fűtésnek kell benne lenni a távoli fűtéshez, különben csak hűteni tud. Viszont ezek elég sokat fogyaszthatnak és a hibridek kis akkuja nem sokáig tudja ellátni árammal.
A Prius3 távolról indított klímája legfeljebb 3 percig hűt, aztán magától kikapcsol. A P3 plugin pedig max 10 percig, akkor is, ha teli van az akku.
sautiasequator
-
KTTech
veterán
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #18130 üzenetére
Nem nyílt láng, zárt térben volt. Amúgy nekem ez a Toyotás megoldás is elég véleményes a felügyelet nélkül indítható motorral. Egyrészt ott a kipufogógáz, másrészt járó motor mellett történhetnek meglepetések sajnos, eldurran egy uzemanyagcső pl, vagy elektromos tűz, stb. és a gazdának fogalma sincs róla mondjuk, a zajszennyezésről nem is beszélve.
De nyilván csak irigy vagyok, ha egyszer nekem is lesz, akkor én is használni fogom. De egyre inkább egy Teslat látok a majdani NX utódban.[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
Az app figyelmeztet, hogy csak private road-on, és nem garázsban használható a funkció. Ennek ellenére tuti sokan ezt nem tartják majd be. Mondjuk én amúgy se használnám, mert nincs olyan hideg felénk, hogy kelljen + ott az ülésfűtés, a szélvédőre meg a védő jegesedés ellen, és még a benzin se fogy
Az elektromos tűznek kb. akkora az esélye, mint a Tesláknál, hiszen azok soha nincsenek teljesen leállítva + ott egy jól melegedő töltő is,az akku sem kis árammal tölt, felügyelet nélkül.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
sequator
senior tag
válasz KTTech #18126 üzenetére
Hűha, nem gondoltam volna, hogy elég bátrak, hogy egy képernyőnyi figyelmeztetéssel a felhasználóra bízzák, hogy ne járassa a motort zárt garázsban.
Még Japánban el tudnám képzelni, de kíváncsi vagyok, hogy az USA verzióban is be merték-e ezt vállalni. Vagy ott 3 oldal a figyelmeztetés.sautia
sequator
-
Pompiere
csendes tag
válasz polonic #18135 üzenetére
Most ahogy átvettük az autót rákérdeztem erre, de nemleges választ kaptam. Egy év vagy 15 ezer km után kell először olajcsere, ami meg egybe esik a kötelező szerviz időpontjával ha nem mész többet.
Bejáratni nem kell, de azt elmondták, hogy azért az első időkben ne teljes terhelésen közlekedjünk.
-
aszamóca
aktív tag
válasz polonic #18135 üzenetére
Az un. bejáratási folyamat, a frissen elkészült alkatrészek felületi érdességének a becsiszolódása miatt volt szükséges. Ez az gyártástechnológiák fejlődésével egyre kisebb mértékűvé vált. A bejáratás során a leváló fémrészecskék a kenőolajjal távozva az olajteknőbe ülepedtek le, ezért volt szükség az első rövidebb üzemidő utáni olajcserére. Ma is így van ez, de sokkal kisebb mértékben. Ha hosszú távra tervez valaki egy új járművel, akkor érdemes megcsinálni. A Toyota egyébként a motor bejáratását elvégzi a gyárban, legalábbis a TK-nál ezt az infót kaptam.
Nem, nem hangfalnak hívják, gyűjtőnéven hangsugárzónak. A hangfal egy valamekkora tetszőleges geometriájú lapba épített hangszóró.
-
KTTech
veterán
válasz aszamóca #18138 üzenetére
Az új motorokba 0-8W olajat írnak elő (legalábbis a Yaris 2020+ és Cross esetén), ha bármi nem stimmelne a gyártás folyamán, nagyon gyorsan kiderülne 😃 ezért is tesztekik rendesen a motorokat beépítés előtt.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
polonic
félisten
Köszi.
Egyébként egy keresés után azt találtam, hogy az új 2023-as corollákba is 0W-16 olaj kell. A yarisokba kell a 8-as melegoldali viszkozitású. -
KubanitoS
veterán
válasz polonic #18140 üzenetére
A bejáratásról annyit, hogy feltehetőleg a modern motoroknál ilyesmire már nincs szükség és nem is lesz semmi baja a kocsinak bejáratás nélkül.
Viszont más szemszögből is nézhetjük a kérdést: az első mondatom az alapján írtam, amit a saját céges autómmal tapasztaltam. Az egy munkaeszköz, nincs kímélve, nincs előrehozott olajcsere-periódus, inkább kései van 25-30 ezrenként. A kocsinak mégsincs semmi baja, viszont ezeket ugye 3 évente pörgetik a cégemnél olyan 180-200 ezernél. Hogy hosszútávon mi lesz a hatása ennek a használatnak, az nálam nem derül ki. Sok jóra nem számítok.
Saját 22-es RAV4-em 4000-nél első olajcsere, majd ezután évente, vagy maximum 10 ezrenként csere. Van értelme? Nem biztos... Nyugodtabban alszom? Igen...
Szóval szerintem is hitvallás kérdése lehet a dolog összességében.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
ncc1701
veterán
válasz KubanitoS #18141 üzenetére
Ártani nem árt egy ilyen "bejáratás" utáni olajcsere. És akinek van tizen millája egy új kocsira, annak feltehetően nem fáj a csere ára sem. És még márkaszervízben sem kell csináltatni, lehet vinni a megszokott sarki szerelőhöz, pont ugyanúgy ki tudja cserélni, negyed áron.
-
-
almafa42
aktív tag
GR86-ban ugye Subaru boxer motor van, ott az össze fórumon erősen ajánlják az első ~1000 mérföld bejáratást (4000 rpm alatt maradni), majd utána egy olajcserét. Mondjuk egy átlag Yarist vagy Rav4-et nem szoktak 7500-ig pörgetni soha (lehet egyáltalán a hibrideket?), szóval kevésbé releváns a dolog.
-
-
JóGéza
aktív tag
válasz dragon1993 #18148 üzenetére
A Proace az PSA (Citroen).
-
Drizzt
nagyúr
[Van új Corolla sedan árlista, a listaár kedvezmény 1M forintra nőtt]
Fog ez még menni tovább is, az a magánvéleményem.
I am having fun staying poor.
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen